PDA

View Full Version : Bejaardenmishandeling


4x
10 oktober 2004, 18:11
Steeds meer lees ik erover: bejaarden die mishandeld worden in een rusthuis (onder het mom van personeelsgebrek)

Pas nog in een boekje gelezen over hoe een kleinzoon zijn oma mishandelde, hij had zelfs het lef om haar in haar huis op te sluiten zonder telefoon, zonder sleutels, zonder eten... Stel je voor dat er brand zou uitgebroken zijn of dat het dame'tje een hartaanval gekregen zou hebben!!
Maandag was het een onderwerp bij Telefacts...

Gewoon gruwelijk wat die mensen wordt aangedaan...Van psychisch tot fysiek mishandelen, tot uithongeren toe zelfs! En dan zijn ze verbaasd als die mensjes sterven (geven ze ook hun fout natuurlijk niet toe)

Het ergste vond ik dit: Een oude dame moest naar wc, maar omdat er te weinig personeel was, mocht iedereen maar op een bepaald uur naar wc. Ze vroeg aan de verpleger of hij haar naar wc wou brengen, waarop de man haar in een rolstoel zet, haar 10 keer ronddraait en roept: het is jouw tijd niet! Jij mag alleen op dat uur, en ervoor en erna ga jij niet naar wc!!

En dat was nog maar 1 van de vele gruwelijkheden...

Ik weet 1 ding: als dit zo door gaat, ga ik met mijn toekomstige job die mensen helpen. Gelukkig is er in België een Centraal Meldpunt voor ouderenmis(be)handeling... Maar ik betwijfel of er iets te doen valt aan deze problematiek.

Ik word er gewoon depressief van, en ik hoop dat die mishandelaars zelf worden gefolterd tot ze het uitschreeuwen, en dat ze dan sterven aan een langzame, pijnlijke dood!

Nynorsk
10 oktober 2004, 19:01
Waar is de seks in dit topic? :?

Musketo
10 oktober 2004, 19:30
http://www.centaursite.com/photomorphs/hat.jpg


Voila , twee vliegen in één klap.

Dies
10 oktober 2004, 19:37
Waar is de seks in dit topic? :?Wacht nog even en dan gaat het hier over SM, bij bejaarden! ;-)

Musketo
10 oktober 2004, 21:08
Wacht nog even en dan gaat het hier over SM, bij bejaarden! ;-)

yummieeee... begin maar.

Vlaanderen Boven
10 oktober 2004, 21:09
Moeten gangbangs in rusthuizen kunnen of wordt dit als te gevaarlijk voor de gezondheid van de oudjes geacht?

Musketo
10 oktober 2004, 21:22
Moeten gangbangs in rusthuizen kunnen of wordt dit als te gevaarlijk voor de gezondheid van de oudjes geacht?

U bent duidelijk nog nooit in een bejaardenhuis geweest...:twisted:

schaduw
10 oktober 2004, 21:31
De enigste gangbang die ik in een rusthuis al heb mogen meemaken was een rolstoelaccident(je) bij de terugkeer na de zondagse mis.