PDA

View Full Version : Vraag aan de Walenhaters


gm10
30 september 2004, 22:40
hoe verklaren jullie volgende?

"Of de hele federale regering achter dat standpunt staat, is onduidelijk. In juli stuurde vice-premier Johan Vande Lanotte (SP.A) een nota van regeringsonderhandelaar Steve Dubois aan DHL-topman Martin Sodergard. Daarin maakte Dubois brandhout van Bierset als alternatief. ,,Een Belgisch alternatief in plaats van Zaventem is enkel mogelijk in Bierset mits de aanleg van een derde piste om DHL de gevraagde capaciteit te kunnen garanderen. Maar het Waalse Gewest zou niet bereid zijn om een derde piste aan te leggen.'' "

1. De Walen willen blijkbaar toch DHL niet "stelen".
2. De Walen zijn luieriken.

ancapa
30 september 2004, 22:45
1. waarom staat Happart dan plots met zijn armen open ?
2. juist !

John Stufflebeam
30 september 2004, 22:51
hoe verklaren jullie volgende?

"Of de hele federale regering achter dat standpunt staat, is onduidelijk. In juli stuurde vice-premier Johan Vande Lanotte (SP.A) een nota van regeringsonderhandelaar Steve Dubois aan DHL-topman Martin Sodergard. Daarin maakte Dubois brandhout van Bierset als alternatief. ,,Een Belgisch alternatief in plaats van Zaventem is enkel mogelijk in Bierset mits de aanleg van een derde piste om DHL de gevraagde capaciteit te kunnen garanderen. Maar het Waalse Gewest zou niet bereid zijn om een derde piste aan te leggen.'' "

1. De Walen willen blijkbaar toch DHL niet "stelen".
2. De Walen zijn luieriken.
Je hebt deze vraag wel niet aan mij gesteld, maar toch even wijzen op een kanjer van een fout in je stukje: Het Waalse gewest wil immers een derde piste, maar enkel als de federale overheid de factuur betaalt.

gm10
30 september 2004, 22:58
Je hebt deze vraag wel niet aan mij gesteld, maar toch even wijzen op een kanjer van een fout in je stukje: Het Waalse gewest wil immers een derde piste, maar enkel als de federale overheid de factuur betaalt.
JUIST, en de Vlamingen gaan hiervoor hun goedkeuring geven :roll:

een investering van 500 miljoen euro op federaal niveau, krijg je niet zonder de steun van de vlamingen erdoor gedrukt

gm10
30 september 2004, 22:59
1. waarom staat Happart dan plots met zijn armen open ?
2. juist !
ik sta open voor de miljarden van bill gates
maar ik ga ze niet stelen

Antoon
30 september 2004, 23:00
JUIST, en de Vlamingen gaan hiervoor hun goedkeuring geven :roll:
En wat hebben de Vlamingen de laatste 50 jaar gedaan? Juist ja, alle Waalse eisen inwilligen en al hun facturen betalen.

BTW : De Walen zijn inderdaad luieriken.

gm10
30 september 2004, 23:09
En wat hebben de Vlamingen de laatste 50 jaar gedaan? Juist ja, alle Waalse eisen inwilligen en al hun facturen betalen.

BTW : De Walen zijn inderdaad luieriken.

antwoord ook eens op de vraag

ancapa
30 september 2004, 23:23
de vlaamse politici gaan de kaas niet van tussen hun brood laten halen ! of het Vlaams Blok stijgt boven de 30 % ! ! ! ! ! !

Rr00ttt
30 september 2004, 23:27
de vlaamse politici gaan de kaas niet van tussen hun brood laten halen ! of het Vlaams Blok stijgt boven de 30 % ! ! ! ! ! !
Verhofstadt zal dat zéker wel doen. Het zal dus van de sp-a afhangen en dat belooft niet veel goeds...

gm10
30 september 2004, 23:30
de vlaamse politici gaan de kaas niet van tussen hun brood laten halen ! of het Vlaams Blok stijgt boven de 30 % ! ! ! ! ! !
de vlaamse politici moeten ophouden met doen alsof de walen voortdurend de kaas van hun broos halen
dat creeert enkel de indruk dat dit inderdaad zo is, en dat ze er niks aan willen/kunnen doen

gm10
30 september 2004, 23:34
En wat hebben de Vlamingen de laatste 50 jaar gedaan? Juist ja, alle Waalse eisen inwilligen en al hun facturen betalen.


je bedoelt Francorchamps, regionalisatie van de wapenwetgeving (op verzoek van SPIRIT!), etc

stop met slachtoffer te spelen
nu zijn het franstaligen, maar met zo'n mentaliteit zal het altijd iemand zijn

ancapa
1 oktober 2004, 07:12
Verhofstadt zal dat zéker wel doen. Het zal dus van de sp-a afhangen en dat belooft niet veel goeds...

de PS zeker !!!!!!!!!!

Herr Flick
1 oktober 2004, 07:13
hoe verklaren jullie volgende?

"Of de hele federale regering achter dat standpunt staat, is onduidelijk. In juli stuurde vice-premier Johan Vande Lanotte (SP.A) een nota van regeringsonderhandelaar Steve Dubois aan DHL-topman Martin Sodergard. Daarin maakte Dubois brandhout van Bierset als alternatief. ,,Een Belgisch alternatief in plaats van Zaventem is enkel mogelijk in Bierset mits de aanleg van een derde piste om DHL de gevraagde capaciteit te kunnen garanderen. Maar het Waalse Gewest zou niet bereid zijn om een derde piste aan te leggen.'' "

1. De Walen willen blijkbaar toch DHL niet "stelen".
2. De Walen zijn luieriken.

Of het meest voor de hand liggend antwoord : De walen hebben gewoon geen geld...

ancapa
1 oktober 2004, 07:13
je bedoelt Francorchamps, regionalisatie van de wapenwetgeving (op verzoek van SPIRIT!), etc

stop met slachtoffer te spelen
nu zijn het franstaligen, maar met zo'n mentaliteit zal het altijd iemand zijnals het waals politici uitkomt moet ! alles....

omgekeerd kan er niets ! JAMAIS !

Bhairav
1 oktober 2004, 07:14
*KNIP*

*na klacht over scheldpartij.

Peter Johan

Herr Flick
1 oktober 2004, 07:15
de vlaamse politici moeten ophouden met doen alsof de walen voortdurend de kaas van hun broos halen
dat creeert enkel de indruk dat dit inderdaad zo is, en dat ze er niks aan willen/kunnen doen

Door de indruk te willen wekken dat het niet zo is, gaan ze alleen maar dieper vallen, !

eerlijk duurt het langst !

ancapa
1 oktober 2004, 07:15
Of het meest voor de hand liggend antwoord : De walen hebben gewoon geen geld...
dat ze dan eens iets nuttigs doen met die miljardenstroom !! :x

ancapa
1 oktober 2004, 07:16
het gaat toch om duizenden jobs !! Verhofstadt wakker worden !!!

Turkje
1 oktober 2004, 12:08
Een beetje off-topic, maar ik moest er aan denken toen ik de these "Walen zijn luierikken" zag staan.

Deze weekend was in Titaantjes (Radio 1) een interview met Adrien de Gerlache, Waal, ex-kabinetard bij Verhofstadt onder Paars 1, en nu grote baas bij de RTBF.

Deze man zei letterlijk dat hij zich, als halve workaholic, véél beter thuisvoelde onder Vlamingen, dan onder Walen. Hij zei dat de clichés die Walen en Vlamingen over elkaar vertelden in feite in zekere zin klopten. En hij hoopte dan ook vurig dat "de gemiddelde Waal" de komende jaren gevoeliger zou opschuiven richting de werkattitude van "de gemiddelde Vlaming".

Geen woorden van mij dus, maar van een Waal. Misschien was het wel een "volksverrader" ?

Tegendradigaard
1 oktober 2004, 12:23
Vraag aan de Walenhaters... vanwege een Vlamingenhater...

Tegendradigaard
1 oktober 2004, 12:27
Op vraag 1 : als de Walen DHL niet willen stelen waarom hebben zij dan zelf kontakt opgenomen met DHL om zich aan te bieden als alternatief ?
Op vraag 2 : Of Walen luierikken zijn zou ik niet durven zeggen. Ik zeg wel dat Vlaanderen zorgt voor 80 % van onze export, voor 75 % van onze sociale zekerheid.

gm10
1 oktober 2004, 12:49
Vraag aan de Walenhaters... vanwege een Vlamingenhater...
neen hoor, geen haat hier
ik ben iemand die de walenhaat van de vlamingen niet begrijpt

Tegendradigaard
1 oktober 2004, 12:53
En ik begrijp uw Vlamingenhaat niet.

Tegendradigaard
1 oktober 2004, 12:54
En als ge denkt dat ge de Vlamingen niet haat ... dan zit ge nog in de ontkenningsfase...

Pelgrim
1 oktober 2004, 15:08
En wat hebben de Vlamingen de laatste 50 jaar gedaan? Juist ja, alle Waalse eisen inwilligen en al hun facturen betalen.
Zeg maar gerust de laatste 170 jaar.

Pelgrim
1 oktober 2004, 15:09
neen hoor, geen haat hier
ik ben iemand die de walenhaat van de vlamingen niet begrijpt
Awel, ik haat de walen niet, ik haat alleen België.:-)

gm10
1 oktober 2004, 15:30
En als ge denkt dat ge de Vlamingen niet haat ... dan zit ge nog in de ontkenningsfase...
als ik de vlamingen zou haten, zou ik dat niet ontkennen
ik haat bepaalde eigenschappen ervan, maar het volk? nope

Kim
1 oktober 2004, 15:33
Vraag aan de Walenhaters... vanwege een Vlamingenhater...Als u niets zinnig kan melden, zwijg dan liever.

Belg zijn is niet gelijk aan Vlamingenhaat! (zoek dus maar een ander vooroordeel)

Distel
1 oktober 2004, 15:43
Als u niets zinnig kan melden, zwijg dan liever.

Belg zijn is niet gelijk aan Vlamingenhaat! (zoek dus maar een ander vooroordeel)
Vlaming zijn is niet gelijk aan Walenhaat!

Maar met dat vooroordeel hebben we blijkbaar al minder problemen.

gm10
1 oktober 2004, 15:45
Vlaming zijn is niet gelijk aan Walenhaat!

Maar met dat vooroordeel hebben we blijkbaar al minder problemen.
niemand beweert dat toch?

Kim
1 oktober 2004, 15:45
Correctie: Vlaming zijn is niet hetzelfde als flamingant zijn.

Herr Flick
1 oktober 2004, 15:53
Een beetje off-topic, maar ik moest er aan denken toen ik de these "Walen zijn luierikken" zag staan.

Deze weekend was in Titaantjes (Radio 1) een interview met Adrien de Gerlache, Waal, ex-kabinetard bij Verhofstadt onder Paars 1, en nu grote baas bij de RTBF.

Deze man zei letterlijk dat hij zich, als halve workaholic, véél beter thuisvoelde onder Vlamingen, dan onder Walen. Hij zei dat de clichés die Walen en Vlamingen over elkaar vertelden in feite in zekere zin klopten. En hij hoopte dan ook vurig dat "de gemiddelde Waal" de komende jaren gevoeliger zou opschuiven richting de werkattitude van "de gemiddelde Vlaming".

Geen woorden van mij dus, maar van een Waal. Misschien was het wel een "volksverrader" ?

Er zit hier zo'n exemplaar naast mij, ... den enige die vandaag gezweet heeft , rondgelopen heeft en al de shit heeft moeten oplossen da was de vlaming van dienst, ikke dus, ... Een vraagske van doet dit nekeer, was weer maar eens half zijn gat gedaan, en mijnheer is vanmorgen weer maar ne keer als laatste toegekomen, en zal sebiet ook weer op tijd naar huis gaan, ...

Het is maar om wat extra bevesteging te geven niet waar...

En het is niet den eerste die ik zo tegenkom, ... Ik heb daar nog maar een uitzondering op gezien tot hiertoe...

gm10
1 oktober 2004, 16:20
Er zit hier zo'n exemplaar naast mij, ... den enige die vandaag gezweet heeft , rondgelopen heeft en al de shit heeft moeten oplossen da was de vlaming van dienst, ikke dus, ... Een vraagske van doet dit nekeer, was weer maar eens half zijn gat gedaan, en mijnheer is vanmorgen weer maar ne keer als laatste toegekomen, en zal sebiet ook weer op tijd naar huis gaan, ...

Het is maar om wat extra bevesteging te geven niet waar...

En het is niet den eerste die ik zo tegenkom, ... Ik heb daar nog maar een uitzondering op gezien tot hiertoe...
en wat zeg je tegen hem hierover?

Distel
1 oktober 2004, 16:25
niemand beweert dat toch?
En "Belg zijn = Vlamingenhaat" werd ook niet door TD beweerd.

Distel
1 oktober 2004, 16:27
Correctie: Vlaming zijn is niet hetzelfde als flamingant zijn.
En gm10 is niet gelijk aan "Belg zijn". Want TD had het op gm10, niet op mensen die "Belg zijn".

P.S.: Ook Flamingant zijn is niet gelijk aan Walen haten. (zoek dus maar een ander vooroordeel)

gm10
1 oktober 2004, 16:31
En "Belg zijn = Vlamingenhaat" werd ook niet door TD beweerd.
dat waren dan ook mijn woorden niet

Distel
1 oktober 2004, 16:35
dat waren dan ook mijn woorden niet
Nope, maar die van Kim kwamen er wel op neer.

Freddie
3 oktober 2004, 09:30
Walen zijn geen luierikken.
Het zit hem in de volksmentaliteit. Met een Francophoon kan je tot een bepaalde grens met zijn voeten rammelen en dan is het gedaan, dan komen er vodden van.
Met de Vlamingen kan men blijven rammelen. De doorsnee Vlaming heeft veel praats aan de toog, maar is in zijn hart een lafaard. Dat wordt nu juist uitgespeeld door onze machthebbers.