PDA

View Full Version : Probeert al maar uw Duits bij te schaven


C2C
26 maart 2015, 23:41
Want den Duits is terug.

De Sonderweg van na den Tweede Wereldoorlog: 60 jaar lang diep over zichzelf reflecteren en dat hoofdstuk afsluiten.

Nu kan Duitsland weer voort. De motor van de Europese economie. Met de waarschijnlijke en nakende instorting van China's op valse gronden gebaseerde kapitalistisch-communistische economie (zie hier (http://www.wsj.com/articles/michael-auslin-the-twilight-of-chinas-communist-party-1422551788)), blijft Amerika als enige supermacht over. Niks nieuws. Maar die is ook aan't afbrokkelen. Geen wetenschappers, geen innovatie, een desastreuze onderwijspolitiek die de komende generaties heeft vermoord... Japan is eraan voor de moeite, door de vergrijzingstijdbom. Groot-Britannië is terug gedegradeerd tot het eilandstaatje dat het eigenlijk altijd geweest is.

Blijft dus Deutschland. Dat innoveert, opleidt, en economisch super robuust is. Bovenal: den Duits durft zich weer weren in de internationale politiek. Van Rusland tot Iran, van Griekenland tot Brazilië.

Bovendien blijkt uit onderzoek dat den Duits ook gemiddeld 10 IQ punten slimmer is dan andere Noord-Europeanen. Dus dat telt.

Kortom, ik voorspel dat het Duits, om al deze redenen, binnen minder dan 30 jaar weer de lingua franca van Europa is.

Ich spreche ein bisschen. Aber ich gehe einen avondcursus volgen, irgendwo in Leuven. Kann ich auch bumsen, dort.

Snerror
26 maart 2015, 23:48
Het zou eigenlijk al lang de lingua franca moeten zijn, er spreken veel meer mensen Duits in Europa dan gelijk welke andere taal.

TV-verslaafde
27 maart 2015, 01:05
Amai C2C,

Eindelijk een verstandige post. ;-)

Drukazz
27 maart 2015, 01:19
Was Afrika niet het continent van de toekomst en Europa ten dode opgeschreven binnen x aantal decennia?

Eliyahu
27 maart 2015, 05:33
Want den Duits is terug.

De Sonderweg van na den Tweede Wereldoorlog: 60 jaar lang diep over zichzelf reflecteren en dat hoofdstuk afsluiten.

Nu kan Duitsland weer voort. De motor van de Europese economie. Met de waarschijnlijke en nakende instorting van China's op valse gronden gebaseerde kapitalistisch-communistische economie (zie hier (http://www.wsj.com/articles/michael-auslin-the-twilight-of-chinas-communist-party-1422551788)), blijft Amerika als enige supermacht over. Niks nieuws. Maar die is ook aan't afbrokkelen. Geen wetenschappers, geen innovatie, een desastreuze onderwijspolitiek die de komende generaties heeft vermoord... Japan is eraan voor de moeite, door de vergrijzingstijdbom.

Bs'd

En je denkt dat Duitsland geen vergrijzingstijdbom heeft?

Geboortecijfer Duitsland ligt bedroevend laag (http://www.mo.be/nieuws/geboortecijfer-duitsland-ligt-bedroevend-laag)



Al decennia worden in Duitsland opmerkelijk weinig kinderen geboren. Het is een trend die in elk westers land te bespeuren is, maar Duitsland loopt al jaren op kop. Zelfs recente maatregelen zoals extra kindergeld hebben de ontwikkeling niet kunnen keren. De wereldtitel vergrijzing lijkt binnen handbereik.
Jurgen Van den Plas . 3 juni 2014


Het geboortecijfer bij onze oosterburen ligt bedroevend laag. In het begin van de vorige eeuw kende Duitsland nochtans een enorme bevolkingsexplosie. Hoewel het land in die tijd ruim 25 miljoen minder inwoners telde dan nu, werden er toch bijna drie keer meer kinderen geboren. Dat had vooral te maken met het gebrek aan anticonceptie, de groeiende medische kennis en een langdurige periode van vrede. Die groei stortte tijdens de Eerste Wereldoorlog helemaal in en bereikte nooit meer hetzelfde niveau.

Er kwamen nieuwe geboortepieken tijdens het interbellum en de babyboom in de jaren zestig, maar na de uitvinding van de pil zwakte het aantal geboortes jaar na jaar af. Het is een evolutie die in bijna elk westers land terug te vinden is. Tot halverwege de twintigste eeuw waren gezinnen met acht kinderen geen uitzondering. Die tijd van kinderrijke families ligt al even achter ons, wat het ‘sterfteoverschot’ verklaart.
Oost- en West-Duitsland

In Duitsland begon het échte probleem in 1990, toen de DDR opgedoekt werd. Honderdduizenden Oost-Duitsers trokken, vaak van de ene dag op de andere, naar West-Duitsland om daar een nieuw leven op te bouwen. Velen onder hen verhuisden zelfs zonder de plaatselijke autoriteiten op de hoogte te brengen. Bij aankomst in het westen meldden ze zich echter wel aan als nieuwe inwoners. Dit is trouwens één van de redenen dat uit een volkstelling van 2012 bleek dat er anderhalf miljoen inwoners minder waren dan aangenomen.

Bij de verhuizende Oost-Duitsers waren veel jonge vrouwen. Vrouwen die reeds een kind hadden, beslisten ook opmerkelijk vaak om het slechts bij één kind te houden. Net die demografische groep die zo belangrijk is voor de voortplanting verlegde massaal haar prioriteiten. Het gevolg was dat het geboortecijfer instortte. Waar normaal 2.1 kinderen per vrouw nodig zijn om een stabiele populatie te behouden, zakte dat cijfer in geen tijd onder de 1.0 en tot een dramatische 0.72 in 1994.
Dorpsverhuizingen in 2020?

De huidige prognoses gaan ervan uit dat het geboortecijfer in Duitsland in 2020 helemaal zal instorten. Op dat moment zullen er niet alleen weinig mensen zijn die de leeftijd hebben om aan een gezin te beginnen. Wie kinderen krijgt, krijgt er doorgaans ook weinig. In het oosten van Duitsland zijn er zelfs nu nog maar een paar steden en regio’s waar het bevolkingscijfer stabiel blijft of licht stijgt. Bovendien komt dat dan nog voornamelijk door mensen die van andere streken of uit Oost-Europa naar daar verhuizen. Er wordt ernstig over nagedacht om bepaalde dorpen compleet op te geven en de mensen die er wonen over te plaatsen naar andere gebieden. Die leegloop voltrekt zich in heel Centraal- en Oost-Europa en zal zich in de toekomst verder doorzetten.

De meest recente voorspelling berekent daar een halvering van het aantal inwoners in de komende vijftig jaar. In België is de situatie minder wanhopig. In 2010 lag het vruchtbaarheidscijfer op 1,85 kind per vrouw. Na Ierland en Frankrijk was België daarmee het vruchtbaarste land van Europa.



Geboorten gedaald tot niveau begin jaren tachtig (http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/publicaties/artikelen/archief/2013/2013-3863-wm.htm)


Geboortedaling in bijna alle EU-lidstaten

Tussen 2010 en 2011 is het gemiddeld kindertal van de lidstaten van de Europese Unie gedaald van 1,60 naar 1,57. In Nederland daalde het geboortecijfer van 1,79 naar 1,76, in Duitsland ging het van 1,39 naar 1,36.

Europa heeft het in. Een uitstervend continent. Duitsland voorop.

Gelukkig zijn er wel bevolkingsgroepen die nog hele grote gezinnen krijgen; de import moslims.

Eurabië staat voor de deur. Je gaat maar beter arabisch leren.

Anna List
27 maart 2015, 07:50
Amai C2C,

Eindelijk een verstandige post. ;-)

nu mankeert m alleen nog wandelschoenen voor de Pegida avondwandelingen ...

De schoofzak
27 maart 2015, 08:16
Het zou eigenlijk al lang de lingua franca moeten zijn, er spreken veel meer mensen Duits in Europa dan gelijk welke andere taal.

Daar zou ik van jou wel graag eens een link over zien.

En een klein beetje duiding.
Bedoel je "spreken als moedertaal of als eerste taal",
of inbegrepen "spreken als tweede of derde taal" .... ?

.

Boduo
27 maart 2015, 08:25
Want den Duits is terug.

De Sonderweg van na den Tweede Wereldoorlog: 60 jaar lang diep over zichzelf reflecteren en dat hoofdstuk afsluiten.

Nu kan Duitsland weer voort. De motor van de Europese economie. Met de waarschijnlijke en nakende instorting van China's op valse gronden gebaseerde kapitalistisch-communistische economie (zie hier (http://www.wsj.com/articles/michael-auslin-the-twilight-of-chinas-communist-party-1422551788)), blijft Amerika als enige supermacht over. Niks nieuws. Maar die is ook aan't afbrokkelen. Geen wetenschappers, geen innovatie, een desastreuze onderwijspolitiek die de komende generaties heeft vermoord... Japan is eraan voor de moeite, door de vergrijzingstijdbom. Groot-Britannië is terug gedegradeerd tot het eilandstaatje dat het eigenlijk altijd geweest is.

Blijft dus Deutschland. Dat innoveert, opleidt, en economisch super robuust is. Bovenal: den Duits durft zich weer weren in de internationale politiek. Van Rusland tot Iran, van Griekenland tot Brazilië.

Bovendien blijkt uit onderzoek dat den Duits ook gemiddeld 10 IQ punten slimmer is dan andere Noord-Europeanen. Dus dat telt.

Kortom, ik voorspel dat het Duits, om al deze redenen, binnen minder dan 30 jaar weer de lingua franca van Europa is.

Ich spreche ein bisschen. Aber ich gehe einen avondcursus volgen, irgendwo in Leuven. Kann ich auch bumsen, dort.

De gemiddelde Duitser mag slimmer zijn maar na de tragedie met de Duitse piloot in het Duitse vliegtuig met o.a. een klas Duitse kinderen, is een beetje relativeren niet slecht.

Eliyahu
27 maart 2015, 08:36
De gemiddelde Duitser mag slimmer zijn maar na de tragedie met de Duitse piloot in het Duitse vliegtuig met o.a. een klas Duitse kinderen, is een beetje relativeren niet slecht.

Bs'd

Ze zijn zo slim dat ze zichzelf vrijwillig castreren met de pil en uitroeien door gebrek aan kinderen.

https://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

fred vanhove
27 maart 2015, 08:54
De gemiddelde Duitser mag slimmer zijn maar na de tragedie met de Duitse piloot in het Duitse vliegtuig met o.a. een klas Duitse kinderen, is een beetje relativeren niet slecht.

Depressie is een ziekte.....ernstige en dodelijke aandoening.

Eliyahu
27 maart 2015, 08:57
Depressie is een ziekte.....ernstige en dodelijke aandoening.

Bs'd

Een mens met normen en waarden, oftewel: Een religieus persoon, die denkt dan: "Laat ik mezelf van kant maken."

Een atheïst zonder normen en waarden denkt dan: "Laat ik mezelf en 150 onschuldige mensen afmaken. Waarom niet?"

Boduo
27 maart 2015, 09:36
Bs'd

Een mens met normen en waarden, oftewel: Een religieus persoon, die denkt dan: "Laat ik mezelf van kant maken."

Een atheïst zonder normen en waarden denkt dan: "Laat ik mezelf en 150 onschuldige mensen afmaken. Waarom niet?"

In "Reyers laat" zegde een ervaren piloot: "Die man zat in een soort noodsituatie. Als je in een noodsituatie komt, denk je alléén aan jezelf !"

Anna List
27 maart 2015, 09:41
Bs'd

Een mens met normen en waarden, oftewel: Een religieus persoon, die denkt dan: "Laat ik mezelf van kant maken."

Een atheïst zonder normen en waarden denkt dan: "Laat ik mezelf en 150 onschuldige mensen afmaken. Waarom niet?"

lol

welke 'godsdienstige acties' van pakweg de laatste 3000 jaar doen u juist besluiten dat :

religieus = normen en waarden
vs
atheist = zonder normen en waarden ????

:lol:

Boduo
27 maart 2015, 09:45
lol

welke 'godsdienstige acties' van pakweg de laatste 3000 jaar doen u juist besluiten dat :

religieus = normen en waarden
vs
atheist = zonder normen en waarden ????

