PDA

View Full Version : Puik flikkenwerk!!


BigF
5 mei 2015, 06:26
De motorrijder die aan't wheelie-en was op de ring is gevat.

De man is geïdentificeerd omdat hij door een tweede bestuurder is gefilmd. Een andere bestuurder had de stuntrijder eveneens gefilmd, maar op dat filmpje was zijn nummerplaat niet leesbaar. Op het tweede filmpje is dat wel het geval.

‘Hij is gevat dankzij doorgedreven onderzoekswerk.

Eat that, Sherlock.
In slechts 1 op de 2 filmpjes is zijn nummerplaat te lezen en de flikken hebben hem al!
Hoe doen ze dat toch, onze lokale CSI-ers.

Hypochonder
5 mei 2015, 06:28
Dit was dan ook een zaak met de allerhoogste prioriteit en in het belang van iedereen. Stel dat die kerel nog eens op zijn achterwiel op de ring reed...

Anna List
5 mei 2015, 08:36
hij leek mij zijn moto anders beter onder controle te hebben dan menig bomma haar e-velo ...

De schoofzak
5 mei 2015, 10:08
Motorrijders mogen van mij op één wiel, of zelfs op geen wielen, rijden zoveel ze willen, maar niet op plaatsen waar ze terecht kunnen komen onder de wielen van automobilisten die met die motorrijder niets te maken hebben.
En ook liefst met een verzekering die er voor zorgt dat bij ongeval de ziekenkas niet moet aangesproken worden.

In zijn eigen belang zou zijn rijbewijs dubbel ingetrokken mogen worden:
- een maand volledige intrekking, dus ook voor de auto
- een paar jaar het gedeelte "moto", met verplichting tot herhaling van het theoretisch examen, en de nodige psychologische onderzoeken. Het praktisch examen moet hij niet herdoen, want ik geloof echt wel dat hij zijn machine veilig kan bedienen als hij zijn zotte kuren achterwege kan laten.

Allez kom, nog 1000 euro effectieve boete, en 4000 boete voorwaardelijk voor vijf jaar. Vijf jaar veilig rijden, en hij moet die 4000 niet betalen. Toch galant van mijnentwege.

.

jogo
5 mei 2015, 10:32
laatste nieuws:
De motorijder heeft zichzelf aangegeven, de dienstdoende flik verklaarde zijn nummerplaat nu zelfs met één oog te kunnen lezen.
Als verzachtende omstandigheid opperde de motorijder dat het voorwiel toch onvoldoende profiel had.

Klojo eerste klas
5 mei 2015, 11:28
laatste nieuws:
De motorijder heeft zichzelf aangegeven, de dienstdoende flik verklaarde zijn nummerplaat nu zelfs met één oog te kunnen lezen.
Als verzachtende omstandigheid opperde de motorijder dat het voorwiel toch onvoldoende profiel had.
En er was zoveel tegenwind dat dat voorwiel vanzelf omhoog ging

Xenophon
5 mei 2015, 11:37
Motorrijders mogen van mij op één wiel, of zelfs op geen wielen, rijden zoveel ze willen, maar niet op plaatsen waar ze terecht kunnen komen onder de wielen van automobilisten die met die motorrijder niets te maken hebben.
En ook liefst met een verzekering die er voor zorgt dat bij ongeval de ziekenkas niet moet aangesproken worden.

In zijn eigen belang zou zijn rijbewijs dubbel ingetrokken mogen worden:
- een maand volledige intrekking, dus ook voor de auto
- een paar jaar het gedeelte "moto", met verplichting tot herhaling van het theoretisch examen, en de nodige psychologische onderzoeken. Het praktisch examen moet hij niet herdoen, want ik geloof echt wel dat hij zijn machine veilig kan bedienen als hij zijn zotte kuren achterwege kan laten.

Allez kom, nog 1000 euro effectieve boete, en 4000 boete voorwaardelijk voor vijf jaar. Vijf jaar veilig rijden, en hij moet die 4000 niet betalen. Toch galant van mijnentwege.

.

Waar staat het in de wet dat een motorrijder niet op één wiel mag rijden?

Je neemt regelmatig het woord 'veilig' in de mond, heeft hij een accident veroorzaakt misschien?

Scherven A. Mok
5 mei 2015, 13:12
Heel Antwerpen hangt vol reclame voor de flikken. Tot op de bussen en trams toe. Ze pesten je rot en je bent er geen zak mee als je ze nodig hebt dus trachten ze hun imago wat op te poetsen met reclamecampagnes. De helft van het budget van de stad gaat al naar de flikken, meer dan naar onderwijs, en nu gaan ze nog wat opdoen aan publicitaire campagnes. Ik zie al honderden flikken en tientallen combi's per etmaal in het echt, al die posters en andere virtuele en visuele technieken maken dat ik het gevoel krijg dat de helft van de stad flikken zijn. Ne mens kan al niet meer gerust zonder handen fietsen.

De schoofzak
5 mei 2015, 13:50
Waar staat het in de wet dat een motorrijder niet op één wiel mag rijden?

Je neemt regelmatig het woord 'veilig' in de mond, heeft hij een accident veroorzaakt misschien?

Letterlijk staat dat nergens, dacht ik,
maar ze pakken je, terecht natuurlijk, hier op:

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.

8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.

.

Xenophon
5 mei 2015, 13:56
Letterlijk staat dat nergens, dacht ik,
maar ze pakken je, terecht natuurlijk, hier op:

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.



.

Als die mens op zijn achterwiel meermaals de ring heeft gedaan zonder ongelukken, dan komt het me voor dat hij aan die voorwaarden zonder problemen voldoet.


Het is tenslotte niet zo dat die man moet gestraft worden omdat jij - of wie dan ook - niet veilig op je achterwiel kan rijden.

BigF
5 mei 2015, 15:32
Iemand die deftig kan wheelie-en kan ondertussen probleemloos sturen (dat doe je op een moto immers meer met je lichaam dan met je handen), remmen, schakelen, pinken en een middelvinger opsteken. Kortom; alle nodige rijbewegingen maken.

Voor mensen die nooit op een moto hebben gezeten kan dat raar klinken maar in principe kan hij alle nodige rijbewegingen uitvoeren en heeft hij zijn voertuig goed in de hand. Dat laatste bewijst hij trouwens door te wheelie-en. Iemand die zijn voertuig niet goed in de hand heeft kan niet wheelie-en.

Overigens; je voertuig goed in de hand hebben... Hoe zit dat dan met skateboards?

De schoofzak
5 mei 2015, 16:03
Als die mens op zijn achterwiel meermaals de ring heeft gedaan zonder ongelukken, dan komt het me voor dat hij aan die voorwaarden zonder problemen voldoet.


Het is tenslotte niet zo dat die man moet gestraft worden omdat jij - of wie dan ook - niet veilig op je achterwiel kan rijden.

Mij komt het me voor dat hij vrijwillig maar volledig nodeloos zijn risico op een ongeval verhoogt, zelfs al is het in lichte mate indien hij een circusartiest zou zijn. En bij elk ongeval is er het risico dat anderen betrokken geraken.
Openbaar verkeer is anders dan een show op een demonstratiepiste.
Zo is er nog nooit kritiek gekomen op het al decennia lang ingevoerde verbod om zonder handen te fietsen. Gezond boerenverstand ...

Rijbewijs kwijt nondedju, zoals ik al eer zei in dit draadje.

.

Xenophon
5 mei 2015, 16:33
Mij komt het me voor dat hij vrijwillig maar volledig nodeloos zijn risico op een ongeval verhoogt, zelfs al is het in lichte mate indien hij een circusartiest zou zijn. En bij elk ongeval is er het risico dat anderen betrokken geraken.
Openbaar verkeer is anders dan een show op een demonstratiepiste.
Zo is er nog nooit kritiek gekomen op het al decennia lang ingevoerde verbod om zonder handen te fietsen. Gezond boerenverstand ...

Rijbewijs kwijt nondedju, zoals ik al eer zei in dit draadje.

.

Op welke manier, want in de realiteit zien we dat de man op één hetzij op twee wielen geen ongelukken meemaakt.

En fietsen zonder handen, eens dat je kan fietsen is dat het eerste dat je leert, iedereen rijdt al wel eens zonder handen op de fiets, waar zijn die tienduizenden ongevallen dan als dit zo onveilig is dat er een aparte wet voor in leven is geroepen?

vlijmscherp
5 mei 2015, 16:39
Waar staat het in de wet dat een motorrijder niet op één wiel mag rijden?

Je neemt regelmatig het woord 'veilig' in de mond, heeft hij een accident veroorzaakt misschien?

Moet je dan eerst een ongeluk gehad hebben vooraleer je onveilig rijdt?

Xenophon
5 mei 2015, 16:42
Moet je dan eerst een ongeluk gehad hebben vooraleer je onveilig rijdt?

Nee hoor, je kan tien accidenten meegemaakt hebben en nog steeds veilig rijden.

En er zijn mensen die veiliger kunnen rijden op één wiel dan anderen op twee, nochtans zwijgt men stil over die mensen en pakt men diegene aan die op één wiel veilig rijdt.

griezel
5 mei 2015, 17:14
Heel Antwerpen hangt vol reclame voor de flikken. Tot op de bussen en trams toe. Ze pesten je rot en je bent er geen zak mee als je ze nodig hebt dus trachten ze hun imago wat op te poetsen met reclamecampagnes. De helft van het budget van de stad gaat al naar de flikken, meer dan naar onderwijs, en nu gaan ze nog wat opdoen aan publicitaire campagnes. Ik zie al honderden flikken en tientallen combi's per etmaal in het echt, al die posters en andere virtuele en visuele technieken maken dat ik het gevoel krijg dat de helft van de stad flikken zijn. Ne mens kan al niet meer gerust zonder handen fietsen.

Wat doen die mensen in feite heel den dag, behalve boete's geven aan wietrokers ? Opzij kijken als er échte misdadigers afkomen ?

BigF
5 mei 2015, 17:33
Wat doen die mensen in feite heel den dag, behalve boete's geven aan wietrokers ? Opzij kijken als er échte misdadigers afkomen ?

De in beslag genomen wiet oproken, tiens.
't Zijn ook maar mensen...

De schoofzak
6 mei 2015, 10:35
Op welke manier, want in de realiteit zien we dat de man op één hetzij op twee wielen geen ongelukken meemaakt.

En fietsen zonder handen, eens dat je kan fietsen is dat het eerste dat je leert, iedereen rijdt al wel eens zonder handen op de fiets, waar zijn die tienduizenden ongevallen dan als dit zo onveilig is dat er een aparte wet voor in leven is geroepen?

Ik vind het zo zonneklaar dat op één wiel rijden als je er twee hebt, op de ring rond Brussel dan nog wel, meer risico met zich mee brengt, dat ik jouw opmerkingen maar muggenzifterij en haarklieverij vind.

Ik zie derhalve geen argumenten om mijn mening te herzien:

rijbewijs afpakken voor een tijdje, nondedju !

.

Xenophon
6 mei 2015, 10:39
Ik vind het zo zonneklaar dat op één wiel rijden als je er twee hebt, op de ring rond Brussel dan nog wel, meer risico met zich mee brengt, dat ik jouw opmerkingen maar muggenzifterij en haarklieverij vind.

Ik zie derhalve geen argumenten om mijn mening te herzien:

rijbewijs afpakken voor een tijdje, nondedju !

.

Hier zijn we er, 'jij vindt,' en met de feiten houden we verder geen rekening.

Want de realiteit bewijst dat die mens beter rijdt op één wiel - zonder accidenten, dan jij op twee wielen.

The Paulus Experience
6 mei 2015, 11:34
Ik zou beweren dat ik een klapband had vooraan, en geen andere keuze had voor mijn eigen veiligheid en die van de andere weggebruikers.

Anna List
6 mei 2015, 11:50
Ik zou beweren dat ik een klapband had vooraan, en geen andere keuze had voor mijn eigen veiligheid en die van de andere weggebruikers.

zolang ge achter uwe computer zit toch

Scherven A. Mok
6 mei 2015, 13:02
Wat doen die mensen in feite heel den dag, behalve boete's geven aan wietrokers ? Opzij kijken als er échte misdadigers afkomen ?

Fietsers lastig vallen die per ongeluk in nog niet naar de wet aangepaste eenrichtingsstraten verzeild geraken.

Henri1
6 mei 2015, 13:18
De motorrijder die aan't wheelie-en was op de ring is gevat.



Eat that, Sherlock.
In slechts 1 op de 2 filmpjes is zijn nummerplaat te lezen en de flikken hebben hem al!
Hoe doen ze dat toch, onze lokale CSI-ers.

Wat een gedoe weer zeg .....
Op de beelden van die gevaarlijk crimineel die een Wheelie maakte waren geen andere auto's te zien.

Echt weer een vlaamse-rakkertjes-reflex om een heksenjacht op deze man te ontketenen.

Klojo eerste klas
6 mei 2015, 15:26
Hier zijn we er, 'jij vindt,' en met de feiten houden we verder geen rekening.

Want de realiteit bewijst dat die mens beter rijdt op één wiel - zonder accidenten, dan jij op twee wielen.

Kan je zo rijdend remmen zonder op je donder te donderen als er bijv. een auto te dicht langs komt rijden (links, rechts of achteraan, mij om 't even) ?

vlijmscherp
6 mei 2015, 15:36
Wat een gedoe weer zeg .....
Op de beelden van die gevaarlijk crimineel die een Wheelie maakte waren geen andere auto's te zien.

Echt weer een vlaamse-rakkertjes-reflex om een heksenjacht op deze man te ontketenen.

dus omdat er op de beelden geen auto's te zien waren, zijn er sowieso geen auto's in de buurt?

Xenophon
6 mei 2015, 15:43
Kan je zo rijdend remmen zonder op je donder te donderen als er bijv. een auto te dicht langs komt rijden (links, rechts of achteraan, mij om 't even) ?

Natuurlijk.

The Paulus Experience
6 mei 2015, 15:43
zolang ge achter uwe computer zit toch

Tja, ik rij wel met een motorfiets, maar altijd op beide wielen.
Het probleem zal zich niet stellen

The Paulus Experience
6 mei 2015, 15:49
Natuurlijk.

Dat zal het dan ook zijn.
Aan die snelheid is het rijtuig niet te besturen zoals het normaal bedoeld is.
Grootste remkracht zit trouwens op het voorwiel.

Levensgevaaeerlijke situatie, niet goed te praten door de zogenaamde controle en ervaring die de bestuurder over het voertuig zou hebben.
Dergelijke stunts tonen aan dat de bestuurder geen controle over zichzelf heeft, wat deze ook zelf toegeeft trouwens

De schoofzak
6 mei 2015, 15:59
Wat een gedoe weer zeg .....
Op de beelden van die gevaarlijk crimineel die een Wheelie maakte waren geen andere auto's te zien.

Echt weer een vlaamse-rakkertjes-reflex om een heksenjacht op deze man te ontketenen.

De Ring rond Brussel was leeg op dat ogenblik.

Dat gebeurt toch wel twee keers per jaar gedurende drie seconden.
De rest van de tijd is het ofwel file, ofwel schurkt het tegen file aan.


Edit: en heksenjacht ??? Hij beging een gevaarlijke overtreding, het filmpje kwam op de sociale media. De flikken communiceren dat ze het gaan onderzoeken, en wonder boven wonder: één andere automobilist bezorgt hen een tweede filmpje van hetzelfde incident.
Is dat nu heksenjacht ? Hebben ze huiszoekingen gehouden bij alle motorrijders die met hetzelfde type moto rijden ?

.

De schoofzak
6 mei 2015, 16:03
Hier zijn we er, 'jij vindt,' en met de feiten houden we verder geen rekening.

Want de realiteit bewijst dat die mens beter rijdt op één wiel - zonder accidenten, dan jij op twee wielen.

Ik rij inderdaad ook wel al een tijdje op twee wielen. Een Honda namelijk.

En ik wil forummen over vele zaken en met veel dingen rekening houden, maar er zijn grenzen hé zeg.

.

Pandareus
6 mei 2015, 16:30
Ik rij inderdaad ook wel al een tijdje op twee wielen. Een Honda namelijk.

En ik wil forummen over vele zaken en met veel dingen rekening houden, maar er zijn grenzen hé zeg.

.

Jij bent idd het Goldwing type. 8-)

Henri1
6 mei 2015, 17:52
dus omdat er op de beelden geen auto's te zien waren, zijn er sowieso geen auto's in de buurt?

U veronderstelt dat er auto's in de buurt zijn ?

The Paulus Experience
6 mei 2015, 18:07
Jij bent idd het Goldwing type. 8-)

Meer een Pan European (weinig waarschijnlijk) of eerder een Deauville type
Misschien zo'n caféshopperke.

Henri1
6 mei 2015, 19:15
Meer een Pan European (weinig waarschijnlijk) of eerder een Deauville type
Misschien zo'n caféshopperke.

Liever een vette V-MAX.

Bobke
6 mei 2015, 19:16
U veronderstelt dat er auto's in de buurt zijn ?

Gij veronderstelt wel dat er geen auto's op de Brusselse ring rijden.

Henri1
6 mei 2015, 21:09
Gij veronderstelt wel dat er geen auto's op de Brusselse ring rijden.

Straffer nog. Ik zie naast die motorrijder geen auto's in beeld. U wel ?

Ratatosk
6 mei 2015, 21:17
Ik dacht dat BigF dit zou plaatsen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2311391/2015/05/06/Pumba-Mickey-Mouse-en-Robin-Hood-opgepakt-voor-diefstal-wit-konijn-nog-spoorloos.dhtml

groentje
6 mei 2015, 22:46
Toch wel straf dat die beelden dan werden genomen aan eenzelfde snelheid. Een drone?

fbpolitics
7 mei 2015, 01:28
Ja het is een heksenjacht op deze bestuurder, want er staat nergens in de wet dat je niet mag rijden op 1 wiel. En ik heb wel degelijk de indruk dat deze bestuurder voldoende ervaring heeft. Dus wat doet hij fout?

MAAR

zet zelf eens een foto online van bv. mensen die hebben gestolen in uw huis, zaak... en jij zal dubbel slachtoffer zijn !

Kwestie van prioriteiten...

In BE is het heel eenvoudig: het moet opbrengen. En het verkeer is HET perfect medium daarvoor: weinig gevaar voor de politie + grote opbrengsten.

.

BigF
7 mei 2015, 08:53
Is wheelie-en op de ring gevaarlijk of niet? Daar was het mij in deze draad niet om te doen.

Mij was het te doen om het feit dat de flikken iets simpel als een nummerplaat aflezen op een filmpje "doorgedreven onderzoekswerk" noemen.

Dat vind ik veel interessanter om eens over na te denken dan over een wheelie-ende motorrijder.

Klojo eerste klas
7 mei 2015, 11:35
Is wheelie-en op de ring gevaarlijk of niet? Daar was het mij in deze draad niet om te doen.

Mij was het te doen om het feit dat de flikken iets simpel als een nummerplaat aflezen op een filmpje "doorgedreven onderzoekswerk" noemen.

Dat vind ik veel interessanter om eens over na te denken dan over een wheelie-ende motorrijder.
Er staan én cijfers én letters op zo'n nummerplaat, hé.... Da's dus in 2 lijsten opzoekingen doen..... En als er dan nog van die rare tekens zoals streepjes tussen zitten.... :twisted:

BigF
7 mei 2015, 11:38
Er staan én cijfers én letters op zo'n nummerplaat, hé.... Da's dus in 2 lijsten opzoekingen doen..... En als er dan nog van die rare tekens zoals streepjes tussen zitten.... :twisted:

:-D

Klojo eerste klas
7 mei 2015, 11:45
:-D

Eila, da's niet om te lachen hé.... Da's namelijk een vraag uit 't flikkenexamen. Ik heb daar ook eens aan meegedaan....open-boek-examen. Maar ik kreeg toch wel een boek dat dicht was zeker.... Gebuisd, natuurlijk. :oops:

Xenophon
7 mei 2015, 12:18
Is wheelie-en op de ring gevaarlijk of niet? Daar was het mij in deze draad niet om te doen.

Mij was het te doen om het feit dat de flikken iets simpel als een nummerplaat aflezen op een filmpje "doorgedreven onderzoekswerk" noemen.

Dat vind ik veel interessanter om eens over na te denken dan over een wheelie-ende motorrijder.

Dat is ook doorgedreven onderzoekswerk.

Voor Belgische flikken weliswaar.

We hebben het over mensen die, als de stekker van het copy machine uit het stopcontact ligt, een expert moeten laten komen om die stekker terug in het stopcontact te steken.

We hebben het over mensen die bij mij tijdens een huiszoeking een PC scanner in beslag namen omdat je een 'politiescanner' niet mag bezitten. Ze dachten dat 'PC scanner' voor 'politiescanner' stond.

Anna List
7 mei 2015, 12:30
Er staan én cijfers én letters op zo'n nummerplaat, hé.... Da's dus in 2 lijsten opzoekingen doen..... En als er dan nog van die rare tekens zoals streepjes tussen zitten.... :twisted:

ola, first things first !

... "wie heet'er godverdoemme de laajsten met de nummerplakken ni op zn pleuts gelee ??"