PDA

View Full Version : DHL-probleem, een indicatie van overbevolking

Cynicus
1 oktober 2004, 17:17
In het DHL-dossier steken de franstalige partijen op een schandelijke wijze stokken tussen de wielen omdat zij de Vlamingen geen extra jobs gunnen en ook omdat zij de rijke franstalige kiezers in de Brusselse rand tegemoet willen komen. Toch legt het DHL-probleem ook een ander fundamenteel probleem bloot, nl. het probleem van de overbevolking. Ons land is vol, en vol is vol. In dit overbevolkte land is er dan ook geen plaats voor nog meer vreemdelingen.

George
1 oktober 2004, 18:08
In het DHL-dossier steken de franstalige partijen op een schandelijke wijze stokken tussen de wielen omdat zij de Vlamingen geen extra jobs gunnen en ook omdat zij de rijke franstalige kiezers in de Brusselse rand tegemoet willen komen. Toch legt het DHL-probleem ook een ander fundamenteel probleem bloot, nl. het probleem van de overbevolking. Ons land is vol, en vol is vol. In dit overbevolkte land is er dan ook geen plaats voor nog meer vreemdelingen.
Nu valt m'n euro, 'tis de schuld van die niet europese migranten natuurlijk, dak daar niet eerder aan gedacht heb.

George
1 oktober 2004, 18:11
Guy, Guy, stuur die makkakken weg (niet met nachtvluchten uiteraard) en uw probleem is opgelost?

Griffin
1 oktober 2004, 18:29
:rofl: Bouw gewoon een paar woonboten en stuur die Atlantische Oceaan op. ;)

sinan123
15 oktober 2004, 05:44
--------------------------------------------------------------------------------

jij hebt je zondebok gevonden

james
15 oktober 2004, 10:57
In het DHL-dossier steken de franstalige partijen op een schandelijke wijze stokken tussen de wielen omdat zij de Vlamingen geen extra jobs gunnen en ook omdat zij de rijke franstalige kiezers in de Brusselse rand tegemoet willen komen. Toch legt het DHL-probleem ook een ander fundamenteel probleem bloot, nl. het probleem van de overbevolking. Ons land is vol, en vol is vol. In dit overbevolkte land is er dan ook geen plaats voor nog meer vreemdelingen.wat een zever. de hele heisa is ontstaan door mensen die recentelijk goedkope grond konden kopen (omdat grond in de buurt van een luchthaven nu eenmaal goedkoper is) om daar hun villake op te zetten en die nu beginnen klagen, zelfs soms nog voor ze er wonen... heeft niks te maken met overbevolking, heeft te maken met gierigheid.

HerrUU
15 oktober 2004, 10:59
wat een zever. de hele heisa is ontstaan door mensen die recentelijk goedkope grond konden kopen (omdat grond in de buurt van een luchthaven nu eenmaal goedkoper is) om daar hun villake op te zetten en die nu beginnen klagen, zelfs soms nog voor ze er wonen... heeft niks te maken met overbevolking, heeft te maken met gierigheid.
Je bent wel een expert op gebied van het DHL dossier, dat is duidelijk...

BartP
15 oktober 2004, 15:29
Wat voor een onnozele prietpraat is dit nu weer. De Vlaamse klagende heikneuter die wakker ligt van de vliegtuigen woont in een sjieke nieuwe villa vlak onder de aanvliegroute. Ik heb toch nog niet veel allochtonen horen klagen.
Dat ze eens beginnen met al die hollanders in brasschaat buiten te shotten.

BartP
15 oktober 2004, 15:31
wat een zever. de hele heisa is ontstaan door mensen die recentelijk goedkope grond konden kopen (omdat grond in de buurt van een luchthaven nu eenmaal goedkoper is) om daar hun villake op te zetten en die nu beginnen klagen, zelfs soms nog voor ze er wonen... heeft niks te maken met overbevolking, heeft te maken met gierigheid.
Inderdaad de Vlaming is gierig, wil een fermetje en doet niet anders dan klagen en zagen. Het is niet voor niks de zieligste regio ter wereld.
Zoveel rijkdom en toch zoveel klagende en ongelukkige mensen (die voor het VB stemmen als DE oplossing zien, en dus ook nog dom zijn), is dat nu niet zielig?

james
16 oktober 2004, 09:38
Je bent wel een expert op gebied van het DHL dossier, dat is duidelijk...en u hebt reeds overduidelijk bewezen dat u een expert bent in het geven van zinvolle tegenargumenten. als u al een beetje vroeger de problematiek ronde de luchtaven van zaventem gevolgd zou hebben dan zou de reportages gezien hebben waarin getoond werd dat het vooral de nieuwkomers zijn die klagen en dat de mensen die er al langer wonen bewust zijn van het feit dat er op een vliegveld vliegtuigen zijn en dat die lawaai maken...

Edelweiß
17 oktober 2004, 19:30
en u hebt reeds overduidelijk bewezen dat u een expert bent in het geven van zinvolle tegenargumenten. als u al een beetje vroeger de problematiek ronde de luchtaven van zaventem gevolgd zou hebben dan zou de reportages gezien hebben waarin getoond werd dat het vooral de nieuwkomers zijn die klagen en dat de mensen die er al langer wonen bewust zijn van het feit dat er op een vliegveld vliegtuigen zijn en dat die lawaai maken...
Zoals ik reeds zei, mensen leren daar mee leven...het kan natuurlijk niet gezond zijn maar toch is het zo, als je bij een luchthaven gaat wonen moet je dat er natuurlijk bijnemen. Wel is het zo dat mensen die er reeds langer wonen een geleidelijke stijging van de geluidsoverlast meemaken...

Suits You, Sir!
18 oktober 2004, 11:57
Je bent wel een expert op gebied van het DHL dossier, dat is duidelijk...
Hij is er anders wel dichterbij dan die onnozele prietpraat van hierboven. Het probleem DHL is niets anders dan een gevolg van een verkeerde ruimtelijke politiek die ons land jarenlang geteisterd heeft. De Vlaming heeft een baksteen in zijn maag en wil die liefst ergens uitkotsen. Liefst op de meest onmogelijke plaatsen... Zie lintbebouwing.

777
18 oktober 2004, 22:46
Het DHL probleem is heel simpel....het is een 'confederatie"(gebrek aan) probleem.

Was Belgie een confederatie zoals bv. Zwitserland zou er geen probleem zijn aangezien Vlaanderen het zou oplossen. Vergeet die mensen die klagen over nachtlawaai zonder reden en laat DHL maar komen.

james
19 oktober 2004, 17:24
Het DHL probleem is heel simpel....het is een 'confederatie"(gebrek aan) probleem.

Was Belgie een confederatie zoals bv. Zwitserland zou er geen probleem zijn aangezien Vlaanderen het zou oplossen. Vergeet die mensen die klagen over nachtlawaai zonder reden en laat DHL maar komen.u vergeet blijkbaar wel dat het vlaamse mensen zijn die in de buurt van zaventem wonen?

Edelweiß
19 oktober 2004, 21:01
u vergeet blijkbaar wel dat het vlaamse mensen zijn die in de buurt van zaventem wonen?
Walen mogen daar ook komen wonen...ze weten heel goed waarom niet. Net zoals de vluchten niet boven de hoofdstad kunnen, dat er beter gespreid moet worden ga ik je niet tegenspreken maar je laat het telkens blijken of de vlamingen weer het dupe zijn.

james
20 oktober 2004, 08:06
Walen mogen daar ook komen wonen...ze weten heel goed waarom niet. Net zoals de vluchten niet boven de hoofdstad kunnen, dat er beter gespreid moet worden ga ik je niet tegenspreken maar je laat het telkens blijken of de vlamingen weer het dupe zijn.nee hoor het feit dat wallonie dhl nr bierset probeert te lokken wil ook niks zeggen. dat de luchthaven van bierset dan nog zen nachtvluchten wel richting vlaanderen uitstuurt heeft er ook niks mee te maken. net zoals het feit dat de luchthavne duizenden en duizenden brusselaars werk verschaft ook waarschijnlijk niet?