:lol:

Concreet: religieus of niet-religieus: die piloot zat in een psychische noodsituatie.
Met alle tragische gevolgen vandien.

Anna List
27 maart 2015, 10:59
Concreet: religieus of niet-religieus: die piloot zat in een psychische noodsituatie.
Met alle tragische gevolgen vandien.

jij weet al meer dan de media blijkbaar.

Eliyahu
27 maart 2015, 11:07
lol

welke 'godsdienstige acties' van pakweg de laatste 3000 jaar doen u juist besluiten dat :

religieus = normen en waarden
vs
atheist = zonder normen en waarden ????

:lol:

Bs'd

Een atheïst heeft per definitie geen normen en waarden, of op zijn best bijzonder flexibele wegwerp-normen en waarden, gebaseerd op niets dan misschien de waan van de dag.

En het zijn de acties van atheïsten in bv de 20e eeuw, die op mega schaal honderden miljoenen van hun eigen volk uitgemoord hebben, die me weer laten zien dat

religieus = normen en waarden
vs
atheist = zonder normen en waarden.

Eliyahu
27 maart 2015, 11:08
Concreet: religieus of niet-religieus: die piloot zat in een psychische noodsituatie.
Met alle tragische gevolgen vandien.

Bs'd

En dan ga je maar 150 man met je meeslepen in de dood?

Niemand met normen en waarden doet dat.

Alleen een atheïst doet zoiets.

Eliyahu
27 maart 2015, 11:10
In "Reyers laat" zegde een ervaren piloot: "Die man zat in een soort noodsituatie. Als je in een noodsituatie komt, denk je alléén aan jezelf !"

Bs'd

Atheïsten denken ook in gewone situaties alleen aan zichzelf.

Denk aan "The Selfish Gene" van Dawkins.

Anna List
27 maart 2015, 11:10
Bs'd

Een atheïst heeft per definitie geen normen en waarden, of op zijn best bijzonder flexibele wegwerp-normen en waarden, gebaseerd op niets dan misschien de waan van de dag.

En het zijn de acties van atheïsten in bv de 20e eeuw, die op mega schaal honderden miljoenen van hun eigen volk uitgemoord hebben, die me weer laten zien dat

religieus = normen en waarden
vs
atheist = zonder normen en waarden.

:rofl:

you are a believer, da's duidelijk :-)

geen probleem hoor, maar ik heb niemand anders nodig om me uit te leggen wat goed of slecht is.

Eliyahu
27 maart 2015, 11:13
:rofl:

you are a believer, da's duidelijk :-)

geen probleem hoor, maar ik heb niemand anders nodig om me uit te leggen wat goed of slecht is.

Bs'd

Dat weet ik, voor een atheïst is er geen goed of slecht.

http://time.com/3759113/duck-dynasty-star-atheists-controversy/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+time%2Fentertainment+%28TIME% 3A+Entertainment%29&utm_source=taboola&utm_medium=referral

I’ll make a bet with you. Two guys break into an atheist’s home. He has a little atheist wife and two little atheist daughters. Two guys break into his home and tie him up in a chair and gag him. And then they take his two daughters in front of him and rape both of them and then shoot them and they take his wife and then decapitate her head off in front of him. And then they can look at him and say, ‘Isn’t it great that I don’t have to worry about being judged? Isn’t it great that there’s nothing wrong with this? There’s no right or wrong, now is it dude?’

Then you take a sharp knife and take his manhood and hold it in front of him and say, ‘Wouldn’t it be something if this [sic] was something wrong with this? But you’re the one who says there is no God, there’s no right, there’s no wrong, so we’re just having fun. We’re sick in the head, have a nice day.’

The moral of the tale? “If it happens to them, they probably would say, ‘Something about this just ain’t right,'” Robertson said.

Boduo
27 maart 2015, 11:15
jij weet al meer dan de media blijkbaar.

De media zijn vooral belust op sensatie.
Ik "weet" alleen wat 3 ervaren piloten uitlegden op de VRT.
Die 3 mensen hebben meer verstand dan 30 journalisten.

Snerror
27 maart 2015, 11:20
Daar zou ik van jou wel graag eens een link over zien.

En een klein beetje duiding.
Bedoel je "spreken als moedertaal of als eerste taal",
of inbegrepen "spreken als tweede of derde taal" .... ?

.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Talen_van_de_Europese_Unie

Van heel Europa vind ik het niet meteen maar dat klopt ook.

Ik bedoel 'spreken als moedertaal' en ik vind dat iedereen dat als lingua franca zou moeten gebruiken (als tweede taal dus), logisch gezien.

Maar het is nu Engels en dat zal niet snel veranderen.

Eliyahu
27 maart 2015, 12:07
Want den Duits is terug.

De Sonderweg van na den Tweede Wereldoorlog: 60 jaar lang diep over zichzelf reflecteren en dat hoofdstuk afsluiten.

Nu kan Duitsland weer voort. De motor van de Europese economie. Met de waarschijnlijke en nakende instorting van China's op valse gronden gebaseerde kapitalistisch-communistische economie (zie hier (http://www.wsj.com/articles/michael-auslin-the-twilight-of-chinas-communist-party-1422551788)), blijft Amerika als enige supermacht over. Niks nieuws. Maar die is ook aan't afbrokkelen. Geen wetenschappers, geen innovatie, een desastreuze onderwijspolitiek die de komende generaties heeft vermoord... Japan is eraan voor de moeite, door de vergrijzingstijdbom. Groot-Britannië is terug gedegradeerd tot het eilandstaatje dat het eigenlijk altijd geweest is.

Blijft dus Deutschland. Dat innoveert, opleidt, en economisch super robuust is. Bovenal: den Duits durft zich weer weren in de internationale politiek. Van Rusland tot Iran, van Griekenland tot Brazilië.

Bovendien blijkt uit onderzoek dat den Duits ook gemiddeld 10 IQ punten slimmer is dan andere Noord-Europeanen. Dus dat telt.

Kortom, ik voorspel dat het Duits, om al deze redenen, binnen minder dan 30 jaar weer de lingua franca van Europa is.

Bs'd

Het heeft weinig gescheeld of we hadden allemaal duits gesproken.

Die gevaarlijke gekken zijn twee wereldoorlogen begonnen met in totaal meer dan 75 miljoen doden.

Ik zeg een groot hek er omheen en er voor zorgen dat ze zich nooit meer kunnen bewapenen.

DewareJakob
27 maart 2015, 13:24
Bs'd

Het heeft weinig gescheeld of we hadden allemaal duits gesproken.

Die gevaarlijke gekken zijn twee wereldoorlogen begonnen met in totaal meer dan 75 miljoen doden.

Ik zeg een groot hek er omheen en er voor zorgen dat ze zich nooit meer kunnen bewapenen.

En bouwen van muren en hekken kunnen ze in Israël leren.

Snerror
27 maart 2015, 13:33
Bs'd

Het heeft weinig gescheeld of we hadden allemaal duits gesproken.

Die gevaarlijke gekken zijn twee wereldoorlogen begonnen met in totaal meer dan 75 miljoen doden.

Ik zeg een groot hek er omheen en er voor zorgen dat ze zich nooit meer kunnen bewapenen.

Inderdaad! En de Joden hebben Jezus vermoord 2000 jaar geleden! :lol:

Eliyahu
27 maart 2015, 13:35
En bouwen van muren en hekken kunnen ze in Israël leren.

Bs'd

Nooit van 't ijzeren gordijn gehoord?

TheFourHorsemen
27 maart 2015, 13:39
Bs'd

Nooit van 't ijzeren gordijn gehoord?

Die werd gebouwd door de Sovjetunie, en is intussen al meer dan 25 jaar verwijderd.

Vandaag de dag is Israël de expert in het bouwen van muren.

Bs'd

Het heeft weinig gescheeld of we hadden allemaal duits gesproken.

Die gevaarlijke gekken zijn twee wereldoorlogen begonnen met in totaal meer dan 75 miljoen doden.

Ik zeg een groot hek er omheen en er voor zorgen dat ze zich nooit meer kunnen bewapenen.

Puur racisme om Duitsers als dusdanig te beschouwen als gevaarlijke gekken. En dat van iemand die constant met de stempel "antisemiet" gebruikt.

De Duitsers verantwoordelijk houden voor WOI getuigt trouwens van een verregaand simplisme.

Eliyahu
27 maart 2015, 13:42
Die werd gebouwd door de Sovjetunie, en is intussen al meer dan 25 jaar verwijderd.

Vandaag de dag is Israël de expert in het bouwen van muren.



Puur racisme om Duitsers als dusdanig te beschouwen als gevaarlijke gekken. En dat van iemand die constant met de stempel "antisemiet" gebruikt.

De Duitsers verantwoordelijk houden voor WOI getuigt trouwens van een verregaand simplisme.

Bs'd

Doe je het; krijg je nog de schuld ook.....

Eliyahu
27 maart 2015, 13:43
Inderdaad! En de Joden hebben Jezus vermoord 2000 jaar geleden! :lol:

Bs'd

Nee, dat hebben de romeinen gedaan. Lees het maar na.

TheFourHorsemen
27 maart 2015, 13:43
Bs'd

Doe je het; krijg je nog de schuld ook.....

Verklaar je nader?

DewareJakob
27 maart 2015, 13:45
Bs'd

Nooit van 't ijzeren gordijn gehoord?

Is al even geleden. De bouwers van die muur zijn nu oude mensen. Nu is nu.

Eliyahu
27 maart 2015, 13:45
Die werd gebouwd door de Sovjetunie, en is intussen al meer dan 25 jaar verwijderd.

Vandaag de dag is Israël de expert in het bouwen van muren.

Bs'd

In de linkSSe arbeidersparadijzen werden muren gebouwd om de eigen bevolking binnen te houden, die anders de linkSSe hell holes zouden ontvluchten.

In Israel worden muren gebouwd om arabische moordenaars buiten te houden.

Toch anders zou ik zeggen.

Eliyahu
27 maart 2015, 13:47
Bs'd

In de linkSSe arbeidersparadijzen werden muren gebouwd om de eigen bevolking binnen te houden, die anders de linkSSe hell holes zouden ontvluchten.

In Israel worden muren gebouwd om arabische moordenaars buiten te houden.

Toch anders zou ik zeggen.

Bs'd

Geen bus meer de lucht in gevlogen sinds de muur.

Werkt goed dat ding.

We hadden zo'n ding 70 jaar eerder moeten hebben.

TV-verslaafde
27 maart 2015, 15:14
Bs'd

In de linkSSe arbeidersparadijzen werden muren gebouwd om de eigen bevolking binnen te houden, die anders de linkSSe hell holes zouden ontvluchten.

In Israel worden muren gebouwd om arabische moordenaars buiten te houden.

Toch anders zou ik zeggen.

Joden zouden misschien beter eens stoppen met al die arrogante uitverkoren volk praatjes dat wekt haat op. Of kunnen Joden niet leven zonder dat ze gehaat worden ? Werkt die haat als een zekere zuurstof om het beter te doen als andere volkeren ? Waarom zoeken jullie ook altijd de plekken op waarbij je er zeker van gaat zijn dat er miserie van komt ?

Je bent net van Adolf Hitler verlost. Ga je je vestigen tussen de Arabieren, strak plan. Jullie willen precies niet met rust gelaten worden.

Sukkelaar
27 maart 2015, 16:43
Want den Duits is terug.

De Sonderweg van na den Tweede Wereldoorlog: 60 jaar lang diep over zichzelf reflecteren en dat hoofdstuk afsluiten.

Nu kan Duitsland weer voort. De motor van de Europese economie. Met de waarschijnlijke en nakende instorting van China's op valse gronden gebaseerde kapitalistisch-communistische economie (zie hier (http://www.wsj.com/articles/michael-auslin-the-twilight-of-chinas-communist-party-1422551788)), blijft Amerika als enige supermacht over. Niks nieuws. Maar die is ook aan't afbrokkelen. Geen wetenschappers, geen innovatie, een desastreuze onderwijspolitiek die de komende generaties heeft vermoord... Japan is eraan voor de moeite, door de vergrijzingstijdbom. Groot-Britannië is terug gedegradeerd tot het eilandstaatje dat het eigenlijk altijd geweest is.

