Ghingis Khan
11 oktober 2004, 14:55
"De partij van het volk"
Zo luidt de kop van een artikel waarin De Standaard vandaag bericht over een
doorlichting die werd gemaakt door het onderzoeksbureau TNS-Media: "Zwartste
zondag. Post-electoraal onderzoek naar de verkiezingen van 13 juni 2004". In
wat volgt, zetten we enkele cijfers en feiten die De Standaard opsomde, op
een rijtje.
"Bijna 1 miljoen Vlamingen stemden op 13 juni voor het Vlaams Blok. Dat
waren 250.000 kiezers meer dan het jaar voordien. (...) Een maand na de
stembusslag, nadat de Vlaamse regering vorm had gekregen, was het
kiezerspubliek van het Vlaams Blok verder aangegroeid.
a.. Het Vlaams Blok beschikt over een trouw kiespubliek: "Meer dan 90% van
het electoraat uit 2003 bleef het Vlaams Blok trouw".
b.. "Het Vlaams Blok is alvast de grootste partij bij de beroepsactieve
bevolking. Maar sedert de vorige verkiezingen is ze eigenlijk doorgedrongen
in alle lagen van de bevolking".
c.. Het Vlaams Blok voerde een goede campagne: "De partij slaagde erin om
bijna 70% van haar potentieel (kiezers die het zich kunnen voorstellen om op
het Blok te stemmen) aan zich te binden. Geen enkele partij doet beter."
d.. Tot de door het Vlaams Blok best gebruikte campagnekanalen, behoren de
affiches en de pamfletten. Maar ook de gesprekken tussen familieleden,
vrienden en kenissen missen hun effect niet: "Niemand is nog beschaamd om in
persoonlijke kring te vertellen dat hij het Vlaams Blok verkiest."
e.. Bijna 80% van het Vlaams Blok-electoraat verkiest een
regeringsdeelname boven een oppositiekuur. Zo'n 60% ziet het Vlaams Blok
graag in een coalitie met CD&V-N-VA.
Commentaar overbodig...
Indeed.
--
Ghingis Khan
http://chinggiskhanfoundation.com/
http://www.khadag.org/
Zo luidt de kop van een artikel waarin De Standaard vandaag bericht over een
doorlichting die werd gemaakt door het onderzoeksbureau TNS-Media: "Zwartste
zondag. Post-electoraal onderzoek naar de verkiezingen van 13 juni 2004". In
wat volgt, zetten we enkele cijfers en feiten die De Standaard opsomde, op
een rijtje.
"Bijna 1 miljoen Vlamingen stemden op 13 juni voor het Vlaams Blok. Dat
waren 250.000 kiezers meer dan het jaar voordien. (...) Een maand na de
stembusslag, nadat de Vlaamse regering vorm had gekregen, was het
kiezerspubliek van het Vlaams Blok verder aangegroeid.
a.. Het Vlaams Blok beschikt over een trouw kiespubliek: "Meer dan 90% van
het electoraat uit 2003 bleef het Vlaams Blok trouw".
b.. "Het Vlaams Blok is alvast de grootste partij bij de beroepsactieve
bevolking. Maar sedert de vorige verkiezingen is ze eigenlijk doorgedrongen
in alle lagen van de bevolking".
c.. Het Vlaams Blok voerde een goede campagne: "De partij slaagde erin om
bijna 70% van haar potentieel (kiezers die het zich kunnen voorstellen om op
het Blok te stemmen) aan zich te binden. Geen enkele partij doet beter."
d.. Tot de door het Vlaams Blok best gebruikte campagnekanalen, behoren de
affiches en de pamfletten. Maar ook de gesprekken tussen familieleden,
vrienden en kenissen missen hun effect niet: "Niemand is nog beschaamd om in
persoonlijke kring te vertellen dat hij het Vlaams Blok verkiest."
e.. Bijna 80% van het Vlaams Blok-electoraat verkiest een
regeringsdeelname boven een oppositiekuur. Zo'n 60% ziet het Vlaams Blok
graag in een coalitie met CD&V-N-VA.
Commentaar overbodig...
Indeed.
--
Ghingis Khan
http://chinggiskhanfoundation.com/
http://www.khadag.org/