Suits You, Sir!
21 oktober 2004, 11:26
Ik vraag me eigenlijk af waarom die vluchten toch altijd een deel over Brussel moeten. Een kleine kosten-baten analyse leert toch direct dat alles over Vlaanderen moet?

HerrUU
21 oktober 2004, 11:27
Ik vraag me eigenlijk af waarom die vluchten toch altijd een deel over Brussel moeten. Een kleine kosten-baten analyse leert toch direct dat alles over Vlaanderen moet?
:crazyeye: HUH? Leg eens uit?

Suits You, Sir!
21 oktober 2004, 14:10
:crazyeye: HUH? Leg eens uit?
Als je bijvoorbeeld nachtrust gaat waarderen, kan je wiskundig gezien daar een simpele vergelijking van maken.

Zo is het duidelijk dat vluchten boven een dunbevolkt gebied (Vlaamse Noordrand) minder kost aan de maatschappij dan vluchten boven Brussel.

HerrUU
21 oktober 2004, 14:59
en u hebt reeds overduidelijk bewezen dat u een expert bent in het geven van zinvolle tegenargumenten. als u al een beetje vroeger de problematiek ronde de luchtaven van zaventem gevolgd zou hebben dan zou de reportages gezien hebben waarin getoond werd dat het vooral de nieuwkomers zijn die klagen en dat de mensen die er al langer wonen bewust zijn van het feit dat er op een vliegveld vliegtuigen zijn en dat die lawaai maken...
En democratisch gesproken : hoeveel percent maken die mensen uit van de totale bevolking van die streek? En sinds wanneer houdt de regering rekening met de wensen van de bevolking?

Kom kom, de regeringen hebben gefaald in dit dossier en DHL heeft daar gewillig gebruik van gemaakt.

PS : als je naar mijn profiel kijkt zie je dat ik er meer van weet dan jij want IK woon er.

HerrUU
21 oktober 2004, 15:11
Hij is er anders wel dichterbij dan die onnozele prietpraat van hierboven. Het probleem DHL is niets anders dan een gevolg van een verkeerde ruimtelijke politiek die ons land jarenlang geteisterd heeft. De Vlaming heeft een baksteen in zijn maag en wil die liefst ergens uitkotsen. Liefst op de meest onmogelijke plaatsen... Zie lintbebouwing.
Wat heeft lintbebouwing nu in godsnaam met DHL te maken?

Kijk, ik woon in Tervuren, mijn "voorvaderen" woonden hier ook. Persoonlijk was ik niet tegen een uitbreiding van de nachtvluchten mits er een duidelijke regelgeving bestond EN er een eerlijke spreiding was die voldeed aan de internationale normen mbt de luchtvaart. En zo denkt 90% van de mensen uit deze streek er over. Natuurlijk zijn er klagers, waar heb je die niet?

Uit persoonlijke interesse volg ik de "problematiek" rond de luchthaven al heel lang en de problemen zijn pas begonnen toen men aan een spreiding van de nachtvluchten begon. Ineens was iedereen "tegen" een spreidingsplan, vooral als het over vluchten ging die over hun deel vlogen. Vilvoorde spande de kroon met hun vet varken, gevolgd door Brussel en zelfs onze regio. Ineens werden de belangen van enkelen de belangen van een hele streek. En toen kwamen de andere politiekers op het toneel : Bertje Bleitbakkes, Pedofiel DiRupo en ga zo maar verder, en de uitbreidingsplannen van DHL werden de vuilbak in geduwd door besluiteloosheid van de regeringen. En wie gaat men nu de zondebok toeschuiven : de omwonenden. Wel, namens mij en die 90% kunnen al diegenen die er zo over denken eens fijn den boom in!

Suits You, Sir!
21 oktober 2004, 23:24
Ik wil lintbebouwing aanhalen als een ander voorbeeld van de slechte ruimtelijke planning in Vlaanderen. Zij is onder andere de grootste oorzaak van het feit dat we binnenkort overal 70 mogen gaan rijden.

HerrUU
22 oktober 2004, 08:15
Ik wil lintbebouwing aanhalen als een ander voorbeeld van de slechte ruimtelijke planning in Vlaanderen. Zij is onder andere de grootste oorzaak van het feit dat we binnenkort overal 70 mogen gaan rijden.
Inderdaad, maar dat is overal het geval niet? Als we toch een schuldige willen aanwijzen, waarom is de luchthaven dan in zo'n dichtbevolkt gebied gebouwd?

Cynicus
23 oktober 2004, 07:58
Nu valt m'n euro, 'tis de schuld van die niet europese migranten natuurlijk, dak daar niet eerder aan gedacht heb.
1. Ik heb een link gelegd tussen het probleem van de overbevolking en de problemen rond DHL.

2. Ik heb dan ook maar eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om een link te leggen tussen het overbevolkingsprobleem en het vreemdelingenprobleem.

Beide bovenvermelde linken staan onafhankelijk tegenover elkaar. Ik heb dan ook nergens een transitieve relatie gesuggereerd tussen het vreemdelingenprobleem en de problemen rond DHL.

Raven
23 oktober 2004, 08:59
Het Vlaams Blok zou de DHL kwestie hebben kunnen realiseren in voordeel van Vlaanderen omdat, integenstelling tot elke andere Vlaamse Partij, zij geen stromannen zijn van de Walen.

james
23 oktober 2004, 14:51
Het Vlaams Blok zou de DHL kwestie hebben kunnen realiseren in voordeel van Vlaanderen omdat, integenstelling tot elke andere Vlaamse Partij, zij geen stromannen zijn van de Walen.kdenk dat jij in de verkeerde thread zit...

ontopic:
dat zaventem in drukbevolkt gebied ligt is toch logisch. door de geluidsoverlast en drukte daar waren de prijzen lager dan in de rest van de rand rond brussel. lage prijzen trekt mensen aan... had de overheid daar moeten tegenin gaan. wellicht wel, dan hadden we nu al die klagende profiteurs niet gehad.

Suits You, Sir!
25 oktober 2004, 11:08
kdenk dat jij in de verkeerde thread zit...

ontopic:
dat zaventem in drukbevolkt gebied ligt is toch logisch. door de geluidsoverlast en drukte daar waren de prijzen lager dan in de rest van de rand rond brussel. lage prijzen trekt mensen aan... had de overheid daar moeten tegenin gaan. wellicht wel, dan hadden we nu al die klagende profiteurs niet gehad.
De overheid had Zaventem al lang moeten klasseren als mainport en derhalve enkel kantoorfuncties of logistieke bedrijven mogen toestaan.

ingenious
25 oktober 2004, 11:32
Wat voor een onnozele prietpraat is dit nu weer. De Vlaamse klagende heikneuter die wakker ligt van de vliegtuigen woont in een sjieke nieuwe villa vlak onder de aanvliegroute. Ik heb toch nog niet veel allochtonen horen klagen.
Dat ze eens beginnen met al die hollanders in brasschaat buiten te shotten.
in brasschaat klagen ze niet over nachtvluchten hoor :?

verder is dit inderdaad geen probleem va overbevolking, maar van foute ruimtelijke ordening, zoals gezegd.

eno2
25 oktober 2004, 14:47
In het DHL-dossier steken de franstalige partijen op een schandelijke wijze stokken tussen de wielen omdat zij de Vlamingen geen extra jobs gunnen en ook omdat zij de rijke franstalige kiezers in de Brusselse rand tegemoet willen komen. Toch legt het DHL-probleem ook een ander fundamenteel probleem bloot, nl. het probleem van de overbevolking. Ons land is vol, en vol is vol. In dit overbevolkte land is er dan ook geen plaats voor nog meer vreemdelingen.____________

Verkeerde redenering verkeerde conclusie.

Te pas en te onpas dezelfde obsessies erbij sleuren altijd.

Dit land is overbevolkt met luchthavens.

We moeten dus luchthavens uitvoeren.

En als we teveel burgers hebben, dan hoofdzakelijk ouderen.

Die sterven snel vanzelf.

Ondertussen kunnen we de nodige jongeren toelaten, om een minimum-peil aan activiteiten op te houden en de sociale instituties te verzekeren in de toekomst.

Een goed idee zou ook zijn, als we dan toch zo opeengeprangd zitten, van de dikzakken te verwijderen.