PDA

View Full Version : Topvrouw ACOD: "Het is voor u dat we staken"


Hypochonder
25 april 2015, 06:00
Geen machtiger vakbondsvrouw dan Chris Reniers (54), de rode patrones van de ambtenaren. Met haar ACOD legde ze woensdag het halve openbare leven lam. Tot ergernis van velen, maar in het belang van allen, claimt Reniers. "Het is voor u dat wij staken." Ja, ook voor u die zo graag kankert op de vakbonden. "Deze regering is de overheid aan het slopen. Ik proef een afkeer van openbare diensten en ambtenaren."

© belga.

© belga.
Hoe beleeft een stakingsleider een dag als woensdag? Hoera voor elke trein en elke bus die niet rijdt?
"Vergelijk het met een politicus op de dag van de verkiezingen. Na de eerste zes, zeven uitslagen weet die al of zijn partij gewonnen heeft of verloren. Ook op een stakingsdag is de teneur snel duidelijk. Nog voor de ochtendspits lopen de eerste telefoontjes binnen. Brussel-Noord blijft dicht? Yes! Brussel-Centraal ook? Mooi zo. Dan volgen De Lijn en bpost, de haven en de gevangenissen, de scholen en de lokale besturen. Ik had er al vroeg een goed gevoel bij."

Vreemd dat u een goed gevoel krijgt bij de hinder die u mensen berokkent.
"Ik schep daar geen plezier in. Het is niet dat wij graag staken. Echt niet. Maar als je dan toch staakt, wil je natuurlijk dat de impact zo groot mogelijk is. Zonder overlast lukt dat niet. Mensen moeten voelen wat ze dreigen te missen als deze regering ongestoord het mes blijft zetten in alle openbare diensten. De reiziger die woensdag stond te vloeken op de bus die niet kwam, moet beseffen dat die bus morgen misschien voorgoed wordt afgeschaft. Niet iedereen ergert zich trouwens op zo'n dag. Ik heb zelden meer steun en begrip gehoord dan woensdag."

Dan heeft u met andere mensen gesproken dan ik.
"Dat zal wel. Maar als mijn aanvoelen eenzijdig is, dan is het uwe dat dus ook."

Haalt ze überhaupt iets uit, uw staking? Brengt ze de regering tot inkeer?
"Zonder acties had die regering het gaspedaal nog veel dieper ingedrukt. Geregeld hoor je nu een minister zeggen dat we misschien toch even moeten nadenken voor we alle openbare diensten met de grond gelijk maken. Dat de besparingen onredelijk zijn en onevenwichtig. Tot dat inzicht zijn ze pas gekomen door ons vakbondsprotest. Zonder dat protest hadden de regeringen elke schroom overboord gegooid. Nu voelen ze: er is verzet en het wordt breed gedragen."


http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/2299061/2015/04/25/Topvrouw-ACOD-Het-is-voor-u-dat-we-staken.dhtml


Wat beuzelt dit wijf er op los. Het is al lang bewezen dat die stakingen enkel dienen omdat de vakbonden krampachtig aan hun macht en hun geldstromen vasthouden. Ze staken niet voor het algemeen belang, ze staken tegen één welbepaalde Vlaamse partij die hun macht aan het breken is.

Scherven A. Mok
25 april 2015, 06:39
Als dat al lang bewezen zou zijn dan hadden de vakbonden geen 3,2 miljoen leden. Dan leverde iedereen zijn lidkaart in. Neen deze regering is de grootste dievenregering ooit en zit elk gewoon gezin voor tien duizenden, zelfs honderduizenden euro's in de zak. Ze doet het alleen op zo'n manier dat je het niet beseft. En het is niet omwille van de vooruitgang of voor de toekomst maar om de babyboomer opsoupeerders te onderhouden.

De schoofzak
25 april 2015, 06:47
Op mijn beurt strijd ik tegen ouderwetse vakbonden, en strijd ik voor moderne vakbonden, dus zeker niet voor de huidige vakbonden,
en ik doe dat ook voor dat wijf dat momenteel die vakbond leidt;
en voor haar kinderen.

