PDA

View Full Version : Toeval?

NieuwNoors
10 maart 2015, 22:54
Bestaat toeval? Indien u denkt van wel:
post hier uw ervaringen.
Ik geef hier enkele voorbeelden uit mijn eigen leven;
- Ik ben geboren op een vrijdag. Mijn moeder, mijn kinderen evenals 2 kleinkinderen werden ook op vrijdag geboren. Toeval?
- Mijn echtgenoot en ik schelen 12,5j in leeftijd. Wij kregen een zoon toen ik 20j was, en een dochter toen ik 25j was.
Mijn oma scheelde ook 12,5j in leeftijd met mijn grootvader. Zij kreeg een zoon toen ze 20j was en een dochter (mijn moeder) toen ze 25j was.
- Mijn oma kreeg dus een dochter op haar 25ste, mijn moeder kreeg een dochter op haar 25ste en ik kreeg een dochter op mijn 25ste.
- Mijn oma, mijn moeder, ikzelf en mijn dochter woonden ooit allemaal op hetzelfde huisnummer: 236! Natuurlijk in verschillende gemeentes.
Toeval???

The Paulus Experience
10 maart 2015, 23:11
Neen.

God heeft duidelijk een plan voor jou

NieuwNoors
10 maart 2015, 23:16
Neen.

Welke God? Ik geloof alleen in mezelf....

DeProf_eet
10 maart 2015, 23:18
Ik vind daar niets toeval aan. Dat zogenaamde door ons genoemde toeval is minder toevallig dan we met ons beperkt bevattingsvermogen kunnen begrijpen.

Daarentegen begint dit er al een beetje op te lijken ...

https://www.youtube.com/watch?v=j-QTV-vXHX4

The Paulus Experience
10 maart 2015, 23:18

Ook dat heeft God voor jou zo voorzien.

lombas
10 maart 2015, 23:50
Het is ofwel toeval, ofwel een onweerlegbaar bewijs van wat een autistische familieplanning jullie al generaties lang implementeren.

Anna List
11 maart 2015, 09:00

daar trekt Allah zich geen kloten van aan!

jij gaat bommen leggen op een vrijdag.

mits wat rekenwerk, kom ik er nog wel achter aan welk huisnummer en binnen hoeveel jaar.

fox
11 maart 2015, 09:09
Het is ofwel toeval, ofwel een onweerlegbaar bewijs van wat een autistische familieplanning jullie al generaties lang implementeren.

this!

fred vanhove
11 maart 2015, 09:11
post hier uw ervaringen.
- Ik ben geboren op een vrijdag. Mijn moeder, mijn kinderen evenals 2 kleinkinderen werden ook op vrijdag geboren. Toeval?
- Mijn echtgenoot en ik schelen 12,5j in leeftijd. Wij kregen een zoon toen ik 20j was, en een dochter toen ik 25j was.
Mijn oma scheelde ook 12,5j in leeftijd met mijn grootvader. Zij kreeg een zoon toen ze 20j was en een dochter (mijn moeder) toen ze 25j was.
- Mijn oma kreeg dus een dochter op haar 25ste, mijn moeder kreeg een dochter op haar 25ste en ik kreeg een dochter op mijn 25ste.
- Mijn oma, mijn moeder, ikzelf en mijn dochter woonden ooit allemaal op hetzelfde huisnummer: 236! Natuurlijk in verschillende gemeentes.
Toeval???

Prijs je gelukkig dat je blijkbaar zo'n zorgeloos leventje leidt dat je je kan vragen stellen over zulke onbenullige dingen.

DewareJakob
11 maart 2015, 10:39
post hier uw ervaringen.
Toeval???

Tja, 3 overlijdens in de directe familie op enkele maanden tijd, allemaal op de 3e van een maand.
Verjaardagen die verrassend overeenkomen.

Anna List
11 maart 2015, 10:58

bewust of onbewust, maak ni uit, jonge !

babel
11 maart 2015, 10:58
Dit soort zaken zijn grotendeels het gevolg van onze geest die probeert patronen te vinden, ook als die er niet zijn.

Anna List
11 maart 2015, 11:01
Dit soort zaken zijn grotendeels het gevolg van onze geest die probeert patronen te vinden, ook als die er niet zijn.

on topic blijven aub, ... ook als niet autisten deze patronen niet opmerken bedoel je.

;-)

Marie van de koster
11 maart 2015, 11:30
post hier uw ervaringen.
Toeval???

Heel straf! Echt waar!
Maar ik denk dat het toeval is want anders zou iedereen toch zo een frappante verhalen moeten kunnen vertellen!

Marie van de koster
11 maart 2015, 11:33
Alhoewel ...
Mijn vader wist niet wie zijn vader was en mijn broer wist ook niet wie zijn vader was.
Zou zoiets genetisch bepaald kunnen zijn :lol:

jogo
11 maart 2015, 11:45
Alhoewel ...
Mijn vader wist niet wie zijn vader was en mijn broer wist ook niet wie zijn vader was.
Zou zoiets genetisch bepaald kunnen zijn :lol:

nee, gewoon telepappatie.

Bovenbuur
11 maart 2015, 13:42
post hier uw ervaringen.
Toeval???
Wat zou je anders willen dat het was? Zo'n goede associatie met het huis van je grootmoeder dat je je prettig voelde toen je een huis met hetzelfde huisnummer voorbij zag komen?

Dat je bij sommige getallen met halve jaren rekent en bij andere niet zegt trouwens al redelijk wat over hoe toevallig het allemaal is.

Ben zelf niet verder gekomen dan een potje Pokémon waarbij alle beesten die ik ving en volgens mijn zelfopgelegde regels mocht gebruiken vrouwelijk waren en alle beesten die ik ving maar niet mocht gebruiken mannelijk. Dat kwam ook uit op een kans van een op paar honderd ofzo. Dat soort dingen gebeuren nou eenmaal, eens in de paar honderd gebeurtenissen. De andere paar honderd zijn alleen niet zo tof om over te vertellen. Eergisteren bijvoorbeeld kruisde een zwarte kat mijn pad, en toen gebeurde er spontaan helemaal niks bijzonders.

DeProf_eet
11 maart 2015, 14:56
daar trekt Allah zich geen kloten van aan!

jij gaat bommen leggen op een vrijdag.

mits wat rekenwerk, kom ik er nog wel achter aan welk huisnummer en binnen hoeveel jaar.Is NN een multikuller ?

Anna List
11 maart 2015, 14:59
Is NN een multikuller ?

ook daar trekt Allah zich niks van aan ! toeval bestaat niet, het is toch duidelijk uit de post van NN dat Hij een plan met haar heeft!

DeProf_eet
11 maart 2015, 15:00
Heel straf! Echt waar!WS de YT link van mij niet aangeklikt, want daarmee vergeleken is NN's verhaal wel heel banaal.

Persoonlijk maak ik ook toevalligheden mee bij mezelf, die volgens mij zeker geen meer zijn.

In de bewijsvoering dat er een god is (een discussie waar ik hier niet wil over beginnen), zit er zoiets waar men uit concludeert dat als er slechts 1 kans op (hier ben ik even het getal kwijt) is dat er iets gebeurt, dit nooit zal plaatsvinden. Ik denk dat analyst een punt heeft.

Anna List
11 maart 2015, 15:03
WS de YT link van mij niet aangeklikt, want daarmee vergeleken is NN's verhaal wel heel banaal.

?

DeProf_eet
11 maart 2015, 15:16
ook daar trekt Allah zich niks van aan ! toeval bestaat niet, het is toch duidelijk uit de post van NN dat Hij een plan met haar heeft!Ja maar gij denkt dat God dezelfde is als Allah. Die laatste is wel een uitvinding van de pedofeet, zijn nakomelingen hier op het forum haalt ge er zo uit door hun dom gekakel.

Anna List
11 maart 2015, 17:13
Ja maar gij denkt dat God dezelfde is als Allah. Die laatste is wel een uitvinding van de pedofeet, zijn nakomelingen hier op het forum haalt ge er zo uit door hun dom gekakel.

zijn er nog andere merken die met zelfmoordaanslagen de mensen trachten te bekeren mss ?

Xenophon
11 maart 2015, 17:23
En 'synchroniciteit,' wat denkt men hiervan op het forum, als we toch over toeval bezig zijn?

Derk de Tweede
11 maart 2015, 17:25
post hier uw ervaringen.
Toeval???

Dit is geen toeval!!!!!

Anna List
11 maart 2015, 17:25
En 'synchroniciteit,' wat denkt men hiervan op het forum, als we toch over toeval bezig zijn?

:-) k zal dat moeten opzoeken ... :p

Xenophon
11 maart 2015, 17:28
:-) k zal dat moeten opzoeken ... :p

Dat is niet toevallig, dat maak je me niet wijs. :o

Bovenbuur
11 maart 2015, 17:29

Autisme, dat zou een religie moeten zijn.

We zouden echt de beste heilige oorlogen voeren.

Supe®Staaf
11 maart 2015, 17:32
post hier uw ervaringen.
Op zich niet zo spectaculair.
Ik ben geen professionele kansberekenaar, maar dat uw moeder op vrijdag geboren werd, dat is gewoon 1/5 aangezien gynaecologen in de weekend liever niet werken en kinderen dus wat eerder laten afkomen als hun vrije dagen in het gedrang komen.

De meeste vrouwen krijgen rond hun 25 een kind.
Ze zijn een jaar lang 25, dus hebben ze 365 dagen de tijd om op die leeftijd te bevallen.
Dus zo een wonderbaarlijk toeval kan je dat niet noemen.

Toeval???
De straten waar er meer dan duizend huizen staan zijn zeker in landelijke gemeentes beperkt.
Als een kind intrekt in het ouderlijke huis, dan is hetzelfde nummer zelfs niks om spel over te maken.

Ik denk echt dat je in bovenstaande gevallen nogal snel iets als quasi onmogelijk classificeert, maar wat in werkelijkheid heel normaal is.

Ke Nan
11 maart 2015, 19:05
Uw harde schijf blijft hangen waardoor uw software gecorrumpeerd is. Ge zit nu in een eeuwige loop. Oftewel: ge zijt blijven hangen in een LSD-trip.

Derk de Tweede
11 maart 2015, 19:17
Het is de wil van Allah!
Allahoe akbar....:evil:

Hypochonder
11 maart 2015, 19:20
Het is geen toeval. Jullie zijn allemaal bezeten door beezelbub en jullie dienen zich onmiddellijk tot een gekende duiveluitdrijver te Schaarbeek te wenden.

bembem
12 maart 2015, 00:13
Ik vind daar niets toeval aan. Dat zogenaamde door ons genoemde toeval is minder toevallig dan we met ons beperkt bevattingsvermogen kunnen begrijpen.

Daarentegen begint dit er al een beetje op te lijken ...

https://www.youtube.com/watch?v=j-QTV-vXHX4

lol, spreek eens voor je eigen :-P

DeProf_eet
12 maart 2015, 00:14
Ik ben geen professionele kansberekenaar, maar dat uw moeder op vrijdag geboren werd, dat is gewoon 1/5 aangezien gynaecologen in de weekend liever niet werken en kinderen dus wat eerder laten afkomen als hun vrije dagen in het gedrang komen.

De meeste vrouwen krijgen rond hun 25 een kind.
Ze zijn een jaar lang 25, dus hebben ze 365 dagen de tijd om op die leeftijd te bevallen.
Dus zo een wonderbaarlijk toeval kan je dat niet noemen.

De straten waar er meer dan duizend huizen staan zijn zeker in landelijke gemeentes beperkt.
Als een kind intrekt in het ouderlijke huis, dan is hetzelfde nummer zelfs niks om spel over te maken.

Ik denk echt dat je in bovenstaande gevallen nogal snel iets als quasi onmogelijk classificeert, maar wat in werkelijkheid heel normaal is.
Een goede analyse van wat NN meegemaakt heeft in feite in het geheel niet zo uitzonderlijk is.

bembem
12 maart 2015, 00:14
Neen.

- lol -

bembem
12 maart 2015, 00:16
post hier uw ervaringen.
Toeval???

hum ik zou het eerder onbewuste beïnvloeding noemen :-)

DeProf_eet
12 maart 2015, 00:19
Hij heeft in elk geval een plan met ons: nl. ons blijven plagen met bemse posts totdat ze een job heeft, en niet zoveel tijd meer zal hebben om hier te posten wegens doodop of pompaf.

