PDA

View Full Version : Hoe zuinig is je auto


The Syndrome
15 maart 2015, 12:46
Lachen met mijn zestienjarige Peugeot 306 kunnen ze wel , maar hij hoort nog steeds bij de zuinigste .
12 kilometer per liter nafte .
In augustus wordt hij 17 , dan tank ik hem vol en gaan we een toerke gaan doen .
Echte vrienden blijven vrienden .

DewareJakob
15 maart 2015, 12:58
Hier, en de meeste landen rekenen ze liter per 100 km. Enkel in NL, voor zover ik weet, rekenen ze met km per liter.

Boduo
15 maart 2015, 14:24
Hier, en de meeste landen rekenen ze liter per 100 km. Enkel in NL, voor zover ik weet, rekenen ze met km per liter.

Juist.
Mijn opeltje drinkt gemiddeld 6,8 l/ 100 km.
Ik rij het meest km in & rond de stad.

maddox
15 maart 2015, 14:40
Mijn monovolumerke trekt 5.5 liter autosnelweg. Stadsverkeer is 6.5 liter.
Maar ik moet toegeven, de climate control staat altijd aan.

Xenophon
15 maart 2015, 15:00
Mijn auto is zo zuinig dat ik elke paar honderd kilometer een aantal liter naft lever aan het benzinestation.

Henri1
15 maart 2015, 16:06
Hier, en de meeste landen rekenen ze liter per 100 km. Enkel in NL, voor zover ik weet, rekenen ze met km per liter.

De Nederlanders zijn haast het enige volk op Aarde dat Km per Liter hanteert.

Wellicht is dat om wat tegendraads te zijn t.o.v. iedereen ?

reservespeler
15 maart 2015, 16:22
Lachen met mijn zestienjarige Peugeot 306 kunnen ze wel , maar hij hoort nog steeds bij de zuinigste .
12 kilometer per liter nafte .
In augustus wordt hij 17 , dan tank ik hem vol en gaan we een toerke gaan doen .
Echte vrienden blijven vrienden .


8,33 liter per 100 km.
Ik heb betere vrienden.

Indomitable
15 maart 2015, 16:31
Super zuinig, het heeft geen wielen noch motor.

Libro
15 maart 2015, 16:59
Een litertje of tien, elf.

DewareJakob
15 maart 2015, 17:15
Lachen met mijn zestienjarige Peugeot 306 kunnen ze wel , maar hij hoort nog steeds bij de zuinigste .
12 kilometer per liter nafte .
In augustus wordt hij 17 , dan tank ik hem vol en gaan we een toerke gaan doen .
Echte vrienden blijven vrienden .

Ik had een 307 SW 110, veel in de stad, soms ook daarbuiten, 6,2 L D/1100km, meer daarbuiten, onder de 6.
Uiteindelijk bepaalt de voet het verbruik, en is er een groot verschil tussen Diesel en benzine.
Ook veel verschil tussen nieuw en 'al wat kilometers'.

DewareJakob
15 maart 2015, 17:17
Super zuinig, het heeft geen wielen noch motor.

Ijsschaatsen?

DewareJakob
15 maart 2015, 17:21
De Nederlanders zijn haast het enige volk op Aarde dat Km per Liter hanteert.

Wellicht is dat om wat tegendraads te zijn t.o.v. iedereen ?

Ook de enigsten die geen 'microgolfoven' zeggen, maar magnetron.
Ja waarom?

NieuwNoors
15 maart 2015, 17:31
Ook de enigsten die geen 'microgolfoven' zeggen, maar magnetron.
Ja waarom?

Ook de enigsten die geen GSM zeggen maar mobieltje. Ook geen frieten maar patat. Geen botten maar laarzen. Geen bancontact maar pinautomaat.....enz.

Derk de Tweede
15 maart 2015, 17:32
Ook de enigsten die geen 'microgolfoven' zeggen, maar magnetron.
Ja waarom?

En poepen is in Nl een grote boodschap doen!

Derk de Tweede
15 maart 2015, 17:36
Mijn wagen, een Toyota Aygo, rijdt 1:30 als je zeer zuinig rijdt.
Tot 2011 daarom belastingvrij.
Een Centurion reed 5 op 1 op de weg en 10 op 1 in het terrein.

http://modelwereld.eu/catalog/images/medium/AF02307.jpg

The Syndrome
15 maart 2015, 17:39
Ook de enigsten die geen GSM zeggen maar mobieltje. Ook geen frieten maar patat. Geen botten maar laarzen. Geen bancontact maar pinautomaat.....enz.
Wij gaan geld gaan afhalen , Nederlanders pinnen .
En zeg nooit ollander tegen een Nederlander , je zal wat horen .
En zij zeggen Belgen , niet Vlamingen .
Het blijven aparte mensen .
Geuzen zijn het .

DewareJakob
15 maart 2015, 17:42
Ook de enigsten die geen GSM zeggen maar mobieltje. Ook geen frieten maar patat. Geen botten maar laarzen. Geen bancontact maar pinautomaat.....enz.

Klopt niet. GSM en Bancontact hoor je enkel in belgië, Frieten zijn pommes in Duitsland... en botten zeg ik tegen... euh, botten en niet tegen laarzen.
Het ging erover waarin ze verschillen met de rest(?) van de wereld...
Nog een kopje koffie? of een bakje troost? :lol::lol::lol:

Xenophon
15 maart 2015, 17:43
Mijn wagen, een Toyota Aygo, rijdt 1:30 als je zeer zuinig rijdt.
Tot 2011 daarom belastingvrij.
Een Centurion reed 5 op 1 op de weg en 10 op 1 in het terrein.

http://modelwereld.eu/catalog/images/medium/AF02307.jpg

Ik heb nog met deze gereden, 25 liter om te starten, 5 liter per kilometer.

DewareJakob
15 maart 2015, 17:48
Ik heb nog met deze gereden, 25 liter om te starten, 5 liter per kilometer.

Maar wel overal parkeerplaats.:evil:

From_Vlaanderen
15 maart 2015, 17:52
Mijne is 1.6 diesel break en verbruikt tussen de 8-9 liter.

Xenophon
15 maart 2015, 17:53
Maar wel overal parkeerplaats.:evil:

Ja, en ook als je op straat reed, iedereen ging automatisch uit de weg.

Indomitable
15 maart 2015, 18:20
Ijsschaatsen?
Nee, platvoeten.

Henri1
15 maart 2015, 21:04
Ook de enigsten die geen GSM zeggen maar mobieltje. Ook geen frieten maar patat. Geen botten maar laarzen. Geen bancontact maar pinautomaat.....enz.

Een nachtje over Vogelen = een nachtje erover nadenken.

Skobelev
15 maart 2015, 22:25
13l, benzine natuurlijk.

fox
16 maart 2015, 10:55
Lachen met mijn zestienjarige Peugeot 306 kunnen ze wel , maar hij hoort nog steeds bij de zuinigste .
12 kilometer per liter nafte .
In augustus wordt hij 17 , dan tank ik hem vol en gaan we een toerke gaan doen .
Echte vrienden blijven vrienden .

Niet echt. Voor de grootte van uw auto is dat eigenlijk heel erg veel. Hier een V60 die 5,6l/100km haalt over 30K km en een BMW3 die 5,7l/100km drinkt.

Als je een huidige 308 neemt dan geraakt dat ding zeker gemakkelijk onder de 5l. Een serieuze besparing ten opzichte van uw aftands geval dus.

fox
16 maart 2015, 10:55
Lachen met mijn zestienjarige Peugeot 306 kunnen ze wel , maar hij hoort nog steeds bij de zuinigste .
12 kilometer per liter nafte .
In augustus wordt hij 17 , dan tank ik hem vol en gaan we een toerke gaan doen .
Echte vrienden blijven vrienden .

Niet echt. Voor de grootte van uw auto is dat eigenlijk heel erg veel. Hier een V60 die 5,6l/100km haalt over 30K km en een BMW3 die 5,7l/100km drinkt.

Als je een huidige 308 neemt dan geraakt dat ding zeker gemakkelijk onder de 5l. Een serieuze besparing ten opzichte van uw aftands geval dus.

The Paulus Experience
16 maart 2015, 12:39
Hier, en de meeste landen rekenen ze liter per 100 km. Enkel in NL, voor zover ik weet, rekenen ze met km per liter.

Geen km\ liter, Wel hetzelfde principe : miles per gallon

The Syndrome
16 maart 2015, 15:42
Niet echt. Voor de grootte van uw auto is dat eigenlijk heel erg veel. Hier een V60 die 5,6l/100km haalt over 30K km en een BMW3 die 5,7l/100km drinkt.

Als je een huidige 308 neemt dan geraakt dat ding zeker gemakkelijk onder de 5l. Een serieuze besparing ten opzichte van uw aftands geval dus.
Een serieuze besparing heb ik na minutenlang rekenen geleerd .
Point is , ik rij 6.000 km per jaar , zoals ik al zei tegen mijn hopeloze garagist die mij een nieuwe wilde aansmeren , waarom zou ik mij een nieuwe kopen .
Reken , gemiddeld 25.000 voor een nieuwe , afschrijfkosten op 10 jaar = 2.500 plus wat verwaarloosbare intresten .
Ik verrij dus 500 liter per jaar = pakweg 700 euro , met een nieuwe zou dat pakweg 350 zijn = winst 350 euro - 2.500 = 2150 euro winst die ik haal op mijn oude zak .
Ten andere , mijn auto en ik , we zijn aan elkaar gehecht .

fox
16 maart 2015, 16:03
Een serieuze besparing heb ik na minutenlang rekenen geleerd .
Point is , ik rij 6.000 km per jaar , zoals ik al zei tegen mijn hopeloze garagist die mij een nieuwe wilde aansmeren , waarom zou ik mij een nieuwe kopen .
Reken , gemiddeld 25.000 voor een nieuwe , afschrijfkosten op 10 jaar = 2.500 plus wat verwaarloosbare intresten .
Ik verrij dus 500 liter per jaar = pakweg 700 euro , met een nieuwe zou dat pakweg 350 zijn = winst 350 euro - 2.500 = 2150 euro winst die ik haal op mijn oude zak .
Ten andere , mijn auto en ik , we zijn aan elkaar gehecht .

Als je een nieuwe koopt en je schrijft hem af op 10 jaar, dan ga je 60000 km gereden hebben. Uw restwaarde gaat hoger zijn dan 0 euro. Uw rekening is dus niet helemaal correct maar goed, uiteraard heb je gelijk, economisch gezien doe je nooit voordeel met de aankoop van een nieuwe wagen, aangezien dat ding al meteen 20% van zijn waarde verliest op het moment dat je ermee uit de garage rijdt.

Het is trouwens uw goed recht om met uw auto te blijven doorrijden. Ik zou dat ook doen. Er is geen enkele reden om hem eigenlijk niet volledig op te rijden. Ik reageerde enkel op het feit dat u vond dat uw wagen zuinig was. Dat is dus helemaal niet het geval.

The Syndrome
16 maart 2015, 18:14
Als je een nieuwe koopt en je schrijft hem af op 10 jaar, dan ga je 60000 km gereden hebben. Uw restwaarde gaat hoger zijn dan 0 euro. Uw rekening is dus niet helemaal correct maar goed, uiteraard heb je gelijk, economisch gezien doe je nooit voordeel met de aankoop van een nieuwe wagen, aangezien dat ding al meteen 20% van zijn waarde verliest op het moment dat je ermee uit de garage rijdt.

Het is trouwens uw goed recht om met uw auto te blijven doorrijden. Ik zou dat ook doen. Er is geen enkele reden om hem eigenlijk niet volledig op te rijden. Ik reageerde enkel op het feit dat u vond dat uw wagen zuinig was. Dat is dus helemaal niet het geval.
Met je laatste rekening ben je er wel , mijn auto is feitelijk niet zuinig .
Punt is , ik heb altijd met oude wrakken gereden maar die verbruikten meer , vandaar dat ik trots ben op de relatieve zuinigheid van mijn auto .

fred vanhove
16 maart 2015, 18:27
Met je laatste rekening ben je er wel , mijn auto is feitelijk niet zuinig .
Punt is , ik heb altijd met oude wrakken gereden maar die verbruikten meer , vandaar dat ik trots ben op de relatieve zuinigheid van mijn auto .

Het voordeel van die oudere karren is dat als je een beetje handig bent omzeggens alles zelf kunt repareren....of op zijn minst iemand vindt die het na zijn uren kan klussen.
Bij die nieuwe hoogtechnologische monsters krijg je bij het minste probleem een monster van een factuur voorgeschoteld.
Mensen met een bedrijfswagen hebben daar nog nauwelijks notie van.

Derk de Tweede
16 maart 2015, 18:36
De Nederlanders zijn haast het enige volk op Aarde dat Km per Liter hanteert.

Wellicht is dat om wat tegendraads te zijn t.o.v. iedereen ?

Mijn Aygo rijdt 1:30
dat is dus , 3,333333 x 1 = 3.333333 liter per 100 km.

fred vanhove
16 maart 2015, 18:45
Mijn Aygo rijdt 1:30
dat is dus , 3,333333 x 1 = 3.333333 liter per 100 km.

Dat is 5 maal zuiniger dan mijn Ford Capri 3.0 van destijds.....Als ik die niet stillag tijdens het tanken kreeg ik hem nooit vol:lol:

reservespeler
16 maart 2015, 18:57
Ik had een 307 SW 110, veel in de stad, soms ook daarbuiten, 6,2 L D/1100km, meer daarbuiten, onder de 6.
Uiteindelijk bepaalt de voet het verbruik, en is er een groot verschil tussen Diesel en benzine.
Ook veel verschil tussen nieuw en 'al wat kilometers'.

Dat is wel echt zuinig hoor.
:twisted: 6,2 liter op 1100 km = amper 0,56 liter op 100 km. :twisted:

Derk de Tweede
16 maart 2015, 19:06
Dat is 5 maal zuiniger dan mijn Ford Capri 3.0 van destijds.....Als ik die niet stillag tijdens het tanken kreeg ik hem nooit vol:lol:

Een deel is echter afhankelijk van je rijstijl.

Snel optrekken is niet bevorderlijk voor zuinig rijden.

reservespeler
16 maart 2015, 19:09
Ook de enigsten die geen GSM zeggen maar mobieltje. Ook geen frieten maar patat. Geen botten maar laarzen. Geen bancontact maar pinautomaat.....enz.

Geen tas maar kopje.

hamac
16 maart 2015, 19:09
De Nederlanders zijn haast het enige volk op Aarde dat Km per Liter hanteert.

Wellicht is dat om wat tegendraads te zijn t.o.v. iedereen ?

Daar tanken ze hem niet vol, dus is het handig te weten of ze nog net Luxemburg halen. :-)

reservespeler
16 maart 2015, 19:09
En poepen is in Nl een grote boodschap doen!

Of de rug uitsnuiten. :lol:

hamac
16 maart 2015, 19:11
Geuzen zijn het .

Aten die ook uit de muur?

reservespeler
16 maart 2015, 19:15
Aten die ook uit de muur?

Broodje kroket

fred vanhove
16 maart 2015, 19:54
Ik had een 307 SW 110, veel in de stad, soms ook daarbuiten, 6,2 L D/1100km, meer daarbuiten, onder de 6.
Uiteindelijk bepaalt de voet het verbruik, en is er een groot verschil tussen Diesel en benzine.
Ook veel verschil tussen nieuw en 'al wat kilometers'.

Met de moderne wagens is dat verschil heel klein geworden hoor.Veel moderne benzinewagens zitten nu ook onder de 6 liter gemiddeld.

The Paulus Experience
16 maart 2015, 20:01
Mijn nieuwe, 1.6 benzine turbo doet reeds tijdens het inrijden ong 5,6 gemiddeld.
Ik verwacht dat het nog zakt.

Mambo
16 maart 2015, 20:39
Mijn nieuwe, 1.6 benzine turbo doet reeds tijdens het inrijden ong 5,6 gemiddeld.
Ik verwacht dat het nog zakt.

Uw banden druk zal zakken en de terug verkoopprijs zal ook zakken.
De rest zal stijgen.

The Paulus Experience
16 maart 2015, 21:21
Uw banden druk zal zakken en de terug verkoopprijs zal ook zakken.
De rest zal stijgen.

Nah, het gaat nog zakken. Heb al ritten gemengd verkeer van onder de 5 liter, gewoon vlot met het verkeer mee.

koe de poing
16 maart 2015, 21:29
mijn fiets gebruikt helemaal geen naft :cheer:

Skobelev
16 maart 2015, 22:23
mijn fiets gebruikt helemaal geen naft :cheer:

hoe kunnen we met gasten als jij nu ooit het gat in de begroting dicht rijden....:?

Mambo
16 maart 2015, 22:29
De vraag is natuurlijk; koop ik een zuinigere wagen en betaal ik dan meer belastingen of koop ik me een veel verbruiker en betaal ik minder belastingen en trek meer btw terug?
Wat is het beste?

koe de poing
16 maart 2015, 23:02
hoe kunnen we met gasten als jij nu ooit het gat in de begroting dicht rijden....:?

gatrijden is foei (http://mijn-autoverzekeringen.be/vanaf-deze-maand-hogere-verkeersboetes-ook-voor-bumperkleven/)

Skobelev
17 maart 2015, 06:16
gatrijden is foei (http://mijn-autoverzekeringen.be/vanaf-deze-maand-hogere-verkeersboetes-ook-voor-bumperkleven/)

Yep, dat is er niet voor ontworpen, dat gat. ;-)

Hoomer
17 maart 2015, 06:48
Awel mijn madam verbruikt met dezelfde wagen juist het dubbele van wat ik met die wagen verstook.
Met onze vorige wagen reed ik met volle tank vier maal naar de kust en terug, zij juist tweemaal.
Met deze nieuwe wagen weet ik het nog niet, als ik hem vol tank zet ik de km.teller steeds op nul en na zeshonderd km is die tank steeds leeg ongeveer een driehonderd km te weinig dus na volle tank.
Normaal zou hij tussen vier en zes liter moeten verbruiken, maar met madam aan het stuur hoelala.

reservespeler
17 maart 2015, 07:18
Mijn nieuwe, 1.6 benzine turbo doet reeds tijdens het inrijden ong 5,6 gemiddeld.
Ik verwacht dat het nog zakt.

Inrijden is niet meer van deze tijd.

reservespeler
17 maart 2015, 07:19
Mijn nieuwe, 1.6 benzine turbo doet reeds tijdens het inrijden ong 5,6 gemiddeld.
Ik verwacht dat het nog zakt.

Inrijden is niet meer van deze tijd.

reservespeler
17 maart 2015, 07:20
Uw banden druk zal zakken en de terug verkoopprijs zal ook zakken.
De rest zal stijgen.

De bandendruk kan je bijstellen.
De verkoopprijs is al gedaald.

reservespeler
17 maart 2015, 07:20
Nah, het gaat nog zakken. Heb al ritten gemengd verkeer van onder de 5 liter, gewoon vlot met het verkeer mee.

Hoe meet je een verbruik?
Per rit?
Of op 10.000 km zoveel liter verbruikt?

reservespeler
17 maart 2015, 07:21
mijn fiets gebruikt helemaal geen naft :cheer:

Is wel vervuilend, CO2 uitstoot van de gebruiker.

reservespeler
17 maart 2015, 07:22
De vraag is natuurlijk; koop ik een zuinigere wagen en betaal ik dan meer belastingen of koop ik me een veel verbruiker en betaal ik minder belastingen en trek meer btw terug?
Wat is het beste?

De vraag is dan: Het beste voor wie!

reservespeler
17 maart 2015, 07:22
gatrijden is foei (http://mijn-autoverzekeringen.be/vanaf-deze-maand-hogere-verkeersboetes-ook-voor-bumperkleven/)

Homofoob?

reservespeler
17 maart 2015, 07:24
Awel mijn madam verbruikt met dezelfde wagen juist het dubbele van wat ik met die wagen verstook.
Met onze vorige wagen reed ik met volle tank vier maal naar de kust en terug, zij juist tweemaal.
Met deze nieuwe wagen weet ik het nog niet, als ik hem vol tank zet ik de km.teller steeds op nul en na zeshonderd km is die tank steeds leeg ongeveer een driehonderd km te weinig dus na volle tank.
Normaal zou hij tussen vier en zes liter moeten verbruiken, maar met madam aan het stuur hoelala.

Gekke wagen die zo'n verschillen genereerd.
Bent u wel zeker dat uw madam niet naar Parijs reed i.p.v. naar de kust?

reservespeler
17 maart 2015, 07:32
Mijn Ford Ranger 3,2TDI Wildtrack pakt bij gemengd gebruik 10 liter diesel.
Als ik mijn "huidig verbruik" metertje bekijk, dan kan dat:
- met een volle aanhangwagen (2,5 tot 3 ton) tot 15 liter gaan.
- Bij gewoon gebruik, met een constante snelheid van 85 km/u, 7,5 tot 8 liter /100 km
- Bij gewoon gebruik, met een constante snelheid van 70 km/u, 8,5 tot 9 liter / 100 km
- Bij het optrekken met cruise control is dat +/- 11 liter.
- Bij het manueel optrekken is dat +/- 15 liter.

