PDA

View Full Version : U zal niet vluchten,de satteliet ziet u!!!

de moralist
22 juli 2002, 13:01
Inderdaad het klinkt al te gek men zal kunnen via foto's, genomen via de Esa satteliet ,wie en waarheen je of men loopt of beweegt. Als je nu eens goed nadenkt kan men zo'n technologie op bijna de meter na zien wie en wat maar beweegt en men kan Bin Laden of andere oorlogsmisdadigers niet vinden. Eigenaardig niet?

Wel rekening houden beste directeuren van Esa dat je geen Amerikanen kan en mag filmen of op de foto zetten. Dit zou eventueel kunnen gebruikt worden op het internationaal strafhof en dan zijn de Amerikaantjes kwaad hoor. Pas op!!!.

Maar ondertussen zal dat schild al misschien in de ruimte hangen en ze beschermen tegen eventuele pottenkijkers.

datri
25 juli 2002, 20:38
big brother toestanden hé: bush watches you............. :wink:

vryko
25 juli 2002, 21:16
met de huidige technologieën kan men enorm schone en gedetailleerde fotokes pakken van ons aardoppervlak. maar om effectief iemand te zoeken, is het systeem nog altijd niet goed genoeg. het probleem is dat de foto's nog niet goed genoeg zijn om effectief iemand te kunnen herkennen, en bovendien is er maar om de zoveel tijd een satteliet boven die plaats, dus blijven volgen wordt ook heel moeilijk.

jan breydel
21 augustus 2002, 18:16
Naar mijn mening moeten we nog helemaal niet bang zijn dat 'big brother' of 'big Bush' ('tis maar hoe je hem wil noemen) elke stap zal kunnen zien die je zet. Het zal nog wel een aantal jaartjes duren vooraleer het ESA-systeem zo gesofisticeerd zal zijn dat het mooie kiekjes van ons kan maken.
Wanneer dit mogelijk zou worden zou ik het een gigantische inbreuk noemen van de privacy! Het zou wel goed zijn om bijvoorbeeld misdadigers te lokaliseren!

datri
25 augustus 2002, 11:36
Naar mijn mening moeten we nog helemaal niet bang zijn dat 'big brother' of 'big Bush' ('tis maar hoe je hem wil noemen) elke stap zal kunnen zien die je zet. Het zal nog wel een aantal jaartjes duren vooraleer het ESA-systeem zo gesofisticeerd zal zijn dat het mooie kiekjes van ons kan maken.
Wanneer dit mogelijk zou worden zou ik het een gigantische inbreuk noemen van de privacy! Het zou wel goed zijn om bijvoorbeeld misdadigers te lokaliseren!

dit zou inderdaad een gigantische inbreuk op de privacy zijn, maar kan vast en zeker ook goed gebruikt worden. Da vraag is waar wordt de lijn getrokken ,wat mag en mag niet, en wie gaat dit controleren???

Pieterjan
25 augustus 2002, 17:15
Dus de kans bestaat dat gans de wereld mijn pietje heeft gezien toen ik naakt door de tuin de 11 juli-parade overdeed?

Nathan
25 augustus 2002, 17:58
Hebben we eigenlijk nog wel privacy, met al die Echolon netwerken.
Nederland is trouwens het enige land dat toegeeft dat ze Internet Traffiek in't oog houden...

Groeten Nathan

Pieterjan
25 augustus 2002, 18:43
Wel in hoeverre denkt de mens over privacy te beschikken en in welke mate kan men er dan belang aan hechten.
Misschien worden we constant in de gaten gehouden, en dan?

Wat niet weet, niet deert.

maddox
26 september 2002, 11:41
Mensen, denk je echt dat een sateliet de enige manier is om ons in de gaten te houden?

Wie een mobieltje heeft is dus 24U per dag traceerbaar.(zolang ie opstaat)

Onze Big Brother verkeerscamera's hebben niet vel aanpassingen nodig om 24U elke seconde iemand te kunnen herkennen, een goeie webcam erin ,een uplink met het web,naar een centrale computer.Niet meer nodig dag een redelijk inteligent programma om iemand te herkennen.
Camera X,meld persoon Y daar... bingo.

De verkiezingen.. tja met de invoering van de computer is daar ook Big Brotheriaans werk aan de gang.De trukken die ik zo kan bedenken om het een beetje naar de grote jongens hun zin te maken zijn al niet mis.

Kikki
27 september 2002, 11:07
Privacy is in deze maatschappij inderdaad zeer ver te zoeken, trouwens dat is een probleem dat er al zeer lang is en niet alleen van deze tijd.

Eigenlijk kan het me ook niet zo veel schelen, ik leef mijn leventje...

Zolang ze zich maar niet komen moeien...

En nog belangrijker: als ik maar niet in de lens moet lachen !

manta
23 juni 2009, 23:28
En een paar jaar later is er google street waar ge vanachter uwe pc in de huizen kunt kijken , mensen ziet pissen tussen auto's , overvallen zien en zo meer ...:-D

bgf324
23 juni 2009, 23:36
Ik sta er al 6 keer op inmiddels. :D

manta
23 juni 2009, 23:38
Ik sta er al 6 keer op inmiddels. :D

In uw bloot gat ???
Der konde ne geldprijs voor krijgen ... :-D

bgf324
23 juni 2009, 23:42
In uw bloot gat ???
Der konde ne geldprijs voor krijgen ... :-D