PDA

View Full Version : Israëlische leger eert de helden van de Gaza-oorlog


Drukazz
20 januari 2015, 17:21
50 mannen, drie vrouwen en negen complete eenheden worden door het Israëlische leger onderscheiden voor hun verdiensten in de militaire operatie 'Sterke Rots' in de Gazastrook.

http://israeltoday.nl/_static/israeltoday.nl/_thumbs/timthumb.php?src=_static/israeltoday.nl/img/5207_idf_gaza.jpg&w=220&h=147&q=88&zc=1

De hoogste onderscheiding ging naar luitenant Eitan Pond. Hij had geprobeerd om het leven van sergeant Hadar Goldin te redden en waagde zich hiervoor in een tunnel die de Hamas militanten hadden gegraven.

Eitan was Goldin gevolgd in de tunnel, omdat hij geloofde dat de officier leefde en zou worden ontvoerd. Met deze gewaagde actie bracht hij zijn eigen leven in gevaar. Op zich was deze methode tegen de regels. Maar daardoor kon het leger later de dood van Goldin bevestigen. Zo kon worden voorkomen, dat de vrijlating van terroristen uit de gevangenis kon worden afgedwongen door de veronderstelling dat de 23-jarige Goldin nog in leven is en wordt gegijzeld.

Volgens het leger had de eenheid van Goldin gewerkt aan de vernietiging van de zogenaamde terreurtunnels, toen Hamasstrijders hen aanvielen. Dit leidde tot een explosie. Twee Israëlische soldaten werden ter plekke gedood. Van Goldin was er aanvankelijk geen spoor.

Tenslotte kreeg Eiten Pond toestemming van de commandant van de Givati Brigade, kolonel Ofer Winter, voor zijn actie. 'Hij zei: 'gooi een granaat naar binnen voordat je gaat',' herinnerde Eitan zich. 'Dat was niet overhaast,' legde hij uit. 'Ik maakte een weloverwogen beslissing. Ik weet dat je niet in zulke tunnels moet gaan, ik kende het risico en heb het begrepen. Maar ik heb toch besloten om dit te doen.'

Eitan Pond vond in de tunnel de resten van de vermiste. Blijkbaar hadden Hamasstrijders geprobeerd om zijn lijk te vervoeren. Het leger had aanvankelijk intensief gezocht naar de jonge man. Uit het onderzoek van de vondst bleek echter dat hij dood moest zijn. Goldin was de achterneef van Moshe Ya'alon, de Israëlische minister van Defensie. Aan zijn begrafenis op de militaire begraafplaats in Kfar Saba, in de buurt van Tel Aviv, die werd uitgezonden op de Israëlische televisie, namen duizenden mensen deel.

Soldaat Matan Horash, die eveneens de tunnel inrende om Goldin te bevrijden, is ook onderscheiden. Ongeveer de helft van de dappere Gaza strijders zal de onderscheiding van chef-staf Benny Gantz persoonlijk ontvangen; de andere helft zal worden geëerd door generaals.

http://israeltoday.nl/headlines/9-nederlands/5207-israelische-leger-eert-de-helden-van-de-gaza-oorlog

Jay-P.
21 januari 2015, 02:32
Irgun propaganda
http://www.uncommonthought.com/mtblog/assets_c/2014/03/Propaganda-thumb-200x200-3086-thumb-200x200-3087.jpg

MultiMAN
21 januari 2015, 02:53
Oorlogsmisdadigers eren, is zeer gebruikelijk in beschaafde democratieën.

Eliyahu
21 januari 2015, 05:43
Oorlogsmisdadigers eren, is zeer gebruikelijk in beschaafde democratieën.

Bs'd

Het is ook wel schofterig en misdadig dat de Joden het lef hebben om zich te verdedigen tegen duizenden raketten die op hun burgers afgevuurd worden.

Waar zijn de tijden gebleven dat ze als makke schapen ter slachting gingen?

TheFourHorsemen
21 januari 2015, 12:47
Oorlogsmisdadigers eren, is zeer gebruikelijk in beschaafde democratieën.

In de Gazastrook gaan ze nog verder. Daar slaagt een groepering van oorlogsmisdadigers er zelfs in om de grootste partij te worden bij verkiezingen. Dat is pas eren van oorlogsmisdadigers.

Zeus
21 januari 2015, 13:18
En ondertussen zijn er weer 10 zionisten geëerd met een mes in hun rug http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2214749

Drukazz
21 januari 2015, 13:25
Oorlogsmisdadigers eren, is zeer gebruikelijk in beschaafde democratieën.

Mwah, dat zijn mensen die hun eigen leven riskeren om hun eigen familie en land een betere toekomst te bezorgen. Daar heb ik veel respect voor.

Drukazz
21 januari 2015, 13:29
En ondertussen zijn er weer 10 zionisten geëerd met een mes in hun rug http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2214749

Ik vind u wel erg cynisch.

Maar ook: wat nog walgelijker is, is dat men dit bij Hamas als heroïsche daad omschrijft ( http://www.israeltoday.co.il/NewsItem/tabid/178/nid/25877/Default.aspx )

Dat is jammer.

Jay-P.
21 januari 2015, 13:32
En ondertussen zijn er weer 10 zionisten geëerd met een mes in hun rug http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2214749Tja... Wat kan een bezetter anders verwachten?
Oorlog is een vreselijk iets zou Eliyahu zeggen.

Drukazz
21 januari 2015, 13:34
Tja... Wat kan een bezetter anders verwachten?
Oorlog is een vreselijk iets zou Eliyahu zeggen.

Je eigen huis kan je niet bezetten. Zolang het niet in het koppeke raakt, zal ik het blijven herhalen.

Jay-P.
22 januari 2015, 01:13
Je eigen huis kan je niet bezetten. Zolang het niet in het koppeke raakt, zal ik het blijven herhalen. Uw zg. heilige huisjes moeten tegen de grond. De 2de generatie zg. "Israeli" heeft elk recht op welk eigen gebied dan ook grandioos verspeelt. Eigen schuld, arrogante bult.

Nietzsche
22 januari 2015, 01:33
Bs'd

Het is ook wel schofterig en misdadig dat de Joden het lef hebben om zich te verdedigen tegen duizenden raketten die op hun burgers afgevuurd worden.

Waar zijn de tijden gebleven dat ze als makke schapen ter slachting gingen?

Wie zijn "ze"?

Mirushetnieuws
22 januari 2015, 01:36
Wie zijn "ze"?

Ik denk dat hij verwijst naar WOII, raar genoeg.

Nietzsche
22 januari 2015, 01:37
Ik denk dat hij verwijst naar WOII, raar genoeg.

Wat is daarmee dan?

Mirushetnieuws
22 januari 2015, 02:02
Wat is daarmee dan?

Dat zal hij ons wel verklaren; ik heb geen weet van noemenswaardige gebeurtenissen toen.

Nietzsche
22 januari 2015, 02:16
Dat zal hij ons wel verklaren; ik heb geen weet van noemenswaardige gebeurtenissen toen.

Ik ook niet, behalve dan dat oorlog nooit leuk is.

SDX
22 januari 2015, 02:18
Uw zg. heilige huisjes moeten tegen de grond. De 2de generatie zg. "Israeli" heeft elk recht op welk eigen gebied dan ook grandioos verspeelt. Eigen schuld, arrogante bult.

Ohja?

Waar zouden ze dan heen moeten volgens jou, waarheen ga je hen herlocaliseren?

Die doorgedraaide mohamedaan die met 'n mes begon te zwaaien in 'n Israëlische bus was zeker 'n dappere vrijheidsstrijder en de slachtoffers ook eigen schuld, arrogante bult?


Ik snap niet dat iemand ook maar 'n greintje sympathie voor die mohammedaanse terroristenbende kan opbrengen, dezelfde smeerlapperijen vreten ze overal ter wereld uit, op dit eigenste moment waarschijnlijk en met hun eigenste volk.


Degoutant zootje moordenaars, die zelfs elk west-Europees land onveilig maken.

Nietzsche
22 januari 2015, 02:20
Ohja?

Waar zouden ze dan heen moeten volgens jou, waarheen ga je hen herlocaliseren?

Die doorgedraaide mohamedaan die met 'n mes begon te zwaaien in 'n Israëlische bus was zeker 'n dappere vrijheidsstrijder en de slachtoffers ook eigen schuld, arrogante bult?


Ik snap niet dat iemand ook maar 'n greintje sympathie voor die mohammedaanse terroristenbende kan opbrengen, dezelfde smeerlapperijen vreten ze overal ter wereld uit, op dit eigenste moment waarschijnlijk en met hun eigenste volk.


Degoutant zootje moordenaars, die zelfs elk west-Europees land onveilig maken.

Ik heb wel sympathie voor de Palestijnse bevolking, jij niet?

SDX
22 januari 2015, 02:22
Dat zal hij ons wel verklaren; ik heb geen weet van noemenswaardige gebeurtenissen toen.

Ontken jij nu de holocaust, ben jij negationist?

In la BelZiek is dat strafbaar.


Makke schapen, naar de slachtbank, de kampen, vergassingen...en dat zijn geen noemenswaardige gebeurtenissen?

SDX
22 januari 2015, 02:24
Ik heb wel sympathie voor de Palestijnse bevolking, jij niet?

Nog in geen honderdduizend jaar, voor mohammedaans terroristen, en dat zijn ze, ook al noemen ze zich (nog maar effe)
palestijnen, 't zijn en blijven arabische mohamedanen.

Nietzsche
22 januari 2015, 02:24
Ontken jij nu de holocaust, ben jij negationist?

In la BelZiek is dat strafbaar.


Makke schapen, naar de slachtbank, de kampen, vergassingen...en dat zijn geen noemenswaardige gebeurtenissen?

Veel gingen ook dood aan ziektes, uitdroging/honger.

Nietzsche
22 januari 2015, 02:25
Nog in geen honderdduizend jaar, voor mohammedaans terroristen, en dat zijn ze, ook al noemen ze zich (nog maar effe) Palestijnen,

Elke Palestijn is een terrorist?

SDX
22 januari 2015, 02:32
Elke Palestijn is een terrorist?

't Zijn mohamedanen.

SDX
22 januari 2015, 02:33
Veel gingen ook dood aan ziektes, uitdroging/honger.

Lieve help!

Waar in vredesnaam kwamen die ziektes, uitdroging en honger vandaan?

Nietzsche
22 januari 2015, 02:35
't Zijn mohamedanen.

Nee, het zijn voornamelijk moslims. Je bent het toch wel met mij eens dat er ook gematigde moslims bestaan?

Nietzsche
22 januari 2015, 02:35
Lieve help!

Waar in vredesnaam kwamen die ziektes, uitdroging en honger vandaan?

De verschikkingen van een oorlog.

SDX
22 januari 2015, 02:40
Nee, het zijn voornamelijk moslims. Je bent het toch wel met mij eens dat er ook gematigde moslims bestaan?

Leg me eerst maar eens uit wat dat is, zo'n gematigd mohamedaan, wat doet dat, heeft dat levenslange garantie of staat er 'n vervaldatum/houdbaarheidsdatum op?

Is dat de ZWIJGENDE meerderheid?

SDX
22 januari 2015, 02:40
De verschikkingen van een oorlog.

Ja zeg, komaan!

Trol maar verder.

Nietzsche
22 januari 2015, 02:45
Leg me eerst maar eens uit wat dat is, zo'n gematigd mohamedaan, wat doet dat, heeft dat levenslange garantie of staat er 'n vervaldatum/houdbaarheidsdatum op?

Is dat de ZWIJGENDE meerderheid?

Helaas, ja.

Nietzsche
22 januari 2015, 02:45
Ja zeg, komaan!

Trol maar verder.

Ik ontken de gaskamers nergens hoor. Zeg gewoon dat er ook erg veel dood zijn gegaan door ziektes, honger enz.

SDX
22 januari 2015, 02:48
Helaas, ja.

Wel, die zijn 't gevaarlijkst.

Terrorisme kan en mag (alsnog) bestreden worden, de zwijgende meerderheid staat er bij, kijkt er naar en doet niets om de waanzin in eigen rangen te stoppen, en weten verduiveld goed waarom.

Jay-P.
22 januari 2015, 02:50
Ontken jij nu de holocaust, ben jij negationist?
In la BelZiek is dat strafbaar.De negationisme wetgeving is idioot. Laat andere idioten toch ontkennen wat ze willen.
Of maakt dat hen meer geloofwaardig? Kom nu, U kan beter!

Domheden met domheden beantwoorden blijven domheden.
Slim he?

Nietzsche
22 januari 2015, 02:51
Wel, die zijn 't gevaarlijkst.

Terrorisme kan en mag (alsnog) bestreden worden, de zwijgende meerderheid staat er bij, kijkt er naar en doet niets om de waanzin in eigen rangen te stoppen, en weten verduiveld goed waarom.

Helemaal mee eens.

SDX
22 januari 2015, 02:54
Ik ontken de gaskamers nergens hoor. Zeg gewoon dat er ook erg veel dood zijn gegaan door ziektes, honger enz.

In de veewagons en kampen vanzelfsprekend.


Elidings bedoelde dat de joden, nu ze 'n eigen land hebben, zich niet/nooit meer als makke schapen in die veewagons naar de kampen zullen laten drijven of naar gaskamers op weg naar hun uitroeing.

Dat is de reden waarom ze 'n eigen land hard nodig hebben, bewijst 't verleden en met de toename van jodenhatende mohamedanen in 't westen, zou de toekomst dat ook wel eens kunnen bewijzen.

SDX
22 januari 2015, 02:57
De negationisme wetgeving is idioot. Laat andere idioten toch ontkennen wat ze willen.
Of maakt dat hen meer geloofwaardig? Kom nu, U kan beter!

Domheden met domheden beantwoorden blijven domheden.
Slim he?
Wat?

Voor mijn part ontkent men 't licht van de zon, zal me worst wezen.

Jay-P.
22 januari 2015, 06:38
Wat?

Voor mijn part ontkent men 't licht van de zon, zal me worst wezen.Zonbron zal content zijn.
En die worst: zonder vel he? Anders niet koooosjer! :lol:

zonbron
22 januari 2015, 06:57
Zonbron zal content zijn.
En die worst: zonder vel he? Anders niet koooosjer! :lol:


Oooh!:cry:

zonbron
22 januari 2015, 07:00
Wat?

Voor mijn part ontkent men 't licht van de zon, zal Zme worst wezen.

Zo blijkt,

TheFourHorsemen
22 januari 2015, 08:48
Uw zg. heilige huisjes moeten tegen de grond. De 2de generatie zg. "Israeli" heeft elk recht op welk eigen gebied dan ook grandioos verspeelt. Eigen schuld, arrogante bult.

"Recht op een eigen gebied" wordt meestal gewoon militair afgedwongen. De rest is zever van dromers. Geen enkel land neemt VN resoluties etc. erg serieus.

atmosphere
22 januari 2015, 09:07
Leg me eerst maar eens uit wat dat is, zo'n gematigd mohamedaan, wat doet dat, heeft dat levenslange garantie of staat er 'n vervaldatum/houdbaarheidsdatum op?

Is dat de ZWIJGENDE meerderheid?

Ze zwijgen helemaal niet , u wilt ze niet hoort ze niet

SDX
22 januari 2015, 09:15
Ze zwijgen helemaal niet , u wilt ze niet hoort ze niet

Ik hoor dat hun atrociteiten, dezelfde die voorgeschreven staan in hun geschriften en die hun profeet hen voordeed, uiteraard niets met islam te maken hebben.

Gijlie blij met 'n dooi mus.

atmosphere
22 januari 2015, 09:21
Bs'd

Het is ook wel schofterig en misdadig dat de Joden het lef hebben om zich te verdedigen tegen duizenden raketten die op hun burgers afgevuurd worden.



U doet wederom net alsof het echte raketten betreft. In het laatste conflict hebben de Palestijnen zeer weinig van de geavanceerde projectielen gebruikt.
1 raket van Israel zorgde voor meer doden dan alle Palestijnse projectielen bij elkaar deden.

Palestijnen hebben het recht zich te verweren tegen de blokkade / bezetting.
u doet altijd alsof deze gewoon niet bestaat. Bewust de kop in het zand steken.

U steunt Israel overigens totaal niet ! kijk maar eens in het hasbara handbook , naar de communicatie instructies The first step to winning trust and friends
for Israel is showing that you care about peace
for BOTH Israelis and Palestinians and, in particular, a better future for every
child. Indeed, the sequence of your conversation is critical and you must
start with empathy for BOTH sides first.

http://www.stopdebezetting.com/documents/pdf/090713Hasbara%20handboek_tip_report.pdf

atmosphere
22 januari 2015, 09:25
Ik hoor dat hun atrociteiten, dezelfde die voorgeschreven staan in hun geschriften en die hun profeet hen voordeed, uiteraard niets met islam te maken hebben.

Gijlie blij met 'n dooi mus.

Islam heeft er mee te maken , maar nooit alleen de Islam !!
bv Politieke, sociale en economische redenen spelen een grotere rol .
Dat ook altijd het geval geweest, ook bij andere conflicten /andere godsdiensten.

Er is echt geen Islam nodig voor de Palestijnen om te reageren zoals ze doen
In naam van de islam handelen betekend nog niet dat de Islam ook de reden
voor het handelen is.

SDX
22 januari 2015, 09:30
Islam heeft er mee te maken , maar nooit alleen de Islam !!
bv Politieke, sociale en economische redenen spelen een grotere rol .
Dat ook altijd het geval geweest, ook bij andere conflicten /andere godsdiensten.

Er is echt geen Islam nodig voor de Palestijnen om te reageren zoals ze doen
In naam van de islam handelen betekend nog niet dat de Islam ook de reden
voor het handelen is.

Islam is niet enkel religie.

geertvdb
22 januari 2015, 16:42
Islam heeft er mee te maken , maar nooit alleen de Islam !!
bv Politieke, sociale en economische redenen spelen een grotere rol .
Dat ook altijd het geval geweest, ook bij andere conflicten /andere godsdiensten.

Er is echt geen Islam nodig voor de Palestijnen om te reageren zoals ze doen
In naam van de islam handelen betekend nog niet dat de Islam ook de reden
voor het handelen is.

Inderdaad. Alsof de Palestijnen niet zouden reageren indien ze geen moslim waren. Trouwens, niet alle Palestijnen zijn moslim.

SDX
22 januari 2015, 16:47
Inderdaad. Alsof de Palestijnen niet zouden reageren indien ze geen moslim waren. Trouwens, niet alle Palestijnen zijn moslim.

Nee tuurlijk niet.

Er zijn nog 'n paar excuuschristenen over, die getolereerd worden om de wereldopinie te beïnvloeden.

Ik zie dat 't bij u gewerkt heeft.

Eens ze die christenen niet meer nodig hebben, is hen hetzelfde lot beschoren als in elk mohamedaans paradijs, zelfs in 't meest gematigde.

Drukazz
22 januari 2015, 17:34
Inderdaad. Alsof de Palestijnen niet zouden reageren indien ze geen moslim waren. Trouwens, niet alle Palestijnen zijn moslim.

Ik ben ervan overtuigd dat het grootste gedeelte Christelijke Palestijnen in Judea en Samaria stiekem hoopt geannexeerd te worden door Israël en de Israëlische nationaliteit te krijgen.

Gaan ze dat vrijuit zeggen? Uiteraard niet. Die willen niet gekoppensneld worden.

geertvdb
22 januari 2015, 17:41
Nee tuurlijk niet.

Er zijn nog 'n paar excuuschristenen over, die getolereerd worden om de wereldopinie te beïnvloeden.

Ik zie dat 't bij u gewerkt heeft.

Eens ze die christenen niet meer nodig hebben, is hen hetzelfde lot beschoren als in elk mohamedaans paradijs, zelfs in 't meest gematigde.

Flauwe kul!! Google maar eens Daoud Nassar, een Palestijnse Christen in Bethlehem die al jaren wordt getreiterd door omringende kolonisten en de Israelische overheid. Alle andere Palestijnse Christenen zijn al jaren geleden vertrokken/verdreven. Maar deze man had nog een eigendomsakte uit de Ottomaanse tijd waaruit blijkt dat hij de eigenaar is van zijn land, en vecht nu al jaren tegen uitzettingsbevelen. Echt schrijnend.
Eigenlijk is het degoutant dat ge het woord 'excuuschristen' durft schrijven. Echt degoutant.
Ik heb dit Drukazz ook al onder zijn neus gewreven, en weet ge wat zijn reactie was? Niets, noppes! Hij dierf niks te antwoorden. Wat zijn jullie toch verschrikkelijke hypocrieten! Schaamteloos!

Nietzsche
22 januari 2015, 17:43
Islam heeft er mee te maken , maar nooit alleen de Islam !!
bv Politieke, sociale en economische redenen spelen een grotere rol .
Dat ook altijd het geval geweest, ook bij andere conflicten /andere godsdiensten.

Er is echt geen Islam nodig voor de Palestijnen om te reageren zoals ze doen
In naam van de islam handelen betekend nog niet dat de Islam ook de reden
voor het handelen is.

De islam heeft er per definitie niets mee te maken, het is immers een religie vol interpretatie.

Maar dat is niet waar het omgaat. Waar het omgaat is dat er relatief veel mensen zijn die niet het positieve uit de koran halen, maar de haatdragende teksten. Allemaal heel leuk en aardig dat die teksten in oorlogstijd zijn geschreven, maar daar hebben we in de praktijk niets aan.

De praktische feiten zijn dat er nu een groepering is (ISIS) dat in naam van Allah en de koran onschuldige mensen afslacht.

En dat inderdaad de "gematigde moslim" (die dus vooral de positieve dingen uit de koran haalt) erg stil is.

Karel Martel B
22 januari 2015, 18:44
En ondertussen zijn er weer 10 zionisten geëerd met een mes in hun rug

De helden van het Palestijns verzet! Die vechten gelijk de Marokkanen hier: ene in uw zicht die "rustig, rustig" gebaren doet, terwijl een andere u langs achter besluipt.

Eliyahu
23 januari 2015, 07:07
U doet wederom net alsof het echte raketten betreft.

Bs'd

Je bedoelt dat het speelgoedraketjes waren??


Palestijnen hebben het recht zich te verweren tegen de blokkade / bezetting.

De blokkade is goedgekeurd door de VN, en ingesteld omdat gaza Israel de oorlog verklaarde, dus daar mogen ze zich niet tegen verzetten.

Doen ze dat toch dan is Israel gerechtvaardigd om alle middelen in te zetten om het verzet te breken.

U steunt Israel overigens totaal niet ! kijk maar eens in het hasbara handbook , naar de communicatie instructies

http://www.stopdebezetting.com/documents/pdf/090713Hasbara%20handboek_tip_report.pdf

Mooi toch, dan hoevel jullie je nergens zorgen over te maken. :)

Eliyahu
23 januari 2015, 07:09
Islam heeft er mee te maken , maar nooit alleen de Islam !!
bv Politieke, sociale en economische redenen spelen een grotere rol .
Dat ook altijd het geval geweest, ook bij andere conflicten /andere godsdiensten.

Er is echt geen Islam nodig voor de Palestijnen om te reageren zoals ze doen
In naam van de islam handelen betekend nog niet dat de Islam ook de reden
voor het handelen is.

Bs'd

Het zou theoretisch iets anders kunnen zijn dan de islam, maar in dit geval is het gewoon door de koran geïnspireerde jodenhaat.

Eliyahu
23 januari 2015, 07:11
Elke Palestijn is een terrorist?

Bs'd

Misschien dat er nog een enkele goeie tussen loopt, maar ik durf er m'n hand niet voor in 't vuur te steken.

Eliyahu
23 januari 2015, 07:13
"Recht op een eigen gebied" wordt meestal gewoon militair afgedwongen. De rest is zever van dromers. Geen enkel land neemt VN resoluties etc. erg serieus.

Bs'd

De europeanen nemen VN resoluties erg serieus, maar dan toch alleen als het resoluties tegen Israel zijn.

Gelukkig voor hen grossiert de VN daarin, terwijl genocides en rampen genegeerd worden.

Tamam
23 januari 2015, 20:08
Bs'd

Misschien dat er nog een enkele goeie tussen loopt, maar ik durf er m'n hand niet voor in 't vuur te steken.

goed om te zien dat je in 2015 verder tript op al die paddenstoelen of wat je ook genomen hebt.