.

Scherven A. Mok
25 april 2015, 06:50
Op mijn beurt strijd ik tegen ouderwetse vakbonden, en strijd ik voor moderne vakbonden, dus zeker niet voor de huidige vakbonden,
en ik doe dat ook voor dat wijf dat momenteel die vakbond leidt;
en voor haar kinderen.

.

Iedereen gelooft u schoofzak. Echt.

kelt
25 april 2015, 07:09
Langs de ene kant wordt er gestaakt omdat enkele overheidsvakbonden problemen hebben met hun werkgever.Tot daaraan toe kan ik het begrijpen.
Langs de andere kant worden klanten gepest.Daar stopt mijn begrip.

Tot recent zagen we bij grote stakingen ook piketten uit de "privé" die andere mensen niet gerelateerd aan hun bedrijf hinderden bij sociale conflicten.

Ik mag er op wijzen,denk ik,dat al deze bedrijven inmiddels gesloten zijn of zeer serieus "gedownsized".....Wat die stakingen daar juist bijgebracht hebben is dus een raadsel.

Er wordt door de overheidsvakbonden op gewezen dat de "dienstverlening" in gedrang komt wegens de besparingen en afbouw in de overheid.
Dat is ongetwijfeld juist.
We gaan inderdaad van de pampermaatschappij op kosten van de werkenden naar de "le juste necessaire" voor diegenen die dienstverlening van de overheid NODIG hebben.
Een fundamenteel meningsverschil.....
Voor het uitzoeken van zulke zaken hebben we VERKIEZINGEN en niet "stakingen" .
En tenslotte,het opeten van de toekomst van een volgende generatie door de problemen NU moet STOPPEN.Dit is wat de huidige regering probeert te doen,en verdomme wat een hondenjob.Het is niet iedereen gegeven om "politiek beest" te zijn,ongeacht de verloning (die zeer laag is per gepresteerd uur!)

Hypochonder
25 april 2015, 07:38
Als dat al lang bewezen zou zijn dan hadden de vakbonden geen 3,2 miljoen leden. Dan leverde iedereen zijn lidkaart in. Neen deze regering is de grootste dievenregering ooit en zit elk gewoon gezin voor tien duizenden, zelfs honderduizenden euro's in de zak. Ze doet het alleen op zo'n manier dat je het niet beseft. En het is niet omwille van de vooruitgang of voor de toekomst maar om de babyboomer opsoupeerders te onderhouden.

Iedereen gelooft u schoofzak. Echt.

En iedereen gelooft u ook... Net zoals iedereen dat vakbondswijf zomaar gelooft.

de vuile muilekoek
25 april 2015, 07:43
Als dat al lang bewezen zou zijn dan hadden de vakbonden geen 3,2 miljoen leden. Dan leverde iedereen zijn lidkaart in. Neen deze regering is de grootste dievenregering ooit en zit elk gewoon gezin voor tien duizenden, zelfs honderduizenden euro's in de zak. Ze doet het alleen op zo'n manier dat je het niet beseft. En het is niet omwille van de vooruitgang of voor de toekomst maar om de babyboomer opsoupeerders te onderhouden.

Al dat jong grut komt van ergens zij groeien niet aan de bomen ... de pot moet niet altijd de ketel verwijten .... en het is niet waar ze moeten de vreemdelingen en asiel zoekers ONDERHOUDEN ! dat wel .

Bobke
25 april 2015, 08:01
Als dat al lang bewezen zou zijn dan hadden de vakbonden geen 3,2 miljoen leden. Dan leverde iedereen zijn lidkaart in. Neen deze regering is de grootste dievenregering ooit en zit elk gewoon gezin voor tien duizenden, zelfs honderduizenden euro's in de zak. Ze doet het alleen op zo'n manier dat je het niet beseft. En het is niet omwille van de vooruitgang of voor de toekomst maar om de babyboomer opsoupeerders te onderhouden.
En hoeveel zouden hun lidkaart inleveren als de vakbonden de werkloosheidsuitkeringen niet meer uitbetaalden?

