PDA

View Full Version : van je familie moet je het hebben ... :-(


bembem
9 februari 2015, 11:53
Onlangs vreesde ik dakloos te worden .. M'n moeder reageerde niet eens op m'n e-mail om hulp ... Dat mens heeft me in de tijd geadopteerd omdat ze absoluut een boeleke wou, en nu laat ze me stikken omdat ik niet aan haar verwachtingen van 'geslaagde in het leven' voldoe. Zolang m'n vader nog leefde was ze lief/speelde ze komedie, maar nu hij dood is toont ze haar ware aard. Wat een bitch, ik haat haar, en heb besloten haar nooit meer te contacteren. Genoeg is genoeg! Pffft!


Hebben jullie ook zo'n gemene/achterbakse familie? (Ik hoop van niet) :|

Nietzsche
9 februari 2015, 11:54
Er zijn maar weinig familieleden waar ik echt een goede band mee heb.

dalibor
9 februari 2015, 11:58
Heb een prima band met de familie.

Kan je geval niet goed inschatten Bembem. Is het onverschilligheid van je moeder? Of ben jij zo'n type dat een bepaalde situatie altijd dramatiseert om zo hulp van naasten af te dwingen?

bembem
9 februari 2015, 12:01
Er zijn maar weinig familieleden waar ik echt een goede band mee heb.

Mwau I see tokkie :|

Nietzsche
9 februari 2015, 12:02
Mwau I see tokkie :|

Maar ik zou niet weten waarom dat erg is. Je kan nu eenmaal niet met iedereen goed opschieten, je hebt je familie niet kunnen uitkiezen.

bembem
9 februari 2015, 12:04
Heb een prima band met de familie.

Super :-)


Kan je geval niet goed inschatten Bembem. Is het onverschilligheid van je moeder? Of ben jij zo'n type dat een bepaalde situatie altijd dramatiseert om zo hulp van naasten af te dwingen?

Ja en egoïsme. Dat mens denkt enkel en alleen aan zichzelf .... Daarnaast is ze ook nog eens heel erg gierig :x

bembem
9 februari 2015, 12:05
Maar ik zou niet weten waarom dat erg is. Je kan nu eenmaal niet met iedereen goed opschieten, je hebt je familie niet kunnen uitkiezen.

jammer genoeg niet :-(

Nietzsche
9 februari 2015, 12:06
Super :-)



Ja en egoïsme. Dat mens denkt enkel en alleen aan zichzelf .... Daarnaast is ze ook nog eens heel erg gierig :x

Verklaar je nader?

bembem
9 februari 2015, 12:09
Verklaar je nader?

Tja, wat valt daar over nader te verklaren, het is een gierig mens, ze kijkt op iedere eurocent en gunt me niks, echt niet normaal hoor ...

Nietzsche
9 februari 2015, 12:10
Tja, wat valt daar over nader te verklaren, het is een gierig mens, ze kijkt op iedere eurocent en gunt me niks, echt niet normaal hoor ...

Wat zou je moeder je qua geld moeten gunnen dan? je bent toch een volwassen vrouw?

bembem
9 februari 2015, 12:13
Wat zou je moeder je qua geld moeten gunnen dan? je bent toch een volwassen vrouw?

Weet ik ook wel tokkie dat ik geen klein kind meer ben, maar moest ik later een dochter/zoon hebben die dik in de shit zit, dan zou ik die toch helpen ...

Nietzsche
9 februari 2015, 12:15
Weet ik ook wel tokkie dat ik geen klein kind meer ben, maar moest ik later een dochter/zoon hebben die dik in de shit zit, dan zou ik die toch helpen ...

Iemand die zwaar in de shit zit, heeft geen pc.

bembem
9 februari 2015, 12:17
Iemand die zwaar in de shit zit, heeft geen pc.

Oh nee, niet weer die plaat ...

Nietzsche
9 februari 2015, 12:20
Oh nee, niet weer die plaat ...

Zwaar in de shit zitten, armoede dat is allemaal subjectief.

Wat heb jij nu daadwerkelijk allemaal meegemaakt? is je zusje verkracht door boko haram? heb je al een Afrikaans hongerbuikje?

bembem
9 februari 2015, 12:27
Zwaar in de shit zitten, armoede dat is allemaal subjectief.

Wat heb jij nu daadwerkelijk allemaal meegemaakt? is je zusje verkracht door boko haram? heb je al een Afrikaans hongerbuikje?

Euh hallo? Je kan natuurlijk altijd nog erger gaan, dat je armoede hier in de Westerse wereld totaal minimaliseert ... Maar bon, de kans dat ik dakloos zou worden als ik niet uit m'n doppen kijk, bestaat wel degelijk hoor ..

Nietzsche
9 februari 2015, 12:29
Euh hallo? Je kan natuurlijk altijd nog erger gaan, dat je armoede hier in de Westerse wereld totaal minimaliseert ... Maar bon, de kans dat ik dakloos zou worden als ik niet uit m'n doppen kijk, bestaat wel degelijk hoor ..

Dus?

Je kan zo bij een instantie aankloppen. Je situatie is niet comfortabel en prettig, maar zwaar in de shit zit je niet vind ik.

bembem
9 februari 2015, 12:31
Dus?

Je kan zo bij een instantie aankloppen. Je situatie is niet comfortabel en prettig, maar zwaar in de shit zit je niet vind ik.

Mwau ergens heb je gelijk .. Doe je dit om me op te beuren tokkie? :-)

Nietzsche
9 februari 2015, 12:33
Mwau ergens heb je gelijk .. Doe je dit om me op te beuren tokkie? :-)

Nee, ik post gewoon datgene wat ik denk.

bembem
9 februari 2015, 12:34
Nee, ik post gewoon datgene wat ik denk.

Is goed hoor ;-)

DewareJakob
9 februari 2015, 12:35
Ik heb vooral van mijn ouders geleerd hoe het niet moet. Ze hadden beter geen (6) kinderen gehad. Maar een ouder in het onderwijs gaat er nogal vaak van uit dat ze het absoluut bij het rechte eind hebben. Niet dus.

bembem
9 februari 2015, 12:38
Ik heb vooral van mijn ouders geleerd hoe het niet moet. Ze hadden beter geen (6) kinderen gehad. Maar een ouder in het onderwijs gaat er nogal vaak van uit dat ze het absoluut bij het rechte eind hebben. Niet dus.

6 is inderdaad best veel ...

circe
9 februari 2015, 12:40
Ik heb vooral van mijn ouders geleerd hoe het niet moet. Ze hadden beter geen (6) kinderen gehad. Maar een ouder in het onderwijs gaat er nogal vaak van uit dat ze het absoluut bij het rechte eind hebben. Niet dus.

Kindje van Jan van den Berghe?

maddox
9 februari 2015, 12:47
Onlangs vreesde ik dakloos te worden .. M'n moeder reageerde niet eens op m'n e-mail om hulp ... Dat mens heeft me in de tijd geadopteerd omdat ze absoluut een boeleke wou, en nu laat ze me stikken omdat ik niet aan haar verwachtingen van 'geslaagde in het leven' voldoe. Zolang m'n vader nog leefde was ze lief/speelde ze komedie, maar nu hij dood is toont ze haar ware aard. Wat een bitch, ik haat haar, en heb besloten haar nooit meer te contacteren. Genoeg is genoeg! Pffft!


Hebben jullie ook zo'n gemene/achterbakse familie? (Ik hoop van niet) :|

Ho kleintje. Iemand in huis nemen geeft ferme risico's. Da's nu eenmaal een gevolg van het rechtssysteem/uitkeringssysteem in Blegië.

Toen wij een kameraad in huis namen, omdat die effectief uit zijn huurwoning gezet werd -niet abnormaal met een deftige huurachterstand-, wisten we dat er gezeik mee ging komen. We hebben dan ook bij de vrederechter in Gent gaan praten met de huisbazin. Het is goed gekomen. Maar als die dame kwaad wou, hadden Babs en ik mogen opdraaien voor die schuld.

Ook verminderde zijn invaliditeitsuitkering van €750 naar €280, omdat hij inwonende was. Dat hebben we met de hulp van -raar maar waar- de belastingsdienst kunnen veranderen. Het kwam de belastingsdienst beter uit dat hij niet ten laste kwam.

Dus bembemmetje, we hebben ervaring met het in huis nemen van pechvogels.

Langs de andere kant, onze "ex-loodgieter" is nu geslaagd goudsmid en graveur (specialiteit muntslagen).
Hij heeft zijn tijd hier niet verspild, maar is beginnen herscholen. En nu gij.

dalibor
9 februari 2015, 13:04
Super :-)



Ja en egoïsme. Dat mens denkt enkel en alleen aan zichzelf .... Daarnaast is ze ook nog eens heel erg gierig :x

Waarom vraag je dan haar hulp? Om haar met een schulgevoel op te zadelen? Om lekker dramatisch te doen?

bembem
9 februari 2015, 13:07
Waarom vraag je dan haar hulp? Om haar met een schulgevoel op te zadelen? Om lekker dramatisch te doen?

In de hoop dat ze misschien alsnog reageert?

bembem
9 februari 2015, 13:12
Ho kleintje. Iemand in huis nemen geeft ferme risico's. Da's nu eenmaal een gevolg van het rechtssysteem/uitkeringssysteem in Blegië.

Toen wij een kameraad in huis namen, omdat die effectief uit zijn huurwoning gezet werd -niet abnormaal met een deftige huurachterstand-, wisten we dat er gezeik mee ging komen. We hebben dan ook bij de vrederechter in Gent gaan praten met de huisbazin. Het is goed gekomen. Maar als die dame kwaad wou, hadden Babs en ik mogen opdraaien voor die schuld.

Ook verminderde zijn invaliditeitsuitkering van €750 naar €280, omdat hij inwonende was. Dat hebben we met de hulp van -raar maar waar- de belastingsdienst kunnen veranderen. Het kwam de belastingsdienst beter uit dat hij niet ten laste kwam.

Dus bembemmetje, we hebben ervaring met het in huis nemen van pechvogels.

Langs de andere kant, onze "ex-loodgieter" is nu geslaagd goudsmid en graveur (specialiteit muntslagen).
Hij heeft zijn tijd hier niet verspild, maar is beginnen herscholen. En nu gij.

maddox je bent een schatje .. come here honey :hug:

maddox
9 februari 2015, 13:13
maddox je bent een schatje .. come here honey :hug:

Wow, beetje rustig he. Ik ben getrouwd...

bembem
9 februari 2015, 13:17
Wow, beetje rustig he. Ik ben getrouwd...

lol, ik weet het .. :oops::oops:

Nietzsche
9 februari 2015, 13:22
We hebben allemaal erg veel medelijden met je , Je Suis bembem

DewareJakob
9 februari 2015, 13:28
Kindje van Jan van den Berghe?

Neen hoor, ik heb zelf al volwassen kindjes (3) en één kleindochtertje.
Maar er zijn frappante overeenkomsten tussen mijn vader en deze persoon.

Drukazz
9 februari 2015, 13:28
Elk verhaal heeft 2 kanten. Ik zou graag jouw moeder haar verhaal ook eens horen. Daarna kan ik pas oordelen.

bembem
9 februari 2015, 13:34
We hebben allemaal erg veel medelijden met je , Je Suis bembem

:oops:

Indomitable
9 februari 2015, 14:32
Tja, familie kun je jammer genoeg niet kiezen, vrienden gelukkig wel.

Marie van de koster
9 februari 2015, 17:32
Ik kan niet oordelen over uw specifiek geval, Bembem, ik ken uw moeder niet en uzelf enkel via internet.
Maar ik ken 2 gelijkaardige gevallen als het uwe. Mensen die als kind geadopteerd werden. Kleine Koreaantjes die uit hun wereld gehaald werden en bij goed bedoelende Westerse ouders gedropt werden.
In beide gevallen is het slecht afgelopen, de verhoudingen liepen helemaal stuk, er was hoe langer hoe meer irritatie, daarna ruzie en dan een volledige breuk. 't Is heel jammer maar later zag ik eens een documentaire over deze problematiek op TV, het schijnt echt veel voor te komen. Wij hadden die kinderen uit oorlogsgebied beter een goede opvoeding en opleiding in eigen land bezorgd in plaats van ze naar hier te halen.
Met de jongens uit het éne gezin is het nog goed afgelopen, ze hadden volledig gebroken met hun adoptie-ouders maar hebben een goed leven opgebouwd en toen hun adoptiemoeder op de sukkel geraakte, zijn ze toch ingegaan op haar poging tot contact en hebben haar terug opgezocht. Ze is wel kort erna gestorven.
Het meisje uit het andere gezin heb ik helemaal uit het oog verloren, ze was in de tijd dat ik haar kende zo'n 21 of 22 jaar en heel boos op de wereld en vooral op haar adoptiefamilie. Ik hoop dat ze goed terecht gekomen is, want ze was eigenlijk best lief.

Xenophon
9 februari 2015, 17:44
Wow, beetje rustig he. Ik ben getrouwd...

Gelukkig ben je getrouwd.

Pericles
9 februari 2015, 17:52
Gelukkig ben je getrouwd.

Ja maar is hij gelukkig getrouwd ? ;-)

DewareJakob
9 februari 2015, 18:30
Ik kan niet oordelen over uw specifiek geval, Bembem, ik ken uw moeder niet en uzelf enkel via internet.
Maar ik ken 2 gelijkaardige gevallen als het uwe. Mensen die als kind geadopteerd werden. Kleine Koreaantjes die uit hun wereld gehaald werden en bij goed bedoelende Westerse ouders gedropt werden.
In beide gevallen is het slecht afgelopen, de verhoudingen liepen helemaal stuk, er was hoe langer hoe meer irritatie, daarna ruzie en dan een volledige breuk. 't Is heel jammer maar later zag ik eens een documentaire over deze problematiek op TV, het schijnt echt veel voor te komen. Wij hadden die kinderen uit oorlogsgebied beter een goede opvoeding en opleiding in eigen land bezorgd in plaats van ze naar hier te halen.
Met de jongens uit het éne gezin is het nog goed afgelopen, ze hadden volledig gebroken met hun adoptie-ouders maar hebben een goed leven opgebouwd en toen hun adoptiemoeder op de sukkel geraakte, zijn ze toch ingegaan op haar poging tot contact en hebben haar terug opgezocht. Ze is wel kort erna gestorven.
Het meisje uit het andere gezin heb ik helemaal uit het oog verloren, ze was in de tijd dat ik haar kende zo'n 21 of 22 jaar en heel boos op de wereld en vooral op haar adoptiefamilie. Ik hoop dat ze goed terecht gekomen is, want ze was eigenlijk best lief.

Het loopt niet altijd slecht. Ik ken ook een gezin waar een adoptief (ook Koreaans trouwens) kindje tussen de andere geglipt is en perfect één van hen geworden is.

Rahowa
9 februari 2015, 20:30
Hebben jullie ook zo'n gemene/achterbakse familie? (Ik hoop van niet) :|

Een teef van een moeder en een vader die alleen voor zichzelf leefde.Full-time werken en dan keiveel sporten wielrennen,triatlon,marathons en 100 km-lopen,altijd stress die vent wegens tijdsgebrek,en dat kwam niet omdat de kinderen veel aandacht kregen.Opvoeden beperkte zich blijkbaar tot roepen en slaan.Eigenlijk was het erg dat je je als kind schaamt omdat vader of moeder en plein publiek staan te tieren of kletsen geven.

DewareJakob
9 februari 2015, 21:34
Een teef van een moeder en een vader die alleen voor zichzelf leefde.Full-time werken en dan keiveel sporten wielrennen,triatlon,marathons en 100 km-lopen,altijd stress die vent wegens tijdsgebrek,en dat kwam niet omdat de kinderen veel aandacht kregen.Opvoeden beperkte zich blijkbaar tot roepen en slaan.Eigenlijk was het erg dat je je als kind schaamt omdat vader of moeder en plein publiek staan te tieren of kletsen geven.

Ik heb vooral van mijn ouders geleerd hoe het niet moet. Ze hadden beter geen kinderen gehad.

Zo erg was het niet bij mij. Maar het moet je toch een motivatie geven van, als je zelf kinderen hebt, het wel proberen goed te doen.

Thuleander
9 februari 2015, 21:52
Er zijn maar weinig familieleden waar ik echt een goede band mee heb.

Dat komt wellicht omdat je te soft bent tegenover die familieleden.
Die denken dat ze zich kunnen permitteren om familie te veronachtzamen? Om eigen bloed te verwaarlozen?
Daar moet je hard tegen optreden, makker.
Desnoods moeten ze het voelen.

cookie monster
10 februari 2015, 00:30
Sommige zijn tof , sommige zijn stof :D

cookie monster
10 februari 2015, 00:30
Sommige zijn tof , sommige zijn stof :D

Lance
10 februari 2015, 06:03
Onlangs vreesde ik dakloos te worden .. M'n moeder reageerde niet eens op m'n e-mail om hulp ... Dat mens heeft me in de tijd geadopteerd omdat ze absoluut een boeleke wou, en nu laat ze me stikken omdat ik niet aan haar verwachtingen van 'geslaagde in het leven' voldoe. Zolang m'n vader nog leefde was ze lief/speelde ze komedie, maar nu hij dood is toont ze haar ware aard. Wat een bitch, ik haat haar, en heb besloten haar nooit meer te contacteren. Genoeg is genoeg! Pffft!


Hebben jullie ook zo'n gemene/achterbakse familie? (Ik hoop van niet) :|

Je geeft nu 1 kant van het verhaal. Ik zou graag je moeder haar versie van de feiten eens horen.

Hoe het ook zij, je geeft zelf aan wat je grootste probleem is vandaag: je haat. Elke moeite is te veel, elke persoon die kritiek geeft is slecht, elk gelukkig koppel bekijk je met afgunst, elke 'verdachte blik' op straat is een vorm van latent racisme, en ga zo maar door...
Je zegt van jezelf dat je introvert bent, maar dat is enkel een manier om niet te moeten toegeven dat je eigenlijk geen persoonlijk contact meer wilt hebben met andere mensen. Je vertrouwt niemand meer. En wat oppervlakkige tekstjes uitwisselen op dit forum is jouw enige sociale uitlaatklep. Je kan zo nog jaren verder gaan, maar het verandert niets aan het feit dat je mensen bent gaan haten. Ik begrijp dat als geen ander, maar op een gegeven moment moet je ook eens eerlijk durven toegeven dat je zelf voor het grootste deel verantwoordelijk bent voor je levensweg.
En ik heb het niet enkel over werk vinden, een gezin stichten en al die andere zgn. evidenties. Want je mag morgen een droomjob vinden en terug gaan meedraaien in het systeem. Zolang je jezelf en anderen blijft haten loopt alles toch weer stuk, dat geef ik je op een papiertje.
Ze gaan je niet gek verklaren, dus misschien dat je nu al begint te denken aan plan B en stopt met weglopen van de realiteit. Het is zoals drugs en alcohol: ze geven je de illusie dat je geen echt leven nodig hebt. Maar diep vanbinnen knaagt het elke dag opnieuw dat je geen echte vriendin hebt waar je alles mee kan delen, waar je leuke dingen mee kan doen. Dat je geen man hebt die je verzorgt wanneer je ziek bent en waarmee je op straat hand in hand kan wandelen. Dat je geen job hebt waarbij je je echt nuttig kan voelen en waardoor je 's avonds moe en voldaan in je bedje kan kruipen. Je kan nog jarenlang tegen jezelf liegen, maar je mist die dingen echt.

de vuile muilekoek
10 februari 2015, 08:24
Er zijn maar weinig familieleden waar ik echt een goede band mee heb.

Familie is meestal nog meer miserie ...

bembem
10 februari 2015, 19:17
Kindje van Jan van den Berghe?

Circe je nieuwe avatar is te gek hihihi :lol::thumbsup:

bembem
10 februari 2015, 19:24
Ik kan niet oordelen over uw specifiek geval, Bembem, ik ken uw moeder niet en uzelf enkel via internet.
Maar ik ken 2 gelijkaardige gevallen als het uwe. Mensen die als kind geadopteerd werden. Kleine Koreaantjes die uit hun wereld gehaald werden en bij goed bedoelende Westerse ouders gedropt werden.
In beide gevallen is het slecht afgelopen, de verhoudingen liepen helemaal stuk, er was hoe langer hoe meer irritatie, daarna ruzie en dan een volledige breuk. 't Is heel jammer maar later zag ik eens een documentaire over deze problematiek op TV, het schijnt echt veel voor te komen. Wij hadden die kinderen uit oorlogsgebied beter een goede opvoeding en opleiding in eigen land bezorgd in plaats van ze naar hier te halen.
Met de jongens uit het éne gezin is het nog goed afgelopen, ze hadden volledig gebroken met hun adoptie-ouders maar hebben een goed leven opgebouwd en toen hun adoptiemoeder op de sukkel geraakte, zijn ze toch ingegaan op haar poging tot contact en hebben haar terug opgezocht. Ze is wel kort erna gestorven.
Het meisje uit het andere gezin heb ik helemaal uit het oog verloren, ze was in de tijd dat ik haar kende zo'n 21 of 22 jaar en heel boos op de wereld en vooral op haar adoptiefamilie. Ik hoop dat ze goed terecht gekomen is, want ze was eigenlijk best lief.

oww Marie wat triest :| gelukkig dat het voor die ene familie nog redelijk goed verder verlopen is .. hmm, ik heb zo ook het een en ander over deze problematiek te weten gekomen en het schetst inderdaad een niet al te positief beeld rond adoptie wanneer het misloopt ...

hurricane
10 februari 2015, 19:31
Wij hebben ook een kennis die voortdurend op haar moeder zit te kankeren omdat ze er geen geld van krijgt.
Werken doet ze niet. Naar werk zoeken al helemaal niet. Maar wel continu janken dat de maatschappij rot is.
Wat wil je wat we daarop zeggen ? Of moeten we een omhaling organiseren omdat jij dan een comfortabel en werkloos leventje kan blijven houden ?
Voor wat, hoort wat. Dat zou je nu toch wel stilaan moeten beginnen inzien eh.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat iemand die mondig is en quasi foutloos schrijft, niet aan een job zou kunnen geraken. Als je echt wil werken is er altijd wel een weg.
Al schrijf je jezelf in bij alle interim's. Vroeg of laat krijg je wel iets. Maar je moet wel willen, uiteraard.
Maar verlaag je niet tot het schofferen van je moeder. Zij is niet verantwoordelijk voor jouw levenshouding.

bembem
10 februari 2015, 19:31
Het loopt niet altijd slecht. Ik ken ook een gezin waar een adoptief (ook Koreaans trouwens) kindje tussen de andere geglipt is en perfect één van hen geworden is.

Klopt, zoals m'n zus dus, niets doet zij verkeerd in de ogen van m'n moeder. Ze is dan ook het super oogappeltje dat al de aandacht en affectie krijgt. Ergens ben ik blij dat ze ook geadopteerd is, anders had ik me echt als een soort van Assepoester gewaand :|

bembem
10 februari 2015, 19:39
Je geeft nu 1 kant van het verhaal. Ik zou graag je moeder haar versie van de feiten eens horen.

Hoe het ook zij, je geeft zelf aan wat je grootste probleem is vandaag: je haat. Elke moeite is te veel, elke persoon die kritiek geeft is slecht, elk gelukkig koppel bekijk je met afgunst, elke 'verdachte blik' op straat is een vorm van latent racisme, en ga zo maar door...
Je zegt van jezelf dat je introvert bent, maar dat is enkel een manier om niet te moeten toegeven dat je eigenlijk geen persoonlijk contact meer wilt hebben met andere mensen. Je vertrouwt niemand meer. En wat oppervlakkige tekstjes uitwisselen op dit forum is jouw enige sociale uitlaatklep. Je kan zo nog jaren verder gaan, maar het verandert niets aan het feit dat je mensen bent gaan haten. Ik begrijp dat als geen ander, maar op een gegeven moment moet je ook eens eerlijk durven toegeven dat je zelf voor het grootste deel verantwoordelijk bent voor je levensweg.
En ik heb het niet enkel over werk vinden, een gezin stichten en al die andere zgn. evidenties. Want je mag morgen een droomjob vinden en terug gaan meedraaien in het systeem. Zolang je jezelf en anderen blijft haten loopt alles toch weer stuk, dat geef ik je op een papiertje.
Ze gaan je niet gek verklaren, dus misschien dat je nu al begint te denken aan plan B en stopt met weglopen van de realiteit. Het is zoals drugs en alcohol: ze geven je de illusie dat je geen echt leven nodig hebt. Maar diep vanbinnen knaagt het elke dag opnieuw dat je geen echte vriendin hebt waar je alles mee kan delen, waar je leuke dingen mee kan doen. Dat je geen man hebt die je verzorgt wanneer je ziek bent en waarmee je op straat hand in hand kan wandelen. Dat je geen job hebt waarbij je je echt nuttig kan voelen en waardoor je 's avonds moe en voldaan in je bedje kan kruipen. Je kan nog jarenlang tegen jezelf liegen, maar je mist die dingen echt.

Euhm ben je intussentijd lessen psychologie gaan volgen of zo? :lol: er staan nogal wat dingen in die niet van toepassing zijn hoor, zo haat ik mezelf niet en is het ook niet zo dat ik iedereen haat, niemand vertrouw etc. Ik zeg gewoon dat ik iets tegen m'n moeder heb en dan maak jij er heel zo'n story van .. omg :lol::lol::lol:

Nietzsche
10 februari 2015, 19:41
Marie weet het allemaal verstandig te formuleren. Maar eigenlijk komt het er gewoon op neer dat die smerige buitenlanders lekker moeten oprotten... :P

bembem
10 februari 2015, 19:55
Wij hebben ook een kennis die voortdurend op haar moeder zit te kankeren omdat ze er geen geld van krijgt.
Werken doet ze niet. Naar werk zoeken al helemaal niet. Maar wel continu janken dat de maatschappij rot is.
Wat wil je wat we daarop zeggen ? Of moeten we een omhaling organiseren omdat jij dan een comfortabel en werkloos leventje kan blijven houden ?
Voor wat, hoort wat. Dat zou je nu toch wel stilaan moeten beginnen inzien eh.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat iemand die mondig is en quasi foutloos schrijft, niet aan een job zou kunnen geraken. Als je echt wil werken is er altijd wel een weg.
Al schrijf je jezelf in bij alle interim's. Vroeg of laat krijg je wel iets. Maar je moet wel willen, uiteraard.
Maar verlaag je niet tot het schofferen van je moeder. Zij is niet verantwoordelijk voor jouw levenshouding.

Juist ja ... Vroeg of laat. En wanneer het te laat zal zijn, zal inderdaad niemand me missen want ik ben een luie profiterende parasiet die haar moeder schoffeert om eens lekker te kunnen verder genieten in de hangmat ... :roll::roll:

Nietzsche
10 februari 2015, 19:59
Juist ja ... Vroeg of laat. En wanneer het te laat zal zijn, zal inderdaad niemand me missen want ik ben een luie profiterende parasiet die haar moeder schoffeert om eens lekker te kunnen verder genieten in de hangmat ... :roll::roll:

Uit de slachtofferrol stappen zou wel bevorderlijk zijn.

The Syndrome
10 februari 2015, 20:06
Onlangs vreesde ik dakloos te worden .. M'n moeder reageerde niet eens op m'n e-mail om hulp ... Dat mens heeft me in de tijd geadopteerd omdat ze absoluut een boeleke wou, en nu laat ze me stikken omdat ik niet aan haar verwachtingen van 'geslaagde in het leven' voldoe. Zolang m'n vader nog leefde was ze lief/speelde ze komedie, maar nu hij dood is toont ze haar ware aard. Wat een bitch, ik haat haar, en heb besloten haar nooit meer te contacteren. Genoeg is genoeg! Pffft!


Hebben jullie ook zo'n gemene/achterbakse familie? (Ik hoop van niet) :|
Hou u taai , ik zit met een transseksueel in de familie .

Xenophon
10 februari 2015, 20:08
Uit de slachtofferrol stappen zou wel bevorderlijk zijn.

Je zou ze beter wat steunen in plaats van haar te kleineren altijd.

Nietzsche
10 februari 2015, 20:09
Je zou ze beter wat steunen in plaats van haar te kleineren altijd.

Och, de moraalridder komt ook uit zijn holletje.

bembem
10 februari 2015, 20:17
Hou u taai , ik zit met een transseksueel in de familie .

ach, een zeer conservatieve familie bedoel je? dan kan ik me inderdaad inbeelden dat het niet fijn moet zijn voor die persoon in kwestie :-(

bembem
10 februari 2015, 20:18
Je zou ze beter wat steunen in plaats van haar te kleineren altijd.

Thanks Xeno ;-):-);-):-)

Xenophon
10 februari 2015, 20:22
Och, de moraalridder komt ook uit zijn holletje.

Stoer.

bembem
10 februari 2015, 20:59
Uit de slachtofferrol stappen zou wel bevorderlijk zijn.

In het begin was ik niet zo hoor, zo ben ik toen met volle moed begonnen aan allerlei 'kutjobjes' i.e. gaan poetsen in de nachtdienst van een hotel, bij McDonalds gaan werken, gaan opdienen en helpen in de catering van een bedrijfsrestaurant, aan de slag als medewerkster voor vanalles en nog wat bij Pizza Hut, Match, Delhaize .. you name it .. en zelfs tot voor enkele jaren was ik nog tamelijk optimistisch en heb ik me zelfs nog omgeschoold via opleiding bij de Vdab + diverse stages! .. Maar ja, dat heeft tijdens het solliciteren tot zover geen noemenswaardige invloed want ik heb zogezegd te weinig ervaring - en dit zelfs voor posten waar dit geen vereiste is ..

Dus tja, en zo keert het tij, je wordt ouder, je omgeving begint hoe langer en meer zich te settelen, vinden wel een vaste baan met uitzicht op een min of meer goede toekomst, en jij blijft ter plaatse trappelen (nee achteruitgaan zelfs ..), en stilaan begin je te beseffen dat je niet altijd eeuwig jong zult zijn ...

Zo heb ik m'n keerpunt dus gehad omstreeks m'n dertigste, en sindsdien is het enkel maar bergaf gegaan, want tja ik zat ondertussen als langdurig werkloze parallel in een speciaal traject van de Vdab waar men me psychologische bijstand verschafte omdat ik ondertussen serieus depressief aan het worden was .. En de rest ken je, als depressieve kan je moeilijk bij het Fod (dienst gehandicapten) terecht voor een uitkering, aldus kwam de zielenknijper via de Vdab op de proppen met een "serieuzere diagnose" .. Op die manier wint zijn boetiek ook zieltjes en geniet de Vdab (en onrechtstreeks het Ocmw - wanneer je door hervormingen uiteindelijk daar belandt) 'betere statistieken' i.e. een werkloze minder op de payroll van de Rva, want daar draait het tenslotte om ... I took part of the game of life and I lost :-(

Het enige dat ik nu nog hoop is dat ik binnen dit en enkele maanden officieel in het bezit van die erkenning als gehandicapte zal zijn, dan heb ik op dat vlak tenminste rust, en al de rest kan de pot op! Ik heb genoeg gegeven. Een hangmat en een luilekkerleventje .. Yeah right! From the outside maybe .. Maar in m'n hoofd heb ik eigenlijk geen moment rust gehad, het zal me dan ook niet verbazen als ik uiteindelijk aan een of andere vorm van ergerniskanker zal bezwijken. Ik was op dat vlak misschien beter iets minder serieus van aard op de wereld gekomen, want een flierefluiter die er haar voeten aan veegt ben ik nooit geweest. :x

Nietzsche
10 februari 2015, 21:09
In het begin was ik niet zo hoor, zo ben ik toen met volle moed begonnen aan allerlei 'kutjobjes' i.e. gaan poetsen in de nachtdienst van een hotel, bij McDonalds gaan werken, gaan opdienen en helpen in de catering van een bedrijfsrestaurant, aan de slag als medewerkster voor vanalles en nog wat bij Pizza Hut, Match, Delhaize .. you name it .. en zelfs tot voor enkele jaren was ik nog tamelijk optimistisch en heb ik me zelfs nog omgeschoold via opleiding bij de Vdab + diverse stages! .. Maar ja, dat heeft tijdens het solliciteren tot zover geen noemenswaardige invloed want ik heb zogezegd te weinig ervaring - en dit zelfs voor posten waar dit geen vereiste is ..

Dus tja, en zo keert het tij, je wordt ouder, je omgeving begint hoe langer en meer zich te settelen, vinden wel een vaste baan met uitzicht op een min of meer goede toekomst, en jij blijft ter plaatse trappelen (nee achteruitgaan zelfs ..), en stilaan begin je te beseffen dat je niet altijd eeuwig jong zult zijn ...

Zo heb ik m'n keerpunt dus gehad omstreeks m'n dertigste, en sindsdien is het enkel maar bergaf gegaan, want tja ik zat ondertussen als langdurig werkloze parallel in een speciaal traject van de Vdab waar men me psychologische bijstand verschafte omdat ik ondertussen serieus depressief aan het worden was .. En de rest ken je, als depressieve kan je moeilijk bij het Fod (dienst gehandicapten) terecht voor een uitkering, aldus kwam de zielenknijper via de Vdab op de proppen met een "serieuzere diagnose" .. Op die manier wint zijn boetiek ook zieltjes en geniet de Vdab (en onrechtstreeks het Ocmw - wanneer je door hervormingen uiteindelijk daar belandt) 'betere statistieken' i.e. een werkloze minder op de payroll van de Rva, want daar draait het tenslotte om ... I took part of the game of life and I lost :-(

Het enige dat ik nu nog hoop is dat ik binnen dit en enkele maanden officieel in het bezit van die erkenning als gehandicapte zal zijn, dan heb ik op dat vlak tenminste rust, en al de rest kan de pot op! Ik heb genoeg gegeven. Een hangmat en een luilekkerleventje .. Yeah right! From the outside maybe .. Maar in m'n hoofd heb ik eigenlijk geen moment rust gehad, het zal me dan ook niet verbazen als ik uiteindelijk aan een of andere vorm van ergerniskanker zal bezwijken. Ik was op dat vlak misschien beter iets minder serieus van aard op de wereld gekomen, want een flierefluiter die er haar voeten aan veegt ben ik nooit geweest. :x

:lol:

bembem
10 februari 2015, 21:20
:lol:

ja lach maar :roll: we zullen zien of je dat ook zult doen wanneer je op je 35ste zelfs niet eens meer kans maakt bij McDonalds voor een kutjobje omdat ze de voorkeur geven aan starters van <26 .. :roll:

Nietzsche
10 februari 2015, 21:23
ja lach maar :roll: we zullen zien of je dat ook zult doen wanneer je op je 35ste zelfs niet eens meer kans maakt bij McDonalds voor een kutjobje omdat ze de voorkeur geven aan starters van <26 .. :roll:

:rofl:

bembem
10 februari 2015, 21:26
:rofl:

:roll:

Another Jack
10 februari 2015, 21:43
ja lach maar :roll: we zullen zien of je dat ook zult doen wanneer je op je 35ste zelfs niet eens meer kans maakt bij McDonalds voor een kutjobje omdat ze de voorkeur geven aan starters van <26 .. :roll:

Bestaan er geen vacatures voor valse starters?

lombas
10 februari 2015, 21:46
ja lach maar :roll: we zullen zien of je dat ook zult doen wanneer je op je 35ste zelfs niet eens meer kans maakt bij McDonalds voor een kutjobje omdat ze de voorkeur geven aan starters van <26 .. :roll:

Dus die mens van tegen de zestig op de Meir was waarschijnlijk één van de eerste personeelsleden toen McDonalds hier euh tijdens de jaren euh zeventig de deuren opendeed? Euh?

lombas
10 februari 2015, 21:47
Bij Quick stellen ze overigens niet zo'n hoge eisen aan het personeel.

Dat is een Franse keten.

Een dooie af en toe kan ook geen kwaad.

bembem
10 februari 2015, 22:53
Dus die mens van tegen de zestig op de Meir was waarschijnlijk één van de eerste personeelsleden toen McDonalds hier euh tijdens de jaren euh zeventig de deuren opendeed? Euh?

Dat moet je hem vragen hoor of ie er toen begonnen is, maar een vijftiger/zestiger die nu bij McDonalds aan de slag zou willen -> good luck! :-o

bembem
10 februari 2015, 22:55
Bij Quick stellen ze overigens niet zo'n hoge eisen aan het personeel.

Dat is een Franse keten.

Een dooie af en toe kan ook geen kwaad.

Okay :-)

bembem
10 februari 2015, 22:55
Bestaan er geen vacatures voor valse starters?

who knows ..

DewareJakob
11 februari 2015, 01:36
Klopt, zoals m'n zus dus, niets doet zij verkeerd in de ogen van m'n moeder. Ze is dan ook het super oogappeltje dat al de aandacht en affectie krijgt. Ergens ben ik blij dat ze ook geadopteerd is, anders had ik me echt als een soort van Assepoester gewaand :|

Dat is dus wat ik niet bedoel, met dat ze één van hen is geworden. Geen speciaaltje, gewoon gelijk de anderen.

Hoomer
11 februari 2015, 05:46
Dus die mens van tegen de zestig op de Meir was waarschijnlijk één van de eerste personeelsleden toen McDonalds hier euh tijdens de jaren euh zeventig de deuren opendeed? Euh?
Was laatst bij MCDonalds te Herentals, 2 vijftig plusser bediende daar. Dus Bembem er is nog hoop. :lol::lol::lol:

bembem
11 februari 2015, 20:41
Was laatst bij MCDonalds te Herentals, 2 vijftig plusser bediende daar. Dus Bembem er is nog hoop. :lol::lol::lol:

Amai hoomer, heb je niets anders te doen dan met mij te zitten spotten :x

:roll::roll:

Nietzsche
11 februari 2015, 21:28
Was laatst bij MCDonalds te Herentals, 2 vijftig plusser bediende daar. Dus Bembem er is nog hoop. :lol::lol::lol:

:-D

Drukazz
11 februari 2015, 21:38
Amai hoomer, heb je niets anders te doen dan met mij te zitten spotten :x

:roll::roll:

Wil je dan geen geld verdienen of lig je liever tot 14u30 in je bed?

bembem
11 februari 2015, 23:38
Wil je dan geen geld verdienen of lig je liever tot 14u30 in je bed?

meh niet weer die plaat pls :|

bembem
11 februari 2015, 23:41
:-D

blij te zien dat ik hier tenminste voor entertainment zorg, toch iets waar ik me nuttig mee maak :-)

Nietzsche
11 februari 2015, 23:42
meh niet weer die plaat pls :|

Hij heeft toch gewoon gelijk?

Nietzsche
11 februari 2015, 23:42
blij te zien dat ik hier tenminste voor entertainment zorg, toch iets waar ik me nuttig mee maak :-)

Jij niet, Hoomer doet dat.

bembem
11 februari 2015, 23:50
Hij heeft toch gewoon gelijk?

hij is vooral jaloers ...

Nietzsche
11 februari 2015, 23:50
hij is vooral jaloers ...

Waarop?

bembem
11 februari 2015, 23:56
Waarop?

op m'n luilekker hangmat leventje

Nietzsche
11 februari 2015, 23:58
op m'n luilekker hangmat leventje

Zo zou ik dat wel zien ja, maar blijkbaar zie jij dat heel anders. Advies wat ze hier geven: doe er wat aan !

Maar het enige wat jij kan blaten is: "ohnee, niet weer die plaat"...

Drukazz
12 februari 2015, 00:00
Leven in de marginaliteit. Wie zijn ze? Wat doen ze? Wat drijft hen?

bembem
12 februari 2015, 00:14
Zo zou ik dat wel zien ja, maar blijkbaar zie jij dat heel anders. Advies wat ze hier geven: doe er wat aan !

Maar het enige wat jij kan blaten is: "ohnee, niet weer die plaat"...

"advies" daar heb ik me de afgelopen jaren vooral mee bezig gehouden .. resultaat? nul komma nul, afgeschreven door de maatschappij ja :x:x

Nietzsche
12 februari 2015, 00:18
"advies" daar heb ik me de afgelopen jaren vooral mee bezig gehouden .. resultaat? nul komma nul, afgeschreven door de maatschappij ja :x:x

Vind het niet leuk, maar ik moet bekennen dat ik het oprecht knap vind hoe jij bij alles in de slachtofferrol kruipt. Je geeft andere (de maatschappij) de schuld en hebt 0 zelfreflectie.

Erg knap: https://33.media.tumblr.com/d077b82c40b4e7d29a94a467dc0adf6d/tumblr_mr2b1sD7WA1rbzmc9o1_400.gif

bembem
12 februari 2015, 00:30
Vind het niet leuk, maar ik moet bekennen dat ik het oprecht knap vind hoe jij bij alles in de slachtofferrol kruipt. Je geeft andere (de maatschappij) de schuld en hebt 0 zelfreflectie.

Erg knap: https://33.media.tumblr.com/d077b82c40b4e7d29a94a467dc0adf6d/tumblr_mr2b1sD7WA1rbzmc9o1_400.gif

nou thanks tokkie :-) maar euhm :oops: het is geen rol :oops: ik ben heus wel wat men kan noemen -> een slachtoffer :twisted:

Nietzsche
12 februari 2015, 00:31
nou thanks tokkie :-) maar euhm :oops: het is geen rol :oops: ik ben heus wel wat men kan noemen -> een slachtoffer :twisted:

Het is ook geen rol, je denkt echt op deze manier.

Knap is dan inderdaad niet het juiste woord, eerder fascinerend.

bembem
12 februari 2015, 00:37
Het is ook geen rol, je denkt echt op deze manier.

Knap is dan inderdaad niet het juiste woord, eerder fascinerend.

oooooooh! echt? :oops: :d !

ik fascineer :-)

bembem
12 februari 2015, 00:57
schuld op de maatschappij schuif omdat je nooit in m'n schoenen hebt gestaan, je bent nooit verstoten of in de steek gelaten door je biologische ouders, je hebt nooit meegemaakt wat veel geadopteerde kinderen meemaken en dagelijks onbewust beleven namelijk verlatingsangst, bindingsangst .. je weet niet hoe het voelt om dit opnieuw - maar dan veel bewuster - mee te moeten maken wanneer je op latere leeftijd plots door je adoptieouders (opnieuw) in de steek wordt gelaten ... :-(

kortom, je beseft niet wat een trauma's ik al niet heb moeten doorstaan, je ziet enkel het woordje 'adoptie' en de associatie dat dit oproept met het beeld van een persoon die niet te klagen heeft want Afrikaanse hongerbuikjes en dode kindertjes in Syrië zijn toch veel erger niet? ..

wat veel adoptiekinderen in feite meemaken is dat ze bovenop hun trauma's nog eens het trauma te verwerken krijgen van in veel gevallen onbegrepen te zijn ... :|:|:|:|:|

Nietzsche
12 februari 2015, 00:58
schuld op de maatschappij schuif omdat je nooit in m'n schoenen hebt gestaan, je bent nooit verstoten of in de steek gelaten door je biologische ouders, je hebt nooit meegemaakt wat veel geadopteerde kinderen meemaken en dagelijks onbewust beleven namelijk bindingsangst .. je weet niet hoe het voelt om dit opnieuw - maar dan veel bewuster - mee te moeten maken wanneer je op latere leeftijd plots door je adoptieouders (opnieuw) in de steek wordt gelaten ... :-(

kortom, je beseft niet wat een trauma's ik al niet heb moeten doorstaan, je ziet enkel het woordje 'adoptie' en de associatie dat dit oproept met het beeld van een persoon die niet te klagen heeft want Afrikaanse hongerbuikjes en dode kindertjes in Syrië zijn toch veel erger niet? ..

wat veel adoptiekinderen in feite meemaken is dat ze bovenop hun trauma's nog eens het trauma te verwerken krijgen van in veel gevallen onbegrepen te zijn ... :|:|:|:|:|

Zozo, jij kent mij?

Rot lekker op met je zelfmedelijden.

bembem
12 februari 2015, 01:09
Zozo, jij kent mij?

Rot lekker op met je zelfmedelijden.

jij kent mij ook niet :-P

Nietzsche
12 februari 2015, 01:10
jij kent mij ook niet :-P

:rofl:

Je bent hier op dit forum gehele levensverhalen aan het verkondigen.

bembem
12 februari 2015, 01:13
:rofl:

Je bent hier op dit forum gehele levensverhalen aan het verkondigen.

klopt, echter niet vanuit de motieven die jij beweert :x

Nietzsche
12 februari 2015, 01:15
klopt, echter niet vanuit de motieven die jij beweert :x

Dat denk ik ook niet, je doet het niet bewust.

bembem
12 februari 2015, 01:18
Dat denk ik ook niet, je doet het niet bewust.

daar weet jij niets van ... boehh!

Svennies
12 februari 2015, 01:28
:rofl:

Je bent hier op dit forum gehele levensverhalen aan het verkondigen.

Ik zou het eerder een permanente klaagzang van klein arm verstoten

Bembemmeke versus de grote stoute maatschappij noemen...

Nét of Bembemmeke de enige is die zulks in haar leven meemaakt...:roll:

bembem
12 februari 2015, 01:36
Ik zou het eerder een permanente klaagzang van klein arm verstoten

Bembemmeke versus de grote stoute maatschappij noemen...

Nét of Bembemmeke de enige is die zulks in haar leven meemaakt...:roll:

dat zeg ik ook niet, maar niet iedereen is mentaal even sterk om daar tegenin te gaan ...

Svennies
12 februari 2015, 01:43
dat zeg ik ook niet, maar niet iedereen is mentaal even sterk om daar tegenin te gaan ...

dan wordt het hoog tijd om daar iets tegen te doen....

Je kan niet eeuwig in de slachtofferrol blijven hangen...

bembem
12 februari 2015, 01:57
dan wordt het hoog tijd om daar iets tegen te doen....

Je kan niet eeuwig in de slachtofferrol blijven hangen...

*zucht* wat valt er dan te doen? zoeken naar een job tot ik een ons weeg? ik kom net te zeggen dat ik de afgelopen jaren met niets anders bezig was, en waar heeft het me geleid, juist ja: de goot!

ik zeg enkel dat het heel moeilijk - zij quasi onmogelijk - is om daar uit te geraken, als je eenmaal in de goot belandt, dan verkommer je enkel nog meer, je komt er zelden op eigen krachten uit.

nee, ik verwacht niet veel van het leven meer, ik hou me enkel nog in leven om later ooit naar Korea te gaan en daar te sterven in alle rust :-(

bembem
12 februari 2015, 01:58
Is je moeder een Nederlandse?

nee ze is gierig, niet zuinig ...

bembem
12 februari 2015, 02:05
dat is hetzelfde,gierig of zuinig ..men laat geen geld rollen

bof da's te zien, ze laat wel voor zichzelf rollen, daarmee dat ik zeg 'gierig' ..

Drukazz
12 februari 2015, 02:06
Rot maar lekker op naar je eigen land,kaaskop
je hebt hier niets te zoeken

Ik vind nietzsche anders een aanwinst voor dit forum. Hoewel wij het op veel punten niet met elkaar eens zijn. Ik zou bijna zeggen: tegenpolen.

bembem
12 februari 2015, 02:09
in dat geval ben je al gepensioneerd

mja :|

bembem
12 februari 2015, 02:19
heb je er zelf al eens over nagedacht wat je zelf graag zou willen doen in plaats van wat er van jou verwacht word

nu je het zegt ja da's waar daar zou ik me beter wat meer op focussen .. :-) iets in de creatieve sfeer althans .. dat heeft me sowieso altijd veel meer aangesproken :-)

Xenophon
12 februari 2015, 03:41
nu je het zegt ja da's waar daar zou ik me beter wat meer op focussen .. :-) iets in de creatieve sfeer althans .. dat heeft me sowieso altijd veel meer aangesproken :-)

Probeer smid te worden, knelpuntberoep.

Svennies
7 augustus 2021, 00:58
Onlangs vreesde ik dakloos te worden .. M'n moeder reageerde niet eens op m'n e-mail om hulp ... Dat mens heeft me in de tijd geadopteerd omdat ze absoluut een boeleke wou, en nu laat ze me stikken omdat ik niet aan haar verwachtingen van 'geslaagde in het leven' voldoe. Zolang m'n vader nog leefde was ze lief/speelde ze komedie, maar nu hij dood is toont ze haar ware aard. Wat een bitch, ik haat haar, en heb besloten haar nooit meer te contacteren. Genoeg is genoeg! Pffft!


Hebben jullie ook zo'n gemene/achterbakse familie? (Ik hoop van niet) :|


Bent u nu nog altijd dezelfde mening toegedaan mijn beste .....

bembem
7 augustus 2021, 01:18
woooooo somebody's #following me :silly:

Beleepok
18 februari 2024, 09:05
2 personen in mijn familie zijn een ware nachtmerrie

Xenophon
18 februari 2024, 11:24
2 personen in mijn familie zijn een ware nachtmerrie

Bij mij was dat mijn vader en moeder.

Lof der Zotheid
18 februari 2024, 12:56
Ik ben dat zelf. Zeggen ze. 'k Zou begot niet weten waarom.

:mrgreen: