PDA

View Full Version : Nva=vb


Bruno*
25 februari 2003, 23:21
Titel is duidelijk.

Zeno!
25 februari 2003, 23:47
Titel is duidelijk.

Uw bedoeling is ÓÓK weer duidelijk....

Moi
26 februari 2003, 12:53
Ook al ben ik Belgicist, in ben niet akkoord met de titel. Dat NVA en VB duidelijk verschillen, dat maken de peilingen toch zo duidelijk (NVA raakt niet boven de drempel, VB haalt bijna 20%).
De NVA is een one-issue partij, en zal daardoor - buiten enkele vastgeroeste flaminganten - (bijna) geen stemmen krijgen, gewoon omdat d�*t issue bijna niemand interesseert. Het VB daarentegen, heeft - buiten het vastgeroeste flamingantische idee - wèl enkele goede punten, die duidelijk wèl veel kiezers lokken.

Fredje
26 februari 2003, 13:00
Titel is duidelijk.

De titel is inderdaad duidelijk, u stelt VB gelijk aan N-VA, maar kan u ook een paar argumeten aanhalen waarop u deze slechte wiskundige vergelijking basseert?
Waarom zouden ze beiden bestaan als ze volledig identiek zijn? En waarom start u daar een forum over op?

alpina
26 februari 2003, 13:03
Ook al ben ik Belgicist, in ben niet akkoord met de titel. Dat NVA en VB duidelijk verschillen, dat maken de peilingen toch zo duidelijk (NVA raakt niet boven de drempel, VB haalt bijna 20%).
De NVA is een one-issue partij, en zal daardoor - buiten enkele vastgeroeste flaminganten - (bijna) geen stemmen krijgen, gewoon omdat d�*t issue bijna niemand interesseert. Het VB daarentegen, heeft - buiten het vastgeroeste flamingantische idee - wèl enkele goede punten, die duidelijk wèl veel kiezers lokken.

Waarom is het flamingantische idee vastgeroest? Bij mijn weten is het meer dan ooit noodzakelijk om Vlaanderen meer bevoegdheden te geven ten koste van Belgie. Zeker in een nieuw Europa is er meer plaats voor een onafhankelijk Vlaanderen.

C uit W
26 februari 2003, 15:05
NV-A als een one issue partij bestempelen = dom, je hebt waarschijnlijk maar 1 regel gelzen van hun programma!

datri
26 februari 2003, 15:18
Weer eens zo'n poll om Vlamingen tegen elkaar op te zetten :twisted:

Zeno!
26 februari 2003, 16:38
NV-A als een one issue partij bestempelen = dom, je hebt waarschijnlijk maar 1 regel gelzen van hun programma!

Ik zou het niet beter kunnen zeggen.

Jan B.
26 februari 2003, 16:50
Titel is duidelijk.

Dat vind ik toch niet, hoor Tacitus ! De N-VA is een democratische partij. Je kunt de N-VA zelfs geen uitgesproken 'rechtse' of 'conservatieve' partij noemen, al hebben een aantal meer conservatieve militanten van de vroegere Volksunie bij de N-VA onderdak gezocht. Toch begrijp ik de verwarring. Ik heb al een paar keer vergaderingen van de N-VA meegemaakt en gemerkt dat de thema's die onder de militanten circuleren soms toch wel een ietsje naar het VB zwemen. De prominenten van de N-VA, vooral Geert Bourgeois en Frieda Brepoels, laten zich dan weer opmerken door een uitstekende dossierkennis, een hoge mate van initiatief en een consequent constructieve houding. Bovendien hebben ze gevoel voor humor, ook Geert Bourgeois die oppervlakkig bekeken soms wat serieus oogt. Humor is iets wat het VB volkomen vreemd is.

datri
26 februari 2003, 17:06
Humor is iets wat het VB volkomen vreemd is.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Zijt ge serieus of slaagt ge er zomaar wat uit......... :lol: :lol:

Jan van den Berghe
26 februari 2003, 18:13
Humor is iets wat het VB volkomen vreemd is.

Op onze VB-bijeenkomsten lachen we nochtans wat af... Maar ja, dat de grote VB-kopstukken niet lachend op de beeldbuis komen, komt natuurlijk door de manier waarop ze steeds wordt geïnterviewd. Wanneer ze gevraagd worden, is dat "om erop te kappen" (dixit een bepaald door-u-wel-gekend journalist). Als mensen u aanvallen dan heeft men geen tijd om even de laatste mopjes nog te vertellen.

Supe®Staaf
26 februari 2003, 18:21
Dat vind ik toch niet, hoor Tacitus ! De N-VA is een democratische partij.
Dat moet ik met klem tegenspreken.
De N-VA is al even ondemocratisch als andere partijen.
Ze zijn een tegenstander van het bindend referendum op volksinitiatief.
Nochtans een democratisch werktuig dat het volk meer echte inspraak zou geven over de partijgrenzen heen, én meer controle over zijn bestuurders dan énkel d.m.v. een vierjaarlijkse verplichte stembusgang met keuzemogelijkheid voor globale puntenpakketten, waarna de verkozenen geen enkele verplichting hebben om ze al dan niet uit te voeren.

Bovendien hebben ze gevoel voor humor, ook Geert Bourgeois die oppervlakkig bekeken soms wat serieus oogt. Humor is iets wat het VB volkomen vreemd is.
Minachting voor de wil des volks, lijkt mij eerder een vorm van galgehumor.

Jan B.
26 februari 2003, 18:34
Dat vind ik toch niet, hoor Tacitus ! De N-VA is een democratische partij.
Dat moet ik met klem tegenspreken.
De N-VA is al even ondemocratisch als andere partijen.
Ze zijn een tegenstander van het bindend referendum op volksinitiatief.

Iedereen vult het begrip democratie blijkbaar in op zijn eigen manier. Ik kan mij een democratie voorstellen zonder bindend referendum. Er zijn trouwens niet veel democratieën in de wereld als ik op dat criterium afga.

Bovendien hebben ze gevoel voor humor, ook Geert Bourgeois die oppervlakkig bekeken soms wat serieus oogt. Humor is iets wat het VB volkomen vreemd is.
Minachting voor de wil des volks, lijkt mij eerder een vorm van galgehumor.

Over wie hebben we het nu eigenlijk? En wat lachen op VB-bijeenkomsten betreft, dat is geen bewijs van een gevoel voor humor. Hyena's lachen ook, waarmee ik niet wil zeggen dat VB'ers hyena's zijn, ik heb het uitsluitend over de eigenschap van het lachen. Humor is voor een groot deel zelfspot, zichzelf relativeren. En dat is een eigenschap die, met alle respect, in het VB totaal, maar dan ook totaal afwezig is.

Jan B.
26 februari 2003, 18:42
Over wie hebben we het nu eigenlijk? En wat lachen op VB-bijeenkomsten betreft, dat is geen bewijs van een gevoel voor humor. Hyena's lachen ook, waarmee ik niet wil zeggen dat VB'ers hyena's zijn, ik heb het uitsluitend over de eigenschap van het lachen. Humor is voor een groot deel zelfspot, zichzelf relativeren. En dat is een eigenschap die, met alle respect, in het VB totaal, maar dan ook totaal afwezig is.

Il wil hier nog even een aanvulling geven voor ik in één of ander kamp wordt ondergebracht. Nee, niet dat soort kamp, schalkse deugnieten, ik heb het over het linkse of het rechtse!

In het VB mogen ze dan al geen humor kennen, als ik iemand als Kris Merckx bezig hoor, dan vergaat mij de lust tot lachen ook al gauw.

Daarom lijkt mij de volgende vergelijking - ook vanuit wiskundig oogpunt - veel zinniger dan de oorspronkelijke:

VB = PVDA + AEL ?

Les extrèmes se touchent, zegt men.

Supe®Staaf
26 februari 2003, 18:57
Iedereen vult het begrip democratie blijkbaar in op zijn eigen manier. Ik kan mij een democratie voorstellen zonder bindend referendum. Er zijn trouwens niet veel democratieën in de wereld als ik op dat criterium afga.
Dat is helemaal mijn mening. :wink:

Bovendien hebben ze gevoel voor humor, ook Geert Bourgeois die oppervlakkig bekeken soms wat serieus oogt. Humor is iets wat het VB volkomen vreemd is.
Minachting voor de wil des volks, lijkt mij eerder een vorm van galgehumor.

Over wie hebben we het nu eigenlijk?
Over zowat alle partijen, natuurlijk!