Scherven A. Mok
25 april 2015, 08:14
En hoeveel zouden hun lidkaart inleveren als de vakbonden de werkloosheidsuitkeringen niet meer uitbetaalden?

Men kan daarvoor ook elders terecht.

Wapper
25 april 2015, 08:30
De uitspraken van dat mens doen me denken aan NMBS-voorman Jos Digneffe indertijd. Die gaf er ook altijd een draai aan dat de vakbond opkwam voor "de reizigers" :rofl:

Eyjafjallajökull
25 april 2015, 11:37
Denk ik dat nu maar, of was deze actie echt een flop ?

Jan van den Berghe
25 april 2015, 12:43
Wat beuzelt dit wijf er op los. Het is al lang bewezen dat die stakingen enkel dienen omdat de vakbonden krampachtig aan hun macht en hun geldstromen vasthouden. Ze staken niet voor het algemeen belang, ze staken tegen één welbepaalde Vlaamse partij die hun macht aan het breken is.

Eigenlijk is dit van dezelfde aard als die Waalse vakbondsvrouw die in een winkel wat amok ging maken. Alleen Reniers doet het nu met woorden: "Ik staak voor jullie, zelfs als zijn jullie niet akkoord". Kortom, anderen hebben niets te willen; iedereen moet maar naar de pijpen van de vakbond dansen.

Bobke
25 april 2015, 13:01
Men kan daarvoor ook elders terecht.
O jawel, maar het kost meer moeite.

Scherven A. Mok
25 april 2015, 14:50
O jawel, maar het kost meer moeite.

De hardwerkende fiere Vlaming is dus in feite een gemakzuchtige principeloze Vlaming volgens u.

De schoofzak
25 april 2015, 18:17
In order to save the village, we had to destroy it ...

Om jouw openbaar vervoer (of andere dienstverlening) te behouden, moeten we het eerst failliet laten gaan.

.

Scherven A. Mok
25 april 2015, 18:48
In order to save the village, we had to destroy it ...

Om jouw openbaar vervoer (of andere dienstverlening) te behouden, moeten we het eerst failliet laten gaan.

.

Dat is typisch fascisme. We breken alles af en beginnen met een schone lei.
Mij goed. Uw pensioenfonds is evengoed failliet he.

Libro
25 april 2015, 20:21
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/2299061/2015/04/25/Topvrouw-ACOD-Het-is-voor-u-dat-we-staken.dhtml


Wat beuzelt dit wijf er op los. Het is al lang bewezen dat die stakingen enkel dienen omdat de vakbonden krampachtig aan hun macht en hun geldstromen vasthouden. Ze staken niet voor het algemeen belang, ze staken tegen één welbepaalde Vlaamse partij die hun macht aan het breken is.

Wat ze zegt klinkt in elk geval logischer dan "we halen uw koopkracht onderuit voor uw eigen goed."

Bobke
26 april 2015, 07:56
De hardwerkende fiere Vlaming is dus in feite een gemakzuchtige principeloze Vlaming volgens u.
Waarom heeft hij anders een vakbond nodig?

Bobke
26 april 2015, 08:02
Wat ze zegt klinkt in elk geval logischer dan "we halen uw koopkracht onderuit voor uw eigen goed."
We blijven potverteren en schulden maken op de kap van ons nageslacht noemt ie logisch.

Vrijheideerst
26 april 2015, 11:40
We blijven potverteren en schulden maken op de kap van ons nageslacht noemt ie logisch.

Ja, dat is wat de kakbonden net willen met hun gestaak vermoed ik.

subocaj
26 april 2015, 12:07
We blijven potverteren en schulden maken op de kap van ons nageslacht noemt ie logisch.

De laatste 20 miljard Vlaamse schulden zijn gemaakt met N-VA erbij. En alle begrotingen waren zogenaamd in evenwicht.

Maar nu weet niemand van niets. Supertsjeven.

Scherven A. Mok
26 april 2015, 12:18
Waarom heeft hij anders een vakbond nodig?

Om een macht tegen andere machten te vormen en niet over zich heen te laten lopen.

Bobke
26 april 2015, 12:37
De laatste 20 miljard Vlaamse schulden zijn gemaakt met N-VA erbij. En alle begrotingen waren zogenaamd in evenwicht.

Maar nu weet niemand van niets. Supertsjeven.
En hoeveel schulden zijn gemaakt in dezelfde periode zonder N-VA erbij ?
Ge gaat mij toch niet vertellen dat men toen meer kon doen met een € ?
Uitverkopen van eigendommen kan men niet blijven doen.
En waar men komt met foefelen zien we in Griekenland.

subocaj
26 april 2015, 12:58
En hoeveel schulden zijn gemaakt in dezelfde periode zonder N-VA erbij ?
Ge gaat mij toch niet vertellen dat men toen meer kon doen met een € ?
Uitverkopen van eigendommen kan men niet blijven doen.
En waar men komt met foefelen zien we in Griekenland.

En hebben ze nu toch toevallig ook eigendommen verkocht met deze regering.
Zouden we niet eens gaan uitzoeken aan wie?

Als je toch wil tellen, 20 miljard op 5 jaar, hoeveel is dat op 50 jaar?
Is dat niet toevallig de helft van de Belgische staatsschuld van de laatste 50 jaar met anderen aan de macht?
De kracht van verandering zit in dezelfde cijfers, alleen de kleinen moeten wat meer betalen om de groten zeker niets tekort te doen.

subocaj
26 april 2015, 13:33
En hoeveel schulden zijn gemaakt in dezelfde periode zonder N-VA erbij ?
Ge gaat mij toch niet vertellen dat men toen meer kon doen met een € ?
Uitverkopen van eigendommen kan men niet blijven doen.
En waar men komt met foefelen zien we in Griekenland.

Die hebben al bijna 100 miljard extra binnen van de rest van de alleenzaligmakende EU.
Over dezelfde periode?
20 miljard per 5 jaar loopt aardig op over 50 jaar en dat dan nog alleen voor ons Vlaanderen land.

Libro
27 april 2015, 01:02
We blijven potverteren en schulden maken op de kap van ons nageslacht noemt ie logisch.

Dat ze dan ook werk maken van een vermogensbelasting en een vermogenswinstbelasting.

De schoofzak
27 april 2015, 07:17
En hebben ze nu toch toevallig ook eigendommen verkocht met deze regering.
Zouden we niet eens gaan uitzoeken aan wie?

Als je toch wil tellen, 20 miljard op 5 jaar, hoeveel is dat op 50 jaar?
Is dat niet toevallig de helft van de Belgische staatsschuld van de laatste 50 jaar met anderen aan de macht?
De kracht van verandering zit in dezelfde cijfers, alleen de kleinen moeten wat meer betalen om de groten zeker niets tekort te doen.

Mochten we allemaal met een Lada rijden, behalve natuurlijk die enkelingen die blijven weigeren om een lidkaart van de communistische partij te kopen (die moeten maar met de oude trammen zich verplaatsen), dan geloof ik best dat er minder staatsschuld zou zijn.
Onder andere omdat niemand staatspapier zou kunnen opkopen, wegens onvoldoende inkomsten.

.

de vuile muilekoek
27 april 2015, 07:27
Dat ze dan ook werk maken van een vermogensbelasting en een vermogenswinstbelasting.

Ja dien PVV ar of hoe is zin naam weer ... die gestoorde gek die alles en iedereen arm wil maken (ik heb heel mijn kindertijd armoe gezien ) en heel mijn leven GEWERKT om geen armoe te hebben en dan komen zo'n gestoorde zotten alles afpakken .... dien gasten verdienen de galg die zoiets willen opdringen aan de bevolking ....weet je vooraleer je aan politiek zou mogen doen zou je een psychologie test van hoog niveau moeten ondergaan of je wel geschikt zijt in je hoofd. Da ze dat maar eerst eens uitvinden...

Bobke
27 april 2015, 07:41
Dat ze dan ook werk maken van een vermogensbelasting en een vermogenswinstbelasting.
Ja ik weet het, het nieuwe toverwoord.
Dat ze daar niet aan gedacht hebben toen ze zelf aan de macht waren en de rente nog hoog.
Hoe is het ook weer.
De beste schippers staan aan wal?

Nems
27 april 2015, 09:55
Dat ze dan ook werk maken van een vermogensbelasting en een vermogenswinstbelasting.

Laat de vakbonden dan ook maar eens rechtspersoonlijkheid krijgen.
Dat zou al veel veranderen.

Dat dit nog steeds niet zo is vind ik onbegrijpelijk!

Gipsy
29 april 2015, 20:59
[

Gipsy
29 april 2015, 21:01
Dat ze dan ook werk maken van een vermogensbelasting en een vermogenswinstbelasting.

Laat ze maar doen. De echte rijken hebben toch niets op eigen naam.

Tavek
30 april 2015, 14:56
Laat de vakbonden dan ook maar eens rechtspersoonlijkheid krijgen.
Dat zou al veel veranderen.

Dat dit nog steeds niet zo is vind ik onbegrijpelijk!

Dat is aan de vakbonden om zelf te kiezen.

Of ben jij bij de oprichting van je vennootschap gedwongen om een bepaalde vorm te kiezen ?

Eyjafjallajökull
30 april 2015, 17:40
Dat is aan de vakbonden om zelf te kiezen.

Of ben jij bij de oprichting van je vennootschap gedwongen om een bepaalde vorm te kiezen ?

Als je een vennootschap opricht, onder welke vorm dan ook, heb je rechtspersoonlijkheid.

MILOURAKKER
6 mei 2015, 01:49
Ja dien PVV ar of hoe is zin naam weer ... die gestoorde gek die alles en iedereen arm wil maken (ik heb heel mijn kindertijd armoe gezien ) en heel mijn leven GEWERKT om geen armoe te hebben en dan komen zo'n gestoorde zotten alles afpakken .... dien gasten verdienen de galg die zoiets willen opdringen aan de bevolking ....weet je vooraleer je aan politiek zou mogen doen zou je een psychologie test van hoog niveau moeten ondergaan of je wel geschikt zijt in je hoofd. Da ze dat maar eerst eens uitvinden...

Ik hoef mij dan niet de vraag te stellen of jij erbij bent of niet

MILOURAKKER
6 mei 2015, 01:49
Ja dien PVV ar of hoe is zin naam weer ... die gestoorde gek die alles en iedereen arm wil maken (ik heb heel mijn kindertijd armoe gezien ) en heel mijn leven GEWERKT om geen armoe te hebben en dan komen zo'n gestoorde zotten alles afpakken .... dien gasten verdienen de galg die zoiets willen opdringen aan de bevolking ....weet je vooraleer je aan politiek zou mogen doen zou je een psychologie test van hoog niveau moeten ondergaan of je wel geschikt zijt in je hoofd. Da ze dat maar eerst eens uitvinden...

Ik hoef mij dan niet de vraag te stellen of jij erbij bent of niet

Another Jack
6 mei 2015, 09:26
Ja, dat is wat de kakbonden net willen met hun gestaak vermoed ik.

Zou je ze ook zo noemen, moesten ze op een dag bij u aankloppen om voor hen te werken?

daiwa
7 mei 2015, 01:36
Laat de vakbonden dan ook maar eens rechtspersoonlijkheid krijgen.
Dat zou al veel veranderen.

Dat dit nog steeds niet zo is vind ik onbegrijpelijk!

2 !!