PDA

View Full Version : China , de VS dragen neer op voortvluchtigen , 'Sky Net' ontketend


edward222
30 maart 2015, 09:05
krediet aan: Offshore News Flash (http://www.offshorenewsflash.com/) : http://www.offshorenewsflash.com/2015/03/27/china-us-bear-down-on-fugitives-sky-net-unleashed/

China zal de samenwerking met de Verenigde Staten op grote rechtszaken die gericht zijn op het repatriëren van corrupte Chinese ambtenaren verstopt in de VS, maar ook in beslag nemen van hun oneerlijk verkregen vermogen te versterken, zei een hoge ambtenaar van de Opperste Volksparket.

De opmerkingen volgde het nieuws dat een van China's meest gezochte voortvluchtigen wordt vervolgd wegens immigratie fraude en het witwassen van geld door de Amerikaanse wetshandhavingsinstanties.

Amerikaanse federale aanklagers bekend gemaakt op zaterdag hebben ze een procedure begonnen tegen Qiao Jianjun, een voormalig officier van China Grain Reserves Corp die wordt verdacht van fraude bij het verkrijgen van zijn immigratievisum toen hij in de Verenigde Staten. Hij wordt ook verdacht van de overdracht van 300 miljoen yuan ($ 48.400.000) naar de VS door middel van het witwassen van geld.

Ex-vrouw Qiao's werd gearresteerd door de FBI, en Qiao wordt gehouden. Het is het eerste geval van een vervolging door de Amerikaanse autoriteiten van een vermoedelijke corrupte ambtenaar uit China.

China heeft "een prioritaire lijst van vermeende Chinese corrupte ambtenaren" die geacht worden groot in de VS, en het heeft die lijst verstrekt aan de Amerikaanse autoriteiten om hun hulp te vragen, zei Xu Jinhui, directeur bij het procuraat anti-corruptie en omkoping bureau.

Ik tohught hun in een koude oorlog , hhhhmmm ... eventuele adviezen in dit nieuwsbericht jongens?
Is dit een goed nieuws of slecht nieuws ?

zonbron
30 maart 2015, 09:11
Voor alle duidelijkheid:

China’s central government has intensified efforts to hunt down corrupt officials who fled abroad by launching a major campaign, which aims to bring back a number of suspects this year by coordinating top authorities, China’s top anti-corruption body said on Thursday.

The campaign, code-named “Sky Net”, which aims to arrest a number of corrupt officials and persuade some who have fled to turn themselves in, will be launched in April, according to an official website.

The government said it is also determined to crack down on underground banks and offshore companies that help officials transfer embezzled money overseas.

Corruptie bestrijden is een mooie zaak, :thumbsup: China!

edward222
30 maart 2015, 09:24
Corruptie bestrijden is een mooie zaak, :thumbsup: China!


hoop dat China zal lukken in dit project.

Gipsy
30 maart 2015, 15:58
hoop dat China zal lukken in dit project.

In China worden reeds jaren corrupte officials en omkopers door dood met de kogel geexecuteerd. Corruptie kan natuurlijk nooit 100 procent uitgesloten worden in eender welk land ter wereld.

edward222
31 maart 2015, 04:54
In China worden reeds jaren corrupte officials en omkopers door dood met de kogel geexecuteerd. Corruptie kan natuurlijk nooit 100 procent uitgesloten worden in eender welk land ter wereld.

Ik ben het eens , de corruptie wordt beschouwd als onderdeel van de govenment baan, is er echt geen hoop voor corruptie ?

Gipsy
31 maart 2015, 06:46
Ik ben het eens , de corruptie wordt beschouwd als onderdeel van de govenment baan, is er echt geen hoop voor corruptie ?


Corruptie heerst in alle landen. en soms op een veel hogere schaal dan in China dat absoluut geen toploper is op dat gebied. In de rangschikking van 175 landen staan ze binnen de 100ste plaats.

Jay-P.
31 maart 2015, 09:18
Ik meen de gist te begrijpen dankzij het omgevingsgeluid maar kan de OP ook dat koeterwaals vertalen? Ik heb het niet over een dt foutje.