En wat lachen op VB-bijeenkomsten betreft, dat is geen bewijs van een gevoel voor humor. Hyena's lachen ook, waarmee ik niet wil zeggen dat VB'ers hyena's zijn, ik heb het uitsluitend over de eigenschap van het lachen.
Persoonlijk vind ik humor in het politieke bedrijf niet relevant.
Ik hou niet van humor.
Het is een verfoeilijk iets.
Het dient vaak als stoplap om onkunde te maskeren.
Het zou moeten verboden worden om het toe te dienen aan borelingen die er nog niet mee besmet zijn.
Volwassenen die er zich aan te buiten gaan, kunnen misschien heropgevoed worden in aangepaste instellingen, zoals regeringen, parlementaire commisies, senaatscommisies, en politieke congressen.

Humor is voor een groot deel zelfspot, zichzelf relativeren. En dat is een eigenschap die, met alle respect, in het VB totaal, maar dan ook totaal afwezig is.
Dat lijkt mij een uiterst arbitraire uitlating, en bovendien weinig relevant.

Tantist
26 februari 2003, 21:20
Is Bruno weer bezig met veralgemeniseren?

Straks kan ie nog in het Front National (het uiteindelijke lot van de BUB)

Nello
26 februari 2003, 23:06
Is Bruno weer bezig met veralgemeniseren?

Straks kan ie nog in het Front National (het uiteindelijke lot van de BUB)

Waarom zou de BUB moeten samengaan met het Front des Francophones?
BUB is niet voor de Franstalige overheersing van Vlaanderen, u moet dringend nog maar eens het programma lezen.

Nello
26 februari 2003, 23:08
Is Bruno weer bezig met veralgemeniseren?

Straks kan ie nog in het Front National (het uiteindelijke lot van de BUB)

Ah ja, het Nederlandse woord is 'veralgemenen'

Zeno!
26 februari 2003, 23:09
Is Bruno weer bezig met veralgemeniseren?

Straks kan ie nog in het Front National (het uiteindelijke lot van de BUB)

Waarom zou de BUB moeten samengaan met het Front des Francophones?
BUB is niet voor de Franstalige overheersing van Vlaanderen, u moet dringend nog maar eens het programma lezen.

Ahneen?
Wat de faciliteiten betreft, staan jullie aan de kant van de Franstaligen. Zo ook bij de zaak van de pastoor van Wezembeek-Oppem.

Nello
26 februari 2003, 23:10
Is Bruno weer bezig met veralgemeniseren?

Straks kan ie nog in het Front National (het uiteindelijke lot van de BUB)

Waarom zou de BUB moeten samengaan met het Front des Francophones?
BUB is niet voor de Franstalige overheersing van Vlaanderen, u moet dringend nog maar eens het programma lezen.

Ahneen?
Wat de faciliteiten betreft, staan jullie aan de kant van de Franstaligen. Zo ook bij de zaak van de pastoor van Wezembeek-Oppem.

Om de eenvoudige reden dat priesters moeten bidden, en politiekers moet beleid voeren.
Schoenmaker blijft bij uw vak...

Nello
26 februari 2003, 23:12
en nu ga ik slapen
slaapwel aan ieder van jullie

Zeno!
26 februari 2003, 23:21
Is Bruno weer bezig met veralgemeniseren?

Straks kan ie nog in het Front National (het uiteindelijke lot van de BUB)

Waarom zou de BUB moeten samengaan met het Front des Francophones?
BUB is niet voor de Franstalige overheersing van Vlaanderen, u moet dringend nog maar eens het programma lezen.

Ahneen?
Wat de faciliteiten betreft, staan jullie aan de kant van de Franstaligen. Zo ook bij de zaak van de pastoor van Wezembeek-Oppem.

Om de eenvoudige reden dat priesters moeten bidden, en politiekers moet beleid voeren.
Schoenmaker blijft bij uw vak...

Voila, zoals ik al zei. Bedankt voor dat nog even duidelijk te maken.

Slaapwel.

Godfried
27 februari 2003, 00:33
NV-A als een one issue partij bestempelen = dom, je hebt waarschijnlijk maar 1 regel gelzen van hun programma!

Waren ze maar een eenprogramma-partij! Nu staan ze voor vrije drugs, legalisering van euthanasie enz. NVA is gewoon een doorslagje van als de andere partijen op dat vlak.

Bruno*
27 februari 2003, 01:42
NV-A als een one issue partij bestempelen = dom, je hebt waarschijnlijk maar 1 regel gelzen van hun programma!


Ik zou het niet beter kunnen zeggen.


Hebben ze er nog? LOL.

Jan van den Berghe
27 februari 2003, 16:08
Om de eenvoudige reden dat priesters moeten bidden, en politiekers moet beleid voeren.
Schoenmaker blijft bij uw vak...

Kijk eens aan: het lijkt wel Woeste die weer tot ons spreekt. Die kafferde priester Daens indertijd ook met gelijkaardige argumenten uit vanop het parlementair spreekgestoelte.

Nello
27 februari 2003, 18:55
Om de eenvoudige reden dat priesters moeten bidden, en politiekers moet beleid voeren.
Schoenmaker blijft bij uw vak...

Kijk eens aan: het lijkt wel Woeste die weer tot ons spreekt. Die kafferde priester Daens indertijd ook met gelijkaardige argumenten uit vanop het parlementair spreekgestoelte.

Kijk, wat een priester doet BUITEN de kerk, dat kan mij letterlijk geen barst schelen. Terwijl hij echter in functie is moet hij geen enkele, noch linkse, noch rechtse, noch Vlaamsgezinde, noch Belgischgezinde mening verkondigen, aangezien wij volgens zijn bijbel allemaal gelijk zijn, eender welk taaltje er gesproken wordt, of waar de mensen vandaan komen, of waar ze in het stemhokje aan denken.
Buiten deze functie mag de man voor mijn part de Vlaamsgezindheid verkondigen, maar de functie mag niet misbruikt worden.

Nello
27 februari 2003, 18:57
Om de eenvoudige reden dat priesters moeten bidden, en politiekers moet beleid voeren.
Schoenmaker blijft bij uw vak...

Kijk eens aan: het lijkt wel Woeste die weer tot ons spreekt. Die kafferde priester Daens indertijd ook met gelijkaardige argumenten uit vanop het parlementair spreekgestoelte.

Trouwens, werd gisteren niet gezegd na het proces Vlaams Blok, dat politiek in de politieke arena moet gevoerd worden?
Een kerk behoort niet tot deze categorie...

Jan van den Berghe
27 februari 2003, 19:04
Trouwens, werd gisteren niet gezegd na het proces Vlaams Blok, dat politiek in de politieke arena moet gevoerd worden?
Een kerk behoort niet tot deze categorie...

Bijgevolg moet kardinaal Danneels stoppen met het verlenen van steun aan een Franstalige kliek in de Rand. En dus is het maar normaal dat de Franstaligen hun politieke doelstellingen niet proberen door te drukken in de kerk. Ze wonen in Vlaanderen en moeten dus de openheid hebben te aanvaarden dat in Vlaanderen de kerkdiensten in het Nederlands zijn. Willen ze het anders dan moeten ze maar eerst politieke veranderingen nastreven.

Nello
27 februari 2003, 19:07
Trouwens, werd gisteren niet gezegd na het proces Vlaams Blok, dat politiek in de politieke arena moet gevoerd worden?
Een kerk behoort niet tot deze categorie...

Bijgevolg moet kardinaal Danneels stoppen met het verlenen van steun aan een Franstalige kliek in de Rand. En dus is het maar normaal dat de Franstaligen hun politieke doelstellingen niet proberen door te drukken in de kerk. Ze wonen in Vlaanderen en moeten dus de openheid hebben te aanvaarden dat in Vlaanderen de kerkdiensten in het Nederlands zijn. Willen ze het anders dan moeten ze maar eerst politieke veranderingen nastreven.

Kan u mij even verduidelijken wat de kerkproblematiek is in de Brusselse Rand?

Nello
27 februari 2003, 19:08
Trouwens, werd gisteren niet gezegd na het proces Vlaams Blok, dat politiek in de politieke arena moet gevoerd worden?
Een kerk behoort niet tot deze categorie...

Bijgevolg moet kardinaal Danneels stoppen met het verlenen van steun aan een Franstalige kliek in de Rand. En dus is het maar normaal dat de Franstaligen hun politieke doelstellingen niet proberen door te drukken in de kerk. Ze wonen in Vlaanderen en moeten dus de openheid hebben te aanvaarden dat in Vlaanderen de kerkdiensten in het Nederlands zijn. Willen ze het anders dan moeten ze maar eerst politieke veranderingen nastreven.

Waar heeft Kardinaal Danneels in een mis een politieke steun verleend?

Jan van den Berghe
27 februari 2003, 19:09
Kijk, wat een priester doet BUITEN de kerk, dat kan mij letterlijk geen barst schelen. Terwijl hij echter in functie is moet hij geen enkele, noch linkse, noch rechtse, noch Vlaamsgezinde, noch Belgischgezinde mening verkondigen, aangezien wij volgens zijn bijbel allemaal gelijk zijn, eender welk taaltje er gesproken wordt, of waar de mensen vandaan komen, of waar ze in het stemhokje aan denken.
Buiten deze functie mag de man voor mijn part de Vlaamsgezindheid verkondigen, maar de functie mag niet misbruikt worden.

Kan het zijn dat u de actualiteit niet volgt???

Immers, kardinaal Danneels heeft namens zijn woordvoerder verklaard dat de pastoor geen misbruik van zijn ambt heeft gemaakt en tijdens de uitoefening van zijn priesterschap nooit politieke uitspraken heeft gedaan.

Dat heeft pastoor Verstraeten trouwens altijd gesteld. Ook het bisdom heeft dat, nadat de sanctie wel al was ingetreden, openlijk verklaard.

Daar de RKK in België nog steeds betoelaagd wordt, is het normaal dat ze handelt overeenkomstig de taalwetten. Wil de kardinaal in de Rand Franstalige Missen, dan kan dat, maar niet in parochiekerken. In niet-parochiekerken is de Kerk vrij de eredienst te doen in de taal die het haar opportuun acht.

Nello
27 februari 2003, 19:11
Kijk, wat een priester doet BUITEN de kerk, dat kan mij letterlijk geen barst schelen. Terwijl hij echter in functie is moet hij geen enkele, noch linkse, noch rechtse, noch Vlaamsgezinde, noch Belgischgezinde mening verkondigen, aangezien wij volgens zijn bijbel allemaal gelijk zijn, eender welk taaltje er gesproken wordt, of waar de mensen vandaan komen, of waar ze in het stemhokje aan denken.
Buiten deze functie mag de man voor mijn part de Vlaamsgezindheid verkondigen, maar de functie mag niet misbruikt worden.

Kan het zijn dat u de actualiteit niet volgt???

Immers, kardinaal Danneels heeft namens zijn woordvoerder verklaard dat de pastoor geen misbruik van zijn ambt heeft gemaakt en tijdens de uitoefening van zijn priesterschap nooit politieke uitspraken heeft gedaan.

Dat heeft pastoor Verstraeten trouwens altijd gesteld. Ook het bisdom heeft dat, nadat de sanctie wel al was ingetreden, openlijk verklaard.

Daar de RKK in België nog steeds betoelaagd wordt, is het normaal dat ze handelt overeenkomstig de taalwetten. Wil de kardinaal in de Rand Franstalige Missen, dan kan dat, maar niet in parochiekerken. In niet-parochiekerken is de Kerk vrij de eredienst te doen in de taal die het haar opportuun acht.

En waar legt u de link naar het feit dat deze priester zijn Vlaamsgezinde mening manifesteerde in de mis?

Jan van den Berghe
27 februari 2003, 19:11
Waar heeft Kardinaal Danneels in een mis een politieke steun verleend?

Wie spreekt er over een Mis?

Het ontslag van pastoor Verstraeten nog altijd niet ongedaan maken, alhoewel men verklaart dat hij niet schuldig is aan het ten laste gelegde feit is overduidelijk een steun aan de Franstalige kliek aldaar. Dat heeft pastoor Verstraeten zelf trouwens gezegd: "Toen ik aantrad als pastoor, zwoeren bepaalde Franstaligen dat ze er alles aan zouden doen om me buiten te krijgen."

Wil kardinaal Danneels eerlijk zijn, dan herstelt hij Verstraeten nu weer in zijn ambt. Nu wekt hij echter de indruk dat Franstaligen in hun streven te steunen.

Jan van den Berghe
27 februari 2003, 19:12
En waar legt u de link naar het feit dat deze priester zijn Vlaamsgezinde mening manifesteerde in de mis?

Dat suggereert u en zo werd het ook gezegd naar de buitenwereld. Pastoor Verstraeten werd uit zijn functie ontheven omdat hij tijdens de eredienst aan politiek zou hebben gedaan (aldus de eerste persmededeling van het aartsbisdom).

Nello
27 februari 2003, 19:13
Waar heeft Kardinaal Danneels in een mis een politieke steun verleend?

Wie spreekt er over een Mis?

Het ontslag van pastoor Verstraeten nog altijd niet ongedaan maken, alhoewel men verklaart dat hij niet schuldig is aan het ten laste gelegde feit is overduidelijk een steun aan de Franstalige kliek aldaar. Dat heeft pastoor Verstraeten zelf trouwens gezegd: "Toen ik aantrad als pastoor, zwoeren bepaalde Franstaligen dat ze er alles aan zouden doen om me buiten te krijgen."

Wil kardinaal Danneels eerlijk zijn, dan herstelt hij Verstraeten nu weer in zijn ambt. Nu wekt hij echter de indruk dat Franstaligen in hun streven te steunen.

Indien ernstig onderzoek dit effectief heeft uitgewezen moet het episcopaat - naar mijn mening - inderdaad een beslissing nemen.

Nello
27 februari 2003, 19:13
En waar legt u de link naar het feit dat deze priester zijn Vlaamsgezinde mening manifesteerde in de mis?

Dat suggereert u en zo werd het ook gezegd naar de buitenwereld. Pastoor Verstraeten werd uit zijn functie ontheven omdat hij tijdens de eredienst aan politiek zou hebben gedaan (aldus de eerste persmededeling van het aartsbisdom).

Ik weet inderdaad enkel wat ik lees en zie en hoor, meer kan in ook niet weten, ik heb geen bronnen in Mechelen...

Jan van den Berghe
27 februari 2003, 19:15
Indien ernstig onderzoek dit effectief heeft uitgewezen moet het episcopaat - naar mijn mening - inderdaad een beslissing nemen.

Ernstig onderzoek heeft uitgewezen dat pastoor Verstraeten zich niet schuldig heeft gemaakt aan het bedrijven van politiek in zijn functie van pastoor. Dixit het aartsbisdom in een latere persmededeling.

Het herstel van Verstraeten dringt zich dus op. Maar in diezelfde persmededeling werd onmiddellijk gezegd dat het ontslag niet ongedaan wordt gemaakt... Begrijpe wie begrijpen kan...

Nello
27 februari 2003, 19:15
Ik vroeg eigenlijk naar de link tussen Kardinaal Danneels en de priester, in het oogpunt van politiek voeren in de preekstoel.
Maar u hebt dat reeds beantwoord hierboven.

Jan van den Berghe
27 februari 2003, 19:16
Ik weet inderdaad enkel wat ik lees en zie en hoor, meer kan in ook niet weten, ik heb geen bronnen in Mechelen...

Wie de eerste en laatste persmededeling van het aartsbisdom heeft gelezen weet genoeg. Daar staat alles zwart op wit wat ik hier neerschreef.

Nello
27 februari 2003, 19:16
Indien ernstig onderzoek dit effectief heeft uitgewezen moet het episcopaat - naar mijn mening - inderdaad een beslissing nemen.

Ernstig onderzoek heeft uitgewezen dat pastoor Verstraeten zich niet schuldig heeft gemaakt aan het bedrijven van politiek in zijn functie van pastoor. Dixit het aartsbisdom in een latere persmededeling.

Het herstel van Verstraeten dringt zich dus op. Maar in diezelfde persmededeling werd onmiddellijk gezegd dat het ontslag niet ongedaan wordt gemaakt... Begrijpe wie begrijpen kan...

Maar u weet ook dat dit geen zaak is waar een regering mee te maken heeft, zeker niet deze antiklerikale regering, maar ook ik begrijp het dan niet...

Nello
27 februari 2003, 19:17
Ik weet inderdaad enkel wat ik lees en zie en hoor, meer kan in ook niet weten, ik heb geen bronnen in Mechelen...

Wie de eerste en laatste persmededeling van het aartsbisdom heeft gelezen weet genoeg. Daar staat alles zwart op wit wat ik hier neerschreef.

Ik geloof u hierover, ik heb enkel de kans niet gehad de laatste persmededeling te lezen.
Ik herinner mij anderzijds effectief een nieuwsuitzending, enige tijd geleden, waar het over deze priester ging.

Activist
27 februari 2003, 20:39
Titel is duidelijk.

Titel is duidelijk subjectief .
Zijn de mensen van de BUB ook al voorstanders van one-liners zoals : WIJ VERMINDEREN DE BELASTINGEN . ?
Het feit dat u geen argumenten aanbrengt doet mij besluiten dat u geen fundering heeft voor uw stelling.

Politiek is een debat waarbij men een stelling neemt , ik dacht dat dit de bedoeling is van deze forum (over politieke stellingen debateren ).

