PDA

View Full Version : De laatste Oekraïense Joden komen thuis


Drukazz
25 december 2014, 02:12
https://www.youtube.com/watch?v=lHqLGUfn3xk

https://www.youtube.com/watch?v=lnEz_UIGWiA

In Israël !

Jay-P.
25 december 2014, 06:22
https://www.youtube.com/watch?v=lHqLGUfn3xk

https://www.youtube.com/watch?v=lnEz_UIGWiA

In Israël !Goed zo. Het voordeel is dat het uitschot van de wereld zich meer en meer in het midden oosten verzamelt vandaag.
Kunnen we het hopelijk beter in bedwang houden.

quercus
25 december 2014, 12:29
Goed zo. Het voordeel is dat het uitschot van de wereld zich meer en meer in het midden oosten verzamelt vandaag.
Kunnen we het hopelijk beter in bedwang houden.

Je bent al even sympathiek als de Nazi's.

Drukazz
25 december 2014, 12:33
Goed zo. Het voordeel is dat het uitschot van de wereld zich meer en meer in het midden oosten verzamelt vandaag.
Kunnen we het hopelijk beter in bedwang houden.

Hoezo zijn Oekraïense Joden uitschot?

Charlie don't Surf
25 december 2014, 12:43
Hoezo zijn Oekraïense Joden uitschot? -

Eliyahu
25 december 2014, 13:30
Hoezo zijn Oekraïense Joden uitschot?

Bs'd

Hij haat gewoon alle joden.

TheFourHorsemen
25 december 2014, 13:34
Goed zo. Het voordeel is dat het uitschot van de wereld zich meer en meer in het midden oosten verzamelt vandaag.
Kunnen we het hopelijk beter in bedwang houden.

Wat?

Eliyahu
25 december 2014, 18:42
https://www.youtube.com/watch?v=lHqLGUfn3xk

https://www.youtube.com/watch?v=lnEz_UIGWiA

In Israël !

Bs'd

Gods profetieën gaan in vervulling:

"Vanwaar de zon opkomt, zal Ik uw nageslacht halen
en vanwaar zij ondergaat zal Ik u bijeenbrengen.
6 Ik zal zeggen tegen het noorden: Geef!
En tegen het zuiden: Weerhoud niet!
Breng Mijn zonen van ver,
en Mijn dochters van het einde der aarde."
Jes 43

" Zie, Ik ga hen * bijeenbrengen uit al de landen waarheen Ik hen in Mijn toorn, in Mijn grimmigheid en in grote verbolgenheid verdreven zal hebben, en Ik zal hen terugbrengen naar deze plaats en hen onbezorgd doen wonen.

38 * Zij zullen Mij tot een volk zijn, en Ík zal hun tot een God zijn.

39 Ik zal hun één hart en één weg geven om Mij te vrezen, alle dagen, hun ten goede, en hun kinderen na hen.

40 Ik zal een eeuwig verbond met hen sluiten, dat Ik Mij van achter hen niet zal afwenden, opdat Ik hun goeddoe. En Ik zal Mijn vreze in hun hart geven, zodat zij niet van Mij afwijken.

41 Ik zal Mij over hen verblijden en hun goeddoen. En Ik zal hen in getrouwheid in dit land * planten, met heel Mijn hart en met heel Mijn ziel.

42 Want zo zegt de HEERE: Zoals Ik al dit grote onheil over dit volk gebracht heb, zo zal Ik ook al het goede over hen brengen dat Ik over hen uitspreek."
Jer 32


HALLELUJAH!!
.
.
.

Zeus
25 december 2014, 19:13
Bs'd

Gods profetieën gaan in vervulling:

"Vanwaar de zon opkomt, zal Ik uw nageslacht halen
en vanwaar zij ondergaat zal Ik u bijeenbrengen.
6 Ik zal zeggen tegen het noorden: Geef!
En tegen het zuiden: Weerhoud niet!
Breng Mijn zonen van ver,
en Mijn dochters van het einde der aarde."
Jes 43

" Zie, Ik ga hen * bijeenbrengen uit al de landen waarheen Ik hen in Mijn toorn, in Mijn grimmigheid en in grote verbolgenheid verdreven zal hebben, en Ik zal hen terugbrengen naar deze plaats en hen onbezorgd doen wonen.

38 * Zij zullen Mij tot een volk zijn, en Ík zal hun tot een God zijn.

39 Ik zal hun één hart en één weg geven om Mij te vrezen, alle dagen, hun ten goede, en hun kinderen na hen.

40 Ik zal een eeuwig verbond met hen sluiten, dat Ik Mij van achter hen niet zal afwenden, opdat Ik hun goeddoe. En Ik zal Mijn vreze in hun hart geven, zodat zij niet van Mij afwijken.

41 Ik zal Mij over hen verblijden en hun goeddoen. En Ik zal hen in getrouwheid in dit land * planten, met heel Mijn hart en met heel Mijn ziel.

42 Want zo zegt de HEERE: Zoals Ik al dit grote onheil over dit volk gebracht heb, zo zal Ik ook al het goede over hen brengen dat Ik over hen uitspreek."
Jer 32


HALLELUJAH!!

.

Jahweke is precies zo'n zot wijf dat hare vent het bloed vanonder de nagels pest, hem buitengooit en dan begint te bleiten om hem terug te krijgen.

Wapper
25 december 2014, 20:56
Jahweke is precies zo'n zot wijf dat hare vent het bloed vanonder de nagels pest, hem buitengooit en dan begint te bleiten om hem terug te krijgen.

Wat we hier dringend nodig hebben is een subforum "Bijbelstudie"...

geertvdb
25 december 2014, 21:55
Jeee! Eli is terug:)

Frankenstein
25 december 2014, 22:52
ik heb deze nonsens over de HEERE gedriehoeked, svp geef vervolg hieraan.

Bs'd

Gods profetieën gaan in vervulling:

"Vanwaar de zon opkomt, zal Ik uw nageslacht halen
en vanwaar zij ondergaat zal Ik u bijeenbrengen.
6 Ik zal zeggen tegen het noorden: Geef!
En tegen het zuiden: Weerhoud niet!
Breng Mijn zonen van ver,
en Mijn dochters van het einde der aarde."
Jes 43

" Zie, Ik ga hen * bijeenbrengen uit al de landen waarheen Ik hen in Mijn toorn, in Mijn grimmigheid en in grote verbolgenheid verdreven zal hebben, en Ik zal hen terugbrengen naar deze plaats en hen onbezorgd doen wonen.

38 * Zij zullen Mij tot een volk zijn, en Ík zal hun tot een God zijn.

39 Ik zal hun één hart en één weg geven om Mij te vrezen, alle dagen, hun ten goede, en hun kinderen na hen.

40 Ik zal een eeuwig verbond met hen sluiten, dat Ik Mij van achter hen niet zal afwenden, opdat Ik hun goeddoe. En Ik zal Mijn vreze in hun hart geven, zodat zij niet van Mij afwijken.

41 Ik zal Mij over hen verblijden en hun goeddoen. En Ik zal hen in getrouwheid in dit land * planten, met heel Mijn hart en met heel Mijn ziel.

42 Want zo zegt de HEERE: Zoals Ik al dit grote onheil over dit volk gebracht heb, zo zal Ik ook al het goede over hen brengen dat Ik over hen uitspreek."
Jer 32


HALLELUJAH!!
.
.
.

Dixie
25 december 2014, 23:16
Bs'd

Hij haat gewoon alle joden.

anderen ook maar die durven het niet zo vrijuit te zeggen op het forum...

Zeus
26 december 2014, 09:42
ik heb deze nonsens over de HEERE gedriehoeked, svp geef vervolg hieraan.

http://static.fjcdn.com/pictures/Jew+mad+yeahjew+mad+bro_44fed5_3469507.jpg

Eliyahu
26 december 2014, 10:14
anderen ook maar die durven het niet zo vrijuit te zeggen op het forum...

Bs'd

Het is nog niet helemaal politiek correct.

Maar het is wel weer geaccepteerd als je je het "anti-zionisme" noemt.

Gek eigenlijk als je er over nadenkt, dat iemand die nog nooit in zijn leven een Oekraïnische jood gezien heeft, ze toch haat.

Jay-P.
26 december 2014, 12:46
Wat?Het uitschot in al zijn varianten... in bedwang houden.

SDX
26 december 2014, 12:54
Het uitschot in al zijn varianten... in bedwang houden.

Je bedoelt die koppensnellende bende psychopaten die 't midden-oosten op dit moment en al 14 eeuwen lang onveilig maakt?

Zeus
26 december 2014, 13:17
Je bedoelt die koppensnellende bende psychopaten die 't midden-oosten op dit moment en al 14 eeuwen lang onveilig maakt?

14 eeuwen? Ik heb onze forumjoden altijd horen beweren dat hun stam daar al 3 millennia woont.

Jay-P.
26 december 2014, 13:32
Je bedoelt die koppensnellende bende psychopaten die 't midden-oosten op dit moment en al 14 eeuwen lang onveilig maakt?Yep... en hun neven, sinds langer.

Drukazz
26 december 2014, 13:59
In het begin van de 20ste eeuw waren er 20 % Christenen in het Midden Oosten

Momenteel blijft daar slechts 4 % van over, de rest is uitgemoord/gevlucht/gedwongen bekeerd

Jay-P.
26 december 2014, 14:01
In het begin van de 20ste eeuw waren er 20 % Christenen in het Midden Oosten

Momenteel blijft daar slechts 4 % van over, de rest is uitgemoord/gevlucht/gedwongen bekeerdCorrect, in 't begin van de 20ste eeuw bestond de staat Israel nog niet, genius.

Drukazz
26 december 2014, 14:03
Correct, in 't begin van de 20ste eeuw bestond de staat Israel nog niet, genius.

Dus door de staat Israël worden Christenen in het Midden Oosten zo behandeld?

Jay-P.
26 december 2014, 14:06
Niet direct uiteraard, genius.

Jay-P.
26 december 2014, 14:07
“Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.”
(Da's een vertaling, in geval van...)

Eliyahu
26 december 2014, 14:07
Correct, in 't begin van de 20ste eeuw bestond de staat Israel nog niet, genius.

Bs'd

En wat heeft de staat Israel te maken met het aantal christenen in het Midden Oosten??

Eliyahu
26 december 2014, 14:08
“Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.”
(Da's een vertaling, in geval van...)

Bs'd

Maak je geen zorgen, niemand gelooft in jouw absurditeiten.

Ik geloof niet dat er iemand is die er een touw aan vast kan knopen.

Jay-P.
26 december 2014, 14:10
Bs'd

Maak je geen zorgen, niemand gelooft in jouw absurditeiten.

Ik geloof niet dat er iemand is die er een touw aan vast kan knopen.Een jood zou het begrijpen...

Zeus
26 december 2014, 14:15
In het begin van de 20ste eeuw waren er 20 % Christenen in het Midden Oosten

Momenteel blijft daar slechts 4 % van over, de rest is uitgemoord/gevlucht/gedwongen bekeerd

En Jahweke heeft daar niets tegen gedaan?

Eliyahu
26 december 2014, 15:04
Een jood zou het begrijpen...

Bs'd

Je ziet dus toch in dat ze slimmer zijn dan de rest?

Is dat waarom je ze haat?

Jay-P.
27 december 2014, 02:22
Geen probleem met slimme mensen,
wel met hen (Israeli & hun huurlingen) die een groep (de joden) gebruiken om hun eigen tekortkomingen te verhullen via uitwepselen vam een of andere script uit het stenen tijdperk, wat ze dan nog "de Wet" noemen.

Kiekes.

Jan van den Berghe
27 december 2014, 09:49
Bs'd

Gods profetieën gaan in vervulling:

Daar zijn een aantal orthodoxe rabbijnen het alvast niet akkoord mee. Zij zien Israël niet als de vervulling van Gods belofte, ook al omdat de messias volgens hen nog niet is gekomen en het Joodse volk bijgevolg ook niet teruggeleid kan worden naar het Land van Belofte.

Jan van den Berghe
27 december 2014, 09:52
Bs'd

En wat heeft de staat Israel te maken met het aantal christenen in het Midden Oosten??

Heel wat. Zo loopt Betlehem en een aantal andere christelijke plaatsen langzaam leeg, omdat Israël die gebieden door de Muur eigenlijk aan het verstikken is. Christelijke Arabieren hebben mogelijkheden te vluchten naar familie die vaak al in het buitenland (hoofdzakelijk in de VS) verblijft. Veel islamitische families niet. Het resultaat laat zich raden.

De staat Israël is op dat vlak de katalysator geweest, in het bijzonder door haar onrechtvaardige politiek tegenover de Arabische bevolking.

Eliyahu
27 december 2014, 18:29
Daar zijn een aantal orthodoxe rabbijnen het alvast niet akkoord mee. Zij zien Israël niet als de vervulling van Gods belofte, ook al omdat de messias volgens hen nog niet is gekomen en het Joodse volk bijgevolg ook niet teruggeleid kan worden naar het Land van Belofte.

Bs'd

Je hebt altijd mensen die het er niet mee eens zijn, maar iedereen met twee werkende hersencellen snapt dat de profetieën betreffende de terugkeer van de joden naar Israel in vervullen zijn gegaan en nog gaan.

Eliyahu
27 december 2014, 18:38
Heel wat. Zo loopt Betlehem en een aantal andere christelijke plaatsen langzaam leeg, omdat Israël die gebieden door de Muur eigenlijk aan het verstikken is. Christelijke Arabieren hebben mogelijkheden te vluchten naar familie die vaak al in het buitenland (hoofdzakelijk in de VS) verblijft. Veel islamitische families niet. Het resultaat laat zich raden.


Bs'd

Bethlehem loopt helemaal niet leeg. Wat er wel gebeurt is wat er overal in de rest van het Midden Oosten gebeurt, en dat is dat de arabieren de christenen dmv terreur verdrijven.

http://www.mrdrybones.com/blog/D07C23_3.gif

Jan van den Berghe
27 december 2014, 22:17
Bs'd

Bethlehem loopt helemaal niet leeg. Wat er wel gebeurt is wat er overal in de rest van het Midden Oosten gebeurt, en dat is dat de arabieren de christenen dmv terreur verdrijven.

Totaal onjuist wat u hier durft schrijven. U moet maar eens googlen onder "Bethlehem's exodus". In een vrij korte tijd is het christelijk deel van de bevolking daar van bijna 80% naar nauwelijks nog 20% gedaald.

Dixie
28 december 2014, 00:05
Correct, in 't begin van de 20ste eeuw bestond de staat Israel nog niet, genius.

sinds wanneer bestaat het midden oosten enkel uit Israël genius :-D

Dixie
28 december 2014, 00:08
Bs'd

Je ziet dus toch in dat ze slimmer zijn dan de rest?

Is dat waarom je ze haat?

auw die komt aan :lol:

geertvdb
28 december 2014, 01:32
auw die komt aan :lol:

Ik zou oppassen, want ge riskeert opnieuw een ban, beste Dixie. Lees het nieuwe reglement eens na.

Eliyahu
28 december 2014, 12:50
Totaal onjuist wat u hier durft schrijven. U moet maar eens googlen onder "Bethlehem's exodus". In een vrij korte tijd is het christelijk deel van de bevolking daar van bijna 80% naar nauwelijks nog 20% gedaald.

Bs'd

Precies. De christenen worden verdreven uit Bethlehem.

En Bethlehem staat onder palestijns bestuur.

http://www.mrdrybones.com/blog/D13C01_2.gif

Piero
28 december 2014, 20:24
Bs'd

Gods profetieën gaan in vervulling:

"Vanwaar de zon opkomt, zal Ik uw nageslacht halen
en vanwaar zij ondergaat zal Ik u bijeenbrengen.
6 Ik zal zeggen tegen het noorden: Geef!
En tegen het zuiden: Weerhoud niet!
Breng Mijn zonen van ver,
en Mijn dochters van het einde der aarde."
Jes 43


Alweer? Jesaja is zogenaamd al twee of drie keer in vervulling gegaan, en telkens werden de joden weer uit Jeruzalem en Palestina geknuppeld. Maak uzelf toch niet zo belachelijk met uw sprookjes van het uitverkoren volk. God erbij roepen voor een vrijbrief om verder te gaan met roven en moorden? Als het niet krankzinnig was dan was het religieus zionisme misdadig.

Drukazz
28 december 2014, 20:34
Alweer? Jesaja is zogenaamd al twee of drie keer in vervulling gegaan, en telkens werden de joden weer uit Jeruzalem en Palestina geknuppeld. Maak uzelf toch niet zo belachelijk met uw sprookjes van het uitverkoren volk. God erbij roepen voor een vrijbrief om verder te gaan met roven en moorden? Als het niet krankzinnig was dan was het religieus zionisme misdadig.

En toen Mozes tot zijn volk zeide: “O, mijn volk, herinner u God’s gunst aan u, toen Hij profeten onder u aanstelde en u koningen aanwees en Hij u gaf, wat Hij aan niemand onder de volkeren heeft gegeven.” “O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat God voor u heeft bestemd en keert het niet de rug toe, anders zult gij verliezers worden.” (Koran, soera 5, vers 20 en 21)

Dixie
28 december 2014, 23:08
Ik zou oppassen, want ge riskeert opnieuw een ban, beste Dixie. Lees het nieuwe reglement eens na.
blijf eens ONTOPIC :roll: of moet ik je getrol melden? de reglementen zijn nog steeds dezelfde van sinds ik hier ben (2004)

geertvdb
28 december 2014, 23:12
blijf eens ONTOPIC :roll: of moet ik je getrol melden? de reglementen zijn nog steeds dezelfde van sinds ik hier ben (2004)

Ok, sorry hé, ...

Ik heb u gewaarschuwd, hé.

Dixie
28 december 2014, 23:16
Ok, sorry hé, ...

Ik heb u gewaarschuwd, hé.

trollen wel maar iets ONTOPIC te melden ho ho :roll:

Piero
28 december 2014, 23:45
En toen Mozes tot zijn volk zeide: “O, mijn volk, herinner u God’s gunst aan u, toen Hij profeten onder u aanstelde en u koningen aanwees en Hij u gaf, wat Hij aan niemand onder de volkeren heeft gegeven.” “O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat God voor u heeft bestemd en keert het niet de rug toe, anders zult gij verliezers worden.” (Koran, soera 5, vers 20 en 21)

De islam gooit nog even wat olie op het vuur door de joodse sprookjes te bevestigen. We zitten diep in de shit met deze waanzin.

Drukazz
29 december 2014, 00:01
De islam gooit nog even wat olie op het vuur door de joodse sprookjes te bevestigen. We zitten diep in de shit met deze waanzin.

Ofwel kunnen zowel joden, christenen en moslims doen wat hun heilig boek zich opdraagt en gewoon God's wet respecteren?

Joden in Judea
Arabieren in Arabië

Geen gebieden koloniseren waar je geen recht op hebt, simpel...

Wapper
29 december 2014, 00:22
Ofwel kunnen zowel joden, christenen en moslims doen wat hun heilig boek zich opdraagt en gewoon God's wet respecteren?

Joden in Judea
Arabieren in Arabië

Geen gebieden koloniseren waar je geen recht op hebt, simpel...

Qua simplistische redeneertrant kan dat tellen.....
Wie of wat definieert waar een "volk" of "natie" recht op heeft????
Een of ander eeuwenoud sprookjesboek?

:rofl:

Piero
29 december 2014, 00:26
Ofwel kunnen zowel joden, christenen en moslims doen wat hun heilig boek zich opdraagt en gewoon God's wet respecteren?

Joden in Judea
Arabieren in Arabië

Geen gebieden koloniseren waar je geen recht op hebt, simpel...

Toen de jood Stefan Zweig in 1942 zelfmoord pleegde in Brazilië liet hij de wereld een biografisch getint document achter waarin hij 60 jaar 'wereldgeschiedenis' samenvatte, de periode van zijn geboorte in 1881 in Wenen tot zijn dood. Het werd postuum uitgegeven als "De wereld van gisteren". Hij had de waanzin van een autoritair keizerrijk, racisme, godsdienst inclusief zionisme, en nazisme aan den lijve ondervonden. Maar het grootste kwaad schuilde volgens hem in nationalisme. En dat is precies het kwaad waarmee de Staat Israël het Midden-Oosten bedreigt. Dat het daarbij gelegitimeerd wordt door het Westen, dat zogenaamd haar nationalistische veren heeft afgeschud, en onbedoeld door een religieuze vete met moslims, is rampzalig.

SDX
29 december 2014, 01:14
Ja Israel bedreigt 't midden-oosten, de gasten van IS en hamas zijn koorknaapjes.

Wat zeg ik; slachtoffers.

Lof der Zotheid
29 december 2014, 10:44
ik heb deze nonsens over de HEERE gedriehoeked, svp geef vervolg hieraan.

Waarom mag Eliyahu niet meer uit de Bijbel citeren? Het is niet omdat u niet gelovig bent, dat hij het ook niet mag zijn. Wat is daar racistisch of discriminerend aan? Integendeel, het is discriminerend van u, hem zijn meningsuiting proberen te verbieden.

Piero
29 december 2014, 12:03
Ja Israel bedreigt 't midden-oosten, de gasten van IS en hamas zijn koorknaapjes.

Wat zeg ik; slachtoffers.

Het gaat hier om een principieel standpunt mbt nationalisme en De Staat Israël en dat standpunt geldt evenzeer voor andere partijen in het Midden-Oosten. Sommige joden trekken lessen uit de geschiedenis, andere niet.

Drukazz
29 december 2014, 12:11
Het gaat hier om een principieel standpunt mbt nationalisme en De Staat Israël en dat standpunt geldt evenzeer voor andere partijen in het Midden-Oosten. Sommige joden trekken lessen uit de geschiedenis, andere niet.

De Westerlingen trekken duidelijk geen lessen uit de geschiedenis. Daar waar Joden vroeger de schuld kregen bij aardbevingen, de pest en bij alles wat mis kon gaan, is dat nog steeds het geval. Denk maar aan 9/11, Islamitische Staat enzovoort.

SDX
29 december 2014, 12:30
Waarom mag Eliyahu niet meer uit de Bijbel citeren? Het is niet omdat u niet gelovig bent, dat hij het ook niet mag zijn. Wat is daar racistisch of discriminerend aan? Integendeel, het is discriminerend van u, hem zijn meningsuiting proberen te verbieden.

Sommigen zijn al 'beledigd' enkel door iemands aanwezigheid.

SDX
29 december 2014, 12:32
Het gaat hier om een principieel standpunt mbt nationalisme en De Staat Israël en dat standpunt geldt evenzeer voor andere partijen in het Midden-Oosten. Sommige joden trekken lessen uit de geschiedenis, andere niet.

Welke lessen had jij in gedachten?

Als er voor joden al 1 les te trekken is uit de geschiedenis is dat 'n joodse staat voor hun veiligheid meer dan nodig is.

Piero
29 december 2014, 13:16
Welke lessen had jij in gedachten?

Als er voor joden al 1 les te trekken is uit de geschiedenis is dat 'n joodse staat voor hun veiligheid meer dan nodig is.

Voor die lessen verwees ik al naar De Wereld van Gisteren van Stefan Zweig. Dat een joodse staat nodig zou zijn om joden veiligheid te bieden klopt niet. Er leven joden over de hele wereld, in ca 100 landen.

Maakt het optreden van ISIS dan niet duidelijk welk gevaar er schuilt in cultureel nationalisme? Het is radicaal want het verdraagt geen 'vreemde culturen'. Het nationalisme is verantwoordelijk voor de grootste vluchtelingenstroom ooit.

SDX
29 december 2014, 13:38
Voor die lessen verwees ik al naar De Wereld van Gisteren van Stefan Zweig. Dat een joodse staat nodig zou zijn om joden veiligheid te bieden klopt niet. Er leven joden over de hele wereld, in ca 100 landen.
Ja natuurlijk.

Tot er weer 1 of andere gek de kolder in z'n kop krijgt om ze allemaal uit te roeien want ze zijn nu eenmaal zo geliefd wereldwijd, blijkt zelfs op dit forum.
Maakt het optreden van ISIS dan niet duidelijk welk gevaar er schuilt in cultureel nationalisme? Het is radicaal want het verdraagt geen 'vreemde culturen'. Het nationalisme is verantwoordelijk voor de grootste vluchtelingenstroom ooit.

