PDA

View Full Version : Belgisch EU-gezant: "Israëlische veiligheidsmuur werkt"


Pascal L.
8 oktober 2004, 15:30
Belgisch EU-gezant: "Israëlische veiligheidsmuur werkt"

De speciale EU-gezant voor het Midden-Oosten, de Belg Marc Otte, pakt vrijdag in een interview met de Financial Times Deutschland uit met een opmerkelijke uitspraak.
Volgens hem vervult de veelbesproken Israëlische veiligheidsmuur immers zijn doel.

Otte meent dat de muur het Palestijnse extremisten verhindert om op Israëlisch grondgebied zelfmoordaanslagen te plegen. "De muur heeft het aantal aanslagen drastisch doen verminderen", stelt de Belgische diplomaat in het interview.
Otte is de eerste hoge EU-functionaris die de Israëlische veiligheidsmuur openlijk verdedigt. De EU-gezant haalt in het interview ook uit naar de Palestijnse overheid. Die treedt volgens Otte niet vastberaden genoeg op tegen militanten van Hamas, die raketten afvuren op Israëlische doelwitten.

http://www.gva.be/nieuws/Buitenland/default.asp?art={A8FD9FE0-EA49-4D39-A847-01E56FCBB7E6}

Piet Hein
8 oktober 2004, 15:39
Die muur is broodroof voor de gewone palestijnse man.

Antoon
8 oktober 2004, 15:48
Die muur is broodroof voor de gewone palestijnse man.
Dat ze dan maar bij Arafat en zijn terroristen van Al Aqsa gaan klagen, of bij hun vriendjes van Hamas, Jihad, noem maar op. Wanneer zij ophouden dan is die muur in geen tijd weg.
Maar dan moeten ze ook echt ophouden, want op dit moment is de enige reden dat er binnen Israel bijna geen aanslagen gepleegd worden precies het feit dat de muur er staat.

Gezien het bestaan van de muur de (zelfmoord)aanslagen met 98% heeft doen dalen is het verhaal van broodroof maar bijzaak.

Piet Hein
8 oktober 2004, 15:55
Voor de joden wel de palestijnen willen ook werken weet u trouwens dat door die muur veel palestijnse boeren werkloos zijn geworden om dat ze niet meer aan hun land geraken.

Flippend Rund
8 oktober 2004, 15:56
Als de muur terreur tegen Israelische burgers tegenhoudt, waarom zijn er dan vandaag 27 doden gevallen in Egypte?

______________
Sluit vrede met je buurman alvorens je je mond opendoet over wereldvrede.
De Openbaringen van Flippend Rund, 2386

Piet Hein
8 oktober 2004, 15:57
Als de muur terreur tegen Israelische burgers tegenhoudt, waarom zijn er dan vandaag 27 doden gevallen in Egypte?

______________
Sluit vrede met je buurman alvorens je je mond opendoet over wereldvrede.
De Openbaringen van Flippend Rund, 2386


het zijn er 30

Pascal L.
8 oktober 2004, 16:01
Als de muur terreur tegen Israelische burgers tegenhoudt, waarom zijn er dan vandaag 27 doden gevallen in Egypte?

______________


De muur is niet rond Egypte gebouwd. Doet u nu alsof of wat???

Antoon
8 oktober 2004, 16:03
Voor de joden wel de palestijnen willen ook werken weet u trouwens dat door die muur veel palestijnse boeren werkloos zijn geworden om dat ze niet meer aan hun land geraken.
Wel, zoals ik net schreef : ze weten bij wie ze moeten gaan klagen, hé? Hadden hun leiders echte leiders geweest, dan was dat allemaal niet nodig geweest.

Of wat dacht je? Dat de joden zichzelf en hun kinderen maar liever blijven zien opblazen met tientallen opdat de Palestijnse boeren zouden kunnen verder ploegen? Ja wadde. :roll:

Piet Hein
8 oktober 2004, 16:07
En waar moeten die palestijnen dan van leven daar zit U precies niet veel mee in.

Flippend Rund
8 oktober 2004, 16:08
De muur is niet rond Egypte gebouwd. Doet u nu alsof of wat???
Nee, ik denk dat het een pertinente vraag is. Indien de veiligheidsmuur als resultaat heeft dat de aanslagen op Israeli's naar het buitenland worden verplaatst, wat heeft de muur dan bereikt?

___________________
Ik kom hier niet om iemand te overtuigen, maar om mijn eigen mening bij te schaven.
-- De Openbaringen van Flippend Rund, 2599

Pascal L.
8 oktober 2004, 16:45
Wedden dat er een stuk minder zal geluld worden als de bommen in Brussel en Antwerpen beginnen te ontploffen ... nu ja, er zullen er altijd wel bij zijn die vinden dat de moslims in de wereld zooooo onderdrukt worden, zowel in het Midden-Oosten als in de Parijse faubourgs of in Borgerhout, dat we maar moeten aanvaarden dat ze onschuldige burgers opblazen ...

PieterN
8 oktober 2004, 16:53
Ah komaan

iedereen ziet toch dat het vooral Israel is die de boeman is,
en dan vooral de kolonisten en zionisten.

ik keur zeker de zelfmoord-terroristen niet goed, verre van, want zij maken
de situatie uitzichtloos ... Maar als Israel een auto torpodeert met een
volledige familie in dan is dat een jammerlijke situatie, maar ja, shit happens hé

iedereen is nu bezig met het gevaarlijke gedachtengoed van de islam, en op zekere hoogte ben ik het er mee eens, je mag niet blind zijn voor de gevaren van fundamentalistische geloofsovertuigingen. Maar ik schat het zionistische gevaar
veel hoger in

Bobke
8 oktober 2004, 17:07
Als de muur terreur tegen Israelische burgers tegenhoudt, waarom zijn er dan vandaag 27 doden gevallen in Egypte?

______________
Sluit vrede met je buurman alvorens je je mond opendoet over wereldvrede.
De Openbaringen van Flippend Rund, 2386

Omdat de muur geen terreur tegen Egypte tegenhoud misschien. 8)

Flippend Rund
8 oktober 2004, 17:16
Omdat de muur geen terreur tegen Egypte tegenhoud misschien. 8)
Omdat de muur geen terreur tegenhoudt, inderdaad.

_______________
In deze tijd zijn het vooral atheisten die met veel vuur hun geloof verkondigen.
-- De Openbaringen van Flippend Rund, 2619

Pascal L.
8 oktober 2004, 18:49
Is er vandaag in Parijs ook geen bom ontploft? Daar wordt weer zo weinig over gezegd in de media. Waarom zou dat zijn?

Bobke
8 oktober 2004, 19:59
Omdat de muur geen terreur tegenhoudt, inderdaad.

_______________
In deze tijd zijn het vooral atheisten die met veel vuur hun geloof verkondigen.
-- De Openbaringen van Flippend Rund, 2619
Het zal wel niet de bedoeling geweest zijn overal terreur tegen te houden.
Daar zou een grotere muur voor nodig zijn.

M.V.V.
8 oktober 2004, 20:37
En dan komen de pro palestino's morgen weer zagen hoe schandalig de Israeli's wel ni zijn, als er weer een paar uit hunne rolstoel worden geschoten.

Arabfart gaat naar een helderziende, de helderziende kijkt eens goed in zijn handpalm en zeg Mr. Arabfart "U gaat sterven op een Joodse feestdag". Arabfart kijkt bedrukt en vraagt "Op welke feestdag ?" De helderziende bekijkt hem en zegt "Gelijk welke dag U sterft, is een Joodse feestdag"

met de groeten van JDL

George
8 oktober 2004, 20:45
En waar moeten die palestijnen dan van leven daar zit U precies niet veel mee in.
En dat die broodroof van de gewone boeren het terrorisme enkel in de hand werkt dat zien de meesten ( Israel verdedigers) niet. Daar is hun verstand blijkbaar te klein voor.

Dat Israel zichzelf wil beschermen met die muur kan ik volledig begrijpen. Het is zelfs hun recht maar dan moeten ze die wel op de grens of op hun eigen territorium zetten. Dat had trouwens nog beter gewerkt. Die boeren in de grensstreek hadden bewoon boeren gebleven en nu ze niets meer te verliezen hebben sluiten een aantal zich wellicht aan bij Hamas.

George
8 oktober 2004, 20:50
Belgisch EU-gezant: "Israëlische veiligheidsmuur werkt"

De speciale EU-gezant voor het Midden-Oosten, de Belg Marc Otte, pakt vrijdag in een interview met de Financial Times Deutschland uit met een opmerkelijke uitspraak.
Volgens hem vervult de veelbesproken Israëlische veiligheidsmuur immers zijn doel.

Otte meent dat de muur het Palestijnse extremisten verhindert om op Israëlisch grondgebied zelfmoordaanslagen te plegen. "De muur heeft het aantal aanslagen drastisch doen verminderen", stelt de Belgische diplomaat in het interview.
Otte is de eerste hoge EU-functionaris die de Israëlische veiligheidsmuur openlijk verdedigt. De EU-gezant haalt in het interview ook uit naar de Palestijnse overheid. Die treedt volgens Otte niet vastberaden genoeg op tegen militanten van Hamas, die raketten afvuren op Israëlische doelwitten.

http://www.gva.be/nieuws/Buitenland/default.asp?art={A8FD9FE0-EA49-4D39-A847-01E56FCBB7E6}
Zal ik die eu gezant eens iets vertellen. Die muurt is een doekje voor het bloeden. Als Israel alle palestijnen afmaakt, zal dan wel verder moeten gaan met alle moslims dan komt er geen enkele aanslag meer tegen en/of op grondgebied van Israel. Dan kan ie ook zeggen dat het werkt:-(

Pascal L.
8 oktober 2004, 20:54
Zal ik die eu gezant eens iets vertellen. Die muurt is een doekje voor het bloeden. Als Israel alle palestijnen afmaakt, zal dan wel verder moeten gaan met alle moslims dan komt er geen enkele aanslag meer tegen en/of op grondgebied van Israel. Dan kan ie ook zeggen dat het werkt:-(

Belachelijk argument ... Als men maatregelen neemt om criminaliteit tegen te gaan gebruikt u die logica dan ook?
Dat men tegen delen van de politiek van de Sharon regering is, daar kan ik wel inkomen. Maar dat men een regering bekritiseert voor het effectief beschermen van haar bevolking tegen terrorisme en moordenaars, dat is gewoon geschift.

George
8 oktober 2004, 22:13
Belachelijk argument ... Als men maatregelen neemt om criminaliteit tegen te gaan gebruikt u die logica dan ook?
Dat men tegen delen van de politiek van de Sharon regering is, daar kan ik wel inkomen. Maar dat men een regering bekritiseert voor het effectief beschermen van haar bevolking tegen terrorisme en moordenaars, dat is gewoon geschift.
Lees dan ook maar eens de post ervoor hé pipo.

En ik ga niet akkoord met het afmaken van alle moslims hé maar die eu gezant zou dan toch ook moeten toegeven dat het werkt, of niet soms?

George
8 oktober 2004, 22:20
Als de moslims alle joden afmaken werkt dat natuurlijk ook al blijft het economisch aspect van het zwarte goud dan nog wel over en daar slaan mensen erlaar ook de kop voor in.

Pascal L.
8 oktober 2004, 22:27
Lees dan ook maar eens de post ervoor hé pipo.

En ik ga niet akkoord met het afmaken van alle moslims hé maar die eu gezant zou dan toch ook moeten toegeven dat het werkt, of niet soms?

Ik had wel begrepen wat u zegt. Maar met die logica, als de Belgische politie meer controles aan de grenzen houdt om drugs-import te verminderen en die controles hebben veel succes en dat wordt beaamd door politici, gaat u dan ook zeggen, ja, als we alle hollanders afmaken dan hebben we nog minder drugs dat over de grens komt ... u begrijpt ook wel dat dat argument alle maatregelen die men neemt in het niets laten vervagen en het hele debat verlamt

George
8 oktober 2004, 23:08
Ik had wel begrepen wat u zegt. Maar met die logica, als de Belgische politie meer controles aan de grenzen houdt om drugs-import te verminderen en die controles hebben veel succes en dat wordt beaamd door politici, gaat u dan ook zeggen, ja, als we alle hollanders afmaken dan hebben we nog minder drugs dat over de grens komt ... u begrijpt ook wel dat dat argument alle maatregelen die men neemt in het niets laten vervagen en het hele debat verlamt
Kijk eens naar dat conflict, wat valt daar nog aan te verlammen?

Een topic starten met als titel dat een of andere mens kan vaststellen dat er een effect is biedt ook geen oplossing voor het probleem. Zelfs als morgen geen enkele terroristische aanslag meer gepleegd kan worden op Israelisch grongebied dan nog is het probleem niet opgelost. Israelische tanks, helicopters en rakketten worden niet tegengehouden door die muur en gaan dus gewoon door met hun activiteiten. En de palestijnen zullen er ook wel iets op vinden met hun beperkte middelen. Die muur werkt niet, die muur brengt geen vrede integendeel. Die muur biedt bescherming aan de joden en indien je enkel daar vannuit gaat werkt ie wel.

George
8 oktober 2004, 23:16
Ik had wel begrepen wat u zegt. Maar met die logica, als de Belgische politie meer controles aan de grenzen houdt om drugs-import te verminderen en die controles hebben veel succes en dat wordt beaamd door politici, gaat u dan ook zeggen, ja, als we alle hollanders afmaken dan hebben we nog minder drugs dat over de grens komt ... u begrijpt ook wel dat dat argument alle maatregelen die men neemt in het niets laten vervagen en het hele debat verlamtDie hollanders komen hun gerief vaak hier halen. Voornamelijk noord fransen gaan door ons land naar nederland. Trouwens drugs zijn producten als een ander.

Tjolder
9 oktober 2004, 04:39
Wel, zoals ik net schreef : ze weten bij wie ze moeten gaan klagen, hé? Hadden hun leiders echte leiders geweest, dan was dat allemaal niet nodig geweest.

Of wat dacht je? Dat de joden zichzelf en hun kinderen maar liever blijven zien opblazen met tientallen opdat de Palestijnse boeren zouden kunnen verder ploegen? Ja wadde. :roll:
Had men de muur gezet op de grens ipv landje pik. Dan waren ze veilig EN hadden de boeren kunnen ploegen.

Europahater
16 mei 2010, 16:46
Hoeveel aanslagen in discotheken en pizza,s restaurants waren er niet voor dat veiligheidshek in 2003 werd gezet? Sindsdien zijn er quasi geen aanslagen meer. De stelling is dus duidelijk: DE VEILIGHEIDSMUUR WERKT!!!!

garfield
18 mei 2010, 18:23
Hoeveel aanslagen in discotheken en pizza,s restaurants waren er niet voor dat veiligheidshek in 2003 werd gezet? Sindsdien zijn er quasi geen aanslagen meer. De stelling is dus duidelijk: DE VEILIGHEIDSMUUR WERKT!!!!

Het veiligheidshek werkt inderdaad :-D