Heeft U nog zo van die oneliners ?
Of heeft U plotseling te weinig tijd om met oneliners (plat populisme , volgens "democratische" partijen en "anti-Vlaamse" partijen ) rond te dwarrelen ?

De N-VA is eerder een aanvulling voor het Blok. Eendracht maakt macht .
Lekker samenwerken en Da da België ... gaat U op dat moment zich ook toevoegen bij de "democratische" partijen en samenwerken met "Resist" (Eendracht maakt macht en ze zijn niet uitgesproken anti-Belgisch gezind).

Speelt U leuker door .

Activist
27 februari 2003, 20:46
Ik weet inderdaad enkel wat ik lees en zie en hoor, meer kan in ook niet weten, ik heb geen bronnen in Mechelen...

Wie de eerste en laatste persmededeling van het aartsbisdom heeft gelezen weet genoeg. Daar staat alles zwart op wit wat ik hier neerschreef.

Ik geloof u hierover, ik heb enkel de kans niet gehad de laatste persmededeling te lezen.
Ik herinner mij anderzijds effectief een nieuwsuitzending, enige tijd geleden, waar het over deze priester ging.

Eigenlijk zie ik het probleem niet .
Er is nooit enig bewijs geleverd dat hij wel degelijk politiek gekleurde missen onderhield .
Trouwens heeft men geen recht een mening te uiten ?
Als U mij zegt dat mag niet omwille van zijn publieke functie dan verbaasd mij dat want dan is er discriminatie in het spel .
Want hoeveel mensen hebben ooit in hun functie een politiek ondertoontje gebruikt ?

Nello
27 februari 2003, 20:50
Ik weet inderdaad enkel wat ik lees en zie en hoor, meer kan in ook niet weten, ik heb geen bronnen in Mechelen...

Wie de eerste en laatste persmededeling van het aartsbisdom heeft gelezen weet genoeg. Daar staat alles zwart op wit wat ik hier neerschreef.

Ik geloof u hierover, ik heb enkel de kans niet gehad de laatste persmededeling te lezen.
Ik herinner mij anderzijds effectief een nieuwsuitzending, enige tijd geleden, waar het over deze priester ging.

Eigenlijk zie ik het probleem niet .
Er is nooit enig bewijs geleverd dat hij wel degelijk politiek gekleurde missen onderhield .
Trouwens heeft men geen recht een mening te uiten ?
Als U mij zegt dat mag niet omwille van zijn publieke functie dan verbaasd mij dat want dan is er discriminatie in het spel .
Want hoeveel mensen hebben ooit in hun functie een politiek ondertoontje gebruikt ?

Het feit dat vele mensen iets doen, maakt het nog niet toegelaten of aanvaardbaar.

Napoleon
27 februari 2003, 20:59
This message has been deleted

Activist
27 februari 2003, 21:05
Ik weet inderdaad enkel wat ik lees en zie en hoor, meer kan in ook niet weten, ik heb geen bronnen in Mechelen...

Wie de eerste en laatste persmededeling van het aartsbisdom heeft gelezen weet genoeg. Daar staat alles zwart op wit wat ik hier neerschreef.

Ik geloof u hierover, ik heb enkel de kans niet gehad de laatste persmededeling te lezen.
Ik herinner mij anderzijds effectief een nieuwsuitzending, enige tijd geleden, waar het over deze priester ging.

Eigenlijk zie ik het probleem niet .
Er is nooit enig bewijs geleverd dat hij wel degelijk politiek gekleurde missen onderhield .
Trouwens heeft men geen recht een mening te uiten ?
Als U mij zegt dat mag niet omwille van zijn publieke functie dan verbaasd mij dat want dan is er discriminatie in het spel .
Want hoeveel mensen hebben ooit in hun functie een politiek ondertoontje gebruikt ?

Het feit dat vele mensen iets doen, maakt het nog niet toegelaten of aanvaardbaar.

Maar het feit dat toevallige een Vlaamsgezinde persoon dan wel bestraft wordt is dan wel aanvaardbaar ?
Men noemt dit discriminatie .
Er is een heksenjacht aan de gang tegen Vlaamsegezinde personen en daar zijn duidelijke tekenen van . Uw Dierbaar België begint meer te lijken op een Communistisch land dan een Democratie .
Anti-klerikale regering , die de (EenheidsWorst ) Vorst steunt , een vorst wiens familie TOEVALLIG goede banden heeft met de RKK !
Duidelijke strategische zet. Een stapje verder en de regering neemt Carrete in dienst en betaald hem voor aanslagen tegen Kapitalistische "en TOEVALLIG Vlaamsgezinde " instanties , groeperingen , VZW's enz.. enz...

Nello
27 februari 2003, 21:09
Ik weet inderdaad enkel wat ik lees en zie en hoor, meer kan in ook niet weten, ik heb geen bronnen in Mechelen...

Wie de eerste en laatste persmededeling van het aartsbisdom heeft gelezen weet genoeg. Daar staat alles zwart op wit wat ik hier neerschreef.

Ik geloof u hierover, ik heb enkel de kans niet gehad de laatste persmededeling te lezen.
Ik herinner mij anderzijds effectief een nieuwsuitzending, enige tijd geleden, waar het over deze priester ging.

Eigenlijk zie ik het probleem niet .
Er is nooit enig bewijs geleverd dat hij wel degelijk politiek gekleurde missen onderhield .
Trouwens heeft men geen recht een mening te uiten ?
Als U mij zegt dat mag niet omwille van zijn publieke functie dan verbaasd mij dat want dan is er discriminatie in het spel .
Want hoeveel mensen hebben ooit in hun functie een politiek ondertoontje gebruikt ?

Het feit dat vele mensen iets doen, maakt het nog niet toegelaten of aanvaardbaar.

Maar het feit dat toevallige een Vlaamsgezinde persoon dan wel bestraft wordt is dan wel aanvaardbaar ?
Men noemt dit discriminatie .
Er is een heksenjacht aan de gang tegen Vlaamsegezinde personen en daar zijn duidelijke tekenen van . Uw Dierbaar België begint meer te lijken op een Communistisch land dan een Democratie .
Anti-klerikale regering , die de (EenheidsWorst ) Vorst steunt , een vorst wiens familie TOEVALLIG goede banden heeft met de RKK !
Duidelijke strategische zet. Een stapje verder en de regering neemt Carrete in dienst en betaald hem voor aanslagen tegen Kapitalistische "en TOEVALLIG Vlaamsgezinde " instanties , groeperingen , VZW's enz.. enz...

Merk ik daar een vleugje jaloezie op? (zij mogen het wel, en wij mogen het niet...)
Ik dacht dat het VlaemSSch-Nationalisme zo ingeburgerd was, waarom dan een heksenjacht?

Trouwens, ik denk dat een Facistisch land beter overeenkomt met de vergelijking PVDA -Vlaams Blok (Sorry Jan, niets persoonlijks, maar het VB leunt het er dichtste bij aan)
Wat u Carrete betrekt in de discutie over VlaemSSch-Nationalistische propaganda (al dan niet correct) in de kerk, blijft mij ongeweten...

Napoleon
27 februari 2003, 21:16
Merk ik daar een vleugje jaloezie op? (zij mogen het wel, en wij mogen het niet...)
Ik dacht dat het VlaemSSch-Nationalisme zo ingeburgerd was, waarom dan een heksenjacht?

Trouwens, ik denk dat een Facistisch land beter overeenkomt met de vergelijking PVDA -Vlaams Blok (Sorry Jan, niets persoonlijks, maar het VB leunt het er dichtste bij aan)
Wat u Carrete betrekt in de discutie over VlaemSSch-Nationalistische propaganda (al dan niet correct) in de kerk, blijft mij ongeweten...

Jaloezie , helemaal niet , een vleugje realisme.
Duidelijk bezit u niet de mentale capaciteit aangezien u fantasie verwikkeld met realiteit en nog eens beledigend optreed .
U bent zeker van een "Democratische" partij .
Er is niets facistisch aan de Vlaamsgezinde , weeral duidelijk een belediging en een fantasie . Het feit dat U zelfs nog denkt aan Facisme doet mij denken dat U er meer sympathie voor heeft dan ik .
Het Vlaams-Blok is verschillend van de PvdA , ieder klein kind kan dit inzien , U duidelijk niet .
Carrete is tegen extreem-rechts en alle middelen zijn goed tegen de Vlaamse queste en ik betrek hem ook niet in de kerk maar ik betrek hem bij de regering in de strijd tegen het Vlaamsgezind-denken.

Oog om oog , tand om tand ...U beledigt mij , Ik stoor u subtiel terug :) .

Napoleon
27 februari 2003, 21:18
This message has been deleted .

The Pirate has returned to its Home ....after the b*st*rds betrayed him .

Activist
27 februari 2003, 21:20
Geef hem de kans niet om t'antwoorden ....zoals ik .

Ik weet hoe hij antwoord want ik was er ooit één


Ik zou inderdaad zoiets terug geantwoord hebben .
Dit is niet meer nodig ...U kent mij duidelijk beter dan ik mijzelf ken

Nello
27 februari 2003, 21:27
Geef hem de kans niet om t'antwoorden ....zoals ik .

Ik weet hoe hij antwoord want ik was er ooit één


Ik zou inderdaad zoiets terug geantwoord hebben .
Dit is niet meer nodig ...U kent mij duidelijk beter dan ik mijzelf ken

ken uw vijand :D

Als u effectief het puntje van napoleon over pvda en vb zou overnemen, dan twijfel ik eerder aan UW mentale capaciteiten.

Jan van den Berghe
27 februari 2003, 22:07
Trouwens, ik denk dat een Facistisch land beter overeenkomt met de vergelijking PVDA -Vlaams Blok (Sorry Jan, niets persoonlijks, maar het VB leunt het er dichtste bij aan).

Natuurlijk neem ik dat niet persoonlijk op, maar ik zie eerlijk gezegd nauwelijks gelijkenissen tussen PvdA en VB. Ik zie eerder gelijklopende lijnen tussen Liberaal Appel en VB voor bepaalde zaken, en tussen VB en N-VA voor andere. Maar met de PvdA...

Activist
27 februari 2003, 22:18
Ken uw geschiedenis .

Activist
27 februari 2003, 22:21
Ah landverrader 8) , (Napoleon ).

Hoe ist ?
Wanneer komde nog es langs bij den Turen ?
Nu ge bij de BUB zit zoude toch wel ni ne betere nick gevonde kunne emme dan Napoleon ?
Laatste keer da'k keek wou't'em deze gebiede veroveren ...dan was er zeker geen Belgiqueske.

Jan van den Berghe
27 februari 2003, 22:21
Ken uw geschiedenis .

Waaaaauw. Daar weten we weer veel mee!

Napoleon
27 februari 2003, 22:25
YO Actie,

Ca va ketteke ?
Bah Kzen ne strateeg ...gene lulpot .
Den Turen is zo dood als e rat piot .
Bah Napoleon , Wellington , Kesselring , Guderian , Julius Caesar , Who cares !

Hoe ist met uw Zuske 8) :) :D 8O :twisted:

Napoleon
27 februari 2003, 22:28
Euhm ....Jean ....typ van ne BUB'er .

Activist is langst uwe kant en trust me : Hij kent zijn geschiedenis .
Btw ik zen student geschiedenis ...en hij was er een :) ma ik zit in Brussel!

Verdeel en heers :)

Nello
27 februari 2003, 22:30
Trouwens, ik denk dat een Facistisch land beter overeenkomt met de vergelijking PVDA -Vlaams Blok (Sorry Jan, niets persoonlijks, maar het VB leunt het er dichtste bij aan).

Natuurlijk neem ik dat niet persoonlijk op, maar ik zie eerlijk gezegd nauwelijks gelijkenissen tussen PvdA en VB. Ik zie eerder gelijklopende lijnen tussen Liberaal Appel en VB voor bepaalde zaken, en tussen VB en N-VA voor andere. Maar met de PvdA...

Ik zie evenmin gelijkenissen tss pvda en VB, maar activist zat te memmen over een communistische maatschappij hier, maar als men naar de verkiezingsuitslag kijkt, scoort extreem-rechts nog steeds beter als pvda, waarmee ik dus zei:'dan eerder een fascistische staat dan een communistische'

activist, leer jij je geschiedenis maar...

Nello
27 februari 2003, 22:32
Euhm ....Jean ....typ van ne BUB'er .

Activist is langst uwe kant en trust me : Hij kent zijn geschiedenis .
Btw ik zen student geschiedenis ...en hij was er een :) ma ik zit in Brussel!

Verdeel en heers :)

Bonnie, de naam was Jan, niet Jean, ik noem u toch ook niet davidoff of zo...

Bruno*
27 februari 2003, 22:32
Haha, die flaminganten, zo voorspelbaar dat we zelf al hun antwoorden kunnen invullen :lol:

Activist
27 februari 2003, 22:38
YO Actie,

Ca va ketteke ?
Bah Kzen ne strateeg ...gene lulpot .
Den Turen is zo dood als e rat piot .
Bah Napoleon , Wellington , Kesselring , Guderian , Julius Caesar , Who cares !

Hoe ist met uw Zuske 8) :) :D 8O :twisted:


Met mijn zuske is alles in orde :).

Napoleon
27 februari 2003, 22:43
Ey

CEsar ....Kzou maar zwijge ast over geschiedenis gaat ...hij zit al verder dan gij ze !

Trouwens sommige vriende noeme mij davidoff of Davidovich !

Tac : Kem u al gezeit da'k ne Strateeg zijn ... en da's ni enkel militaire kennis :) ...waarom peisde da'k de Nel verslagen em bij't schaken ..tes 5-3 voor mij :)

btw add me on MSN

Nello
28 februari 2003, 14:55
Al een chance da we mekaar kennen he Napoleon, anders zou men van uw laatste commentaar nog durven opmaken dat er onderling conflict is... :lol: :lol: :lol: , maar houden ons nog steeds aan de leuze: ééndracht maakt macht - l'union fait la force, tot spijt van wie't benijdt...

Bruno*
1 maart 2003, 21:46
Humor is voor een groot deel zelfspot, zichzelf relativeren. En dat is een eigenschap die, met alle respect, in het VB totaal, maar dan ook totaal afwezig is.

Ach, je kan er nog altijd OM lachen. :wink:

Duym
5 maart 2003, 18:18
05/03/2003] - De Vlaamse melkkoe

Vorige week lekten de cijfers uit van de zogenaamde "regionale rekening". Dat is een soort van boekhouding over de economische toestand van de regio's of deelstaten in dit land. Wat blijkt uit de studie voor 2000 en 2001?

Wallonië slaagt er niet in Vlaanderen bij te benen: In de periode 1995-2001 bedroeg de economische groei in Vlaanderen 16,1%. In Wallonië was dat slechts 11,8%.

Investeerders kiezen voor Vlaanderen. Het peil in Wallonië is te laag om de economie aan te zwengelen.

Wallonië is afhankelijk van steun en uitkeringen. Het Waalse tekort in de Sociale Zekerheid blijft groeien. In 2000 was er in Vlaanderen nog een overschot van 4,518 miljard euro. In Wallonië was er een tekort van 1,169 miljard euro.

Eén en ander bewijst nog eens zwart op wit dat er een wereld van verschil bestaat tussen Vlaanderen en Wallonië. En dat beide regio's dringend een eigen beleid moeten kunnen voeren op het vlak van economie, werkgelegenheid en lonen. Dat betekent dat de lonen in Wallonië lager zouden uitvallen dan die in Vlaanderen. En daar wil de PS absoluut niet van weten. Nochtans is dat de enige manier om investeringen aan te trekken.

Maar, een gehele of gedeeltelijke splitsing van de sociale zekerheid is voor de politieke klasse in Wallonië nog altijd onbespreekbaar. Zij vinden het prima zo, zolang Vlaanderen de rekening betaalt. De vraag is alleen hoe lang men nog de vrijgevigheid en het geduld van de Vlamingen op de proef kan blijven stellen.

Moi
6 maart 2003, 18:28
NV-A als een one issue partij bestempelen = dom, je hebt waarschijnlijk maar 1 regel gelzen van hun programma!

Het n-va manifest staat op:
http://www.n-va.be/programma/wiewatwaarom/manifest.asp

Uit het lezen van dit manifest wordt duidelijk dat de N-VA duidelijk een one-issue partij is: zij brengt geen reëele oplossingen aan, Vlaamse onafhankelijkheid is altijd de oplossing. De N-VA zou geen enkel van haar programmapunten kunnen verwezenlijken zonder Vlaamse onafhankelijkheid.

Dit in tegenstelling tot het Vlaams Blok, wier programma staat op:
http://www.vlaamsblok.be/pdf/programmabrochure.pdf

Delen van dit programma kunnen WEL verwezenlijkt worden zonder Vlaamse onafhankelijkheid, dat maakt het Vlaams Blok geen one-issue partij!

Jan van den Berghe
7 maart 2003, 01:05
Onze beste vriend "Moi" probeert natuurlijk op listige wijze Vlaamsnationalisten tegen elkaar op te zetten. Daarvoor heb ik, als VB'er, echt geen tijd. We hebben echt andere katten te geselen dan elkaar het leven zuur te maken. Meer dan ooit is het noodzakelijk dat alle Vlaamse krachten eendrachtig voor Vlaanderens toekomst werken en daarbij hun verschillen - die er ongetwijfeld zijn - even aan de kant zetten.

Bruno*
7 maart 2003, 01:10
Meer dan ooit is het noodzakelijk dat alle Vlaamse krachten eendrachtig voor Vlaanderens toekomst werken en daarbij hun verschillen - die er ongetwijfeld zijn - even aan de kant zetten.


voor de rest van de oorlog :twisted: ?

alpina
7 maart 2003, 01:15
Meer dan ooit is het noodzakelijk dat alle Vlaamse krachten eendrachtig voor Vlaanderens toekomst werken en daarbij hun verschillen - die er ongetwijfeld zijn - even aan de kant zetten.


voor de rest van de oorlog :twisted: ?

Ik weet dat het vandaag de dag moeilijker en moeilijker wordt om over de essentie te spreken voor de Belgicisten. Maar als je toch niets zinnigs hebt te vertellen, als je alleen maar komt om belachelijk te doen, Vlaamsnationalisten uit te schelden en Belgicisten schouderklopjes te geven, zonder in eender welke discussie met defige argumenten op te komen dan kan je beter niets posten!!

Bruno*
7 maart 2003, 01:19
Gaat u akkoord met een kartel N-VA/VB?

alpina
7 maart 2003, 01:21
Gaat u akkoord met een kartel N-VA/VB?

Als er daarvoor voor een afscheiding van Vlaanderen kan gezorgd worden, waarom niet?

Bruno*
7 maart 2003, 01:23
Interessant. Kan u mij meteen ook het wezenlijk onderscheid tussen het VB en de N-VA vertellen? Ik ben bang dat dat tot nu nog niet gebeurd is.

alpina
7 maart 2003, 01:35
Interessant. Kan u mij meteen ook het wezenlijk onderscheid tussen het VB en de N-VA vertellen? Ik ben bang dat dat tot nu nog niet gebeurd is.

Als u het wezenlijk onderscheid wil zoeken raad ik u aan om beide partijprogramma's eens goed door te nemen!!
Hetgeen beide partijen alleszins gemeen hebben is dat ze streiden voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen.

Bruno*
7 maart 2003, 02:25
Hetgeen beide partijen alleszins gemeen hebben is dat ze streiden voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen.

Ik vroeg naar de essentie, niet de punten en de komma's. Gelieve ook uw middeleeuws taalgebruik (streiden) aan te passen aan de hedendaagse behoeften :wink:

Jan van den Berghe
7 maart 2003, 09:27
Gelieve ook uw middeleeuws taalgebruik (streiden) aan te passen aan de hedendaagse behoeften :wink:

Hoera! Driewerf hoera! De Blubbers hebben eindelijk begrepen dat ze "Vlaanderen" in de hedendaagse spelling moeten schrijven en het woord voortaan gebruiken in de betekenis zoals "de hedendaagse behoeften" het vragen. Of zouden ze alleen maar zout strooien op andermans slakken?

Moi
7 maart 2003, 13:09
Onze beste vriend "Moi" probeert natuurlijk op listige wijze Vlaamsnationalisten tegen elkaar op te zetten. Daarvoor heb ik, als VB'er, echt geen tijd. We hebben echt andere katten te geselen dan elkaar het leven zuur te maken. Meer dan ooit is het noodzakelijk dat alle Vlaamse krachten eendrachtig voor Vlaanderens toekomst werken en daarbij hun verschillen - die er ongetwijfeld zijn - even aan de kant zetten.

Gelieve dan niet te reageren op een topic dat handelt over de verschillen tussen NVA en VB.

alpina
7 maart 2003, 13:27
Hetgeen beide partijen alleszins gemeen hebben is dat ze streiden voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen.

Ik vroeg naar de essentie, niet de punten en de komma's. Gelieve ook uw middeleeuws taalgebruik (streiden) aan te passen aan de hedendaagse behoeften :wink:

Strijden dan! :wink: U kan dan in het vervolg ook gewoon Vlaanderen schrijven.

Wat bedoelt u juist met de essentie?

Tantist
8 juli 2006, 09:18
Als Vlaamse onafhankelijkheid de bestaansreden is van het Vlaams Belang én van de N-VA, is het toch wel moeilijk om het fundamentele verschil te ontwaren.

Zoek het verschil ;-)

van Maerlant
8 juli 2006, 10:04
Toch tof dat hij terug is :)

Tantist
8 juli 2006, 10:39
Toch tof dat hij terug is :)

Momenteel is hij nog erg low profile, maar ik merk in andere berichten dat hij snel zal hervallen... 8)

robert t
8 juli 2006, 12:00
Onze beste vriend "Moi" probeert natuurlijk op listige wijze Vlaamsnationalisten tegen elkaar op te zetten. Daarvoor heb ik, als VB'er, echt geen tijd. We hebben echt andere katten te geselen dan elkaar het leven zuur te maken. Meer dan ooit is het noodzakelijk dat alle Vlaamse krachten eendrachtig voor Vlaanderens toekomst werken en daarbij hun verschillen - die er ongetwijfeld zijn - even aan de kant zetten.Precies. Dit ook in de praktijk omzetten is hetgeen we in onze gemeente doen. Een open Vlaams-nationale lijst met VB'ers, N-VA'ers en onafhankelijken. Vlaanderen onafhankelijk is ons gemeenschappelijk doel, onze geschilpunten, die er ontegensprekelijk zijn, zullen we wel achteraf oplossen.

Silhoutte
8 juli 2006, 12:01
Precies. Dit ook in de praktijk omzetten is hetgeen we in onze gemeente doen. Een open Vlaams-nationale lijst met VB'ers, N-VA'ers en onafhankelijken. Vlaanderen onafhankelijk is ons gemeenschappelijk doel, onze geschilpunten, die er ontegensprekelijk zijn, zullen we wel achteraf oplossen.

Laten we hopen dat het VB en de N-VA het pad der nauwe samenwerking inslaat.

Silhoutte
8 juli 2006, 12:03
Dit ook in de praktijk omzetten is hetgeen we in onze gemeente doen. Een open Vlaams-nationale lijst met VB'ers, N-VA'ers en onafhankelijken.Vlaanderen onafhankelijk is ons gemeenschappelijk doel

Realiseer d�*t maar eens op gemeentelijk vlak:roll:

robert t
8 juli 2006, 12:40
Laten we hopen dat het VB en de N-VA het pad der nauwe samenwerking inslaat.Inderdaad.

robert t
8 juli 2006, 12:47
Realiseer d�*t maar eens op gemeentelijk vlak:roll:Dat is ook niet de bedoeling. Het gaat nu vooral om lokale toestanden, maar ook daar vinden we mekaar. De ultieme confrontatie zal plaatsvinden in 2007. We geven hier alleen de aanzet.

restons courtois
8 juli 2006, 12:51
En wat kan men nu uit deze 3 jaar oude peiling conclueeren?
Dat Tantist en Borg vriend van Maerlant nog altijd van Bruno houden?

daiwa
8 juli 2006, 16:10
Gelieve ook uw middeleeuws taalgebruik (streiden) aan te passen aan de hedendaagse behoeften :wink:



Zou je dat ook even aan de ''edelachtbare'' voorzitter van jouw clubje wil vragen.

Pelgrim
8 juli 2006, 16:20
Realiseer d�*t maar eens op gemeentelijk vlak:roll:

in de vlaamse rand kan gemeentepolitiek héél belangrijk zijn hoor.

Elio
9 juli 2006, 13:20
Dat is ook niet de bedoeling. Het gaat nu vooral om lokale toestanden, maar ook daar vinden we mekaar. De ultieme confrontatie zal plaatsvinden in 2007. We geven hier alleen de aanzet.

De Vlamigen kunnen zelfs nog niet samenwerken
rond de IJzertoren.

Hoe zouden ze dat dan wel kunnen op partij niveau.

Armadel
9 juli 2006, 15:04
NVA zijn caféflaminganten.

van Maerlant
9 juli 2006, 15:31
NVA zijn caféflaminganten.

Ge zou het is in mijn gezicht moeten zeggen, jongen.

Elio
9 juli 2006, 16:03
NVA zijn caféflaminganten.

Het was het VB die IJzerwake stichte en zich afscheurde
van de IJzerbedevaart.

Partij belang boven Vlaamse belang.

En dan staat het VB maar te roepen op samenwerking
terwijl ze zelf eerst de Vlaamse beweging uit elkaar dreef.

Jong N-VA'er
9 juli 2006, 17:33
Dat moet ik met klem tegenspreken.
De N-VA is al even ondemocratisch als andere partijen.
Ze zijn een tegenstander van het bindend referendum op volksinitiatief.
Nochtans een democratisch werktuig dat het volk meer echte inspraak zou geven over de partijgrenzen heen, én meer controle over zijn bestuurders dan énkel d.m.v. een vierjaarlijkse verplichte stembusgang met keuzemogelijkheid voor globale puntenpakketten, waarna de verkozenen geen enkele verplichting hebben om ze al dan niet uit te voeren.


Minachting voor de wil des volks, lijkt mij eerder een vorm van galgehumor.

Enkel referenda voor belangrijke en goed geïnformeerde onderwerpen. Of wil je een referendum waarbij uiteindelijk de leugen het wint?

Dit wil niet zeggen dat ik noodzakelijk tegen referenda ben... het moet gewoon op een goede manier gedaan worden.

Jong N-VA'er
9 juli 2006, 17:33
Ge zou het is in mijn gezicht moeten zeggen, jongen.

Ola, dat is zwaar boel!8)

Tantist
9 juli 2006, 17:34
Enkel referenda voor belangrijke en goed geïnformeerde onderwerpen. Of wil je een referendum waarbij uiteindelijk de leugen het wint?

Waar heeft de leugen gewonnen?

Meestal gebeurde dat via parlementaire weg, zoals in 1830 of 1933...

van Maerlant
9 juli 2006, 17:37
Ola, dat is zwaar boel!8)

Verbale boel, in ieder geval :)

Jong N-VA'er
9 juli 2006, 17:37
Inderdaad.

Dan zullen toch De Winter en Van Hecke moeten verdwijnen eerst hoor, maw de top die toch liever de N-VA wil opslorpen.

Jong N-VA'er
9 juli 2006, 17:39
Waar heeft de leugen gewonnen?

Meestal gebeurde dat via parlementaire weg, zoals in 1830 of 1933...

In België kan ik mijn bewering niet toepasselijk maken, maar denk eens aan het referendum over de EU-Grondwet in Frankrijk.
Had de uitslag iets te maken met de vraag? Neen, de bevolking wilde de Franse regering gewoon eens goed afstraffen.

C uit W
9 juli 2006, 17:40
Enkel referenda voor belangrijke en goed geïnformeerde onderwerpen. Als het volk een referenda vraagt, dan is het wel duidelijk dat ze het belangrijk vindt zeker.
En hoe bepaal je wanneer men goed geïnformeerd is, en waarom zou dat enkel gelden voor burgers, maar niet voor politici?

Of wil je een referendum waarbij uiteindelijk de leugen het wint? Probeer je me bang te maken ofzo? :roll:
Als er een groep gekent is voor haar leugens dan zijn het wel de politiekers zeker.

Dit wil niet zeggen dat ik noodzakelijk tegen referenda ben... het moet gewoon op een goede manier gedaan worden.Ze mogen enkel stemmen als ze uw goesting stemmen, ik heb het al gehoord.
Een n-va'er zoals er zovelen zijn: bang van een stevige scheut democratie.

C uit W
9 juli 2006, 17:41
In België kan ik mijn bewering niet toepasselijk maken, maar denk eens aan het referendum over de EU-Grondwet in Frankrijk.
Had de uitslag iets te maken met de vraag? Neen, de bevolking wilde de Franse regering gewoon eens goed afstraffen.
Da's perspraat (en drie keer raden met wie de pers gebonden is, met wie ze belangen deelt, ...).
De Fransen hebben dat EU-gedrocht met recht en reden weggestemt.

Jong N-VA'er
9 juli 2006, 17:44
Neen C uit W, wat jij verkondigt, dat is pas perspraat. In mijn opleiding hebben we toegang tot betere bronnen die meer waarde hebben dan wat men in de boekjes ed terugvindt.

Jong N-VA'er
9 juli 2006, 17:45
Als het volk een referenda vraagt, dan is het wel duidelijk dat ze het belangrijk vindt zeker.
En hoe bepaal je wanneer men goed geïnformeerd is, en waarom zou dat enkel gelden voor burgers, maar niet voor politici?

Probeer je me bang te maken ofzo? :roll:
Als er een groep gekent is voor haar leugens dan zijn het wel de politiekers zeker.
Ze mogen enkel stemmen als ze uw goesting stemmen, ik heb het al gehoord.
Een n-va'er zoals er zovelen zijn: bang van een stevige scheut democratie.

Vandaar dat vele Zwitsers bij het zoveelste referenda afhaken als het hen niet meer interesseert...

Tantist
9 juli 2006, 17:48
In België kan ik mijn bewering niet toepasselijk maken, maar denk eens aan het referendum over de EU-Grondwet in Frankrijk.
Had de uitslag iets te maken met de vraag? Neen, de bevolking wilde de Franse regering gewoon eens goed afstraffen.


AAAAAH, daar zit het hem... U had graag die grondwet erdoor zien komen. Als het Franse volk die verwerpt, meent u via een soort telepathische superioriteit de stemredenen te kennen en die verdacht te maken om zo de legitimiteit van het referendum te ondergraven.

Daar heb ik twee bedenkingen bij. De eerste is dat als u toch gelijk zou hebben, dit juist een argument is voor meer directe democratie. Het gebrek aan democratische middelen dwingt dan de mensen om hun ongenoegen te uiten via de weinige middelen dat ze krijgen. Dat verklaart ook de opkomst van zotten als Le Pen...

De tweede is dat u de mens fundamenteel wantrouwt. Hij is slecht en elke beslissing die hij neemt, maakt u op voorhand al verdacht. Het enigste waar hij superieur in was, is het kiezen van volksvertegenwoordigers. Tegenwoordig wordt hij steeds minder en minder bekwaam geacht daarvoor door de politieke elite. Die politieke elite zelf ziet zich als moreel superieur en veel bekwamer dan die domme kloot van een burger. De politicus is goed, slim, eerlijk en betrouwbaar.

Ik hoop dat Freya, de PS, Verhofstadt en consoorten u een beetje van dat waanidee hebben afgeholpen. Ik vertrouw liever op mijn medemens. U niet, die is immers bij voorbaat al onbetrouwbaar in uw ogen.

Echt positief qua mensbeeld kan ik dat niet noemen he...

Tantist
9 juli 2006, 17:51
Vandaar dat vele Zwitsers bij het zoveelste referenda afhaken als het hen niet meer interesseert...

http://c2d.unige.ch/

Over welk referendum heeft u het nu?

Jong N-VA'er
9 juli 2006, 17:53
Elk mens denkt economisch, dus in het eigenbelang, wat tot gevolg kan hebben dat in bepaalde situaties een groep inderdaad negatieve bedoelingen kan hebben.

Als ik Freya, Guy, Elio moet geloven, yeah niet echt mensen die de waarheid kunnen vertellen, maar velen slikken het blijkbaar ook wel!

PS de Grondwet moest er niet voor mij noodzakelijk doorkomen, maar het debat in Frankrijk ging niet over die Grondwet, maar over de Franse politiek. Als je een referendum wil organiseren, moet je zien dat het doel wordt bereikt. Als men morgen een referendum uitschrijft of Vlaanderen onafhankelijk mag worden, ga je toch ook geen debat voeren waarbij de hoofdvraag is of alle Vlamingen nazi's zijn?

Jong N-VA'er
9 juli 2006, 17:54
http://c2d.unige.ch/

Over welk referendum heeft u het nu?

Ik beschrijf een trend uit de voorbije jaren. Elchardus heeft hierover schitterende publicaties.

Tantist
9 juli 2006, 17:56
Elk mens denkt economisch, dus in het eigenbelang, wat tot gevolg kan hebben dat in bepaalde situaties een groep inderdaad negatieve bedoelingen kan hebben.

Dan kán u geen voorstander zijn van referenda en directe democratie: u heeft een negatief beeld van uw medemens en een ingebakken gebrek aan vertrouwen tegenover hem.

Persoonlijk zou ik mensen met zo'n gedachten liever niet in de politiek zien...

C uit W
9 juli 2006, 17:57
Als men morgen een referendum uitschrijft of Vlaanderen onafhankelijk mag worden, ga je toch ook geen debat voeren waarbij de hoofdvraag is of alle Vlamingen nazi's zijn?
Nochtans zijn het de Waalse politici en pers die daar hele dagen over beginnen.
(Gooooaaaaalllllll!!!!! ;))

Tantist
9 juli 2006, 17:58
Ik beschrijf een trend uit de voorbije jaren. Elchardus heeft hierover schitterende publicaties.

Maar geef eens een voorbeeld, want regelmatig worden er referenda gehouden en ik heb echt geen weet over moeheid bij de kiezer...

Jong N-VA'er
9 juli 2006, 17:58
Dan kán u geen voorstander zijn van referenda en directe democratie: u heeft een negatief beeld van uw medemens en een ingebakken gebrek aan vertrouwen tegenover hem.

Persoonlijk zou ik mensen met zo'n gedachten liever niet in de politiek zien...

U zou gewoon alles laten begaan, al wordt de wereld een zootje?

Ik bevind mij op de middenlijn: geef de mens vrijheid tot waar dat kan, maar stel wetten op eens die grens wordt overschreden.

C uit W
9 juli 2006, 17:59
Neen C uit W, wat jij verkondigt, dat is pas perspraat. In mijn opleiding hebben we toegang tot betere bronnen die meer waarde hebben dan wat men in de boekjes ed terugvindt.'t is net in de boeskes dat ik las dat de Fransen tegengestemd hebben omdat het een bende debiele holbewoners waren die liever op hun tamme kloten lagen te rusten dan te moeten Polen binnenlaten die hun werk gingen afpakken.

Jong N-VA'er
9 juli 2006, 18:00
Nochtans zijn het de Waalse politici en pers die daar hele dagen over beginnen.
(Gooooaaaaalllllll!!!!! ;))

Voil�*, en gaat het debat dan nog over de uiteindelijke vraag? Neen hé?

C uit W
9 juli 2006, 18:00
U zou gewoon alles laten begaan, al wordt de wereld een zootje?

Nee, net daarom zou ik de politici niet zomaar laten knoeien.

C uit W
9 juli 2006, 18:01
Voil�*, en gaat het debat dan nog over de uiteindelijke vraag? Neen hé?
Het debat in de Waalse politiek en pers? Nee, daarom dat ik het ook zou verleggen naar het volk.

Tantist
9 juli 2006, 18:05
U zou gewoon alles laten begaan, al wordt de wereld een zootje?

Aha, de Elite Die Alles Kan moet dan de boel komen redden?

Toch heeft men de kantons in Zwitserland die veel democratie kennen vergeleken met degenen die weinig democratie kennen en wat was de conclusie: die met veel directe democratie scoorden veel beter wat betreft hun financien dan die met weinig.

De grote Belgische staatsschuld, die is er gekomen door het bestuur van een Elite Die Alles Kan. En of ze er wat van konden! :twisted:

Het omgekeerde is dus waar: directe democratie zorgt voor beter bestuur. Dat is ook logisch: de individuele burger zal wat betreft zijn afgedragen belastingscentjes meer verantwoordelijkheid aan de dag leggen dan de politicus die intrinsiek corrupt is, is het niet corruptie wat betreft aanbestegingen bij bevriende bedrijven of gewoon het geld achterover drukken, dan is het wel door geldverslindende projecten rond de verkiezingsperiode om zo stemmen te kopen...

Ik bevind mij op de middenlijn: geef de mens vrijheid tot waar dat kan, maar stel wetten op eens die grens wordt overschreden.

Dan bent u geen democraat, maar een elitocraat...

Jaani_Dushman
9 juli 2006, 21:29
In België kan ik mijn bewering niet toepasselijk maken, maar denk eens aan het referendum over de EU-Grondwet in Frankrijk.
Had de uitslag iets te maken met de vraag? Neen, de bevolking wilde de Franse regering gewoon eens goed afstraffen.Totaal onwaar.
De gewone Fransman was beter geïnformeerd over wat er precies in die Europese Grondwet stond dan de parlementair in gelijk welk land. Overal werden debatten georganiseerd. De top-10 van meest gelezen boeken in Frankrijk stond vol boeken over de EU-grondwet.

In België daarentegen kregen de parlementairen pas enkele minuten voor de stemming die turf van 500 blz'en in hun schoot geworpen. Totaal onbeschaamd verklaarden ze voor de camera dat ze geen letter van die EU-grondwet gelezen hadden.

Ten tijde van de EU-grondwet was ik nog fel tegenstander van referenda, maar Frankrijk en Nederland hebben toch wel bewezen dat de burgers soms veel beter wat bepaalde voorstellen inhouden dan parlementairen.

Pelgrim
10 juli 2006, 10:17
bovendien: hier in belgique werd de EU grondwet compleet doodgezwegen. Het enige argument dat we steevast te horen kregen was dat de grondwet nodig was omdat Europa slagkrachtig moet zijn in de globalisering. Paniekzaaierij dus (genre: als de grondwet niet gestemd wordt breekt wo3 uit), maar wat er exact in die grondwet stond werd niet aangehaald.

Het was pas dankzij actiecommités die tegen de EU grondwet waren dat er een bescheiden poging tot debat tot stand kwam.
Het was pas dankzij de referenda in F en NL dat de media er hier enige aandacht aan hadden besteed.

het was maw dankzij het referendum dat er nog sprake was van enige democratische werking.

Jaani_Dushman
10 juli 2006, 18:55
Het enige argument dat we steevast te horen kregen was dat de grondwet nodig was omdat Europa slagkrachtig moet zijn in de globalisering.Nee, het enige pro-argument dat we te horen kregen, was dat acht op de tien Belgen vóór de EU-grondwet zou zijn. ;-)

Yann
10 juli 2006, 18:57
Titel is duidelijk.

zielige salonbelgicist.

van Maerlant
10 juli 2006, 19:27
Yann is back, extremer dan ooit :lol:

C uit W
10 juli 2006, 19:48
zielige salonbelgicist. :rofl: :rofl: Alsof er andere bestaan :lol::lol:.


Maar waar zit jong n-va'er. Hij is ons wel enkele antwoordjes verschuldigd.

baarle
10 juli 2006, 21:33
Maar waar zit jong n-va'er. Hij is ons wel enkele antwoordjes verschuldigd.

Meneer "geef de mens vrijheid tot waar dat kan, maar stel wetten op eens die grens wordt overschreden"?

Autoritair denkende pubers die hun medeburgers verachten en de democratie verafschuwen, zijn WMB het antwoorden niet waard.

Met de noodzakelijke minachting,

Baarle

Pelgrim
10 juli 2006, 22:08
Nee, het enige pro-argument dat we te horen kregen, was dat acht op de tien Belgen vóór de EU-grondwet zou zijn. ;-)

Ik was voor die grondwet. Haja, mijn ma en pa waren tegen, en we zijn maar met vijf thuis dus moest ik voor twee voor zijn om aan die statistieken te voldoen.:-D

Jaani_Dushman
10 juli 2006, 22:17
Ik was voor die grondwet. Haja, mijn ma en pa waren tegen, en we zijn maar met vijf thuis dus moest ik voor twee voor zijn om aan die statistieken te voldoen.:-DWe zouden toch Barosso niet in z'n onderbroek willen zetten, hé? :-)

Tantist
11 juli 2006, 09:07
Nee, het enige pro-argument dat we te horen kregen, was dat acht op de tien Belgen vóór de EU-grondwet zou zijn. ;-)

Tja, mensen die met zulke "argumenten" afkomen, hebben geen echte argumenten...

Tantist
14 juli 2006, 14:14
Voila, intussen is Bruno nu ook officieel ontmaskerd... De stijl was krak hetzelfde, moeilijk was dat dus niet...

Pelgrim
14 juli 2006, 16:18
Aha sinds wanneer beslis jij wat er hier officieel is? ;)

Tantist
14 juli 2006, 18:18
Aha sinds wanneer beslis jij wat er hier officieel is? ;)

Ik niet, Pieter Van Doorne wel (cfr suggesties en mededelingen, banmededelingen of zo)...

Tantist
14 juli 2006, 18:19
Ik niet, Pieter Van Doorne wel (cfr suggesties en mededelingen, banmededelingen of zo)...

(Iedereen weet toch dat Pieter Van Doorne een dubbelnick is van mij :twisted: )

restons courtois
14 juli 2006, 18:33
Kijk eens, Tantist dicuseerd liever met Bannelingen... :)


Verwacht je nu een aantwoord van Bruno?

Mooi avatar trouwens.

Tantist
14 juli 2006, 18:37
Kijk eens, Tantist dicuseerd liever met Bannelingen... :)

Is Pelgrim gebanned?

restons courtois
14 juli 2006, 18:55
:rofl: :rofl: Alsof er andere bestaan :lol::lol:.


Maar waar zit jong n-va'er. Hij is ons wel enkele antwoordjes verschuldigd.

Die C uit W(allonie) is ook een smiley fan?
Cool.

restons courtois
14 juli 2006, 18:56
Is Pelgrim gebanned?

Is Pelgrim een tegenstander?

Tantist
15 juli 2006, 07:13
Is Pelgrim een tegenstander?

Het was wel de persoon waarop ik repliceerde. U moet toch echt eens iets doen aan uw Nederlands, want het is het ene misverstand na het andere met u...