PDA

View Full Version : Sophie's choice ...


bembem
8 januari 2015, 01:10
Zou jij doen zoals Sophie deed, namelijk één van je kinderen kiezen en het andere laten doodgaan?

Ik niet :oops: Want ik ben van mening: waarom het één wel en het andere niet?! Nee, geen favoritisme hier: ofwel de 2 levend, ofwel alle2 dood, hoe wreed dat ook mag klinken :oops::oops::oops:


En jij? Zou jij zoiets doen? Je ene kind dood of in de goot*, en je andere kind alles ... Eerlijk antwoorden pls ... :-)

*Zoals mijn moeder oa. momenteel met mij doet door mijn zus wel haar aandacht, liefde, affectie en geld te geven ... En moest zij moeten kiezen als Sophie, dan koos ze gegarandeerd voor mijn zus, en ik dood :-( Zeker weten :-(:x:|:|

cookie monster
8 januari 2015, 01:42
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2136222/2014/11/29/Vrouw-offert-eigen-leven-om-ongeboren-kind-te-redden.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1335729/2011/10/18/Moeder-met-kanker-offert-eigen-leven-op-voor-haar-baby.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2170287/2015/01/04/Kankerpatiente-offert-eigen-leven-tevergeefs-op-voor-baby.dhtml

Ik heb er geen ervaring mee , maar ....
ik denk , vermoed dat voor zulke mensen dit een bewuste keuze is !!
Ik kan natuurlijk ook mis zijn !!

Nietzsche
8 januari 2015, 01:43
Uitstekende hypothese. Echt eentje waar wij vanachter ons computertje goed over kunnen oordelen.

cookie monster
8 januari 2015, 02:24
*Zoals mijn moeder oa. momenteel met mij doet door mijn zus wel haar aandacht, liefde, affectie en geld te geven ... En moest zij moeten kiezen als Sophie, dan koos ze gegarandeerd voor mijn zus, en ik dood :-( Zeker weten :-(:x:|:|
Euh .... ??

bembem
8 januari 2015, 02:30
Euh .... ??

Is m'n intuitie cookie, dat mens is imo. daartoe in staat ... En moest ik me vergissen dan is het 99,9%! :oops::oops:

cookie monster
8 januari 2015, 02:32
ah !!

Waarom is er soms (blijvende) ruzie of onverschilligheid tussen kind & ouders ??

bembem
8 januari 2015, 02:36
ah !!

Waarom is er soms (blijvende) ruzie of onverschilligheid tussen kind & ouders ??

Zijn dingen die nu eenmaal gebeuren :|

cookie monster
8 januari 2015, 02:41
Heb ook wel onenigheid gehad met m'n ouders , vooral kerk & geloof ,
ik had er totale hekel aan , dat zat thuis dus niet goed !!
Nu mijn mama (& mijn papa (RIP)) laat mij wel doen , maar ....
de paus & bijbehorende , niks negatief mag gezegd worden !!

Maar voor de rest had ik thuis geen klagen :thumbsup:
Ze hebben mij bewust gemaakt , en dus .... here i am :)
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
Maar na mij , zo gene 2de meer :( :oops: (= Grapje)

bembem
8 januari 2015, 02:50
Heb ook wel eens gehad met m'n ouders , vooral kerk & geloof ,
ik had er totale hekel aan , dat zat thuis dus niet goed !!
Nu mijn mama (& mijn papa (RIP)) laat mij wel doen , maar ....
de paus & bijbehorende , niks negatief mag gezegd worden !!

Maar voor de rest had ik thuis geen klagen :thumbsup:
Ze hebben mij bewust gemaakt , en dus .... here i am :)
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
Maar na mij , zo gene 2de meer :( :oops: (= Grapje)

I see cookie .. :-) Yep, tijd heelt wonden .. Wie weet draait m'n moeder nog wel bij, maar zoals voordien zal het niet meer worden, daarvoor is er teveel gebeurd, zo heb ik zelfs kerstmis en nieuwjaar in m'n eentje moeten vieren ... Nee, ik heb er - althans voor nu - geen liefde meer voor, familie -> my ass! :oops::oops::oops::oops::oops:

cookie monster
8 januari 2015, 02:55
Sommige van mijn familieleden mogen zelfs ontploffen !!!!
Ze bekijken mij scheef , omdat ik geen Frans kan !!
Maar ja , enkele die in Vlaanderen wonen kunnen geen Nederlands ,
of vertikken het zelfs , ondanks dat blanke Vlamingen zijn !!
Ook mijn muziekkeuze ligt bij hun zwaar op de maag !!
I don't give a stinking rotfucking pukeshit !!!! :lol:

bembem
8 januari 2015, 03:02
Sommige van mijn familieleden mogen zelfs ontploffen !!!!
Ze bekijken mij scheef , omdat ik geen Frans kan ,
maar ja , enkele die in Vlaanderen wonen kunnen geen Nederlands ,
of vertikken het zelfs , ondanks dat blanke Vlamingen zijn !!
Ook mijn muziekkeuze ligt bij hun zwaar op de maag !!
I don't give a stinking rotfucking pukeshit !!!! :lol:

lol cookie :lol::lol: Doet me denken aan m'n tante -> zij kijkt op mij neer omdat ik geadopteerd ben, nooit heeft zij een kaartje gestuurd met verjaardag of kerst, nooit! En enkel omdat m'n vader haar af en toe eens een bezoekje bracht met ik en m'n zus erbij, deed ze aardig .. Maar na zijn dood (papa hier ook RIP :-( ) toen ik haar eens belde, zij ze "wie, wie, wie????" maw. ze deed alsof ze me niet (her)kende!!! En heeft toen uiteindelijk m'n oom doorgegeven aan de lijn .. En die noemde me op het einde van het gesprek "mevrouw" .. pfff! i.e. De maskers vielen toen af!! Zo'n familie, idd. No thanks!

SDX
8 januari 2015, 03:45
Er zijn nog maar net 12 mensen in koelen bloede vermoord, zonder de gewonden nog maar te vernoemen.

Zoveel levens verwoest, ook van nabestaanden, vrienden, kennissen, collega's.

Maar bembem moet en zal over haar eigen pietluttigheden kunnen komen klagen.

Er zijn zoveel mensen die veel en veel ergere dingen meemaken in hun leven.

Pak jezelf (terug) op en maak wat van je leven, je bent 35 en voor je 't weet is 't voorbij.

Bovendien kan jij niet oordelen over de keuze die 'n moeder moet maken wat betreft haar kinderen.
Jij staat niet in haar schoenen.

hamac
8 januari 2015, 08:44
Er zijn nog maar net 12 mensen in koelen bloede vermoord, zonder de gewonden nog maar te vernoemen.

Zoveel levens verwoest, ook van nabestaanden, vrienden, kennissen, collega's.

Maar bembem moet en zal over haar eigen pietluttigheden kunnen komen klagen.

Er zijn zoveel mensen die veel en veel ergere dingen meemaken in hun leven.


Er zijn verschillende draadjes geopend rond dit topic.
Mag er de komende tijd over niets anders gepost worden? Zelfs niet in K&K?
Moet alles nu gerelativeerd worden tav deze gebeurtenis.

Het lijkt wel een hoogdag voor sommigen.

Universalia
8 januari 2015, 11:48
Best eigenaardig want door deze draad hoor ik in de verte Willy Alberti zingen: Niemand laat zijn eigen kind alleen. (https://youtu.be/zT8VUzynbNg) :?

manta
8 januari 2015, 12:06
Wie is Sophie?

Universalia
8 januari 2015, 12:51
Wie is Sophie?

Zou het? Ik heb er geen idee van ;-)

De wereld van Sofie (http://nl.wikipedia.org/wiki/De_wereld_van_Sofie)

Marie van de koster
8 januari 2015, 16:50
Ik zou in normale omstandigheden onmogelijk kunnen kiezen tussen mijn 2 kinderen. Dat zal voor de meeste moeders en vaders wel zo zijn.
Maar Sophie's choice speelt niet in normale omstandigheden. Een concentratielager is wel de grootste abnormaliteit die men zich kan voorstellen! Wie weet hoe iemand op zo'n plaats uiteindelijk reageert. Mogelijk zag Sophie haar dochtertje zelfs liever dan haar zoon en gunde ze haar daarom een vlugge dood tegen een ellendig leven dat hoogstwaarschijnlijk ook te snel zou eindigen.
Men kan een mens echt niet veroordelen voor een daad die hij/zij stelde als gevangene in zo'n kamp!

Nietzsche
8 januari 2015, 17:31
Ik zou in normale omstandigheden onmogelijk kunnen kiezen tussen mijn 2 kinderen. Dat zal voor de meeste moeders en vaders wel zo zijn.
Maar Sophie's choice speelt niet in normale omstandigheden. Een concentratielager is wel de grootste abnormaliteit die men zich kan voorstellen! Wie weet hoe iemand op zo'n plaats uiteindelijk reageert. Mogelijk zag Sophie haar dochtertje zelfs liever dan haar zoon en gunde ze haar daarom een vlugge dood tegen een ellendig leven dat hoogstwaarschijnlijk ook te snel zou eindigen.
Men kan een mens echt niet veroordelen voor een daad die hij/zij stelde als gevangene in zo'n kamp!

In normale omstandigheden hoef je ook niet te kiezen tussen je kinderen.

Antoon
9 januari 2015, 09:24
Wie is Sophie?



Sophie's Choice (http://nl.wikipedia.org/wiki/Sophie's_Choice_(film)), een aanrader.


.

Hoomer
9 januari 2015, 09:33
Zou jij doen zoals Sophie deed, namelijk één van je kinderen kiezen en het andere laten doodgaan?

Ik niet :oops: Want ik ben van mening: waarom het één wel en het andere niet?! Nee, geen favoritisme hier: ofwel de 2 levend, ofwel alle2 dood, hoe wreed dat ook mag klinken :oops::oops::oops:


En jij? Zou jij zoiets doen? Je ene kind dood of in de goot*, en je andere kind alles ... Eerlijk antwoorden pls ... :-)

*Zoals mijn moeder oa. momenteel met mij doet door mijn zus wel haar aandacht, liefde, affectie en geld te geven ... En moest zij moeten kiezen als Sophie, dan koos ze gegarandeerd voor mijn zus, en ik dood :-( Zeker weten :-(:x:|:|
Hm, slimme moeder heb jij wel, eerlijk toegegeven. :lol::lol::lol:

Hoomer
9 januari 2015, 09:35
Er zijn nog maar net 12 mensen in koelen bloede vermoord, zonder de gewonden nog maar te vernoemen.

Zoveel levens verwoest, ook van nabestaanden, vrienden, kennissen, collega's.

Maar bembem moet en zal over haar eigen pietluttigheden kunnen komen klagen.

Er zijn zoveel mensen die veel en veel ergere dingen meemaken in hun leven.

Pak jezelf (terug) op en maak wat van je leven, je bent 35 en voor je 't weet is 't voorbij.

Bovendien kan jij niet oordelen over de keuze die 'n moeder moet maken wat betreft haar kinderen.
Jij staat niet in haar schoenen.
²

Derk de Tweede
9 januari 2015, 14:39
Ik heb maar één kind!

Henri1
9 januari 2015, 17:59
Wie is Sophie?

http://www.ishow.gr/files/archive/2014/1/22/CCFB9C08-D797-45C5-A729-2820CA59AD37.jpg

manta
9 januari 2015, 18:13
http://www.ishow.gr/files/archive/2014/1/22/CCFB9C08-D797-45C5-A729-2820CA59AD37.jpg

O nee, laat dan maar, Meryl streep zie'k ni graag bezig...

Wapper
9 januari 2015, 20:10
O nee, laat dan maar, Meryl streep zie'k ni graag bezig...

Hier noemen we die La Streep :lol:

lombas
9 januari 2015, 21:00
Is bembem 35?

En hoe wordt die 17-jarige schrijfstijl dan verklaard?

Wapper
9 januari 2015, 21:16
Het is vrijdag. Ze hebben weer wat binnengegooid.

SDX
9 januari 2015, 21:21
Is bembem 35?

En hoe wordt die 17-jarige schrijfstijl dan verklaard?

Die meet ze zichzelf aan als ze inlogt met 't bembem account want ik ben er van overtuigd dat ze irl helemaal anders en zelfs slimmer is dan dit.

Maar ik kan ook totaal mis zijn wat betreft leeftijd, ik ga gewoon verder op wat ze zelf verklaard heeft.

manta
9 januari 2015, 21:33
Is bembem 35?

En hoe wordt die 17-jarige schrijfstijl dan verklaard?

Het Bembem-mysterie... 't Zou nog een goeie titel zijn voor een Kiekeboe album...:-D

Wapper
9 januari 2015, 22:00
Het is vrijdag. Ze hebben weer wat binnengegooid.

En dan stante pede terug buitengegooid. :lol:

Wapper
9 januari 2015, 22:10
http://s0.thejournal.ie/media/2013/07/siren.gif

Demper
10 januari 2015, 00:41
MMMmmm, Sophie Evans.

reservespeler
11 januari 2015, 17:56
Zou jij doen zoals Sophie deed, namelijk één van je kinderen kiezen en het andere laten doodgaan?

Ik niet :oops: Want ik ben van mening: waarom het één wel en het andere niet?! Nee, geen favoritisme hier: ofwel de 2 levend, ofwel alle2 dood, hoe wreed dat ook mag klinken :oops::oops::oops:


En jij? Zou jij zoiets doen? Je ene kind dood of in de goot*, en je andere kind alles ... Eerlijk antwoorden pls ... :-)

*Zoals mijn moeder oa. momenteel met mij doet door mijn zus wel haar aandacht, liefde, affectie en geld te geven ... En moest zij moeten kiezen als Sophie, dan koos ze gegarandeerd voor mijn zus, en ik dood :-( Zeker weten :-(:x:|:|

Heeft u het er zo naar gemaakt bij uw moeder?

reservespeler
11 januari 2015, 17:58
Hm, slimme moeder heb jij wel, eerlijk toegegeven. :lol::lol::lol:

Die zit.