PDA

View Full Version : Bezint eer je begint


The Syndrome
10 maart 2015, 19:02
Wat mij vandaag is overkomen , het bakske van mijn tv is stuk , ik ga naar een groothandelszaak elektriek die hier in de buurt is bijgekomen , zeggen ze daar de huidige bakskes passen niet meer op u oude tv , 13 jaar .
Ik dacht , ik kan mij toch geen nieuwe tv kopen omdat het bakske kapot is , ik naar de handelaar waar ik mijn tv destijds kocht , ik zal u een universeelke geven dat overal op past en inderdaad , mijn tv werkt uitstekend met dat bakske .
Mijn verhaal , koop beter iets in een klassezaak , ge betaald wat meer maar de service is perfect .

Derk de Tweede
10 maart 2015, 19:15
Doe maar een bakske vol met stro!

Stormram
10 maart 2015, 21:24
Ben u als consument al bedot?

Sorry, dat ik je nu even uit de droom moet helpen, maar de corebusiness van het consumentisme bestaat er nu net in om de mensen zoveel mogelijk te bedotten.

lombas
10 maart 2015, 21:42
Ik heb mij nog maar zelden laten bedriegen - voor wat producten betreft.

Ik leef dan ook redelijk eenvoudig en koop enkel merken waarvan ik weet na uitgebreid onderzoek dat het kwaliteitsmerken zijn. Tot dusver nog nooit last mee gehad.

Mijn televisie speelt al vijf jaar zonder enig probleem.
Mijn droger droogt al vijf jaar zonder enig probleem.
Mijn wasmachine komt van bij mijn moeder en draait al achttien jaar zonder probleem.
Mijn microgolfoven komt van bij mijn moeder en draait al een vijftiental jaar zonder probleem.
Mijn computer is zes jaar oud en draait zonder enig probleem.

GSM, tablet en laptop komen van het werk en worden dus voor mij onderhouden.

Meer "grote electronica" heb ik niet nodig.

Hout vasthouden zeker?

lombas
10 maart 2015, 21:45
Ben u als consument al bedot?

Sorry, dat ik je nu even uit de droom moet helpen, maar de corebusiness van het consumentisme bestaat er nu net in om de mensen zoveel mogelijk te bedotten.

Daar vergis je je volgens mij in. Consumentisme bestaat er volgens mij in klanten ervan te overtuigen dat ze bedot zullen zijn als ze een ander product dan het jouwe kopen. Dat wil zeggen dat je toch moeite zult moeten doen als bedrijf om in te zetten op bepaalde verkoopstreffers ("goedkoper", "mooier", "gebruiksvriendelijker", "ecologischer", "duurzamer", "sterker", "stoerder", "hip", &c.).

The Syndrome
10 maart 2015, 22:05
Ben u als consument al bedot?

Sorry, dat ik je nu even uit de droom moet helpen, maar de corebusiness van het consumentisme bestaat er nu net in om de mensen zoveel mogelijk te bedotten.
You may say i'm a dreamer , but i'm not the only one .
Sta me toe te stellen dat de prijs van groenten en fruit de afgelopen jaren consumentvriendelijk zijn .

NieuwNoors
10 maart 2015, 23:19
Ik heb mij nog maar zelden laten bedriegen - voor wat producten betreft.

Ik leef dan ook redelijk eenvoudig en koop enkel merken waarvan ik weet na uitgebreid onderzoek dat het kwaliteitsmerken zijn. Tot dusver nog nooit last mee gehad.

Mijn televisie speelt al vijf jaar zonder enig probleem.
Mijn droger droogt al vijf jaar zonder enig probleem.
Mijn wasmachine komt van bij mijn moeder en draait al achttien jaar zonder probleem.
Mijn microgolfoven komt van bij mijn moeder en draait al een vijftiental jaar zonder probleem.
Mijn computer is zes jaar oud en draait zonder enig probleem.

GSM, tablet en laptop komen van het werk en worden dus voor mij onderhouden.

Meer "grote electronica" heb ik niet nodig.

Hout vasthouden zeker?

Leve de moeders! :-D

NieuwNoors
10 maart 2015, 23:21
Ik durf het haast niet zeggen, maar mijn elektrisch kookfornuis is 34j oud! En ja, ik kreeg het zo'n 20j geleden van mijn moeder!

Xenophon
10 maart 2015, 23:49
Ik durf het haast niet zeggen, maar mijn elektrisch kookfornuis is 34j oud! En ja, ik kreeg het zo'n 20j geleden van mijn moeder!

Dat is niks, mijn vorige gsm was zes jaar oud.

lombas
10 maart 2015, 23:51
Dat is niks, mijn vorige gsm was zes jaar oud.

De vergelijking telt niet als j'em vijf jaar moest afgeven terwijl je in den bak zat. :P

Wapper
11 maart 2015, 00:06
Ik durf het haast niet zeggen, maar mijn elektrisch kookfornuis is 34j oud! En ja, ik kreeg het zo'n 20j geleden van mijn moeder!

Dat moet er nu toch redelijk vettig uitzien. Webcam!

cookie monster
11 maart 2015, 00:23
CRT-(TV)-schermen moet ik niet meer , wegens onuitstaanbaar !!
TV hier kapot ??
Indien onkosten bijna hetzelfde zijn als een nieuwe , dan ....

AsGardSGO
11 maart 2015, 02:48
Ben u als consument al bedot?

Sorry, dat ik je nu even uit de droom moet helpen, maar de corebusiness van het consumentisme bestaat er nu net in om de mensen zoveel mogelijk te bedotten.

Tja maar dat valt in dovemans oren.. wedden dat binnen de week 10 - 100 duizenden met hun applewatch staan te pronken -in de lidl ofzo- om te klagen over al de problemen in de wereld en de duurte van het leven?

Hypochonder
11 maart 2015, 05:35
Consumenten worden aan de lopende band bedot in België.

Marie van de koster
11 maart 2015, 11:38
Ik heb mij nog maar zelden laten bedriegen - voor wat producten betreft.

Ik leef dan ook redelijk eenvoudig en koop enkel merken waarvan ik weet na uitgebreid onderzoek dat het kwaliteitsmerken zijn. Tot dusver nog nooit last mee gehad.

Mijn televisie speelt al vijf jaar zonder enig probleem.
Mijn droger droogt al vijf jaar zonder enig probleem.
Mijn wasmachine komt van bij mijn moeder en draait al achttien jaar zonder probleem.
Mijn microgolfoven komt van bij mijn moeder en draait al een vijftiental jaar zonder probleem.
Mijn computer is zes jaar oud en draait zonder enig probleem.

GSM, tablet en laptop komen van het werk en worden dus voor mij onderhouden.

Meer "grote electronica" heb ik niet nodig.

Hout vasthouden zeker?

Ik kom bij u wonen! Dan heb ik ook geen problemen meer! :roll:

Marie van de koster
11 maart 2015, 11:39
Ik durf het haast niet zeggen, maar mijn elektrisch kookfornuis is 34j oud! En ja, ik kreeg het zo'n 20j geleden van mijn moeder!

:lol:

Marie van de koster
11 maart 2015, 11:40
Dat is niks, mijn vorige gsm was zes jaar oud.

Mijn eerste gsm heeft het 7 jaar uitgehouden (overtreffende trap!)

Anna List
11 maart 2015, 11:43
De vergelijking telt niet als j'em vijf jaar moest afgeven terwijl je in den bak zat. :P

:rofl:

droog in de poep!


(!)figuurlijk, ... niet de gsm hé

Hypochonder
11 maart 2015, 12:04
Ik durf het haast niet zeggen, maar mijn elektrisch kookfornuis is 34j oud! En ja, ik kreeg het zo'n 20j geleden van mijn moeder!

Een nieuwe nickname dringt zich op: OudNoors :D

cookie monster
11 maart 2015, 13:05
Mijn eerste gsm heeft het 7 jaar uitgehouden (overtreffende trap!)
Mijne 1ste GSM (Philips Diga) heb ik nog steeds ,
echter .... de batterij is niet meer verkrijgbaar !!
http://forum.astel.be/attachment.php?attachmentid=99437&d=1321808904