PDA

View Full Version : CD&V: "meer bevoegdheden voor Vlaanderen!"


Zeno!
3 maart 2003, 18:16
CD&V-voorzitter Stefaan Declerck heeft vandaag de confederalistische visie van de CD&V nogmaals onderstreept. In het VTM Nieuws verklaart hij:

- de gezondheidszorg MOET naar Vlaanderen
- Vlaanderen MOET fiscale en sociaal-economische autonomie krijgen
- mobilitiet (met o.a. de spoorwegen, luchthaven,...) MOET naar Vlaanderen

...En de VLD zegt juist hetzelfde...

Zoals u ziet komt een Unitair Belgie steeds dichterbij! :smilecol:

N-VA
3 maart 2003, 18:47
Alle Vlaamse partijen (behalve agalev) slaan meer en meer de Vlaamse weg in. Blijkbaar hebben ze allemaal door dat het zo niet verder kan. Ik ben blij met deze positieve evolutie.

Zeno!
3 maart 2003, 18:52
Klopt! Een heel gunstige evolutie. Maar omdat ik de "Vlaamse" CD&V nu nog niet helem�*�*l vertrouw stem ik toch N-VA! Kwestie van een duidelijk signaal te geven. :D

Zeno!
3 maart 2003, 19:20
"Wij stappen niet in een regering zonder een akkoord over meer Vlaamse autonomie!", zegt Declerck.

Dat staat genoteerd, Stefaan!! :D :D :D Woord houden!

Bruno*
3 maart 2003, 19:28
Ja woord houden. Roep de onafhankelijkheid uit :mrgreen: . Stefaan toch, die man komt uit St-Niklaas, wat wil je.

Luddo
3 maart 2003, 19:35
Alle Vlaamse partijen (behalve agalev) slaan meer en meer de Vlaamse weg in. Blijkbaar hebben ze allemaal door dat het zo niet verder kan. Ik ben blij met deze positieve evolutie.

Correctie:
Alle Vlaamse partijen (behalve Agalev) slaan meer en meer de Vlaamse weg in. Blijkbaar hebben ze allemaal door dat de verkiezingen in aantocht zijn en dat de Vlaamse kiezer van de partijen wat Vlaamse ruggengraat verwacht. Daarom deze hypochrisie. Wie daar in trapt is naief! Ik ben verontrust met deze evolutie maar uiteindelijk hebben we zo een opstoot van Vlaamsgezindheid al meer meegemaakt en hoeven we daar niet in trappen!.[/

Bruno*
3 maart 2003, 19:45
En met de hulp van onze Franstalige collegae en een stevige B.U.B.-opstoot slapen we weer op onze beide oren. :D

NBV
3 maart 2003, 21:09
Wees maar gerust, vuile flaminganten, België wordt weer Unitair.

Zelfs al moet er bloed vloeien. :twisted: :twisted:

BELGIË, BELGIË BOVEN ALLES!

NBV, VOORWAARTS!!!!

Zeno!
3 maart 2003, 21:11
Wees maar gerust, vuile flaminganten, België wordt weer Unitair.

Zelfs al moet er bloed vloeien. :twisted: :twisted:

BELGIË, BELGIË BOVEN ALLES!

NBV, VOORWAARTS!!!!

Bravo! Doe vooral zo verder! :D

Bruno*
4 maart 2003, 02:35
Als HIJ het al zegt :mrgreen:...dat had ik niet gedacht van jou, Zeno :oops:

zorroaster
6 maart 2003, 00:34
Wees maar gerust, vuile flaminganten, België wordt weer Unitair.

Zelfs al moet er bloed vloeien. :twisted: :twisted:

BELGIË, BELGIË BOVEN ALLES!

NBV, VOORWAARTS!!!!

Doet het eigenlijk geen pijn, zó stuitend dom te zijn?
In elk geval een mooi citaatje om de BUB'ers eens mee te confronteren, die zo graag liggen te krijsen dat we ze graag allemaal op de trein zouden zetten en België via een bloedige revolutie willen opblazen.

Patriot!
6 maart 2003, 13:10
BUB'ers? NBV is bij mijn weten geen BUB'er. U ziet blijkbaar overal BUB'ers. Breng eens een bezoekje aan een psychiater; de stress wordt u misschien een beetje te veel :(

zorroaster
6 maart 2003, 14:06
BUB'ers? NBV is bij mijn weten geen BUB'er. U ziet blijkbaar overal BUB'ers. Breng eens een bezoekje aan een psychiater; de stress wordt u misschien een beetje te veel :(

Begrijpend lezen, het is duidelijk niet uw sterkste kant. Wie enige mate van alfabetisering heeft, kan lezen dat ik stelde dat een belgicist, die hier overigens al op veel symphatiebetuigingen mocht rekenen van BLUB'ers, er niet voor terugschrok te dreigen met geweld en uitroeiing van andersdenkenden.
Waarop ik stelde dat het geen kwaad kon dat de BLUB'ers dat eens zouden lezen, zodat zij eens hun oude litanie van "gewelddadige" en "fascistische" flaminganten en vredelievende belgicisten zouden laten varen.

Bruno*
6 maart 2003, 15:26
Zozo, sympathiebetuigingen, waar?

Patriot!
6 maart 2003, 15:54
Ja, waar?

zorroaster
6 maart 2003, 18:50
Zozo, sympathiebetuigingen, waar?

Wanneer het belgicistische mierenbrein het nodig achtte in de topic "Zowat alle belgicistische zever in één keer weerlegd" Jan Vandenberghe nog eens persoonlijk collaboratie te verwijten, die vermoedelijk jaren voor zijn geboorte plaatsvond, achtte jij het leuk erop te reageren met een serie smilies.
Of waren dat sarcastische afkeurinen van zo'n infantiel gedrag?

Patriot!
6 maart 2003, 19:09
Wanneer Guderian iets zegt dat in jullie kraam past geven jullie hem toch ook gelijk. En dat betekent toch niet dat jullie allemaal bij de VlaemSSche Jongeren Mechelen zijn... of wel? :?

zorroaster
6 maart 2003, 19:10
Wanneer Guderian iets zegt dat in jullie kraam past geven jullie hem toch ook gelijk. En dat betekent toch niet dat jullie allemaal bij de VlaemSSche Jongeren Mechelen zijn... of wel? :?

Daarnet waren er zogenaamd geen symphatiebetuigingen geweest, nu worden er opeens vreemde vergelijkingen aangehaald... U mag trouwens ver gaan zoeken alvorens ik beledigende uitspraken van Guderian met smilies of symphatiebetuigingen ga beantwoorden!

Patriot!
6 maart 2003, 19:13
Dat waren geen sympathiebetuigingen aan de NBV als organisatie, of aan hun leider als persoon! Wij kennen die organisatie maar al te goed en vinden het een schande voor de Belgische Beweging! Maar als zij iets zeggen waar zij gelijk in hebben, dan zal ik niet aarzelen hen gelijk te geven! Wij praten met iedereen, en sluiten niemand uit!

zorroaster
6 maart 2003, 19:19
Dat waren geen sympathiebetuigingen aan de NBV als organisatie, of aan hun leider als persoon! Wij kennen die organisatie maar al te goed en vinden het een schande voor de Belgische Beweging! Maar als zij iets zeggen waar zij gelijk in hebben, dan zal ik niet aarzelen hen gelijk te geven! Wij praten met iedereen, en sluiten niemand uit!

Tiens... "Wij vinden hen een schande voor onze beweging, maar we praten wel met hen en sluiten hen niet uit!".

Als Geert Bourgeois dit zou zeggen over het Vlaams Blok, zouden jullie op je achterste poten hier staan krijsen dat je het altijd al geweten hebt (voor zover de meesten van jullie dit nog niet gedaan zouden hebben).
Bende hypocrieten!

Patriot!
6 maart 2003, 19:22
Hun gelijk geven wanneer ze ook daadwerkelijk gelijk hebben heeft niets te maken met "samenzweren", het is enkel eerlijkheid.

Als G. Annemans een waarheid als een koe, bv. "1 + 1 = 2" uitkraamt, gaat de Geert dan ook staan schreeuwen dat het niet waar is omdat de Gerolf het zegt?!

zorroaster
6 maart 2003, 19:32
Eén keer teveel.

zorroaster
6 maart 2003, 19:33
:lol: 2 keer geschreven

zorroaster
6 maart 2003, 19:33
Hun gelijk geven wanneer ze ook daadwerkelijk gelijk hebben heeft niets te maken met "samenzweren", het is enkel eerlijkheid.

Als G. Annemans een waarheid als een koe, bv. "1 + 1 = 2" uitkraamt, gaat de Geert dan ook staan schreeuwen dat het niet waar is omdat de Gerolf het zegt?!1

Ach zo, u geeft de NBV dus gelijk als zij uitroepen dat er wel wat bloed mag vloeien om België van de flaminganten te verlossen, of als hij Jan Van den Berghe een collaboratieverleden toedicht?

Patriot!
6 maart 2003, 21:20
Wij hebben hen toch geen gelijk gegeven wanneer zij stellen dat er bloed mag vloeien?

zorroaster
7 maart 2003, 13:41
Wij hebben hen toch geen gelijk gegeven wanneer zij stellen dat er bloed mag vloeien?

Wanneer hij collaboratieverledens ging bedenken waren jullie er als de kippen bij om als een debiel te staan grijnzen.

NBV
7 maart 2003, 13:42
De waarheid heeft zijn rechten.

Bruno*
7 maart 2003, 15:22
Tiens... "Wij vinden hen een schande voor onze beweging, maar we praten wel met hen en sluiten hen niet uit!".

Als Geert Bourgeois dit zou zeggen over het Vlaams Blok, zouden jullie op je achterste poten hier staan krijsen dat je het altijd al geweten hebt (voor zover de meesten van jullie dit nog niet gedaan zouden hebben).
Bende hypocrieten!


Praten is niet samenwerken.

Bruno*
7 maart 2003, 15:23
Zozo, sympathiebetuigingen, waar?


Wanneer het belgicistische mierenbrein het nodig achtte in de topic "Zowat alle belgicistische zever in één keer weerlegd" Jan Vandenberghe nog eens persoonlijk collaboratie te verwijten, die vermoedelijk jaren voor zijn geboorte plaatsvond, achtte jij het leuk erop te reageren met een serie smilies.
Of waren dat sarcastische afkeurinen van zo'n infantiel gedrag?

Gelieve de link aan te wijzen.

zorroaster
7 maart 2003, 17:28
De waarheid heeft zijn rechten.

Waarom die dan zo grof schenden, puberale fascist?

zorroaster
7 maart 2003, 17:29
Zozo, sympathiebetuigingen, waar?


Wanneer het belgicistische mierenbrein het nodig achtte in de topic "Zowat alle belgicistische zever in één keer weerlegd" Jan Vandenberghe nog eens persoonlijk collaboratie te verwijten, die vermoedelijk jaren voor zijn geboorte plaatsvond, achtte jij het leuk erop te reageren met een serie smilies.
Of waren dat sarcastische afkeurinen van zo'n infantiel gedrag?

Gelieve de link aan te wijzen.

http://www.politics.be/phpBB/v.php?t=1921&start=120

NBV
7 maart 2003, 17:31
Puberaal, zei de 17-jarige zorroaster :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

En nu ben ik ook nog een fascist, terwijl ik helemaal geen vlaemSSch-nationalist ben. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Voor alle duidelijkheid, ik ben 43, jochie.

zorroaster
7 maart 2003, 22:37
Puberaal, zei de 17-jarige zorroaster :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

En nu ben ik ook nog een fascist, terwijl ik helemaal geen vlaemSSch-nationalist ben. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Voor alle duidelijkheid, ik ben 43, jochie.

Goh, wat zette jij dan een bijzonder sterke imitatie neer van een dazende puber die hoopte met zijn extremistisch, hol geschreeuw aandacht te trekken. Misschien is het dan een ijdele poging om uit die midlife-crisis te raken? Er zijn er wel meer geweest die dan een uniform aantrekken en grote theoriëen komen verkondigen met behulp van wat slogans, menend dat ze daardoor indruk maken.
Zou je op 43 jaar nog niet beter moeten weten?

Ach ja, helemaal vergeten, alleen Vlaams-nationalisten zijn fascisten. Lui die oproepen het Rijnland, Zeeuws-Vlaanderen, Rwanda en Congo te heroveren en af en toe laten weten dat ze wel wat bloed willen laten vloeien om andersdenkenden uit de weg te ruimen, zijn brave democratisch denkende burgers. T is dat u het zelf weet! :lol: