PDA

View Full Version : Doordenkertje


The Syndrome
11 mei 2015, 11:56
Ik heb een probleem , een zwaar probleem .
Mijn belastingsbrief is nog niet toegekomen , de meeste hebben hem al gehad .
Anderzijds , vorig jaar heeft mijn verzekeringsagente mijn brief elektronisch ingevuld , of ze mijn gewone papieren brief daarvoor heeft nodig gehad heeft weet ik niet .
Misschien krijg ik simpelweg geen brief meer door dat elektronisch gedoe .
Je kan ook zeggen , vraag het aan u agente maar die zit op Aruba , deels met mijn geld .

Xenophon
11 mei 2015, 12:05
Ik heb een probleem , een zwaar probleem .
Mijn belastingsbrief is nog niet toegekomen , de meeste hebben hem al gehad .
Anderzijds , vorig jaar heeft mijn verzekeringsagente mijn brief elektronisch ingevuld , of ze mijn gewone papieren brief daarvoor heeft nodig gehad heeft weet ik niet .
Misschien krijg ik simpelweg geen brief meer door dat elektronisch gedoe .
Je kan ook zeggen , vraag het aan u agente maar die zit op Aruba , deels met mijn geld .

Is zo, één maal elektronisch invullen en men stuurt u geen brief meer.

Libro
11 mei 2015, 12:11
Hier inloggen: https://eservices.minfin.fgov.be/portal/nl/public/citizen/welcome

e-ID en pincode klaarhouden.

Libro
11 mei 2015, 12:11
Je kan ook zeggen , vraag het aan u agente maar die zit op Aruba , deels met mijn geld .

No kidding? Oooopsssssss.

Tavek
11 mei 2015, 12:13
Inloggen op tax on web. Ik krijg al jaren geen belastingbrief meer omdat ik alles electronisch doe.

Het is effectief ook erg handig: je hebt hulpmodules die je helpen bij het juiste bedrag in te vullen. Bij vooringevulde gegevens vind je een knopje naar je loonfiches/documenten waaruit de ze gegevens hebben gehaald. En bovenal: je kan een eerste berekening doen waardoor je al weet hoeveel je gaat terugkrijgen.

In het verleden vulde je de papieren aangifte aan en kon je met een programmamatje (vaak een diskette) uw belastingen uitrekenen. Dit is veel minder omslachtig.

The Syndrome
11 mei 2015, 18:52
Aha , probleem opgelost .
Ik krijg de indruk dat mijn kennissenkring wat ouwbollig wordt , eerst hier eens gevraagd te lande , ze doen het hier nog allemaal klassiek , niemand kon mij helpen .
Mijn bejaarde buur zijn belastingsbrief komt zelfs automatisch ingevuld toe en dan stuurt hij hem nog eens terug ook .

Klojo eerste klas
11 mei 2015, 19:31
Alhier ook nog niks gezien....tegen wanneer moet dat teruggestuurd zijn ?

The Paulus Experience
11 mei 2015, 20:49
Zeer verraderlijk, dat elektronisch gedoe.
Verleden jaar was ik het bijna vergeten, omdat ze gewoon niets meer sturen.
En als echte liberaal vergeet ik graag mijn belastingen.

Supe®Staaf
11 mei 2015, 21:21
Je kan ook zeggen , vraag het aan u agente maar die zit op Aruba , deels met mijn geld .
Gij en agenten,.... 't zal nooit iets worden.
De enen betasten uw ballen bij 't fouilleren, de anderen rippen uw portefeuille....

Libro
11 mei 2015, 21:50
Zeer verraderlijk, dat elektronisch gedoe.
Verleden jaar was ik het bijna vergeten, omdat ze gewoon niets meer sturen.
En als echte liberaal vergeet ik graag mijn belastingen.

Maar zij vergeten u niet.

Scherven A. Mok
12 mei 2015, 05:04
Eens je 1 maal elektronisch je belastingen hebt aan gegeven is er geen weg meer terug. Ik heb daar miserie met gehad toen ik geen internet meer had. Kon ik met mijn pas en gegevens en te laat op een openbare computer mijn ding gaan doen. Iets wat ten stelligste afgeraden wordt. Ik had nochtans het jaar ervoor aangegeven dat ik de aangifte terug op papier wenste. Blijkbaar stond het vakje dat ik toen aanvinkte er gewoon voor de show. In ons vrij land wordt je gedwongen door overheid, banken, syndicussen, werkgevers, directe omgeving... om virtueel te bestaan of niet te bestaan.

Scherven A. Mok
12 mei 2015, 15:56
:rofl:

Vandaag is voor het eerst in jaren m'n belastingbrief terug op papier toe gekomen. :)

BigF
12 mei 2015, 20:17
Ik heb een probleem , een zwaar probleem .
Mijn belastingsbrief is nog niet toegekomen , de meeste hebben hem al gehad .
Anderzijds , vorig jaar heeft mijn verzekeringsagente mijn brief elektronisch ingevuld , of ze mijn gewone papieren brief daarvoor heeft nodig gehad heeft weet ik niet .
Misschien krijg ik simpelweg geen brief meer door dat elektronisch gedoe .
Je kan ook zeggen , vraag het aan u agente maar die zit op Aruba , deels met mijn geld .
Ik laat mijn 'brief' al jaren invullen door mijn verzekeringsagent en ik krijg al even lang geen bruine envelop meer in de bus.
Het eerste jaar was dat wel even schrikken want in augustus beseften wij plots dat we nog belastingen hadden ingevuld.
Gelukkig is mijn verzekeringsagent ook boekhouder ofzo en hij heeft dus tijd tot ergens half oktober.

The Syndrome
12 mei 2015, 20:42
Alhier ook nog niks gezien....tegen wanneer moet dat teruggestuurd zijn ?
Ik meen elektronisch voor 15/06 en op papier voor 30/06 .
Maar dat moet mijn verzekeringsagente oplossen .
Het leven kan mooi zijn , eens lief in de ogen van een vrouw kijken en ze doen alles .
Anderzijds , korting op mijn verzekeringen heb ik nog niet gekregen .

The Syndrome
12 mei 2015, 20:46
Eens je 1 maal elektronisch je belastingen hebt aan gegeven is er geen weg meer terug. Ik heb daar miserie met gehad toen ik geen internet meer had. Kon ik met mijn pas en gegevens en te laat op een openbare computer mijn ding gaan doen. Iets wat ten stelligste afgeraden wordt. Ik had nochtans het jaar ervoor aangegeven dat ik de aangifte terug op papier wenste. Blijkbaar stond het vakje dat ik toen aanvinkte er gewoon voor de show. In ons vrij land wordt je gedwongen door overheid, banken, syndicussen, werkgevers, directe omgeving... om virtueel te bestaan of niet te bestaan.
Ik zet ze op hun plaats , als ze mij ongevraagd een elektronische factuur toesturen , ik bel om dat ongedaan te maken , Electrabel en Proximus weten er over mee te spreken , ze denken , het gros van de klanten is toch te lui om te bellen .
Anderzijds , als de overheid verplicht om iets elektronisch te doen , geen weg terug .
Tegen bejaarde mensen zonder PC gaan ze zeggen , laat het de buren doen of bij u bank .

Libro
12 mei 2015, 21:16
Het doet me wel deugd te zien dat er nog mensen zijn die van electronica niet alle heil verwachten.

Het Verzet
13 mei 2015, 09:28
Zeer verraderlijk, dat elektronisch gedoe.
Verleden jaar was ik het bijna vergeten, omdat ze gewoon niets meer sturen.
En als echte liberaal vergeet ik graag mijn belastingen.

Huh? Ik krijg daar elk jaar een mail van.
Trouwens, als de brief toekomt, zijn de belastingen reeds betaald. Dan is't moment om 't een en 't ander terug te vorderen.

Marie van de koster
13 mei 2015, 10:36
Ik heb ook nog geen belastingbrief gekregen. Eerst trok ik het me niet aan maar hier op dit forum maken ze me bang, zie! :shocked!:

Klojo eerste klas
13 mei 2015, 11:15
Ik heb ook nog geen belastingbrief gekregen. Eerst trok ik het me niet aan maar hier op dit forum maken ze me bang, zie! :shocked!:
Allé, 'k heb het opgezocht en de officiëlen zeggen dit :

""" Uw elektronische aangifte moet uiterlijk op woensdag 15 juli om middernacht ingediend zijn.
Vult u uw belastingbrief liever op papier in? Dat kan, maar dan moet uw aangifte al op 30 juni toegekomen zijn in het scanningscentrum van de FOD Financiën."""""
Dus als we dat pampier tegen eind mei nog niet in de bus hebben gekregen....toch efkes bellen of mailen naar 't belastingskantoor...... ;-)

BigF
13 mei 2015, 11:35
Er is toch iets van regeling dat boekhouders ofzo tot oktober hebben om alles elektronisch in te voeren eh?
Of is dat (zegt dat het ni waar is eh!!) afgeschaft?

The Syndrome
13 mei 2015, 17:47
Er is toch iets van regeling dat boekhouders ofzo tot oktober hebben om alles elektronisch in te voeren eh?
Of is dat (zegt dat het ni waar is eh!!) afgeschaft?
Met boekhouders ligt dat anders , ge moogt wachten tot in oktober , klopt het niet dan is het de fout van de boekhouder .

The Syndrome
13 mei 2015, 17:51
Het wordt verwarrender , een brief van mijn agente die nog in Aruba zit , gelieve de nodige fiches binnen te brengen en een kopie van u belastingbrief van vorig jaar .
Is dit brief of aangifte .
Wellicht brief , even verder schrijft ze , indien u nog een papieren brief krijgt , vergeet deze achteraan niet te onderteken aub .
Afspraak is , volgende dinsdag van 9u tot 12u .
Ik zal er zijn , dit moet opgehelderd worden .

Klojo eerste klas
13 mei 2015, 18:17
Het wordt verwarrender , een brief van mijn agente die nog in Aruba zit , gelieve de nodige fiches binnen te brengen en een kopie van u belastingbrief van vorig jaar .
Is dit brief of aangifte .
Wellicht brief , even verder schrijft ze , indien u nog een papieren brief krijgt , vergeet deze achteraan niet te onderteken aub .
Afspraak is , volgende dinsdag van 9u tot 12u .
Ik zal er zijn , dit moet opgehelderd worden .

Afspraak in Aruba ? Op haar kosten ? Sjansaard :cry:

The Syndrome
14 mei 2015, 11:46
Afspraak in Aruba ? Op haar kosten ? Sjansaard :cry:
Maak er maar Evergem-kluizen van .
En ze heeft pech , ze bruint niet , ze verbrand , ik heb 2 terrasdagen achter de rug = bruin .