PDA

View Full Version : De Arabische wereld roert zich tegen Mohammed-cartoons


Drukazz
17 januari 2015, 16:39
http://static3.hln.be/static/photo/2015/1/10/0/20150117143842/media_xll_7417620.jpg

CHARLIE HEBDO Drie dagen na de jongste uitgave van Charlie Hebdo, waarop Mohammed met een traan en een 'Je suis Charlie'-bordje de cover siert, blijft het satirische tijdschrift in de Arabische wereld voor deining zorgen. Dat meldt de Franse krant Le Monde.

Overheden en islamitische instanties in Egypte, maar ook in Jeruzalem en Senegal, hebben de publicatie van het satirische tijdschrift al bekritiseerd. Tunesië, Marokko en Algerije hebben de verkoop van Charlie Hebdo verboden. Maar ook gewone burgers roeren zich. Een overzicht.

http://static0.hln.be/static/photo/2015/1/12/4/20150117145921/media_xll_7417639.jpg

Gewelddadige protesten in Niger
Voor de tweede dag op rij zijn zaterdag rellen uitgebroken in Niger bij protesten tegen Charlie Hebdo. In de hoofdstad Niamey gebruikte de politie traangas om een menigte uiteen te drijven. Zeker twee politievoertuigen gingen in vlammen op bij de belangrijkste moskee.

De autoriteiten hadden een door moslimleiders georganiseerde mars door de stad verboden. Er waren geen berichten over gewonden. De protesten zijn onder andere gericht tegen de voorpagina van Charlie Hebdo waarop een huilende Mohammed te zien is.

Vrijdag kwamen in de tweede stad van het land, Zinder, zeker vier mensen om bij een betoging die uit de hand liep. Niger is een vroegere Franse kolonie.

Palestijnse betoging in Oost-Jeruzalem
"De islam is een religie van vrede" en "Mohammed zal altijd onze gids zijn", valt te lezen op spandoeken in Oost-Jeruzalem, het Palestijnse deel van Jeruzalem dat bezet wordt door Israël .

De grootmoefti van Jeruzalem, de hoogste religieuze autoriteit in de Palestijnse gebieden, heeft in zijn preek de cartoons van Charlie Hebdo dan wel niet vermeld; toch heeft hij op woensdag de 'belediging' van moslims gehekeld.

Vannacht hebben onbekenden de muur van het Franse culturele centrum in Gaza beklad met opschriften als: "Journalisten van Charlie Hebdo, jullie wacht de hel." Intussen is het centrum gesloten omdat er vanochtend twee explosies voor de ingang waren. De aanslag is intussen al opgeëist door fundamentalisten.

http://static3.hln.be/static/photo/2015/0/13/7/20150117151802/media_xll_7417657.jpg

2.500 manifestanten in Jordanië
Vrijdag vond een betoging plaats in Amman waar 2.500 manifestanten, veelal leden van het Moslimbroederschap en jongerenorganisaties, onder strenge bewaking hebben betoogd met banners die de 'aanslag op de grote profeet' hekelden.

Koning Abdallah II, die zondag aan de mars in Parijs tegen 'terrorisme' deelnam, heeft intussen Charlie Hebdo gekwalificeerd als "onverantwoordelijk en onwetend".

Verder waren er ook betogingen in Algerije, Senegal, Mali, Pakistan, Soedan, Qatar en Afghanistan.

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/article/detail/2185581/2015/01/17/De-Arabische-wereld-roert-zich-tegen-Mohammed-cartoons.dhtml

schietboog
17 januari 2015, 19:30
Jaja, islam is vrede.

Nietzsche
17 januari 2015, 19:33
Jaja, islam is vrede.

Dat is het niet, maar ik zie niet zo goed in hoe deze demonstraties dat aantonen?

Bij demonstraties horen nu eenmaal rellen, mooi man.

schietboog
17 januari 2015, 19:41
Dat is het niet, maar ik zie niet zo goed in hoe deze demonstraties dat aantonen?

Bij demonstraties horen nu eenmaal rellen, mooi man.

In Niamey (Niger) staken betogers 7 kerken in brand. Dat kan men moeilijk nog over rellen spreken.
Beeld U in dat er tijdens een Pegida betoging 7 moskeen in brand gestoken worden. De arabische gemeenschap zou het over gruweldaden hebben en de hel zou losbreken.

http://m.gva.be/cnt/dmf20150117_01479274/betogers-tegen-charlie-hebdo-steken-zeven-kerken-in-brand#top

Nietzsche
17 januari 2015, 19:44
In Niamey (Niger) staken betogers 7 kerken in brand. Dat kan men moeilijk nog over rellen spreken.
Beeld U in dat er tijdens een Pegida betoging 7 moskeen in brand gestoken worden. De arabische gemeenschap zou het over gruweldaden hebben en de hel zou losbreken.

Dat is het punt niet. Waar het omgaat is dat je redenering niet juist is.

Deze demonstraties zijn volgens jou het bewijs dat de islam geen vredelievende religie is, maar ik zie niet in hoe deze demonstraties dat aantonen.

Kan het niet gewoon zijn dat die mensen die die kerken in brand hebben gestoken, doorgeslagen idioten zijn? niet alles hoeft direct aan de islam te worden gelinkt he.

schietboog
17 januari 2015, 19:57
Dat is het punt niet. Waar het omgaat is dat je redenering niet juist is.

Deze demonstraties zijn volgens jou het bewijs dat de islam geen vredelievende religie is, maar ik zie niet in hoe deze demonstraties dat aantonen.

Kan het niet gewoon zijn dat die mensen die die kerken in brand hebben gestoken, doorgeslagen idioten zijn? niet alles hoeft direct aan de islam te worden gelinkt he.


Men kan toch minstens stellen dat moslims de laatste jaren oververtegenwoordigd zijn wanneer het gaat om aanslagen, oorlogen, schending van elementaire vrijheden en rechten, ...

Ik ga inderdaad misschien wat kort door de bocht, maar vnl als tegenreactie tegenover wat er nu continu door media & politiek wordt verteld.
In een ander topic gebruikte ik volgende ( wat simpele) vergelijking :
als vooral blonde mensen aanslagen plegen, zou het dan niet minstens de moeite zijn om te onderzoeken of er een causaal verband is ? Of moeten we, zoals we nu continu over de islam te horen krijgen, dat blond zijn sowieso niets met die aanslagen te maken heeft.

Nietzsche
17 januari 2015, 20:02
Men kan toch minstens stellen dat moslims de laatste jaren oververtegenwoordigd zijn wanneer het gaat om aanslagen, oorlogen, schending van elementaire vrijheden en rechten, ...

Ik ga inderdaad misschien wat kort door de bocht, maar vnl als tegenreactie tegenover wat er nu continu door media & politiek wordt verteld.
In een ander topic gebruikte ik volgende ( wat simpele) vergelijking :
als vooral blonde mensen aanslagen plegen, zou het dan niet minstens de moeite zijn om te onderzoeken of er een causaal verband is ? Of moeten we, zoals we nu continu over de islam te horen krijgen, dat blond zijn sowieso niets met die aanslagen te maken heeft.

1: Dat kun je zeker vaststellen.

2: Dat moet men dan zeker onderzoeken. IK ontken ook nergens dat moslims oververtegenwoordigd zijn in terroristische aanslagen hé, sterker nog: ik erken dat ik genoeg andere topics.

Wat ik alleen mis is een echte kritische blik jegens de islam. Ik zie vooral mensen die elke kritiek richting de islam wegdoen als islamofobie en mensen die geen kritiek hebben op de islam, maar van islam-bashen hun hobby hebben gemaakt.

schietboog
17 januari 2015, 20:04
1: Dat kun je zeker vaststellen.

2: Dat moet men dan zeker onderzoeken. IK ontken ook nergens dat moslims oververtegenwoordigd zijn in terroristische aanslagen hé, sterker nog: ik erken dat ik genoeg andere topics.

Wat ik alleen mis is een echte kritische blik jegens de islam. Ik zie vooral mensen die elke kritiek richting de islam wegdoen als islamofobie en mensen die geen kritiek hebben op de islam, maar van islam-bashen hun hobby hebben gemaakt.

Dan zijn we het eens.

Jan van den Berghe
17 januari 2015, 20:37
Dat is het punt niet. Waar het omgaat is dat je redenering niet juist is.

Deze demonstraties zijn volgens jou het bewijs dat de islam geen vredelievende religie is, maar ik zie niet in hoe deze demonstraties dat aantonen.

Kan het niet gewoon zijn dat die mensen die die kerken in brand hebben gestoken, doorgeslagen idioten zijn? niet alles hoeft direct aan de islam te worden gelinkt he.

Wel, dan vind ik het toch vrij merkwaardig dat er schijnbaar flink wat van die idioten in moslimlanden rondlopen. In Egypte wordt om de zoveel tijd wel eens een kerk van de Kopten in brand gestoken, om de zoveel tijd worden huizen van Kopten geplunderd, om de zoveel tijd verdwijnen er Koptische meisjes...

En als we de wereldkaart bekijken, dan zien we steeds weer datzelfde patroon terugkeren in moslimlanden waar er ook een christelijke of andersgelovige minderheid is.


Heeft u trouwens ooit als eens het leven van Mohammed gelezen? Of de zogenaamde koranverzen uit Medina?

Nietzsche
17 januari 2015, 20:42
Wel, dan vind ik het toch vrij merkwaardig dat er schijnbaar flink wat van die idioten in moslimlanden rondlopen. In Egypte wordt om de zoveel tijd wel eens een kerk van de Kopten in brand gestoken, om de zoveel tijd worden huizen van Kopten geplunderd, om de zoveel tijd verdwijnen er Koptische meisjes...

En als we de wereldkaart bekijken, dan zien we steeds weer datzelfde patroon terugkeren in moslimlanden waar er ook een christelijke of andersgelovige minderheid is.


Heeft u trouwens ooit als eens het leven van Mohammed gelezen? Of de zogenaamde koranverzen uit Medina?

Je wil mij graag in een hokje duwen, maar dat gaat je niet lukken.

koppijn
17 januari 2015, 21:57
Charlie Hebdo réimprimé pour être tiré �* 7 millions d'exemplaires (http://www.lefigaro.fr/medias/2015/01/17/20004-20150117ARTFIG00080-charlie-hebdo-reimprime-pour-etre-tire-a-7millions-d-exemplaires.php)
Ce tirage de 7 millions d'exemplaires est un record dans l'histoire de la presse d'informations française, selon les historiens.
We moeten meer ambitieus zijn en streven naar een wereldrecord.

Lukkas
17 januari 2015, 22:17
Je wil mij graag in een hokje duwen, maar dat gaat je niet lukken.

U moet niet bang zijn. Alleen VB-ers worden in een hokje geduwd. Vertel ons maar gerust uw mening.

Jan van den Berghe
17 januari 2015, 22:39
Je wil mij graag in een hokje duwen, maar dat gaat je niet lukken.

Welk hokje dan wel?

Mag ik trouwens verbaasd zijn dat u eigenlijk niet ingaat op de inhoud van het bericht?

hurricane
17 januari 2015, 23:11
In Niamey (Niger) staken betogers 7 kerken in brand. Dat kan men moeilijk nog over rellen spreken.
Beeld U in dat er tijdens een Pegida betoging 7 moskeen in brand gestoken worden. De arabische gemeenschap zou het over gruweldaden hebben en de hel zou losbreken.

http://m.gva.be/cnt/dmf20150117_01479274/betogers-tegen-charlie-hebdo-steken-zeven-kerken-in-brand#top

Absoluut juist.

Jay-P.
18 januari 2015, 03:04
Laat ze betijen in eigen regio. Niet moeien.
Hou ze desnoods met geweld in eigen regio en stuur de vroeger geimporteerde uitwassen terug. Wel moeien.

Een efficient en erg selectief toegankelijk Fortress Europe oprichten met Cordon Sanitair. (We hebben in Belgie zelfs de know-how van dat laatste!)

djimi
18 januari 2015, 03:08
Soera 98.6:

< Zij die ongelovig zijn van de lieden van de Schrift en ook de genotengevers zijn in het vuur van Ğahannam eeuwig-levend daarin. Diegenen zijn de slechtste der schepselen. >


bron: De Koran

uit het Arabisch vertaald door prof. dr. J.H. Kramers
bewerkt door drs. Asad Jaber en prof. dr. Johannes J.G. Jansen

Rainbow Pockets / ISBN 978 90 417 0598 3


< The unbelievers of the People of the Book and the idolaters shall be in the Fire of Gehenna, therein dwelling forever; those are the worst of creatures. >

bron: The Koran

Translated with an Introduction by Arthur J. Arberry

Oxford University Press / ISBN 0-19-281628-4


< Oui, ceux des gens du Livre qui mécroient, ainsi que les faiseurs de dieux : au feu de la Géhenne ! pour y demeurer éternellement. De toute la création ce sont eux les pires ! >

bron: Le Saint Coran

Traduction et Commentaire de

Muhammad Hamidullah
avec la collaboration de M. Léturmy

Nouvelle Edition Corrigée et Augmentée 1989

Amana Corporation / ISBN 0-9195957-04-3



DE SLECHTSTE DER SCHEPSELEN - THE WORST OF CREATURES - LES PIRES

---------------------------------------------------------------------------------------

Dat is wat De Engel Gabriel tegen De Profeet zou hebben gezegd, dus.

Zelfs het Ebola-virus staat een trapje hoger op de rangorde, alsmede uiteraard de 'martelaren' van IS, Boko Haram, Taliban, ...

fred vanhove
18 januari 2015, 07:31
Dat is het niet, maar ik zie niet zo goed in hoe deze demonstraties dat aantonen?

Bij demonstraties horen nu eenmaal rellen, mooi man.

Demonstraties en wat opstootjes om je ongenoegen te uiten moeten kunnen.Echter is er nog een wereld van verschil met je ongenoegen uiten en mensen brutaal vermoorden opdat ze je zogezegd beledigd.....je mening moet je verkondigen met woorden en niet met kogels.

Perzik
18 januari 2015, 09:23
Jaja, islam is vrede.

Religie is achterlijk

Jay-P.
18 januari 2015, 09:48
Laat ze betijen in eigen regio. Niet moeien.
Hou ze desnoods met geweld in eigen regio en stuur de vroeger geimporteerde uitwassen terug. Wel moeien.

Een efficient en erg selectief toegankelijk Fortress Europe oprichten met Cordon Sanitair. (We hebben in Belgie zelfs de know-how van dat laatste!)Mag ik eventjes aandringen?

Argusx43
18 januari 2015, 20:37
De terror van de islam zal in ieder geval niet stoppen. Het is nu eenmaal de manier hoe islam zich heeft verspreid, niet door zendelingen, of door evangelisme zoals het christendom maar door puur geweld and chaos.

Jan van den Berghe
18 januari 2015, 22:04
De terror van de islam zal in ieder geval niet stoppen. Het is nu eenmaal de manier hoe islam zich heeft verspreid, niet door zendelingen, of door evangelisme zoals het christendom maar door puur geweld and chaos.

Inderdaad, Mohammed deed niet anders. Waarom zouden zijn volgelingen het dan ook niet doen?

TheFourHorsemen
18 januari 2015, 22:10
Inderdaad, Mohammed deed niet anders. Waarom zouden zijn volgelingen het dan ook niet doen?

Het is echt waanzinnig dat het westen zo tolerant staat tegenover een ideologie die een moordlustige legeraanvoerder als "heiligste figuur" beschouwt.

Drukazz
18 januari 2015, 22:29
Het is echt waanzinnig dat het westen zo tolerant staat tegenover een ideologie die een moordlustige legeraanvoerder als "heiligste figuur" beschouwt.

Omdat het volk van het Westen door media bewust(?) om de tuin geleid wordt.

Jan van den Berghe
18 januari 2015, 22:43
Het is echt waanzinnig dat het westen zo tolerant staat tegenover een ideologie die een moordlustige legeraanvoerder als "heiligste figuur" beschouwt.

Jamaar, willen we uitgaan van fundamentele vrijheden van het individu of niet? Als u een bepaalde religie wilt bannen, dan moet u toch een andere basis ontwikkelen.

TheFourHorsemen
19 januari 2015, 09:24
Jamaar, willen we uitgaan van fundamentele vrijheden van het individu of niet? Als u een bepaalde religie wilt bannen, dan moet u toch een andere basis ontwikkelen.

Het individu mag enkel in zijn vrijheid worden beknopt wanneer hij aanzet tot haat, oproept tot geweld... dat klopt. Men kan de islam als "gedachte" dus niet verbieden.

Maar dat betekent niet dat de overheid de islam zou moeten erkennen en (financieel) ondersteunen zoals ze nu doet. Of uitzonderingen maken op wetten (onverdoofd slachten etc.).

zonbron
19 januari 2015, 10:02
Het individu mag enkel in zijn vrijheid worden beknopt wanneer hij aanzet tot haat, oproept tot geweld... dat klopt. Men kan de islam als "gedachte" dus niet verbieden.

Maar dat betekent niet dat de overheid de islam zou moeten erkennen en (financieel) ondersteunen zoals ze nu doet. Of uitzonderingen maken op wetten (onverdoofd slachten etc.).

Ook onze overheid steunt sinds lang het terrorisme, net zoals de VS.

Syrie reeds vergeten?

Scherven A. Mok
15 augustus 2015, 20:33
http://www.watchcartoononline.com/south-park-season-14-episode-5-200
http://www.watchcartoononline.com/south-park-season-14-episode-6-201

Jan van den Berghe
15 augustus 2015, 21:56
Het is echt waanzinnig dat het westen zo tolerant staat tegenover een ideologie die een moordlustige legeraanvoerder als "heiligste figuur" beschouwt.

Het individu mag enkel in zijn vrijheid worden beknopt wanneer hij aanzet tot haat, oproept tot geweld... dat klopt. Men kan de islam als "gedachte" dus niet verbieden.

Maar dat betekent niet dat de overheid de islam zou moeten erkennen en (financieel) ondersteunen zoals ze nu doet. Of uitzonderingen maken op wetten (onverdoofd slachten etc.).

Uw denken lijkt me dan toch niet echt samenhangend...

Jay-P.
16 augustus 2015, 01:56
Uw denken lijkt me dan toch niet echt samenhangend......komende van een religieuze afgoderij gelovige... Marie Fusee al verheerlijkt vandaag?

Argusx43
16 augustus 2015, 11:50
Wat was het ergst Jihaat of de kruistochten?

https://www.youtube.com/watch?v=I_To-cV94Bo Bill Warner, PhD: Jihad vs Crusades

Mindset
16 augustus 2015, 11:54
Het is echt waanzinnig dat het westen zo tolerant staat tegenover een ideologie die een moordlustige legeraanvoerder als "heiligste figuur" beschouwt.

omdat Europa het in zijn broek doet. Zoals het Iraakse leger in Mosoel toen die op de vlucht sloegen voor een legertje IS dat sterk in de minderheid was tgo het Iraakse leger.
De EU leiders proberen in de gunst te komen van de oprukkende islam. Misschien zullen ze hun hoofd zo sparen.

Jan van den Berghe
16 augustus 2015, 20:09
Wat was het ergst Jihaat of de kruistochten?

Op welk vlak wilt u beide zaken vergelijken? Merk trouwens op dat het een gaat om een historische gebeurtenis, het andere om een permanente oproep tot strijd.

Jan van den Berghe
16 augustus 2015, 20:10
omdat Europa het in zijn broek doet. Zoals het Iraakse leger in Mosoel toen die op de vlucht sloegen voor een legertje IS dat sterk in de minderheid was tgo het Iraakse leger.

U was erbij?

Mindset
16 augustus 2015, 20:14
U was erbij?

nee, moet dat?
Ben jij overal bij misschien?

Jan van den Berghe
16 augustus 2015, 20:34
nee, moet dat?
Ben jij overal bij misschien?

Dan kunt u niet oordelen over de situatie.

Mindset
16 augustus 2015, 20:36
Dan kunt u niet oordelen over de situatie.

dit is geen oordeel.
Het zijn de nieuwsfeiten zoals die waren bericht.
Ik kom hier toch nergens in tussen met een 'oordeel'..?!

Mindset
16 augustus 2015, 20:38
Op welk vlak wilt u beide zaken vergelijken? Merk trouwens op dat het een gaat om een historische gebeurtenis, het andere om een permanente oproep tot strijd.

er waren 8 of meer kruistochten. Dus meerdere gebeurtenisSEN.

praha
16 augustus 2015, 23:43
er waren 8 of meer kruistochten. Dus meerdere gebeurtenisSEN.
...méér nog
Je zou het eveneens kunnen bekijken als permanente oproep tot strijd ( zodra dit noodzakelijk geacht wordt : bedreiging van ) idem de (kleine) jihad dus.
Trouwens, die term kruistochten zijn er later maar aan gegeven en duiden enkel op het feit dat ze kenmerkend waren en meestal begonnen met een oproep van de paus.
In die tijd zag men dat gewoon als een rechtvaardige oorlog ( dat klinkt bekend in de oren )

Naast kruistochten ( ik tel er negen ) zijn er wel wat meer aangelegenheden geweest onder invloed van christenen of met zegen van.
De slag bij Lepanto bv zou je als een voortzetting kunnen zien van de kruistochten.

Alle mogelijke hedendaagse interventies van de VS bv waar men eveneens zwaait met de claim dat god het belieft zouden ook meegerekend mogen worden.

Ik zeg het nog en zal het blijven herhalen.
Nu mag men nog zoveel keren stellen dat de koran een haatboekje is ( en hopen citaten geven ) en het christendom met zijn NT op naastenliefde.
UIteindelijk zijn het de interpretaties en de resultaten die tellen.
Als je de balans opmaakt dan vormen het aantal doden veroorzaakt door moslims ( of in naam van ...) slechts een fractie van dat van christenen ( of in naam van ...) zowel in het verleden als in het heden.

Jan van den Berghe
16 augustus 2015, 23:45
er waren 8 of meer kruistochten. Dus meerdere gebeurtenisSEN.

De kruistochten zijn geen inherent verschijnsel aan het christendom. De actualiteit ervan is nul komma nul.

De djihad in de islam staat evenwel ingeschreven in de koran, het boek voor de moslims.

Jan van den Berghe
16 augustus 2015, 23:46
De slag bij Lepanto bv zou je als een voortzetting kunnen zien van de kruistochten.


En waarom dan wel?

Jan van den Berghe
16 augustus 2015, 23:47
Als je de balans opmaakt dan vormen het aantal doden veroorzaakt door moslims ( of in naam van ...) slechts een fractie van dat van christenen ( of in naam van ...) zowel in het verleden als in het heden.

Welja, maak eens die balans. Ik ben benieuwd naar uw cijfers.

praha
16 augustus 2015, 23:52
De kruistochten zijn geen inherent verschijnsel aan het christendom. De actualiteit ervan is nul komma nul.
... het is slechts een term... oorlog, onderdrukking, verplichte bekering zijn blijkbaar wel inherent verbonden met het christendom ook al heb je een boekje dat zegt van niet.

De djihad in de islam staat evenwel ingeschreven in de koran, het boek voor de moslims.
een boekje dus.. het zijn de daden die tellen.
Trouwens wat staat er over de djihad in dat boekje geschreven ?
Niet hetgeen ze doen of wat ze vermeend worden te doen.
Dus zo nauw nemen ze dat boekje niet.
misschien zijn het geen echte moslims ? ... net zoals al die christenen in naam ?

Drukazz
17 augustus 2015, 00:15
Bs'd

Je zou beter blij zijn dat er verzetstrijders waren in het verleden die Europa beschermden van de Islam. Anders liep jij nu met een besneden piemeltje rond.

maddox
17 augustus 2015, 00:16
Bs'd

Je zou beter blij zijn dat er verzetstrijders waren in het verleden die Europa beschermden van de Islam. Anders liep jij nu met een besneden piemeltje rond.

En geen wetten die het verbieden met een besneden piemel rond te lopen.

Drukazz
17 augustus 2015, 00:19
En geen wetten die het verbieden met een besneden piemel rond te lopen.

Bs'd

Ik bedoel daarmee dat wij anders allemaal moslims waren net zoals ze het hele Midden Oosten en zelfs verder in Azië en heel Noord-Afrika geïslamiseerd hebben.

Dankzij Europese verzetstrijders is dit niet gebeurd.

Jan van den Berghe
17 augustus 2015, 09:00
... het is slechts een term... oorlog, onderdrukking, verplichte bekering zijn blijkbaar wel inherent verbonden met het christendom ook al heb je een boekje dat zegt van niet.

Natuurlijk, Hitler was een devoot christen, om dan nog maar te zwijgen van die vrome Stalin en die altijd gebeden prevelende Mao.

Jan van den Berghe
17 augustus 2015, 09:01
een boekje dus.. het zijn de daden die tellen.
Trouwens wat staat er over de djihad in dat boekje geschreven ?
Niet hetgeen ze doen of wat ze vermeend worden te doen.
Dus zo nauw nemen ze dat boekje niet.
misschien zijn het geen echte moslims ? ... net zoals al die christenen in naam ?

Onwetendheid is heel erg. Ondertussen kan je op duizenden plaatsen die tot haat en geweld oproepende koranverzen lezen.

(neo)geopolitiek
17 augustus 2015, 09:33
Religie is achterlijk

religie is niet achterlijk, personen die het fanatiek aanhangen wel

Argusx43
18 augustus 2015, 17:30
Bs'd

Ik bedoel daarmee dat wij anders allemaal moslims waren net zoals ze het hele Midden Oosten en zelfs verder in Azië en heel Noord-Afrika geïslamiseerd hebben.

Dankzij Europese verzetstrijders is dit niet gebeurd.

Inderdaad ,onlangs las ik dit :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Beleg_van_Wenen_%281683%29

Waren die poolse huzaars er niet geweest zat de kans erin dat we nu hier moslims zouden zijn .

Argusx43
18 augustus 2015, 17:31
Beleg van Wenen (1683)

"In de Europese geschiedschrijving wordt het Beleg van Wenen ook wel de tweede keer genoemd dat de Islam aan de poorten van Europa stond. Het Westers Kalifaat op het Iberisch Schiereiland met kalief Tarik ibn Zijad (waar o.a. Gibraltar naar vernoemd is) wordt als de eerste keer beschouwd. De opmars van dit Moorse rijk eindigde uiteindelijk in 732 bij de Slag bij Poitiers, met Karel Martel."



"Het belang van het Beleg van Wenen kan volgens sommige historici nauwelijks overschat worden. Wenen was de laatste grote, versterkte stad die tussen de Ottomanen en de rest van Midden-Europa lag. Als de Turken de goed te verdedigen stad in handen hadden gekregen en als bevoorradingspunt hadden kunnen gebruiken, zou hen nog maar weinig hebben tegenhouden om door te stoten naar Berlijn, Brussel of Parijs. Het is een kwestie van dagen geweest of Wenen was in Ottomaanse handen gevallen. Het mislukken van het beleg is daarom een belangrijke gebeurtenis in de wereldgeschiedenis."

Drukazz
18 augustus 2015, 17:43
Inderdaad ,onlangs las ik dit :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Beleg_van_Wenen_%281683%29

Waren die poolse huzaars er niet geweest zat de kans erin dat we nu hier moslims zouden zijn .

Bs'd

We kunnen de Polen niet genoeg bedanken om die cultuurverrijkers tegen te houden.

Maar nu gaan we ze nog zelf gaan invoeren ook want superdiversiteit is toch zo plezant enal. Nee, het is vooral duur.

Odol
18 augustus 2015, 17:47
religie is niet achterlijk, personen die het fanatiek aanhangen wel

Zou het niet kunnen dat religie wel achterlijk is. Wat is daar nou zo knap aan?

Feit is wel dat er ook mensen met een hoog IQ achterlijke dingen kunnen doen, en emotioneel zijn op bepaalde vlakken ipv rationeel.

Argusx43
18 augustus 2015, 22:42
Zou het niet kunnen dat religie wel achterlijk is. Wat is daar nou zo knap aan?

Feit is wel dat er ook mensen met een hoog IQ achterlijke dingen kunnen doen, en emotioneel zijn op bepaalde vlakken ipv rationeel.
Religie en idiologie , de denkende mens en zijn verheven staat

maddox
19 augustus 2015, 06:53
Natuurlijk, Hitler was een devoot christen, om dan nog maar te zwijgen van die vrome Stalin en die altijd gebeden prevelende Mao.

??? tijd voor uw pilleke Jan???

Hitler was een opportunist. De katholieken in zijn gebieden paaien om te gaan strijden tegen de goddeloze communisten.
Een belangrijke hoop oostfronters gaven dat als reden voor hun daden.
(indien U een link wil, U mag zelf door de niet internetwaardige justiciedosiers van 1944-1950 gaan struinen, ik ga uit van de schrijfsels van Ernest Claes en de documenten gelezen in't Fort van Breendonk.)
Stalin en Mao gaven religie dezelfde status als opium. Goeie truk om mensen compleet van de wereld te houden en totaal onbruikbaar voor hun plannen.