PDA

View Full Version : Het weer :-)


Pagina's : 1 2 [3]

Koenaard Depuydt
11 augustus 2020, 19:39
Ik schreef al dacht ik dat ik met goed weer géén problemen heb maar deze hitte is er wel zwaar over.

Geachte heer

Dit is er niet zwaar over. Er zijn landen waar het stukken warmer is. Klaag niet zo! Het is hier goed.

Wij staan daar (meeste mensen) ook niet op ingesteld op dit hittebeeld.

Dit zijn slappelingen. M.V.R. zegt: "natuurlijke selectie"...K.D. verbetert: "aardschappelijke uitverkiezing".

Ik heb totaal geen boodschap om in bloot bovenlijf door het land te trekken.

Dit is zo belachelijk! Men klaagt over de warmte maar blijft toch rijkelijk gekleed. Trouwens, zo kan men ook elkaars lichaamsbouw bewonderen.

Om gifstoffen uit uw lichaam te doen zweten zijn er mensen die in hun sauna kruipen of naar een sauna 'winkel' gaan.

Stoombaden is een gegeven uit de Vinse (Finse) beschaving. Het werd hier ingevoerd om er geld uit te slaan. K.D. is tegen overbodige weelde. Waarom zou men een dergelijk zweetkot tot het oneindige stoken, als er vrije warmte en zonneschijn is. Zulke stoombaden zijn slecht voor de leefomgeving (verbranding van kolen)!
Hetzelfde geldt voor mensen die op reis gaan voor mooi, warm weer. Hier is het weer ook goed of nog beter. Vervolgens laten die reizigers zich ter plekke bedriegen en besmetten met smerige ziekten. Daarna nemen ze die vuiligheid mee naar ons schitterend Vlaamse land!

Bestaan er ook slechte Vlamingen? :roll:

Ja, zie handtekening! Rokertjes, zatlappen, gokverslaafden, vervuilers (sluikstorten, bestrijdingsmiddelen, verbranden, vreemde woorden,...), dikke mannen, wagen -en voetballiefhebbers, nichten, met geurwater besprenkelde heren,..., klagers i.v.m. het weer.

Hoogachtend

Koenaard Depuydt
11 augustus 2020, 19:59
Welke oudere tijden? Toen je blij mocht zijn dat je de 40 haalde en als je nog niet had gepaard op je 18e dan werd je aanzien als een ouwe vrijster?

Geachte Zonneheer

K.D. berijdt liever zijn rijwiel. Een ros of ouder Nederlands: ors (= "paard" < Lat. paraveredus) is traag en bevuilt de wegen.

K.D. werd niet in de sterrenkunde onderwezen.

Hoogachtend

Rudy
11 augustus 2020, 20:12
Eindelijk een beetje regen.

Tavek
11 augustus 2020, 20:13
Het regent. Vandaag al fors onweer. Halejujia.

Ik zweet me wel een ongeluk. Boven staat de airco aan maar onder heb ik alles opengegooid...De vochtigheid....

Dadeemelee
11 augustus 2020, 20:15
Met die regen is het buiten van 34 naar 24° gegaan. Alle vensters en deuren open!

Tavek
11 augustus 2020, 20:25
Met die regen is het buiten van 34 naar 24° gegaan. Alle vensters en deuren open!

Maar een luchtvochtigheid....lol.

Dadeemelee
11 augustus 2020, 20:28
Maar een luchtvochtigheid....lol.

Dat is de miserie uiteraard.

Eyjafjallajökull
11 augustus 2020, 20:30
Het regent. Vandaag al fors onweer. Halejujia.

Ik zweet me wel een ongeluk. Boven staat de airco aan maar onder heb ik alles opengegooid...De vochtigheid....

En morgen weer 35°C :-D

Tavek
11 augustus 2020, 20:42
En morgen weer 35°C :-D

33 hier maar in de namiddag weer onweer. Ik hoop geen hagelbollen.

Koenaard Depuydt
11 augustus 2020, 20:48
Geachte heren

Er komt geen einde aan het geklaag. De luchtvochtigheid stoort nu. Zolang uw broek niet vochtig wordt, is het goed.

Met snikhete en droge groeten

Tavek
11 augustus 2020, 20:50
Geachte heren

Er komt geen einde aan het geklaag. De luchtvochtigheid stoort nu. Zolang uw broek niet vochtig wordt, is het goed.

Met snikhete en droge groeten

Ik ben noorderling. Ik moet kou en sneeuw hebben.

Echte vlamingen houden van kou en regen. Het klimaat van de voorvader. Hitte is voor de Afrikaan.

Eyjafjallajökull
11 augustus 2020, 21:14
33 hier maar in de namiddag weer onweer. Ik hoop geen hagelbollen.

Kans op onweer. Voor hetzelfde geld geen verkoeling.

Trouwens, hoge luchtvochtigheid tot na het weekend :-D

Eduard Khil
11 augustus 2020, 21:35
Ik ben noorderling. Ik moet kou en sneeuw hebben.

Echte vlamingen houden van kou en regen. Het klimaat van de voorvader. Hitte is voor de Afrikaan.

inderdaad. Vandaar dat ze in horden richting Stalingrad trokken

Eyjafjallajökull
11 augustus 2020, 21:40
inderdaad. Vandaar dat ze in horden richting Stalingrad trokken

:lol:

Tavek
11 augustus 2020, 21:46
inderdaad. Vandaar dat ze in horden richting Stalingrad trokken

lol

:lol::lol::lol:

Rudy
11 augustus 2020, 21:47
Maar een luchtvochtigheid....lol.

en die muggen

Elio di Supo
11 augustus 2020, 22:47
Geachte Zonneheer

K.D. berijdt liever zijn rijwiel. Een ros of ouder Nederlands: ors (= "paard" < Lat. paraveredus) is traag en bevuilt de wegen.

K.D. werd niet in de sterrenkunde onderwezen.

Hoogachtend

KD zijn bloedlijn zal uitsterven.

Hoogachtend

Tavek
11 augustus 2020, 23:23
Het ontweer en het valt met bakken uit de lucht.

Elio di Supo
11 augustus 2020, 23:31
Het ontweer en het valt met bakken uit de lucht.

Tiens, hier ook. Parallele weersituaties.

maddox
12 augustus 2020, 00:50
Ik ben vanmiddag onder een licht bewolkte hemel naar het werk gefietst. Best aangenaam.

Daarstraks rond 22u30 met een paar spatjes verdwaalde regen en wat opspattend water van de plassen naar huis trappend. Best aangenaam.

Ik kan me prima vinden met het huidige weer in deze regio.

Zeker als ik mezelf bedenk dat ik per werkdag €15 netto in mijn zakken steek.

Marie van de koster
12 augustus 2020, 09:12
Geachte mevrouw de puit/ kikker; bedoelt u nu dat uw eigen ouders dom waren en hun leven laten vergallen hebben door uw komst op deze aarde?
8O

:lol: :lol: :lol:

Marie van de koster
12 augustus 2020, 09:13
8O8O
Geachte mevrouw de puitkikker; tienduizenden jaren en nog veel langer geleden toen er nog geen lessen bestonden wisten de mensen perfect hoe men kinderen maakt. Heel vreemd dat u daar wèl lessen over moeten krijgen heeft en nog veel vreemder dat u dat als volwassene niet onthouden hebt....? Mijn kinderen wisten toen ze 6-7j perfect hoe kinnekes gemaakt werden. Zonder lessen. Ik heb hun dat gewoon uitgelegd.
Hallo? U komt met de dag ongeloofwaardiger over!

:rofl: :rofl: :rofl:

Universalia
12 augustus 2020, 10:15
Dat het goed weer is het zij zo maar de temperaturen liggen voor mij net iets te hoog. (slecht slapen, weinig eten ...)

Roep ik op slecht weer, dat zeker niet maar zoals ik al schreef liggen de temperaturen mij te hoog, ik kan daar gewoon niet tegen.

Roep ik op regen?

Misschien dan moet ik de tuin niet sproeien maar ik roep er niet op.

Amanda Marshall - Let it rain (https://www.youtube.com/watch?v=fqDJ1ATkKrM)

Of moeten de temperaturen nog 'groeien'.

Let It Grow (https://www.youtube.com/watch?v=YpDlmop0uYU)

Nog in bezit geloof ik de vinyl van de afbeelding.

Een 'streepje' muziek is altijd leuk in deze tijden niet? :cheer:

Hoomer
12 augustus 2020, 10:34
Waar ik plots moet aan denken is, wie kent die vinyl plaatjes (muziekdragers) nog, 33 en 45 toeren plaatjes. En wie heeft die bij zulks weer vroeger ook eens in zijn/haar wagen laten liggen? En wie heeft die nadien proberen te draaien op zijn/haar platenspeler?
De schuld van het weer?

Skobelev
12 augustus 2020, 10:46
Waar ik plots moet aan denken is, wie kent die vinyl plaatjes (muziekdragers) nog, 33 en 45 toeren plaatjes. En wie heeft die bij zulks weer vroeger ook eens in zijn/haar wagen laten liggen? En wie heeft die nadien proberen te draaien op zijn/haar platenspeler?
De schuld van het weer?

'k had, toen ik een jaar of 10 was, eens een vliegertje in elkaar geplakt (die kits van Revell). Een Spitfire of een Hurricane uit WO2 en in de juiste kleuren geverfd. We waren toen aan zee..
Net voor het vertrek heb ik dat ding op de hoedenplank van mijn dooppeter zijn auto gezet.
Als we een uurtje later vertrokken stonden de vleugeltjes omhoog gekruld.....
Dat trauma ben ik nooit te boven gekomen.
:-(

Hoomer
12 augustus 2020, 11:00
'k had, toen ik een jaar of 10 was, eens een vliegertje in elkaar geplakt (die kits van Revell). Een Spitfire of een Hurricane uit WO2 en in de juiste kleuren geverfd. We waren toen aan zee..
Net voor het vertrek heb ik dat ding op de hoedenplank van mijn dooppeter zijn auto gezet.
Als we een uurtje later vertrokken stonden de vleugeltjes omhoog gekruld.....
Dat trauma ben ik nooit te boven gekomen.
:-(

God ja die vliegertjes, ik had zo een heel luchtgevecht aan het plafond van mijn slaapkamer hangen, alle soorten groot en klein. Tja wij hadden geen dumbphones he. ;-)

NieuwNoors
12 augustus 2020, 11:02
KD zijn bloedlijn zal uitsterven.

Hoogachtend

Joepie!!!!!!!!
8-):cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer: :cheer::cheer:

Rudy
12 augustus 2020, 11:17
Waar ik plots moet aan denken is, wie kent die vinyl plaatjes (muziekdragers) nog, 33 en 45 toeren plaatjes. En wie heeft die bij zulks weer vroeger ook eens in zijn/haar wagen laten liggen? En wie heeft die nadien proberen te draaien op zijn/haar platenspeler?
De schuld van het weer?
Die vinyl platen heb ik destijds gekoesterd als m'n lief.
Die liet ik nooit alleen in de auto.

Skobelev
12 augustus 2020, 11:22
God ja die vliegertjes, ik had zo een heel luchtgevecht aan het plafond van mijn slaapkamer hangen, alle soorten groot en klein. Tja wij hadden geen dumbphones he. ;-)

Dumbphones? Als ik 10 was mocht ik zelfs niet, zonder expliciete toestemming, de vaste telefoon gebruiken. ;-)

Hoomer
12 augustus 2020, 11:35
Dumbphones? Als ik 10 was mocht ik zelfs niet, zonder expliciete toestemming, de vaste telefoon gebruiken. ;-)

Tot uw 10, ikke op mijn achtiende en zelfs later moest ik van ons vader zijnen telefoon blijven, dat was voor de klanten die kwamen bellen, niet voor ons plezier. Straffer nog toen ze langs den overkant van het straat een telefoonkot plaatsten en de klanten vroegen om bij ons te bellen kregen die te horen dat er langs den overkant een telefoonkot stond en dat ze daar maar moesten gaan bellen. Naar uw lief bellen was bij ons altijd een avontuur. ;-)

Hoomer
12 augustus 2020, 11:36
Die vinyl platen heb ik destijds gekoesterd als m'n lief.
Die liet ik nooit alleen in de auto.

Ik had die gekregen van een aangetrouwd kozijn uit de Limburg en die waren in de auto blijven liggen, shit man; :x

Universalia
12 augustus 2020, 14:56
Waar ik plots moet aan denken is, wie kent die vinyl plaatjes (muziekdragers) nog, 33 en 45 toeren plaatjes. En wie heeft die bij zulks weer vroeger ook eens in zijn/haar wagen laten liggen? En wie heeft die nadien proberen te draaien op zijn/haar platenspeler?
De schuld van het weer?

Wetende dat er zelfs mensen zijn die een kindje of een dier vergeten in een gloeiend hete wagen zou ik het niet op het weer steken. ;-)

Of zou de warmte een aaval zijn bij bepaalde mensen op hun hersenen?

DewareJakob
12 augustus 2020, 14:59
Wetende dat er zelfs mensen zijn die een kindje of een dier vergeten in een gloeiend hete wagen zou ik het niet op het weer steken. ;-)

Of zou de warmte een aaval zijn bij bepaalde mensen op hun hersenen?
Warmte? Ik denk eerder aangeboren.:lol:

cookie monster
12 augustus 2020, 17:50
Ik ben die hitte al ferm beu.

Dat het mooi weer is een een graad og 20/25 no problem maar wat wij nu meemaken dat is erover.

Het is wachten op de storm nu want meestal na dat soort van hittebeelden.
Hier nu , 32°C , ik krijg er het vliegend diarree van !!
Laat het maar knallen !!

Tavek
12 augustus 2020, 17:52
Stevig onweer net. Liters en liters zijn uit de lucht gevallen.

Goed voor de plantjes. Ook wat afkoeling, minder zwoel als gisteren. Hittegolf is over mij dunkt.

Hoomer
12 augustus 2020, 18:11
Stevig onweer net. Liters en liters zijn uit de lucht gevallen.

Goed voor de plantjes. Ook wat afkoeling, minder zwoel als gisteren. Hittegolf is over mij dunkt.

Hier nog niets, niet gisteren niet vandaag, wij zitten hier echt met een microklimaat, voorspellen ze regen in heel het land bedoelen ze overal behalve hier. Gisteren ook op de onweerradar dan zie je die onweders open gaan als ze dit dorpje bereiken en achter ons weer sluiten. Raar maar het is zo, en dan nog niet te vergeten je mag rekenen dat het hier een graad of vier warmer is dan op de warmst aangegeven plek in het weerbericht.
Pffffffff.

NieuwNoors
12 augustus 2020, 18:29
Hier nog niets, niet gisteren niet vandaag, wij zitten hier echt met een microklimaat, voorspellen ze regen in heel het land bedoelen ze overal behalve hier. Gisteren ook op de onweerradar dan zie je die onweders open gaan als ze dit dorpje bereiken en achter ons weer sluiten. Raar maar het is zo, en dan nog niet te vergeten je mag rekenen dat het hier een graad of vier warmer is dan op de warmst aangegeven plek in het weerbericht.
Pffffffff.

The same hier Hoomer.
Ik zag ook gisteren op de onweerradar al die onweders maar hier is geen enkele druppel regen gevallen. Niks, noppes. Vandaag ook niet trouwens. Ook was het hier 36°, een stuk warmer dan in de meeste plaatsen.

NieuwNoors
12 augustus 2020, 18:32
Albeir en gaan vandaag onze 3de nacht beneden slapen want in de slaapkamers is het de hel.
Gelukkig hebben we een zetel waarvan we een bed kunnen maken.
Hier in de woonkamer is het 29°, boven 33° en dat is echt niet te doen om daar nu te slapen.
Ik wil NU herfsttemperaturen!

NieuwNoors
12 augustus 2020, 18:35
Hier nog niets, niet gisteren niet vandaag, wij zitten hier echt met een microklimaat, voorspellen ze regen in heel het land bedoelen ze overal behalve hier. Gisteren ook op de onweerradar dan zie je die onweders open gaan als ze dit dorpje bereiken en achter ons weer sluiten. Raar maar het is zo, en dan nog niet te vergeten je mag rekenen dat het hier een graad of vier warmer is dan op de warmst aangegeven plek in het weerbericht.
Pffffffff.

Dochter is hier gisterenochtend op 800-900m verder gepasseerd toen ze naar haar werd reed en het was daar serieus aan't regenen. Hier: NIKS!

Elio di Supo
12 augustus 2020, 18:36
Albeir en gaan vandaag onze 3de nacht beneden slapen want in de slaapkamers is het de hel.
Gelukkig hebben we een zetel waarvan we een bed kunnen maken.
Hier in de woonkamer is het 29°, boven 33° en dat is echt niet te doen om daar nu te slapen.
Ik wil NU herfsttemperaturen!

Nodig Puit uit. Het zal zeer snel verkoelen bij je thuis.

Hoomer
12 augustus 2020, 18:37
Dochter is hier gisterenochtend op 800-900m verder gepasseerd toen ze naar haar werd reed en het was daar serieus aan't regenen. Hier: NIKS!

Dat is raar he, wij zien de bliksem en horen den donder en verder niks, heel zeldzaam dat het hier komt maar als het dan toch eens hier komt owee.

Tavek
12 augustus 2020, 18:43
Hier staat een huis in de fik van een blikseminslag.

Eduard Khil
12 augustus 2020, 19:20
Hier staat een huis in de fik van een blikseminslag.

zeker een linkse die gestraft wordt voor zijn linksheid

Dadeemelee
12 augustus 2020, 19:22
Hier heeft het in de verte zitten donderen, maar lokaal niks.

Rudy
12 augustus 2020, 19:47
Hier in Mechelen windstil en om te stikken.

NieuwNoors
12 augustus 2020, 20:18
Nodig Puit uit. Het zal zeer snel verkoelen bij je thuis.
Puit komt hier niet binnen! Zo wel kan hij een pak rammel verwachten waarvan zijn reeds rammelend geraamte volledig uiteen valt.

NieuwNoors
12 augustus 2020, 20:21
Hier in Mechelen windstil en om te stikken.

Hier idem. Al 2 dagen geen zuchtje wind. Boven slapen is zelfmoord. We kamperen dus nog minstens 1 nacht hier beneden. FFFF

Skobelev
12 augustus 2020, 20:24
10 minuten regen gehad, 10 minuten later was alles alweer opgedroogd. Nu weer 28°C buiten

Tavek
12 augustus 2020, 20:29
Hier is afgelopen uren 50-70 mm regen gevallen.

