PDA

View Full Version : Indonesië weigert moslims als vluchteling


Piero
15 mei 2015, 09:33
Indonesië (251 miljoen inwoners) heeft de grootste moslimbevolking ter wereld. Het land weigert echter (800) Rohingya, dat zijn moslims uit Birma of Bangladesh, op te nemen. Merkwaardig, het Westen neemt wel moslims op.

Meer dan 800 bootvluchtelingen hebben Indonesië en Thailand weten te bereiken. Het zijn bijna allemaal Rohingya, een moslimminderheid die Birma en Bangladesh ontvlucht wegens vervolging of armoede.

Vissers troffen twee boten aan op zee met op de ene ongeveer 700 en op de andere bijna 50 mensen. De vissers hebben die boten vanochtend vroeg naar Sumatra gesleept, zegt een medewerker van de reddingsdiensten. De grotere boot leek bijna te zinken. Iedereen aan boord was verzwakt door honger en uitdroging. Sommigen zeiden dat ze al dagen op zee ronddobberden en waren geweigerd door Maleisië. De bootvluchtelingen zijn tijdelijk in een pakhuis ondergebracht bij het vissersplaatsje Langsa, in de provincie Atjeh. "Vanuit Indonesië wordt er een land gezocht dat hen wil opnemen", zegt NOS-correspondent Michel Maas

Azië kampt met een groot vluchtelingenprobleem. Duizenden Rohingya zwerven rond in bootjes op zee. Thailand, Maleisië en Indonesië weigeren de vluchtelingen voor zover mogelijk de toegang en sturen ze weer weg, ondanks een verzoek van de Verenigde Naties om hulp te bieden. Indonesië hield eerder een boot met honderden vluchtelingen tegen en de Thaise marine trok een boot met vierhonderd man weer terug de zee op. NOS (http://nos.nl/artikel/2035768-bijna-800-bootvluchtelingen-in-indonesie-aan-wal.html)

Jay-P.
15 mei 2015, 10:34
pissig omdat Indonesia intelligenter is dan jullie ginder?

Snerror
15 mei 2015, 10:38
pissig omdat Indonesia intelligenter is dan jullie ginder?

Ik wel, allez, half pist en half gelaten.

Jay-P.
15 mei 2015, 10:47
lol, Uzelf niet bewateren, he.

Snerror
15 mei 2015, 10:56
lol, Uzelf niet bewateren, he.

Neenee, dat is meer iets voor vluchters.

Jay-P.
15 mei 2015, 12:02
Neenee, dat is meer iets voor vluchters. :lol:

maddox
15 mei 2015, 16:20
Ik moet toegeven, hier knielen onze politici om biddende moslimreten te likken.

Stel U voor dat ze hun breinloze kiezers zouden verliezen.

cookie monster
15 mei 2015, 16:27
aangaande europolitici:
Holy tingeling , euh , baffen ?? 8O


In Europa moet men eerst de lokale problemen oplossen !!
In Indonesië , daar ken ik de situatie niet !!
Maar Moslims die moslims weigeren ?? Mag dat ??

Gipsy
15 mei 2015, 17:30
aangaande europolitici:
Holy tingeling , euh , baffen ?? 8O


In Europa moet men eerst de lokale problemen oplossen !!
In Indonesië , daar ken ik de situatie niet !!
Maar Moslims die moslims weigeren ?? Mag dat ??

In Indonesië is er een kleine super rijke bovenlaag, een min of meer welstellende middenklasse en een grote onderlaag armen. Die kunnen dus extra armen missen als de pest.

Het land is de laatste jaren wel een inhaal maneuver aan het doen maar er blijven eilanden en streken waar de armoede schrijnend blijft.

Piero
15 mei 2015, 19:34
Enfin, maar vluchten uit Birma en Bangladesh, waarom?
De boeddhisten in Birma, zijn die onverdraagzaam?
Boeddhisten zijn toch verlichte wezens?

Een gewapende groep boeddhisten heeft volgens getuigen en een mensenrechtengroep in het geïsoleerd liggende dorp Du Char Yar Tan in Birma deze week minstens twaalf Rohingya-moslims, onder wie vrouwen en kinderen vermoord. Honderden mensen zouden hun huizen zijn ontvlucht. De politie zegt geen informatie over de moorden te hebben.

Birma, met een overwegend boeddhistische bevolking, heeft al twee jaar te kampen met sektarisch geweld. Meer dan 240 mensen zijn gedood en ongeveer 250.000 mensen zijn gedwongen hun huizen te verlaten, het meest moslims in de westelijke Rakhinestaat. http://boeddhistischdagblad.nl/25746-birma-boeddhisten-slachten-moslims-af/

vlaams realist
15 mei 2015, 20:39
Enfin, maar vluchten uit Birma en Bangladesh, waarom?
De boeddhisten in Birma, zijn die onverdraagzaam?
Boeddhisten zijn toch verlichte wezens?

Een gewapende groep boeddhisten heeft volgens getuigen en een mensenrechtengroep in het geïsoleerd liggende dorp Du Char Yar Tan in Birma deze week minstens twaalf Rohingya-moslims, onder wie vrouwen en kinderen vermoord. Honderden mensen zouden hun huizen zijn ontvlucht. De politie zegt geen informatie over de moorden te hebben.

Birma, met een overwegend boeddhistische bevolking, heeft al twee jaar te kampen met sektarisch geweld. Meer dan 240 mensen zijn gedood en ongeveer 250.000 mensen zijn gedwongen hun huizen te verlaten, het meest moslims in de westelijke Rakhinestaat. http://boeddhistischdagblad.nl/25746-birma-boeddhisten-slachten-moslims-af/

Raar , want de islam is vrede . Alléz als je moslim bent wel . Anders niet .

Gipsy
15 mei 2015, 20:49
Raar , want de islam is vrede . Alléz als je moslim bent wel . Anders niet .

Doorgaans heb ik geen problemen met moslims, ze zien gewoon dat ze met mijn kloten niet moeten spelen.

Zucht
15 mei 2015, 20:50
In de Indonesische provincie Aceh geldt nochtans de sharia, maar blijkbaar staan ze daar dus ook niet open voor hun vervolgde broeders en zusters. Of misschien zijn die Birmanen een verkeerd soort moslims, want de volgers van Mohammed zijn nu ook niet echt tolerant te noemen voor aanhangers van afwijkende strekkingen binnen de islam.

Guinevere
15 mei 2015, 21:17
Moet niet Birma worden aangepakt ipv Indonesië?

maddox
15 mei 2015, 21:23
Moet niet Birma worden aangepakt ipv Indonesië?

Nee.

vlaams realist
15 mei 2015, 21:30
Moet niet Birma worden aangepakt ipv Indonesië?

Kan je me effe de teksten uit de koran geven ?
Of gelden die wetten niet op open zee ?

griezel
15 mei 2015, 23:20
Doorgaans heb ik geen problemen met moslims, ze zien gewoon dat ze met mijn kloten niet moeten spelen.

Wat als ze niet met uw kloten willen spelen, maar uw kop willen afhakken ?

Piero
16 mei 2015, 07:53
Moet niet Birma worden aangepakt ipv Indonesië?

Waarom niet beide?
En wie moeten Birma dan aanpakken?

duveltje382
16 mei 2015, 07:56
Mijn vriendin is Moslima,komende uit Jakarta

maddox
16 mei 2015, 22:26
Is Birma Dar-El-Islam?
Zo ja, dan is het aan de muzels dat hard te maken.

Zo nee, kak inhouden of veroveren.

vlaams realist
17 mei 2015, 05:22
Mijn vriendin is Moslima,komende uit Jakarta

Je mag je vrienden zelf kiezen , ook als ze pedofiele moordenaars volgen .

maddox
17 mei 2015, 11:17
Mijn vriendin is Moslima,komende uit Jakarta

Awel, dan is ze of geen goeie moslima, of ze is U aan't beliegen en bedriegen zoals de regels van de islam, met de leuke naam taqiyya dat voorschrijven.

Natuurlijk, als U beweert een moslim te zijn, dan is dat voor Allah wel in orde, en kan de jongedame in kwestie een prima moslima zijn.

Antoon
18 mei 2015, 15:02
Ik snap niet waarom alleen Europa zoveel vluchtelingen moet opnemen. Er is toch plaats genoeg in andere landen? Stuur bijvoorbeeld alle Syrische vluchtelingen naar Rusland. Dat land heeft meer dan genoeg plaats, ziet de eigen jongeren vertrekken en de eigen bevolking verouderen, en heeft blijkbaar veel affiniteit met de Syriërs, zijn reeds 30 jaar hun vaste wapenleveranciers.

Jay-P.
19 mei 2015, 00:27
Is Birma Dar-El-Islam?
Zo ja, dan is het aan de muzels dat hard te maken.

Zo nee, kak inhouden of veroveren.In jullie situatie is het "kak inhouden" geworden in West Europa.
Dat moet uiteindelijk wel niet zo proper zijn + zeer slecht aanvoelen voor je ingewanden.
Dat van dat veroveren is veel blabla, geen boemboem meer mogelijk, alles dankzij wetten gestemd door uw vertegenwoordigers, verkozen door U allen. C' est la vie choisie. :oops:
[:weemarige blik:]

maddox
19 mei 2015, 05:59
In jullie situatie is het "kak inhouden" geworden in West Europa.
Dat moet uiteindelijk wel niet zo proper zijn + zeer slecht aanvoelen voor je ingewanden.
Dat van dat veroveren is veel blabla, geen boemboem meer mogelijk, alles dankzij wetten gestemd door uw vertegenwoordigers, verkozen door U allen. C' est la vie choisie. :oops:
[:weemarige blik:]

Ik hoop dat het omslaat binnen de 20 jaar. We hebben zo'n een geschiedenis in Europa nietwaar. Af en toe een genocideke.

Peche
19 mei 2015, 06:13
Maar toen waren we wel beesten he maddox. Nu staan we een uur in de badkamer voor we ons zichtbaar voelen.
En de spieren trainen we op gsm tablet en pc. En sigaretten kopen we toch met de auto zekers?
Geschiedenis pampert niet he...

Jay-P.
19 mei 2015, 06:18
Ik hoop dat het omslaat binnen de 20 jaar. We hebben zo'n een geschiedenis in Europa nietwaar. Af en toe een genocideke.Hatikvah? Sprookje om jullie vandaag zoet te houden.

maddox
19 mei 2015, 06:21
Hatikvah? Sprookje om jullie vandaag zoet te houden.

Da's redelijk revisionistisch.

Jay-P.
19 mei 2015, 06:23
Da's redelijk revisionistisch.A la bonheur en naast de kwestie.

(edit: wist je al).

Jay-P.
19 mei 2015, 06:31
:lol:
Te gek, Maddox: Uitleg voor dummies:
U schreef: "Ik hoop etc..."
Ik antwoord: Hatikvah (Hebreeuws voor hoop)...
U antwoordt: Da's revisionistisch.

Ik: :lol:

maddox
19 mei 2015, 06:38
De genocides binnen europa zijn geen sprookjes.

Eneuh, ik ken bitter weinig hebreeuws. Is dat een schande?

Thuleander
19 mei 2015, 06:45
Hola, het is natuurlijk wel niet de bedoeling dat moslims naar moslimlanden vluchten.
Of wat dachten jullie? :-)

Jay-P.
19 mei 2015, 06:48
De genocides binnen europa zijn geen sprookjes.

Eneuh, ik ken bitter weinig hebreeuws. Is dat een schande?

Niet kennen revisionistisch noemen is geen schande.
Gewoon dom.
Wat de boer niet kent is revisionistisch? :lol::lol::lol:
Nieuw wetteke gemaakt?

maddox
19 mei 2015, 07:05
Niet kennen revisionistisch noemen is geen schande.
Gewoon dom.
Wat de boer niet kent is revisionistisch? :lol::lol::lol:
Nieuw wetteke gemaakt?

Ik verstond uit uw commentaren, en dat ene hebreeuwse niet begrepen woordje dat u europese genocides sprookjes vind.