Daar is de mohamedaanse ideologie voor verantwoordelijk.

Piero
29 december 2014, 14:06
Ja natuurlijk.

Tot er weer 1 of andere gek de kolder in z'n kop krijgt om ze allemaal uit te roeien want ze zijn nu eenmaal zo geliefd wereldwijd, blijkt zelfs op dit forum.


Daar is de mohamedaanse ideologie voor verantwoordelijk.

U moet met betere argumenten komen voor ik er nog op in ga.

SDX
29 december 2014, 14:24
U moet met betere argumenten komen voor ik er nog op in ga.

Met of zonder argumenten, de staat Israel bestaat en dat jij Israelisch nationalisme 'n gevaar vindt voor 't midden-oosten doet daar niets aan af of toe.

Mijn bewering is dat er op dit moment grotere gevaren zijn in en voor 't midden-oosten.

Drukazz
29 december 2014, 14:48
Nationalisme heb je in alle landen

Of dit nu in België (Vlaanderen), Duitsland, Palestina of Israël is

Niets mis om van je volk/land/cultuur te houden...

Eliyahu
29 december 2014, 18:48
Qua simplistische redeneertrant kan dat tellen.....
Wie of wat definieert waar een "volk" of "natie" recht op heeft????
Een of ander eeuwenoud sprookjesboek?


Bs'd

We kunnen bij de Torah gaan, dan heeft Israel recht op Judea en Samaria.

We kunnen ook bij het internationaal recht gaan, dan heeft Israel ook recht op Judea en Samaria.

Eliyahu
29 december 2014, 18:50
Ja Israel bedreigt 't midden-oosten, de gasten van IS en hamas zijn koorknaapjes.

Wat zeg ik; slachtoffers.

Bs'd

Goed samengevat. De onzin van de post van Piero is ten hemel schreiend.

Dixie
29 december 2014, 18:50
Wie of wat definieert waar een "volk" of "natie" recht op heeft????
Een of ander eeuwenoud sprookjesboek?

:rofl:

neen de VN ... :lol:

Eliyahu
29 december 2014, 18:53
Voor die lessen verwees ik al naar De Wereld van Gisteren van Stefan Zweig. Dat een joodse staat nodig zou zijn om joden veiligheid te bieden klopt niet.

Bs'd

Dat klopt wel. Dat hebben we gezien in WO II, en dat zien we nu weer, dat in europa de jodenhaat weer volledig uit de klauwen loopt.

Er leven joden over de hele wereld, in ca 100 landen.

Maakt het optreden van ISIS dan niet duidelijk welk gevaar er schuilt in cultureel nationalisme? Het is radicaal want het verdraagt geen 'vreemde culturen'. Het nationalisme is verantwoordelijk voor de grootste vluchtelingenstroom ooit.

Je wil Israel toch niet met ISIS gaan vergelijken hoop ik??

Eliyahu
29 december 2014, 18:54
U moet met betere argumenten komen voor ik er nog op in ga.

Bs'd

Doe ons allen een plezier en ga er niet meer op in.

Piero
29 december 2014, 19:19
Met of zonder argumenten, de staat Israel bestaat en dat jij Israelisch nationalisme 'n gevaar vindt voor 't midden-oosten doet daar niets aan af of toe.

Mijn bewering is dat er op dit moment grotere gevaren zijn in en voor 't midden-oosten.

Dat is evident. Er is daar op 14 mei 1948 nog een brandhaard bijgekomen en dat vuur is nooit geblust.

http://www.historischnieuwsblad.nl/nl/artikel/7008/het-ontstaan-van-de-staat-israel.html

Piero
29 december 2014, 19:23
Nationalisme heb je in alle landen

Of dit nu in België (Vlaanderen), Duitsland, Palestina of Israël is

Niets mis om van je volk/land/cultuur te houden...

En een raszuiverheidscultus ... ook niks mis mee?

Piero
29 december 2014, 19:31
Bs'd

We kunnen bij de Torah gaan, dan heeft Israel recht op Judea en Samaria.

We kunnen ook bij het internationaal recht gaan, dan heeft Israel ook recht op Judea en Samaria.

Belachelijke argumenten. Waarom zou de loop der geschiedenis plotseling moeten worden in vraag gesteld krachtens een juridisch argument, en dan speciaal ten behoeve van een 'Israël', of wat daar voor door moet gaan? Grenzen zijn gesteld en volken hebben zich gevestigd en daar moet iedereen het mee doen. Wie niet akkoord gaat begint een oorlog. Of had u dat nog niet opgemerkt? U zoekt conflicten zonder oplossing en zonder einde.

Piero
29 december 2014, 19:33
Bs'd

Doe ons allen een plezier en ga er niet meer op in.

Voor mij geen looft de Heer. Uw dwaze propaganda heeft recht op tegenspraak.

Piero
29 december 2014, 19:42
Bs'd

Dat klopt wel. Dat hebben we gezien in WO II, en dat zien we nu weer, dat in europa de jodenhaat weer volledig uit de klauwen loopt.



Je wil Israel toch niet met ISIS gaan vergelijken hoop ik??

En en de staat Israël en vluchtelingen zegt je niets?

Wapper
29 december 2014, 19:49
neen de VN ... :lol:

Israel en VN-resoluties ?? woehaaahaa :rofl:

Eliyahu
30 december 2014, 05:15
En een raszuiverheidscultus ... ook niks mis mee?

Bs'd

Lijkt me een stuk beter dan je land uitdelen aan arabische moslims, iets waar europa nou mee bezig is.

Eliyahu
30 december 2014, 05:18
Belachelijke argumenten. Waarom zou de loop der geschiedenis plotseling moeten worden in vraag gesteld krachtens een juridisch argument,

Bs'd

????????? Kan je dat nog eens herhalen, maar dan in het nederlands?

en dan speciaal ten behoeve van een 'Israël', of wat daar voor door moet gaan? Grenzen zijn gesteld en volken hebben zich gevestigd en daar moet iedereen het mee doen.

Dan moeten ze het nu maar doen met de grenzen die Israel gesteld heeft.

Wie niet akkoord gaat begint een oorlog. Of had u dat nog niet opgemerkt?

Het is hier moeilijk om niet op te merken dat de arabieren de ene vernietigingsoorlog na de andere tegen Israel beginnen.

Eliyahu
30 december 2014, 05:19
En en de staat Israël en vluchtelingen zegt je niets?

Bs'd

Zegt het je niets dat de enige vluchtelingen wiens vluchtelingschap overerfbaar is op hun nakomelingen die in andere landen geboren en getogen zijn dat dat is in het geval van Israel?

Eliyahu
30 december 2014, 05:21
Israel en VN-resoluties ?? woehaaahaa :rofl:

Bs'd

Precies, de VN is een slechte grap. Het bestaat voor het merendeel uit dictaturen, een groot deel moslimdictaturen, dus de VN verdoet zijn tijd met het veroordelen van Israel, en negeert genocides en andere humanitaire rampen.

Dus de VN is totaal irrelevant.

Jay-P.
30 december 2014, 07:21
Bs'd

????????? Kan je dat nog eens herhalen, maar dan in het nederlands?
Belachelijke argumenten. Waarom zou de loop der geschiedenis plotseling moeten worden in vraag gesteld krachtens een juridisch argument.

Jay-P.
30 december 2014, 07:22
Misschien nood aan elementaire educatie in uw woestenij, Eli Yahoo?

Piero
30 december 2014, 11:29
Misschien nood aan elementaire educatie in uw woestenij, Eli Yahoo?

Ik vrees dat u de kern van het probleem benoemt.

Charlie don't Surf
30 december 2014, 11:50
Bs'd

Lijkt me een stuk beter dan je land uitdelen aan arabische moslims, iets waar europa nou mee bezig is. ... je bent je op glad ijs aan het begeven Eli , :-)

Dixie
30 december 2014, 23:48
Israel en VN-resoluties ?? woehaaahaa :rofl:
beter in ieder geval dan de palestijnen en resoluties ze verwerpen er 1 en zijn nog steeds geen deftig land whoehahahaha :lol:

Eliyahu
31 december 2014, 07:58
... je bent je op glad ijs aan het begeven Eli , :-)

Bs'd

Ik doe niet aan politieke correctheid, en het zijn de simpele feiten, zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU