PDA

View Full Version : Op het systeem werken


The Syndrome
26 februari 2015, 21:08
Nu werkt het op mijn systeem , ongevraagd gaan ze mijn facturen per mail opsturen , tenzij ik er anders over beslis , dan moet ik naar zo'n wachtnummer bellen .
Is dit niet de omgekeerde wereld , ik moet kosten doen voor iets waar ik niet om gevraagd heb .
En ik ben klant , veranderen helpt niet , al die firma's of wat er voor doorgaat , maffia dus doen hetzelfde .
Ik protesteer .

Kristof Piessens
26 februari 2015, 21:16
Nu werkt het op mijn systeem , ongevraagd gaan ze mijn facturen per mail opsturen , tenzij ik er anders over beslis , dan moet ik naar zo'n wachtnummer bellen .
Is dit niet de omgekeerde wereld , ik moet kosten doen voor iets waar ik niet om gevraagd heb .
En ik ben klant , veranderen helpt niet , al die firma's of wat er voor doorgaat , maffia dus doen hetzelfde .
Ik protesteer .

eigenlijk klopt dat niet...

De overheid motiveert juist om het grootste deel elektronisch te doen, en zelf mag je de facturen eventueel thuis zelf afdrukken, en blijft dat je eigen onkosten !

Reduceert juist de onkosten in nodeloos papierverbruik..het is gemakkelijk en het neemt weinig tijd in beslag...is juist een administratieve vereenvoudiging.

Voor een abonnement van 15 euro en voor eventuele vaste kosten betaal ik dat grotendeels ook elektronisch dus zijn die facturen ook per pdf gestuurd naar mijn mailadres.

Xenophon
26 februari 2015, 21:33
eigenlijk klopt dat niet...

De overheid motiveert juist om het grootste deel elektronisch te doen, en zelf mag je de facturen eventueel thuis zelf afdrukken, en blijft dat je eigen onkosten !

Reduceert juist de onkosten in nodeloos papierverbruik..het is gemakkelijk en het neemt weinig tijd in beslag...is juist een administratieve vereenvoudiging.

Voor een abonnement van 15 euro en voor eventuele vaste kosten betaal ik dat grotendeels ook elektronisch dus zijn die facturen ook per pdf gestuurd naar mijn mailadres.

Het product gaat dan goedkoper worden?

Want anders zie ik niet in waarom ik daar aan zou mee werken.

Mambo
26 februari 2015, 21:33
Bij mij moeten ze het op papier blijven sturen.
Met of tegen hun goesting.

Xenophon
26 februari 2015, 21:36
Bij mij moeten ze het op papier blijven sturen.
Met of tegen hun goesting.

Inderdaad.

Zeg dat die van ons het ook gezegd heeft.

Kristof Piessens
26 februari 2015, 21:44
Het product gaat dan goedkoper worden?

Want anders zie ik niet in waarom ik daar aan zou mee werken.

Neen, eigenlijk niet, je trekt een verkeerde conclusie..een product wordt niet duurder dat je bij facturatie het papier inclusief verzending bij de onkosten bij gerekend wordt...is een verdoken vorm van extra geldgewin !

Laatst heb ik tickets besteld voor een festival, en dan zijn reservatie en andere onkosten (8 euro) ingecalculeerd bovenop het normale prijsbedrag, dat is iets anders dan een product kopen die gefactureerd wordt ter plekke...zie het eens andersom..bespaar de extra moeite bij te betalen bij facturatieverzending van uw abonnementen en dergelijke...

Een tv wordt niet duurder als je dat ter plekke in de winkel laat factureren en elektronisch betalen...

Xenophon
26 februari 2015, 21:50
Neen, eigenlijk niet, je trekt een verkeerde conclusie..een product wordt niet duurder dat je bij facturatie het papier inclusief verzending bij de onkosten bij gerekend wordt...is een verdoken vorm van extra geldgewin !

Laatst heb ik tickets besteld voor een festival, en dan zijn reservatie en andere onkosten ingecalculeerd bovenop het normale prijsbedrag, dat is iets anders dan een product kopen die gefactureerd wordt ter plekke...zie het eens andersom..bespaar de extra moeite bij te betalen bij facturatieverzending van uw abonnementen en dergelijke...

Een tv wordt niet duurder als je dat ter plekke in de winkel laat factureren en elektronisch betalen...

Maar wat bedoel je hier dan eigenlijk:

Reduceert juist de onkosten in nodeloos papierverbruik..het is gemakkelijk en het neemt weinig tijd in beslag...is juist een administratieve vereenvoudiging.

Onkosten reduceren, minder tijd in beslag nemen, een administratieve vereenvoudiging, maar het blijft even duur?

^^

Kristof Piessens
26 februari 2015, 22:03
Maar wat bedoel je hier dan eigenlijk:



Onkosten reduceren, minder tijd in beslag nemen, een administratieve vereenvoudiging, maar het blijft even duur?

^^

Ohw, bedoelde eigenlijk dat je onkosten goedkoper worden ten aanzien van de prijs die je betaald voor iets...

Stel, u besluit telenet aan te kopen, een technieker komt eens langs om van alles in orde te maken wat daar bij hoort..die onkosten zijn slechts eenmalig bovenop het normale basisbedrag....wil je dat op papier, wel dan betaal je extra voor het verzenden van papierfacturatie...bovenop het normale abonnementsprijs, als je dat per pdf gestuurd krijgt krijg je enkel de administratieve onkost die goedkoper is dan per verzending op papier.

lombas
26 februari 2015, 22:09
Ohw, bedoelde eigenlijk dat je onkosten goedkoper worden ten aanzien van de prijs die je betaald voor iets...

Stel, u besluit telenet aan te kopen, een technieker komt eens langs om van alles in orde te maken wat daar bij hoort..die onkosten zijn slechts eenmalig bovenop het normale basisbedrag....wil je dat op papier, wel dan betaal je extra voor het verzenden van papierfacturatie...bovenop het normale abonnementsprijs, als je dat per pdf gestuurd krijgt krijg je enkel de administratieve onkost die goedkoper is dan per verzending op papier.

Maar bij aardig wat bedrijven is er geen verschil tussen het krijgen van een papieren factuur of een digitale, vermits de aangerekende kosten hetzelfde blijven.

Xenophon
26 februari 2015, 22:10
Ohw, bedoelde eigenlijk dat je onkosten goedkoper worden ten aanzien van de prijs die je betaald voor iets...

Stel, u besluit telenet aan te kopen, een technieker komt eens langs om van alles in orde te maken wat daar bij hoort..die onkosten zijn slechts eenmalig bovenop het normale basisbedrag....wil je dat op papier, wel dan betaal je extra voor het verzenden van papierfacturatie...bovenop het normale abonnementsprijs, als je dat per pdf gestuurd krijgt krijg je enkel de administratieve onkost die goedkoper is dan per verzending op papier.

Heel slecht voorbeeld, er zijn geen kosten om telenet aan te sluiten.

En wat meer is, Telenet regelde het bij ons ook zoals hierboven vermeld werd, de maandelijkse rekening kwam ongevraagd langs email. Die van ons gebeld en wat bleek toen we de papieren rekening kregen? De papieren rekening ging over net hetzelfde bedrag als die langs de email.

Dus ja, nog eens, waarom zou ik meewerken aan iets dat hen meer doet verdienen als ik er niets aan heb?

Kristof Piessens
26 februari 2015, 22:15
Heel slecht voorbeeld, er zijn geen kosten om telenet aan te sluiten.

En wat meer is, Telenet regelde het bij ons ook zoals hierboven vermeld werd, de maandelijkse rekening kwam ongevraagd langs email. Die van ons gebeld en wat bleek toen we de papieren rekening kregen? De papieren rekening ging over net hetzelfde bedrag als die langs de email.

Dus ja, nog eens, waarom zou ik meewerken aan iets dat hen meer doet verdienen als ik er niets aan heb?

Oke, het is niet noodzakelijk zo dat ze dat op zichzelf terug verdienen...en als je niet akkoord bent kun je het nog steeds bewijzen door de bewuste gezonden factuur zelf af te drukken of op een drager te plaatsen als bewijs bij een rechtszaak...

Tjah, iedereen zijn keus he..daar heb ik allesbehalve iets op te zeggen..maar het bevordert wel meer milieubewustzijn om zo weinig mogelijk papier in de kast te hebben...

Daarom het bespaart mij en het bedrijf aan onnodige onkosten als het om papier gaat...administratief weinig papier, en je stalt elektronische zo op je schijf mooi apart van andere zaken die wel op papier moeten staan !

lombas
26 februari 2015, 22:22
Daarom het bespaart mij en het bedrijf aan onnodige onkosten als het om papier gaat...administratief weinig papier, en je stalt elektronische zo op je schijf mooi apart van andere zaken die wel op papier moeten staan !

Jij denkt dat de digitale wereld milieuvriendelijk is?

Heb je enig idee hoeveel energie het kost om die ganse hoop draaiende te houden? Hoeveel je verbruikt als je een simpele zoekopdracht in Google intikt?

Mambo
26 februari 2015, 22:23
Een mens is tegenwoordig al verplicht een PC en printer en internet te hebben.
En dan zeggen sommigen dat het goedkoper is?

Niet iedereen heeft dat he?

Kristof Piessens
26 februari 2015, 22:26
Jij denkt dat de digitale wereld milieuvriendelijk is?

Heb je enig idee hoeveel energie het kost om die ganse hoop draaiende te houden? Hoeveel je verbruikt als je een simpele zoekopdracht in Google intikt?

Je verbruikt enkel elektrische stroom om een apparaat te laten werken, en de efficiëntie van een pc hangt grotendeels af hoe jouw pc de stroom optimaal benut...tegenwoordig gaat dat snel en valt het verbruik daarentegen nog wel mee !

Aan de andere kant, je lichten in je woning verbruiken ook stroom...

Verder het opwekken is inderdaad niet milieubewust gekozen....want het meeste van die energie wordt grotendeels door kernsplitsingscentrales opgewekt en een kleiner deel door alternatieve bronnen...

En ik wou nog iets typen maar ben dat al vergeten..

lombas
26 februari 2015, 22:27
Je verbruikt enkel elektrische stroom om een apparaat te laten werken, en de efficiëntie van een pc hangt grotendeels af hoe jouw pc de stroom optimaal benut...tegenwoordig gaat dat snel en valt het verbruik daarentegen nog wel mee !

Nee nee, je begrijpt het niet.

Hoe is jouw computer gemaakt? Welke energiebronnen waren nodig om de metalen erin te ontmijnen? Hoe je internetverbinding? Hoe worden de gigantische servers onderhouden waardoor jij je zoekopdracht kan uitvoeren? Hoeveel energie gebruikt Google?

Kristof Piessens
26 februari 2015, 22:34
Nee nee, je begrijpt het niet.

Hoe is jouw computer gemaakt? Welke energiebronnen waren nodig om de metalen erin te ontmijnen? Hoe je internetverbinding? Hoe worden de gigantische servers onderhouden waardoor jij je zoekopdracht kan uitvoeren? Hoeveel energie gebruikt Google?

En hoe denk je wat bits en bytes doen...ja, massas energie om dat continue in werking te houden...

En die vraag zou je beter eens stellen aan bil gates...die heeft normaal gezien toch de computer uitgevonden ?

lombas
26 februari 2015, 22:55
En hoe denk je wat bits en bytes doen...ja, massas energie om dat continue in werking te houden...

En die vraag zou je beter eens stellen aan bil gates...die heeft normaal gezien toch de computer uitgevonden ?

Hoe oud ben je?

Kristof Piessens
26 februari 2015, 23:02
Hoe oud ben je?

Hoezo staat dat niet op mijn profiel ?

Dan heb jij een slechte geheugen hoor, want ik heb op dit forum meerdere keren aanwijzingen gegeven over hoe oud ik ben !!

Klojo eerste klas
27 februari 2015, 12:23
geef ze geen mailadres....laat ze 't dan maar proberen... ;-)

Anna List
27 februari 2015, 12:27
Het product gaat dan goedkoper worden?

Want anders zie ik niet in waarom ik daar aan zou mee werken.

²

idd, bellen en korting vragen.

zelfde systeem hanteer ik bij domiciliëringen. ... geen korting, geen domiciliëring.


geen korting ? laat ons t maar houden zoals het nu is dan.

The Syndrome
27 februari 2015, 13:19
geef ze geen mailadres....laat ze 't dan maar proberen... ;-)
Dat is juist de merde , het is mijn internetprovider die elektronische facturen wil doorsturen , natuurlijk heeft die mijn mailadres .
Maar het is opgelost , heb gebeld naar de gratis automatische telefoon , indien u geen elektronische factuur wil druk op 1 wat ook gebeurd is .
Vraag is , waarom moeten wij als klant een inspanning doen om iets waar we niet om gevraagd hebben .
Ik krijg nu al 80 mails per dag , what's next , 187 per dag .
En dan moet een mens nog werken .

Anna List
27 februari 2015, 13:48
Dat is juist de merde , het is mijn internetprovider die elektronische facturen wil doorsturen , natuurlijk heeft die mijn mailadres .
Maar het is opgelost , heb gebeld naar de gratis automatische telefoon , indien u geen elektronische factuur wil druk op 1 wat ook gebeurd is .
Vraag is , waarom moeten wij als klant een inspanning doen om iets waar we niet om gevraagd hebben .
Ik krijg nu al 80 mails per dag , what's next , 187 per dag .
En dan moet een mens nog werken .

kan je ze je politics.be mailadres niet geven ?

Skobelev
27 februari 2015, 14:16
'k Heb dat met de balastingen gehad....ne rapèl om te betalen.
Den dezen belt meteen. Iffrake, ik heb geen rekening gekregen en ge stuurt mij al een herinnering...
Iffrake van de belastingen : jamaar mijnheer, waarschijnlijk stond het vogeltje aangevinkt dat het met zoomit mocht.
Ikke: ah bon? geen idee, ons madam vult die in, die zal dat niet gezien hebben.
'k zal ze nu overschrijven sé, maar stuur ze de volgende keer maar weer met de post op.
Fuck dat elektronisch gedoe, 'k wil nog wel wat kontrole over wat en hoeveel en wanneer ik iets betaal.

The Syndrome
27 februari 2015, 19:52
'k Heb dat met de balastingen gehad....ne rapèl om te betalen.
Den dezen belt meteen. Iffrake, ik heb geen rekening gekregen en ge stuurt mij al een herinnering...
Iffrake van de belastingen : jamaar mijnheer, waarschijnlijk stond het vogeltje aangevinkt dat het met zoomit mocht.
Ikke: ah bon? geen idee, ons madam vult die in, die zal dat niet gezien hebben.
'k zal ze nu overschrijven sé, maar stuur ze de volgende keer maar weer met de post op.
Fuck dat elektronisch gedoe, 'k wil nog wel wat kontrole over wat en hoeveel en wanneer ik iets betaal.
Ik denk dat we het aan onzen rekker hebben , nu mogen we nog kiezen bij de privé bij de overheid geen keuze meer , alles elektronisch betalen of ge hebt een deurwaarder zitten .
En die ouwe menskens die geen computer hebben moeten maar bij de buren gaan .

C2C
27 februari 2015, 21:12
Nu werkt het op mijn systeem , ongevraagd gaan ze mijn facturen per mail opsturen , tenzij ik er anders over beslis , dan moet ik naar zo'n wachtnummer bellen .
Is dit niet de omgekeerde wereld , ik moet kosten doen voor iets waar ik niet om gevraagd heb .
En ik ben klant , veranderen helpt niet , al die firma's of wat er voor doorgaat , maffia dus doen hetzelfde .
Ik protesteer .

Troost u, toen men het papier invoerde protesteerde ik ook. Ik wilde per sé het behoud van het oude systeem: kleitabletten met inscripties.

Het heeft niet mogen zijn. Er is nochtans klei in overvloed.

Skobelev
27 februari 2015, 21:23
Ik denk dat we het aan onzen rekker hebben , nu mogen we nog kiezen bij de privé bij de overheid geen keuze meer , alles elektronisch betalen of ge hebt een deurwaarder zitten .
En die ouwe menskens die geen computer hebben moeten maar bij de buren gaan .

niks van, moeilijk doen om moeilijk te doen, tegen de stroom in zwemmen, op papier die rekeningen !! :-P Ze zetten verdomme nog alle dagen nieuwe bomen om papier van te maken.

Tavek
27 februari 2015, 22:57
Dat is juist de merde , het is mijn internetprovider die elektronische facturen wil doorsturen , natuurlijk heeft die mijn mailadres .
Maar het is opgelost , heb gebeld naar de gratis automatische telefoon , indien u geen elektronische factuur wil druk op 1 wat ook gebeurd is .
Vraag is , waarom moeten wij als klant een inspanning doen om iets waar we niet om gevraagd hebben .
Ik krijg nu al 80 mails per dag , what's next , 187 per dag .
En dan moet een mens nog werken .

Ge wilt niet weten hoeveel mails ik per dag krijg op mijn werk.

80 mails is peanuts.

The Syndrome
28 februari 2015, 12:11
niks van, moeilijk doen om moeilijk te doen, tegen de stroom in zwemmen, op papier die rekeningen !! :-P Ze zetten verdomme nog alle dagen nieuwe bomen om papier van te maken.
Dat zal wel zijn , ze willen ons dwingen zoals in de tijd van de Sovjetunie .
Dat was ook vernieuwend .

The Syndrome
28 februari 2015, 17:40
Troost u, toen men het papier invoerde protesteerde ik ook. Ik wilde per sé het behoud van het oude systeem: kleitabletten met inscripties.

Het heeft niet mogen zijn. Er is nochtans klei in overvloed.
Het gaat om het principe maïskolf .
Hadden ze mij een mail gestuurd , wenst u elektronisch gefactureerd te worden ik had toegestemd .
Nu zetten ze mij voor de muur , of elektronisch of een inspanning doen = bellen .
Om hen te kloten heb ik hen gebeld , bestaande situatie behouden .
Moraal van het verhaal , met beleefdheid bereik je meer dan met dwang .

Xenophon
28 februari 2015, 17:45
Het gaat om het principe maïskolf .
Hadden ze mij een mail gestuurd , wenst u elektronisch gefactureerd te worden ik had toegestemd .
Nu zetten ze mij voor de muur , of elektronisch of een inspanning doen = bellen .
Om hen te kloten heb ik hen gebeld , bestaande situatie behouden .
Moraal van het verhaal , met beleefdheid bereik je meer dan met dwang .

Weer een bewijs dat het slecht Vlaams karakter nog bestaat, en zo moet het trouwens.

Dat is inderdaad nog altijd het Vlaamse credo, 'wat zeg je, hoe moet dat? Dat zullen wij eens zien...'

Als die firma's nu zo slim waren van omgekeerde psychologie te gebruiken, ze zouden de Vlaming kunnen bespelen als instrument. Want eigenlijk moeten ze ons maar laten weten dat ze liever niet hebben dat we het langs email ontvangen en we schakelen direct over op email.