Blijft dus Deutschland. Dat innoveert, opleidt, en economisch super robuust is. Bovenal: den Duits durft zich weer weren in de internationale politiek. Van Rusland tot Iran, van Griekenland tot Brazilië.

Bovendien blijkt uit onderzoek dat den Duits ook gemiddeld 10 IQ punten slimmer is dan andere Noord-Europeanen. Dus dat telt.

Kortom, ik voorspel dat het Duits, om al deze redenen, binnen minder dan 30 jaar weer de lingua franca van Europa is.

Ich spreche ein bisschen. Aber ich gehe einen avondcursus volgen, irgendwo in Leuven. Kann ich auch bumsen, dort.

Je vergeet China, Indië, Brazilië, Australië en ik vergeet er nog.

Sukkelaar
27 maart 2015, 16:44
Het zou eigenlijk al lang de lingua franca moeten zijn, er spreken veel meer mensen Duits in Europa dan gelijk welke andere taal.

Vergeet eens Europa en denk wereldwijd. En dan is het natuurlijk Engels.

Sukkelaar
27 maart 2015, 16:46
Bs'd

Ze zijn zo slim dat ze zichzelf vrijwillig castreren met de pil en uitroeien door gebrek aan kinderen.

https://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

2

Sukkelaar
27 maart 2015, 16:48
De gemiddelde Duitser mag slimmer zijn maar na de tragedie met de Duitse piloot in het Duitse vliegtuig met o.a. een klas Duitse kinderen, is een beetje relativeren niet slecht.

Dat is een moment opname. Intussen weten wij dat die man ziek was.

Sukkelaar
27 maart 2015, 16:51
:rofl:

... maar ik heb niemand anders nodig om me uit te leggen wat goed of slecht is.


Daaraan twijfel ik.

TheFourHorsemen
27 maart 2015, 16:53
Bs'd

In de linkSSe arbeidersparadijzen werden muren gebouwd om de eigen bevolking binnen te houden, die anders de linkSSe hell holes zouden ontvluchten.

In Israel worden muren gebouwd om arabische moordenaars buiten te houden.

Toch anders zou ik zeggen.

Die SS, is dat een poging tot een woordgrapje?

Sukkelaar
27 maart 2015, 16:57
Is al even geleden. De bouwers van die muur zijn nu oude mensen. Nu is nu.

Denk dan ook eens aan het ijzeren hek tussen Mexico en de VS. Dat is nu.

LiberaalNL
27 maart 2015, 17:08
Bs'd

Het heeft weinig gescheeld of we hadden allemaal duits gesproken.

Die gevaarlijke gekken zijn twee wereldoorlogen begonnen met in totaal meer dan 75 miljoen doden.

Ik zeg een groot hek er omheen en er voor zorgen dat ze zich nooit meer kunnen bewapenen.
De Eerste Wereldoorlog is niet door de Duitsers begonnen.

LiberaalNL
27 maart 2015, 17:14
Die werd gebouwd door de Sovjetunie, en is intussen al meer dan 25 jaar verwijderd.

Vandaag de dag is Israël de expert in het bouwen van muren.



Puur racisme om Duitsers als dusdanig te beschouwen als gevaarlijke gekken. En dat van iemand die constant met de stempel "antisemiet" gebruikt.

De Duitsers verantwoordelijk houden voor WOI getuigt trouwens van een verregaand simplisme.
Hier kan ik mij goed in vinden. Het is werkelijk van de zotte dat iemand die overal een anti-Joods complot in ziet een heel volk beschouwt als gevaarlijke gekken. Overigens zou hij ook nog eens een bekeerling zijn.

DewareJakob
27 maart 2015, 17:17
Denk dan ook eens aan het ijzeren hek tussen Mexico en de VS. Dat is nu.

Het ging over Duitsland, en de reactie hierop van iemand uit de Joodse gemeenschap die niet weet (wil weten) dat de 2e wereldoorlog voorbij is. Wat heeft de US en Mexico hier mee te maken? Er staat ook een tamelijk lang muurtje in China hoor.

Sukkelaar
27 maart 2015, 17:28
Het ging over Duitsland, en de reactie hierop van iemand uit de Joodse gemeenschap die niet weet (wil weten) dat de 2e wereldoorlog voorbij is. Wat heeft de US en Mexico hier mee te maken? Er staat ook een tamelijk lang muurtje in China hoor.

Het gang over dat de Duitse muur al lang geleden was en dat er buiten Israël geen nieuwe muren werden opgetrokken. Hierop was mijn antwoord dat er een recente werd gebouwd tussen de VS en Mexico.

vlijmscherp
27 maart 2015, 17:40
Bs'd

Een atheïst heeft per definitie geen normen en waarden, of op zijn best bijzonder flexibele wegwerp-normen en waarden, gebaseerd op niets dan misschien de waan van de dag.

En het zijn de acties van atheïsten in bv de 20e eeuw, die op mega schaal honderden miljoenen van hun eigen volk uitgemoord hebben, die me weer laten zien dat

religieus = normen en waarden
vs
atheist = zonder normen en waarden.

En waarom zou een atheïst geen normen of waarden hebben? Die hebben er meestal meer want ze komen meer van zichzelf, hebben er meer over nagedacht. Een gelovige moet het halen van anderen die zeggen wat er in een boek staat.

DewareJakob
27 maart 2015, 17:43
Het gang over dat de Duitse muur al lang geleden was en dat er buiten Israël geen nieuwe muren werden opgetrokken. Hierop was mijn antwoord dat er een recente werd gebouwd tussen de VS en Mexico.

Dus naast de kwestie.

TV-verslaafde
27 maart 2015, 17:59
Bs'd

Ze zijn zo slim dat ze zichzelf vrijwillig castreren met de pil en uitroeien door gebrek aan kinderen.

https://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

Hehe, ja Duisters zijn zo intelligent om eindelijk wat minder te neuken en kinderen te kweken en wat minder oorlog te voeren.

De overschot van de moslims en joden worden voornamelijk gebruikt als kanonnenvoer in de verplichte godsdientsoorlogen uit hun sprookjesboeken. Oorlog is onnatuurlijke geboortebeperking, maar het werkt net zo goed. :evil:

C2C
27 maart 2015, 21:34
Was Afrika niet het continent van de toekomst en Europa ten dode opgeschreven binnen x aantal decennia?

Ja, maar dat is na Duitsland's langverwachte supermacht-periode. Duitsland had altijd wereldmacht moeten zijn, maar Adolf Hitler nam dat te letterlijk. Jammer, daardoor is tijd verloren.

Maar het is goed mogelijk dat de wereld binnenkort gedomineerd wordt door -- bizar genoeg -- Duits-Afrikaanse superrelaties.

Den Duits is intussen weer de meest verlichte natie ter wereld. Die kunnen dus met zwartmensen goed om.


Ik ga daar eens een obsessieve blog rond opstarten: de opmars van het Afro-Duitse hyper-imperium. Als hobby ofzo.

cookie monster
28 maart 2015, 04:35
Een mens met normen en waarden, oftewel: Een religieus persoon, die denkt dan: "Laat ik mezelf van kant maken."
Wie vertelt u zulke dingen ??

Een atheïst zonder normen en waarden denkt dan: "Laat ik mezelf en 150 onschuldige mensen afmaken. Waarom niet?"
U steekt uw minachting voor andersgelovige ook niet onder stoelen en banken !!!!

Stel u hebt een zwaar ongeval , de dokter die u behandelt is andersgelovig ??
(andersgelovig , bv: atheïst)
Wat gaat u doen/ondernemen , stel u ligt in coma ,
u komt later bij , en u verneemt dus dan dit over die dokter ??

cookie monster
28 maart 2015, 04:35
En dan ga je maar 150 man met je meeslepen in de dood?

Niemand met normen en waarden doet dat.

Alleen een atheïst doet zoiets.
U steekt uw minachting voor andersgelovige ook niet onder stoelen en banken !!!!
En u beschuldigt blijkbaar zomaar atheïsten !!!! U durft !!!!

Ikzelf weet verdomd goed wat normen & waarden betekenen !!!!

Verder:
Of die persoon gelovig of niet-gelovig , interesseert me geen fluit ,
er is 1 feit , 150 onschuldige dodelijke slachtoffers !!
Of maakt het voor jou uit of die piloot gelovig is of niet ??
Wat als die dus wel diep-gelovig is , en zoiets presteert ??
Wat is dan het verschil i.v.m. atheïsme & geloofsgeloof ??

Boduo
28 maart 2015, 15:31
Ja, maar dat is na Duitsland's langverwachte supermacht-periode. Duitsland had altijd wereldmacht moeten zijn, maar Adolf Hitler nam dat te letterlijk. Jammer, daardoor is tijd verloren.

Maar het is goed mogelijk dat de wereld binnenkort gedomineerd wordt door -- bizar genoeg -- Duits-Afrikaanse superrelaties.

Den Duits is intussen weer de meest verlichte natie ter wereld. Die kunnen dus met zwartmensen goed om.


Ik ga daar eens een obsessieve blog rond opstarten: de opmars van het Afro-Duitse hyper-imperium. Als hobby ofzo.

En de spleetoogjes ?

Boduo
28 maart 2015, 15:33
U steekt uw minachting voor andersgelovige ook niet onder stoelen en banken !!!!
En u beschuldigt blijkbaar zomaar atheïsten !!!! U durft !!!!

Ikzelf weet verdomd goed wat normen & waarden betekenen !!!!

Verder:
Of die persoon gelovig of niet-gelovig , interesseert me geen fluit ,
er is 1 feit , 150 onschuldige dodelijke slachtoffers !!
Of maakt het voor jou uit of die piloot gelovig is of niet ??
Wat als die dus wel diep-gelovig is , en zoiets presteert ??
Wat is dan het verschil i.v.m. atheïsme & geloofsgeloof ??

Wat met de diep-gelovigen van 9/11 ?

cookie monster
29 maart 2015, 04:55
Wat met de diep-gelovigen van 9/11 ?
Goei vraag , ivm gelovige slachtoffers , wat/hoe men daarover denkt ??
Of zijn het voor hen ook plots ALLEMAAL ongelovige ??

Eliyahu
29 maart 2015, 06:59
En waarom zou een atheïst geen normen of waarden hebben? Die hebben er meestal meer want ze komen meer van zichzelf, hebben er meer over nagedacht. Een gelovige moet het halen van anderen die zeggen wat er in een boek staat.

Bs'd

Dus iedere atheïst heeft andere normen en waarden, want iedereen is anders, en als ze hem of haar even niet goed utikomen dan worden ze even op non-actief gezet, en ze zijn natuurlijk ook onderhevig aan de waan van de dag.

Kort samengevat: Atheïsten hebben geen normen en waarden.

Indomitable
29 maart 2015, 07:26
Wat met de diep-gelovigen van 9/11 ?
Godsdienstfanaten krijgen een speciale vlucht! (https://www.youtube.com/watch?v=brsI6z13Su8)

TheFourHorsemen
29 maart 2015, 09:03
Bs'd

Dus iedere atheïst heeft andere normen en waarden, want iedereen is anders, en als ze hem of haar even niet goed utikomen dan worden ze even op non-actief gezet, en ze zijn natuurlijk ook onderhevig aan de waan van de dag.

Kort samengevat: Atheïsten hebben geen normen en waarden.

Religie komt voort uit bestaande normen en waarden, niet andersom. Atheïsten kunnen dus perfect normen en waarden hebben, zonder ze om te moeten zetten in religieuze voorschriften en er goddelijke eigenschappen aan toe te kennen.

Waaruit blijkt dat ze op non-actief worden gezet en ze onderhevig zijn aan de waan van de dag?

Bepaalde normen en waarden worden zelfs verplicht opgelegd (net zoals uw heilig boekje dat doet, maar de normen en waarden uit uw boekje zijn vaak veel verderfelijker). Het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens is bijvoorbeeld een set normen en waarden waar elke inwoner van één van de lidstaten zich aan moet houden.

Diego Raga
29 maart 2015, 12:48
Kort samengevat: Atheïsten hebben geen normen en waarden.
Sure, ne goeie die het zegt:

“Resolutie 3379 van de Verenigde Naties is een resolutie van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties, aangenomen op 10 november 1975 met 72 stemmen tegen 35 (en 32 onthoudingen). Ze "stelt vast dat Zionisme een vorm is van racisme en raciale discriminatie."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Resolutie_3379_Algemene_Vergadering_Verenigde_Nati es

En gezien u wel degelijk op de hoogte bent van de blatante smeerlapperij die uw favoriete zionisten de laatste eeuw over de wereld hebben uitgekotst, maakt dat u de laatste bent om hier een en ander over ‘normen en waarden’ uit de doeken te doen.

quercus
29 maart 2015, 13:26
Nu, in 2015, nog steeds tegen Duitsland zitten aankijken met dezelfde visie van zeventig jaar geleden getuigt ofwel van paranoia, ofwel van kwaadwilligheid. Niet alle Duitsers waren overtuigde nazi's en bovendien is het huidige Duitsland mentaal niet meer het Duitsland van destijds.

Gelukkig voor ons allemaal, Europeanen, zijn bepaalde typisch Duitse kwaliteiten zoals werkzaamheid en zin voor nauwkeurigheid en ordentelijkheid bij dat volk blijven hangen. Dat heeft, ondanks het feit dat het land er in 1945 letterlijk verpulverd bij lag, er opnieuw op economisch vlak de grootste Europese mogendheid van gemaakt. En daar profiteren wij allemaal van.

Wat de Duitse taal betreft, C2C heeft helemaal gelijk. Wie als Vlaming die taal zeer goed beheerst die heeft een troef in handen.

quercus
29 maart 2015, 13:30
Bs'd

Dus iedere atheïst heeft andere normen en waarden, want iedereen is anders, en als ze hem of haar even niet goed utikomen dan worden ze even op non-actief gezet, en ze zijn natuurlijk ook onderhevig aan de waan van de dag.

Kort samengevat: Atheïsten hebben geen normen en waarden.

Dat is een uitspraak waar ik toch niet achter sta, Eliyahu.

Micele
29 maart 2015, 15:08
Want den Duits is terug.

De Sonderweg van na den Tweede Wereldoorlog: 60 jaar lang diep over zichzelf reflecteren en dat hoofdstuk afsluiten.

Nu kan Duitsland weer voort. De motor van de Europese economie. Met de waarschijnlijke en nakende instorting van China's op valse gronden gebaseerde kapitalistisch-communistische economie (zie hier (http://www.wsj.com/articles/michael-auslin-the-twilight-of-chinas-communist-party-1422551788)), blijft Amerika als enige supermacht over. Niks nieuws. Maar die is ook aan't afbrokkelen. Geen wetenschappers, geen innovatie, een desastreuze onderwijspolitiek die de komende generaties heeft vermoord... Japan is eraan voor de moeite, door de vergrijzingstijdbom. Groot-Britannië is terug gedegradeerd tot het eilandstaatje dat het eigenlijk altijd geweest is.

Blijft dus Deutschland. Dat innoveert, opleidt, en economisch super robuust is. Bovenal: den Duits durft zich weer weren in de internationale politiek. Van Rusland tot Iran, van Griekenland tot Brazilië.

Bovendien blijkt uit onderzoek dat den Duits ook gemiddeld 10 IQ punten slimmer is dan andere Noord-Europeanen. Dus dat telt.

Kortom, ik voorspel dat het Duits, om al deze redenen, binnen minder dan 30 jaar weer de lingua franca van Europa is.

Ich spreche ein bisschen. Aber ich gehe einen avondcursus volgen, irgendwo in Leuven. Kann ich auch bumsen, dort.

Mach weiter so C2C, das kommt schon in Ordnung.

Voor de meeste Limburgers, of zuid-nederfranken uiteraard geen probleem. ;-)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Limburgs
http://de.wikipedia.org/wiki/Limburgisch

Tip: best een Duitstalig lief nemen.

Ooit kon men nog dienst(plicht) doen in Duitsland wat het veel gemakkelijker maakte.

Scherven A. Mok
29 maart 2015, 16:01
De Duitsers zijn nog erger dan de Fransen. De Franse palmen grote Belgische economische spelers in. De Duitsers vernietigen ze (en dat meestal nog op lage manier).

Micele
29 maart 2015, 16:19
De Duitsers zijn nog erger dan de Fransen. De Franse palmen grote Belgische economische spelers in. De Duitsers vernietigen ze (en dat meestal nog op lage manier).
R.I.P.

TheFourHorsemen
29 maart 2015, 16:20
De Duitsers zijn nog erger dan de Fransen. De Franse palmen grote Belgische economische spelers in. De Duitsers vernietigen ze (en dat meestal nog op lage manier).

Moesten Vlamingen eens wat chauvinistischer zijn... het boeit de meeste ondernemers geen ene reet of hun bedrijf in Vlaamse handen blijft of overgenomen wordt door een buitenlandse overnemer. Frankrijk en Duitsland zijn op dat vlak veel chauvinistischer.

Wat er met de Generale Maatschappij in België gebeurd is, zou niet gebeuren in Frankrijk of Duitsland.

cookie monster
29 maart 2015, 16:52
Bs'd

Dus iedere atheïst heeft andere normen en waarden, want iedereen is anders, en als ze hem of haar even niet goed utikomen dan worden ze even op non-actief gezet, en ze zijn natuurlijk ook onderhevig aan de waan van de dag.
Ach , en bij gelovige dus niet ??

Kort samengevat: Atheïsten hebben geen normen en waarden.
Uw minachtend is wel zeer standvastig zo te zien !!

Eliyahu
29 maart 2015, 20:43
Dat is een uitspraak waar ik toch niet achter sta, Eliyahu.

Bs'd

Toch is het zo.

vlijmscherp
29 maart 2015, 20:52
Bs'd

Dus iedere atheïst heeft andere normen en waarden, want iedereen is anders, en als ze hem of haar even niet goed utikomen dan worden ze even op non-actief gezet, en ze zijn natuurlijk ook onderhevig aan de waan van de dag.

Kort samengevat: Atheïsten hebben geen normen en waarden.

Normen en waarden zijn universeler dan je denkt. Er zijn zaken die we zelf delen met dieren, zoals onzelfzuchtig zijn. Daarvoor heb je geen godsdienst voor nodig.

Lees eens Bonobo en de 10 geboden van Frans De Waal.

cookie monster
30 maart 2015, 00:30
Bs'd

Toch is het zo.
Bewijs , aub ??

Anna List
30 maart 2015, 09:12
Bs'd

Dat weet ik, voor een atheïst is er geen goed of slecht.

http://time.com/3759113/duck-dynasty-star-atheists-controversy/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+time%2Fentertainment+%28TIME% 3A+Entertainment%29&utm_source=taboola&utm_medium=referral

I’ll make a bet with you. Two guys break into an atheist’s home. He has a little atheist wife and two little atheist daughters. Two guys break into his home and tie him up in a chair and gag him. And then they take his two daughters in front of him and rape both of them and then shoot them and they take his wife and then decapitate her head off in front of him. And then they can look at him and say, ‘Isn’t it great that I don’t have to worry about being judged? Isn’t it great that there’s nothing wrong with this? There’s no right or wrong, now is it dude?’

Then you take a sharp knife and take his manhood and hold it in front of him and say, ‘Wouldn’t it be something if this [sic] was something wrong with this? But you’re the one who says there is no God, there’s no right, there’s no wrong, so we’re just having fun. We’re sick in the head, have a nice day.’

The moral of the tale? “If it happens to them, they probably would say, ‘Something about this just ain’t right,'” Robertson said.

alsof zij zich zorgen zouden moeten maken over gelijk welke god die gelijk wie daarbij fantaseert ...

op dat moment, en voor zolang zij leven, hebben die kerels van u slecht één zorg. en dat ben ik.

en niemand die mij succesvol heeft wijsgemaakt dat ik moet bidden tot iemand miraculeus mijn probleem komt oplossen, of meer nog dat ik 'de andere kaak' moet aanbieden ...

zonbron
30 maart 2015, 09:25
alsof zij zich zorgen zouden moeten maken over gelijk welke god die gelijk wie daarbij fantaseert ...

op dat moment, en voor zolang zij leven, hebben die kerels van u slecht één zorg. en dat ben ik.

en niemand die mij succesvol heeft wijsgemaakt dat ik moet bidden tot iemand miraculeus mijn probleem komt oplossen, of meer nog dat ik 'de andere kaak' moet aanbieden ...


Dikke 2!

https://www.youtube.com/watch?v=otCpCn0l4Wo

JBM
30 maart 2015, 09:40
Bewijs , aub ??

Dat zul je niet krijgen hoor. Ten eerste uiteraard omdat het allang vast staat dat normen en waarden niet vanuit religie ontstaan.

Daarnaast mag het duidelijk zijn dat deze wannabe jood iedere mogelijkheid aangrijpt om andersdenkenden te verketteren en zijn reli-onzin te spuien. Hij heeft blijkbaar iets tegen moslims, maar iedere objectieve buitenstaander moet vaststellen dat hij in net hetzelfde bedje ziek is.

Gipsy
30 maart 2015, 19:36
Moesten Vlamingen eens wat chauvinistischer zijn... het boeit de meeste ondernemers geen ene reet of hun bedrijf in Vlaamse handen blijft of overgenomen wordt door een buitenlandse overnemer. Frankrijk en Duitsland zijn op dat vlak veel chauvinistischer.

Wat er met de Generale Maatschappij in België gebeurd is, zou niet gebeuren in Frankrijk of Duitsland.

Absurd, in gelijk welk land ter wereld verkoopt men zijn bedrijf aan de meest biedende.

TheFourHorsemen
30 maart 2015, 20:18
Absurd, in gelijk welk land ter wereld verkoopt men zijn bedrijf aan de meest biedende.

Ik zou eens spitten in de geschiedenis van die zaak. Men heeft zelfs grote wetswijzigingen doorgevoerd naar aanleiding van die zaak.

TheFourHorsemen
30 maart 2015, 20:22
Ik heb het hier niet over kleine ondernemingen he, maar over ondernemingen van "nationaal belang". Zie je Gazprom al verkocht worden aan de meest biedende?

C2C
30 maart 2015, 22:43
En de spleetoogjes ?

Die zijn niet creatief genoeg. Buiten een interessante keuken, zijn dat vooral sweatshop-mensen die onze t-shirts stikken.

Met Afrikanen kunt ge nog op café, maar met Aziaten valt toch niet te klappe.

cookie monster
31 maart 2015, 03:00
Dat zul je niet krijgen hoor. Ten eerste uiteraard omdat het allang vast staat dat normen en waarden niet vanuit religie ontstaan.
Ik vrees er ook voor !!

Daarnaast mag het duidelijk zijn dat deze wannabe jood iedere mogelijkheid aangrijpt om andersdenkenden te verketteren en zijn reli-onzin te spuien. Hij heeft blijkbaar iets tegen moslims, maar iedere objectieve buitenstaander moet vaststellen dat hij in net hetzelfde bedje ziek is.
Ik lees minachting in al z'n antwoorden ivm anders-denkende ,
zeker ivm atheïsten & niet-gelovige mensen !!

Anna List
31 maart 2015, 12:30
Dat zul je niet krijgen hoor. Ten eerste uiteraard omdat het allang vast staat dat normen en waarden niet vanuit religie ontstaan.

Daarnaast mag het duidelijk zijn dat deze wannabe jood iedere mogelijkheid aangrijpt om andersdenkenden te verketteren en zijn reli-onzin te spuien. Hij heeft blijkbaar iets tegen moslims, maar iedere objectieve buitenstaander moet vaststellen dat hij in net hetzelfde bedje ziek is.

ach je moet daar begrip voor hebben, Arabieren onder elkaar.

Gipsy
31 maart 2015, 16:03
Ik heb het hier niet over kleine ondernemingen he, maar over ondernemingen van "nationaal belang". Zie je Gazprom al verkocht worden aan de meest biedende?

Rusland is dan ook een dictatuur.

Gipsy
31 maart 2015, 16:12
Die zijn niet creatief genoeg. Buiten een interessante keuken, zijn dat vooral sweatshop-mensen die onze t-shirts stikken.

Met Afrikanen kunt ge nog op café, maar met Aziaten valt toch niet te klappe.

Belachelijke en wereldvreemde toogpraat. De Chinezen zijn bezig het Westen aan het voorbij steken op alle gebied. En de productie van t-shirts wordt tegenwoordig gedelocaliseerd door Chinese bedrijven naar de Bangladesh. De Chinese lonen worden te duur.