PDA

View Full Version : Struisvogelpolitiek


The Syndrome
10 februari 2015, 19:57
Zat ik bij ene op café die struisvogels beweerde te kweken .
Hij zei , ik heb zo'n smeerlap van meer dan 3,5 meter .
Ik dacht , die gast is maf , nazicht op internet leerde mij , mannetjes kunnen tot 2,75 meter worden , zo'n kastaar van boven 3 meter kan dus wel .
Dus hij was niet maf tot hij zei , ik heb eens zo'n ei opgegeten , 1,5 kg , te vergelijken met 25 kippeneieren en hij was daarna 2 dagen ziek .
De onderste halve meter van zijn struisvogelren is open , als ze mij aanvallen in de paringstijd moet ik op tijd wegkunnen zei hij .
Ik zei , waarom hou je dan geen kiekens en hij wist het niet .

Den Duisteren Duikboot
10 februari 2015, 20:01
Kun je er met iemand over praten?

The Syndrome
10 februari 2015, 20:04
Kun je er met iemand over praten?
Betrokkene heeft mij uitgenodigd op bezoek te komen .
Hij gaat mij uitleg geven over zijn kweekprogramma .
Met wat geluk verlaat ik zijn erf met een struisvogelei .
De hersenen van een struisvogel zijn trouwens niet groter dan een mensenoog .

Bovenbuur
10 februari 2015, 20:17
De laatste keer dat ik dat weetje hoorde ging het nog over kleiner dan een struisvogeloog.

Niet dat die beesten niet dom zijn hoor, ze hebben verhoudingsgewijs een van de kleinste sets hersenen van alle vogels en zoogdieren, maar het blijft een verschil.

Xenophon
10 februari 2015, 20:26
Zat ik bij ene op café die struisvogels beweerde te kweken .
Hij zei , ik heb zo'n smeerlap van meer dan 3,5 meter .
Ik dacht , die gast is maf , nazicht op internet leerde mij , mannetjes kunnen tot 2,75 meter worden , zo'n kastaar van boven 3 meter kan dus wel .
Dus hij was niet maf tot hij zei , ik heb eens zo'n ei opgegeten , 1,5 kg , te vergelijken met 25 kippeneieren en hij was daarna 2 dagen ziek .
De onderste halve meter van zijn struisvogelren is open , als ze mij aanvallen in de paringstijd moet ik op tijd wegkunnen zei hij .
Ik zei , waarom hou je dan geen kiekens en hij wist het niet .

Ik vind ze wel lekker die eieren, ik klopte er vroeger wel eens een paar in een omelet.

Wapper
10 februari 2015, 20:45
Het leukste aan struisvogels is wel dat het topskiers zijn.
Niet te kloppen.

http://www.gifbin.com/bin/052011/1305562847_skiing-ostrich.gif

The Syndrome
10 februari 2015, 20:45
De laatste keer dat ik dat weetje hoorde ging het nog over kleiner dan een struisvogeloog.

Niet dat die beesten niet dom zijn hoor, ze hebben verhoudingsgewijs een van de kleinste sets hersenen van alle vogels en zoogdieren, maar het blijft een verschil.
Wat ik niet begrijp is dat die beesten in al hun domheid niet opgepeuzeld worden door leeuwen .
Dat broedt open en bloot op de savanne , dat vliegt niet , leeuwen moeten daar toch een makkelijke prooi aan hebben , of aan de struisvogel of aan de eieren .
Tenzij leeuwen niet verzot zijn op eieren .

The Syndrome
10 februari 2015, 20:47
Het leukste aan struisvogels is wel dat het topskiers zijn.
Niet te kloppen.

http://www.gifbin.com/bin/052011/1305562847_skiing-ostrich.gif
Doe mij die maffe struisvogelkweker niet op ideeen brengen .
Of net wel ...

Wapper
10 februari 2015, 21:11
Wat ik niet begrijp is dat die beesten in al hun domheid niet opgepeuzeld worden door leeuwen .
Dat broedt open en bloot op de savanne , dat vliegt niet , leeuwen moeten daar toch een makkelijke prooi aan hebben , of aan de struisvogel of aan de eieren .
Tenzij leeuwen niet verzot zijn op eieren .

Die leeuwen zullen een serieus tandje mogen bijsteken om zo een klepper te pakken. Dat billenwerk is niet te onderschatten.
http://share.gifyoutube.com/mGDlLZ.gif

bembem
10 februari 2015, 21:23
Wat ik niet begrijp is dat die beesten in al hun domheid niet opgepeuzeld worden door leeuwen .
Dat broedt open en bloot op de savanne , dat vliegt niet , leeuwen moeten daar toch een makkelijke prooi aan hebben , of aan de struisvogel of aan de eieren .
Tenzij leeuwen niet verzot zijn op eieren .

Struisvogels hebben serieuze kracht in hun poten hoor, en dan bedoel ik dat als je daar als leeuw een slag van krijgt, je er niet goed van bent ...

bembem
10 februari 2015, 21:23
Die leeuwen zullen een serieus tandje mogen bijsteken om zo een klepper te pakken. Dat billenwerk is niet te onderschatten.
http://share.gifyoutube.com/mGDlLZ.gif

dat ook ..

Skobelev
10 februari 2015, 21:29
Erpe-Mere? Daar zit ene die ze kweekt. Die Volstruis. Maar de eigenaar valt best wel mee..;-)

Wapper
10 februari 2015, 21:52
dat ook ..

Hoe is uw billenwerk? :cheer:

Bovenbuur
10 februari 2015, 21:57
Wat ik niet begrijp is dat die beesten in al hun domheid niet opgepeuzeld worden door leeuwen .
Dat broedt open en bloot op de savanne , dat vliegt niet , leeuwen moeten daar toch een makkelijke prooi aan hebben , of aan de struisvogel of aan de eieren .
Tenzij leeuwen niet verzot zijn op eieren .

Ik weet niet of ze de moeite waard zijn. Struisvogels zij vrij snel, bijzonder wendbaar en kunnen inderdaad ook nog best aardig trappen. Ze zijn zelden met meer dan twee individuen, dus lang niet zoveel kansen als wanneer je achter een kudde gazelles aangaat. Ze hebben een goed overzicht over hun omgeving (ogen groter dan hun hersenen, en bovendien vijf keer groter dan die van ons, geplaatst bovenop een lange nek) en als je ze eenmaal te pakken hebt heb je je hele bek vol veren zitten bij elke hap die je neemt. Broedende vrouwtjes zijn ondanks hun formaat ook redelijk lastig te vinden, bruine veren zijn geweldige camouflage, de pluizigheid breekt de vorm van het dier, waardoor ze in een bestruikt landschap goed verdwijnen. De eieren zijn verder ook weer geen topmaal voor een hele groep leeuwen. En zelfs de jonge mannetjes leven over het algemeen in groepen. Hyena's en luipaarden en dergelijke zouden wel een mooi maaltje hebben aan zo'n ei, maar voor hen is een struisvogel van 100 kilo of meer dan weer een formidabele tegenstander, veel gevaarlijker dan veel van de alternatieven.

Al met al zullen er vast een hoop opgevroten worden, maar ze hebben genoeg factoren voor hen werken om te blijven bestaan.

Olololo@dat filmpje trouwens. Nep, maar verschrikkelijk cool. hier nog een wat langere versie (https://www.youtube.com/watch?v=aMnOieGtpmM) die alleen nog even er af knipt waar het nou precies reclame voor is.

Ah, een zeker Japan snow project (https://www.youtube.com/watch?v=G8pKQOGY2ck).

En geheel terzijde: volgens mij hebben we zojuist iemand weggejaagd. Dat hallo topic waar we nou net zo'n lol mee hadden is verdwenen.

The Syndrome
10 februari 2015, 22:23
Ik heb struisvogels inderdaad onderschat , dat zijn geen makke beestjes .
Ik ga toch maar eens wachten tot ik op bezoek ga bij die struisvogelkweker , misschien denkt hij , ik ben bang van die van 3,5 meter , laat ik The Syndrome even komen .
Die kweker zag er trouwens niet goed uit de laatste keer .
Anderzijds zag ik een Japanse struisvogel omvervallen in het laatste filmpje .
Japanners .
Gevechtstechnieken .
Het wordt een zware klus maar ze hebben hun zwakke punten .
De struisvogels bedoel ik .

Bovenbuur
10 februari 2015, 22:32
Gevechtstechnieken .
Het wordt een zware klus maar ze hebben hun zwakke punten .
De struisvogels bedoel ik .

Voordat je met ze gaat vechten, eerst even inlezen over de Emoe oorlog (http://en.wikipedia.org/wiki/Emu_War).

Hypochonder
10 februari 2015, 22:35
Misschien moet je zelf eens een nacht in zo'n ren doorbrengen tijdens de paringstijd...

bembem
10 februari 2015, 23:00
Hoe is uw billenwerk? :cheer:

lol

The Syndrome
10 februari 2015, 23:43
Voordat je met ze gaat vechten, eerst even inlezen over de Emoe oorlog (http://en.wikipedia.org/wiki/Emu_War).
Het blijft verdacht .
Waarom die mafkees steeds zat te vertellen dat hij die 3,5 meter hoge struisvogel niet kon slachten .
Ik kan er geen weg mee zei hij steeds .
Ik begin het te begrijpen .

The Syndrome
10 februari 2015, 23:45
Misschien moet je zelf eens een nacht in zo'n ren doorbrengen tijdens de paringstijd...
Die maffe struisvogelkweker heeft dat blijkbaar al eens gedaan .
Zoals ik eerder aanhaalde , hij is al eens moeten vluchten .

Wapper
10 februari 2015, 23:55
Misschien moet je zelf eens een nacht in zo'n ren doorbrengen tijdens de paringstijd...

Levensgevaarlijk! Als een struisvogelstier met zijne leuter begint te zwieren kun je beter bukken.

https://c1.staticflickr.com/1/94/249123768_bcc5d916b7.jpg

Bovenbuur
11 februari 2015, 09:20
Levensgevaarlijk! Als een struisvogelstier met zijne leuter begint te zwieren kun je beter bukken.

Oké, dat kwam er verkeerd uit. :D

Demper
12 februari 2015, 21:28
Zat ik bij ene op café die struisvogels beweerde te kweken .
Hij zei , ik heb zo'n smeerlap van meer dan 3,5 meter .
Ik dacht , die gast is maf , nazicht op internet leerde mij , mannetjes kunnen tot 2,75 meter worden , zo'n kastaar van boven 3 meter kan dus wel .
Dus hij was niet maf tot hij zei , ik heb eens zo'n ei opgegeten , 1,5 kg , te vergelijken met 25 kippeneieren en hij was daarna 2 dagen ziek .
De onderste halve meter van zijn struisvogelren is open , als ze mij aanvallen in de paringstijd moet ik op tijd wegkunnen zei hij .
Ik zei , waarom hou je dan geen kiekens en hij wist het niet .

Je bent dus in je kont geneukt door een struisvogel.