PDA

View Full Version : Europa gedraagt zich tegenover de islam als een kip tegenover een slachtmes.


Thinker
12 oktober 2004, 21:22
In De Morgen verscheen vorig weekend een interessant interview met Dalil Boubakeur. De voorzitter van de Franse moslimraad hekelt de grenzeloze naïviteit van Europa tegenover de islam. "Europa gedraagt zich tegenover de islam als een kip tegenover een slachtmes. Verkrampt en verlamd."

Boubakeur weet waarover hij spreekt. "Ik ben geboren in Algerije. Ik weet hoe mijn land geleden heeft onder de inmenging van de islam: baarden, hoofddoeken, verplichte kledij, venijnige toespraken in de moskee ... Ik weet in welke mate de islam binnenwringt in het leven van elke man, elke vrouw, elk kind." En Boubakeur heeft een niet mis te verstane waarschuwing aan ons adres. "Wanneer u het aanvaardt om bekeerd te worden, ga dan maar door, dat is uw probleem!", klinkt het hard. Boubakeur roept Europa op om keuzes te maken. "Europa moet 'nee!' zeggen tegen de politieke islam. Want als religie politiek wordt, krijg je antidemocratie en problemen." Zo hoort u het ook eens van een ander.

Flippend Rund
12 oktober 2004, 21:48
Heeft hij er ook bijgezegd wat het concreet betekent om 'nee' te zeggen tegen politiek islam of was het maar wat vage stemmingmakerij?

__________________
Niet geld, maar gebrek aan inlevingsvermogen is de bron van alle kwaad.
De Openbaringen van Flippend Rund, 718

Thinker
12 oktober 2004, 21:56
Nee.