PDA

View Full Version : Moslimaanslagen straks in Brussel?


andev
14 januari 2015, 15:28
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150114_01473462

Verschillende boekhandels uit de gemeente Jette, in het noorden van Brussel, hebben woensdagochtend een dreigbrief in de bus ontvangen. Dat meldt La Dernière Heure op zijn website. De handelaars wordt aangeraden het nieuwe nummer van het satirische weekblad niet te verkopen. ‘Anders zullen wraakacties volgen.’

De brief was rechtstreeks in de brievenbus van de bewuste boekhandels gepost. Volgens de bewakingscamera’s van een van hen werd hij gebust om kwart voor middernacht.

De waarschuwing is duidelijk: als het historische nummer van Charlie Hebdo donderdagochtend wordt verkocht (in Frankrijk is het nummer woensdag in de kiosken verschenen, maar in België worden de eerste exemplaren pas donderdag verwacht, red.), zullen wraakacties volgen. ‘Ik raad u aan geen karikaturen van onze geliefde profeet Mohammed - dat vrede met hem moge zijn - te verspreiden via dit afgrijselijke tijdschrift’, klinkt het letterlijk. ‘Anders zullen wraakacties volgen op u en uw verschrikkelijke winkel. In naam van Allah, de barmhartige, de zeer barmhartige.’

Politie zet extra patrouilles in

De politie neemt de zaak ernstig en zette in de straten van de betrokken boekhandelaars onmiddellijk extra patrouilles in, zegt korpschef Johan De Becker van de politiezone Sint-Jans-Molenbeek/Koekelberg/Jette/Ganshoren/Sint-Agatha-Berchem. Ook het Brusselse parket heeft zich over het dossier gebogen.
Is het al zover? Kan wat drukdoenerij zijn van één of andere islamonnozelaar maar kan ook meer zijn... Komt ervan als men die adders (een niet kleine groep uit de moslimgroep) hier vrij en ongestoord hun gangetje laat gaan!
Men is zelfs zo idioot of laf of beide om Syriëstrijders weer op te nemen en verder te onderhouden! Het was toch te voorzien dat "de islam" ook hier in actie zou komen op een dag!
Is het straks die dag? Bedankt, politici...

Drukazz
14 januari 2015, 15:37
De dader heeft wellicht een slechte jeugd gehad en weinig kansen gekregen, maar het heeft niets met de Islam te maken want dat is vrede.

Next.

De schoofzak
14 januari 2015, 16:00
Een aanslag op een gazettenwinkelke ? Fait divers �* la sossendom.

Mayeur heeft er alle vertrouwen in dat zijn flikken de dader niet zullen lastig vallen.

Alhoewel hij hoopt dat de dader geen moslim is, maar een mol. Uit de haven van Antwerpen bijvoorbeeld. Want dan zou het kot te klein zijn natuurlijk.

.

smiley
14 januari 2015, 16:04
Moslimaanslag ??? Mag je niet zeggen !!! ge moet zeggen terreuraanslag !!! Islam is vrede !! Heeft niks met moordaanslagen te maken !! (grapje) :-D

Anselmo
14 januari 2015, 16:38
Bah...een bommeke op St Gillis of Molenbeek zou toch geen kwaad kunnen zeker....kwestie van hun eigen soortgenoten uit te roeien.
.....



Opgelet voor de boze wolf !

Sukkelaar
14 januari 2015, 16:43
Opgelet voor de boze wolf !

Voor mij is de derde wereldoorlog begonnen op zijn " drole de geurre" van 1939 - achtig. De Joden verhuizen in massa naar Israël en vermoedelijk zal Israel overvallen worden door de Moslims van in de hun omliggende landen. Israël dat over de A-bom beschikt zal niet aarzelen om die te gebruiken. Verder komen overal in de wereld de mollen te voorschijn en zaaien eerst verbaal nadien met wapens terreur. Wanneer gaan de Westerse landen, bij de minste overtreding, optreden via snelrecht? De straf moet deportatie zijn naar hun moederland of grootmoederland of overgrootmoederland. Maar welke politicus zal aandurven om de wetgeving in die zin te wijzigen?

Another Jack
14 januari 2015, 17:01
Opgelet voor de boze wolf !

Te laat...

Another Jack
14 januari 2015, 17:02
Opgelet voor de boze wolf !

Serieus nu,

Vind jij dat dit soort uitspraken moeten kunnen?

hamac
14 januari 2015, 17:10
Serieus nu,

Vind jij dat dit soort uitspraken moeten kunnen?

Van een heel ander allooi en een al even verschillende context.
Geef toch gewoon toe dat je je gisteren wat verkeken hebt.

Another Jack
14 januari 2015, 17:14
Van een heel ander allooi en een al even verschillende context.
Geef toch gewoon toe dat je je gisteren wat verkeken hebt.

Helemaal niet.
Er moet maar ene zijn met wat scheve ideeën die dit forum au sérieux neemt...

hamac
14 januari 2015, 17:21
Helemaal niet.
Er moet maar ene zijn met wat scheve ideeën die dit forum au sérieux neemt...

"You have to learn the rules of the game. And then you have to play better than anyone else." (Einstein)

Zoiets?

fred vanhove
14 januari 2015, 17:21
Een aanslag op een gazettenwinkelke ? Fait divers �* la sossendom.

Mayeur heeft er alle vertrouwen in dat zijn flikken de dader niet zullen lastig vallen.

Alhoewel hij hoopt dat de dader geen moslim is, maar een mol. Uit de haven van Antwerpen bijvoorbeeld. Want dan zou het kot te klein zijn natuurlijk.

.

24 januari zou er een anti islam betoging doorgaan.....ga je er naartoe ? Het is anders de moment .....om je ongenoegen te gaan uiten:roll::roll:
Ben benieuwd hoeveel rechtse Vlamingen er zullen meestappen :roll:

patrickve
14 januari 2015, 17:22
Helemaal niet.
Er moet maar ene zijn met wat scheve ideeën die dit forum au sérieux neemt...

Ach, politics.be is vrede :-)

Another Jack
14 januari 2015, 17:23
Ach, politics.be is vrede :-)

Zo is dat, en zo moet dat blijven.

hamac
14 januari 2015, 17:23
Ach, politics.be is vrede :-)

Sjaloom. :-)

vlaams realist
14 januari 2015, 17:26
Helemaal niet.
Er moet maar ene zijn met wat scheve ideeën die dit forum au sérieux neemt...

Oei oei , zouden we niet beter zwijgen ?

Another Jack
14 januari 2015, 17:30
Oei oei , zouden we niet beter zwijgen ?

Waarom zouden we?

PORSCHE
14 januari 2015, 17:37
24 januari zou er een anti islam betoging doorgaan.....ga je er naartoe ? Het is anders de moment .....om je ongenoegen te gaan uiten:roll::roll:
Ben benieuwd hoeveel rechtse Vlamingen er zullen meestappen :roll:Dat is hetzelfde als met de stakingen. Haalt geen zak uit. Enkel dat als het wat verkeerd uitdraait je nog een pak slaag kan krijgen. Laat het gepeupel, links of rechts, wit of zwart, man of vrouw maar kletsen krijgen. Ik heb wel andere dingen te doen dan daar wat de'n onnozele gaan uit te hangen.

Another Jack
14 januari 2015, 17:38
Dat is hetzelfde als met de stakingen. Haalt geen zak uit. Enkel dat als het wat verkeerd uitdraait je nog een pak slaag kan krijgen. Laat het gepeupel, links of rechts, wit of zwart, man of vrouw maar kletsen krijgen. Ik heb wel andere dingen te doen dan daar wat de'n onnozele gaan uit te hangen.

Dat is waar, je kan altijd hier terecht.

Anselmo
14 januari 2015, 17:38
Serieus nu,

Vind jij dat dit soort uitspraken moeten kunnen?

In een andere draad heb ik reeds geschreven wat ik van zulke uitspraken denk.
Ook al zijn ze ironisch of sarcastisch bedoeld, ze kunnen enkel in een bepaalde context zodat ze niet verkeerd kunnen worden opgepakt.
Ook de ervaring met bepaalde individuen speelt een rol.
Meestal zijn echter dit soort grappen? dom en overbodig !
Daarom vind ik ze geen opwinding waard.

PORSCHE
14 januari 2015, 17:41
Inderdaad :D En 24 januari = zaterdag en op een zaterdag werk ik niet. Dan zijn er leukere dingen te doen en even in een betoging gaan meestappen is daar niet bij ;)

Drukazz
14 januari 2015, 17:42
Inderdaad :D En 24 januari = zaterdag en op een zaterdag werk ik niet. Dan zijn er leukere dingen te doen en even in een betoging gaan meestappen is daar niet bij ;)

Is 26 januari hoor

Another Jack
14 januari 2015, 17:43
In een andere draad heb ik reeds geschreven wat ik van zulke uitspraken denk.
Ook al zijn ze ironisch of sarcastisch bedoeld, ze kunnen enkel in een bepaalde context zodat ze niet verkeerd kunnen worden opgepakt.
Ook de ervaring met bepaalde individuen speelt een rol.
Meestal zijn echter dit soort grappen? dom en overbodig !
Daarom vind ik ze geen opwinding waard.

Wie is er opgewonden?

PORSCHE
14 januari 2015, 17:44
Dan is het centen verdienen. Of ze moeten mij royaal gaan vergoeden om een wandeling mee te doen :D Wie gaan ze dan op 26 januari hebben? Werkmensen al niet. Werklozen en huismoeders dan? Misschien wat jeugd dat aan het brossen is? Het zal geen vette zijn :D

Drukazz
14 januari 2015, 17:52
Dan is het centen verdienen. Of ze moeten mij royaal gaan vergoeden om een wandeling mee te doen :D Wie gaan ze dan op 26 januari hebben? Werkmensen al niet. Werklozen en huismoeders dan? Misschien wat jeugd dat aan het brossen is? Het zal geen vette zijn :D

om 20 uur

PORSCHE
14 januari 2015, 17:55
Ja dan worden de beste contracten besproken. Bij lekker eten en drank :) (en soms mag er een vrouw bij zijn). Het leven van een zelfstandige is geen 9 tot 5 job maar 24/24 zien waar je iets kunt verdienen ;)

Drukazz
14 januari 2015, 17:57
Ja dan worden de beste contracten besproken. Bij lekker eten en drank :) (en soms mag er een vrouw bij zijn). Het leven van een zelfstandige is geen 9 tot 5 job maar 24/24 zien waar je iets kunt verdienen ;)

Ze willen eenheid onder de Pegida aanhangers met Duitsland neem ik aan

zonbron
14 januari 2015, 18:04
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150114_01473462


Is het al zover? Kan wat drukdoenerij zijn van één of andere islamonnozelaar maar kan ook meer zijn... Komt ervan als men die adders (een niet kleine groep uit de moslimgroep) hier vrij en ongestoord hun gangetje laat gaan!
Men is zelfs zo idioot of laf of beide om Syriëstrijders weer op te nemen en verder te onderhouden! Het was toch te voorzien dat "de islam" ook hier in actie zou komen op een dag!
Is het straks die dag? Bedankt, politici...

Uiteraard wisten onze politici dat. vrijheidsbeperkende voorstellen terzake lagen reeds lang klaar op landelijk en Europees niveau.

vlaams realist
14 januari 2015, 18:15
De zelfgekozen neutrale houding van vele Vlamingen kan ik duidelijk merken op mn FB profiel . Alhoewel ik daar vele mensen ken die mn mening delen (als we onder vrienden praten) . Waagt bijna niemand er zich aan om anti-islam stellingen te liken .
De islam-knuffelaars hebben zoveel macht dat niemand ze openlijk durft tegen te spreken . Bang om als islamofoob, nazi ,racist bestempeld te worden .
Zo een beschuldiging zal zeker je werkzekerheid en je sociaal leven beinvloeden .
De stempel van kritische persoon zal zeker gelezen worden in je sportclub , oudervereniging en je werkplaats . Mensen zwijgen om hun kinderen of partner niet in de discussie te betrekken .
De mainstream sossen zijn er in geslaagd om de afwijkende meningen stil te krijgen .

dalibor
14 januari 2015, 18:18
Is 26 januari hoor

Niet dat ik uw agenda wil regelen, maar volgens dit persbericht gaat het om zaterdag 24 januari 2015. Het zou spijtig zijn als je daar op 26 januari staat, helemaal alleen met uw dadendrang. Of is er al bij aanvang sprake van twee rivaliserende groupuscules? :lol:

http://www.gva.be/cnt/dmf20150114_01473450/pegida-wil-eerste-vlaamse-anti-islambetoging-in-antwerpen

andev
14 januari 2015, 18:44
De zelfgekozen neutrale houding van vele Vlamingen kan ik duidelijk merken op mn FB profiel . Alhoewel ik daar vele mensen ken die mn mening delen (als we onder vrienden praten) . Waagt bijna niemand er zich aan om anti-islam stellingen te liken .
De islam-knuffelaars hebben zoveel macht dat niemand ze openlijk durft tegen te spreken . Bang om als islamofoob, nazi ,racist bestempeld te worden .
Zo een beschuldiging zal zeker je werkzekerheid en je sociaal leven beinvloeden .
De stempel van kritische persoon zal zeker gelezen worden in je sportclub , oudervereniging en je werkplaats . Mensen zwijgen om hun kinderen of partner niet in de discussie te betrekken .
De mainstream sossen zijn er in geslaagd om de afwijkende meningen stil te krijgen .
Zou het niet stilaan zo zijn dat de sossen meer en meer hun mond moeten beginnen houden en aan invloed verliezen sinds de verkiezingen ze naar het verdomhoekje heeft gestuurd? Onze sossenmedia doet natuurlijk lekker verder met de mensen te manipuleren en te doen alsof "de meerderheid van de bevolking" denkt zoals hen!

Drukazz
14 januari 2015, 18:47
Niet dat ik uw agenda wil regelen, maar volgens dit persbericht gaat het om zaterdag 24 januari 2015. Het zou spijtig zijn als je daar op 26 januari staat, helemaal alleen met uw dadendrang. Of is er al bij aanvang sprake van twee rivaliserende groupuscules? :lol:

http://www.gva.be/cnt/dmf20150114_01473450/pegida-wil-eerste-vlaamse-anti-islambetoging-in-antwerpen

Want roddelgazetten zijn altijd juist? De enige betrouwbare bron is de facebook van Pegida Vlaanderen en daar ist 26 januari

dalibor
15 januari 2015, 08:35
Zou het niet stilaan zo zijn dat de sossen meer en meer hun mond moeten beginnen houden en aan invloed verliezen sinds de verkiezingen ze naar het verdomhoekje heeft gestuurd? Onze sossenmedia doet natuurlijk lekker verder met de mensen te manipuleren en te doen alsof "de meerderheid van de bevolking" denkt zoals hen!

De gazet drukte een printscreen af van de twitteraccount van de organisatoren zelf. Waarop sprake is van 24 januari. Dus schuif het geklungel van uw groupuscule niet in de schoenen van de pers.

Goe bezig :lol:

JBM
15 januari 2015, 09:13
Met de vestigingen van de NATO en de EU in Brussel is het voor iedere Jihadist toch een natte droom om er een aanslag te plegen. Ik vrees dus dat het maar een kwestie van tijd is.

Amon_Re
15 januari 2015, 11:05
De dader heeft wellicht een slechte jeugd gehad en weinig kansen gekregen, maar het heeft niets met de Islam te maken want dat is vrede.

Next.

'T kan ook iemand van SPa zijn eh

De schoofzak
15 januari 2015, 11:13
En niet alleen in Brussel ...



Dreigementen voor Antwerpse en Brusselse dagbladhandels dag voor uitkomen magazine in België
“Verkoop Charlie Hebdo en het zal branden”


http://www.gva.be/cnt/dmf20150114_01473932/verkoop-charlie-hebdo-en-het-zal-branden?hkey=e07f2f124265a125eb6e3ca692d12d59&utm_source=gva&utm_medium=nieuwsbrief&utm_campaign=enieuws&M_BT=15160725877&adh_i=010363f6d1a4f29c699b8264a540a05c


Verschillende Antwerpse dagbladhandelaars zijn woensdag bedreigd naar aanleiding van het uitkomen van Charlie Hebdo in België. “Als je het krantje verspreidt, steek ik uw zaak in brand”, klonk het via de telefoon. Ook in Brussel werden dagbladhandels bedreigd.

“Leuk is dit allerminst, maar ik ga me niet laten bang maken”, vertelt Anita Stessels (47), die een dagbladhandel heeft op het Kiel. Ze kreeg woensdag in de voormiddag telefoon van een onbekende man. De winkel stond op dat moment vol klanten. “Hij begon meteen te praten, zonder begroeting”, vertelt Anita. “Je moet eens goed luisteren, ik heb een belangrijke mededeling, zei hij. Ik vroeg of ik mocht weten met wie ik sprak. Bent u dom?, vroeg hij. Ik schoot in de lach. Luister, ik ben van de grootste Borgerhoutse moskee. Als u zo’n krantje verspreidt, dan steek ik uw zaak in brand. Daarna heb ik ingehaakt. Hij belde nog eens terug. U beseft toch dat het belangrijk is?, vroeg hij nogmaals. Ik heb opnieuw opgehangen.”

Anita vertelde alles aan de politie. De dreigementen beperken zich niet tot Antwerpen. Ook vier dagbladhandels in de Brusselse gemeente Jette kregen brieven in de bus waarin wordt gewaarschuwd voor het verkopen van het satirische Franse magazine.

Zowel het Brusselse als het Antwerpse parket tilt zwaar aan de dreigementen. “De daders moeten er niet aan twijfelen dat ze zullen vervolgd worden”, zegt de Brusselse parketwoordvoerder Laurens Dumont.

“Alle mogelijke middelen zullen worden ingezet om de dader of daders te identificeren en te vervolgen”, valt zijn Antwerpse collega Ken Witpas bij.

*De Antwerpse moskeeën hebben naar eigen zeggen geen weet van de dreigtelefoons. “Iedereen kan de naam van een grote moskee laten vallen”, klinkt het bij de Moslimexecutieve, het vertegenwoordigende orgaan van de moslims in België. “Het is aan de politie om de identiteit te achterhalen van de beller(s). De moslimgemeenschap in Antwerpen heeft eerder al een duidelijk standpunt ingenomen tegen het geweld in Frankrijk.”

Drukazz
15 januari 2015, 12:00
Het is duidelijk dat nog niet alle extremistjes in Syrië zitten...

mettewie
15 januari 2015, 12:36
België moet rekening houden met de komst van de Islamitische Staat. Patattenjihadist Lucas van Hessche heeft dat op Facebook aangekondigd.


Zijn bericht kon op minimaal vijftig positieve reacties uit Vlaanderen rekenen, schrijft Het Laatste Nieuws (foto) vandaag. "Dit is een bericht naar België toe en iedereen die strijdt tegen de Islamitische Staat. We zijn geen klein leger, zoals ze jullie daar wijsmaken. We zijn een staat die zich aan het uitbreiden is en die uiteindelijk ook in België zal aankomen. Of jullie dat nu willen of niet."

Zijn bericht kreeg bijval van enkele moslimextremisten, maar ook van tientallen niet-geradicaliseerde vrienden van Van Hessche. Een van hen zou fervent fan van de Rode Duivels zijn en kijkt naar het Vlaamse programma F.C. De Kampioenen. "Moge God je woorden zegenen", was zijn reactie.
geenstijl.

Grootspraak of toch niet?

De schoofzak
15 januari 2015, 13:24
In Vilvoorde, enkele dagen terug een racistische slogan op het sportstadion,
maar nu niet alleen bedreigingen maar fysieke daden van vandalisme in de krantenwinkel waar men Charlie Hebdo zal verkopen.

http://www.demorgen.be/binnenland/racistische-slogan-duikt-op-in-vilvoorde-na-aanslag-charlie-hebdo-a2178115/

http://nieuws.vtm.be/binnenland/124210-krantenboer-ik-ben-gisteren-al-bedreigd


De Schoof moet even de woorden van De Wever herhalen, niet letterlijk, maar in zijn eigen taaltje:
als ge het hier niet plezant kunt vinden, ga dan elders.

.

Pericles
15 januari 2015, 13:39
In Vilvoorde, enkele dagen terug een racistische slogan op het sportstadion,
maar nu niet alleen bedreigingen maar fysieke daden van vandalisme in de krantenwinkel waar men Charlie Hebdo zal verkopen.

http://www.demorgen.be/binnenland/racistische-slogan-duikt-op-in-vilvoorde-na-aanslag-charlie-hebdo-a2178115/

http://nieuws.vtm.be/binnenland/124210-krantenboer-ik-ben-gisteren-al-bedreigd


De Schoof moet even de woorden van De Wever herhalen, niet letterlijk, maar in zijn eigen taaltje:
als ge het hier niet plezant kunt vinden, ga dan elders.

.

En als ze dat niet doen ? Wat dan?
Hun uitkering zit hier hé, waarom zouden ze gaan ?
Nog eens rond de tafel zitten en vrolijke vrolijke vrienden zingen ?
Als er van onze kant al gewoon maar gesteld wordt dat de hoofddoek niet overal kan gedragen worden, zouden ze Brussel al in brand willen steken.
Met dat volk valt niet te klappen.
Wat gaat De Wever dan doen ?

De schoofzak
15 januari 2015, 13:42
En als ze dat niet doen ? Wat dan?
Hun uitkering zit hier hé, waarom zouden ze gaan ?
Nog eens rond de tafel zitten en vrolijke vrolijke vrienden zingen ?
Als er van onze kant al gewoon maar gesteld wordt dat de hoofddoek niet overal kan gedragen worden, zouden ze Brussel al in brand willen steken.
Met dat volk valt niet te klappen.
Wat gaat De Wever dan doen ?

Gans de nva, De Wever voorop, zijn luitenanten naast hem, gaan doen wat wijzelf vinden dat gedaan moet worden.
En dat kunt ge allemaal vinden in onze programma's en teksten allerhande.

Dat kunt ge veeeeel minder vinden in teksten van andere partijen, dus ook niet die van het Belang.

.

Pericles
15 januari 2015, 13:47
Gans de nva, De Wever voorop, zijn luitenanten naast hem, gaan doen wat wijzelf vinden dat gedaan moet worden.
En dat kunt ge allemaal vinden in onze programma's en teksten allerhande.

Dat kunt ge veeeeel minder vinden in teksten van andere partijen, dus ook niet die van het Belang.

.

Het VB vind alvast dat professoren als Vermeulen en Jansen geen idioten zijn.
Je kent precies nogal veel volk bij de N-VA.
Kan je eens vragen wat zij van die mensen vinden ?
Of weet je het al misschien ? ;-)

De schoofzak
15 januari 2015, 13:55
Het VB vind alvast dat professoren als Vermeulen en Jansen geen idioten zijn.
Je kent precies nogal veel volk bij de N-VA.
Kan je eens vragen wat zij van die mensen vinden ?
Of weet je het al misschien ? ;-)

Prof Vermeulen zie ik graag bezig op televisie.
Ik plooi dubbel, telkens hij een Arabisch citaat pleegt.

Prof Jansen zegt mij niet direct iets.

Ik denk niet dat die proffen idioten zijn. Mogelijks zelfs geen vakidioten.
Maar zoals de oorlog te belangrijk is om over te laten aan de generaals (van wie is dit citaat: er is een wasmachine te winnen ...), zo is de politiek ook te belangrijk om over te laten aan proffen.

.

vlaams realist
15 januari 2015, 13:56
Waarom aanslagen plegen op islamitisch grondgebied ?
Je kan de ongelovigen ook op andere manieren het leven zuur maken hoor .
Je kan ze bestelen , overvallen , verkrachten en op hun kosten leven .
Er moet dus niets veranderen .

Pericles
15 januari 2015, 13:59
Prof Vermeulen zie ik graag bezig op televisie.
Ik plooi dubbel, telkens hij een Arabisch citaat pleegt.

Prof Jansen zegt mij niet direct iets.

Ik denk niet dat die proffen idioten zijn. Mogelijks zelfs geen vakidioten.
Maar zoals de oorlog te belangrijk is om over te laten aan de generaals (van wie is dit citaat: er is een wasmachine te winnen ...), zo is de politiek ook te belangrijk om over te laten aan proffen.

.

Vermeulen op TV ?
Dat moet lang geleden zijn.
Hij is daar al jaren persona non grata, omdat hij de waarheid zei.

dalibor
15 januari 2015, 14:07
Er is intussen een nieuwe generatie.

Jo Van Steenbergen van de UGent vertelt interessantere en op recentere bevindingen gebaseerde zaken dan Vermeulen, die met permissie gezegd al ruim 10 jaar is gestopt met wetenschapsbeoefening.

Pericles
15 januari 2015, 14:10
Er is intussen een nieuwe generatie.

Jo Van Steenbergen van de UGent vertert interessantere en op recentere bevindingen gebaseerde zaken dan Vermeulen, die met permissie gezegd al ruim 10 jaar is gestopt met wetenschapsbeoefening.

Vermeulen is inderdaad al jaren op pensioen, maar Jansen in Nederland zegt precies hetzelfde.

Sukkelaar
15 januari 2015, 14:13
Vermeulen op TV ?
Dat moet lang geleden zijn.
Hij is daar al jaren persona non grata, omdat hij de waarheid zei.

Dat klopt. De laatste maal dat ik hem nog gehoord en gezien heb was tijdens een lessenreeks georganiseerd door het Davidsfonds.

Nierika
15 januari 2015, 15:14
Serieus nu,

Vind jij dat dit soort uitspraken moeten kunnen?
Volgens Pontifex wel, zie zijn reply waarom fonne weer werd heropgevist.
Ik vermoed dat de enige reden dat hij de ene poster wel weer opviste en de ander niet, simpelweg het feit is dat er nog niemand over beginnen protesteren is.
Nu, ik ken hem niet.
Mogelijk heb je het in tegenstelling tot bij fonne niet om een persoonlijke aversie tegen die bepaalde poster gedaan.
Ik loop er dan ook niet achter.
Maar vind je nu écht zelf niet dat je soms meer op zoek lijkt te zijn naar mogelijkheden om mensen te laten bannen dan er echt mee in discussie te gaan?
Wat is er nu mis met zo'n post, buiten het feit dat het infantiel sarcasme betreft?
En wie zou in godsnaam door zo'n post ertoe aangezet kunnen worden daar daadwerkelijk een bom te gooien?
Je weet zelf wel beter.

Klojo eerste klas
15 januari 2015, 16:10
Prof Vermeulen zie ik graag bezig op televisie.
Ik plooi dubbel, telkens hij een Arabisch citaat pleegt.

Prof Jansen zegt mij niet direct iets.

Ik denk niet dat die proffen idioten zijn. Mogelijks zelfs geen vakidioten.
Maar zoals de oorlog te belangrijk is om over te laten aan de generaals (van wie is dit citaat: er is een wasmachine te winnen ...), zo is de politiek ook te belangrijk om over te laten aan proffen.

.
Clement zijn sceau ?
Welk merk wasmachine ?

MisterXYZ
15 januari 2015, 16:23
Voor mij is de derde wereldoorlog begonnen op zijn " drole de geurre" van 1939 - achtig. De Joden verhuizen in massa naar Israël en vermoedelijk zal Israel overvallen worden door de Moslims van in de hun omliggende landen. Israël dat over de A-bom beschikt zal niet aarzelen om die te gebruiken. Verder komen overal in de wereld de mollen te voorschijn en zaaien eerst verbaal nadien met wapens terreur. Wanneer gaan de Westerse landen, bij de minste overtreding, optreden via snelrecht? De straf moet deportatie zijn naar hun moederland of grootmoederland of overgrootmoederland. Maar welke politicus zal aandurven om de wetgeving in die zin te wijzigen?

Waarom hebben we hier en in Europa het paard van Troje binnen gehaald?
Dat volk (Islamisten) past NIET in onze Westerse Wereld & samenleving, zij kunnen en willen zich niet aanpassen aan onze tradities en gewoonten.
Waarom gaan ze niet in andere moslimlanden wonen?
Onze Kristelijke godsdienst & de islamietise zijn gewoonweg niet verenigbaar, trouwens goden bestaan NIET, dit zijn uitvindsels van zogenaamde profeten om macht uit te oefenen op naieve mensen.
Het waren beter geweest indien we niet waren opgezadeld met al die verschillende godsdiensten! De schuldigen hiervan zijn de linkse politiekers, die al dit volk hier binnenhalen, en nog altijd binnen laten, wanneer gaat dit eens stoppen? Ik hoop dat ze begrepen hebben, anders gaan we een derde wereldoorlog moeten meemaken!
Het moslimvolk is totaal niet rijp om in onze westerse beschaving te leven.
Dat is nog zeker 500 jaren te vroeg en misschien nog méér. Dat volk naar hier halen is problemen zoeken, want het cultuur verschil is onoverbrugbaar. Zij horen enkel thuis tussen hunne soortgenoten. Om duidelijk te zijn, het zijn twee culturen in botsing.

Mirushetnieuws
15 januari 2015, 17:34
Hier roepen Franse jihadisten hun Belgische collega's op te moorden in de straten (http://www.mirus.be/franse-jihadisten-roepen-op-tot-geweld-belgie/), apotheek, supermarkt, etc.

manta
15 januari 2015, 18:35
Bij een schietpartij in Verviers zouden drie doden gevallen zijn. Dat meldt de RTBF. De politie zou een vermoedelijke groep terroristen in de buurt van het station onder vuur genomen hebben.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2183184/2015/01/15/Verschillende-slachtoffers-bij-schietpartij-in-Verviers.dhtml

In belgië niet hoor, hier staan stevige boetes op het schuin zetten van een bloempot. Hier kunnen zo'n dingen immers niet, we besparen verder...

Boduo
15 januari 2015, 19:51
Alarmfase niveau 3 is afgekondigd.
Konkreet betekent dit dat er mogen soldaten ingezet worden.