PDA

View Full Version : De Islam zal nooit een joodse staat accepteren


Guinevere
23 maart 2015, 13:45
Laten we er geen doekjes om winden, zal deze meneer (Steven Simpson) hebben gedacht. En hij heeft dat goed gezien.
Alleen zijn z'n vraagstellingen en conclusies soms niet juist.

http://www.americanthinker.com/articles/2010/06/why_islam_will_never_accept_th.html

However, if anything, the conflict is more of a "Muslim-Jewish" one than an "Arab-Israeli" one. In other words, the conflict is based on religion -- Islam vs. Judaism -- cloaked in Arab nationalism vs. Zionism.
Indeed, the question must be asked: If this is really a conflict of different nationalisms and not Islamic supremacism, then why is it that virtually no non-Arab Muslim states have full (if any) relations with Israel?

Until the founder of Islam, Muhammad ibn Abdallah, proclaimed himself "Messenger of Allah" in the 7th century, Jews and Arabs lived together peacefully in the Arabian Peninsula.

Muhammad was very keen on having the Jews accept him as a prophet to the extent that he charged his followers not to eat pig and to pray in the direction of Jerusalem. However, the Jews apparently were not very keen on Muhammad, his proclamation of himself as a prophet, or his poor knowledge of the Torah (Hebrew Bible). Numerous verbal altercations are recorded in the Qur'an and various Hadiths about these conflicts between the Jewish tribes and Muhammad.

Moslimvisie: In de Koran is het uiteraard God die de joden oproept tot het accepteren van de profeet Mohamed vzmh en Zijn boodschap.

The Qur'an is replete with verses that can be described only as virulently anti-Semitic. The amount of Surahs is too numerous to cite, but a few will suffice: Surah 2:75 (Jews distorted the Torah); 2:91 (Jews are prophet-killers), 4:47 (Jews have distorted the Bible and have incurred condemnation from Allah for breaking the Sabbath), 5:60 (Jews are cursed, and turned into monkeys and pigs), and 5:82 (Jews and pagans are the strongest in enmity to the Muslims and Allah). And of course, there is the genocidal Hadith from Sahih Bukhari, 4:52:177, which would make Adolph Hitler proud. "The Day of Judgment will not have come until you fight with the Jews, and the stones and the trees behind which a Jew will be hiding will say: 'O Muslim! There is a Jew hiding behind me, come and kill him!"' Thus, the Arab Muslims had their own "final solution" in store for the Jews already in the 7th century.

The fact that Muslims still point to these (and many other) hateful verses in the Qur'an and Hadith should give Jews -- not just Israelis -- pause to consider if there can ever be true peace between Muslims and Jews, let alone between Muslims and Israel. When the armies of Islam occupied the area of Byzantine "Palestine" in the 7th century, the land became part of "Dar al-Islam" (House of Islam). Until that area is returned to Islam, (i.e., Israel's extermination), she remains part of "Dar al harb" (House of War). It now becomes clear that this is a conflict of religious ideology and not a conflict over a piece of "real estate."

Islam -- as currently interpreted and practiced -- cannot accept a Jewish state of any size in its midst. Unless Muslims come to terms with their holy writings vis-�*-vis Jews, Judaism, and Israel and go through some sort of "reformation," it will be unlikely that true peace will ever come to the Middle East. In the meantime, unless Islam reforms, Israel should accept the fact that the Muslims will never accept Israel as a permanent fact in the Middle East.

Zo is dat. Zonder het profeetschap, het onveranderde woord van God en met de Koran onder ons zien we als moslim niet in waarom er überhaupt een joodse maatschappij of staat moet zijn. Dat zou dan een maatschappij of staat zijn die z'n doel compleet voorbij gaat (dit i.t.t. het historische Israel voor het ontstaan van de islam).

vlaams realist
23 maart 2015, 14:08
Dank u , om u overduidelijke standpunt te willen delen .
U beperkt zich echter tot de niet gewenste joodse staat .
U vergeet daarbij alle niet-islamitische staten .
Als u nu effe eerlijk bent , dan zijn alle niet-islamitische staten ongewenst .
En dan geldt die oproep voor alle mensen die zich niet hebben neergelegd bij het wereldwijde kalifaat .
En islamfobie is een ziekte volgens u ?

Snerror
23 maart 2015, 14:18
Gelukkig zijn die miljarden moslims zelfs te dom om ocharm 6 miljoen Joden klein te krijgen.

Zipper
23 maart 2015, 14:24
Laten we er geen doekjes om winden..............................blablablablabl ablablablablabla

Platte en inhoudloze religieuze propaganda !!!

vlaams realist
23 maart 2015, 14:37
Platte en inhoudloze religieuze propaganda !!!

Yep , maar ondertussen vraagt mn zich af waar de "radicalisering " vandaan komt . Wel , geen studies nodig . Hier komt ze vandaan , de moslim die zich voordoet als moslima (traversslim ) dus .

Hopelijk krijg ik krediet voor het nieuwe woord , of toch minstens dubbele woordwaarde .
Deze taalkundige , opgeleide , moslim doet zich voor als vrouw .
Terwijl het helemaal niet toegelaten is voor moslima's om zulke discussies aan te gaan .

vlaams realist
23 maart 2015, 14:39
Gelukkig zijn die miljarden moslims zelfs te dom om ocharm 6 miljoen Joden klein te krijgen.

Daarom is het gevaarlijk om ze een opleiding te geven in het leger of bij de politie-diensten .

Hoomer
23 maart 2015, 15:00
Dank u , om u overduidelijke standpunt te willen delen .
U beperkt zich echter tot de niet gewenste joodse staat .
U vergeet daarbij alle niet-islamitische staten .
Als u nu effe eerlijk bent , dan zijn alle niet-islamitische staten ongewenst .
En dan geldt die oproep voor alle mensen die zich niet hebben neergelegd bij het wereldwijde kalifaat .
En islamfobie is een ziekte volgens u ?
Tja jong, je kan bembem nu eenmaal niet verdenken van logisch denken of van enige intelligentie.
:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

zonbron
23 maart 2015, 15:31
Surah 2:75 (Jews distorted the Torah); 2:91 (Jews are prophet-killers), 4:47 (Jews have distorted the Bible and have incurred condemnation from Allah for breaking the Sabbath), 5:60 (Jews are cursed, and turned into monkeys and pigs), and 5:82 (Jews and pagans are the strongest in enmity to the Muslims and Allah). And of course, there is the genocidal Hadith from Sahih Bukhari, 4:52:177, which would make Adolph Hitler proud. "The Day of Judgment will not have come until you fight with the Jews, and the stones and the trees behind which a Jew will be hiding will say: 'O Muslim! There is a Jew hiding behind me, come and kill him!"' Thus, the Arab Muslims had their own "final solution" in store for the Jews already in the 7th century.

Nice! :clapping: Wat een fantasie!


Laten we er geen doekjes om winden, zal deze meneer (Steven Simpson) hebben gedacht. En hij heeft dat goed gezien.
Alleen zijn z'n vraagstellingen en conclusies soms niet juist.

http://www.americanthinker.com/articles/2010/06/why_islam_will_never_accept_th.html




Moslimvisie: In de Koran is het uiteraard God die de joden oproept tot het accepteren van de profeet Mohamed vzmh en Zijn boodschap.




Zo is dat. Zonder het profeetschap, het onveranderde woord van God en met de Koran onder ons zien we als moslim niet in waarom er überhaupt een joodse maatschappij of staat moet zijn. Dat zou dan een maatschappij of staat zijn die z'n doel compleet voorbij gaat (dit i.t.t. het historische Israel voor het ontstaan van de islam).

Eliyahu
23 maart 2015, 15:34
Surah 2:75 (Jews distorted the Torah); 2:91 (Jews are prophet-killers), 4:47 (Jews have distorted the Bible and have incurred condemnation from Allah for breaking the Sabbath), 5:60 (Jews are cursed, and turned into monkeys and pigs), and 5:82 (Jews and pagans are the strongest in enmity to the Muslims and Allah). And of course, there is the genocidal Hadith from Sahih Bukhari, 4:52:177, which would make Adolph Hitler proud. "The Day of Judgment will not have come until you fight with the Jews, and the stones and the trees behind which a Jew will be hiding will say: 'O Muslim! There is a Jew hiding behind me, come and kill him!"' Thus, the Arab Muslims had their own "final solution" in store for the Jews already in the 7th century.

Nice! :clapping: Wat een fantasie!

Bs'd

Je schijnt moeite te hebben om de realiteit onder ogen te zien.

geertvdb
23 maart 2015, 16:52
Dat gaat hier toch geen discussie worden tussen 2 fundamentalisten:

Guinevere: mijn God is de enige ware!
Eli: Nee! mijn God is de enige ware!
Guinevere: Nee! mijn God is de enige ware!
Eli: Nee! mijn God is de enige ware!

Laat het uit, hé! Ge hebt alle 2 ongelijk!

Schelfie
23 maart 2015, 18:46
Het moet van twee kanten komen:

Als de Islamitische landen Israël niet willen erkennen, welke reden heeft Israël dan om Palestina te erkennen?

En vooral: welke redenen halen ze dan boven? Een 1300 jaar oud sprookjesboek, opgesteld door een analfabete pedofiel met epilepsie problemen.

Thuleander
23 maart 2015, 20:53
Bestaat er eigenlijk iets niet-islamitische wat de islam wél accepteert?

IanVD
23 maart 2015, 20:58
Bestaat er eigenlijk iets niet-islamitische wat de islam wél accepteert?

OCMW

Drukazz
23 maart 2015, 21:12
Ons guinevere is precies een beetje geradicaliseerd.

Bobke
23 maart 2015, 21:13
Dat gaat hier toch geen discussie worden tussen 2 fundamentalisten:

Guinevere: mijn God is de enige ware!
Eli: Nee! mijn God is de enige ware!
Guinevere: Nee! mijn God is de enige ware!
Eli: Nee! mijn God is de enige ware!

Laat het uit, hé! Ge hebt alle 2 ongelijk!
Volgens mij hebben ze alle twee gelijk.
Hun fout is te denken dat ze de juiste profeet volgen.

quercus
23 maart 2015, 21:28
Dank u , om u overduidelijke standpunt te willen delen .
U beperkt zich echter tot de niet gewenste joodse staat .
U vergeet daarbij alle niet-islamitische staten .
Als u nu effe eerlijk bent , dan zijn alle niet-islamitische staten ongewenst .
En dan geldt die oproep voor alle mensen die zich niet hebben neergelegd bij het wereldwijde kalifaat .
En islamfobie is een ziekte volgens u ?

Gelijk hebt u! De joden claimen, zowel uit religieuze als uit historische beweegredenen een heel klein gebied, gelegen tussen de Jordaan en de Middellandse zee enerzijds en tussen Eilat en Libanon anderzijds. De moslims claimen de ganse planeet, ook al betreft het gebieden waar ze niet de minste historische band mee hebben. Hun enige motivatie is een koortsige bekeringsdrift.

TheFourHorsemen
23 maart 2015, 21:30
Meer dan een miljard moslims, en toch breidt de Joodse staat elke dag verder en verder uit. Beetje zielig, niet? Waar blijft de hulp van Allah?

Drukazz
23 maart 2015, 21:31
Meer dan een miljard moslims, en toch breidt de Joodse staat elke dag verder en verder uit. Beetje zielig, niet? Waar blijft de hulp van Allah?

http://1.bp.blogspot.com/_8bJYEX2Wza8/TBXvBWZMQQI/AAAAAAAAAX0/hWFV075IIas/s1600/Map_Israel.gif

Kristof Piessens
23 maart 2015, 21:58
Na wat een beetje sukkelen..had ik het eens over het "khazaarse rijk" in het verleden..en ik denk dat de echte plot hierover gaat...

http://www.bovendien.com/categorieen/geschiedenis/het-joodse-koninkrijk-der-khazaren

Als het klopt en volgens het artikel in de berichten zijn ze bezig dat nog te toetsen en verifiëren...via bronnen en dergelijke meer...

Zoals je weet met al die informatie over de westerse oorlog tegen Rusland begin ik ergens wel door te hebben dat het werkelijke verhaal hierover gaat.

Vermits het grootste deel van dat land bestond uit mensen van Turkse (ottomaanse rijk) oorsprong bevestigd het de uitspraak van de turkse premier of president Erdogan...over diens droom van een nieuwe ottomaanse rijk...

Als deze geschiedenis klopt, is het de kwestie van de "macht" te gaan begrijpen..welke macht hadden ze werkelijk...want tussen de regels door is Rusland destijds er in geslaagd het khazaarse rijk te verslaan (en heeft inderdaad een heel grrot stuk van dat rijk ingenomen en dus nooit russisch was.....dat geeft te denken over het waarom dat MH17 juist in oekraine met de krim als eiland in de zwarte zee een toegangspoort is om dat gebied toch terug in te nemen zoals het ooit heeft bestaan, dat is poetin eigenlijk echt aan het dwarsbomen, hij geeft dat stuk land dat ooit aan de oorspronkelijke bewoners toebehoorde eigenlijk ingenomen, nu snap ik beter de westerse demonisering van poetin, omdat hij dat land niet wil terug geven..essentiele voorwaarden zijn nog steeds niet vervuld en dat kun je tegenover Poetin helemaal niet beantwoorden met geweld of oorlog, dan pas zal hij toegeven om het terug te geven zolang de werkelijke nazaten ook zich echt openbaren...dat is de boodschap !!

Anyway, vermits dat land toen bestond is er iets anders voorgevallen over de keuze van de "staats"godsdienst...en hadden gekozen voor het jodendom, en is er dus sprake van een misleiding over de oorspronkelijke bevolking die turks was, het jodendom zelf is een geloof...en geen rasensideologie !

De pretentie van het jodendom is een geloof op zichzelf en nooit een kwestie geweest van rassen...vreemd genoeg zijn het geen joden die het joodse geloof belijden...dus is de joodse staat in Israël (Palestina) een valse voorwendsel van het beloofde land...ze hebben zichzelf verraden bij wijze van spreken !

Kristof Piessens
23 maart 2015, 22:01
Na wat een beetje sukkelen..had ik het eens over het "Khazaarse rijk" in het verleden..en ik denk dat de echte plot hierover gaat...

http://www.bovendien.com/categorieen/geschiedenis/het-joodse-koninkrijk-der-khazaren

Als het klopt en volgens het artikel in de berichten zijn ze bezig dat nog te toetsen en verifiëren...via bronnen en dergelijke meer...

Zoals je weet met al die informatie over de westerse oorlog tegen Rusland begin ik ergens wel door te hebben dat het werkelijke verhaal hierover gaat.

Vermits het grootste deel van dat land bestond uit mensen van Turkse (Ottomaanse rijk) oorsprong bevestigd het de uitspraak van de Turkse premier of president Erdogan...over diens droom van een nieuwe Ottomaanse rijk...

Als deze geschiedenis klopt, is het de kwestie van de "macht" te gaan begrijpen..welke macht hadden ze werkelijk...want tussen de regels door is Rusland destijds er in geslaagd het Khazaarse rijk te verslaan (en heeft inderdaad een heel groot stuk van dat rijk ingenomen en dus nooit Russisch was.....dat geeft te denken over het waarom dat MH17 juist in Oekraïne met de krim als eiland in de zwarte zee een toegangspoort is om dat gebied toch terug in te nemen zoals het ooit heeft bestaan, dat is Poetin eigenlijk echt aan het dwarsbomen, Rusland heeft dat stuk land dat ooit aan de oorspronkelijke bewoners toebehoorde eigenlijk ingenomen, nu snap ik beter de westerse demonisering van Poetin, omdat hij dat land niet wil terug geven..essentiële voorwaarden zijn nog steeds niet vervuld en dat kun je tegenover Poetin helemaal niet beantwoorden met geweld of oorlog, dan pas zal hij toegeven om het terug te geven zolang de werkelijke nazaten ook zich echt openbaren...dat is de boodschap !!

Anyway, vermits dat land toen bestond is er iets anders voorgevallen over de keuze van de "staats"godsdienst...en hadden gekozen voor het jodendom, en is er dus sprake van een misleiding over de oorspronkelijke bevolking die Turks was, het jodendom zelf is een geloof...en geen rassenideologie !

De pretentie van het jodendom is een geloof op zichzelf en nooit een kwestie geweest van rassen...vreemd genoeg zijn het geen joden die het joodse geloof belijden...dus is de joodse staat in Israël (Palestina) een valse voorwendsel van het beloofde land...ze hebben zichzelf verraden bij wijze van spreken !

Guinevere
24 maart 2015, 11:59
Platte en inhoudloze religieuze propaganda !!!

Dat zei je niet toen de joden/zionisten om een jodenstaat vroegen?

Guinevere
24 maart 2015, 12:00
Bs'd

Je schijnt moeite te hebben om de realiteit onder ogen te zien.

Dubbel, je geeft me als moslim ook nog gelijk. :D

Guinevere
24 maart 2015, 12:07
Meer dan een miljard moslims, en toch breidt de Joodse staat elke dag verder en verder uit. Beetje zielig, niet? Waar blijft de hulp van Allah?

Die is zeer nabij inshAllah. We zijn geduldig.
Meer dan de helft van de wereldbevolking gelooft niet actief in een joodse staat of steunt die (het nut, de noodzaak, enz...).

Drukazz
24 maart 2015, 14:32
Die is zeer nabij inshAllah. We zijn geduldig.
Meer dan de helft van de wereldbevolking gelooft niet actief in een joodse staat of steunt die (het nut, de noodzaak, enz...).

Ik kan u verzekeren dat elke Christen de Joodse staat warm in zijn hart draagt. Maar wat de helft van de wereldbevolking gelooft, doet er weinig toe. God zal zijn volk en zijn land beschermen en dat hebben de voorbije oorlogen keer op keer bewezen.

Zipper
24 maart 2015, 14:39
Dat zei je niet toen de joden/zionisten om een jodenstaat vroegen?

ga al mijn posts maar na, zowel katholieke, islamitische als joodse propaganda haal ik door de mangel.
Godsdienst is namelijk zeer slecht voor een mens zijn/haar mentale gezondheid.

mvd
24 maart 2015, 14:40
Ik kan u verzekeren dat elke Christen de Joodse staat warm in zijn hart draagt. Maar wat de helft van de wereldbevolking gelooft, doet er weinig toe. God zal zijn volk en zijn land beschermen en dat hebben de voorbije oorlogen keer op keer bewezen.

Je verwart ''elke christen'' met bepaalde gesponsorde Amerikaanse groeperingen en hun volgelingen. Bovendien gaat heel het principe van ''Joodse staat'' recht in tegen de Bijbel.

mvd
24 maart 2015, 14:41
ga al mijn posts maar na, zowel katholieke, islamitische als joodse propaganda haal ik door de mangel.
Godsdienst is namelijk zeer slecht voor een mens zijn/haar mentale gezondheid.

Je probeert in elk geval... :roll:

Drukazz
24 maart 2015, 14:51
Ik dacht dat alle land van jouw vriendje god was?
Hoe rijm je dat nu met je stelling?

Natuurlijk is elk land van God want het is Hij is deze wereld heeft geschapen.

Eretz Yisrael is specialer dan andere landen omdat het dat het land is van God's uitverkoren volk.

Drukazz
24 maart 2015, 14:52
Je verwart ''elke christen'' met bepaalde gesponsorde Amerikaanse groeperingen en hun volgelingen. Bovendien gaat heel het principe van ''Joodse staat'' recht in tegen de Bijbel.

Een Christen die de Joodse staat geen warm hart toedraagt, is geen Christen.

geertvdb
24 maart 2015, 14:52
Volgens mij hebben ze alle twee gelijk.
Hun fout is te denken dat ze de juiste profeet volgen.

Dat kan niet.

Is er zoiets als een foute of juiste profeet? Is er zoiets als een profeet?

Volgens u bestaat er een opperwezen?

geertvdb
24 maart 2015, 14:54
Een Christen die de Joodse staat geen warm hart toedraagt, is geen Christen.

Dat is toch het toppunt van arrogantie. Drukazz bepaalt wie Christen is en wie niet.:-D Mensen mogen dat niet zelf bepalen. Nee, Drukazz is de baas van de wereld.

Drukazz
24 maart 2015, 14:56
Dat is toch het toppunt van arrogantie. Drukazz bepaalt wie Christen is en wie niet.:-D Mensen mogen dat niet zelf bepalen. Nee, Drukazz is de baas van de wereld.

Als progressieven mogen bepalen wie moslim is en wie niet, mag ik bepalen wie christen is en wie niet.

mvd
24 maart 2015, 14:57
Een Christen die de Joodse staat geen warm hart toedraagt, is geen Christen.

Natuurlijk wel, er is helemaal geen ''Joodse staat'' in de Bijbel. Joden hebben 0,0 recht op het beloofde land. Dat staat heel duidelijk in de Bijbel. Maar jij negeert de Bijbel, de Bijbel betekent niks voor u. Je bent een wannabe-jood, je bent even oikofoob als extreemlinks.

SDX
24 maart 2015, 15:02
Punthoofd krijg je van dat religieus geleuter.

Zipper
24 maart 2015, 15:07
Punthoofd krijg je van dat religieus geleuter.

dikke vette 2

Klein Licht
24 maart 2015, 15:07
Dat gaat hier toch geen discussie worden tussen 2 fundamentalisten:

Guinevere: mijn God is de enige ware!
Eli: Nee! mijn God is de enige ware!
Guinevere: Nee! mijn God is de enige ware!
Eli: Nee! mijn God is de enige ware!

Laat het uit, hé! Ge hebt alle 2 ongelijk!


Kom kom, geen ruzie maken

Er zal toch wel één van de twee een boek hebben waar dat allemaal duidelijk in staat uitgelegd?

mvd
24 maart 2015, 15:09
dikke vette 2

Helaas ben je verplicht om het allemaal te lezen.

Pandareus
24 maart 2015, 15:16
Ik kan u verzekeren dat elke Christen de Joodse staat warm in zijn hart draagt. Maar wat de helft van de wereldbevolking gelooft, doet er weinig toe. God zal zijn volk en zijn land beschermen en dat hebben de voorbije oorlogen keer op keer bewezen.

Ik denk dat het IDF daar een belangrijker rol in speelde dan een ingebeelde god hoor.

SDX
24 maart 2015, 15:18
Niet te vatten hoe sommigen zo graag willen geloven dat wat krom is, eigenlijk vierkant is ...

Degenen die de lakens uitdelen in die sekten, daarvan kan je de beweegredenen nog vatten, maar de nablatende schapen ... asjeblieft denk toch voor jezèlf (denk ik dan).

SDX
24 maart 2015, 15:19
Oops dubbel. :oops:

SDX
24 maart 2015, 15:22
Helaas ben je verplicht om het allemaal te lezen.

Hier niet nee, maar op 1 of andere manier wordt 't je toch allemaal door de strot gedouwd in de maatschappij.

vlaams realist
24 maart 2015, 17:29
Tja jong, je kan bembem nu eenmaal niet verdenken van logisch denken of van enige intelligentie.
:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Die steuntrekster die te lui is om te kuisen en te dom voor een andere job ?
Die overleeft van de donaties van de gulle Belgen ?
Die gaat effe bepalen dat Israel moet ge-anexeert worden door moslims .
Man man , en daar stoppen wij voedsel in .

Eliyahu
24 maart 2015, 19:32
Je verwart ''elke christen'' met bepaalde gesponsorde Amerikaanse groeperingen en hun volgelingen. Bovendien gaat heel het principe van ''Joodse staat'' recht in tegen de Bijbel.

Bs'd

Vertel eens, waar in de bijbel staat dat er geen joodse staat mag zijn?

Eliyahu
24 maart 2015, 19:33
Die is zeer nabij inshAllah. We zijn geduldig.
Meer dan de helft van de wereldbevolking gelooft niet actief in een joodse staat of steunt die (het nut, de noodzaak, enz...).

Bs'd

Als God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?

Eliyahu
24 maart 2015, 19:39
Natuurlijk is elk land van God want het is Hij is deze wereld heeft geschapen.

Eretz Yisrael is specialer dan andere landen omdat het dat het land is van God's uitverkoren volk.

Bs'd

"Daarom moet u alle geboden die ik u heden gebied, in acht nemen. Dan zult u sterk zijn en het land waar u naartoe trekt om het in bezit te nemen, binnengaan en in bezit nemen.
9 Dan zult u uw dagen verlengen in het land waarvan J-H-W-H uw vaderen gezworen heeft het hun en hun nageslacht te geven, een land dat overvloeit van melk en honing.
10 Want het land waar u naartoe gaat om het in bezit te nemen, is niet zoals het land Egypte, waaruit u weggetrokken bent, dat u met uw zaad moest bezaaien en al lopend * water moest geven, zoals een groentetuin.
11 Maar het land waar u naartoe trekt om het in bezit te nemen, is een land met bergen en dalen; het drinkt water door de regen uit de hemel.
12 Het is een land waar J-H-W-H, uw God, voor zorgt: voortdurend rusten de ogen van J-H-W-H, uw God, daarop, van het begin van het jaar tot het einde van het jaar."
Deut 11

mvd
24 maart 2015, 19:41
Bs'd

Vertel eens, waar in de bijbel staat dat er geen joodse staat mag zijn?

The promises were spoken to Abraham and to his seed. Scripture does not say “and to seeds,” meaning many people, but “and to your seed,”[i] meaning one person, who is Christ.

So in Christ Jesus you are all children of God through faith, 27 for all of you who were baptized into Christ have clothed yourselves with Christ. 28 There is neither Jew nor Gentile, neither slave nor free, nor is there male and female, for you are all one in Christ Jesus. 29 If you belong to Christ, then you are Abraham’s seed, and heirs according to the promise.

De belofte aan Abraham gaat dus helemaal niet over op de joden, maar op de christenen. Het idee van een ''Joodse staat'' wordt dus uitgesloten.

vlaams realist
24 maart 2015, 20:10
De belofte aan Abraham gaat dus helemaal niet over op de joden, maar op de christenen. Het idee van een ''Joodse staat'' wordt dus uitgesloten.

Euh , wie is Abraham ? wat kunnen die zn beloftes me schelen ?
Waar lul je over Man ?
Get a life .

quercus
24 maart 2015, 20:21
De belofte aan Abraham gaat dus helemaal niet over op de joden, maar op de christenen. Het idee van een ''Joodse staat'' wordt dus uitgesloten.

Ha zo, u gaat dus uw stelling "bewijzen" met een citaat dat niet komt uit de bron waarover het gaat, neen, u haalt er het Christendom bij. Het Christendom heeft gedurende tweeduizend jaar nooit anders gedaan dan met alle macht pogen allerlei tekstfragmenten uit de Hebreeuwse bijbel om te turnen en (krom) te interpreteren, om toch maar te "bewijzen" :roll: dat, met hun visie op de figuur van Jeshua ("Jezus") zij "het recht" hadden om zichzelf t.a.v. God als plaatsvervangers van de Joden en hun Verbond te beschouwen. Ze hebben die visie regelmatig "met harde hand" erdoor gedrukt.

Eliyahu
24 maart 2015, 20:35
De belofte aan Abraham gaat dus helemaal niet over op de joden, maar op de christenen. Het idee van een ''Joodse staat'' wordt dus uitgesloten.

Bs'd

Dat heb ik nergens zien staan in de Tenach. Waar kan ik dat vinden?

En hier kan je zien waarom het NT onbetrouwbaar is en leidt tot afgodendienst:

http://bergZion.notlong.com

Eliyahu
24 maart 2015, 20:39
The promises were spoken to Abraham and to his seed. Scripture does not say “and to seeds,” meaning many people, but “and to your seed,”[i] meaning one person, who is Christ.

Bs'd

"Voorzeker zal Ik u grotelijks zegenen, en uw zaad zeer vermenigvuldigen, als de sterren des hemels, en als het zand, dat aan den oever der zee is;"
Genesis 22:17

Oh, kijk nou; "zaad", enkelvoud, "als de sterren des hemels"!

Dat gaat niet echt over één enkel persoon hé?

Paulus gaat weer is vreselijk de fout in.

Zoals gewoonlijk.

mvd
24 maart 2015, 21:00
Ha zo, u gaat dus uw stelling "bewijzen" met een citaat dat niet komt uit de bron waarover het gaat, neen, u haalt er het Christendom bij. Het Christendom heeft gedurende tweeduizend jaar nooit anders gedaan dan met alle macht pogen allerlei tekstfragmenten uit de Hebreeuwse bijbel om te turnen en (krom) te interpreteren, om toch maar te "bewijzen" :roll: dat, met hun visie op de figuur van Jeshua ("Jezus") zij "het recht" hadden om zichzelf t.a.v. God als plaatsvervangers van de Joden en hun Verbond te beschouwen. Ze hebben die visie regelmatig "met harde hand" erdoor gedrukt.

Waar heb jij het over? :? Ik spreek van in het begin over wat in de christelijke Bijbel staat.

quercus
24 maart 2015, 21:02
Waar heb jij het over? :? Ik spreek van in het begin over wat in de christelijke Bijbel staat.

Het Judaïsme heeft aan het zogezegde "Nieuwe Testament" helemaal geen boodschap. En ze hebben gelijk ook.

mvd
24 maart 2015, 21:03
Bs'd

Dat heb ik nergens zien staan in de Tenach. Waar kan ik dat vinden?

En hier kan je zien waarom het NT onbetrouwbaar is en leidt tot afgodendienst:

http://bergZion.notlong.com

Ik sprak natuurlijk van de christelijke Bijbel, niet van de Tenach, zoals je ook wel begreep.

mvd
24 maart 2015, 22:04
Bs'd

"Voorzeker zal Ik u grotelijks zegenen, en uw zaad zeer vermenigvuldigen, als de sterren des hemels, en als het zand, dat aan den oever der zee is;"
Genesis 22:17

Oh, kijk nou; "zaad", enkelvoud, "als de sterren des hemels"!

Dat gaat niet echt over één enkel persoon hé?

Paulus gaat weer is vreselijk de fout in.

Zoals gewoonlijk.

Het gaat hier om het Hebreeuwse woord 'zera', Dat kan een enkelvoudige betekenis hebben, of een groep aanduiden, alsook een specifieke lijn van een bepaalde afstammeling. Het gaat bij Abraham dus om de lijn van Jezus : Hij is Abrahams 'seed', alsook zij die hem als redder aanvaarden.

http://www.biblestudytools.com/lexicons/hebrew/nas/zera.html

https://books.google.be/books?id=IZ0CxOZRx9YC&pg=PT267&lpg=PT267&dq=zera+specific+line&source=bl&ots=P3kipI-hBA&sig=zo3HfdtP--CwMXqby6hPMuv86KQ&hl=nl&sa=X&ei=B80RVYLbLqrA7Abei4G4DQ&ved=0CGYQ6AEwCQ#v=onepage&q&f=false

quercus
24 maart 2015, 22:07
Het gaat hier om het Hebreeuwse woord 'zera', Dat kan een enkelvoudige betekenis hebben, of een groep aanduiden, alsook een specifieke lijn van een bepaalde afstammeling. Het gaat bij Abraham dus om de lijn van Jezus (en zij die hem als redder aanvaarden), die Abrahams 'seed' is.

http://www.biblestudytools.com/lexicons/hebrew/nas/zera.html

https://books.google.be/books?id=IZ0CxOZRx9YC&pg=PT267&lpg=PT267&dq=zera+specific+line&source=bl&ots=P3kipI-hBA&sig=zo3HfdtP--CwMXqby6hPMuv86KQ&hl=nl&sa=X&ei=B80RVYLbLqrA7Abei4G4DQ&ved=0CGYQ6AEwCQ#v=onepage&q&f=false

Wie zegt dat? Uw christelijke zogezegde "bijbel" poogt doodeenvoudig aan "herinterpretatie" te doen.

mvd
24 maart 2015, 22:13
Wie zegt dat? Uw christelijke zogezegde "bijbel" poogt doodeenvoudig aan "herinterpretatie" te doen.

De Bijbel zegt dat

29 And if ye be Christ’s, then are ye Abraham’s seed and heirs according to the promise.

Het gaat om uitleggen wat bedoelt wordt, niet om ''herinterpretatie''.

Wel opvallend hoe talrijk joden op dit forum aanwezig zijn.

quercus
24 maart 2015, 22:23
De Bijbel zegt dat



Het gaat om uitleggen wat bedoelt wordt, niet om ''herinterpretatie''.

Wel opvallend hoe talrijk joden op dit forum aanwezig zijn.

Het is meer dan duidelijk, voor jou is DE Bijbel die van de Christenen. Maar wat is hun "Bijbel" eigenlijk? Doodeenvoudig wat zij "Het Oud Testament" noemen (virtueel de Joodse Tanach, maar gesteund op een Griekse vertaling ervan, de Septuagint uit de tijd van de Ptolemaeën-vorsten in Egypte) en daaraan toegevoegd: een aantal eigen teksten (o.m. de Evangeliën), het zogezegde "Nieuw Testament". Het enige wat jullie eigenlijk zouden kunnen als authentiek christelijk claimen is dat Nieuw Testament. Dat is dus volstrekt "de" Bijbel niet.

mvd
24 maart 2015, 22:35
Het is meer dan duidelijk, voor jou is DE Bijbel die van de Christenen. Maar wat is hun "Bijbel" eigenlijk? Doodeenvoudig wat zij "Het Oud Testament" noemen (virtueel de Joodse Tanach, maar gesteund op een Griekse vertaling ervan, de Septuagint uit de tijd van de Ptolemaeën-vorsten in Egypte) en daaraan toegevoegd: een aantal eigen teksten (o.m. de Evangeliën), het zogezegde "Nieuw Testament". Het enige wat jullie eigenlijk zouden kunnen als authentiek christelijk claimen is dat Nieuw Testament. Dat is dus volstrekt "de" Bijbel niet.

De christelijke Bijbel bestaat uit het OT en het NT.

Diego Raga
24 maart 2015, 23:29
..had ik het eens over het "Khazaarse rijk" in het verleden..en ik denk dat de echte plot hierover gaat...

http://www.bovendien.com/categorieen/geschiedenis/het-joodse-koninkrijk-der-khazaren
Als je hierover begint kom je als vanzelf uit bij de zionisten en hun verderfelijke invloed op de wereldgeschiedenis, iets wat de zion-supporters hier liever doodzwijgen.

Benjamin Freedman legt het haarfijn uit: https://www.youtube.com/watch?v=aY90MSkQtrE

Tekst: http://www.rense.com/general34/amaz.htm

atmosphere
24 maart 2015, 23:43
Het moet van twee kanten komen:

Als de Islamitische landen Israël niet willen erkennen, welke reden heeft Israël dan om Palestina te erkennen? Islamitische landen zijn iets heel anders alls de Palestijnen. de overgrote meerderheid van de Palestijnen is nog nooit in een dergelijk land geweest.

microwezen
24 maart 2015, 23:47
Er zal toch wel één van de twee een boek hebben waar dat allemaal duidelijk in staat uitgelegd?
Maar het blijven sprookjesboekjes.
Met dezelfde waarde als de uitleg over wolven in Roodkapje.

http://asset-f.soup.io/asset/10975/5746_fb9d.jpeg

microwezen
24 maart 2015, 23:53
Als God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?

http://asset-6.soup.io/asset/11035/0312_66a6_500.jpeg

Eliyahu
25 maart 2015, 07:49
Ik sprak natuurlijk van de christelijke Bijbel, niet van de Tenach, zoals je ook wel begreep.

Bs'd

En zoals je ongetwijfeld wel begrijpt, heb ik daar geen boodschap aan.

Om te beginnen omdat het in regelrechte tegenspraak is met de Tenach.

Dat heeft het gemeenschappelijk met de koran, het boek van Mormon, en andere verzinsels die de ronde doen.

Eliyahu
25 maart 2015, 07:52
Het gaat hier om het Hebreeuwse woord 'zera', Dat kan een enkelvoudige betekenis hebben, of een groep aanduiden, alsook een specifieke lijn van een bepaalde afstammeling. Het gaat bij Abraham dus om de lijn van Jezus : Hij is Abrahams 'seed', alsook zij die hem als redder aanvaarden.

Bs'd

Oh, dus het woord "zera", wat zaad betekent, kan een groep aanduiden, zoals het maar al te vaak doet in de Tenach.

Dus, deze uitspraak van Paulus: "The promises were spoken to Abraham and to his seed. Scripture does not say “and to seeds,” meaning many people, but “and to your seed,”[i] meaning one person, who is Christ." die slaat de plank volledig mis, want het hoeft helemaal niet over 1 persoon te gaan. Totale onzin dus.

Zoals gewoonlijk.

Eliyahu
25 maart 2015, 07:58
De Bijbel zegt dat

Bs'd

Niet "de bijbel" zegt dat, maar alleen het NT.

Eliyahu
25 maart 2015, 08:00
De Islam zal nooit een joodse staat accepteren

Bs'd

Dat is OK, de joodse staat zal ook nooit de islam accepteren.

Eliyahu
25 maart 2015, 08:01
Bestaat er eigenlijk iets niet-islamitische wat de islam wél accepteert?

Bs'd

Nee.

Nierika
25 maart 2015, 09:18
Platte en inhoudloze religieuze propaganda !!!
Nochtans een heel belangrijke post. Het toont weer eens onomstotelijk aan dat de Palestijnen moslims geen zak kunnen schelen.

IanVD
25 maart 2015, 10:11
Bs'd

Niet "de bijbel" zegt dat, maar alleen het NT.

Eliyahu's logica: Het staat niet in dat boek, het staat enkel in dat hoofdstuk van het boek. Beseft u nu zelf niet hoe idioot dat klinkt?

Snerror
25 maart 2015, 10:22
Bs'd

Dat is OK, de joodse staat zal ook nooit de islam accepteren.

Staat die Bs'd voor 'Backstabbed'?

vlaams realist
25 maart 2015, 17:42
Islamitische landen zijn iets heel anders alls de Palestijnen. de overgrote meerderheid van de Palestijnen is nog nooit in een dergelijk land geweest.

Er is maar 1 dergelijk land . I.S.
En daar zijn de meeste moslims nog niet geweest .

Schelfie
25 maart 2015, 17:47
Islamitische landen zijn iets heel anders alls de Palestijnen. de overgrote meerderheid van de Palestijnen is nog nooit in een dergelijk land geweest.

Kan goed zijn, maar dat geeft wel aan dat bij de andere Islamitische staten Palestina hun geen bal kunnen schelen...

Snerror
25 maart 2015, 19:08
Er is maar 1 dergelijk land . I.S.
En daar zijn de meeste moslims nog niet geweest .

I.S.-land. Dat klinkt als een pretpark.

mvd
26 maart 2015, 16:01
Bs'd

Oh, dus het woord "zera", wat zaad betekent, kan een groep aanduiden, zoals het maar al te vaak doet in de Tenach.

Dus, deze uitspraak van Paulus: "The promises were spoken to Abraham and to his seed. Scripture does not say “and to seeds,” meaning many people, but “and to your seed,”[i] meaning one person, who is Christ." die slaat de plank volledig mis, want het hoeft helemaal niet over 1 persoon te gaan. Totale onzin dus.

Zoals gewoonlijk.

De plank wordt helemaal niet misgeslagen. Het woord 'zera' wordt verschillende keren gebruikt, maar heeft niet altijd exact dezelfde betekenis.

Eliyahu
26 maart 2015, 16:40
De plank wordt helemaal niet misgeslagen. Het woord 'zera' wordt verschillende keren gebruikt, maar heeft niet altijd exact dezelfde betekenis.

Bs'd

Paulus slaat de plank volledig totaal mis, want als "zera" gebruikt wordt voor Abraham, dan slaat het op zeer veel nakomelingen van hem, zoals we ook helder en duidelijk lezen in de Tenach.

Dus als Paulus dan gaat beweren dat het maar om 1 persoon moet gaan omdat het woord enkelvoud is, dan zit hij vreselijk verschrikkelijk fout.

Zoals gewoonlijk.

Eliyahu
26 maart 2015, 16:52
De Islam zal nooit een joodse staat accepteren

Bs'd

De islam, een geloof met 1,5 miljard aanhangers, moet keer op keer op keer in het stof bijten als ze proberen een handjevol joden er onder te krijgen.

De islam zal wereldwijd totaal verslagen worden door de joden, en dan zullen de islamieten een joodse staat en de joodse wereldheerschappij accepteren.

Sukkelaar
26 maart 2015, 17:08
http://1.bp.blogspot.com/_8bJYEX2Wza8/TBXvBWZMQQI/AAAAAAAAAX0/hWFV075IIas/s1600/Map_Israel.gif

Allah krijgt geen steun noch hulp van Jaweh. :-)

Eliyahu
26 maart 2015, 17:23
Allah krijgt geen steun noch hulp van Jaweh. :-)

Bs'd

Israel daarentegen heel veel.

HalleluJah!

JeeBee
26 maart 2015, 18:08
Bs'd

De islam, een geloof met 1,5 miljard aanhangers, moet keer op keer op keer in het stof bijten als ze proberen een handjevol joden er onder te krijgen.

De islam zal wereldwijd totaal verslagen worden door de joden, en dan zullen de islamieten een joodse staat en de joodse wereldheerschappij accepteren.

Ik heb zo mijn twijfels.

De Arabieren mogen 100 oorlogen verliezen.

De Joden geen enkele.

En, militair gezien is Israël een nachtmerrie om te verdedigen wegens de geringe breedte van het land: één goed geleide aanval kan in korte tijd de zee bereiken en Israël in 2 splitsen met desastreuze gevolgen.

Nog een beetje de Amerikanen blijven jennen en de kansen daartoe nemen toe.

Eliyahu
26 maart 2015, 18:47
Ik heb zo mijn twijfels.

De Arabieren mogen 100 oorlogen verliezen.

De Joden geen enkele.

Bs'd

De joden hebben er al zoveel verloren in de geschiedenis, de joden zijn voor eeuwig:

Waar zijn de grote culturen van de antieke wereld met hun originele talen, religies, en groepswaarden? Waar is het oude Sumerië, Mesopotamië, Amon, Moab, Aram, Egypte, Babylonië, Media, Nubië, Perzië, Griekenland, Palmyra, Parthia, Lydia, Akkadia, en Rome?
Waar zijn de oude naties van de Phoenitiërs, Amelekieten, Hittieten, Asyriërs, Kanaanieten, Midianieten, Aegeers, Minoërs, Nabateërs, Maja's, Azteken, Cassieten, Cimmeriërs, Doriërs, Etrusken, Inca's, Hyksos, Jebusieten, Zidoriërs, en Scyten?

En waar zijn de niet zo oude groepen als de Mongolen, Hunnen, Avars, Bulgaren, Kariërs, Franken, Vandalen, Oostgoten, Samaniërs, Goten, Visgoten, Lombardijnen, Kelten, Saxen, Berbers, Picten, Tartaren, Galliërs, en Vikingen – waar zijn ze vandaag de dag?

Het antwoord op deze vragen is duidelijk: Deze naties en vele anderen zijn cultureel, religieus, en zelfs etnisch geabsorbeerd in de loop der geschiedenis. (3) Alle andere oude naties hebben hun nationale en religieuze identiteit – wanneer ze de kans kregen – opgegeven, om één te worden met de meerderheid of de overwinnende macht. Alleen de Joden, temidden van ongelooflijke discriminatie en vervolging, hebben hun taal, religie, nationaal bewustzijn, en burgerlijke wetgeving behouden over een periode van 3000 jaar, terwijl ze vaak een integraal deel waren van een grotere niet-Joodse maatschappij.

De Joden hoefden alleen maar de meerderheidscultuur en/of religie te accepteren, om ogenschijnlijk enorme hoeveelheden plunderingen, martelingen, deportaties, en slachtpartijen bespaard te blijven. Waarom waren de Joden hierin zo anders dan de andere volken en culturen? Waren de joodse leiders door de geschiedenis heen zo uitzonderlijk ingenieus en overtuigend dat zij er in slaagden, in totaal verschillende landen, om het Joodse volk bij elkaar te houden gedurende meer dan 3000 jaar terwijl het verdwijnen van andere naties slechts een kwestie was van militaire overwinning, ideologische infiltratie, of deportatie?

Waren de Joden zo anders dat alleen zij in staat waren om vol te houden, terwijl andere naties, onder beduidend minder erge omstandigheden, na verloop van tijd volledig geïntegreerd en geabsorbeerd waren in de overheersende maatschappij?




In de afgelopen tweehonderd jaar hebben denkers over de metafysische aspecten van de Joodse overleving nagedacht. Ze lijken zich te vergapen aan dit fenomeen. Bijvoorbeeld, Leo Tolstoj in zijn "Wat is de Jood?" schreef: (9)

"Wat is de Jood? Dit is niet zo'n vreemde vraag als het op het eerste gezicht lijkt. Laat ons nadenken over wat voor soort uniek schepsel dit is die al de heersers en alle naties van de wereld hebben onteerd, vermorzeld, verdreven, en vernietigd, vervolgd, verbrand en verdronken, en die, ondanks hun woede en hun razernij, doorleeft en bloeit. Wie is die Jood, waarvan ze nooit geslaagd zijn om hem te verleiden met alle verlokkingen van de wereld, waarvan onderdrukkers en vervolgers alleen suggereerden dat hij zijn religie moest ontkennen [en verloochenen] en de trouw van zijn voorouders opzij moest schuiven?!
De Jood is het symbool van de eeuwigheid. Hij is degene die ze nooit konden vernietigen, noch bloedbad noch kwellingen, noch vuur noch het zwaard zijn er in geslaagd om hem te vernietigen. Hij is degene die zo lang de profetische boodschap heeft bewaard en doorgegeven aan de hele mensheid. Een volk zoals dit kan nooit verdwijnen. De Jood is eeuwig. Hij is de belichaming van de eeuwigheid. "


In zijn boek "The Ancient World" Professor TR Glover schreef in dezelfde trant: (10)

"Geen oud volk had een geschiedenis vreemder dan de joden ..... De geschiedenis van geen oud volk is zo waardevol, als we het alleen maar konden recupereren en begrijpen .... Nog vreemder, de oude religie van de Joden overleeft terwijl alle religies van ieder oud ras van de pre-christelijke wereld verdwenen zijn. Nogmaals, het is vreemd dat de levende religies van de wereld allemaal gebouwd zijn op de religieuze ideeën afgeleid van de Joden ..... Dit is het probleem aangeboden door de Joden aan de historicus. De grote kwestie is niet "Wat is er gebeurd?", maar "Waarom is het gebeurd?" Waarom heeft dit ras stand weten te houden? Waarom leeft het jodendom nog? Hoe is het echt begonnen? Waarom is het zo geworden? "


Professor Nicholas Berdkilaev, van de Moskouse Academie voor Spirituele Cultuur, in zijn boek "De betekenis van de geschiedenis", gaf het volgende commentaar: (11)

"De Joden hebben een zeer belangrijke rol in de geschiedenis gespeeld. Ze zijn bij uitstek een historisch volk en hun lot weerspiegelt onverwoestbaarheid ..... Hun lot is te zeer doordrongen met het metafysische om in materiele of positief-historische termen te worden uitgelegd. Ik herinner me hoe de materialistische interpretatie van de geschiedenis, toen ik in mijn jeugd probeerde om het te controleren door het toe te passen op het lot van de mensen, dat het toen faalde in het geval van de Joden, wiens lot absoluut onverklaarbaar bleek vanuit het materialistische standpunt. En, inderdaad, volgens het materialistische en positivistische criterium zouden deze mensen lang geleden omgekomen moeten zijn. Hun voortbestaan is een mysterieus en prachtig fenomeen wat laat zien dat het leven van deze mensen wordt beheerst door een speciale voorbestemming, wat het proces van aanpassing, uiteengezet in de materialistische interpretatie van de geschiedenis, overstijgt. Het voortbestaan van de Joden, hun weerstand tegen vernietiging, hun uithoudingsvermogen onder absolute eigenaardige omstandigheden en de getrouwheid waarmee zij hun rol in de geschiedenis vervuld hebben, al deze punten wijzen op de bijzondere en mysterieuze fundamenten van hun lot. "


De achttiende-eeuwse Talmoegeleerde, rabbijn Jonathan Eibeschutz, merkte op: (12)

"Zou de atheïst zich niet schamen als hij nadenkt over de Joodse geschiedenis? Wij, een verbannen volk, verspreide schapen uit de oudheid, hebben gedurende duizenden jaren wrede vervolging doorstaan. Er is geen volk zo vervolgd als wij. Veel en krachtig zijn degenen die er naar streefden ons volledig te vernietigen, maar ze waren nooit succesvol. Hoe zal de wijze filosoof reageren? Is dit uitzonderlijke fenomeen echt alleen maar toevallig?"


Dr Isaac Breuer schreef: (13)

"Het Volk van het Boek "onder de naties is het meest fantastische wonder van allemaal, en de geschiedenis van dit volk is er letterlijk één van wonderen. En degene die vandaag de dag dit oude volk ziet, na duizenden jaren onder de naties van de wereld, en als hij dan de bijbel leest en ziet dat het helder en duidelijk profetisch spreekt over het eeuwig durende joodse fenomeen, en die dan niet op zijn knieen valt en uitroept: “God, de Heer van Israël, Hij is God", dan is er geen enkel ander wonder wat hem zal helpen. Want dan heeft die persoon geen verstand om te begrijpen, geen oog om te zien, en geen oor om te horen."



De Franse schrijver Jon DeBileda, tijdens het laatste deel van de negentiende eeuw, (dwz vóór de Russische Revolutie, nazi-Duitsland, en de moderne Joodse staat) beschreef de situatie aldus: (14)

"In wezen lacht het Joodse volk om alle vormen van anti-semitisme. Denk zo lang als je wilt, en je zult niet in staat zijn om een vorm van wreedheid of strategie te vinden die niet gebruikt is in de oorlogvoering tegen het Joodse volk. 'Ik kan niet verslagen worden', zegt het Jodendom. Alles wat je vandaag probeert mij aan te doen is 3200 jaar geleden geprobeerd in Egypte. Daarna probeerde de Babyloniërs en Perzen het. Daarna probeerden de Romeinen het, en dan anderen en anderen ..... Er is geen twijfel dat de Joden ons allemaal zulen overleven. Dit is een eeuwig volk ..... Ze kunnen niet verslagen worden, begrijp dat dan! Elke oorlog met hen is een zinloze verspilling van tijd en mankracht. Daar tegenover staat dat het verstandig is om een wederzijds verbond met hen te sluiten. Hoe betrouwbaar en winstgevend zijn ze als bondgenoten. Kijk naar hun vaderlandsliefde, hun commerciële voordeel, en hun ambitie en hun succes in de wetenschap, de kunst, en de politiek. Wees hun vriend en zij zullen u honderdvoudig terug te betalen in vriendschap. Dit is een verheven en uitverkoren volk."




Een meer hedendaagse voorbeeld van het Joodse volk overlevingsmechanisme is interessant beschreven in de seculiere Israëlische krant "Maariv" (17 april 1983) met betrekking tot de onafhankelijkheidsoorlog van de Joodse staat in 1948: (15)

"Is dit hoe het werkelijk gebeurd is? Net zoals het verteld wordt in de geschiedenisboeken? 650.000 Joden die aan de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog en aan de wrede strijd tegen de onderdrukkende Britten ontsnapten – hebben die echt die hele infanterie alleen door hun eigen inspanningen opgebouwd? Zeshonderdvijftigduizend die een natie-staat geschapen hebben uit leegte en verlatenheid? En zij stonden in een bittere strijd tegen de georganiseerde legers van vijf Arabische landen? Vijf procent van het Joodse volk, en niet alleen hebben ze elke vijand die tegen hen opstond verslagen, maar ze absorbeerden honderdduizenden vluchtelingen uit de overblijfselen van het Jodendom in Europa en het Midden-Oosten. Volgens alle logica, en volgens alle menselijke rede, is alles wat er gebeurde in 1948 in de categorie van het onmogelijke. Het was onmogelijk om met de beperkte hoeveelheid wapens die de Joden bezaten, met de rudimentaire internationale steun die ze wisten te verkrijgen, met de beperkte middelen die beschikbaar waren voor hen, om alles te doen wat ze gedaan hebben. Om een systeem van openbare dienstverleningen op te zetten van de grond af aan. Om een militaire industrie te beginnen vanuit het niets. Om voorzieningen en minimale dienstverlening in stand te houden, en om een oorlog te voeren die geen duidelijk afgebakend front of achterhoede had, geen georganiseerde verdedigingslinies, geen georganiseerde aanvoer van munitie, en geen gekwalificeerde officieren om hun bataljons te leiden!"


9; Sutton, A. and Arachim Staff (eds.) “Pathways to the Torah” (Jerusalem: Arachim, 1985) p. A9
10: Glover T.R. “The Ancient World; A Beginning” (Westport, CN: Greenwood Press, 1979) pp. 184-187
11; Berdkilaev, N., “The Meaning of History” (Cleveland: Meridian Books, 1962), pp. 86-87.
12; In Sutton at al., p. A7
13; Schwartz, Y., “Am Segulah” (Jerusalem: Dvar Yerushalayim, 1981), pp. 120-121
14; Idem
15; In Sutton at al., p. A7


From “The Anti-Jewish Phenomenon”, by Rabbi dr Benzion Allswang.


Deze feiten zijn allemaal voor de stelling dat de jood is een goede en ordelijke burger. Opgesomd verklaren zij dat hij rustig is, vredelievend, werkzaam, niet verslaafd aan zware criminaliteit en grove opstelling, dat zijn familieleven aanbevelenswaardig is, dat hij geen last is op publieke liefdadigheidinstellingen, dat hij geen bedelaar is, dat in liefdadigheid hij boven de competitie uitsteekt. Dit zijn de echte meestbelangrijke eigenschappen van een goede burger. Als je daar aan kan toevoegen dat hij net zo eerlijk is als zijn gemiddelde buur - Maar ik geloof dat dat al bevestigd is door het feit dat hij een succesvolle zakenman is.
De basis van succesvol zaken doen is eerlijkheid, een onderneming kan niet bloeien wanneer de zakenpartners elkaar niet kunnen vertrouwen. Voor wat het aantal betreft stelt de jood niet veel voor in het enorme inwoneraantal van New York; maar dat zijn eerlijkheid wel groot is wordt gegarandeerd door het feit dat de enorme groothandel zakenhuizen van Broadway, van de Battery tot aan Union Square, in feite in handen is van de joden. Ik neem aan dat het meest pittoreske voorbeeld in de geschiedenis van een handelaar zijn vertrouwen in zijn mede-handelaar, was niet toen een christen een christen vertrouwde, maar toen een christen een jood vertrouwde.

De Hertog van Hesse placht zijn onderdanen te verkopen aan George de derde, om tegen George Washington te vechten, die er rijk mee werd. Later, toen de oorlogen veroorzaakt door de franse revolutie, zijn troon te heet maakte onder hem, en hij de wijk moest nemen naar het buitenland. Hij had grote haast, en moest zijn verdiensten, $9.000.000 achterlaten. Hij moest het risico nemen het geld bij iemand achter te laten zonder enige garanties of onderpand. Hij koos geen christen, maar een jood. Een jood die niet rijk was, maar een nobel karakter had. Een karakter zo nobel, dat het hem eenzaam apart zette - Rothschild van Frankfurt. Dertig jaar later, toen Europa weer kalm en veilig geworden was, kwam de hertog weer terug van overzee, en de jood gaf hem de lening terug, met rente toegevoegd.

....................

Concluderend kunnen we zeggen: Als de statistieken correct zijn, dan maken de joden maar 1% van het menselijk ras uit. (in werkelijkheid maar 0,2%)
Dat suggereert slechts een wazig dim vleugje sterrenstof, verloren in de gloed van de Melkweg. Normaal gesproken zou men nauwelijks iets moeten horen van de jood, maar hij wordt gehoord, en werd altijd al gehoord. Hij is net zo prominent aanwezig op de aarde als elk ander volk, en zijn economische invloed is totaal onevenredig met zijn kleine aantal.
Zijn bijdragen aan de wereldlijst van grote namen in de literatuur, wetenschap, kunst, muziek, financien, medicijnen, en ingewikkelde studies is ook buiten alle verhouding vergeleken met zijn kleine aantal.
Hij heeft een fantastisch gevecht geleverd in deze wereld, in alle eeuwen, en hij deed het met zijn handen op zijn rug gebonden. Hij zou heel hoogmoedig kunnen zijn, en het zou hem vergeven moeten worden. De egyptenaren, de babyloniers, en de perzen rezen op, vulde de aarde met pracht en praal, en vervaagden toen tot legenden. De grieken en romeinen volgden hen, maakten een hoop kabaal, en zij zijn verdwenen. Andere volken staken de kop op en hielden de fakkel hoog voor tijdje, maar het vuur doofde uit, en zij zitten nu aan de kant, of zijn verdwenen.
De jood zag ze allemaal, versloeg ze allemaal, en is nu wat hij altijd was, hij vertoond geen tekenen van decadentie, geen ouderdomsverschijnselen, geen slijtage, geen uitputting van zijn energie, geen afstomping van zijn scherpe agressieve verstand. Alle dingen zijn sterfelijk, behalve de jood. Alle andere machten gaan voorbij, maar hij blijft. Wat is het geheim van zijn onsterfelijkheid?

Het hele verhaal van Mark Twain Concerning the Jews kan in het engels hier gevonden worden: www.fordham.edu/halsall/mod/1898twain-jews.html

Eliyahu
26 maart 2015, 18:48
En, militair gezien is Israël een nachtmerrie om te verdedigen wegens de geringe breedte van het land: één goed geleide aanval kan in korte tijd de zee bereiken en Israël in 2 splitsen met desastreuze gevolgen.

Nog een beetje de Amerikanen blijven jennen en de kansen daartoe nemen toe.

Bs'd

Ach, ze hebben het al zo vaak geprobeerd....

atmosphere
26 maart 2015, 18:58
Er is maar 1 dergelijk land . I.S.
En daar zijn de meeste moslims nog niet geweest .

Ik heb het over Palestijnen , niet alle moslims zijn Palestijns.

Raar topic dit "De islam zal nooit een Joodse staat accepteren"
de islam is geen entiteit of iets dergelijks dat kan handelen of iets accepteren
Mensen kunnen dat wel , een geloof op zich niet.

Overigens zijn er veel moslims die de staat Israel zonder de bezette gebieden wel
degelijk zullen accepteren!

Eliyahu
26 maart 2015, 19:00
Ik heb het over Palestijnen , niet alle moslims zijn Palestijns.

Raar topic dit "De islam zal nooit een Joodse staat accepteren"
de islam is geen entiteit of iets dergelijks dat kan handelen of iets accepteren
Mensen kunnen dat wel , een geloof op zich niet.

Overigens zijn er veel moslims die de staat Israel zonder de bezette gebieden wel
degelijk zullen accepteren!

Bs'd

Ja, dat hebben we gezien van '48 tot en met '67, toen er nog geen "bezette gebieden" waren, toen deden de arabieren de ene na de andere poging om Israel te vernietigen en alle joden uit te moorden.

atmosphere
26 maart 2015, 19:01
Bs'd

De islam, een geloof met 1,5 miljard aanhangers, moet keer op keer op keer in het stof bijten als ze proberen een handjevol joden er onder te krijgen.

De islam zal wereldwijd totaal verslagen worden door de joden, en dan zullen de islamieten een joodse staat en de joodse wereldheerschappij accepteren.

Uw heilige oorlog is dat dus.

Welk geloof hangt u eigenlijk aan ? Het Christendom kan het nooit zijn in ieder geval.

Eliyahu
26 maart 2015, 19:02
Overigens zijn er veel moslims die de staat Israel zonder de bezette gebieden wel
degelijk zullen accepteren!

Bs'd

Denk je niet dat de arabieren wel genoeg hebben?

Het groene gedeelte is van de moslims, en het rode gedeelte van de joden:

https://themuslimissue.files.wordpress.com/2014/12/37245-israel-arab-muslimworld.gif?w=604&h=301

atmosphere
26 maart 2015, 19:03
Bs'd

Ja, dat hebben we gezien van '48 tot en met '67, toen er nog geen "bezette gebieden" waren, toen deden de arabieren de ene na de andere poging om Israel te vernietigen en alle joden uit te moorden.

We leven niet meer in '48, iedere leider van toen is dood
Als we zo redeneren kunnen we ook blijven denken dat de Duitsers ons nog
steeds willen aanvallen.

atmosphere
26 maart 2015, 19:06
De "balance of power" shifted , die is dus niet meer wat hij was.

Zoals altijd zullen strategische en economische belangen de hoogste prioriteit hebben en niet één of ander geloof.

DebianFox
26 maart 2015, 19:07
En, militair gezien is Israël een nachtmerrie om te verdedigen wegens de geringe breedte van het land: één goed geleide aanval kan in korte tijd de zee bereiken en Israël in 2 splitsen met desastreuze gevolgen.


De afstand van Netanja (of Tel Aviv) tot aan de westerlijke jordaanoever is inderdaad ongeveer 15 kilometer wat een militaire kwetsbaarheid inhoudt. Bekeken vanuit het joodse standpunt wordt dit wel gecompenseerd door - op Jericho na - het gehele oostelijke gedeelte van de Westelijke Jordaanoever onder Israëlische controle (area C) te plaatsen.

Er is ook een vredesverdrag getekend tussen Israël en Jordanië, waardoor Israël nu toch een relatief veilige grens heeft met Jordanië.

De grens met Egypte loopt langs de Sinäi woestijn en is volledig afgebakend met een groot hek om infiltranten tegen te houden. De Arabieren kunnen alleszins niet geruisloos en onopvallend een offensief starten vanuit de Sinai om de joodse staat binnen te vallen. En dan nog komt men eerst in de dunbevolkte Negev in een landschap dat ongeschikt is voor een grootschalig militair offensief. Dan zijn Jeruzalem, Tel Aviv en Haifa nog altijd ver weg.

Ik denk dat het noorden van Israël kwetsbaarder is en op verschillende plaatsen daar zijn de Arabieren in de meerderheid. Door de annexatie van de strategisch gelegen Golanhoogten ziet men direct wat er in Syrië gebeurt.

Eliyahu
26 maart 2015, 20:26
We leven niet meer in '48, iedere leider van toen is dood
Als we zo redeneren kunnen we ook blijven denken dat de Duitsers ons nog
steeds willen aanvallen.

Bs'd

De arabieren verklaren constant luidkeels dat Israel vernietigd moet worden, en dat alle joden uitgemoord moeten worden.

En ze voegen heel regelmatig de daad bij het woord.

quercus
26 maart 2015, 20:31
We leven niet meer in '48, iedere leider van toen is dood
Als we zo redeneren kunnen we ook blijven denken dat de Duitsers ons nog
steeds willen aanvallen.

Het verschil is dat de Duitsers hun nederlaag geslikt hebben, er conclusies uit getrokken en door hard werken welvarend zijn geworden. De islamieten hebben dat t.a.v. hun herhaalde nederlagen tegen Israël nog steeds niet geleerd.

Eliyahu
26 maart 2015, 20:31
Uw heilige oorlog is dat dus.

Welk geloof hangt u eigenlijk aan ? Het Christendom kan het nooit zijn in ieder geval.

Bs'd

Ik voer geen oorlog. Ik ben er helemaal tevreden mee om in het huidige Israel te blijven wonen, maar de arabieren zullen dat niet toestaan, dus het is niet mijn oorlog, maar de oorlog van de arabieren.

En ik weet waar het op uit zal draaien, namelijk dat de hele wereld Israel zal gaan aanvallen, en Israel zal dan de hele wereld verslaan, en de wereld gaan besturen.

Voor de fijnere details zie de Tenach, Ezechiel 38 en 39.

Jay-P.
27 maart 2015, 06:19
Wij staan volstrekt niet alleen. Zéér velen willen de joodse staat Israël volstrekt niet zien verdwijnen, integendeel! Want die joodse staat is een broodnodige steun voor diegenen onder de Europeanen die niet akkoord gaan met de mondiale ambities van de islam. Ik wil niet dat Europa het hoofd moet buigen voor een religie waarvan de beestachtige excessen schande zijn voor de mensheid. Excessen die bovendien véél te soft worden aangepakt door de belijders van deze religie. De geradicaliseerde islam uit zich als een hernieuwde vorm van nazisme.
Bs'd.
En ik weet waar het op uit zal draaien, namelijk dat de hele wereld Israel zal gaan aanvallen,
en Israel zal dan de hele wereld verslaan, en de wereld gaan besturen.
Voor de fijnere details zie de Tenach, Ezechiel 38 en 39.

Jawohl, juist ja.

Pandareus
27 maart 2015, 07:09
Bs'd

Ik voer geen oorlog. Ik ben er helemaal tevreden mee om in het huidige Israel te blijven wonen, maar de arabieren zullen dat niet toestaan, dus het is niet mijn oorlog, maar de oorlog van de arabieren.

En ik weet waar het op uit zal draaien, namelijk dat de hele wereld Israel zal gaan aanvallen, en Israel zal dan de hele wereld verslaan, en de wereld gaan besturen.

Voor de fijnere details zie de Tenach, Ezechiel 38 en 39.

Interessant.
Maar voor de betere NWO theorie kun je beter meedoen bij het reservaat voor conspiracy nutters : http://forum.politics.be/showthread.php?t=37513&highlight=world+order&page=1208

Pandareus
27 maart 2015, 07:11
Jawohl, juist ja.


Exodus, vanguard, diego raga, micele en zonbron zullen blij zijn om dat te vernemen dat er nog een believer bijgekomen is . Het was al lang stil in het kamp van de NWO believers.

Eliyahu
27 maart 2015, 07:25
Exodus, vanguard, diego raga, micele en zonbron zullen blij zijn om dat te vernemen dat er nog een believer bijgekomen is . Het was al lang stil in het kamp van de NWO believers.

Bs'd

Het moge duidelijk zijn dat de huidige chaos niet eeuwig kan voortduren. De wereld wordt opgedeeld in steeds grotere machtsblokken, en spoedig zal er maar 1 machtsblok zijn, en dat is de hele wereld.

Geregeerd door de meest intelligente en moreel meest hoogstaande mensen.

Begin alvast maar je hebreeuws op te poetsen.

E. Migrant
27 maart 2015, 08:03
Bs'd

Het moge duidelijk zijn dat de huidige chaos niet eeuwig kan voortduren. De wereld wordt opgedeeld in steeds grotere machtsblokken, en spoedig zal er maar 1 machtsblok zijn, en dat is de hele wereld.

Geregeerd door de meest intelligente en moreel meest hoogstaande mensen.

Begin alvast maar je hebreeuws op te poetsen.

Gewetenloos is een beter woord om de Jood te typeren.

Jay-P.
27 maart 2015, 08:26
Gewetenloos is een beter woord om de Jood te typeren.U verwart jood met Israeli of (om niet te veralgemenen): de geimporteerden met een lagere gewetensdrempel door duidelijk gebrek aan evolutie. :lol:

Pandareus
27 maart 2015, 08:29
Bs'd

Het moge duidelijk zijn dat de huidige chaos niet eeuwig kan voortduren. De wereld wordt opgedeeld in steeds grotere machtsblokken, en spoedig zal er maar 1 machtsblok zijn, en dat is de hele wereld.

Geregeerd door de meest intelligente en moreel meest hoogstaande mensen.

Begin alvast maar je hebreeuws op te poetsen.

Ik ga alvast een Shtreimel aanschaffen, om beter te passen in het toekomstige straatbeeld.
https://theheartthrills.files.wordpress.com/2014/01/jewish-shtreimel-2.jpg

Eliyahu
27 maart 2015, 08:32
Gewetenloos is een beter woord om de Jood te typeren.

Bs'd

Het is de jood die de wereld de 10 geboden en een moraal gegeven heeft.

Are the Jews Humanity’s Moral Compass? (http://www.chabad.org/blogs/blog_cdo/aid/2726745/jewish/Are-the-Jews-Humanitys-Moral-Compass.htm)

Who has said that the Jewish people are the moral conscience of the world?

No, it’s not a great Jewish prophet, or a righteous non-Jew who admired the Jewish people. These words are ascribed to none other than Adolf Hitler, may his name be erased.

In Hitler’s words, “Conscience is a Jewish invention; it is a blemish like circumcision.”

He also said: “If one little Jewish boy survives without any Jewish education, with no synagogue and no Hebrew school, it [Judaism] is in his soul. Even if there had never been a synagogue or a Jewish school or an Old Testament, the Jewish spirit would still exist and exert its influence. It has been there from the beginning, and there is no Jew, not a single one, who does not personify it.” (Hitler’s Apocalypse)

To Hitler, having a moral conscience was repugnant and despicable; scruples could deprive an individual from realizing his self-gratifying goals. Unbelievably, Hitler understood, too, that every Jewish soul inherently has such an ethical spirit.


"The struggle for world domination is between me and the Jews. All else is meaningless." (https://www.facebook.com/video.php?v=792162814164723&video_source=pages_finch_main_video)

a. hitler.

Guess who is winning?

Eliyahu
27 maart 2015, 08:34
Ik ga alvast een Shtreimel aanschaffen, om beter te passen in het toekomstige straatbeeld.
https://theheartthrills.files.wordpress.com/2014/01/jewish-shtreimel-2.jpg


https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcScSoRf_WdIBHL6toF8ruhO73xCFMjZ0 2AlNstehS1AiIyxCyof

Jay-P.
27 maart 2015, 09:34
Bs'd
Het moge duidelijk zijn dat de huidige chaos niet eeuwig kan voortduren. De wereld wordt opgedeeld in steeds grotere machtsblokken, en spoedig zal er maar 1 machtsblok zijn, en dat is de hele wereld.
Geregeerd door de meest intelligente en moreel meest hoogstaande mensen.
Begin alvast maar je hebreeuws op te poetsen.
Jawohl, juist ja.

mvd
27 maart 2015, 18:14
Bs'd

Paulus slaat de plank volledig totaal mis, want als "zera" gebruikt wordt voor Abraham, dan slaat het op zeer veel nakomelingen van hem, zoals we ook helder en duidelijk lezen in de Tenach.

Dus als Paulus dan gaat beweren dat het maar om 1 persoon moet gaan omdat het woord enkelvoud is, dan zit hij vreselijk verschrikkelijk fout.

Zoals gewoonlijk.

Lees je die links eigenlijk wel? Het woord kan verschillende betekenissen hebben (zowel enkelvoudige als meervoudige).

atmosphere
28 maart 2015, 16:14
De afstand van Netanja (of Tel Aviv) tot aan de westerlijke jordaanoever is inderdaad ongeveer 15 kilometer wat een militaire kwetsbaarheid inhoudt. Bekeken vanuit het joodse standpunt wordt dit wel gecompenseerd door - op Jericho na - het gehele oostelijke gedeelte van de Westelijke Jordaanoever onder Israëlische controle (area C) te plaatsen.

Er is ook een vredesverdrag getekend tussen Israël en Jordanië, waardoor Israël nu toch een relatief veilige grens heeft met Jordanië.

De grens met Egypte loopt langs de Sinäi woestijn en is volledig afgebakend met een groot hek om infiltranten tegen te houden. De Arabieren kunnen alleszins niet geruisloos en onopvallend een offensief starten vanuit de Sinai om de joodse staat binnen te vallen. En dan nog komt men eerst in de dunbevolkte Negev in een landschap dat ongeschikt is voor een grootschalig militair offensief. Dan zijn Jeruzalem, Tel Aviv en Haifa nog altijd ver weg.

Ik denk dat het noorden van Israël kwetsbaarder is en op verschillende plaatsen daar zijn de Arabieren in de meerderheid. Door de annexatie van de strategisch gelegen Golanhoogten ziet men direct wat er in Syrië gebeurt.

U vergeet nog een iets, hun belangrijkste verdedigingsmiddel, de Amerikanen!
Zij kunnen vanuit onder andere de Perzische golf elk land in die regio in no time
in de as leggen met een enorm arsenaal aan kernwapens, of op andere manieren.
Een aanval op Israel zou door de hele internationale gemeenschap veroordeeld
worden en het Amerikaanse militaire optreden goedgekeurd.

Er Is dus geen sprake meer van dreiging voor Israel van landen in haar regio.
Om hun beleid m.b.t. de Palestijnen te rechtvaardigen doet men alsof die dreiging er wel is.

maddox
28 maart 2015, 16:36
U vergeet nog een iets, hun belangrijkste verdedigingsmiddel, de Amerikanen!
De muzels zijn hun beschermheren kwijtgeraakt, de Sovjets. Omdat ze die zelf in de rug staken.
Zij kunnen vanuit onder andere de Perzische golf elk land in die regio in no timein de as leggen met een enorm arsenaal aan kernwapens, of op andere manieren.
Welke andere manieren? Carpet bombing met napalm laat niet veel indruk achter op de woestenij.
Ook, Heeft Israël plots een fall out shield zoals België na Tjernobyl? Maak van muzelmaniakistan een glazen parking, en Israël gaat een fall out probleem krijgen. Europa ook trouwens. De Kaukasus en Rusland minder, die liggen er namelijk niet wakker van en Greenpis heeft daar toch niks te vertellen.
Een aanval op Israel zou door de hele internationale gemeenschap veroordeeld worden en het Amerikaanse militaire optreden goedgekeurd.
Dat zien we, de VN die al decennia geld pompt in de Palestijnen met smokkeltunnels en duizenden raketten op Israël. En wie keurt dat af?
Er Is dus geen sprake meer van dreiging voor Israel van landen in haar regio.
Mankracht? Ooit eens van gehoord. Israël heeft dat maar een paar keer moeten tegenhouden met intelligentie en de moed der wanhoop. 1 keer verliezen en er is geen Israël meer. Dat de VS het nu zien als goeie testen voor hun speelgoed, is een ander verhaal.
Om hun beleid m.b.t. de Palestijnen te rechtvaardigen doet men alsof die dreiging er wel is.
De Palestijnen op zichzelf zijn een indirecte bedreiging, vergelijkbaar met een etterende wonde aan de dikke teen. Als ge er niks aan doet, ga je er ook aan dood.

Drukazz
28 maart 2015, 16:38
U vergeet nog een iets, hun belangrijkste verdedigingsmiddel, de Amerikanen!
Zij kunnen vanuit onder andere de Perzische golf elk land in die regio in no time
in de as leggen met een enorm arsenaal aan kernwapens, of op andere manieren.
Een aanval op Israel zou door de hele internationale gemeenschap veroordeeld
worden en het Amerikaanse militaire optreden goedgekeurd.

Er Is dus geen sprake meer van dreiging voor Israel van landen in haar regio.
Om hun beleid m.b.t. de Palestijnen te rechtvaardigen doet men alsof die dreiging er wel is.

Israël moet zijn lot in eigen handen houden en dat zeker niet in de handen laten van Obama, want dan ben je GEJOST

JeeBee
28 maart 2015, 17:05
Bs'd

Ja, dat hebben we gezien van '48 tot en met '67, toen er nog geen "bezette gebieden" waren, toen deden de arabieren de ene na de andere poging om Israel te vernietigen en alle joden uit te moorden.

Correctie.

Er waren toe wel bezette gebieden.

Egypte bezette de Gaza strook en Jordanië deed zelfs erger: ze hadden de West Bank gewoon geannexeerd en opgenomen in hun staat.

Ze hadden de kans om de Palestijnen een eigen staat te geven, maar deden dat ook niet....integendeel.

atmosphere
28 maart 2015, 18:04
Israël moet zijn lot in eigen handen houden en dat zeker niet in de handen laten van Obama, want dan ben je GEJOST

Maar de realiteit van nu is dat Israel sterk van de VS afhankelijk is , ook in diplomatiek opzicht, hetgeen nu belangrijker is als het militaire gedeelte.

atmosphere
28 maart 2015, 18:08
Ja, dat hebben we gezien van '48 tot en met '67, toen er nog geen "bezette gebieden" waren, toen deden de arabieren de ene na de andere poging om Israel te vernietigen en alle joden uit te moorden.

Het was "war for territory" , en in oorlog probeert men elkaar altijd te vernietigen

atmosphere
28 maart 2015, 18:17
De muzels zijn hun beschermheren kwijtgeraakt, de Sovjets. Omdat ze die zelf in de rug staken.

Welke andere manieren? Carpet bombing met napalm laat niet veel indruk achter op de woestenij.

Alle denkbare andere manieren !!


Ook, Heeft Israël plots een fall out shield zoals België na Tjernobyl? Maak van muzelmaniakistan een glazen parking, en Israël gaat een fall out probleem krijgen.
niemand maakt kans als de Amerikanen echt uitpakken , ook al gebruiken ze geen kernwapens. niemand gaat Israel aanvallen.


Dat zien we, de VN die al decennia geld pompt in de Palestijnen met smokkeltunnels en duizenden raketten op Israël. En wie keurt dat af?

Dat het geld niet goed besteed wordt is de schuld van Israel , en dat is goed aan te tonen ook, behalve voor blinden en doven.


Mankracht? Ooit eens van gehoord. Israël heeft dat maar een paar keer moeten tegenhouden met intelligentie en de moed der wanhoop. 1 keer verliezen en er is geen Israël meer. Dat de VS het nu zien als goeie testen voor hun speelgoed, is een ander verhaal.
Weer argumentatie van een eeuw geleden , die heeft geen betekenis meer .


De Palestijnen op zichzelf zijn een indirecte bedreiging, .
ja ? leg eens uit hoe dan.

En welk land wil In de aanval tegen Israel in de tegenwoordige tijd ? en heeft daar strategisch en economisch belang bij ? Iran gaat u zeggen waarschijnlijk,
met de steun van Iran aan hezbollah als zogenaamde aanwijzing.
is totaal geen aanwijzing voor

maddox
28 maart 2015, 18:31
Alle denkbare andere manieren !!
Ik kan me niet zo snel een manier bedenken uitgezonderd een tapijt van atoombommen, chemische of bacteriologische wapens om het midden oosten te ontdoen van menselijk leven. En om dan Israël te sparen van die gevolgen, da's een stapje te ver van de hedendaagse techniek.
niemand maakt kans als de Amerikanen echt uitpakken , ook al gebruiken ze geen kernwapens. niemand gaat Israel aanvallen.
Neen, wat noemt U dan de terreuraanvallen met zelfmoordenaars, zelfbouw en gesponsorde Iraanse Fajr raketten? Ik noem dat een aanval.

Dat het geld niet goed besteed wordt is de schuld van Israel , en dat is goed aan te tonen ook, behalve voor blinden en doven.
Dus omdat de Palestijnse vrijheidsstrijders gewoon te achterlijk zijn om een assymetrische oorlog deftige te voeren, is het de schuld van de aangevallene dat de vrijheidsstrijders niet winnen...
Weer argumentatie van een eeuw geleden , die heeft geen betekenis meer .
Dat de huidige leiders van de landen die in 67, 48 en 42 jaar geleden Israël van de kaart probeerde vegen NU doorhebben dat ze meer in hun zakken kunnen steken door Israël niet openlijk aan te vallen maakt de situatie niet beter hoor. Leiders in die omgeving zijn maar 1 moordpartij gescheiden van hun graf.
ja ? leg eens uit hoe dan
1 Salvo van Iron Dome kost Israël een pak meer dan de middelen nodig om 1 raket, mortier of zelfmoordenaar te lanceren vanuit de Palestijnse gebieden. Gelukkig voor Israël kunnen ze die kost dragen door beter beheer van hun middelen, en ja, het hebben van een rijke vriend helpt. De muzelmaniakken hadden ook zo'n vriend in de Sovjet Unie, maar de combinatie van communisme en islam resulteerde in meer achterbaksheid en blatante stupiditeit dan wat we zien in de Belgische regeringen.

geertvdb
28 maart 2015, 18:53
Bs'd

Het moge duidelijk zijn dat de huidige chaos niet eeuwig kan voortduren. De wereld wordt opgedeeld in steeds grotere machtsblokken, en spoedig zal er maar 1 machtsblok zijn, en dat is de hele wereld.

Geregeerd door de meest intelligente en moreel meest hoogstaande mensen.

Begin alvast maar je hebreeuws op te poetsen.

Het machtskwijl druipt langs uw mondhoeken op uw keyboard. Uw religie is gewoon een excuus om de wereld in handen te krijgen. Het verwondert mij niet, aangezien ge extreem rechts zijt. Territoriumdrang, dat is het enige dat uw gedrag leidt. Gij hebt geen enkel besef wat goed en kwaad is. Geen enkel geweten.

hogesaII
28 maart 2015, 19:12
U vergeet nog een iets, hun belangrijkste verdedigingsmiddel, de Amerikanen!


Kan je hier dan voorbeelden plaatsen van deze 'verdedingsmiddelen'. Want ik heb daar geen weet van, wel hebben ze reeds 3 maal zichzelf uitstekend verdedigd tegenover de Arabieren.

Eliyahu
28 maart 2015, 19:16
Lees je die links eigenlijk wel? Het woord kan verschillende betekenissen hebben (zowel enkelvoudige als meervoudige).

Bs'd

En daarom kan Paulus nooit de claim maken dat het enkelvoud MOET zijn, want het kan net zo goed meervoud zijn. Maar hij maakt die claim toch, en daarom zit Paulus helemaal totaal FOUT!!

Eliyahu
28 maart 2015, 19:27
niemand maakt kans als de Amerikanen echt uitpakken , ook al gebruiken ze geen kernwapens. niemand gaat Israel aanvallen.

Bs'd

Waarom is Israel dan al zo vaak aangevallen??

atmosphere
28 maart 2015, 23:29
Ze zijn al bijna een halve eeuw niet meer aangevallen .

atmosphere
29 maart 2015, 00:15
Kan je hier dan voorbeelden plaatsen van deze 'verdedingsmiddelen'. Want ik heb daar geen weet van, wel hebben ze reeds 3 maal zichzelf uitstekend verdedigd tegenover de Arabieren.

Ze hebben de steun van de Amerikanen met al hun middelen, u heeft daar geen weet van ??
De veronderstelde dreiging van omringende landen is verleden tijd, meer dan een halve eeuw oud, en bestaat niet meer onder andere door de nu veel
grotere steun van de VS.
Welk land in Israëls regio vormt er nu een geloofwaardige aantoonbare dreiging
voor Israel ?

Het zwaar overdrijven of verzinnen van een dreiging is heel vaak een tool van
regeringen om steun te vergaren voor de door hen gewenste agenda / koers.
denk aan Netanhyahu met zijn bom tekening bij de VN en zijn voorstelling van
een zeer urgente kwestie waar geen bal van is uigekomen.
Of de enorme dreiging die Saddam zou vormen voor de VS.

geertvdb
29 maart 2015, 00:27
Het machtskwijl druipt langs uw mondhoeken op uw keyboard. Uw religie is gewoon een excuus om de wereld in handen te krijgen. Het verwondert mij niet, aangezien ge extreem rechts zijt. Territoriumdrang, dat is het enige dat uw gedrag leidt. Gij hebt geen enkel besef wat goed en kwaad is. Geen enkel geweten.

2

geertvdb
29 maart 2015, 00:31
Bs'd

Ik voer geen oorlog. Ik ben er helemaal tevreden mee om in het huidige Israel te blijven wonen, maar de arabieren zullen dat niet toestaan, dus het is niet mijn oorlog, maar de oorlog van de arabieren.

En ik weet waar het op uit zal draaien, namelijk dat de hele wereld Israel zal gaan aanvallen, en Israel zal dan de hele wereld verslaan, en de wereld gaan besturen.

Voor de fijnere details zie de Tenach, Ezechiel 38 en 39.

Israel Wales 0-3

Wales is een Britse provincie met 3 miljoen inwoners. Uwe God zal nog veel boterhammekes moeten eten om Israel naar werelddominantie te voeren.:-D

Als de Belgen Israel verslaan, zijn wij dan niet plots het uitverkoren volk. Zoek dat eens op in uw sprookjesboek.

microwezen
29 maart 2015, 00:48
Als de Belgen Israel verslaan, zijn wij dan niet plots het uitverkoren volk. Zoek dat eens op in uw sprookjesboek.
Allah - Nederland viel tegen.
De Turken hebben niet hard genoeg naar Mekka gelegen. De sukkels.
Met allah's hulp had het natuurlijk 0-5 moeten zijn! ;)

atmosphere
29 maart 2015, 05:01
Ik kan me niet zo snel een manier bedenken uitgezonderd een tapijt van atoombommen, chemische of bacteriologische wapens om het midden oosten te ontdoen van menselijk leven.


daar had ik het ook niet over .


Neen, wat noemt U dan de terreuraanvallen met zelfmoordenaars, zelfbouw en gesponsorde Iraanse Fajr raketten? Ik noem dat een aanval.
dat zijn het ook, in reactie op de wurggreep door Israel , echter vormen die nauwelijks een noemenswaardige dreiging.
Het enigste uit Iran was de info over hoe een Fajr te bouwen, merer niet en in
het laatste conflict zijn ze niet eens gebruikt.


Dus omdat de Palestijnse vrijheidsstrijders gewoon te achterlijk zijn om een assymetrische oorlog deftige te voeren, is het de schuld van de aangevallene dat de vrijheidsstrijders niet winnen... ik heb nog nooit zo veel onzin in zo weinig woorden gezien.
Een siege blokkade is officieel een warcrime , die van Gaza de langstdurende
ooit in de wereldgeschiedenis. in feite een non-stop aanval, met 80 keer meer
impact dan de vuurpijltjes


Dat de huidige leiders van de landen die in 67, 48 en 42 jaar geleden Israël van de kaart probeerde vegen NU doorhebben dat ze meer in hun zakken kunnen steken door Israël niet openlijk aan te vallen maakt de situatie niet beter hoor. Leiders in die omgeving zijn maar 1 moordpartij gescheiden van hun graf.
aha , het gaat nu stiekem volgens u. geen enkel bewijs voor dus


1 Salvo van Iron Dome kost Israël een pak meer dan de middelen nodig om 1 raket, mortier of zelfmoordenaar te lanceren vanuit de Palestijnse gebieden. Gelukkig voor Israël kunnen ze die kost dragen door beter beheer van hun middelen,

De Palestijnen beheren hun tanks, F-16 's en helicopters, enz niet zo goed
als Israel dus.:-)
Iron Dome dient er alleen voor een gevoel van veiligheid te creëren, maar
feitelijk maken die dingen weinig verschil, ze kunnen ze net zo goed weghalen.
Verder is het verschijnsel zelfmoordaanslagen een keer onderzocht, en in nagenoeg alle gevallen overal ter wereld was er sprake van een bezettingsmacht. Daarom vinden ze plaats, en niet vanwege een geloofsvorm of wat voor andere reden dan ook.

maddox
29 maart 2015, 05:56
daar had ik het ook niet over .
Over wat dan wel?
dat zijn het ook,
Daar zijn we het dan wel over eens.
in reactie op de wurggreep door Israel , echter vormen die nauwelijks een noemenswaardige dreiging.
dat is uw mening. Ik ben een andere toegedaan.
Het enigste uit Iran was de info over hoe een Fajr te bouwen, meer niet en in het laatste conflict zijn ze niet eens gebruikt.
En met wat bouwen de Palestijnse vrijheidsstrijders dan die Farj of zelfs suikerraketten?
Als iraël dan toch een wurgblokkade handhaafd en de smokkeltunnels vanuit Egypte met moeite geschikt zijn voor een paar blikken bonen en een iPhone.
ik heb nog nooit zo veel onzin in zo weinig woorden gezien.
Laat me nu net hetzelfde denken.
Een siege blokkade is officieel een warcrime
Ah, tof en aardig, maar uiteindelijk is dat blijkbaar dode letter.
die van Gaza de langstdurende ooit in de wereldgeschiedenis.
U vergeet weeral dat de "belegerde gebieden" grenzen hebben met anderen dan de belegeraar. Waarom zetten die de grenzen niet wagenijd open?
in feite een non-stop aanval, met 80 keer meer impact dan de vuurpijltjes
Ah, dus diegene die het hardst kan slaan heeft ongelijk.
aha , het gaat nu stiekem volgens u. geen enkel bewijs voor dus
Niks stiekem. Of hebt U de Arabische lente niet gevolgd? Khadaffi, Moebarak, Assad in de huidige situatie...
De Palestijnen beheren hun tanks, F-16 's en helicopters, enz niet zo goed
als Israel dus.:-)
Blijkbaar, door gebrek aan een leverancier, kunnen ze die niet slecht beheren. Maar middelen behelzen meer dan alleen arsenalen.
Iron Dome dient er alleen voor een gevoel van veiligheid te creëren , maar feitelijk maken die dingen weinig verschil, ze kunnen ze net zo goed weghalen.
Hangt er van af hoe zwaar je rekent aan een mensenleven, en nog "erger" een mensenleven uit de groep die je lief is.
Verder is het verschijnsel zelfmoordaanslagen een keer onderzocht, en in nagenoeg alle gevallen overal ter wereld was er sprake van een bezettingsmacht. Daarom vinden ze plaats, en niet vanwege een geloofsvorm of wat voor andere reden dan ook.
Waarom missen we dan structurele zelfmoordaanslagen in de VS ten tijde van de Vietnam oorlog?
Terwijl structurele zelfmoordaanslagen in de Sovjet Unie niet onbekend waren tijdens de Afghaanse "hulpmissie".
Er is een reden waarom Tsjetjenië nog steeds een probleem is, en dat probleem kan prima verholpen worden met genoeg Katyusha's.

maddox
29 maart 2015, 06:16
Mare, Atmosphere. Hoe rijmt U dan Guiniveres (als goeie bekeerlinge) uitlatingen dan met uw standpunt dat de Islam an sich geen probleem vormt?

mvd
29 maart 2015, 18:01
Bs'd

En daarom kan Paulus nooit de claim maken dat het enkelvoud MOET zijn, want het kan net zo goed meervoud zijn. Maar hij maakt die claim toch, en daarom zit Paulus helemaal totaal FOUT!!

Dat claimt hij niet. Hij doet aan tekstexegese en legt uit wat we moeten verstaan onder de beloften die gedaan werden in Genesis. De erfgenaam van Abraham is Jezus Christus en door hem allen die hem als messias aanvaarden. Dat is de christelijke visie.

De joodse visie is dat 'het beloofde land' aan de fysieke afstammelingen van Abraham toebehoort. Hoe bekeerde Nederlanders daar bij horen is mij niet helemaal duidelijk.

Kristof Piessens
29 maart 2015, 18:11
De joodse visie is dat 'het beloofde land' aan de fysieke afstammelingen van Abraham toebehoort.

Dus joden kunnen vervolgens de bijbelboeken geen aanspraak maken op een beloofde land omdat een jood niet die pretentie heeft of het moet aan de interpretatie liggen van hoe je aanspraak maakt op rechten omdat die bijbel zegt dat alleen het uitverkoren volk aanspraak maakt, dus de waanzin is de gekte al voorbij als ik de schendingen van de valse joden in Israël bekijk betreffende het voorbeeld van een misdaad op het stelen van een land die al oorspronkelijke bewoners had.

Eliyahu
29 maart 2015, 20:35
Dat claimt hij niet. Hij doet aan tekstexegese en legt uit wat we moeten verstaan onder de beloften die gedaan werden in Genesis. De erfgenaam van Abraham is Jezus Christus en door hem allen die hem als messias aanvaarden. Dat is de christelijke visie.

Bs'd

Waarom geloof je dat iemand die de messiaanse profetiën niet vervuld heeft de messias is?

atmosphere
29 maart 2015, 23:26
Over wat dan wel?

Daar zijn we het dan wel over eens. maar de acties door Israel zijn ook aanvallen!

dat is uw mening. Ik ben een andere toegedaan.

[quote]
En met wat bouwen de Palestijnse vrijheidsstrijders dan die Farj of zelfs suikerraketten?
Als iraël dan toch een wurgblokkade handhaafd en de smokkeltunnels vanuit Egypte met moeite geschikt zijn voor een paar blikken bonen en een iPhone.
Met glucose of fructose/suikers en kaliumnitraat( is zelf te maken)
en improvised explosives of soms gesmokkelde explosieven, want de blokkade
is nooit 100 % waterdicht. De zelfgemaakte Farj's hadden nooit de grotere
hoeveelheid Payload die de originele wel hebben, door gebrek aan
explosieven, al dan niet zelf gemaakt. feit is dat, met enige kennis
explosieven gemaakt kunnen worden, ik kan dat dus zij ook.


Ah, tof en aardig, maar uiteindelijk is dat blijkbaar dode letter.
nee, het is de reden achter het verzet.


U vergeet weeral dat de "belegerde gebieden" grenzen hebben met anderen dan de belegeraar. Waarom zetten die de grenzen niet wagenijd open?

Alleen Egypte , zij hebben afspraken met Israel , en moeten het sluitstuk van de blokkade vormen. Gooien zij hun grens gewoon open dan krijgen zeer zeker problemen met Israel en de VS wanneer het te lang duurt.
Palestijnse agressie richt zich dus ook op de egyptenaren die deels verantwoordelijk zijn voor de wurggreep, dat het ook moslims betreft maakt
dus niets uit, hun aggressie is vanwege die blokkade


Ah, dus diegene die het hardst kan slaan heeft ongelijk.
in dit geval zeer zeker, voor zover uw vergelijking iets met de realiteit van doen heeft. Het is niet eens een oorlog, maar een militaire bezetting die zorgt voor verzet. U vind de partij die het hardst kan slaan de partij die gelijk heeft toch ?


Niks stiekem. Of hebt U de Arabische lente niet gevolgd? Khadaffi, Moebarak, Assad in de huidige situatie...
Wat zegt dit dan volgens u?

Blijkbaar, door gebrek aan een leverancier, kunnen ze die niet slecht beheren. Maar middelen behelzen meer dan alleen arsenalen. gewoon door de wurggreep.


Hangt er van af hoe zwaar je rekent aan een mensenleven, en nog "erger" een mensenleven uit de groep die je lief is. net zo zwaar als een mensenleven aan de andere kant. Hieruit volgt dat de dreiging voor Palestijnen
veel groter is.


Waarom missen we dan structurele zelfmoordaanslagen in de VS ten tijde van de Vietnam oorlog? Die hebben we nog nooit gezien in de VS, dus ik begrijp de vraag niet.
Terwijl structurele zelfmoordaanslagen in de Sovjet Unie niet onbekend waren tijdens de Afghaanse "hulpmissie".

Wanneer er sprake is van dergelijke aanslagen komen ze nagenoeg altijd voort
uit bezettingen. Toen de VS Afghanistan /Irak binnenviel zorgde dit ook voor
zelfmoord aanslagen ( die er niet waren in de jaren daarvoor). Dat is mijn punt.

maddox
30 maart 2015, 00:24
Met glucose of fructose/suikers en kaliumnitraat( is zelf te maken)
en improvised explosives of soms gesmokkelde explosieven, want de blokkade
is nooit 100 % waterdicht. De zelfgemaakte Farj's hadden nooit de grotere
hoeveelheid Payload die de originele wel hebben, door gebrek aan
explosieven, al dan niet zelf gemaakt. feit is dat, met enige kennis
explosieven gemaakt kunnen worden, ik kan dat dus zij ook.
Explosieven maken is geen mirakel, vuurpijlen ook niet.
Maar ze zo ondoeltreffend inzetten, als dat geen moedwil is, dan is het blatante domheid.
nee, het is de reden achter het verzet.
Dode letter een reden tot verzet. Yep, neme 1 religieus boekwerk, en je krijgt ademende zombies
Alleen Egypte , zij hebben afspraken met Israel , en moeten het sluitstuk van de blokkade vormen. Gooien zij hun grens gewoon open dan krijgen zeer zeker problemen met Israel en de VS wanneer het te lang duurt.
Palestijnse agressie richt zich dus ook op de egyptenaren die deels verantwoordelijk zijn voor de wurggreep, dat het ook moslims betreft maakt
dus niets uit, hun aggressie is vanwege die blokkade
En het moment de grens eens open ging was het resultaat zeer leuk nietwaar. 1 overvallen Egyptische legerbasis en een zelfmoordaanval met gestolen pantserwagens op de Israëlische grenspost.
in dit geval zeer zeker, voor zover uw vergelijking iets met de realiteit van doen heeft.
Het is niet eens een oorlog, maar een militaire bezetting die zorgt voor verzet. U vind de partij die het hardst kan slaan de partij die gelijk heeft toch ?
De partij die wint heeft gelijk, tot ze verliest.
Wat zegt dit dan volgens u?
Dat uw standpunt weinig voeling heeft met de realiteit. Of zit Khadaffi nog in zijn paleis? Om maar 1 voorbeeld te geven.
gewoon door de wurggreep.
Tja, Israël moet het maar toelaten, nog meer wapens die naar hun kleine landje gesclingerd gaan worden.
Net zo zwaar als een mensenleven aan de andere kant. Hieruit volgt dat de dreiging voor Palestijnen veel groter is.
De Gazanen weten donders goed, als er een suikerraket vertekt uit iemands tuin, dat er snel een landschapsherdecoratie aankomt.
Die hebben we nog nooit gezien in de VS, dus ik begrijp de vraag niet.
Vrij simpel. U beweerd dat de Islam er geen drol mee te maken heeft. Toch zijn er genoeg Allah Ackbar aanslagen in Rusland omdat ze "Tsjetsenië" bezetten.
Ik geef als tegenargument dat de Vietcong geen zelfmoordaanslagen pleegden in de VS.
Maar dat U dat niet doorhad is wel veelzeggend.
Wanneer er sprake is van dergelijke aanslagen komen ze nagenoeg altijd voort uit bezettingen.
Ah, daarom dat zelfmoordaanslagen met plezier uitgewisseld worden tussen muzels. Blaas nog maar eens een moskee op.
Toen de VS Afghanistan /Irak binnenviel zorgde dit ook voor
zelfmoord aanslagen ( die er niet waren in de jaren daarvoor). Dat is mijn punt.
Sorry. Maar de enige reden waarom er geen zelfmoordaanslagen waren in Irak voordat de VS en de hordes persmuskieten er neerstreken is omdat Saddam de media in eigen land streng beheerde, en dat zijn methodes om zulke grapjes te bestraffen nogal rigoreus waren. Een dorpje meer of minder, daar keek niemand van op.

En Afghanistan. Als de lokale bevolking geen externe vijand heeft, dan schieten ze wel op elkaar. Dat is al millenia zo in die regio. Er is geen wereldrijk dat er voet aan de grond heeft gekregen. Maar de zelfmoordaanslagen, die zijn redelijk recent....

Eliyahu
30 maart 2015, 08:42
Ze zijn al bijna een halve eeuw niet meer aangevallen .

Bs'd

En varkens kunnen vliegen

zonbron
30 maart 2015, 09:05
Ik ga alvast een Shtreimel aanschaffen, om beter te passen in het toekomstige straatbeeld.


Ik heb me U altijd met een Shtreimel ingebeeld, nu nog wat haar sparen want zonder baard is het een no go.

atmosphere
30 maart 2015, 10:00
De vermeende dreiging voor Israel wordt altijd sterk overdreven, ook door u.
Zelf de Israelische inlichtingen diensten weten heel goed dat dit het geval is.


De partij die wint heeft gelijk, tot ze verliest.

Dat hoeft dus totaal niet , net zoals dat een meerderheid geen gelijk hoeft te hebben.

Maar ze zo ondoeltreffend inzetten, als dat geen moedwil is, dan is het blatante domheid.
Met zo veel maatregelen in een open lucht gevangenis, met spying drones is
het erg knap dat ze nog kunnen bouwen. De gewichtsverdeling /symmetrie
van die dingen is niet goed , dus zullen ze onnauwkeurig zijn ook al richt je ze
goed.
Het casten van de candy stuwstof luistert erg nauw, iets te lang op het vuur
en de raket zal een paar honderd meter eerder neerkomen.
Om nauwkeuriger te zijn heb je toch echt een locatie nodig waar je er veel op
het zelfde moment kunt maken van allemaal dezelfde batch stuwstof.
Met domheid heeft het niets te maken.

En het moment de grens eens open ging was het resultaat zeer leuk nietwaar. 1 overvallen Egyptische legerbasis en een zelfmoordaanval met gestolen pantserwagens op de Israëlische grenspost.
Citaat: u verwacht dat ze bloemen komen brengen ofzo ?
nogal logisch dat sommigen nog een rekening komen vereffenen.

De Gazanen weten donders goed, als er een suikerraket vertekt uit iemands tuin, dat er snel een landschapsherdecoratie aankomt.
Dat weten ze zeker heel goed , en toch doen ze het . Niets doen is geen optie meer , veel zuurder kan het toch niet meer worden.
Ze hebben van 2012 tot 2014 geen raket geschoten, maar de blokkade bleef
doorgaan. het idee dat israel de blokkade opheft wanneer de raketten stoppen is dus nonsense.

maddox
30 maart 2015, 11:23
De vermeende dreiging voor Israel wordt altijd sterk overdreven, ook door u.
Zelf de Israelische inlichtingen diensten weten heel goed dat dit het geval is.
Welke vermeende dreiging? Is het geen Russische roulette met Palestijnse aanslagen, mortieraanvallen en raketlanceringen, hoe inefficent als ze ook maar zijn.
Dat hoeft dus totaal niet , net zoals dat een meerderheid geen gelijk hoeft te hebben.

Hey, we komen nog eens overeen, de meerderheid is met moeite goed om van goed eten stront te maken.

Met zo veel maatregelen in een open lucht gevangenis, met spying drones is
het erg knap dat ze nog kunnen bouwen. De gewichtsverdeling /symmetrie
van die dingen is niet goed , dus zullen ze onnauwkeurig zijn ook al richt je ze
goed.
Het casten van de candy stuwstof luistert erg nauw, iets te lang op het vuur
en de raket zal een paar honderd meter eerder neerkomen.
Om nauwkeuriger te zijn heb je toch echt een locatie nodig waar je er veel op
het zelfde moment kunt maken van allemaal dezelfde batch stuwstof.
Met domheid heeft het niets te maken.

Ipv mislukte raketten te bouwen en die met de nodige gebeden richting Israël te sturen, zouden ze niet beter eerst eens een deftige PR campagne starten?

u verwacht dat ze bloemen komen brengen ofzo ?
nogal logisch dat sommigen nog een rekening komen vereffenen.

Tja, en omdat die sommigen de kansen van allen verkloten moeten een kleine natie maar zelfmoord plegen?

Dat weten ze zeker heel goed , en toch doen ze het . Niets doen is geen optie meer , veel zuurder kan het toch niet meer worden.

Niets doen is een betere PR optie dan het pesten van de buren met vuurwerk in de brievenbus.
Ze hebben van 2012 tot 2014 geen raket geschoten, maar de blokkade bleef doorgaan.
Het idee dat israel de blokkade opheft wanneer de raketten stoppen is dus nonsense.
Het stoppen van die raketlanceringen, is dat een gevolg van die blokkade, of het gevolg van gezond verstand bij de Gazaoenen?

Maar effe een blikje Google opentrekken.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Palestinian_rocket_attacks_on_Israel,_2012
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Palestinian_rocket_attacks_on_Israel,_2013
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Palestinian_rocket_attacks_on_Israel,_2014

Geen raket geschoten??? Of iemand steekt veel moeite in het misbruiken van Wikipedia, of iemand heeft oogkleppen.

Pandareus
30 maart 2015, 12:48
Ik heb me U altijd met een Shtreimel ingebeeld, nu nog wat haar sparen want zonder baard is het een no go.

Volgens De ProL_eet ben ik zelfs een moslim. :silly:

Een moslim met een Shtreimel op zijn kop, leuk idee. En uiteraard een baard, dat hoort bij de outfit.

Jay-P.
30 maart 2015, 12:50
Bs'd
En varkens kunnen vliegenOm Islamiet te zijn moet je achterlijk zijn per definitie.
Om Eliyahu te zijn moet je gewoon jezelf zijn en accepteren wat je ziet: zilch, zero evolutie sinds de geboorte.

Voila. Logisch.

maddox
30 maart 2015, 13:04
Volgens De ProL_eet ben ik zelfs een moslim. :silly:
Mare, iedereen is geboren als moslim...

Een moslim met een Shtreimel op zijn kop, leuk idee. En uiteraard een baard, dat hoort bij de outfit.
Ik moet toegeven, zo'n Shtreimel ziet er een pak beter uit dan zo'n zielige zakdoek met bidkralen.

Maar ik geef toch voorkeur aan mijn Jacaru.

DeProf_eet
30 maart 2015, 16:00
Volgens De ProL_eet ben ik zelfs een moslim. :silly:
Een moslim met een Shtreimel op zijn kop, leuk idee. En uiteraard een baard, dat hoort bij de outfit.Zou kunnen dat ik me in U vergist heb Panda. Hoe dat dat nu komt of gekomen is snap ik ook niet. Maar waaarom hebt ge dat in vorige posts of discussies die ik met U gehad heb, niet direct de kop ingedrukt, of ontkend ? Ja, als dat zo zit, zitten we met een probleem. Een soort "erreur de personne". OMG stel je voor. Mijn excuses dan maar.

Noem mij dan in het vervolg maar een moslim-adept als weerwraak so to speak.

atmosphere
30 maart 2015, 17:42
Welke vermeende dreiging? Is het geen Russische roulette met Palestijnse aanslagen, mortieraanvallen en raketlanceringen, hoe inefficent als ze ook maar zijn.
Inderdaad , een vermeende dreiging , wat ze zelf allemaal doen en afschieten
doet alle acties door Palestijnen totaal verbleken. Israel is een
bezettingsmacht met duizenden militairen actief in bezette gebieden. en maar
zeuren over vuurpijltjes, een visie die niet naar het geheel kijkt maar zuiver
vanuit Israel redeneert en daarbij een ongekende hypocrisie hanteert.
Uw standpunt is ronduit extremistisch. Mijn standpunt is ongeveer hetzelfde
als dat van de VN, die ook de blokkade als root-oorzaak zien voor het geweld.

More than 2,100 Palestinians were killed in the most recent war, along with
more than 70 Israelis.

Almost one-third of Gaza’s population was uprooted from their homes– with
many no longer having homes to return to.

Entire neighborhoods were flattened.

Public infrastructure was demolished.

Blackouts continue up to 18 hours a day. More than 450,000 people cannot access the municipal water supply network.

Dozens of schools, hospitals and clinics were destroyed or damaged. UN
facilities sheltering women and children were hit, resulting in many casualties. Eleven staff members of the United Nations were killed in the course of the conflict.

En u spreekt over vuurpijlen die die in de zandbak vallen.


Het stoppen van die raketlanceringen, is dat een gevolg van die blokkade, of het gevolg van gezond verstand bij de Gazaoenen?
Er mee stoppen levert hen niets op !
Die hele blokkade is een zwaar criminele act, een war crime, en alles behalve
gezond verstandig. miljoenen onschuldigen worden getroffen. Dit feit is primair
en niet de reactie er op .



Geen raket geschoten??? Of iemand steekt veel moeite in het misbruiken van Wikipedia, of iemand heeft oogkleppen.

Ik had moeten schrijven dat Hamas geen raketten heeft afgevuurd in die
periode . Verder zijn de bronnen inderdaad heel vaak Israelische !
De Israel lobby steekt inderdaad heel veel energie in wikipedia:

A pro-Israel pressure group is orchestrating a secret, long-term
campaign to infiltrate the popular online encyclopedia Wikipedia to rewrite
Palestinian history, pass off crude propaganda as fact, and take over
Wikipedia administrative structures to ensure these changes go either
undetected or unchallenged.

A series of emails by members and associates of the pro-Israel group CAMERA
(Committee for Accuracy in Middle East Reporting in America), provided to
The Electronic Intifada (EI), indicate the group is engaged in what one
activist termed a “war” on Wikipedia. http://electronicintifada.net/content/ei-exclusive-pro-israel-groups-plan-rewrite-history-wikipedia/7472

Pandareus
30 maart 2015, 18:18
Inderdaad , een vermeende dreiging , wat ze zelf allemaal doen en afschieten
doet alle acties door Palestijnen totaal verbleken. Israel is een
bezettingsmacht met duizenden militairen actief in bezette gebieden. en maar
zeuren over vuurpijltjes, een visie die niet naar het geheel kijkt maar zuiver
vanuit Israel redeneert en daarbij een ongekende hypocrisie hanteert.
Uw standpunt is ronduit extremistisch. Mijn standpunt is ongeveer hetzelfde
als dat van de VN, die ook de blokkade als root-oorzaak zien voor het geweld.

More than 2,100 Palestinians were killed in the most recent war, along with
more than 70 Israelis.

Almost one-third of Gaza’s population was uprooted from their homes– with
many no longer having homes to return to.

Entire neighborhoods were flattened.

Public infrastructure was demolished.

Blackouts continue up to 18 hours a day. More than 450,000 people cannot access the municipal water supply network.

Dozens of schools, hospitals and clinics were destroyed or damaged. UN
facilities sheltering women and children were hit, resulting in many casualties. Eleven staff members of the United Nations were killed in the course of the conflict.

En u spreekt over vuurpijlen die die in de zandbak vallen.



Er mee stoppen levert hen niets op !
Die hele blokkade is een zwaar criminele act, een war crime, en alles behalve
gezond verstandig. miljoenen onschuldigen worden getroffen. Dit feit is primair
en niet de reactie er op .




Ik had moeten schrijven dat Hamas geen raketten heeft afgevuurd in die
periode . Verder zijn de bronnen inderdaad heel vaak Israelische !
De Israel lobby steekt inderdaad heel veel energie in wikipedia:

http://electronicintifada.net/content/ei-exclusive-pro-israel-groups-plan-rewrite-history-wikipedia/7472


We hebben het daar in eerdere discussies al over gehad : jij wil proportioneel redeneren, en zaken tegenover elkaar gaan afwegen.
Volgens mij is dat nu net wat Israël absoluut niet wil doen : zij redeneren zo niet. Val mij aan, en ik slaag je plat. Daar komt het op neer.
Het heeft geen enkele zin om na een aanslag met gewonden of enkele doden proportioneel te reageren. De bereidheid van de leiders van Hamas die in 5 sterrenhotels leven om hun betaalde voetvolk op te offeren maakt dat die tactiek futiel is en enkel kan mislukken. Enkel een disproportioneel zware respons kan voldoende afschrikking geven om efficiënt te zijn. De quasi zekerheid dat een plaats van waar Hamas een raket afvuurt vijf minuten later een metersdiepe krater is. Hoe duidelijker de interactie tussen oorzaak en gevolg, hoe efficiënter het gekozen middel.
Voorlopig schijnt de balans aan te tonen dat het vrij goed is gelukt. Geen vuurpijlen meer.

En als ze nu ooit nog eens demilitariseren daar bij Hamas, dan kan die blokkade wellicht na grondige controle en inspectie ook opgeheven worden.

En anders ? Dan blijft alles gewoon doorgaan. Dat is niet zo erg hoor : zowel de Fatah leider als de Hamas leider zijn multimiljonair geworden door de hulp vanuit europa, arabische landen, de VS en tutti quanti die dat betalen om zich een morele maagdelijkheid te kopen. D�*t is belangrijk. Daar draait het om. Dit MOET doorgaan. Een 'oplossing' zou desastreus zijn voor Abbas. Een oplossing zou desastreus zijn voor Khaled Mashaal. Reden ? Omdat er voor die mensen in elk denkbaar 'vrede' scenario geen enkele plaats is. Die leven van en door de strijd die anderen voor hun vechten en waar zij de vruchten van plukken.

Of dacht er misschien iemand dat er ooit één ernstig land die Mashaal als 'leider' gaat erkennen ? Als dit (bewust...) bevroren conflict ooit een oplossing zou krijgen (wat ik niet geloof) kan Mashaal meloenen gaan telen om te overleven.

cato
30 maart 2015, 20:13
Na wat een beetje sukkelen..had ik het eens over het "Khazaarse rijk" in het verleden..en ik denk dat de echte plot hierover gaat...

http://www.bovendien.com/categorieen/geschiedenis/het-joodse-koninkrijk-der-khazaren

Als het klopt en volgens het artikel in de berichten zijn ze bezig dat nog te toetsen en verifiëren...via bronnen en dergelijke meer...

Zoals je weet met al die informatie over de westerse oorlog tegen Rusland begin ik ergens wel door te hebben dat het werkelijke verhaal hierover gaat.

Vermits het grootste deel van dat land bestond uit mensen van Turkse (Ottomaanse rijk) oorsprong bevestigd het de uitspraak van de Turkse premier of president Erdogan...over diens droom van een nieuwe Ottomaanse rijk...

Als deze geschiedenis klopt, is het de kwestie van de "macht" te gaan begrijpen..welke macht hadden ze werkelijk...want tussen de regels door is Rusland destijds er in geslaagd het Khazaarse rijk te verslaan (en heeft inderdaad een heel groot stuk van dat rijk ingenomen en dus nooit Russisch was.....dat geeft te denken over het waarom dat MH17 juist in Oekraïne met de krim als eiland in de zwarte zee een toegangspoort is om dat gebied toch terug in te nemen zoals het ooit heeft bestaan, dat is Poetin eigenlijk echt aan het dwarsbomen, Rusland heeft dat stuk land dat ooit aan de oorspronkelijke bewoners toebehoorde eigenlijk ingenomen, nu snap ik beter de westerse demonisering van Poetin, omdat hij dat land niet wil terug geven..essentiële voorwaarden zijn nog steeds niet vervuld en dat kun je tegenover Poetin helemaal niet beantwoorden met geweld of oorlog, dan pas zal hij toegeven om het terug te geven zolang de werkelijke nazaten ook zich echt openbaren...dat is de boodschap !!

Anyway, vermits dat land toen bestond is er iets anders voorgevallen over de keuze van de "staats"godsdienst...en hadden gekozen voor het jodendom, en is er dus sprake van een misleiding over de oorspronkelijke bevolking die Turks was, het jodendom zelf is een geloof...en geen rassenideologie !

De pretentie van het jodendom is een geloof op zichzelf en nooit een kwestie geweest van rassen...vreemd genoeg zijn het geen joden die het joodse geloof belijden...dus is de joodse staat in Israël (Palestina) een valse voorwendsel van het beloofde land...ze hebben zichzelf verraden bij wijze van spreken !

Als het jodendom alleen een geloof is ,waarom kunnen dan niet
verschillende geloven in een staat leven?
Israel baseert haar staat op het geloof.
Normaal gesproken zouden moslims ,joden en christenen samen een staat kunnen leven.
In het midden Oosten echter, baseren ze de staat op de godsdienst.
Het riekt naar racisme.

Kristof Piessens
30 maart 2015, 20:53
Als het jodendom alleen een geloof is ,waarom kunnen dan niet
verschillende geloven in een staat leven?
Israel baseert haar staat op het geloof.
Normaal gesproken zouden moslims ,joden en christenen samen een staat kunnen leven.
In het midden Oosten echter, baseren ze de staat op de godsdienst.
Het riekt naar racisme.

Zionisme baseert zich ook op racisme..maar is niet een geloof zoals ze zelf beweren...

de drie hoofdstromingen pretenderen allemaal hetzelfde boodschap over het geloof in een vreedzaam samen - leven van elkander...ongeacht waar in welke geloof je actief in bent !

Een jood is raciaal anders dan een zionist, in wezen gaat het om iets anders dan een staat te hebben uit alleen niet joden die het joodse geloof belijden en geweld gebruiken als rechtvaardiging voor de fouten uit het verleden...

DeProf_eet
30 maart 2015, 22:50
We hebben het daar in eerdere discussies al over gehad : jij wil proportioneel redeneren, en zaken tegenover elkaar gaan afwegen.
Volgens mij is dat nu net wat Israël absoluut niet wil doen : zij redeneren zo niet. Val mij aan, en ik slaag je plat. Daar komt het op neer.
Het heeft geen enkele zin om na een aanslag met gewonden of enkele doden proportioneel te reageren. De bereidheid van de leiders van Hamas die in 5 sterrenhotels leven om hun betaalde voetvolk op te offeren maakt dat die tactiek futiel is en enkel kan mislukken. Enkel een disproportioneel zware respons kan voldoende afschrikking geven om efficiënt te zijn. Wat ik in heel dat Palestijns conflict niet begrijp, anders dan dat de leiders - ditmaal Hamas - zich gewoon geen fluit aantrekken wat er met hun broeders gebeurt. Het is weer die typische macho en achterlijke Moslim mentaliteit. Weten ze nu nog niet, het is in het verleden al tientallen keren bewezen, dat elke terroristische daad tegenover Israel hen 10-voudig of meer zal terugbetaald worden. In feite hebben die Hamas leiders dus gewoon de massamoord op hun eigen bevolking op hun geweten, juist omdat ze de vergeldingsreactie van Israel weten en kennen uit ervaring.

Jay-P.
2 april 2015, 05:58
Wat ik in heel dat Palestijns conflict niet begrijp, anders dan dat de leiders - ditmaal Hamas - zich gewoon geen fluit aantrekken wat er met hun broeders gebeurt. Het is weer die typische macho en achterlijke Moslim mentaliteit. Weten ze nu nog niet, het is in het verleden al tientallen keren bewezen, dat elke terroristische daad tegenover Israel hen 10-voudig of meer zal terugbetaald worden. In feite hebben die Hamas leiders dus gewoon de massamoord op hun eigen bevolking op hun geweten, juist omdat ze de vergeldingsreactie van Israel weten en kennen uit ervaring.Simpel: Hamas is een organisatie die zwaar gesponserd werd door de Israelische Staat.
Dat verklaart uw 'niet begrijpen' beter?

Pandareus
2 april 2015, 06:07
Simpel: Hamas is een organisatie die zwaar gesponserd werd door de Israelische Staat.
Dat verklaart uw 'niet begrijpen' beter?

Vreemde theorie... waar haal je zoiets uit ?

Jay-P.
2 april 2015, 06:32
Vreemde theorie... waar haal je zoiets uit ?

"Hamas, to my great regret, is Israel's creation," says Mr. Cohen, a Tunisian-born Jew who worked in Gaza for more than two decades. Responsible for religious affairs in the region until 1994, Mr. Cohen watched the Islamist movement take shape, muscle aside secular Palestinian rivals and then morph into what is today Hamas, a militant group that is sworn to Israel's destruction.
The Wall Street Journal - no less. (http://www.wsj.com/articles/SB123275572295011847)

Instead of trying to curb Gaza's Islamists from the outset, says Mr. Cohen, Israel for years tolerated and, in some cases, encouraged them as a counterweight to the secular nationalists of the Palestine Liberation Organization and its dominant faction, Yasser Arafat's Fatah

Eliyahu
2 april 2015, 15:00
"Hamas, to my great regret, is Israel's creation," says Mr. Cohen, a Tunisian-born Jew who worked in Gaza for more than two decades. Responsible for religious affairs in the region until 1994, Mr. Cohen watched the Islamist movement take shape, muscle aside secular Palestinian rivals and then morph into what is today Hamas, a militant group that is sworn to Israel's destruction.
The Wall Street Journal - no less. (http://www.wsj.com/articles/SB123275572295011847)

Bs'd

En omdat één of andere verloren ziel dat beweert daarom is het gelijk maar de hoogste waarheid??

maddox
2 april 2015, 15:24
Neen, het is geen verloren ziel die Jay-P een stukje echte waarheid geeft. Dat is een gezagdrager klasse A++, want die geeft informatie die Jay-P wel bevalt.


Maar ik moet toegeven, als Hamas niet zou bestaan hebben, dan was de kans groot dat er bekwame terroristen andere fratsen uit zouden halen dan alleen wat vuurwerk in de brievenbus.

Ergo, Israël heeft er wel baat bij.
Langs de andere kant, een koffertje dollars hier en daar valt niet op in't budget van het IDF.
Wat corrupte hypocriete Palestijnse leiders op veilige luxe plekjes die hun volk gebruiken als gemaakte dreiging...
En Palestijnse leiders die niet corrupt zijn. Daarvoor zijn er aanvalshelicopters en bewapende drones.

atmosphere
2 april 2015, 23:10
Wat ik in heel dat Palestijns conflict niet begrijp, anders dan dat de leiders - ditmaal Hamas - zich gewoon geen fluit aantrekken wat er met hun broeders gebeurt.

De bevolking van Gaza wilde juist dat hamas iets ondernam , de meerderheid stond achter de raketbeschietingen, terwijl ze heel goed wisten welke gevolgen dat ging hebben.



Het is weer die typische macho en achterlijke Moslim mentaliteit. Weten ze nu nog niet, het is in het verleden al tientallen keren bewezen, dat elke terroristische daad tegenover Israel hen 10-voudig of meer zal terugbetaald worden. In feite hebben die Hamas leiders dus gewoon de massamoord op hun eigen bevolking op hun geweten, juist omdat ze de vergeldingsreactie van Israel weten en kennen uit ervaring.

Het dringt maar niet tot u door dat de blokkade één grote terroristische actie
is die maar blijft voortduren en meer dan een miljoen onschuldigen treft.
Voor velen is de situatie zo uitzichtloos dat ze bereid zijn grote risico's te
nemen. Niets doen tegen de wurgblokkade zorgt niet voor het stoppen er van.

Op dit moment zijn er duizenden daklozen in Gaza die niets kunnen doen om
weer onderdak te krijgen of hun situatie te verbeteren, reken maar dat
sommigen van hen wraak willen , daar heb je geen islam voor nodig.
U laat de blokkade en de impact ervan gewoon weg, logisch dat je het dan
niet meer snapt en de schuld op het geloof steekt.

Jay-P.
3 april 2015, 05:44
Bs'd. En omdat één of andere verloren ziel dat beweert daarom is het gelijk maar de hoogste waarheid??
http://auto.img.v4.skyrock.net/3388/26013388/pics/1316490844_small.jpg

maddox
3 april 2015, 06:13
De bevolking van Gaza wilde juist dat hamas iets ondernam , de meerderheid stond achter de raketbeschietingen, terwijl ze heel goed wisten welke gevolgen dat ging hebben.

Dan moeten ze niet mekkeren dat het IDF terugmept.

atmosphere
4 april 2015, 19:55
Ze mekkeren terecht over de blokkade, een groter probleem voor hen als het terugmeppen.

maddox
4 april 2015, 20:00
Ze mekkeren terecht over de blokkade, een groter probleem voor hen als het terugmeppen.

Kip en ei probleem nietwaar.

Eliyahu
5 april 2015, 06:20
Ze mekkeren terecht over de blokkade, een groter probleem voor hen als het terugmeppen.

Bs'd

Zolang als de islam geen joodse staat accepteert blijft de blokkade.

Nierika
5 april 2015, 20:20
Wie boeit het eigenlijk wat Guineveres islam tolereert?

Eliyahu
6 april 2015, 08:40
Wie boeit het eigenlijk wat Guineveres islam tolereert?

Bs'd

Het tolereert zo ie zo niet veel. De meesten van wie ze afslachten zijn moslims. De islam tolereert zelfs geen moslims.

Pandareus
6 april 2015, 08:53
Bs'd

Zolang als de islam geen joodse staat accepteert blijft de blokkade.

Het ligt wel wat complexer dan jij het stelt. Zolang Israël geen gecontroleerde zekerheid heeft dat er geen wapens en springstoffen meer kunnen binnengebracht worden op welke wijze dan ook, blijft de blokkade.
Als de lucht en vooral de zeehaven open zou gaan zit men daar binnen 6 maand terug met een arsenaal raketten die nog 6 maand later in het zoveelste conflict ingezet worden. Dus blijft alles op slot, totdat aan de controle eisen voldaan is.
De fratsen van bijvoorbeeld de turken met hun schip & de gevolgen daarna zullen er Israël niet toe brengen om enige tolerantie op de blokkade via de zee toe te laten.
De blokkade langs egyptische kant is quasi hermetisch, die aan israëlische kant ook.
Net die twee laatste zullen volgens mij in de praktijk het langst standhouden.
Omdat het nu eenmaal stukken gemakkelijker is om de 2 componenten voor tunnels (beton en betonwapeningsijzer) via de weg binnen te smokkelen.
Al die zaken hebben puur een materiële functie : materiaal om tunnels en wapenleveranties tegen houden. Dat heeft totaal niets te zien met aanvaarding van de staat Israël, laat staan met het joodse karakter daarvan.

atmosphere
6 april 2015, 19:24
het afvuren van raketten of ander geweld richting Israel heeft altijd een reden gehad, ook tussen het terug trekken van de troepen uit Gaza en het instellen van de blokkade in.

Het idee dat miljoenen mensen zichzelf niet mogen beschermen en dus helemaal
geen wapens mogen bezitten is nogal idioot, het zou voor het eerst zijn op deze
planeet. Verder valt er nooit met zekerheid vast te stellen of er wapens zijn of
niet . De eis van Israel zoals u die formuleert is totaal niet realistisch.

Wanneer Israel gewoon de blokkade opheft en haar grenzen dichthoud oor Palestijnen, lopen ze helemaal geen groot risico. Ze hebben dan veel meer steun in het geval van een Palestijnse aanval

quercus
6 april 2015, 19:33
"Hamas, to my great regret, is Israel's creation," says Mr. Cohen, a Tunisian-born Jew who worked in Gaza for more than two decades. Responsible for religious affairs in the region until 1994, Mr. Cohen watched the Islamist movement take shape, muscle aside secular Palestinian rivals and then morph into what is today Hamas, a militant group that is sworn to Israel's destruction.
The Wall Street Journal - no less. (http://www.wsj.com/articles/SB123275572295011847)

Me dunkt dat je een nogal eigenaardige conclusie uit dat artikel trekt, en fout bovendien. Als mijnheer Cohen schrijft "Hamas, to my great regret, is Israel's creation" dan lijkt mij uw bewering dat Israël Hamas "sponsored" volkomen van de pot gerukt. Want "creation" en "sponsering" zijn hier geen volstrekt gelijklopende zaken.

Pandareus
6 april 2015, 22:39
het afvuren van raketten of ander geweld richting Israel heeft altijd een reden gehad, ook tussen het terug trekken van de troepen uit Gaza en het instellen van de blokkade in.

De blokkade was een gevolg van verdere aanvallen door Hamas op israël, nadat zij Gaza nochtans ontruimden. Jij draait hier oorzaak en gevolg om.
Zo werkt het natuurlijk niet.

Het idee dat miljoenen mensen zichzelf niet mogen beschermen en dus helemaal
geen wapens mogen bezitten is nogal idioot, het zou voor het eerst zijn op deze
planeet. Verder valt er nooit met zekerheid vast te stellen of er wapens zijn of
niet . De eis van Israel zoals u die formuleert is totaal niet realistisch.

Het gaat niet om miljoenen mensen die zich niet mogen verdedigen. Het gaat om een terroristische organisatie die raketten op israël vuurt. Raketten zijn offensieve wapens, dat is hun enige doel.
Ook gaat het niet om een gevraagde controle op gewone wapens, het gaat hier om controle op raketten. Ik geloof niet dat de israëli's hierop gaan willen afdingen. Dat het 'gezag' in Gaza ook een gewapende macht nodig heeft is idd logisch. Maar met hun track record gaat noch egypte noch israël hen terug vrije doorgang geven voordat ze zeker zijn dat er géén aanslagen meer kunnen gebeuren.

Wanneer Israel gewoon de blokkade opheft en haar grenzen dichthoud oor Palestijnen, lopen ze helemaal geen groot risico.
Nu lopen ze ook geen risico, en zijn ze veel zekerder dat er geen nieuwe raketten via smokkel kunnen binnenkomen. De blokkade heeft niets dan voordelen voor israël op veiligheidsvlak.

Ze hebben dan veel meer steun in het geval van een Palestijnse aanval

Ze hebben geen steun nodig en uit de feiten blijkt dat ze de boel behoorlijk goed onder controle hebben. Hun dorpen gelegen dicht bij Gaza zijn terug veilig.

atmosphere
7 april 2015, 01:32
De blokkade was een gevolg van verdere aanvallen door Hamas op israël, nadat zij Gaza nochtans ontruimden. Jij draait hier oorzaak en gevolg om.
Zo werkt het natuurlijk niet.


Gaza is altijd bezet gebied gebleven, ook na terugtrekking. De VN heeft die
status niet gewijzigd en daar waren/zijn redenen voor. het idee dat Hamas zo
maar ging aanvallen terwijl Gaza bevrijd was van de Israelische bezetter klopt
voor geen meter.


Het gaat niet om miljoenen mensen die zich niet mogen verdedigen. Het gaat om een terroristische organisatie die raketten op israël vuurt. Raketten zijn offensieve wapens, dat is hun enige doel.

Een siege is officieel een "war crime" waar tegen een bevolking zich mag verzetten, het is een vorm van collectief straffen, waarbij grote aantallen mensen die niets fout hebben gedaan dagelijks getroffen worden. Een blokkade
is ook geen offensieve actie.
De impact op gewone mensen van die blokkade is veel groter dan de impact
door de raketten van hamas. In het laatste conflict steunde de meerderheid van de bevolking van Gaza de raketbeschietingen door Hamas.

De term "terroristische organisatie" heeft geen enkele betekenis omdat er over
de definitie van terrorisme geen consensus bestaat

De blokkade en bezetting is het probleem, die moeten hoe dan ook beïndigd
worden, en niet onder de voorwaarden die Israel stelt. dat is ook het
standpunt van de VN/internationale gemeenschap.


Ook gaat het niet om een gevraagde controle op gewone wapens, het gaat hier om controle op raketten. Ik geloof niet dat de israëli's hierop gaan willen afdingen. Dat het 'gezag' in Gaza ook een gewapende macht nodig heeft is idd logisch. Maar met hun track record gaat noch egypte noch israël hen terug vrije doorgang geven voordat ze zeker zijn dat er géén aanslagen meer kunnen gebeuren.
Zodra de amerikanen hun veto niet inzetten tegen de resoluties m.b.t. het beïndigen van de blokkade zullen Egypte en Israel gedwongen zijn het stop te zetten.


Nu lopen ze ook geen risico, en zijn ze veel zekerder dat er geen nieuwe raketten via smokkel kunnen binnenkomen. De blokkade heeft niets dan voordelen voor Israël op veiligheidsvlak.
totaal niet mee eens.
En alleen maar geredeneerd vanuit het Israëlisch belang, schijt aan miljoenen
Palestijnen. Dat de blokkade werkelijk de veiligheid voor Israel dient is puur
speculatie. U doet overigens ook net alsof die raketten een enorme dreiging
vormen[/quote]



Ze hebben geen steun nodig en uit de feiten blijkt dat ze de boel behoorlijk goed onder controle hebben. Hun dorpen gelegen dicht bij Gaza zijn terug veilig.
Ook hier redeneert u weer alleen vanuit het Israëlisch belang, en is het slechts
tijdelijke schijnveiligheid, geen echte oplossing voor de lange termijn.
De blokkade zorgt voor enorme woede en frustratie, is dat werkelijk veilig ?

Jay-P.
7 april 2015, 02:51
Me dunkt dat je een nogal eigenaardige conclusie uit dat artikel trekt, en fout bovendien. Als mijnheer Cohen schrijft "Hamas, to my great regret, is Israel's creation" dan lijkt mij uw bewering dat Israël Hamas "sponsored" volkomen van de pot gerukt. Want "creation" en "sponsering" zijn hier geen volstrekt gelijklopende zaken.My bad. Tot mijn verdediging wens ik wel te benadrukken geen creationist te zijn maar sponsering te zien als een evolutie, ook, of liever zeker, in deze tijden.

Voor het overige accepteer ik uw toegeving omtrent de dubieuze houding van Israel, hoe subtiel PC ze ook werd verwoord.

Pandareus
7 april 2015, 06:19
]Gaza is altijd bezet gebied gebleven, ook na terugtrekking. De VN heeft die
status niet gewijzigd en daar waren/zijn redenen voor. het idee dat Hamas zo
maar ging aanvallen terwijl Gaza bevrijd was van de Israelische bezetter klopt
voor geen meter.


Leg mij eens uit wat die door jou veronderstelde 'bezetting' dan wel was, op het moment dat ze gaza voor de volle 100% ontruimden ?
Welke reden had Hamas op dat moment om nog aanslagen uit te voeren ?
Dat was puur terrorisme, en de respons daarop kennen we : de blokkade.

Een siege is officieel een "war crime" waar tegen een bevolking zich mag verzetten, het is een vorm van collectief straffen, waarbij grote aantallen mensen die niets fout hebben gedaan dagelijks getroffen worden. Een blokkade
is ook geen offensieve actie.
De impact op gewone mensen van die blokkade is veel groter dan de impact
door de raketten van hamas. In het laatste conflict steunde de meerderheid van de bevolking van Gaza de raketbeschietingen door Hamas.

Ik ben het eens met één ding dat je schrijft : een blokkade is geen offensieve actie.
En dat de impact van de blokkade veel groter dan de raketten is best mogelijk, maar het blijft een verhaal van oorzaak ==> gevolg. Israël zal nooit zo dom zijn om proportioneel te reageren. Waar het om gaat is hun veiligheid, dat er géén raketten meer afgeschoten (kunnen) worden. Geen. Elke vergelijking tussen impact is zinloos want zo redeneert men daar niet op het terrein. En wat de gewone man in de straten van Gaza denkt speelt op het schaakbord van Hamas en de israëlische regering geen rol. De ene wil conflict omdat dat hun eigen voortbestaan garandeert, de andere wil veiligheid.


De term "terroristische organisatie" heeft geen enkele betekenis omdat er over
de definitie van terrorisme geen consensus bestaat

Geneuzel in de marge. Zowel de EU als de VS hanteert een lijst met terroristische organisaties en voor wat betreft deze van de EU maakt die legaal deel uit van het buitenlands en veiligheidsbeleid van heel de EU. Dat is geen vrijblijvend pamflet.


De blokkade en bezetting is het probleem, die moeten hoe dan ook beïndigd
worden, en niet onder de voorwaarden die Israel stelt. dat is ook het
standpunt van de VN/internationale gemeenschap.

Dan kun je wachten tot het in de hel vriest denk ik...


Zodra de amerikanen hun veto niet inzetten tegen de resoluties m.b.t. het beïndigen van de blokkade zullen Egypte en Israel gedwongen zijn het stop te zetten.

Dat zal niet gebeuren, en trouwens de recente geschiedenis toont dat israël zich niet laat dwingen en egypte heeft nog maar net zijn corridor tot in het extreme zitten versterken en uitbreiden.

totaal niet mee eens.
En alleen maar geredeneerd vanuit het Israëlisch belang, schijt aan miljoenen
Palestijnen. Dat de blokkade werkelijk de veiligheid voor Israel dient is puur
speculatie. U doet overigens ook net alsof die raketten een enorme dreiging
vormen

Idd, dat is zo. De blokkade heeft één doel : de veiligheid van israël. En het werkt. Er vallen geen raketten meer uit de lucht.
Kromredeneringen over de mate van dreiging van die raketten is zinloos : het gaat erover dat ze niet meer willen aangevallen worden en militair bereid zijn om ALLES te doen om dat te vermijden. Protective Edge heeft op dat vlak ook intern in israël de neuzen allemaal in dezelfde richting gezet.

Ook hier redeneert u weer alleen vanuit het Israëlisch belang, en is het slechts
tijdelijke schijnveiligheid, geen echte oplossing voor de lange termijn.
De blokkade zorgt voor enorme woede en frustratie, is dat werkelijk veilig ?

Het werkt, en daar gaat het om. Meer valt er toch niet te verhopen of te realiseren. Oplossingen voor de LT ? Ik zie ze niet. Het is een bevroren conflict. Dat is quasi onoplosbaar.
Die woede en frustratie zijn in elk geval geen argument. Achter hun hek mogen ze zo boos zijn als ze zelf willen.