Wat een zondvloed.

NieuwNoors
12 augustus 2020, 20:31
Hier is afgelopen uren 50-70 mm regen gevallen.

Wat een zondvloed.

Hier niks......:cry:

Marie van de koster
12 augustus 2020, 20:36
Hier nog niets, niet gisteren niet vandaag, wij zitten hier echt met een microklimaat, voorspellen ze regen in heel het land bedoelen ze overal behalve hier. Gisteren ook op de onweerradar dan zie je die onweders open gaan als ze dit dorpje bereiken en achter ons weer sluiten. Raar maar het is zo, en dan nog niet te vergeten je mag rekenen dat het hier een graad of vier warmer is dan op de warmst aangegeven plek in het weerbericht.
Pffffffff.

Hier hetzelfde hoor. Gisteren avond begon het te regenen! Dat waren heel fijne druppels en het duurde 2 minuten, later hadden we nog een buitje van een minuut of tien. Intussen donder en bliksem naar believen.

NieuwNoors
12 augustus 2020, 20:41
Hier hetzelfde hoor. Gisteren avond begon het te regenen! Dat waren heel fijne druppels en het duurde 2 minuten, later hadden we nog een buitje van een minuut of tien. Intussen donder en bliksem naar believen.

Mochten er hier druppels gevallen zijn zou ik in de tuin gedanst hebben denk ik
:-)

Elio di Supo
12 augustus 2020, 20:41
Gisteren regende het hier zwaar maar jammer genoeg geen donder en bliksem. Ik vind dat zalig, daar kan ik echt van genieten.

Vandaag terug 83 graden. Kan erger dus ik ga zeker niet mopperen maar ik zal toch blij zijn als het Halloween is. Dat is hier gewoonlijk het keerpunt met de hitte.

Eyjafjallajökull
12 augustus 2020, 20:49
Hier is afgelopen uren 50-70 mm regen gevallen.

Wat een zondvloed.

50 -70 mm ? Kan het ietsje preciezer ? :lol:

Tavek
12 augustus 2020, 20:50
50 -70 mm ? Kan het ietsje preciezer ? :lol:

Ik heb geen pluviometer, ik baseer me op waterinfo.be, en die geven ranges.

In een emmer die buitenstond, staat heel wat water.

Marie van de koster
12 augustus 2020, 20:54
Mochten er hier druppels gevallen zijn zou ik in de tuin gedanst hebben denk ik
:-)

Die druppels van dat eerste buitje waren zelfs de naam "muggepiskes" niet waard :lol:

Eyjafjallajökull
12 augustus 2020, 20:56
Ik heb geen pluviometer, ik baseer me op waterinfo.be, en die geven ranges.

In een emmer die buitenstond, staat heel wat water.

Ok. Helder.

Je weet toch dat dat een site van het Vlaamse gewest is ? :-P

Koenaard Depuydt
12 augustus 2020, 20:57
Ik ben noorderling.

Dat zal wel, beste Tavik.

Ik moet kou en sneeuw hebben.

Ik moet dit, ik moet dat...Nee, niets moet! Een beetje beleefdheid graag of bent u een kind van drie jaar/wijf?

Echte vlamingen houden van kou en regen.

Als het ooit drie dagen na elkaar zal regenen, zal er hier ongetwijfeld een klachtdraadje hieromtrent verschijnen. Vlamingen (met groot teken) kunnen toch zo'n grote klagers zijn. Een stelletje slappelingen! Als het u niet aanstaat, doe er iets aan! Zoek oplossingen! Maak het leuk! Weg met de neerslachtige houding! Wat willen jullie wel? Dit is zalig zomerweer! Daarvoor gaan jullie trouwens toch op reis. Daarvoor stijgen en dalen vervuilende vliegtuigen. Hierdoor komen smerige zieketen in ons land en staat de bankrekening bijna in het rood. Jullie zijn rotverwend.

Het klimaat van de voorvader.

De voorvader van de Vlaming? Het begrip Vlaming werd toch sinds de negentiende eeuw uitgevonden. Vraag het maar aan uw Limburgse vriend Pajosje.

Hitte is voor de Afrikaan.

Dit klopt! De voortreffelijke heer Pajosje heeft K.D. reeds een zwarte genoemd. "K.D., hem komt uut den Afryk'n!". Echte Vlamingen noemen "noordelijke Afrikaanders" in goed Vlaams "Moren".

Met zwoele groetjes

Tavek
12 augustus 2020, 21:00
Dat zal wel, beste Tavik.



Ik moet dit, ik moet dat...Nee, niets moet! Een beetje beleefdheid graag of bent u een kind van drie jaar/wijf?



Als het ooit drie dagen na elkaar zal regenen, zal er hier ongetwijfeld een klachtdraadje hieromtrent verschijnen. Vlamingen (met groot teken) kunnen toch zo'n grote klagers zijn. Een stelletje slappelingen! Als het u niet aanstaat, doe er iets aan! Zoek oplossingen! Maak het leuk! Weg met de neerslachtige houding! Wat willen jullie wel? Dit is zalig zomerweer! Daarvoor gaan jullie trouwens toch op reis. Daarvoor stijgen en dalen vervuilende vliegtuigen. Hierdoor komen smerige zieketen in ons land en staat de bankrekening bijna in het rood. Jullie zijn rotverwend.



De voorvader van de Vlaming? Het begrip Vlaming werd toch sinds de negentiende eeuw uitgevonden. Vraag het maar aan uw Limburgse vriend Pajosje.



Dit klopt! De voortreffelijke heer Pajosje heeft K.D. reeds een zwarte genoemd. "K.D., hem komt uut den Afryk'n!". Echte Vlamingen noemen "noordelijke Afrikaanders" in goed Vlaams "Moren".

Met zwoele groetjes

Koenaard is wel een rare naam voor een Marokkaan. Geadopteerd en nu wonende in Deurne of Borgerhout ?

Loop je met je blote bast, trainingsbroek en sletsen rond op de Herentalse baan, oude Vlaamse dametjes en Vlaams Nationalisten de stuipen op het lijf te jagen ?

NieuwNoors
12 augustus 2020, 21:00
Gisteren regende het hier zwaar maar jammer genoeg geen donder en bliksem. Ik vind dat zalig, daar kan ik echt van genieten.

Vandaag terug 83 graden. Kan erger dus ik ga zeker niet mopperen maar ik zal toch blij zijn als het Halloween is. Dat is hier gewoonlijk het keerpunt met de hitte.

8O8O Omg! 83°........................................
;-)

Eduard Khil
12 augustus 2020, 21:03
Hier is afgelopen uren 50-70 mm regen gevallen.

Wat een zondvloed.

hier geen brandende huizen, bliksems of zondvloed. Wij zijn dan ook goeie godsvruchtige mensen die niet gestraft moeten worden door onzen lieven heer.

Elio di Supo
12 augustus 2020, 21:03
8O8O Omg! 83°........................................
;-)

Probeer eens 115 graden. Dat hebben we hier ook al gehad.

Dadeemelee
12 augustus 2020, 21:04
8O8O Omg! 83°........................................
;-)

Graden Harenfeit zekers. Rare jongens die Amerikanen.

Elio di Supo
12 augustus 2020, 21:04
hier geen brandende huizen, bliksems of zondvloed. Wij zijn dan ook goeie godsvruchtige mensen die niet gestraft moeten worden door onzen lieven heer.

Uiteraard. Anders was je niet in de hemel in het bijzijn van Onze-Lieve-Heer.

Eduard Khil
12 augustus 2020, 21:04
Ok. Helder.

Je weet toch dat dat een site van het Vlaamse gewest is ? :-P

https://tenor.com/YCNG.gif

Koenaard Depuydt
12 augustus 2020, 21:06
KD zijn bloedlijn zal uitsterven.

Hoogachtend

Dit zal K.D. een zeer grote worst wezen, beste Zonneheer

Zoals de mensheid nu bezig is met alles om zeep te helpen, zal ieders bloedlijn weldra uitsterven.

K.D. heeft zijn eigen ouders reeds verschillende malen gevraagd waarom zij hem geschapen hebben. Waarom zijn zij zo dom geweest? Zij hebben hem nog steeds geen bevredigend antwoord hierop kunnen geven. Net als andere kinderen heeft het bestaan van K.D. tijdens zijn kindertijd het leven van zijn ouders gedeeltelijk vergald. Dit besef kwam eerst op latere leeftijd.

Hoogachtend

Elio di Supo
12 augustus 2020, 21:08
Dit zal K.D. een zeer grote worst wezen, beste Zonneheer

Zoals de mensheid nu bezig is met alles om zeep te helpen, zal ieders bloedlijn weldra uitsterven.

K.D. heeft zijn eigen ouders reeds verschillende malen gevraagd waarom zij hem geschapen hebben. Waarom zijn zij zo dom geweest? Zij hebben hem nog steeds geen bevredigend antwoord hierop kunnen geven. Net als andere kinderen heeft het bestaan van K.D. tijdens zijn kindertijd het leven van zijn ouders gedeeltelijk vergald. Dit besef kwam eerst op latere leeftijd.

Hoogachtend

Ik noteer dat het KD een zeer grote worst zal wezen. Ik zal er wat zuurkool bijdoen.

Hoogachtend

Koenaard Depuydt
12 augustus 2020, 21:09
Nog in bezit geloof ik de vinyl van de afbeelding.

Geachte heer

K.D. beschikt ongeveer 150 zwarte liedschijven of langspeelplaten. Hij draait ze vaak met overgangen en legt ze uiteraard niet in de vlakke zon.

Hoogachtend

Koenaard Depuydt
12 augustus 2020, 21:11
Ik heb geen pluviometer.

Het is "pluviometer" voor meneer Tavik! Een gewone VlaemSSche regenmeter is niks waard.

Met droge groeten

Koenaard Depuydt
12 augustus 2020, 21:16
Vandaag terug 83 graden. Kan erger dus ik ga zeker niet mopperen maar ik zal toch blij zijn als het Halloween is. Dat is hier gewoonlijk het keerpunt met de hitte.

Kijk eens aan, beste Zonneheer

Een schede heeft het nog niet door dat het om drieëntachtig° Varenheide gaat. Verstandelijke mogelijkheden van een wijf = 0,00.
De aangeduide hoogdag "Allerheiligenavond" dient in de Engelstalige wereld teruggestuurd te worden. Er zijn genoeg echte Vlaamse hoogdagen.

Hoogachtend

Marie van de koster
12 augustus 2020, 21:18
8O8O Omg! 83°........................................
;-)

Kijk eens aan, beste Zonneheer

Een schede heeft het nog niet door dat het om drieëntachtig° Varenheide gaat. Verstandelijke mogelijkheden van een wijf = 0,00.
De aangeduide hoogdag "Allerheiligenavond" dient in de Engelstalige wereld teruggestuurd te worden. Er zijn genoeg echte Vlaamse hoogdagen.

Hoogachtend

Weet u niet wat de betekenis is van de verschillende smiley's, meneer uit de bloemkool? Bekijk de post van NiNo eens goed!

Koenaard Depuydt
12 augustus 2020, 21:24
Ik noteer dat het KD een zeer grote worst zal wezen. Ik zal er wat zuurkool bijdoen.

Hoogachtend

Geachte Zonneheer

Over zuurkool gesproken, kent u deze zalige schijf van 1993

Zuurkool (Sauerkraut) - Zij Zijn Terug (They're Back) / Laat Het Mij Terug Horen (Let Me Hear It Again)

https://www.youtube.com/watch?v=xlH8fswSkL8

ook minder lang verschenen op de vijfde Donderhuis (Thunderdome, "dome" < lat. domus)

https://www.youtube.com/watch?v=XHQEpfYs_JA

Met welluidende groeten

NieuwNoors
12 augustus 2020, 21:29
Weet u niet wat de betekenis is van de verschillende smiley's, meneer uit de bloemkool? Bekijk de post van NiNo eens goed!

Bedankt Marie.
Neen, Puitkikker begrijpt die smileys niet :-D

Dadeemelee
12 augustus 2020, 21:29
Geachte Zonneheer

Over zuurkool gesproken, kent u deze zalige schijf van 1993

Zuurkool (Sauerkraut) - Zij Zijn Terug (They're Back) / Laat Het Mij Terug Horen (Let Me Hear It Again)

https://www.youtube.com/watch?v=xlH8fswSkL8

ook minder lang verschenen op de vijfde Donderhuis (Thunderdome, "dome" < lat. domus)

https://www.youtube.com/watch?v=XHQEpfYs_JA

Met welluidende groeten

Het is choucroute.

Dat komt van ‘chou’= Schattebout
En
‘croute’= korst

Zuurkool betekent dus eigenlijk schatteboutkorst.

Tavek
12 augustus 2020, 21:34
hier geen brandende huizen, bliksems of zondvloed. Wij zijn dan ook goeie godsvruchtige mensen die niet gestraft moeten worden door onzen lieven heer.

Ja maar gij zijt dan ook uit goede CVP grond getrokken.

Koenaard Depuydt
12 augustus 2020, 21:37
Koenaard is wel een rare naam voor een Marokkaan. Geadopteerd en nu wonende in Deurne of Borgerhout ?

Loop je met je blote bast, trainingsbroek en sletsen rond op de Herentalse baan, oude Vlaamse dametjes en Vlaams Nationalisten de stuipen op het lijf te jagen ?

Beste Limburger, K.D. is geen aangenomen zoon en komt niet uit de Marokken. Van de Marokken komen er inderdaad brokken. De verboden en ongewenste handel inzake een wit snuifstof is volledig in hun handen. Dit is voldoende om de gehele Marokse gemeenschap uit Antwerpen weg te voeren. Vlaanderen vrij van zulke verderfelijke snuifmiddelhandelaars.

Het dragen van sletsen (sloffen) schijnt slecht voor de mannelijkheid te zijn. K.D. blijft uit de buurt van oude wijven. Een (oefen)broek boven de kniehoogte wordt door het Marokse geloof niet aanvaard.

Als goede Belg dient u ook de goed Belse (Belgische) namen te gebruik. Op deze wijze kan u de Vlaamsgezinden eveneens de stuipen op het lijf jagen. Dit zijn: "Anvers" (= Antwerpen), "Tourinnes" (= Deurne), "Bois-du-Château" (= Borgerhout) en "Route de Hérenthals" (= Herentalsebaan). Herentals werd door de Walen (= buitengewoon goede Belgen) te Bergen in het jaar 1185 "Hernehaus" genoemd.

Met gespierde groeten

Eyjafjallajökull
12 augustus 2020, 21:38
Ja maar gij zijt dan ook uit goede CVP grond getrokken.

Dat huis van die brand, een strooien dak zeker ?

Dadeemelee
12 augustus 2020, 21:40
hier geen brandende huizen, bliksems of zondvloed. Wij zijn dan ook goeie godsvruchtige mensen die niet gestraft moeten worden door onzen lieven heer.

En dan maar Corona in het WestVlees draaien. :lol:

Koenaard Depuydt
12 augustus 2020, 21:44
Het is choucroute.

Dat komt van ‘chou’= Schattebout
En
‘croute’= korst

Zuurkool betekent dus eigenlijk schatteboutkorst.

Geachte heer

U doet ons lachen met dit grapje.

Het Vrankrijkse choucroute is een tweetalige samenstelling van hun inheems woord "chou" (= kool) en het Elzaatse (beter Nederlandstalige tegenhanger voor "Elzassische") "krut" (Hooduits: Kraut). Zuurkool is in het bijzonder geliefd binnen de Duitse beschaving. Vrankrijk heeft door het ongelukkig verloop van de geschiedenis de Elzate (verschoven: Elzas) eigen kunnen maken en is goed op weg om de streekgebonden Duitse beschaving te vernietigen. Moge Vrankrijk hiervoor boeten. De Elzate, Los van Vrankrijk!

Met Elzaatse groeten

Tavek
12 augustus 2020, 22:03
Dat huis van die brand, een strooien dak zeker ?

Neje.

https://static.hbvl.be/Assets/Images_Upload/2020/08/12/13fbe45e-dcbc-11ea-8a01-6c7b2a7077eb_web_scale_0.440044_0.440044__.jpg?max height=465&maxwidth=700

Tavek
12 augustus 2020, 22:04
Het is "pluviometer" voor meneer Tavik! Een gewone VlaemSSche regenmeter is niks waard.

Met droge groeten

Inderdaad, goed opgemerkt kameraad Koenaard.

Eyjafjallajökull
13 augustus 2020, 09:41
Albeir en gaan vandaag onze 3de nacht beneden slapen want in de slaapkamers is het de hel.
Gelukkig hebben we een zetel waarvan we een bed kunnen maken.
Hier in de woonkamer is het 29°, boven 33° en dat is echt niet te doen om daar nu te slapen.
Ik wil NU herfsttemperaturen!

33°C ? lol

Ramen openzetten tussen 9 en 9 hé ;-)

pajoske
13 augustus 2020, 11:16
Albeir en gaan vandaag onze 3de nacht beneden slapen want in de slaapkamers is het de hel.
Gelukkig hebben we een zetel waarvan we een bed kunnen maken.
Hier in de woonkamer is het 29°, boven 33° en dat is echt niet te doen om daar nu te slapen.
Ik wil NU herfsttemperaturen!

Is dat een mansardekamer?

Eyjafjallajökull
13 augustus 2020, 13:39
Stevig onweer net. Liters en liters zijn uit de lucht gevallen.

Goed voor de plantjes. Ook wat afkoeling, minder zwoel als gisteren. Hittegolf is over mij dunkt.

Zwoel genoeg vandaag ? :lol:

Tavek
13 augustus 2020, 13:41
[/B]

Zwoel genoeg vandaag ? :lol:

Ik sta nat van het zweet.

Marie van de koster
13 augustus 2020, 16:16
Het begint hier toch echt donker te worden. Met een beetje geluk seffens een flits, een knal en water, water, water, heel veel water :lol:

cookie monster
13 augustus 2020, 16:20
27°C & droog

Hoomer
13 augustus 2020, 16:22
Den Hoomer en de wet van Murphy. Ik rij dus naar de winkel, ik ben de straat nog niet uit, ne wolkbreuk om u tegen te zeggen, een regengordijn hagel enfin alle ingrediënten die nodig zijn om zeiknat te worden bij de minste blootstelling. Tja, nu sta ik daar op de parking van dat magazijn, ik bedenk na 10 minuten dat ik daar niet in den auto kan blijven zitte wachten gelijk nen onnozele dus ik stap uit en loop de winkel binnen, shit masker vergeten, den Hoomer heel de weg terug door dat watergordijn om zijn masker uit den auto te halen. Bon dus den Hoomer doet zijn commissies staat aan de kas en ziet uit zijne rechter ooghoek dat die afvoerputtekes die zich in de winkel bevinden beginnen te borrelen en nee ik bedoel niet kortekes drinken, die scheeltjes beginnen te dansen en hup het water spuit er uit een halve meter de lucht in. Ik zeg tegen die madam aan de kassa; madam der klopt iets niet met die puttekes, enfin grote paniek is die winkel, ik wist niet dat ze zoveel aftrekkers op zo een korten tijd ineen konden steken enfin die bedienden allemaal aan het aftrekken , nee demper, het water aan het weg trekken. Bon ik betaal ik spurt door dat watergordijn naar mijnen auto, je begrijpt dat den Hooer op dat moment al kledderend nat is en ik rij naar huis. Daar aangekomen ik stap uit met mijn boodschappen, de stortbui neemt in hevigheid toe, ik leg die 20 meter naar mijn achterdeur af op een drafje ik steek de sleutel in het sleutelgat en op dat moment zegt er hier boven enen; "Kom mannen stop er maar mee hij is thuis" den hemel gaat open een een schitterend zonneke lacht mij uit.
Soms he zo heel soms he.

Marie van de koster
13 augustus 2020, 16:26
:lol:Den Hoomer en de wet van Murphy. Ik rij dus naar de winkel, ik ben de straat nog niet uit, ne wolkbreuk om u tegen te zeggen, een regengordijn hagel enfin alle ingrediënten die nodig zijn om zeiknat te worden bij de minste blootstelling. Tja, nu sta ik daar op de parking van dat magazijn, ik bedenk na 10 minuten dat ik daar niet in den auto kan blijven zitte wachten gelijk nen onnozele dus ik stap uit en loop de winkel binnen, shit masker vergeten, den Hoomer heel de weg terug door dat watergordijn om zijn masker uit den auto te halen. Bon dus den Hoomer doet zijn commissies staat aan de kas en ziet uit zijne rechter ooghoek dat die afvoerputtekes die zich in de winkel bevinden beginnen te borrelen en nee ik bedoel niet kortekes drinken, die scheeltjes beginnen te dansen en hup het water spuit er uit een halve meter de lucht in. Ik zeg tegen die madam aan de kassa; madam der klopt iets niet met die puttekes, enfin grote paniek is die winkel, ik wist niet dat ze zoveel aftrekkers op zo een korten tijd ineen konden steken enfin die bedienden allemaal aan het aftrekken , nee demper, het water aan het weg trekken. Bon ik betaal ik spurt door dat watergordijn naar mijnen auto, je begrijpt dat den Hooer op dat moment al kledderend nat is en ik rij naar huis. Daar aangekomen ik stap uit met mijn boodschappen, de stortbui neemt in hevigheid toe, ik leg die 20 meter naar mijn achterdeur af op een drafje ik steek de sleutel in het sleutelgat en op dat moment zegt er hier boven enen; "Kom mannen stop er maar mee hij is thuis" den hemel gaat open een een schitterend zonneke lacht mij uit.
Soms he zo heel soms he.

:lol::lol::lol:
't Is dat ik met de Hoomer echt geen compassie kan hebben. Als het door iemand anders verteld werd, zou ik het intriestig vinden!

Koenaard Depuydt
13 augustus 2020, 19:46
Ik sta nat van het zweet.

Beste Tavik, dit zal hoogstwaarschijnlijk leegaardszweet zijn!

Met hard werkende groeten

Demper
13 augustus 2020, 19:51
Beste Tavik, dit zal hoogstwaarschijnlijk leegaardszweet zijn!

Met hard werkende groeten

:rofl:

Tavek
13 augustus 2020, 19:53
Den Hoomer en de wet van Murphy. Ik rij dus naar de winkel, ik ben de straat nog niet uit, ne wolkbreuk om u tegen te zeggen, een regengordijn hagel enfin alle ingrediënten die nodig zijn om zeiknat te worden bij de minste blootstelling. Tja, nu sta ik daar op de parking van dat magazijn, ik bedenk na 10 minuten dat ik daar niet in den auto kan blijven zitte wachten gelijk nen onnozele dus ik stap uit en loop de winkel binnen, shit masker vergeten, den Hoomer heel de weg terug door dat watergordijn om zijn masker uit den auto te halen. Bon dus den Hoomer doet zijn commissies staat aan de kas en ziet uit zijne rechter ooghoek dat die afvoerputtekes die zich in de winkel bevinden beginnen te borrelen en nee ik bedoel niet kortekes drinken, die scheeltjes beginnen te dansen en hup het water spuit er uit een halve meter de lucht in. Ik zeg tegen die madam aan de kassa; madam der klopt iets niet met die puttekes, enfin grote paniek is die winkel, ik wist niet dat ze zoveel aftrekkers op zo een korten tijd ineen konden steken enfin die bedienden allemaal aan het aftrekken , nee demper, het water aan het weg trekken. Bon ik betaal ik spurt door dat watergordijn naar mijnen auto, je begrijpt dat den Hooer op dat moment al kledderend nat is en ik rij naar huis. Daar aangekomen ik stap uit met mijn boodschappen, de stortbui neemt in hevigheid toe, ik leg die 20 meter naar mijn achterdeur af op een drafje ik steek de sleutel in het sleutelgat en op dat moment zegt er hier boven enen; "Kom mannen stop er maar mee hij is thuis" den hemel gaat open een een schitterend zonneke lacht mij uit.
Soms he zo heel soms he.

Als gij verhalen vertelt kan ik me zo inbeelden wat er gebeurt. Dat is een talent Hoomer.

Tavek
13 augustus 2020, 19:54
Beste Tavik, dit zal hoogstwaarschijnlijk leegaardszweet zijn!

Met hard werkende groeten

Uiteraard.

Wat, moet jij echt werken ?

Koenaard Depuydt
13 augustus 2020, 19:58
Uiteraard.

Wat, moet jij echt werken ?

Ja, beste Tavik! Er bestaat nog zoiets als werken zonder stoel.

werken = kak
werklozen = kakkertjes
werkbazen = kakkers
overheid en het blauw gevaar = buitgewoon stinkende KAK!

Tavek
13 augustus 2020, 20:00
Ja, beste Tavik! Er bestaat nog zoiets als werken zonder stoel.

werken = kak
werklozen = kakkertjes
werkbazen = kakkers
overheid en het blauw gevaar = buitgewoon stinkende KAK!

Demper, uwen lithium vergeten ?

Demper
13 augustus 2020, 20:03
Demper, uwen lithium vergeten ?

KD is geen dubbelnick van mij...

Koenaard Depuydt
13 augustus 2020, 20:06
Demper, uwen lithium vergeten ?

De steenachtige stof (Lithos is Grieks voor steen) = kak

KD is geen dubbelnick van mij...

Engelse prutswoordjes = kak

Tavek
13 augustus 2020, 20:25
KD is geen dubbelnick van mij...

Wel, jij hebt hem die vieze woordjes geleerd.

Demper
13 augustus 2020, 20:26
Wel, jij hebt hem die vieze woordjes geleerd.

kak !

Eyjafjallajökull
13 augustus 2020, 20:37
Den Hoomer en de wet van Murphy. Ik rij dus naar de winkel, ik ben de straat nog niet uit, ne wolkbreuk om u tegen te zeggen, een regengordijn hagel enfin alle ingrediënten die nodig zijn om zeiknat te worden bij de minste blootstelling. Tja, nu sta ik daar op de parking van dat magazijn, ik bedenk na 10 minuten dat ik daar niet in den auto kan blijven zitte wachten gelijk nen onnozele dus ik stap uit en loop de winkel binnen, shit masker vergeten, den Hoomer heel de weg terug door dat watergordijn om zijn masker uit den auto te halen. Bon dus den Hoomer doet zijn commissies staat aan de kas en ziet uit zijne rechter ooghoek dat die afvoerputtekes die zich in de winkel bevinden beginnen te borrelen en nee ik bedoel niet kortekes drinken, die scheeltjes beginnen te dansen en hup het water spuit er uit een halve meter de lucht in. Ik zeg tegen die madam aan de kassa; madam der klopt iets niet met die puttekes, enfin grote paniek is die winkel, ik wist niet dat ze zoveel aftrekkers op zo een korten tijd ineen konden steken enfin die bedienden allemaal aan het aftrekken , nee demper, het water aan het weg trekken. Bon ik betaal ik spurt door dat watergordijn naar mijnen auto, je begrijpt dat den Hooer op dat moment al kledderend nat is en ik rij naar huis. Daar aangekomen ik stap uit met mijn boodschappen, de stortbui neemt in hevigheid toe, ik leg die 20 meter naar mijn achterdeur af op een drafje ik steek de sleutel in het sleutelgat en op dat moment zegt er hier boven enen; "Kom mannen stop er maar mee hij is thuis" den hemel gaat open een een schitterend zonneke lacht mij uit.
Soms he zo heel soms he.

Hilarisch :-D

Op sommige plaatsen is op 20 min. 45 mm gevallen !

Tavek
13 augustus 2020, 20:59
Hilarisch :-D

Op sommige plaatsen is op 20 min. 45 mm gevallen !

Ja. Hier heeft het ook weer fors gedaan. Hagelbollen.

Eyjafjallajökull
13 augustus 2020, 21:09
Ja. Hier heeft het ook weer fors gedaan. Hagelbollen.

Einde van de hittegolf ? :lol:

Tavek
13 augustus 2020, 21:14
Einde van de hittegolf ? :lol:

Maar goed dat ik die ene plant had afgedekt :lol::lol::lol: Anders kapotte tomaten.

Svennies
13 augustus 2020, 21:41
Hilarisch :-D

Op sommige plaatsen is op 20 min. 45 mm gevallen !

Hier heeft het hooguit 2 minuten licht geregend...

Een half uur later was het terras al terug poederdroog....

Skobelev
13 augustus 2020, 21:57
Hier heeft het hooguit 2 minuten licht geregend...

Een half uur later was het terras al terug poederdroog....

hier ook.... :-(

maddox
13 augustus 2020, 23:37
Geen drup gezien, maar terugfietsen van't werk was gewoon geniaal.
Niet percoleren door mijn relaxzetel.

Rudy
14 augustus 2020, 00:20
Hier idem. Al 2 dagen geen zuchtje wind. Boven slapen is zelfmoord. We kamperen dus nog minstens 1 nacht hier beneden. FFFF

Niet te dicht tegen Albeirt liggen. Dat scheelt een paar graden.

kojak
14 augustus 2020, 01:38
Ik sta nat van het zweet.

Airco kapot of niet gewend van te werken ? :mrgreen:

kojak
14 augustus 2020, 01:39
Niet te dicht tegen Albeirt liggen. Dat scheelt een paar graden.

Warmer of kouder ? :lol:

Dadeemelee
14 augustus 2020, 09:27
Gisteren een beetje geregend, net genoeg om voor wat afkoeling te zorgen.
Met al die hitte wordt een mens wel enorm lui. Geen goesting om iets in de tuin te doen. Gelukkig groeit het gras bijna niet.

Marie van de koster
14 augustus 2020, 09:39
Hier heeft het hooguit 2 minuten licht geregend...

Een half uur later was het terras al terug poederdroog....

Hier hetzelfde, de straat was zelfs niet helemaal nat.
Nu begint het weer donker te worden. Misschien komt de regen toch!

Koenaard Depuydt
14 augustus 2020, 12:37
Geachte klagers

Het is heel wat minder warm vandaag! Zijn jullie nu tevreden? Jankstaarten!

met honende groet

Dadeemelee
14 augustus 2020, 12:42
Geachte klagers

Het is heel wat minder warm vandaag! Zijn jullie nu tevreden? Jankstaarten!

met honende groet

Het is te koud! Wanneer wordt het weer warm? Het is de schuld van Soros en de MSM. :-(

Universalia
14 augustus 2020, 13:20
Het is te koud! Wanneer wordt het weer warm? Het is de schuld van Soros en de MSM. :-(

Op huidig ogenblik is het goed een 22° meer moet dat echt niet zijn.

Marie van de koster
14 augustus 2020, 15:00
Vier uur namiddag en nog altijd geen druppel regen gezien :-(

Marie van de koster
14 augustus 2020, 15:22
Het regent :-D Joepie :-D

Tavek
14 augustus 2020, 15:28
Ah tis nu jullie toer.

Hier droog, helaas.

Marie van de koster
14 augustus 2020, 15:36
Ah tis nu jullie toer.

Hier droog, helaas.

Het is na 5 minuten weer gestopt. Ongelooflijk! Dat is hier nu al twee dagen hetzelfde liedje, iedere keer als ik denk dit keer krijgen we een malse bui, houdt het na enkele minuutjes op. Als we geen groot watergebrek hadden, zou ik denken dat Onze Lieve Heer ons heel graag ziet.

Dadeemelee
14 augustus 2020, 15:49
Op huidig ogenblik is het goed een 22° meer moet dat echt niet zijn.

Buiten is het ok. De warmte zit echter nog in huis.

Skobelev
14 augustus 2020, 15:56
nog maar 200 liter in mijn regenput...:-( al is het wel al 4 keer beginnen regenen.

Svennies
14 augustus 2020, 18:51
Hier heeft het twee keer een beetje geregend,alles bijeen een kleine 10 minuten in totaal...

We zullen zelf de bloemen maar water gaan geven binnen een uurtje...

kojak
14 augustus 2020, 20:46
Hier hebben we gisteren wel een stevige bui gehad en vandaan ook al een gezapig regentje (zo net).
Frisser is het in alle geval al geworden.

Eyjafjallajökull
14 augustus 2020, 20:47
Buiten is het ok. De warmte zit echter nog in huis.

Dat duurt nog tot maandag :-D

Zondag weer 30 graden.

Eyjafjallajökull
15 augustus 2020, 22:18
Iedereen zijn huis al wat kunnen afkoelen ?

Tavek
15 augustus 2020, 22:19
Ja, het was vandaag fijn weer.

Henri1
15 augustus 2020, 22:59
Iedereen zijn huis al wat kunnen afkoelen ?

Hier ook alles beter. De deuren van de frigo en diepvries opengezet.

cookie monster
15 augustus 2020, 23:04
Hier ook alles beter. De deuren van de frigo en diepvries opengezet.
LOL :rofl:

Koenaard Depuydt
15 augustus 2020, 23:04
Ja, het was vandaag fijn weer.

Beste Tavik, enkele dagen geleden was het weer veel beter!

Skobelev
15 augustus 2020, 23:18
2000l bij in de regenput, op een kwartiertje :cheer:

Tavek
15 augustus 2020, 23:42
Beste Tavik, enkele dagen geleden was het weer veel beter!

Misschien moet je emigreren naar Afrika.

Svennies
16 augustus 2020, 00:32
2000l bij in de regenput, op een kwartiertje :cheer:

Bij mij waren de bloemen en de plantjes bij wijze van spreken aan het dansen in de voortuin,dat was de eerste keer dat die zoveel water in één keer hebben mogen begroeten...

En de regenput staat ook alweer op zijn maximum peil...;-)

maddox
16 augustus 2020, 06:06
Onze gazon is verdomd agressief aan't groeien...

Marie van de koster
16 augustus 2020, 08:03
En hier nog altijd geen regen ... :-(

Universalia
16 augustus 2020, 08:46
Het is mij nog steeds vééls te warm naar mijn zin. (20° tot 27° is meer dan voldoende)

Ik kan daar niet tegen, die overdreven hitte.

Klein regenvlaagje nog maar gehad hier. 8O

Skobelev
16 augustus 2020, 10:12
Onze gazon is verdomd agressief aan't groeien...

sproeien met white spirit, het zal het leren

maddox
16 augustus 2020, 10:14
sproeien met white spirit, het zal het leren

Zolang onze katten er nog door geraken is er geen vuiltje aan de lucht.

Universalia
16 augustus 2020, 10:54
Zolang onze katten er nog door geraken is er geen vuiltje aan de lucht.

De verzorgde gechipte huiskat (https://www.huisdierinfo.be/10-vragen-over-identificatie-chippen-en-registratie-van-jouw-kat) nog tot daartoe maar de vele, meestal zieke zwerfkatten, die mogen best opstoven.

p.s.

Nog te zwijgen over die mensen die de katten laten kweken tegen de sterren op en de kleintjes verkopen voor veel geld.

Koenaard Depuydt
16 augustus 2020, 11:39
Misschien moet je emigreren naar Afrika.

Beste Tavik, K.D. en zijn volksgenoten dienen niet naar de Moren uit te wijken daar er voldoende zwarten in zijn buurt wonen om ons het warme Morengevoel te kunnen aanbieden.

Met zwoele groeten

Koenaard Depuydt
16 augustus 2020, 11:46
sproeien met white spirit, het zal het leren

Beste Schobeleff, u werd onlangs bijna als een groene jongen beschouwd. Het sproeien van oplosmiddel (Witte Geest) op uw grasperk doet hier volledig afbreuk aan. Is het hierom te doen?

Met afkeurende groet

Aan de Waalsgezinde gemeenschap hier: Uw woord "gazon" is van Germaanse oorsprong "waso" = Ndl. waas. Ook in uw Waalse taal zit het vol met Menapse woorden.

Marie van de koster
16 augustus 2020, 16:39
Het is aan 't gieten, kindertjes :lol:

Henri1
16 augustus 2020, 16:44
Het is aan 't gieten, kindertjes :lol:

Die liggen allang in hun bedde.

Dadeemelee
16 augustus 2020, 16:45
Vandaag af en toe wat gedonder in de verte en beetje neerslag. De gazon gaat dit jaar niet meer opleven.

maddox
16 augustus 2020, 17:23
Vandaag af en toe wat gedonder in de verte en beetje neerslag. De gazon gaat dit jaar niet meer opleven.

Hier hebben we een paar pareltjes van buien gehad, temperatuur is leuk, en de gazon en de rest van de plantjes zijn van bruinig en verdord naar grasgroen gegaan.

Elio di Supo
16 augustus 2020, 18:06
Dat moet een taaie grassoort zijn dat ik hier heb want ondanks de hitte lijkt het niet te verdorren. Mss de hoge luchtvochtigheidsgraad?

kojak
16 augustus 2020, 19:58
Hier is een onweerszone overgewaaid.
Veel wind, donker alsof het nacht was, maar uiteindelijk zijn er maar 5 druppels en nen halve gevallen.
Dat was rond een uur of 16.30.

Dadeemelee
16 augustus 2020, 20:03
Dat moet een taaie grassoort zijn dat ik hier heb want ondanks de hitte lijkt het niet te verdorren. Mss de hoge luchtvochtigheidsgraad?

Het gaat nooit helemaal kapot maar het probleem is dat onkruid en wilde grassoorten het overnemen.

Koenaard Depuydt
16 augustus 2020, 21:03
Die liggen allang in hun bedde.

Geachte Hendrik de Eerste

Bent u een tweevoudige aanmeldnaam van Azert zaliger?

Hoogachtend

Svennies
17 augustus 2020, 01:55
Dat moet een taaie grassoort zijn dat ik hier heb want ondanks de hitte lijkt het niet te verdorren. Mss de hoge luchtvochtigheidsgraad?

Mijne gazon is kompleet naar de kloten,het enigste dat hier snel omhoog gaat is het onkruid dat erin staat..

Zephyrkaos
17 augustus 2020, 08:04
in Eupen gisteren enkele druppels :D

https://www.grenzecho.net/sites/default/files/dpistyles_v2/ena_16_9_extra_big/2020/08/16/node_40400/7816470/public/2020/08/16/B9724297900Z.1_20200816211228_000+GE9GGDHRE.1-0.jpg?itok=Ec6msv221597605230

Tavek
17 augustus 2020, 08:36
Mijne gazon is kompleet naar de kloten,het enigste dat hier snel omhoog gaat is het onkruid dat erin staat..

Biggenkruid ?

In het najaar ga ik de frees bovenhalen vrees ik.

Universalia
17 augustus 2020, 10:29
in Eupen gisteren enkele druppels :D

https://www.grenzecho.net/sites/default/files/dpistyles_v2/ena_16_9_extra_big/2020/08/16/node_40400/7816470/public/2020/08/16/B9724297900Z.1_20200816211228_000+GE9GGDHRE.1-0.jpg?itok=Ec6msv221597605230

Ik had, mocht ik scheids geweest zijn, die match afgefloten. :?

pajoske
17 augustus 2020, 11:49
Biggenkruid ?

In het najaar ga ik de frees bovenhalen vrees ik.

In de fruitwei hier was het gras heel verdrongen door witte klaver. Eén veld van witte bloemen. De bijen waren natuurlijk voltallig aanwezig.

Eyjafjallajökull
17 augustus 2020, 13:06
Warmste augustus sinds de metingen tot nu :-D

Toch weeral 26°C momenteel.

quercus
17 augustus 2020, 13:17
Het regent hier (Erembodegem) op dit ogenblik aan een tempo alsof er een Kärcher achter zit.

Skobelev
17 augustus 2020, 14:06
Het regent hier (Erembodegem) op dit ogenblik aan een tempo alsof er een Kärcher achter zit.

Shit, en ik moet daar straks voorbij met mijn gisteren gewassen autootje. :-(

maddox
17 augustus 2020, 14:13
Net naar huis gefietst onder dreigende wolken, met hier en daar een boertje van Thor op de achtergrond, maar uitgezonderd een verdwaalde druppel op mijn vizier, niets.

Marie van de koster
17 augustus 2020, 15:51
In de fruitwei hier was het gras heel verdrongen door witte klaver. Eén veld van witte bloemen. De bijen waren natuurlijk voltallig aanwezig.

Wat is een fruitwei? Een wei vol fruitbomen?

pajoske
17 augustus 2020, 20:50
Wat is een fruitwei? Een wei vol fruitbomen?

Mijn tuin is een beetje ingedeeld naargelang gebruik, 4 delen. Dat is de wei waar ik al mijn nieuwe fruitstruiken geplant heb. ttz, Er staan 4 laagstam fruitbomen (2x appel, peer en kers) De rest is klein fruit. Samen Ong. 50 struiken of struikjes. Kruisbes, blauwe bes, druiven, rode bes, jostabes, braambes, vlierbes, rode en zwarte frambozen...
Maar in een ander deel staan ook nog fruitbomen en struiken.

Skobelev
17 augustus 2020, 21:02
Mijn tuin is een beetje ingedeeld naargelang gebruik, 4 delen. Dat is de wei waar ik al mijn nieuwe fruitstruiken geplant heb. ttz, Er staan 4 laagstam fruitbomen (2x appel, peer en kers) De rest is klein fruit. Samen Ong. 50 struiken of struikjes. Kruisbes, blauwe bes, druiven, rode bes, jostabes, braambes, vlierbes, rode en zwarte frambozen...
Maar in een ander deel staan ook nog fruitbomen en struiken.

:thumbsup:

Als je nog een plaatsje hebt, zet u een struikje Japanse wijnbes. Ferm lekker. Mijn madam heeft er zelfs confituur van gemaakt omdat er zo veel waren.Ook die is lekker.

piazzolla
18 augustus 2020, 01:15
Beste Tavik, enkele dagen geleden was het weer veel beter!

inderdaad, ... warm weer :clapping: ...

https://i.giphy.com/media/Jo6bkYfeXw1RmsoDaN/giphy.webp


klagen en zagen ...


.

Marie van de koster
18 augustus 2020, 10:05
Mijn tuin is een beetje ingedeeld naargelang gebruik, 4 delen. Dat is de wei waar ik al mijn nieuwe fruitstruiken geplant heb. ttz, Er staan 4 laagstam fruitbomen (2x appel, peer en kers) De rest is klein fruit. Samen Ong. 50 struiken of struikjes. Kruisbes, blauwe bes, druiven, rode bes, jostabes, braambes, vlierbes, rode en zwarte frambozen...
Maar in een ander deel staan ook nog fruitbomen en struiken.

Mooi! Uw eigen paradijsje. Ik hoop dat er veel fruit komt.

Zucht
18 augustus 2020, 14:57
Voor wie het niet warm genoeg kan zijn : 54 graden in Californië.

https://www.demorgen.be/tech-wetenschap/54-5-graden-in-death-valley-mogelijk-hoogste-temperatuur-ooit~b7115747/

Dadeemelee
18 augustus 2020, 14:59
Voor wie het niet warm genoeg kan zijn : 54 graden in Californië.

https://www.demorgen.be/tech-wetenschap/54-5-graden-in-death-valley-mogelijk-hoogste-temperatuur-ooit~b7115747/

Death Valley, dat moet leuk zijn om op vakantie te gaan.

Eyjafjallajökull
18 augustus 2020, 15:12
Death Valley, dat moet leuk zijn om op vakantie te gaan.

Is vooral erg mooi.

Maar zorgen dat je er tegen ten laatste 11h am weer buiten bent.

Koenaard Depuydt
18 augustus 2020, 17:10
Voor wie het niet warm genoeg kan zijn : 54 graden in Californië.
Death Valley, dat moet leuk zijn om op vakantie te gaan.

Geachte heren

Misschien kan men met de opwarming van de aarde ooit een warmte van 130 ° Varenheide in ons Vlaamse land verwelkomen. Indien zo, hoeft men het Dodendal in het Goudenland niet meer te bezoeken. Het vervuilend vliegreisverkeer zou beter aan banden gelegd worden.

De verandering van ons weergesteldheid is handig voor de Nieuwe Belgen. Hierdoor kunnen zij hier nog beter aarden.

Hoogachtend

Elio di Supo
18 augustus 2020, 17:16
Voor wie het niet warm genoeg kan zijn : 54 graden in Californië.

https://www.demorgen.be/tech-wetenschap/54-5-graden-in-death-valley-mogelijk-hoogste-temperatuur-ooit~b7115747/

De Mojave wellicht. Het noorden zal wel koeler zijn met al die bossen (als ze tenminste niet in as liggen).

pajoske
19 augustus 2020, 12:37
Wij zitten hier nog altijd in een hittegolf

Eyjafjallajökull
19 augustus 2020, 14:11
Wij zitten hier nog altijd in een hittegolf

Yep, gisteren boven de 25°C geraakt.

Vandaag en morgen komen er sowieso nog bij.

Eyjafjallajökull
21 augustus 2020, 13:27
Lol, vannacht op veel plaatsen tot 's morgens vroeg niet onder de 25°C geraakt :-D

Memorabele maand geworden.

Universalia
21 augustus 2020, 13:49
Werkt de hitte het milieuprobleem in de hand?

U neemt met deze hitte al eens een badje of een douche meer?

Meer waterverbruik thuis, zwembadje vullen in de tuin en zo ...

De wasmachine draait overuren? (kleren die meer zweetreukjes hebben?)

Zo kan je nog wel even doorgaan. :|

Dat het zonnetje komt piepen en het een 20 tot 25° is géén probleem maar alles wat daar overzit pffffffffffff :roll:

Koenaard Depuydt
21 augustus 2020, 14:35
Geachte heren

De winter is echt slecht voor de leefomgeving

1. verwarming

K.D. zegt: "Goede Vlamingen hebben geen nood aan verwarming."

2. hoger stroomgebruik omdat er bv. meer nood is aan verlichting.

K.D. zegt: "Als het donker is, dient er geslapen te worden. In de winter meer nachtrust en in de zomer meer werklust."

3. strooizout omdat de wegen berijdbaar zouden blijven

K.D. zegt: "Bij sneeuwval dient enkel het hoognodige verricht te worden. Strooizout zorgt voor grote vervuiling (ondergrond, grondwater) en beschadigt het wegdek. Daarom wordt dit best vermeden."

4. In de winter wordt het rijwiel vaak voor een vervuilende wagen terug ingewisseld.

K.D. zegt: "Goede Vlamingen gaan altijd te voet of berijden een rijwiel. Zij hebben geen last van vorst of hitte."

Bovendien ligt het brandstofgebruik in de winter ook hoger.

Tijdens de winter zijn de nachten langer en dit biedt meer "mogelijkheden" tot sluikstorting.

Hoogachtend

Marie van de koster
22 augustus 2020, 10:03
Ik dacht vroeger altijd dat ik een koulijder was. Maar de hittegolven hebben het tegendeel bewezen : ik ben een warmlijder. Bestaat dat woord al? Anders neem ik er bij deze patent op.

Dadeemelee
22 augustus 2020, 10:04
Lol, vannacht op veel plaatsen tot 's morgens vroeg niet onder de 25°C geraakt :-D

Memorabele maand geworden.

Ik ben 25° ondertussen gewoon. Voelt normaal aan.

Rudy
22 augustus 2020, 10:09
Fris weekend aan de kust.

Dadeemelee
29 augustus 2020, 08:32
15° buiten. Dat was nu ook weer niet nodig. Gelukkig zijn er koffiekoeken.

Henri1
29 augustus 2020, 08:38
15° buiten. Dat was nu ook weer niet nodig. Gelukkig zijn er koffiekoeken.

Ik ben net in mijn vijver gaan pissen.

Skobelev
29 augustus 2020, 08:50
Ik ben net in mijn vijver gaan pissen.

was hij dicht aan 't vriezen?

Henri1
29 augustus 2020, 08:55
was hij dicht aan 't vriezen?

:lol: :lol: :lol:

Marie van de koster
29 augustus 2020, 09:44
Heerlijk fris weer :-) Ik bekom helemaal :-)

Elio di Supo
29 augustus 2020, 16:50
Mooi! Uw eigen paradijsje. Ik hoop dat er veel fruit komt.

Turks fruit.

NieuwNoors
29 augustus 2020, 16:55
Heerlijk fris weer :-) Ik bekom helemaal :-)

Ja, gewoon héééééééééééééééééérlijk fris! Ik leef helemaal op nu.
Geen plakkerige nachten meer, YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rudy
29 augustus 2020, 17:01
Het is goed weer voor vrijers. Niet te warm, niet te koud.

NieuwNoors
29 augustus 2020, 17:04
Het is goed weer voor vrijers. Niet te warm, niet te koud.

Oei Rudy, ge moet hier niet ALLES verklappen hoor! ;-)

Dadeemelee
9 september 2020, 08:47
Vanaf dit weekend nazomer. Opnieuw 30°

Marie van de koster
9 september 2020, 10:00
Vanaf dit weekend nazomer. Opnieuw 30°

Heb ik weer een excuus om niks te moeten doen :lol: :lol: :lol:

NieuwNoors
9 september 2020, 13:24
Vanaf dit weekend nazomer. Opnieuw 30°

Ik heb het ook gelezen......:cry::cry::cry::cry::cry:

NieuwNoors
9 september 2020, 13:26
Heb ik weer een excuus om niks te moeten doen :lol: :lol: :lol:

:-D
Ik doe ook echt het minimum bij hete temperaturen hoor.
Albeir kan daar goed tegen en dan laat ik HEM bijna alles doen.

cookie monster
9 september 2020, 20:32
Vanaf dit weekend nazomer. Opnieuw 30°
Oh My Holy fuck 8O
https://www.meteo.be/nl/belgie
Maandag
https://www.meteo.be/services/web2016/getObservationBelgiumMap.php?type=D5&language=nl
Dinsdag
https://www.meteo.be/services/web2016/getObservationBelgiumMap.php?type=D6&language=nl

Dadeemelee
21 oktober 2020, 13:51
Ik denk dat we een nieuw record hebben. 22°C in de schaduw. 8O

Eyjafjallajökull
21 oktober 2020, 14:04
Ik denk dat we een nieuw record hebben. 22°C in de schaduw. 8O

Helemaal niet uitzonderlijk in oktober.

Twee jaar geleden op de dag van de gemeenteraadsverkiezingen werd het 27°C...

Rudy
21 oktober 2020, 14:29
Ik denk dat we een nieuw record hebben. 22°C in de schaduw. 8O

Zonder die wind zou het nog leuk kunnen zijn.

Marie van de koster
21 oktober 2020, 15:31
Hier bij ons komt PMD-kar op donderdag. Aan de overkant van de straat wonen een aantal mensen afkomstig uit een Oost-Europees land die maar niet geleerd krijgen hoe het afval moet aangeboden worden. Ze hebben dus gisteren 10 of 11 PMD-zakken buitengezet.
In de voormiddag heeft de wind zich kostelijk geamuseerd met die zakken, ze liggen nu over de hele straat, iedereen heeft er last van behalve die mensen uit dat andere land ... want die zijn niet thuis.

Rudy
21 oktober 2020, 15:41
Hier bij ons komt PMD-kar op donderdag. Aan de overkant van de straat wonen een aantal mensen afkomstig uit een Oost-Europees land die maar niet geleerd krijgen hoe het afval moet aangeboden worden. Ze hebben dus gisteren 10 of 11 PMD-zakken buitengezet.
In de voormiddag heeft de wind zich kostelijk geamuseerd met die zakken, ze liggen nu over de hele straat, iedereen heeft er last van behalve die mensen uit dat andere land ... want die zijn niet thuis.
Ik ken dat fenomeen.
Hier mogen vuilniszakken (pmd, karton, ... ) niet worden buitengezet voor een bepaald uur. 19 uur als ik me niet vergis.
Anderzijds. Sommige van die blauwe pmd zakken blijven staan, met een sticker op van de maatschappij. En als die zakken blijven staan is het resultaat navenant.
Morgen papier en karton. Met deze wind zal het resultaat proper zijn.
Troost u. Het is nog niet zo erg als aan zee waar de meeuwen de vuilniszakken uitvreten.

Eyjafjallajökull
17 februari 2021, 21:32
OK, genoeg off topic over pmd-zakken !

Tijd voor een stevige vleug lente vanaf het weekend :-D

Weyland
17 februari 2021, 21:37
Al goe dat al die sneeuw weg is nu. Laat het lentezonneke maar komen. Aanstaande zondag.

Eyjafjallajökull
17 februari 2021, 21:39
Al goe dat al die sneeuw weg is nu. Laat het lentezonneke maar komen. Aanstaande zondag.

Wat is er mis met zaterdag misschien ?

Eduard Khil
17 februari 2021, 21:40
Wat is er mis met zaterdag misschien ?

zaterdag is ideaal om u kapot te zuipen!

Weyland
17 februari 2021, 21:42
Wat is er mis met zaterdag misschien ?

Minder warm volgens de voorspellingen, maar toch ook een goeie 16°C. Goed voor zij die een terras hebben.

Eyjafjallajökull
17 februari 2021, 21:47
Minder warm volgens de voorspellingen, maar toch ook een goeie 16°C. Goed voor zij die een terras hebben.

Een terras ! :-D

Ideaal om te zuipen dus.

Eduard Khil
17 februari 2021, 22:11
Een terras ! :-D

Ideaal om te zuipen dus.

kapot te zuipen!

Skobelev
18 februari 2021, 07:08
Minder warm volgens de voorspellingen, maar toch ook een goeie 16°C. Goed voor zij die een terras hebben.

Yep, zaterdag een terraske doen :cheer:.....met de hogedrukreiniger en boenmachine....:?

Eyjafjallajökull
19 februari 2021, 22:00
Volgende week woensdag de warmste winterdag sinds de metingen ?

Eyjafjallajökull
24 februari 2021, 15:16
Wat zeggen jullie dan ?

Dankuwel voor die goeie voorspelling !

kojak
24 februari 2021, 16:41
Dankuwel voor de goede voorspelling.

Tot nu toe is het al een pracht van een dag geweest.
Nu nog een zachte avond met afnemende wind en mijn dag kan niet meer stuk.
BBQ weertje. :thumbsup:

Eyjafjallajökull
1 maart 2021, 20:48
Dankuwel voor de goede voorspelling.

Tot nu toe is het al een pracht van een dag geweest.
Nu nog een zachte avond met afnemende wind en mijn dag kan niet meer stuk.
BBQ weertje. :thumbsup:

Sorry, maar voor zachte avonden is het echt wel nog te vroeg.

Om 18u is het donker :roll:

kojak
1 maart 2021, 21:06
Sorry, maar voor zachte avonden is het echt wel nog te vroeg.

Om 18u is het donker :roll:

Al gehoord van Thomas Edison ?

Vrijheideerst
1 maart 2021, 21:07
Al gehoord van Thomas Edison ?

Haha hihi hoho.

Eyjafjallajökull
1 maart 2021, 21:09
Al gehoord van Thomas Edison ?

De uitvinder van de terrasverwarmer ?

Vrijheideerst
1 maart 2021, 21:09
De uitvinder van de terrasverwarmer ?

:mrgreen:

kojak
1 maart 2021, 21:25
De uitvinder van de terrasverwarmer ?

Inderdaad. :thumbsup: :lol:

Vrijheideerst
1 maart 2021, 21:30
Ht&d