PDA

View Full Version : Kerry aan kop in eerste peiling na debat


neruda
3 oktober 2004, 22:32
Kerry aan kop in eerste peiling na debat

http://msnbcmedia.msn.com/j/msnbc/Sections/Newsweek/Components/Photos/Web_Exclusives/040928_041002/041002_PollStory_hd.hmedium.jpg

http://www.planet.nl/e.gifGepubliceerd op zondag 03 oktober 2004http://www.planet.nl/e.gifWASHINGTON (ANP) - De Democratische presidentskandidaat John Kerry gaat na zijn succesvolle televisiedebat met president George Bush aan de leiding in de race om het Witte Huis. Dat blijkt uit een peiling die het Amerikaanse tijdschrift Newsweek zaterdag heeft gepubliceerd.

Voor het televisiedebat van donderdagavond (plaatselijke tijd) stond Bush nog voor in de peilingen.Volgens die van Newsweek, de eerste na donderdag, zou Kerry nu 49 procent van de stemmen krijgen en Bush 46 procent. Voor het debat leidde Bush nog met 51 procent.

Volgens Newsweek kwam Kerry duidelijk als winnaar uit het debat over buitenlands beleid en veiligheid. In de peiling gaf 61 procent van de kijkers naar het debat aan dat de Democraat het er het best van had afgebracht

Sam
3 oktober 2004, 23:24
Geen zorgen, 2 november is het te doen,

dan is Bush de winnaar!

Antoon
4 oktober 2004, 09:09
In dit eerste debat is Kerry inderdaad als winnaar uit de bus gekomen. Spijtig genoeg voor hem, zijn aanhangers en de onvoorwaardelijke anti-Bushers is zo'n debat in heel de geschiedenis van de verenigde Staten nooit relevant geweest bij de keuze.

Met andere woorden : geen enkele Presidentsverkiezing heeft vanwege een debat meer of minder kans gegeven aan een kandidaat om te winnen/verliezen.

En ik blijf bij mijn mening dat de Amerikanen verantwoordelijke mensen zijn en gaan kiezen voor het beste, namelijk de voortzetting van het Presidentschap van Georges Bush. Want met een zwakke flip-flop President Kerry is niemand gediend.

Global test my ass.

lyot
4 oktober 2004, 09:23
Want met een zwakke flip-flop President Kerry is niemand gediend.

Global test my ass.
alleen idioten veranderen nooit van mening, Antoon

neruda
4 oktober 2004, 10:53
In dit eerste debat is Kerry inderdaad als winnaar uit de bus gekomen. Spijtig genoeg voor hem, zijn aanhangers en de onvoorwaardelijke anti-Bushers is zo'n debat in heel de geschiedenis van de verenigde Staten nooit relevant geweest bij de keuze.

Met andere woorden : geen enkele Presidentsverkiezing heeft vanwege een debat meer of minder kans gegeven aan een kandidaat om te winnen/verliezen.

En ik blijf bij mijn mening dat de Amerikanen verantwoordelijke mensen zijn en gaan kiezen voor het beste, namelijk de voortzetting van het Presidentschap van Georges Bush. Want met een zwakke flip-flop President Kerry is niemand gediend.

Global test my ass.Integendeel Antoon , nog nooit in de Amerikaanse geschiedenis is er zoveel belangstelling geweest als deze , 70 miljoen Amerikaanse kijkers hebben nu Bush' opposant Kerry leren kennen...en de meerderheid hiervan heeft ingezien dat er beter dan Bush bestaat...
Als ge het mij vraagt vind ik iemand als Bush gevaarlijker dan Kerry...iemand die zijn fouten niet toegeeft...euhm..neen dank u....
..
Zijn flip-flop theoriën laten hem nu in de steek...en zijn 'hard work' die meerdere malen in herhaling valt zullen hem niet helpen vrees ik...
Zijn genadeslag volgt in de komende twee debatten...
Bye bye ...and go back to your Texas hole where you belong cowboy...:evil:

gek genoeg
4 oktober 2004, 12:43
Als Kerry president wordt, komt de lobby van Rotschild terug aan de macht, ze lossen dan gewoon de Rockefeller-lobby af.. Dit betekent opnieuw oorlog aan de zuidflank van Europa. Azerbeidjan zal dan zwaar gesteund worden om Armenië een lesje te leren, Kososvo wordt de facto onafhankelijk, en stappen zullen worden gezet om de imperialistische Turkse expansie in Zuid-Europa te bevorderen.
Het is opvallend hoe Georges Soros, een element van het Rothschild-imperium zich in de strijd werpt.
Kerry verkoopt wat mist over Irak, maar wel stokebrand gaan spelen in Ukraine, Wit-Rusland, Moldavië, de Caucasus.
Kerry is een schurk. Daarom dat hij zich goed kan vinden met bandieten zoals Louis Michel of Romano Prodi.

Antoon
4 oktober 2004, 14:29
alleen idioten veranderen nooit van mening, Antoon
Daar heb je gelijk in. Maar Kerry verandert constant van mening, over alles en nog wat. Hij waait met de wind mee. Kerry is geen idioot, maar hij is een grote twijfelaar. En in de woelige tijden van vandaag een President van de Verenigde Staten kiezen die een twijfelaar is zou dramatische gevolgen kunnen hebben.

Bhairav
4 oktober 2004, 14:35
Amerikanen zijn dikgevreten oppervlakkige leeghoofden.

TomB
4 oktober 2004, 14:54
Bye bye ...and go back to your Texas hole where you belong cowboy...:evil:

Kijk eens aan, het racisme druipt ervan af.

TomB
4 oktober 2004, 14:56
Amerikanen zijn dikgevreten oppervlakkige leeghoofden.


Bijna zo erg als Bhairav.

Piet Hein
4 oktober 2004, 15:07
Kerry for president

Pietje
4 oktober 2004, 15:16
Kerry for president
Idd, want IEDEREEN, is BETER dan Bush 8)

Antoon
4 oktober 2004, 15:32
Amerikanen zijn dikgevreten oppervlakkige leeghoofden.
Jouw idiote veralgemening ontkrachten is uiteraard niet moeilijk en in feite niet nodig. Maar ik heb eventjes niets te doen:

1) Twee voorbeeldjes van mensen die Amerikaans zijn.
Volgevreten? I don't think so.....

http://members.aol.com/abbyc74/page25/pcncbw.jpghttp://www.adoring.net/images/renamero/1/rmero04.jpg


2) En nog twee voorbeelden van mensen die ook Amerikaans zijn. Oppervlakkige leeghoofden? Don't think so :

http://www.microsoft.com/billgates/images/billbio.jpghttp://www.lucidcafe.com/library/96feb/96febgifs/edison3.gif[/url]
[url="http://www.saviodsilva.net/z1/4/na/3.jpg"] (http://www.microsoft.com/billgates/images/billbio.jpg)




Bhairav, ik heb je ( gelukkig ) nooit gezien, ik weet dus niet of jij al dan niet dik bent. Hoewel ik veronderstel dat je er in de verste verte niet even mooi uitziet als de twee bloedmooie vrouwen hierboven. En 't zijn Amerikanen, hé? .

Maar vervolgens je postings weet ik zeer zeker dat je beschrijving "oppervlakkige leeghoofden" eerder beter bij jou past dan bij de twee Amerikaanse mannen hier op de foto.

Pietje
4 oktober 2004, 15:43
90% vd Amerikanen is idd zéér middelmatig, en 10 % zéér intelligent , wat niet wegneemt dat dat nog altijd 30 miljoen mensen is.
Een mooi voorbeeld van middelmatigheid, was de verkiezing van ex-body-builder (en dus ook anabole steroïden-spuiter) Schwarzenegger tot Gouverneur van Californië. Moest hij kunnen, hij stelde zich kandidaat voor de "Presidentials". En hij zou ze nog winnen ook. Zo erg is het dus gesteld met de "gemiddelde" Amerikaan 8)

TomB
4 oktober 2004, 16:46
90% vd Amerikanen is idd zéér middelmatig, en 10 % zéér intelligent , wat niet wegneemt dat dat nog altijd 30 miljoen mensen is.
Een mooi voorbeeld van middelmatigheid, was de verkiezing van ex-body-builder (en dus ook anabole steroïden-spuiter) Schwarzenegger tot Gouverneur van Californië. Moest hij kunnen, hij stelde zich kandidaat voor de "Presidentials". En hij zou ze nog winnen ook. Zo erg is het dus gesteld met de "gemiddelde" Amerikaan 8)

Dat het merendeel zich in de middenmaat bevind is een statistische eigenschap van merendelen.

Als bekende gezichten uit de media een argument zijn dat een bevolking 'middelmatig' is, dan kan hetzelfde argument voor Belgie gebruikt worden.

Er zijn duizenden body builders, en eentje ervan wordt razend populair in films. Al eens over nagedacht wat die body builder had wat die anderen niet hadden? Politiek talent uiteraard. Ik zie dat je blijkbaar verblind en bevooroordeeld bent door die persoon zijn vorige carriere.

Verder nog opmerken dat Arnold zich niet kan kandidaat stellen voor de presidentsverkiezingen aangezien hij niet in de VS geboren werd.

Uw kennis over het onderwerp is blijkbaar fel beneden middelmatig, ik zie dan ook niet in waarom we enige waarde zouden moeten toekennen aan uw oordeel.

Koenraad Maesschalck
4 oktober 2004, 16:52
Ik heb een voorkeur voor Bush, maar of het nu hem of Kerry is, het beleid zal niet zoveel verschillen. Sinds begin de jaren 1980 waait er een andere wind door de Verenigde Staten, en zowel de Republicans als de Democrats zijn er door beïnvloed.

Dat simplistisch supporteren voor één van de twee is dan ook niet aan mij besteed. De entourage van Bush is op z'n zachtst gezegd bedenkelijk. Volgende week zeker eens kijken naar Panorama, het is een reportage over Karl Rove, een zeer machtig man in de schaduw van Bush, die volgens insiders zelf aan de touwtjes trekt in het Witte Huis. Men hoeft zich vanuit de rechterzijde daardoor niet aagevallen te voelen, men kan zich niet altijd verstoppen achter "het zijn weer de rooien van de VRT".

Pietje
4 oktober 2004, 16:56
Dat het merendeel zich in de middenmaat bevind is een statistische eigenschap van merendelen.

[quote]Als bekende gezichten uit de media een argument zijn dat een bevolking 'middelmatig' is, dan kan hetzelfde argument voor Belgie gebruikt worden.Dat heb ik ook nooit ontkend

Er zijn duizenden body builders, en eentje ervan wordt razend populair in films. Al eens over nagedacht wat die body builder had wat die anderen niet hadden? Politiek talent uiteraard. Ik zie dat je blijkbaar verblind en bevooroordeeld bent door die persoon zijn vorige carriere.Waar is dat politiek talent ?? Hij kan amper correct Engels praten

Verder nog opmerken dat Arnold zich niet kan kandidaat stellen voor de presidentsverkiezingen aangezien hij niet in de VS geboren werd.Ik zei dan ook : "Moest hij kunnen........"

Uw kennis over het onderwerp is blijkbaar fel beneden middelmatig, ik zie dan ook niet in waarom we enige waarde zouden moeten toekennen aan uw oordeel.Och die "Amerikaanse bescheidenheid" :roll: , was ik nog ff vergeten. Maar door jou bij deze rechtgezet. Waarvoor dank !! 8)

illwill
4 oktober 2004, 17:14
Kerry aan kop in eerste peiling na debat

http://msnbcmedia.msn.com/j/msnbc/Sections/Newsweek/Components/Photos/Web_Exclusives/040928_041002/041002_PollStory_hd.hmedium.jpg

http://www.planet.nl/e.gifGepubliceerd op zondag 03 oktober 2004http://www.planet.nl/e.gifWASHINGTON (ANP) - De Democratische presidentskandidaat John Kerry gaat na zijn succesvolle televisiedebat met president George Bush aan de leiding in de race om het Witte Huis. Dat blijkt uit een peiling die het Amerikaanse tijdschrift Newsweek zaterdag heeft gepubliceerd.

Voor het televisiedebat van donderdagavond (plaatselijke tijd) stond Bush nog voor in de peilingen.Volgens die van Newsweek, de eerste na donderdag, zou Kerry nu 49 procent van de stemmen krijgen en Bush 46 procent. Voor het debat leidde Bush nog met 51 procent.

Volgens Newsweek kwam Kerry duidelijk als winnaar uit het debat over buitenlands beleid en veiligheid. In de peiling gaf 61 procent van de kijkers naar het debat aan dat de Democraat het er het best van had afgebracht
Je moet niet alles geloven wat de media ons probeert wijs te maken Neruda.

TomB
4 oktober 2004, 17:15
Dat heb ik ook nooit ontkend

Waar is dat politiek talent ?? Hij kan amper correct Engels praten

Ik zei dan ook : "Moest hij kunnen........"

Och die "Amerikaanse bescheidenheid" :roll: , was ik nog ff vergeten. Maar door jou bij deze rechtgezet. Waarvoor dank !! 8)

Ach natuurlijk, het is erg gesteld met de gemiddelde Amerikaan, en het is erg gesteld met de gemiddelde Belg. Maar Pietje, die is beter.

Dat is uiteindelijk waar uw argumentatie dan op neer komt.

Seba
4 oktober 2004, 17:24
alleen idioten veranderen nooit van mening, Antoon
iets dat iuk kan beamen. Wanneer de feiten zo overduidelijk zijn is het gewone pure koppigheid en kip-zonder-kop-mentaliteit om bij je origineel standpunt te blijven...

Pietje
4 oktober 2004, 17:30
Ach natuurlijk, het is erg gesteld met de gemiddelde Amerikaan, en het is erg gesteld met de gemiddelde Belg. Maar Pietje, die is beter.

Dat is uiteindelijk waar uw argumentatie dan op neer komt.

Nee, maar ik heb wel niet de pretentie, zoals véél Amerikanen : denken dat de Nul-Meridiaan door hun reet loopt. 8)

TomB
4 oktober 2004, 17:48
Nee, maar ik heb wel niet de pretentie, zoals véél Amerikanen : denken dat de Nul-Meridiaan door hun reet loopt. 8)

Uiteraard, naast dom, zijn zijn ze ook pretentieus. Jij daarentegen, bent slim en modest.

Dies
4 oktober 2004, 18:07
Uiteraard, naast dom, zijn zijn ze ook pretentieus. Jij daarentegen, bent slim en modest.Zeg nu zelf TomB, das toch tof hé, je langs de ene kant profileren als de oh zo verdraagzame die zich afzet tegen racisme, discriminatie en - al wat door hemzelf beschouwd wordt als - extreemrechts terwijl je langs de andere kant de ordinaire racist uithangt en veralgemeent wanneer het over (bijv.) de Amerikaan gaat.


P.S. Hoe is het met je huis gesteld na al het orkaangeweld?

TomB
4 oktober 2004, 18:19
Zeg nu zelf TomB, das toch tof hé, je langs de ene kant profileren als de oh zo verdraagzame die zich afzet tegen racisme, discriminatie en - al wat door hemzelf beschouwd wordt als - extreemrechts terwijl je langs de andere kant de ordinaire racist uithangt en veralgemeent wanneer het over (bijv.) de Amerikaan gaat.
Och, als er nog maar 1 van die kwistenbiebels de inconsequentie van hun dogmas inziet ben ik al tevreden.


P.S. Hoe is het met je huis gesteld na al het orkaangeweld?
Ik ben 1 van de gelukkigen die drie orkanen heeft overleefd en enkel maar wat schade heeft aan de kooi rond het zwembad. 1 uurtje werk en alles was opgelost.

Ik heb wel brandhout voor de komende vijf jaar her en der in mijnen hof liggen, en het heeft ook niet veel gescheeld of mijn living stond onder water.

Antoon
5 oktober 2004, 08:30
Kerry aan kop in eerste peiling na debat



http://www.planet.nl/e.gifGepubliceerd op zondag 03 oktober 2004http://www.planet.nl/e.gifWASHINGTON (ANP) - De Democratische presidentskandidaat John Kerry gaat na zijn succesvolle televisiedebat met president George Bush aan de leiding in de race om het Witte Huis. Dat blijkt uit een peiling die het Amerikaanse tijdschrift Newsweek zaterdag heeft gepubliceerd.

Voor het televisiedebat van donderdagavond (plaatselijke tijd) stond Bush nog voor in de peilingen.Volgens die van Newsweek, de eerste na donderdag, zou Kerry nu 49 procent van de stemmen krijgen en Bush 46 procent. Voor het debat leidde Bush nog met 51 procent.

Volgens Newsweek kwam Kerry duidelijk als winnaar uit het debat over buitenlands beleid en veiligheid. In de peiling gaf 61 procent van de kijkers naar het debat aan dat de Democraat het er het best van had afgebracht
Dat blijkt niet eens juist te zijn. :lol:

Een peiling van Pew geeft Bush 48% van de stemmen tegen 41% voor Kerry. Indien alleen rekening wordt gehouden met de kiezers die de intentie hebben om te gaan stemmen krijgt Bush 49% van de stemmen, tegen 44% voor Kerry.

Een peiling van ABC en Washington Post geeft ook vijf punten voorsprong aan Bush.

Vijf peilingen tonen wel duidelijk aan dat Kerry de winnaar is van het televisiedebat. Maar volgens de peilingen heeft Kerry maar een deel van zijn achterstand op Bush goedgemaakt inzake Irak en de strijd tegen het terrorisme.

Hup, hup..... ;-)

neruda
5 oktober 2004, 12:26
Amerikanen zijn dikgevreten oppervlakkige leeghoofden.
Niet mee akkoord , je kan niet alle Amerikanen en het slecht beleid van Bush en zijn neocons op één hoop gooien.Het is wel zo dat de media een zeer grote invloed heeft over de kennis van de gemiddelde Amerikaan , meer bepaald wat er zich buiten de US-grenzen afspeelt...

Bhairav
5 oktober 2004, 14:12
Ze trappen er wel in. Dus: dom.

parcifal
5 oktober 2004, 14:21
Een audio-collage van de briljante bijdrage van
dhr. G. W. Bush aan het Debat van vorige week :

http://users.pandora.be/michel.vuijlsteke/stuff/bush_mixtape1.mp3

Erg he.

illwill
5 oktober 2004, 17:35
Deze mixtape even slecht in mekaar is gezet als die foto een tijdje terug van die kerel met ne kleine op zijne rug die ze zogezegt aan het bang maken waren of zo iets. Je hoort begot heel duidelijk de momenten waar geknipt en geplakt is, je hoort ook duidelijk dat het reacties zijn op verschillende vragen en je hoort ook goed dat sommige dingen gecopieerd zijn en meermaals na mekaar zijn geplaatst.

parcifal
5 oktober 2004, 17:50
Deze mixtape even slecht in mekaar is gezet als die foto een tijdje terug van die kerel met ne kleine op zijne rug die ze zogezegt aan het bang maken waren of zo iets. Je hoort begot heel duidelijk de momenten waar geknipt en geplakt is, je hoort ook duidelijk dat het reacties zijn op verschillende vragen en je hoort ook goed dat sommige dingen gecopieerd zijn en meermaals na mekaar zijn geplaatst.
Inderdaad, ik schreef dan ook "audio-collage".

parcifal
6 oktober 2004, 14:33
Ondertussen woedt her en der de discussie of Bush
nu al dan niet werd geholpen door middel van een 'oortje'.

Gezien zijn hakkelende stijl van antwoorden en de terugkerende
stiltes in zijn betoog lijkt het mij idd. een plausibele mogelijkheid.

Kijk bvb. hier eens:
http://www.isbushwired.com/

illwill
6 oktober 2004, 17:07
Inderdaad, ik schreef dan ook "audio-collage".
Dat weet ik, ik schreef enkel mijn mening over de kwaliteit ervan, beetje te amateuristisch zoals de foto waar ik het over had.

illwill
6 oktober 2004, 17:08
Ondertussen woedt her en der de discussie of Bush
nu al dan niet werd geholpen door middel van een 'oortje'.

Gezien zijn hakkelende stijl van antwoorden en de terugkerende
stiltes in zijn betoog lijkt het mij idd. een plausibele mogelijkheid.

Kijk bvb. hier eens:
http://www.isbushwired.com/
Misschien is het wel een alien, of een dubbelganger zoals saddam had?

Hakkelende stijl van antwoorden en stiltes hadden ze alletwee dus waarom BUsh er weer enkel aan moet geloven is mij een raadsel.