PDA

View Full Version : nationale burgerwacht


Elysium
18 januari 2015, 14:25
Ik ben voorstander om in elke gemeente en stad een burgerwacht te installeren Deze zal in verhouding zijn met het aantal inwoners. Deze burgerwacht zal opgeleid worden door de politie en defensie en zal nog andere opleidingen krijgen in functie van hun taak.
Deze burgerwacht zal enkel opgeroepen worden bij rampen, terrorisme , ordeverstoring....
Deze burgerwacht zal zeer streng gescreend worden.
Ze moeten atheïst zijn, wapenvergunning krijgen en dus ook in het bezit zijn van een wapen.

Zoals ik het nu zie is ons land niet genoeg beschermd tegen de gevaren die onze maatschappij nog te wachten staat.
De politie moet nu al het leger inroepen om bepaalde taken over te nemen. Dat leger wordt in de toekomst gedecimeerd tot 15000 manschappen waarvan minder dan de heft niet geschikt is voor bepaalde opdrachten en de andere helft bezig is voor buitenlandse opdrachten enz...

De vraag is wie er bij zware aanslagen gaat instaan voor de veiligheid?
Want wees gerust onze maatschappij zal in een snel tempo veranderen, de radicalisering zal niet te stoppen zijn op 1 2 3, het aantal moslims in ons land zal blijven stijgen waardoor er meer kans bestaat op radicale moslims etc etc.

We mogen de ogen niet sluiten voor het gevaar dat ons te wachten staat.
Wat denken jullie hier over?

Xenophon
18 januari 2015, 14:26
Ik ben voorstander om in elke gemeente en stad een burgerwacht te installeren Deze zal in verhouding zijn met het aantal inwoners. Deze burgerwacht zal opgeleid worden door de politie en defensie en zal nog andere opleidingen krijgen in functie van hun taak.
Deze burgerwacht zal enkel opgeroepen worden bij rampen, terrorisme , ordeverstoring....
Deze burgerwacht zal zeer streng gescreend worden.
Ze moeten atheïst zijn, wapenvergunning krijgen en dus ook in het bezit zijn van een wapen.

Zoals ik het nu zie is ons land niet genoeg beschermd tegen de gevaren die onze maatschappij nog te wachten staat.
De politie moet nu al het leger inroepen om bepaalde taken over te nemen. Dat leger wordt in de toekomst gedecimeerd tot 15000 manschappen waarvan minder dan de heft niet geschikt is voor bepaalde opdrachten en de andere helft bezig is voor buitenlandse opdrachten enz...

De vraag is wie er bij zware aanslagen gaat instaan voor de veiligheid?
Want wees gerust onze maatschappij zal in een snel tempo veranderen, de radicalisering zal niet te stoppen zijn op 1 2 3, het aantal moslims in ons land zal blijven stijgen waardoor er meer kans bestaat op radicale moslims etc etc.

We mogen de ogen niet sluiten voor het gevaar dat ons te wachten staat.
Wat denken jullie hier over?

Ik wil wel meedoen, maar ik moet minstens de graad hebben van Kapitein-Commandant.

hamac
18 januari 2015, 14:28
Ik wil wel meedoen, maar ik moet minstens de graad hebben van Kapitein-Commandant.

Ze kunnen ook van die rang de laagste maken. :-)

Xenophon
18 januari 2015, 14:30
Ze kunnen ook van die rang de laagste maken. :-)

Nee, dat kunnen ze niet.

En ik wil elke middag kip met mandarijntjes in de mess-officieren.

dalibor
18 januari 2015, 14:46
Sorry ik heb al een job.

Net dit soort van zotte vigilantegedachten is waar ik voor vrees.

Piero
18 januari 2015, 14:46
@Elysium

Een nieuwe blogger, een trol of een politieke activist?

Laten we discussiëren over nieuwsfeiten en hier geen burgerinitiatieven lanceren.

Xenophon
18 januari 2015, 14:47
Sorry ik heb al een job.

Net dit soort van zotte vigilantegedachten is waar ik voor vrees.

Waarom?

Omdat ze uw moslimvriendjes zouden afschieten?

Demper
18 januari 2015, 14:48
Doppers kunnen dat werk toch doen?

dalibor
18 januari 2015, 14:52
Waarom?

Omdat ze uw moslimvriendjes zouden afschieten?

Omdat ze binnen de kortse keren een Menezeske zullen doen. Uit onervarenheid een onschuldige doden. Google maar een de naam Jean-Charles De Menezes.

En uw toontje over "mijn moslimvriendjes bevalt me allerminst.

Demper
18 januari 2015, 14:53
En uw toontje over "mijn moslimvriendjes bevalt me allerminst.

Is het niet zo misschien?

dalibor
18 januari 2015, 14:57
Is het niet zo misschien?

Wat is niet zo? Communiceer duidelijk, man.

Demper
18 januari 2015, 14:58
Wat is niet zo? Communiceer duidelijk, man.

Linkiewinkies hebben toch moslimvriendjes.

dalibor
18 januari 2015, 15:00
Linkiewinkies hebben toch moslimvriendjes.