Volgens mij kunnen we veel aan het milieu doen (lees verbruik) door verkeerslichten op mekaar af te stemmen en ronde punten zoveel mogelijk te vermijden. Een constante snelheid geeft het minste verbruik. Dat geldt voor iedere wagen!

Scherven A. Mok
17 maart 2015, 07:37
hoe kunnen we met gasten als jij nu ooit het gat in de begroting dicht rijden....:?

Auto's worden hier toch niet meer gemaakt, kanker kost geld en de beveiliging tegen moslim terrorisme gesponsord door petrodollars ook.
Automobilisten rijden gaten in de begroting.
De mijne verbruikt ook niets.

reservespeler
17 maart 2015, 07:42
Auto's worden hier toch niet meer gemaakt, kanker kost geld en de beveiliging tegen moslim terrorisme gesponsord door petrodollars ook.
Automobilisten rijden gaten in de begroting.
De mijne verbruikt ook niets.

Dat denk ik niet.
- Wegentaks
- Taks op verzekering
- In verkeersstelling voertuig
- BIV
- Autokeuring
- PV's
- Taks op brandstof
- BTW op dit alles + op aankoop.

Daarbij, moest de overheid echt openbaar vervoer verzorgen, zodat wij in iedere uithoek van België konden komen (in een aanneembare tijd), zou dat nog veel meer kosten.

The Paulus Experience
17 maart 2015, 20:41
Hoe meet je een verbruik?
Per rit?
Of op 10.000 km zoveel liter verbruikt?

Gast, ge kunt dat kiezen tegenwoordig; per rit en over het totaal aantal km.

The Paulus Experience
17 maart 2015, 20:43
Inrijden is niet meer van deze tijd.

Laat u dat vooral wijsmaken.

The Syndrome
17 maart 2015, 21:18
Awel mijn madam verbruikt met dezelfde wagen juist het dubbele van wat ik met die wagen verstook.
Met onze vorige wagen reed ik met volle tank vier maal naar de kust en terug, zij juist tweemaal.
Met deze nieuwe wagen weet ik het nog niet, als ik hem vol tank zet ik de km.teller steeds op nul en na zeshonderd km is die tank steeds leeg ongeveer een driehonderd km te weinig dus na volle tank.
Normaal zou hij tussen vier en zes liter moeten verbruiken, maar met madam aan het stuur hoelala.
Het kan natuurlijk gebeuren dat madam kilometers moet omrijden om haar minnaar te zien .
Hihihi .

koe de poing
19 maart 2015, 01:35
Is wel vervuilend, CO2 uitstoot van de gebruiker.

ut ut, koeien stoten geen co2 (/200701/opwarming_schapen_koeien_methaan_winderigheid.php) uit :D

Hoomer
19 maart 2015, 05:57
Het kan natuurlijk gebeuren dat madam kilometers moet omrijden om haar minnaar te zien .
Hihihi .
Het was te hopen dat het dat maar was, maar nee hoor madam heeft gewoon een zware voet.

Skobelev
19 maart 2015, 06:48
Het was te hopen dat het dat maar was, maar nee hoor madam heeft gewoon een zware voet.

Klinkt bekend, 't is toch die van ons haar zus niet?

Als ik met haar auto rij verbruikt hij 12 liter, als zij er mee rijdt 16..... :?

Onder het motto "gas tot aan het stoplicht en dan alles toe" en "optrekken is fun, er volgt me geen enkele" :?

maddox
19 maart 2015, 07:10
Tof, als mijn vrouw de lange stukken rijd, verbruikt de wagen een halve tot hele liter minder op 100km dan wanneer ik die doe.

Helaas rijden we geen van beiden nog graag op de Blegische trialparkoers, hindernisbanen en parkeerplaatsen.

Hoomer
19 maart 2015, 08:57
Klinkt bekend, 't is toch die van ons haar zus niet?

Als ik met haar auto rij verbruikt hij 12 liter, als zij er mee rijdt 16..... :?

Onder het motto "gas tot aan het stoplicht en dan alles toe" en "optrekken is fun, er volgt me geen enkele" :?
Ja en je zou denken op de autostrade zal het beter gaan, maar nee hoor, ze kunnen niet verdragen dat er iemand voor hun rijdt. Een constante snelheid is des duivels voor hun, invoegen tot achter de voorligger, gas geven en inhalen en terug invoegen, en hup dit patroon wordt honderden keren herhaalt.
Jongens toch, maak er maar eens een opmerking over.:lol::lol::lol:
:roll::roll::roll: