PDA

View Full Version : Waarom lopen paarden niet weg als ze mishandeld worden


The Syndrome
22 mei 2015, 05:12
Nu de paardenbeul van Limburg weer actief is , deze vraag , hij snijdt hun pezen door , hakt hun hoeven af , slaat ze een blauw oog en die beesten die lief en aanhankelijk schijnen te zijn , voor mij stinken ze , lopen niet weg .
Zet dat in uwen hof .

non-conformist
22 mei 2015, 07:39
Nu de paardenbeul van Limburg weer actief is , deze vraag , hij snijdt hun pezen door , hakt hun hoeven af , slaat ze een blauw oog en die beesten die lief en aanhankelijk schijnen te zijn , voor mij stinken ze , lopen niet weg .
Zet dat in uwen hof .

Ik denk dat jij een paard nog nooit van dichtbij gezien hebt.

Skobelev
22 mei 2015, 10:55
'k hoop dat ze die smeerlap eens te stekken hebben...en eveneens zijn pezen doorsnijden.

The Syndrome
22 mei 2015, 11:14
Ik denk dat jij een paard nog nooit van dichtbij gezien hebt.
Van ver geroken wel .

fabianen
22 mei 2015, 11:15
'k hoop dat ze die smeerlap eens te stekken hebben...en eveneens zijn pezen doorsnijden.

Altijd 'dure' advocaten die die man willen verdedigen,gratis,enkel om in het nieuws te geraken.Om zo duurdere facturen in de toekomst te kunnen verzekeren.

Scherven A. Mok
22 mei 2015, 11:24
Moet eens zelf proberen weglopen met afgesneden pezen.

Klojo eerste klas
22 mei 2015, 11:32
Moet eens zelf proberen weglopen met afgesneden pezen.

:clapping::cheer::grin:

The Syndrome
22 mei 2015, 11:57
Moet eens zelf proberen weglopen met afgesneden pezen.
Een pees van een paard snij je niet zomaar af denk ik , hoe komt het dat een paard van de eerste pijnprikkel niet wegloopt .
Anderzijds , ideetje , de beul lokt het paard , dat is aanrakingen gewend , hij bindt het stiekem vast en dan de beul erin , dat kan ook .
Maar paarden blijven domme stinkende beesten .

quercus
22 mei 2015, 12:35
Een paard heeft meer dan voldoende kracht om een pipo zoals die paardenbeul (die kerel moet compleet gaga zijn) met één goed gemikte hoefslag de kop af te slaan. Een paard is evenwel een kuddedier. Observatie van in het wild levende paarden heeft geleerd dat bij een aanval van een roofdier de spontane reactie van paarden er niet in bestaat op hun beurt de rover aan te vallen maar veeleer zich zo snel mogelijk uit de voeten te maken.
Hoe die smeerlap uit Limburg het aan boord legt heb ik ook geen benul van. Maar in ieder geval het is een waarschuwing voor mensen die echt van paarden houden (daar reken ik mij ook toe) om die dieren 's avonds tijdig op stal te zetten en eventueel voor zichzelf ook een slaapzak of veldbed in dezelfde ruimte.

Universalia
22 mei 2015, 14:24
Omda

Universalia
22 mei 2015, 14:24
Omdat ze meestal in de gang staan? :-D Oei dat flipt hier ... of ben ik dat? :rofl:

The Paulus Experience
22 mei 2015, 14:47
Paarden zijn gewoon oerdom.
Een dier dat zich laat temmen om daarna vernederd te worden als hobby object voor -meestal - rijkeluiskindjes verdient het uit te sterven.
Honden zijn ook zo'n evolutionair afval

quercus
22 mei 2015, 15:35
Paarden zijn gewoon oerdom.
Een dier dat zich laat temmen om daarna vernederd te worden als hobby object voor -meestal - rijkeluiskindjes verdient het uit te sterven.
Honden zijn ook zo'n evolutionair afval

Dat soort discours konden we ook terugvinden bij de nazi's. :roll:

Een paard is een edel en prachtig dier. Het voelt onmiddellijk of je hen vertrouwt of eerder bang bent.

The Syndrome
22 mei 2015, 15:44
Paarden zijn gewoon oerdom.
Een dier dat zich laat temmen om daarna vernederd te worden als hobby object voor -meestal - rijkeluiskindjes verdient het uit te sterven.
Honden zijn ook zo'n evolutionair afval
Ach , ik wilde net hetzelfde komen posten , honden en paarden kun je allerlei truukjes leren , niet omdat ze slim zijn , een kat is minstens even slim , wel omdat het slaafse beesten zijn .
Een hond heeft een baasje , een kat heeft personeel .
Honden dienen om brokken van te maken voor de Aziatische markt , paarden dienen om Lokerse paardenlookworst van te maken .

The Syndrome
22 mei 2015, 15:45
Een paard is een edel en prachtig dier. Het voelt onmiddellijk of je hen vertrouwt of eerder bang bent.
Ze zien een paardenbeul en voelen dat hij betrouwbaar is .

The Paulus Experience
22 mei 2015, 15:49
Ze zien een paardenbeul en voelen dat hij betrouwbaar is .

Lol.

geertvdb
22 mei 2015, 15:50
Paarden zijn gewoon oerdom.
Een dier dat zich laat temmen om daarna vernederd te worden als hobby object voor -meestal - rijkeluiskindjes verdient het uit te sterven.
Honden zijn ook zo'n evolutionair afval

Waarom krijgt Dutroux zoveel vrouwelijk fanmail? De mens is volgens mij even 'slim' als een paard.

griezel
22 mei 2015, 17:13
'k hoop dat ze die smeerlap eens te stekken hebben...en eveneens zijn pezen doorsnijden.

Vind ik ook. Geen genade voor laffe dierenbeulen.
En pas op : zo een gasten vallen niet zelden later ook mensen aan, dit gericht aan het publiek dat zich van dieren niks aantrekt : ook jullie zijn in ( potentiël ) gevaar.

griezel
22 mei 2015, 17:17
Een pees van een paard snij je niet zomaar af denk ik , hoe komt het dat een paard van de eerste pijnprikkel niet wegloopt .
Anderzijds , ideetje , de beul lokt het paard , dat is aanrakingen gewend , hij bindt het stiekem vast en dan de beul erin , dat kan ook .
Maar paarden blijven domme stinkende beesten .

Alle dieren hebben een geurtje, en veel mensen ook.
Paarden zijn echter verre van dom, en soms zelfs intelligenter als bepaalde mensen, nietwaar Syndrome ?
Hoe de beul het aan het werk legt weet ik ook niet. Misschien weet hij hoe die dieren gerust te stellen, en kapt hij dan de pezen door met een kapmes, of snijdt ze over met een scheermes, een scalpel...?

griezel
22 mei 2015, 17:21
Paarden zijn gewoon oerdom.
Een dier dat zich laat temmen om daarna vernederd te worden als hobby object voor -meestal - rijkeluiskindjes verdient het uit te sterven.
Honden zijn ook zo'n evolutionair afval

Walgelijke praatjes, Paulus.
Ik weet zeker dat mijn hond meer waarde voor de mensheid heeft dan mensen met uw opinie's over dieren.
Wat paarden betreft, zonder waren onze voorouders niet eens tot hier geraakt.
Vandaag is paardrijden misschien een hobby voor rijke(re) mensen, dat is het niet altijd geweest.
Paarden waren tot voor kort een belangrijk onderdeel van onze beschaving.

The Syndrome
22 mei 2015, 18:31
Alle dieren hebben een geurtje, en veel mensen ook.
Paarden zijn echter verre van dom, en soms zelfs intelligenter als bepaalde mensen, nietwaar Syndrome ?
Hoe de beul het aan het werk legt weet ik ook niet. Misschien weet hij hoe die dieren gerust te stellen, en kapt hij dan de pezen door met een kapmes, of snijdt ze over met een scheermes, een scalpel...?
Ik heb het vooral op mensen die dergelijke beestjes houden , de hond moet een pootje eten en krijgt dan een koekje , paardrijden tot die beesten schuimbekken , dan nog wat dressuurkunstjes , wat heb je daar aan .
Ik hou het op mijn kat Minou , als ze binnen of buiten wil maakt ze zoveel kabaal dat je haar haar zin moet geven , een kat kun je niet dresseren , alsmede de hamsters van de dochters , de 5 goudvissen in de fontein , mijn 9 kiekens en 1 haan , een hond kan je het blaffen afleren , een haan niet , mijn 15 schapen en 15 lammekes erbij in het voorjaar .
Ik hou ervan dat dieren nog wat natuurlijk zijn en geen robots van de mens .

The Paulus Experience
22 mei 2015, 19:35
Walgelijke praatjes, Paulus.
Ik weet zeker dat mijn hond meer waarde voor de mensheid heeft dan mensen met uw opinie's over dieren.
Wat paarden betreft, zonder waren onze voorouders niet eens tot hier geraakt.
Vandaag is paardrijden misschien een hobby voor rijke(re) mensen, dat is het niet altijd geweest.
Paarden waren tot voor kort een belangrijk onderdeel van onze beschaving.

Je kan ze misschien respecteren uit een gevoel van medelijden.
Tenslotte werden deze dieren volledig uitgebuit en afgemaakt wanneer niet meer nuttig, in de tijden waar je naar refereert.
Dat neemt niet weg dat de dieren zelf weinig zelfrespect blijken te hebben, toch deze die het zich laten afnemen in ruil voor voedsel.
Evolutionair gezien de keuze maken om van de mens af te hangen...
Ik weet het niet of ik het kan beschouwen als edel.

non-conformist
22 mei 2015, 20:58
Van ver geroken wel .

Ik heb er hier 2 en van ver ruik je die niet. Maar misschien verwar je een varken met een paard ?

non-conformist
22 mei 2015, 21:00
Een pees van een paard snij je niet zomaar af denk ik , hoe komt het dat een paard van de eerste pijnprikkel niet wegloopt .
Anderzijds , ideetje , de beul lokt het paard , dat is aanrakingen gewend , hij bindt het stiekem vast en dan de beul erin , dat kan ook .
Maar paarden blijven domme stinkende beesten .

Is het al eens bij je opgekomen dat ze misschien verdoofd waren ?

Als je een beest lokt met eten dat niet speciaal getraind is om dat eten te weigeren, is er veel kans dat het naar je toekomt. Een spuit in de nek planten en klaar is kees, je kan je gang gaan.

Misschien moeten wij jouw verhaal eens laten checken. Misschien ben jij wel de paardenbeul.

non-conformist
22 mei 2015, 21:01
Paarden zijn gewoon oerdom.
Een dier dat zich laat temmen om daarna vernederd te worden als hobby object voor -meestal - rijkeluiskindjes verdient het uit te sterven.
Honden zijn ook zo'n evolutionair afval

Wat mij betreft ben jij ook zo'n evolutionair geval. Piepolorus krankjorum.

The Paulus Experience
22 mei 2015, 21:05
Wat mij betreft ben jij ook zo'n evolutionair geval. Piepolorus krankjorum.

oeioei gevoelige snaar geraakt?

Ik heb evolutionair- of genetisch gezien goede oren en een sterk lichaam gekregen. Geen behoefte aan kwijlende stinkende huisdieren.
Paarden daar kan ik nog inkomen, maar dan een Brabander, geen fragiele overkweekte troetelpaardjes.

non-conformist
22 mei 2015, 21:11
oeioei gevoelige snaar geraakt?

Ik heb evolutionair- of genetisch gezien goede oren en een sterk lichaam gekregen. Geen behoefte aan kwijlende stinkende huisdieren.
Paarden daar kan ik nog inkomen, maar dan een Brabander, geen fragiele overkweekte troetelpaardjes.

Ieder zijn meug, je plaatst je Brabander maar in een wei en laat hem daar vergaan van de verveling. Als je een Brabander goed kende, dan wist je dat je dergelijke beesten bezig moet houden en daar heb jij in de verste verte nog niet het karakter voor.

non-conformist
22 mei 2015, 21:12
Altijd 'dure' advocaten die die man willen verdedigen,gratis,enkel om in het nieuws te geraken.Om zo duurdere facturen in de toekomst te kunnen verzekeren.

Simpele oplossing : patrouilleren met een scherpe schop in de hand. Een slag in zijne nek als je hem betrapt en dan vertel je dat die schop tegen de stal stond en je hem maar gepakt hebt om je te verdedigen.

The Paulus Experience
22 mei 2015, 21:13
Ieder zijn meug, je plaatst je Brabander maar in een wei en laat hem daar vergaan van de verveling. Als je een Brabander goed kende, dan wist je dat je dergelijke beesten bezig moet houden en daar heb jij in de verste verte nog niet het karakter voor.

De enige reden dat die Brabander er mag zijn is om te werken, om even duidelijk te zijn.
Niet om hem te geen voederen op de wei hoor. Hallo ik ben wel linkiewinkie he.

non-conformist
22 mei 2015, 21:14
De enige reden dat die Brabander er mag zijn is om te werken, om even duidelijk te zijn.
Niet om hem te geen voederen op de wei hoor. Hallo ik ben wel linkiewinkie he.

Ik heb het niet op loopse teven, die zich bedienen van verneukte principes.

The Paulus Experience
22 mei 2015, 23:24
Ik heb het niet op loopse teven, die zich bedienen van verneukte principes.

koop nog een paardje.
Dar sta je kloek van heb ik hier gelezen.

griezel
22 mei 2015, 23:29
Je kan ze misschien respecteren uit een gevoel van medelijden.
Tenslotte werden deze dieren volledig uitgebuit en afgemaakt wanneer niet meer nuttig, in de tijden waar je naar refereert.
Dat neemt niet weg dat de dieren zelf weinig zelfrespect blijken te hebben, toch deze die het zich laten afnemen in ruil voor voedsel.
Evolutionair gezien de keuze maken om van de mens af te hangen...
Ik weet het niet of ik het kan beschouwen als edel.

Tekstje even aangepast

Je kan ze misschien respecteren uit een gevoel van medelijden.
Tenslotte werden deze mensen volledig uitgebuit en liet men ze van honger sterven wanneer niet meer nuttig, in de tijden waar je naar refereert.
Dat neemt niet weg dat die mensen zelf weinig zelfrespect blijken te hebben, toch deze die het zich laten afnemen door voor een ander te werken in ruil voor voedsel.
Evolutionair gezien de keuze maken om van een andere mens af te hangen...
Ik weet het niet of ik het kan beschouwen als edel

cookie monster
23 mei 2015, 00:50
'k hoop dat ze die smeerlap eens te stekken hebben...en eveneens zijn pezen doorsnijden.
Vierendelen is plezanter :)

http://plazilla.com/page/4295041071/ontdarmen-radbraken-de-pijnbank-folteren-toen-en-nu

The Paulus Experience
23 mei 2015, 09:21
Tekstje even aangepast
Je kan ze misschien respecteren uit een gevoel van medelijden.
Tenslotte werden deze mensen volledig uitgebuit en liet men ze van honger sterven wanneer niet meer nuttig, in de tijden waar je naar refereert.
Dat neemt niet weg dat die mensen zelf weinig zelfrespect blijken te hebben, toch deze die het zich laten afnemen door voor een ander te werken in ruil voor voedsel.
Evolutionair gezien de keuze maken om van een andere mens af te hangen...
Ik weet het niet of ik het kan beschouwen als edel



we hebben een sos!

Henri1
23 mei 2015, 09:54
Nu de paardenbeul van Limburg weer actief is , deze vraag , hij snijdt hun pezen door , hakt hun hoeven af , slaat ze een blauw oog en die beesten die lief en aanhankelijk schijnen te zijn , voor mij stinken ze , lopen niet weg .
Zet dat in uwen hof .

Niet alleen paarden.
De vlaming loopt ook (nog) niet weg als hij/zij gepluimd worden.

griezel
23 mei 2015, 13:07
we hebben een sos!

En wat ben jij ? Iemand die honden en paarden minacht omdat ze gehoorzamen aan de mens, hoe moet en dat noemen ?

Libro
23 mei 2015, 13:10
Nu de paardenbeul van Limburg weer actief is , deze vraag , hij snijdt hun pezen door , hakt hun hoeven af , slaat ze een blauw oog en die beesten die lief en aanhankelijk schijnen te zijn , voor mij stinken ze , lopen niet weg .
Zet dat in uwen hof .

Paarden zijn bang voor vuur maar zullen altijd hun veilige stal opzoeken. Dit verklaart waarom paarden hun stal terug invluchten als deze in brand staat. Paarden zijn bij momenten niet echt slim nee.

Lance
23 mei 2015, 16:04
Waarom lopen vrouwen niet weg als ze mishandeld worden?

griezel
23 mei 2015, 16:59
Waarom lopen vrouwen niet weg als ze mishandeld worden?

Ze weten niet waarheen ? Ze denken dat het overal hetzelfde is ?

Libro
23 mei 2015, 18:28
Walgelijke praatjes, Paulus.
Ik weet zeker dat mijn hond meer waarde voor de mensheid heeft dan mensen met uw opinie's over dieren.
Wat paarden betreft, zonder waren onze voorouders niet eens tot hier geraakt.
Vandaag is paardrijden misschien een hobby voor rijke(re) mensen, dat is het niet altijd geweest.
Paarden waren tot voor kort een belangrijk onderdeel van onze beschaving.

Paardrijden is absoluut geen rijkeluishobby. Ik heb al paard gereden (nee, niet alleen op de kermis) en mijn dochter is amazone. Ik ben nochtans maar een simpel ambtenaartje.

Libro
23 mei 2015, 18:31
Waarom krijgt Dutroux zoveel vrouwelijk fanmail? De mens is volgens mij even 'slim' als een paard.

[Ik ga zwijgen of ik krijg alle vrouwen van het forum weer op mijn dak.]

The Syndrome
23 mei 2015, 19:06
Ieder zijn meug, je plaatst je Brabander maar in een wei en laat hem daar vergaan van de verveling. Als je een Brabander goed kende, dan wist je dat je dergelijke beesten bezig moet houden en daar heb jij in de verste verte nog niet het karakter voor.
Een paardje strelen kan altijd zoals ik mijn kat streel , hen dwingen dressuur te doen en met een beugel in hun muil laten draven tot ze schuimbekken doe je niet .
En daar zit het verschil tussen honden en paarden en andere dieren , anderen laten zich niet dresseren .

Libro
23 mei 2015, 19:35
Een paardje strelen kan altijd zoals ik mijn kat streel , hen dwingen dressuur te doen en met een beugel in hun muil laten draven tot ze schuimbekken doe je niet .
En daar zit het verschil tussen honden en paarden en andere dieren , anderen laten zich niet dresseren .

Ahum: https://www.youtube.com/watch?v=puYANVYxPys

Libro
23 mei 2015, 19:39
Een hond heeft een baasje , een kat heeft personeel .

Dus jij laat je domineren en commanderen door een haarbal van drie kilo????

non-conformist
24 mei 2015, 15:18
Dus jij laat je domineren en commanderen door een haarbal van drie kilo????

:rofl:

non-conformist
24 mei 2015, 15:18
Dus jij laat je domineren en commanderen door een haarbal van drie kilo????

:rofl:

non-conformist
24 mei 2015, 15:21
En wat ben jij ? Iemand die honden en paarden minacht omdat ze gehoorzamen aan de mens, hoe moet en dat noemen ?

een sos.

non-conformist
24 mei 2015, 15:23
Een paardje strelen kan altijd zoals ik mijn kat streel , hen dwingen dressuur te doen en met een beugel in hun muil laten draven tot ze schuimbekken doe je niet .
En daar zit het verschil tussen honden en paarden en andere dieren , anderen laten zich niet dresseren .

Laat me het zo stellen : een lul zijn verstand zit beneden. U bent daar een voorbeeld van.

The Paulus Experience
24 mei 2015, 16:15
En wat ben jij ? Iemand die honden en paarden minacht omdat ze gehoorzamen aan de mens, hoe moet en dat noemen ?

een kameraad?

The Syndrome
24 mei 2015, 16:44
Dus jij laat je domineren en commanderen door een haarbal van drie kilo????
Een kat domineert iedereen , als ze iets willen komen ze af .
Net als kinderen als ze iets willen komen ze af , niet de ouders domineren de kinderen , het is omgekeerd .
Of het is hen terwille zijn met een goed hart .
En je geeft in beide gevallen toe uit compassie .
Anders is het met honden en paarden , ze komen haast smeken om gedomineerd te worden , ze willen niet zoals andere dieren , ze moeten geleid worden .

The Syndrome
24 mei 2015, 17:42
Leg een biefstuk voor u kat haar kop en zeg , niet aankomen en ze doet het niet , tot je rug gedraaid is .
Doe dat met een hond , 3 uur daarachter ligt dat beest nog te kwijlen voor dat biefstuk .
Karakterloze wezens .

The Syndrome
24 mei 2015, 17:44
Net zoals kinderen , ze willen snoep maar geen groenten , gebruik de truuk , eerst u groenten , dan een snoepje .
Ze doen het en hebben hun goesting , het snoepje .
Karaktervolle wezens .
Zet een zot van een ruiter op een paard en laat hem in het ravijn springen , het paard doet dat .
Karakterloze wezens .

The Paulus Experience
24 mei 2015, 17:47
Net zoals kinderen , ze willen snoep maar geen groenten , gebruik de truuk , eerst u groenten , dan een snoepje .
Ze doen het en hebben hun goesting , het snoepje .
Karaktervolle wezens .
Zet een zot van een ruiter op een paard en laat hem in het ravijn springen , het paard doet dat .
Karakterloze wezens .

Hmm die laatste.. ik denk dat de ruiter eraf gaat hoor.
ZOOO dom zijn ze nu ook weer niet

The Paulus Experience
24 mei 2015, 17:49
Leg een biefstuk voor u kat haar kop en zeg , niet aankomen en ze doet het niet , tot je rug gedraaid is .
Doe dat met een hond , 3 uur daarachter ligt dat beest nog te kwijlen voor dat biefstuk .
Karakterloze wezens .

In Azië hebben ze begrepen waar een hond voor dient.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ef/DogMeat-Hanoi1.jpg/640px-DogMeat-Hanoi1.jpg

The Syndrome
24 mei 2015, 18:20
Hmm die laatste.. ik denk dat de ruiter eraf gaat hoor.
ZOOO dom zijn ze nu ook weer niet
Het gaat zelfs zover dat ze bij jumpings truken doen die ze niet aankunnen , ze breken een poot en worden afgemaakt , je kan ze letterlijk de dood indrijven .

cookie monster
24 mei 2015, 20:02
Leg een biefstuk voor u kat haar kop en zeg , niet aankomen en ze doet het niet , tot je rug gedraaid is .
En ik kom een half uur later terug ....
en da' biefstukske ligt er nog !!!! 8O

bembem
24 mei 2015, 20:15
ze lopen niet weg want het zijn eigenlijk ezels

:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:

:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:

:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:

Boduo
24 mei 2015, 20:42
Van ver geroken wel .

Et alors ?

Boduo
24 mei 2015, 20:45
Dat soort discours konden we ook terugvinden bij de nazi's. :roll:

Een paard is een edel en prachtig dier. Het voelt onmiddellijk of je hen vertrouwt of eerder bang bent.

Alleen dommeriken beseffen dat niet.

Boduo
24 mei 2015, 20:49
Ik heb het vooral op mensen die dergelijke beestjes houden , de hond moet een pootje eten en krijgt dan een koekje , paardrijden tot die beesten schuimbekken , dan nog wat dressuurkunstjes , wat heb je daar aan .
Ik hou het op mijn kat Minou , als ze binnen of buiten wil maakt ze zoveel kabaal dat je haar haar zin moet geven , een kat kun je niet dresseren , alsmede de hamsters van de dochters , de 5 goudvissen in de fontein , mijn 9 kiekens en 1 haan , een hond kan je het blaffen afleren , een haan niet , mijn 15 schapen en 15 lammekes erbij in het voorjaar .
Ik hou ervan dat dieren nog wat natuurlijk zijn en geen robots van de mens .

Als ik je goed versta, moet iedereen over dieren denken zoals jij dat doet ?

non-conformist
24 mei 2015, 21:20
Alleen dommeriken beseffen dat niet.

En dommeriken snappen dat niet. Mja, wat wil je als hun verstand beneden zit.

non-conformist
24 mei 2015, 21:21
Alleen dommeriken beseffen dat niet.

Had je het nu over een welbepaalde sos ?

The Paulus Experience
24 mei 2015, 21:55
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/66/72/cd/6672cda92705078f28c577b75e69998e.jpg


https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/0e/78/96/0e7896b160f56b4275007e1df259d66c.jpg

The Paulus Experience
24 mei 2015, 23:06
http://s3.amazonaws.com/theoatmeal-img/stories/eat_horses/anatomy.png

Libro
25 mei 2015, 09:49
Een kat domineert iedereen , als ze iets willen komen ze af .
Net als kinderen als ze iets willen komen ze af , niet de ouders domineren de kinderen , het is omgekeerd .
Of het is hen terwille zijn met een goed hart .
En je geeft in beide gevallen toe uit compassie .
Anders is het met honden en paarden , ze komen haast smeken om gedomineerd te worden , ze willen niet zoals andere dieren , ze moeten geleid worden .

Leg een biefstuk voor u kat haar kop en zeg , niet aankomen en ze doet het niet , tot je rug gedraaid is .
Doe dat met een hond , 3 uur daarachter ligt dat beest nog te kwijlen voor dat biefstuk .
Karakterloze wezens .

OK, katten zijn dus eigenlijk sociaal onaangepaste en egocentrische verwende nesten waarmee eigenlijk niets aan te vangen valt. Om nog maar te zwijgen van de ziektes die ze in huis kunnen brengen. Je weet toch dat volgens sommigen baasjes op hun huisdieren lijken?

Bij honden heb je tenminste nog een scala aan karaktereigenschappen (scherp, moedig, trouw enz.) en gedragingen én een hond is een goed alarm en afschrikkingsmiddel. En vergis je niet: honden kunnen ook eigenzinnig zijn.

The Paulus Experience
25 mei 2015, 09:58
Dieren menselijke eigenschappen of begrippen toedichten is er over vind ik.
Paarden zijn niet edel of nobel, ze doen gewoon wat het sterkste karakter beveelt.
Zet een ruiter zonder autoriteit op zo'n paard en die gaat gewoon nergens over springen. Dat paard zegt dan gewoon foert. +1 voor dat paard.
Spijtig genoeg beslist de mens dan wel welk paard hij verder kweekt, welk niet.
Zelfde voor honden.
De mens heeft zichzelf slaafjes gekweekt en sust zichzelf met ze dan als 'edele vriend' etc te benoemen.
Als de mens iets 'kweekt' zoals kunstmatige intelligentie, wat wél de rol van de mens zou kunnen overnemen, dan doet die het in de broek natuurlijk.
Honden en paarden echter zijn geen bedreiging uiteraard. Zwakke wezens die we kunnen domineren.

Libro
25 mei 2015, 11:29
Dieren menselijke eigenschappen of begrippen toedichten is er over vind ik.
Paarden zijn niet edel of nobel, ze doen gewoon wat het sterkste karakter beveelt.
Zet een ruiter zonder autoriteit op zo'n paard en die gaat gewoon nergens over springen. Dat paard zegt dan gewoon foert. +1 voor dat paard.
Spijtig genoeg beslist de mens dan wel welk paard hij verder kweekt, welk niet.
Zelfde voor honden.
De mens heeft zichzelf slaafjes gekweekt en sust zichzelf met ze dan als 'edele vriend' etc te benoemen.
Als de mens iets 'kweekt' zoals kunstmatige intelligentie, wat wél de rol van de mens zou kunnen overnemen, dan doet die het in de broek natuurlijk.
Honden en paarden echter zijn geen bedreiging uiteraard. Zwakke wezens die we kunnen domineren.

Misantroop.

The Paulus Experience
25 mei 2015, 12:33
Misantroop.

Ik ontken het niet.

Wist je dat paarden doodgewone prooidieren zijn?
Honden staan iets hoger in de voedselketen, maar de top wordt wel degelijk bevolkt door de katachtigen en de moderne mens.
Conclusie: opeten die handel! :-D

de vuile muilekoek
25 mei 2015, 16:05
'k hoop dat ze die smeerlap eens te stekken hebben...en eveneens zijn pezen doorsnijden.

Oppakken die beulen .. en aan de wilde zwijnen voeren...

The Syndrome
26 mei 2015, 07:28
OK, katten zijn dus eigenlijk sociaal onaangepaste en egocentrische verwende nesten waarmee eigenlijk niets aan te vangen valt. Om nog maar te zwijgen van de ziektes die ze in huis kunnen brengen. Je weet toch dat volgens sommigen baasjes op hun huisdieren lijken?

Bij honden heb je tenminste nog een scala aan karaktereigenschappen (scherp, moedig, trouw enz.) en gedragingen én een hond is een goed alarm en afschrikkingsmiddel. En vergis je niet: honden kunnen ook eigenzinnig zijn.
Katten doen hun zinnetje in het leven , willen ze gestreeld worden , ze komen vrolijk spinnend naar je toe , is het hen beu , ze springen weg om een tukje te doen .
Een hond heeft dat niet , hij zit naast het baasje , wil het baasje slapen , ik slaap mee , wil het baasje wandelen , ik ga mee .
Karakterloos .
Zielloos .