En zoals destijds in Londen zullen uw maten per ongeluk een Braziliaan of zo afschieten.

manta
18 januari 2015, 15:00
De overheid zal wel voor de veiligheid zorgen, dat moeten/mogen burgers zelf niet...
Er zijn nu eenmaal goed opgeleide ordediensten die voor u zorgen.
't Helpt niet echt dat net zij in koeien van letters in de kranten laten weten dat ze zelf bang zijn...
Het helpt eveneens niet om te weten dat er al op voorhand betalingsproblemen zijn voor een peloton paracommando's...
't Helpt eigenlijk ook niet als je in de kranten leest dat de terroristen werden gevonden door 't kraken van hun "geheime" code. Nu veranderen die dat uiteraard...

Om het anders te zeggen, je hebt niet veel mogelijkheden om jezelf te beschermen of veilig te stellen want burgers mogen niet eens iets hebben om zichzelf mee te beveiligen.
Een goede GSM om de politie te bellen als de slechteriken weg zijn is nog steeds de belgische oplossing... :thumbsup:

Xenophon
18 januari 2015, 15:08
Omdat ze binnen de kortse keren een Menezeske zullen doen. Uit onervarenheid een onschuldige doden. Google maar een de naam Jean-Charles De Menezes.

En uw toontje over "mijn moslimvriendjes bevalt me allerminst.

Was die jongen afgemaakt door een burgerwacht misschien?

En dat mijn toontje u niet bevalt is iets dat ik wel meer te horen krijg, maar ik stoor er mij niet aan, tenslotte bevalt uw toon mij ook niet.

Even goede vrienden dan?

dalibor
18 januari 2015, 15:12
Was die jongen afgemaakt door een burgerwacht misschien?

En dat mijn toontje u niet bevalt is iets dat ik wel meer te horen krijg, maar ik stoor er mij niet aan, tenslotte bevalt uw toon mij ook niet.

Even goede vrienden dan?

Door de politie. Je moet niet vragen wat dat zal geven als minder getrainde mensen een gelijkaardige opdracht zouden krijgen. Maar goed, ik ga er eigenlijk van uit dat u zelf geen burgerwachten wil. U wil gewoon trollen.

reservespeler
18 januari 2015, 15:13
Ik ben voorstander om in elke gemeente en stad een burgerwacht te installeren Deze zal in verhouding zijn met het aantal inwoners. Deze burgerwacht zal opgeleid worden door de politie en defensie en zal nog andere opleidingen krijgen in functie van hun taak.
Deze burgerwacht zal enkel opgeroepen worden bij rampen, terrorisme , ordeverstoring....
Deze burgerwacht zal zeer streng gescreend worden.
Ze moeten atheïst zijn, wapenvergunning krijgen en dus ook in het bezit zijn van een wapen.

Zoals ik het nu zie is ons land niet genoeg beschermd tegen de gevaren die onze maatschappij nog te wachten staat.
De politie moet nu al het leger inroepen om bepaalde taken over te nemen. Dat leger wordt in de toekomst gedecimeerd tot 15000 manschappen waarvan minder dan de heft niet geschikt is voor bepaalde opdrachten en de andere helft bezig is voor buitenlandse opdrachten enz...

De vraag is wie er bij zware aanslagen gaat instaan voor de veiligheid?
Want wees gerust onze maatschappij zal in een snel tempo veranderen, de radicalisering zal niet te stoppen zijn op 1 2 3, het aantal moslims in ons land zal blijven stijgen waardoor er meer kans bestaat op radicale moslims etc etc.

We mogen de ogen niet sluiten voor het gevaar dat ons te wachten staat.
Wat denken jullie hier over?

De civiele bescherming is pas afgebouwd.

reservespeler
18 januari 2015, 15:13
Ik wil wel meedoen, maar ik moet minstens de graad hebben van Kapitein-Commandant.

Zo laag wil zelfs ik niet gaan.

reservespeler
18 januari 2015, 15:14
Nee, dat kunnen ze niet.

En ik wil elke middag kip met mandarijntjes in de mess-officieren.

Ben je rap moe gegeten hoor.

Xenophon
18 januari 2015, 15:14
U wordt voor een zelfmoordaanslag op een moskee voorgedragen. Je moet voor de goede zaak iets over hebben.

Als afleidend antwoord staat het op zichzelf niet eens zo slecht.

Maar, de vraag was eigenlijk:

Was die jongen afgemaakt door een burgerwacht misschien?

reservespeler
18 januari 2015, 15:15
Doppers kunnen dat werk toch doen?

Inderdaad, maar wie zijn de doppers?

manta
18 januari 2015, 15:16
Omdat ze binnen de kortse keren een Menezeske zullen doen. Uit onervarenheid een onschuldige doden. Google maar een de naam Jean-Charles De Menezes.

Onmogelijk.
In de openingspost staat duidelijk:
Deze burgerwacht zal opgeleid worden door de politie en defensie en zal nog andere opleidingen krijgen in functie van hun taak.
Durft u twijfelen aan de competentie van agenten? 8O
't Is niet omdat er een paar rare dingen met vuurwapens gebeurden in combi's vorige week dat daarom de opleiding iets minder is hé...

Xenophon
18 januari 2015, 15:16
Zo laag wil zelfs ik niet gaan.

Dat is het verschil tussen ons beide, ik ben bescheiden van aard.

En de graad op zich interesseert me zo niet, ik wil vooral bijdragen.

Elysium
18 januari 2015, 16:08
Inderdaad, maar wie zijn de doppers?

Ik had nu niet het gedacht om beroeps doppers tot deze functie te verheffen.
Het is ook niet de bedoeling dat deze burgerwacht een voltijdse functie is want dan zouden ze even goed extra agenten kunnen aanwerven. Ik wil ook niet zeggen dat bepaalde doppers niet in aanmerking komen om van deze opleiding te genieten.
De burgerwacht zal dus hoofdzakelijk gedaan worden door mensen die nog een andere job hebben. Ze zullen dus enkel in actie schieten in noodgevallen
Er is op dit ogenblik nog geen aanslag gepleegd en het land staat al op stelten. Hoe gaan we reageren moesten er gelijktijdig een 3 tal aanslagen zijn en er in verschillende delen van het land rellen uitbreken?
Volgens mij staan we veel te zwak....
In plaats van de dienstplicht kunnen we eventueel de burgerplicht inrichten :-)

reservespeler
18 januari 2015, 16:11
Ik had nu niet het gedacht om beroeps doppers tot deze functie te verheffen.
Het is ook niet de bedoeling dat deze burgerwacht een voltijdse functie is want dan zouden ze even goed extra agenten kunnen aanwerven. Ik wil ook niet zeggen dat bepaalde doppers niet in aanmerking komen om van deze opleiding te genieten.
De burgerwacht zal dus hoofdzakelijk gedaan worden door mensen die nog een andere job hebben. Ze zullen dus enkel in actie schieten in noodgevallen
Er is op dit ogenblik nog geen aanslag gepleegd en het land staat al op stelten. Hoe gaan we reageren moesten er gelijktijdig een 3 tal aanslagen zijn en er in verschillende delen van het land rellen uitbreken?
Volgens mij staan we veel te zwak....
In plaats van de dienstplicht kunnen we eventueel de burgerplicht inrichten :-)
U weet toch dat, indien u een burgerplicht in het leven roept, iedere Belg hiervoor in aanmerking komt?

manta
18 januari 2015, 16:11
Ik had nu niet het gedacht om beroeps doppers tot deze functie te verheffen.
Het is ook niet de bedoeling dat deze burgerwacht een voltijdse functie is want dan zouden ze even goed extra agenten kunnen aanwerven. Ik wil ook niet zeggen dat bepaalde doppers niet in aanmerking komen om van deze opleiding te genieten.
De burgerwacht zal dus hoofdzakelijk gedaan worden door mensen die nog een andere job hebben. Ze zullen dus enkel in actie schieten in noodgevallen
Er is op dit ogenblik nog geen aanslag gepleegd en het land staat al op stelten. Hoe gaan we reageren moesten er gelijktijdig een 3 tal aanslagen zijn en er in verschillende delen van het land rellen uitbreken?
Volgens mij staan we veel te zwak....
In plaats van de dienstplicht kunnen we eventueel de burgerplicht inrichten :-)

En wanneer slapen die?

de vuile muilekoek
18 januari 2015, 16:16
Ik ben voorstander om in elke gemeente en stad een burgerwacht te installeren Deze zal in verhouding zijn met het aantal inwoners. Deze burgerwacht zal opgeleid worden door de politie en defensie en zal nog andere opleidingen krijgen in functie van hun taak.
Deze burgerwacht zal enkel opgeroepen worden bij rampen, terrorisme , ordeverstoring....
Deze burgerwacht zal zeer streng gescreend worden.
Ze moeten atheïst zijn, wapenvergunning krijgen en dus ook in het bezit zijn van een wapen.

Zoals ik het nu zie is ons land niet genoeg beschermd tegen de gevaren die onze maatschappij nog te wachten staat.
De politie moet nu al het leger inroepen om bepaalde taken over te nemen. Dat leger wordt in de toekomst gedecimeerd tot 15000 manschappen waarvan minder dan de heft niet geschikt is voor bepaalde opdrachten en de andere helft bezig is voor buitenlandse opdrachten enz...

De vraag is wie er bij zware aanslagen gaat instaan voor de veiligheid?
Want wees gerust onze maatschappij zal in een snel tempo veranderen, de radicalisering zal niet te stoppen zijn op 1 2 3, het aantal moslims in ons land zal blijven stijgen waardoor er meer kans bestaat op radicale moslims etc etc.

We mogen de ogen niet sluiten voor het gevaar dat ons te wachten staat.
Wat denken jullie hier over?

Vrijwilligers dan? hoe zit het met de werkuren verdeling enz.. niet simpel te organiseren ... maar geen slecht idee , en ook verslagen uitbrengen en samenwerking met de politie ... een hele boterham ...maar of vaderke staat dat gaat willen aanvaarden is wat anders...

De schoofzak
18 januari 2015, 16:18
Heeft dat een invloed op het pensioen ?
(oei, nu gaat ge wat horen ...)

.

reservespeler
18 januari 2015, 16:22
Heeft dat een invloed op het pensioen ?
(oei, nu gaat ge wat horen ...)

.

Alleen ambtenaren krijgen hiervoor extra pensioen.
Dat voor de arbeiders is toch geplafonneerd.

Elysium
18 januari 2015, 16:33
U weet toch dat, indien u een burgerplicht in het leven roept, iedere Belg hiervoor in aanmerking komt?

Dat van burgerplicht was een grapje:-) Ik wil enkel maar aanhalen dat het niet slecht zou zijn dat er meer aandacht zou moeten gaan naar burgerplicht. Dat zou geen slecht vak zijn om op school geven trouwens.

Je hebt nu ook al de vrijwilligers van de brandweer, dus ik zie niet in waarom er geen burgerwacht zou kunnen zijn.
Als men niet alles zwart wit bekijkt dan is er zeker een draagvlak voor dit voorstel.

Xenophon
18 januari 2015, 16:38
Dat van burgerplicht was een grapje:-) Ik wil enkel maar aanhalen dat het niet slecht zou zijn dat er meer aandacht zou moeten gaan naar burgerplicht. Dat zou geen slecht vak zijn om op school geven trouwens.

Je hebt nu ook al de vrijwilligers van de brandweer, dus ik zie niet in waarom er geen burgerwacht zou kunnen zijn.
Als men niet alles zwart wit bekijkt dan is er zeker een draagvlak voor dit voorstel.

De staat is bang van weerbare gewapende burgers.

Ze gaan u zien komen.

reservespeler
18 januari 2015, 16:42
Dat van burgerplicht was een grapje:-) Ik wil enkel maar aanhalen dat het niet slecht zou zijn dat er meer aandacht zou moeten gaan naar burgerplicht. Dat zou geen slecht vak zijn om op school geven trouwens.

Je hebt nu ook al de vrijwilligers van de brandweer, dus ik zie niet in waarom er geen burgerwacht zou kunnen zijn.
Als men niet alles zwart wit bekijkt dan is er zeker een draagvlak voor dit voorstel.

Ik heb het al geschreven, er was een civiele bescherming. Deze is bijna volledig opgedoekt wegens het kostenplaatje.
De civiele bescherming draai(t)(de) voor een groot deel op vrijwilligers.


http://www.civieleveiligheid.be/nl/content/civiele-bescherming

Elysium
18 januari 2015, 16:58
Ik heb het al geschreven, er was een civiele bescherming. Deze is bijna volledig opgedoekt wegens het kostenplaatje.
De civiele bescherming draai(t)(de) voor een groot deel op vrijwilligers.


http://www.civieleveiligheid.be/nl/content/civiele-bescherming

Ik dacht dat de civieleveiligheid nu een onderdeel is van het leger of onderdeel zou worden.

Ik heb het over een bewapende burgerwacht

De burgerwacht moet ook gemachtigd zijn om identiteitscontrole's uit te voeren, straten af te sluiten, orde te herstellen en indien nodig mensen uit te schakelen in extreme gevallen.

En ik zou hun bevoegdheid zover gaan laten gaan dat ze sluikstorters en mensen die sigarettenpeuken op straat gooien kunnen beboeten of aangeven.
Voordeel is dat deze mensen burgers zijn en in tegenstelling tot de politie geen aandacht trekt. :-)

En het klopt, er zal een kostenplaatje aanhangen.
Maar in onze veiligheid mag men niet snoeien. Als men verder gaat zoals men nu doet gaat het ons nog veel meer kosten.
Bij het leger wil men naar 15000 militairen gaan, de politie krijgt minder geld etc etc... Binnen enkele jaren zit men met meer gevaarlijke units in ons land dan er veiligheidspersoneel is. En wie gaat er dan nog iets aan doen?
Moeten we onszelf dan gaan beschermen met de knots en de riek :-)

reservespeler
18 januari 2015, 17:23
Ik dacht dat de civieleveiligheid nu een onderdeel is van het leger of onderdeel zou worden.

Ik heb het over een bewapende burgerwacht

De burgerwacht moet ook gemachtigd zijn om identiteitscontrole's uit te voeren, straten af te sluiten, orde te herstellen en indien nodig mensen uit te schakelen in extreme gevallen.

En ik zou hun bevoegdheid zover gaan laten gaan dat ze sluikstorters en mensen die sigarettenpeuken op straat gooien kunnen beboeten of aangeven.
Voordeel is dat deze mensen burgers zijn en in tegenstelling tot de politie geen aandacht trekt. :-)

En het klopt, er zal een kostenplaatje aanhangen.
Maar in onze veiligheid mag men niet snoeien. Als men verder gaat zoals men nu doet gaat het ons nog veel meer kosten.
Bij het leger wil men naar 15000 militairen gaan, de politie krijgt minder geld etc etc... Binnen enkele jaren zit men met meer gevaarlijke units in ons land dan er veiligheidspersoneel is. En wie gaat er dan nog iets aan doen?
Moeten we onszelf dan gaan beschermen met de knots en de riek :-)


Ik heb een naar gevoel bij zo'n burgerwacht. Om te scoren zullen ze zich toeleggen op sluikstorters en sigarettenpeukenwerpers.

Elysium
18 januari 2015, 17:27
Ik heb een naar gevoel bij zo'n burgerwacht. Om te scoren zullen ze zich toeleggen op sluikstorters en sigarettenpeukenwerpers.

Ik denk dat het geen kwaad kan om te scoren zolang je de regels volgt.
De politie wil ook overtredingen vaststellen, maar uiteindelijk dragen ze wel bij tot de orde.

Elysium
18 januari 2015, 17:28
De staat is bang van weerbare gewapende burgers.

Ze gaan u zien komen.

De burgerwacht werkt in samenwerking met de staat en is er uiteindelijk een onderdeel van.

dalibor
18 januari 2015, 17:30
Kan me al zo inbeelden welke figuren in mijn wijk dat zouden willen doen. Het zou er een stuk onveiliger op worden.

Elysium
18 januari 2015, 17:33
Kan me al zo inbeelden welke figuren in mijn wijk dat zouden willen doen. Het zou er een stuk onveiliger op worden.

Het is niet omdat ze het willen dat ze het mogen.
Men moet daar heel streng is zijn en de personen screenen.

Xenophon
18 januari 2015, 18:11
De burgerwacht werkt in samenwerking met de staat en is er uiteindelijk een onderdeel van.

Er komt geen burgerwacht, de staat is bang van weerbare gewapende burgers.

Begrijp je dat niet?

reservespeler
18 januari 2015, 18:22
Ik denk dat het geen kwaad kan om te scoren zolang je de regels volgt.
De politie wil ook overtredingen vaststellen, maar uiteindelijk dragen ze wel bij tot de orde.

Natuurlijk dragen ze daartoe bij.
Maar de politie is onderverdeeld in verschillende diensten.
Ik zal proberen een voorbeeld te geven.

Tijdens bepaalde werken wordt de schoolparking tijdelijk verplaatst.
Om de chaos (want dat was het, slechte toegangswegen, onduidelijkheid, ....) in goede banen te leiden, houdt de politie een oogje in het zeil.

De eerste week is daar een wijkagent van dienst. Indien één van de ouders een foutje maakt, dan wijst hij er hen op, verder verloopt alles zonder incidenten.
De tweede week staat daar een verkeersagent, die man presteert het om op 4 dagen tijd een vijftigtal PV's uit te schrijven. Hij is daarbij ook nog zo laf om dat in het geniep te doen, hij spreekt met andere woorden de mensen niet aan, hij schrijft ze gewoon op. De meerwaarde hiervan ontgaat me, temeer daar er enkele ouders 3 PV's kregen (op verschillende dagen) voor dezelfde overtreding, zonder dat ze wisten dat ze een overtreding begingen en zonder dat ze er over aangesproken werden.
De derde week staat er weer de wijkagent, hoffelijk, geen PV's en alles loopt goed.

Trek zelf uw conclusie? Ze deden beiden hun werk en toch was het resultaat zeer verschillend.

reservespeler
18 januari 2015, 18:22
Kan me al zo inbeelden welke figuren in mijn wijk dat zouden willen doen. Het zou er een stuk onveiliger op worden.

Ik ben daar ook bang voor.

reservespeler
18 januari 2015, 18:24
Het is niet omdat ze het willen dat ze het mogen.
Men moet daar heel streng is zijn en de personen screenen.

Natuurlijk mogen ze zeer streng zijn en natuurlijk mogen ze screenen.
Het resultaat zal zijn dat je er enkele extreme politieagentjes van maakt, niet in naam maar in hetgeen ze doen.

Pandareus
18 januari 2015, 18:35
Ik dacht dat de civieleveiligheid nu een onderdeel is van het leger of onderdeel zou worden.

Ik heb het over een bewapende burgerwacht

De burgerwacht moet ook gemachtigd zijn om identiteitscontrole's uit te voeren, straten af te sluiten, orde te herstellen en indien nodig mensen uit te schakelen in extreme gevallen.

En ik zou hun bevoegdheid zover gaan laten gaan dat ze sluikstorters en mensen die sigarettenpeuken op straat gooien kunnen beboeten of aangeven.
Voordeel is dat deze mensen burgers zijn en in tegenstelling tot de politie geen aandacht trekt. :-)

En het klopt, er zal een kostenplaatje aanhangen.
Maar in onze veiligheid mag men niet snoeien. Als men verder gaat zoals men nu doet gaat het ons nog veel meer kosten.
Bij het leger wil men naar 15000 militairen gaan, de politie krijgt minder geld etc etc... Binnen enkele jaren zit men met meer gevaarlijke units in ons land dan er veiligheidspersoneel is. En wie gaat er dan nog iets aan doen?
Moeten we onszelf dan gaan beschermen met de knots en de riek :-)

Jij wil dus een Sturmabteilung oprichten in belgië. Terug bruinhemden die in de straten patrouilleren. Leuk gaat dat worden. We gaan ons su-perveilig voelen.
Wie mag de rol van Ernst Rohm spelen ?

Pandareus
18 januari 2015, 18:43
Ik had nu niet het gedacht om beroeps doppers tot deze functie te verheffen.
Het is ook niet de bedoeling dat deze burgerwacht een voltijdse functie is want dan zouden ze even goed extra agenten kunnen aanwerven. Ik wil ook niet zeggen dat bepaalde doppers niet in aanmerking komen om van deze opleiding te genieten.
De burgerwacht zal dus hoofdzakelijk gedaan worden door mensen die nog een andere job hebben. Ze zullen dus enkel in actie schieten in noodgevallen
Er is op dit ogenblik nog geen aanslag gepleegd en het land staat al op stelten. Hoe gaan we reageren moesten er gelijktijdig een 3 tal aanslagen zijn en er in verschillende delen van het land rellen uitbreken?
Volgens mij staan we veel te zwak....
In plaats van de dienstplicht kunnen we eventueel de burgerplicht inrichten :-)

Een tijdje lang hun tijd niet verprutsen met hele dagen flitsboetes uit te delen, motoragenten die in de steden rondrijden om te kijken of iedereen wel een parkeerticket heeft, rondrijden met de camionette om herinneringen voor onbetaalde boetes in de brievenbussen te gaan steken om postzegels te sparen, gratis het verkeer te regelen aan voetbalstadions, controle te doen op gsm gebruik, gratis meegaan met deurwaarders, en alle andere onzin. Dan zijn er honderden extra mankrachten die voor echt politiewerk kunnen ingezet worden.

reservespeler
18 januari 2015, 18:45
Een tijdje lang hun tijd niet verprutsen met hele dagen flitsboetes uit te delen, motoragenten die in de steden rondrijden om te kijken of iedereen wel een parkeerticket heeft, rondrijden met de camionette om herinneringen voor onbetaalde boetes in de brievenbussen te gaan steken om postzegels te sparen, gratis het verkeer te regelen aan voetbalstadions, controle te doen op gsm gebruik, gratis meegaan met deurwaarders, en alle andere onzin. Dan zijn er honderden extra mankrachten die voor echt politiewerk kunnen ingezet worden.

Als ik het goed begrijp kunnen we dan beter uitkeringstrekkers inzetten voor al die bijjobkes die niets te maken hebben met politiewerk?

Sywen
18 januari 2015, 18:52
Wat denken jullie hier over?

Als je een atheïstische burgerwacht wil hebben, niet verwonderd/verontwaardigd zijn als er dan ook een islamitische burgerwacht komt.

Pandareus
18 januari 2015, 19:01
Als ik het goed begrijp kunnen we dan beter uitkeringstrekkers inzetten voor al die bijjobkes die niets te maken hebben met politiewerk?

Neen, prioriteiten verleggen.
De politie doet wat men hen opdraagt, en ze krijgen dat als doelstelling. En die WILLEN ze halen, want hun evaluatie hangt daarvan af. Met andere woorden : voor hen is dit belangrijker dan de veiligheid op straat.
Elke keer als er een mongool van een minister met bravoure een nog groter aantal flitscontroles per jaar aankondigt is dat een nog groter aantal agenten die afgeschreven zijn voor het echte werk dat dan blijft liggen. Het gevolg zien we.
Er is een tijd geweest dat er tijdens het WE in de nacht nog 2 patrouilles op baan waren in zone Ronse (ongeveer 24.000 inwoners). Tot er een paar keren te lange wachttijden waren na overvallen en inbraken, nu zijn het er 4. (te weinig)
Er zijn bij ons meer agenten die ingezet worden voor pietluttigheden dan voor echt flikkenwerk. Ik denk niet dat het ergens anders beter is.
De vorige officier wou het woord onveiligheid niet horen, negeerde elke vraag daarover. Maar zijn cijfers waren schitterend op vlak van controles, boetes, flitsen, blaascontroles, boetes voor parkeren. Agenten die daarover opmerkingen maakten werden weggepest. Doordat zijn cijfers goed waren, was hij onaantastbaar.
Nu pas, met een nieuwe officier komt er schot in de zaak en is er terug oog voor veiligheid.
Het kan wel degelijk anders. Met dezelfde middelen.

Xenophon
18 januari 2015, 19:10
Jij wil dus een Sturmabteilung oprichten in belgië. Terug bruinhemden die in de straten patrouilleren. Leuk gaat dat worden. We gaan ons su-perveilig voelen.
Wie mag de rol van Ernst Rohm spelen ?

Dat gaat niet gemakkelijk zijn, een homo van dat slag vinden, ik denk dat ze die niet meer maken.

Xenophon
18 januari 2015, 19:11
Als je een atheïstische burgerwacht wil hebben, niet verwonderd/verontwaardigd zijn als er dan ook een islamitische burgerwacht komt.

Goed idee, die kunnen dan de holebi's van de straat kloppen.

Pandareus
18 januari 2015, 19:32
Dat gaat niet gemakkelijk zijn, een homo van dat slag vinden, ik denk dat ze die niet meer maken.

denk je ?

http://deredactie.be/polopoly_fs/1.1888661!image/1709854036.jpg_gen/derivatives/landscape670/1709854036.jpg

Knuppel
18 januari 2015, 19:35
De staat is bang van weerbare gewapende burgers.

Ze gaan u zien komen.

Jep.
Daarom heeft de overheid de burgers hun wapens afgepakt en hen machteloos overgeleverd aan de willekeur van moslim-en ander krapuul.

Je ziet van hier dat ze de burgers van betere wapens zullen voorzien.

Dat gebeurt pas zelfs niet als de burgers niet meer geloven dat de politie en de para's hen nog kunnen beschermen, en zich tegen de overheid keren....

Knuppel
18 januari 2015, 19:38
Als je een atheïstische burgerwacht wil hebben, niet verwonderd/verontwaardigd zijn als er dan ook een islamitische burgerwacht komt.

Hebben de islamieten dan niet al iets véél efficiënter dan een burgerwacht?

Bobke
18 januari 2015, 19:38
Doppers kunnen dat werk toch doen?
Gepensioneerden hebben ook veel tijd.

hamac
18 januari 2015, 19:38
Goed idee, die kunnen dan de holebi's van de straat kloppen.

Die milities lopen al rond.

Knuppel
18 januari 2015, 19:40
Een tijdje lang hun tijd niet verprutsen met hele dagen flitsboetes uit te delen, motoragenten die in de steden rondrijden om te kijken of iedereen wel een parkeerticket heeft, rondrijden met de camionette om herinneringen voor onbetaalde boetes in de brievenbussen te gaan steken om postzegels te sparen, gratis het verkeer te regelen aan voetbalstadions, controle te doen op gsm gebruik, gratis meegaan met deurwaarders, en alle andere onzin. Dan zijn er honderden extra mankrachten die voor echt politiewerk kunnen ingezet worden.

Die Vlaams-nationalisten toch die voor al dat fraais verantwoordelijk zijn....

Knuppel
18 januari 2015, 19:41
Die milities lopen al rond.

:lol:

manta
18 januari 2015, 19:45
Elke buurt of gemeente z'n eigen militie? Dan loopt Borgerhout weer vol ael'lers... Dat kan je niet veilig noemen... :?

Xenophon
18 januari 2015, 19:51
denk je ?

http://deredactie.be/polopoly_fs/1.1888661!image/1709854036.jpg_gen/derivatives/landscape670/1709854036.jpg

Zo'n een prullemannetje vergelijken met Röhm?


^^

Precies een bediende.

Knuppel
18 januari 2015, 19:53
Elke buurt of gemeente z'n eigen militie? Dan loopt Borgerhout weer vol ael'lers... Dat kan je niet veilig noemen... :?

En gezien in Antwerpen al meer dan de helft van de kinderen van allochtone origine is zal dat er niet veiliger worden tegen de tijd dat ze alleen maar aan ongeschoold (of geen) werk kunnen geraken....

Elysium
18 januari 2015, 20:21
Ik zou het al goed vinden dat deze burgerwacht enkel in actie kom bij terrorisme, rampen en dan nog enkel als de politie er nood aan heeft.
En en ik denk dat het nooit kwaad kan dat burgers zich engageren in de veiligheid van onze samenleving.

Het zou ook goed zijn dat er burgers zijn die bepaalde bevoegdheden hebben om mensen die hun rommel op straat gooien, sluikstorten en dat soort toestanden kunnen aanspreken en eventueel beboeten.

En ik heb het hier helemaal niet over bruinhemden maar enkel om burgers die zich bekommeren over onze samenleving.
Het is weer grappig dat er sommigen dit voorstel weer helemaal willen kromtrekken.
Ik ben er ook wel bewust van dat er steeds addertjes onder het gras zullen zitten, maar ik veronderstel dat dit overal wel zo zal zijn.
Maar het is duidelijk dat we met de manschappen die er nu zijn we niet gaan toekomen moest er iets ernstig gebeuren.

Reverberation
18 januari 2015, 20:34
Ik ben voorstander om in elke gemeente en stad een burgerwacht te installeren Deze zal in verhouding zijn met het aantal inwoners. Deze burgerwacht zal opgeleid worden door de politie en defensie en zal nog andere opleidingen krijgen in functie van hun taak.
Deze burgerwacht zal enkel opgeroepen worden bij rampen, terrorisme , ordeverstoring....
Deze burgerwacht zal zeer streng gescreend worden.
Ze moeten atheïst zijn, wapenvergunning krijgen en dus ook in het bezit zijn van een wapen.

Zoals ik het nu zie is ons land niet genoeg beschermd tegen de gevaren die onze maatschappij nog te wachten staat.
De politie moet nu al het leger inroepen om bepaalde taken over te nemen. Dat leger wordt in de toekomst gedecimeerd tot 15000 manschappen waarvan minder dan de heft niet geschikt is voor bepaalde opdrachten en de andere helft bezig is voor buitenlandse opdrachten enz...

De vraag is wie er bij zware aanslagen gaat instaan voor de veiligheid?
Want wees gerust onze maatschappij zal in een snel tempo veranderen, de radicalisering zal niet te stoppen zijn op 1 2 3, het aantal moslims in ons land zal blijven stijgen waardoor er meer kans bestaat op radicale moslims etc etc.

We mogen de ogen niet sluiten voor het gevaar dat ons te wachten staat.
Wat denken jullie hier over?

Waaaa?


Uwen LSD niet geslikt in uw jeugd?

Dit is toch veel beter niewaar?

https://www.youtube.com/watch?v=RuSUpqdYV-I


http://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/keep-calm-and-make-love-not-war-6.png

Reverberation
18 januari 2015, 20:36
Toegegeven de paus heeft ons nooit maagden beloofd... ;-)

zonbron
18 januari 2015, 21:02
Nooit opnieuw bruinhemden & Co.!


Desalniettemin zal wanneer de tijd rijp is beroep gedaan worden op bevolking. Dit zal steeds top down verlopen, zijnde persoonlijke oproepen vanwege de overheid tot politieagenten zelf welke weten wie ze kunnen 'inlijven'. Zo kan men een standaardbriefje sturen naar de eigenaars van ingeschreven wapens die die liefst nog regelmatig oefenen, 'een beetje meehelpen of we komen Uw wapens ophalen', de keuze is dan snel gemaakt...

Milities, zelfs ware eskaders en vrijwilligers scherpschutter...

Alvast geen prettig vooruitzicht.

Laat onze overheid en politie bewijzen dat ze kunnen verwezenlijken wat ons steeds voorgehouden werd, 'de maatschappij beschermen', indien dat faalt zal de keuze nogmaals snel gemaakt zijn, en dit niet enkel voor de welgetrainde wapenbezitter.


Opgelet, onze staat geeft haar verworven rechten tov. burgers niet graag op, jarenlang werk was dat... Ik ruik bruinhemden type hooligans, haters en ander tuig...

zonbron
18 januari 2015, 21:11
Gewapend volk op straat moet heden nog steeds met strikte discipline gebeuren en binnen 'de hiërarchie'. Wanneer we dat principe verlaten is het hek van de dam. Anarchie en chaos alom. Dan is opnieuw IS nabij en winnen ze nogmaals. We staan zwak. Daar moet iets aan gebeuren zonder dat de burger daar rechten voor moet opgeven, een moeilijke taak waar de overheid ruim voor betaald wordt. Nuff said.

zonbron
18 januari 2015, 21:21
Elke burger welke er zin in heeft en wat nattigheid voelt kan nog steeds op wettelijke wijze de procedure doorlopen, een vuurwapen inschrijven en trainen.

Dat op zich zou de grens met anarchie en chaos in moeilijke tijden een beetje kunnen verleggen.

Een overheid welke plots aan bepaalde niet wapenkundige mensen wapens uitdeelt Is een absolute NO Go!

Mensen, de modus operandi van de bepamperende staat is welbekend, maar niets maar dan ook niets verhindert U zich op wettige wijze kundig en wettige eigenaar te worden.

Niet steeds zitten bleiten over de staat, wanneer deze staat U nog steeds voldoende rechten geeft om te leren hoe U zich en Uw naasten kan beschermen. Aan lamme tamme tv-kijkende goedzakken of eeuwige internetters heeft niemand wat!

Huilie Huilie en de staat beschuldigen zal niets veranderen. Meer gematigde burgers zouden wapenkundige en eigenaar moeten zijn, niet enkel in moeilijke tijden! Ontgoocheling! *kots

C2C
18 januari 2015, 21:57
Ik ben voorstander om in elke gemeente en stad een burgerwacht te installeren Deze zal in verhouding zijn met het aantal inwoners. Deze burgerwacht zal opgeleid worden door de politie en defensie en zal nog andere opleidingen krijgen in functie van hun taak.
Deze burgerwacht zal enkel opgeroepen worden bij rampen, terrorisme , ordeverstoring....
Deze burgerwacht zal zeer streng gescreend worden.
Ze moeten atheïst zijn, wapenvergunning krijgen en dus ook in het bezit zijn van een wapen.

Zoals ik het nu zie is ons land niet genoeg beschermd tegen de gevaren die onze maatschappij nog te wachten staat.
De politie moet nu al het leger inroepen om bepaalde taken over te nemen. Dat leger wordt in de toekomst gedecimeerd tot 15000 manschappen waarvan minder dan de heft niet geschikt is voor bepaalde opdrachten en de andere helft bezig is voor buitenlandse opdrachten enz...

De vraag is wie er bij zware aanslagen gaat instaan voor de veiligheid?
Want wees gerust onze maatschappij zal in een snel tempo veranderen, de radicalisering zal niet te stoppen zijn op 1 2 3, het aantal moslims in ons land zal blijven stijgen waardoor er meer kans bestaat op radicale moslims etc etc.

We mogen de ogen niet sluiten voor het gevaar dat ons te wachten staat.
Wat denken jullie hier over?

Dat begint bij een Nationale Burgerwacht, en dat eindigt bij het spreekwoordelijke Oostfront.

Bezint eer ge begint (want het is niet goed afgelopen voor die Oostfronters, al moest ik dat er nu niet per sé bijzeggen). ;-)

Elysium
18 januari 2015, 22:37
We gaan het verleden toch niet steeds vergelijken met het heden.
Ik heb het hier totaal niet over bruinhemden of soortgelijke toestanden maar over noodversterking.
Wie gaat de orde handhaven als de politie en het leger het niet meer aankunnen.
Wie had een jaar geleden gedacht dat IS de macht zou grijpen in grote delen van Irak en....
We moeten ons voorbereiden voor The worst case scenario.

Elysium
18 januari 2015, 22:37
Gewoon afwachten zal het probleem ook niet oplossen, ik denk dat we als burger ook een vuist moeten maken en er voor zorgen dat onze kinderen veilige toekomst hebben.

Reverberation
18 januari 2015, 22:45
We gaan het verleden toch niet steeds vergelijken met het heden.

Dus mss iets anders?

Reverberation
18 januari 2015, 22:54
Diepvries eten is niet da, ik zou maar reserveren.

Reverberation
18 januari 2015, 23:16
Desalniettemin zal wanneer de tijd rijp is beroep gedaan worden op bevolking. Dit zal steeds top down verlopen,

Te weing eilanden ...

Sywen
19 januari 2015, 19:59
We gaan het verleden toch niet steeds vergelijken met het heden.

Sommigen leren van de geschiedenis.

Anderen zoals jij, willen dat de geschiedenis zich herhaalt en dat we terug naar de jaren 40 gaan.

hamac
19 januari 2015, 20:07
Sommigen leren van de geschiedenis.


Je schreef geschiedenis en niet 'fouten'. Gezien je fixatie op die tijdsperiode zegt dat héél veel. :-)


Anderen zoals jij, willen dat de geschiedenis zich herhaalt en dat we terug naar de jaren 40 gaan.

We zijn daar reeds aangekomen. Onkeldinges hoort laarzen door het parlement marcheren.

Bobke
19 januari 2015, 21:30
Sommigen leren van de geschiedenis.

Anderen zoals jij, willen dat de geschiedenis zich herhaalt en dat we terug naar de jaren 40 gaan.
Of juist niet.
Ik zou in elk geval twee keer nagedacht hebben voor ik opnieuw verschillende culturen deed samenleven.

Reverberation
19 januari 2015, 21:31
Of juist niet.
Ik zou in elk geval twee keer nagedacht hebben voor ik opnieuw verschillende culturen deed samenleven.

Dus het is een complot?

Bobke
19 januari 2015, 21:36
We zijn daar reeds aangekomen. Onkeldinges hoort laarzen door het parlement marcheren.
Ik dacht dat het juist was om joodse doelen te beschermen.

Bobke
19 januari 2015, 21:37
Dus het is een complot?
Hoe komt ge daar bij?