DeProf_eet
12 maart 2015, 00:25
"Ik vind daar niets toeval aan. Dat zogenaamde door ons genoemde toeval is minder toevallig dan we met ons beperkt bevattingsvermogen kunnen begrijpen"
lol, spreek eens voor je eigen :-PAh !! voorwaar bembem heeft een groot bevattingsvermogen. Daarom heeft ze dus de beste job die ge U kunt indenken: het forum van politics.be bewaken.

Libro
12 maart 2015, 00:31
Ik ben jarig op mijn geboortedag: da's pas toeval hé ;-);-);-).

IanVD
12 maart 2015, 00:42

Ik kan nog straffer. Ik voorspel dat ik zal sterven op mijn sterfdag;) en om het helemaal paranormaal te maken, zal ik ineens voorspellen dat ik vlak daarvoor mijn laatste adem zal hebben uitgeblazen.

bembem
12 maart 2015, 00:54

:-)

zo heb ik bvb. nogal eens voor dat wanneer ik het uur op m'n gsm check het net telkens gelijk is aan het aantal minuten geafficheerd erna -> 15:15, 16:16 .. echt wel toevallig niet? :lol::lol:

Xenophon
12 maart 2015, 00:55

Ik ook.

:O

bembem
12 maart 2015, 00:58
"Ik vind daar niets toeval aan. Dat zogenaamde door ons genoemde toeval is minder toevallig dan we met ons beperkt bevattingsvermogen kunnen begrijpen"
Ah !! voorwaar bembem heeft een groot bevattingsvermogen. Daarom heeft ze dus de beste job die ge U kunt indenken: het forum van politics.be bewaken.

:sleeping: :sleeping:

bembem
12 maart 2015, 00:59
Ik ook.

- lol -

DeProf_eet
12 maart 2015, 01:14
:sleeping: :sleeping:Ge hebt inderdaad uw nachtrust nodig bem, om morgen vroeg met nieuwe flnke moed op zoek te gaan naar een nieuwe job. Ik zal ook maar gaan slapen want ik heb vandaag mijn kat moeten laten inslapen en ik ben daar niet goed van.

Xenophon
12 maart 2015, 01:17
Ge hebt inderdaad uw nachtrust nodig bem, om morgen vroeg met nieuwe flnke moed op zoek te gaan naar een nieuwe job. Ik zal ook maar gaan slapen want ik heb vandaag mijn kat moeten laten inslapen en ik ben daar niet goed van.

:C

bembem
12 maart 2015, 01:25
ocharme :-(

schaakspeler
12 maart 2015, 01:31
Moest ik niet zoveel onwaarschijnlijk straffe toevalligheden tegenkomen, dan zou ik dat ook zo verklaren :
Nu weet ik het niet meer zo zeker, temeer daar het vaak toekomstige gebeurtenissen betreft.
We weten veel maar zeker niet alles. Sommige dingen, zoals bv. fenomenen uit kwantumfysica, gaan ons petje te boven terwijl ze toch gebeuren.

Anna List
12 maart 2015, 08:30
Ik kan nog straffer. Ik voorspel dat ik zal sterven op mijn sterfdag;) en om het helemaal paranormaal te maken, zal ik ineens voorspellen dat ik vlak daarvoor mijn laatste adem zal hebben uitgeblazen.

die komt daarna, wanneer de man van de begrafenisondernemer je lijk nog es verlegt ;-)

Anna List
12 maart 2015, 08:31
Ik ook.

hoe wist jij Libro's geboortedag ?
en nog belangrijker, hoe kende je moeder die en wist ze dat ze dan moest bevallen ?

Marie van de koster
12 maart 2015, 11:09

....

Nu ben ik toch 100 % zeker dat er bij de geboorte van NiNo's moeder geen gynaecoloog die dagen berekende aan te pas gekomen is.
En redelijk zeker dat dat ook zo was toen NiNo geboren werd. NiNo is ten slotte al grootmoeder en het is nog maar sinds een twintig, dertig (ik durf er geen juist getal op zetten) jaar dat de gynaecologen geboortes volledig in hun tijdschema proberen te plaatsen.

Marie van de koster
12 maart 2015, 11:11
Een goede analyse van wat NN meegemaakt heeft in feite in het geheel niet zo uitzonderlijk is.

Nog éne die denkt dat bevallingen 75 jaar geleden ook al door gynaecologen werden gedaan.
Mannen denk eens verder na!

Marie van de koster
12 maart 2015, 11:12
:-)

zo heb ik bvb. nogal eens voor dat wanneer ik het uur op m'n gsm check het net telkens gelijk is aan het aantal minuten geafficheerd erna -> 15:15, 16:16 .. echt wel toevallig niet? :lol::lol:

22:22 vind ik een mooi uur :lol:

Libro
12 maart 2015, 20:16

Ha die Octo!

http://vignette4.wikia.nocookie.net/spongebobsquarepants/images/3/39/Horoscoop.jpg/revision/latest?cb=20140118201024&path-prefix=nl

Xenophon
12 maart 2015, 20:35
Nog éne die denkt dat bevallingen 75 jaar geleden ook al door gynaecologen werden gedaan.
Mannen denk eens verder na!

Toen noemden men die vroedvrouw, en die kreeg veel minder betaald.

Stormram
12 maart 2015, 20:52

75 jaar geleden had men kennelijk meer gezond verstand dan nu.

"Dat moet allemaal niet te veel kosten. Vraag het maar aan Léonie van de melkboer. Die heeft al honderden kalvers op de wereld geholpen."

Libro
12 maart 2015, 20:55

Tegenwoordig doen de vroedvrouwen nog altijd het meeste werk bij de bevalling en komt de gynaecoloog pas langs tegen dat het kind er ver uit is.

Stormram
12 maart 2015, 21:09
Tegenwoordig doen de vroedvrouwen nog altijd het meeste werk bij de bevalling en komt de gynaecoloog pas langs tegen dat het kind er ver uit is.

Dat is effectief zo. De vroedvrouw mag het gezeik aanhoren en de preutopeningen peilen. Dan komt de gynaecoloog de slachting aanschouwen.

Gynaecoloog ... wat een rotjob. Heel de dag chlamydia-kutjes diagnosticeren, geïnterpunctueerd door bevallingen waarin wordt gescheurd, gebloed, gekermd en gescheten.

lombas
12 maart 2015, 21:10
Dat is effectief zo. De vroedvrouw mag het gezeik aanhoren en de preutopeningen peilen. Dan komt de gynaecoloog de slachting aanschouwen.

Gynaecoloog ... wat een rotjob. Heel de dag chlamydia-kutjes diagnosticeren, geïnterpunctueerd door bevallingen waarin wordt gescheurd, gebloed, gekermd en gescheten.

Ge zou voor minder koppijn veinzen als ge dan 's avonds naast uw eigen vrouw onder de lakens kruipt.

Eyjafjallajökull
12 februari 2018, 21:38
- Mijn echtgenoot en ik schelen 12,5j in leeftijd.

Albeir ?

NieuwNoors
12 februari 2018, 23:17
Albeir ?

Ja? Wat is er mis met mijnen Albeir? Probleem Ey?

NieuwNoors
12 februari 2018, 23:19
Oud topic van mezelf. Intussen is er nog een kleinkindje bijgekomen en guess what?
Die is ook op een vrijdag geboren!

bembem
12 februari 2018, 23:46
Oud topic van mezelf. Intussen is er nog een kleinkindje bijgekomen en guess what?

Oulala! Super! :clapping: :clapping:

(toch geen 13de?) :lol: j/k :-P

Aarchzstvwqmrmbtvnpq
13 februari 2018, 00:25
post hier uw ervaringen.
Toeval???Probeer het eens met numerologie:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Numerologie

http://symbolicgids.be/category/numerologie/

NieuwNoors
13 februari 2018, 11:11
Oulala! Super! :clapping: :clapping:

(toch geen 13de?) :lol: j/k :-P
Nee, 12de!

Anna List
13 februari 2018, 11:12
Nee, 12de!

shit zeg, da's een volledig jaar verkeerd gemikt!

Derk de Tweede
13 februari 2018, 11:14
post hier uw ervaringen.
Toeval???

236 is pure magie.

NieuwNoors
13 februari 2018, 11:40
shit zeg, da's een volledig jaar verkeerd gemikt!

Geboren den 12de he Anna, :lol:

Anna List
13 februari 2018, 11:41
Geboren den 12de he Anna, :lol:

vrijdag 13 is daar een jaar vanaf he NN :-)

Marie van de koster
13 februari 2018, 17:34

Dat is toch echt wel straf!