PDA

View Full Version : Doneert u bloed?


IanVD
5 juni 2015, 14:33
Naar aanleiding van deze post (http://forum.politics.be/showthread.php?t=219361) (en omdat ik wel eens een enquête wil maken) stel ik een simpele vraag: Bent u bloeddonor?

- Ja: ik doneer regelmatig bloed.
- Ja: ik heb al bloed gedoneerd, maar doe het niet meer.
- Nee: nog nooit gedaan, maar ik overweeg het.
- Nee: ik zou het ook niet overwegen.
- Andere: ik laat bloed liever op een andere manier vloeien.

Xenophon
5 juni 2015, 14:40
Toen ik bij de Stad werkte gaf ik regelmatig bloed.

Donderdag na het werk op weg naar huis langs het UZ in Edegem om bloed te geven en vrijdags had je een extra verlofdag om te bekomen.

IanVD
5 juni 2015, 14:40
Ik heb al meermaals bloed gedoneerd. Bij mijn laatste sessie kreeg ik echter te horen dat ik geen geschikte donor ben. Mijn partner komt uit Latijns-Amerika, waardoor ik ook van de lijst geschrapt werd.

Lance
5 juni 2015, 14:42
Ik wilde graag bloed geven. Tot uit de testen bleek dat ik seropositief ben. Sindsdien doneer ik nog enkel sperma.

Xenophon
5 juni 2015, 14:45
Ik wilde graag bloed geven. Tot uit de testen bleek dat ik seropositief ben. Sindsdien doneer ik nog enkel sperma.

Ik herinner we dat nog, je had dat gekregen van een WC-bril ja?

Lance
5 juni 2015, 14:46
Ik herinner we dat nog, je had dat gekregen van een WC-bril ja?

Neen, ik en mijn broer delen dezelfde hond.

Xenophon
5 juni 2015, 14:49
Neen, ik en mijn broer delen dezelfde hond.

Ja, dan kan ik geen medelijden meer voelen.

Ik had het er eerst wat moeilijk mee, maar nu maak ik van mijn hart een arduinsteen.

Eyjafjallajökull
5 juni 2015, 14:56
Neen, ik en mijn broer delen dezelfde hond.

Toch een teef mag ik hopen ?

Klojo eerste klas
5 juni 2015, 15:08
Toch een teef mag ik hopen ?

(((een gat is een gat, hé, op zo'n momenten steekt dat niet zo nauw (figuurlijk) )
P.s; 't is van horen zeggen :oops: )

griezel
5 juni 2015, 15:21
Naar aanleiding van deze post (http://forum.politics.be/showthread.php?t=219361) (en omdat ik wel eens een enquête wil maken) stel ik een simpele vraag: Bent u bloeddonor?

- Ja: ik doneer regelmatig bloed.
- Ja: ik heb al bloed gedoneerd, maar doe het niet meer.
- Nee: nog nooit gedaan, maar ik overweeg het.
- Nee: ik zou het ook niet overwegen.
- Andere: ik laat bloed liever op een andere manier vloeien.

Moesten ze daarvoor geld geven zou ik het wel overwegen. Nu niet dus, ik heb wel wat anders te doen.

griezel
5 juni 2015, 15:24
Ik wilde graag bloed geven. Tot uit de testen bleek dat ik seropositief ben. Sindsdien doneer ik nog enkel sperma.

Ah, d�*�*rom wil je zo veel mogelijk vrouwen fucken ? Je wil je seropositiviteit met hen delen ?
Maar laatst zei je dat je kinderen had ? Zijn die besmet dan ? Of heb je die gekregen vooraleer besmet te geraken ?

Klojo eerste klas
5 juni 2015, 15:31
Ah, d�*�*rom wil je zo veel mogelijk vrouwen fucken ? Je wil je seropositiviteit met hen delen ?
Maar laatst zei je dat je kinderen had ? Zijn die besmet dan ? Of heb je die gekregen vooraleer besmet te geraken ?

((( het (weinige ?) positieve dat iemand heeft moet men delen, hé.....er is al genoeg miserie in de wereld....alle kleine beetjes helpen.... ;-) )))

NieuwNoors
5 juni 2015, 18:11
Ik heb tot zo'n 7j geleden driemaandelijks bloed gegeven. Maar....uiteindelijk was dat een dure bedoening geworden en ben ik ermee gestopt. Dure bedoening: iedere keer na mijn bloedgift kreeg ik een brief van het Rode Kruis:
"Geachte, naar aanleiding van uw bloedgift, gelieve uw huisarts te raadplegen". Bon: ik dus elke keer met grote schrik naar de huisarts want ik dacht elke keer dat ik een erge verborgen ziekte had. Elke keer dus een grote schrik,afspraak gemaakt + betaald, fffffffffff.
En wat waren de redenen dat Rode Kruis mij naar Huisarts stuurde?
- Te weinig ijzer in bloed
- Te weinig suiker in bloed
Elke keer opnieuw.
Op een bepaald moment was ik het beu en ben ik gewoon gestopt met bloedgeven.

Scherven A. Mok
5 juni 2015, 18:51
Ik heb lang bloed en plasma gegeven maar vermits ik harder, flexibeler, meer en pakken langer ga moeten werken dan de babyboomers ben ik er mee gestopt en ik hoop dat nog veel mensen dat gaan doen zodat er maar net genoeg is om kinderen en jonge mensen voort te helpen en de gore uitzuigersgeneratie zo vroeg mogelijk sterft bij gebrek aan bloed, plasma en plaatjes.

griezel
6 juni 2015, 00:05
Ik heb tot zo'n 7j geleden driemaandelijks bloed gegeven. Maar....uiteindelijk was dat een dure bedoening geworden en ben ik ermee gestopt. Dure bedoening: iedere keer na mijn bloedgift kreeg ik een brief van het Rode Kruis:
"Geachte, naar aanleiding van uw bloedgift, gelieve uw huisarts te raadplegen". Bon: ik dus elke keer met grote schrik naar de huisarts want ik dacht elke keer dat ik een erge verborgen ziekte had. Elke keer dus een grote schrik,afspraak gemaakt + betaald, fffffffffff.
En wat waren de redenen dat Rode Kruis mij naar Huisarts stuurde?
- Te weinig ijzer in bloed
- Te weinig suiker in bloed
Elke keer opnieuw.
Op een bepaald moment was ik het beu en ben ik gewoon gestopt met bloedgeven.

Wat mij ook weerhoud om bloed te geven is dat het misschien wel terecht zou kunnen komen bij mensen die ik niet kan uitstaan.
Het zou toch wel het toppunt zijn dat ik die hun leven red zeker ?!

NieuwNoors
6 juni 2015, 11:58
Wat mij ook weerhoud om bloed te geven is dat het misschien wel terecht zou kunnen komen bij mensen die ik niet kan uitstaan.
Het zou toch wel het toppunt zijn dat ik die hun leven red zeker ?!

Zou je echt mijn leven niet willen redden Griezeltje? :cry:

griezel
6 juni 2015, 12:59
Zou je echt mijn leven niet willen redden Griezeltje? :cry:
Geen geld, geen bloed, zo simpel is dat hé...:twisted:
Of...Je zou mij onvoorwaardelijke steun op het forum moeten zweren, op uw blote kniekkes ! En publiekelijk vergiffenis vragen voor al de afschuwelijke dingen die je over en tegen mij geschreven hebt !:twisted:

NieuwNoors
6 juni 2015, 13:07
Geen geld, geen bloed, zo simpel is dat hé...:twisted:
Of...Je zou mij onvoorwaardelijke steun op het forum moeten zweren, op uw blote kniekkes ! En publiekelijk vergiffenis vragen voor al de afschuwelijke dingen die je over en tegen mij geschreven hebt !:twisted:

Tiens, was het niet omgekeerd?

NieuwNoors
6 juni 2015, 13:08
Geen geld, geen bloed, zo simpel is dat hé...:twisted:
Of...Je zou mij onvoorwaardelijke steun op het forum moeten zweren, op uw blote kniekkes ! En publiekelijk vergiffenis vragen voor al de afschuwelijke dingen die je over en tegen mij geschreven hebt !:twisted:

:lol:

NieuwNoors
6 juni 2015, 13:09
Geen geld, geen bloed, zo simpel is dat hé...:twisted:
Of...Je zou mij onvoorwaardelijke steun op het forum moeten zweren, op uw blote kniekkes ! En publiekelijk vergiffenis vragen voor al de afschuwelijke dingen die je over en tegen mij geschreven hebt !:twisted:

Toen je geband was :-D:-D heb ik toch gepost dat ik je miste....(het miste om je te kunnen uitschelden he) Vergeten? :evil:

griezel
6 juni 2015, 13:22
Toen je geband was :-D:-D heb ik toch gepost dat ik je miste....(het miste om je te kunnen uitschelden he) Vergeten? :evil:

Dat is niet voldoende ! Gij denkt zeker dat ge zomaar mijn bloed zou krijgen ? Weet dat ik een veeleisende meester ben !:twisted:

NieuwNoors
6 juni 2015, 13:36
Dat is niet voldoende ! Gij denkt zeker dat ge zomaar mijn bloed zou krijgen ? Weet dat ik een veeleisende meester ben !:twisted:

Ochottekes toch....ik wil jouw bloed zelfs niet ontvangen. Eikes zeg....groezelig bloed. Ieuuuuuuuuuuuw

Lance
6 juni 2015, 13:37
Ochottekes toch....ik wil jouw bloed zelfs niet ontvangen. Eikes zeg....groezelig bloed. Ieuuuuuuuuuuuw

Mensen, voor jullie verklaren dat jullie elkaars bloed niet willen, schrijf eens eerst welke bloedgroep jullie hebben. Als griezel en Nieuwnoors dezelfde bloedgroep en rhesus hebben, vind ik dat ze moeten neuken.

NieuwNoors
6 juni 2015, 13:40
Mensen, voor jullie verklaren dat jullie elkaars bloed niet willen, schrijf eens eerst welke bloedgroep jullie hebben. Als griezel en Nieuwnoors dezelfde bloedgroep en rhesus hebben, vind ik dat ze moeten neuken.

Neeeeeeeeeeeeee please!

griezel
6 juni 2015, 13:54
Mensen, voor jullie verklaren dat jullie elkaars bloed niet willen, schrijf eens eerst welke bloedgroep jullie hebben. Als griezel en Nieuwnoors dezelfde bloedgroep en rhesus hebben, vind ik dat ze moeten neuken.

Ik koop geen kat in een zak, hé ! Vooraleer verder te gaan wil ik eerst naaktfoto's zien .:lol:

griezel
6 juni 2015, 13:55
Mensen, voor jullie verklaren dat jullie elkaars bloed niet willen, schrijf eens eerst welke bloedgroep jullie hebben. Als griezel en Nieuwnoors dezelfde bloedgroep en rhesus hebben, vind ik dat ze moeten neuken.

En gij brengt ons versnaperingen en drankjes zeker ?

griezel
6 juni 2015, 13:56
Neeeeeeeeeeeeee please!

Het is eerder aan mij om van afgrijzen te gillen. Na alles wat ik over u gehoord heb !

Lance
6 juni 2015, 13:56
En gij brengt ons versnaperingen en drankjes zeker ?

Neen, terwijl gij Noortje vaginaal pakt, zal ik haar bilnaad aflekken.

griezel
6 juni 2015, 13:59
Neen, terwijl gij Noortje vaginaal pakt, zal ik haar bilnaad aflekken.

:lol: Wat zegt zij van dit plan ?

lombas
6 juni 2015, 14:19
Ik geef geen bloed.

Ik geef ook niet aan liefdadigheid.

Ik word betaald met belastingsgeld.

Eigenlijk neem ik alleen maar.

Nietzsche
6 juni 2015, 14:24
Zou je echt mijn leven niet willen redden Griezeltje? :cry:

Sowieso het leven van mensen willen redden..........

Waarom in godsnaam ?

Nietzsche
6 juni 2015, 14:26
Ik geef geen bloed.

Ik geef ook niet aan liefdadigheid.

Ik word betaald met belastingsgeld.

Eigenlijk neem ik alleen maar.

Je ziet jezelf niet als een liefdadigheid/goeddoel?

Scherven A. Mok
6 juni 2015, 15:02
Ik geef geen bloed.

Ik geef ook niet aan liefdadigheid.

Ik word betaald met belastingsgeld.

Eigenlijk neem ik alleen maar.


Je kan liefdadigheid aftrekken van je belastingen. Doe je een ander mee betalen aan je goede doelen ;)

griezel
6 juni 2015, 15:34
Ochottekes toch....ik wil jouw bloed zelfs niet ontvangen. Eikes zeg....groezelig bloed. Ieuuuuuuuuuuuw

Zeker van ? Neem dat je op sterven ligt, en ik ben de enige die je kan redden met mijn buitengewoon waardevol bloed. Ik ga dus je echtgenoot opzoeken, en stel hem voor je het nodige bloed te geven, op voorwaarde dat hij mij al jullie bezittingen en geld afgeeft ( huis verkopen en alles hé ).
Maar jij weigert, je verkiest te sterven ?:twisted:

NieuwNoors
6 juni 2015, 16:31
Zeker van ? Neem dat je op sterven ligt, en ik ben de enige die je kan redden met mijn buitengewoon waardevol bloed. Ik ga dus je echtgenoot opzoeken, en stel hem voor je het nodige bloed te geven, op voorwaarde dat hij mij al jullie bezittingen en geld afgeeft ( huis verkopen en alles hé ).
Maar jij weigert, je verkiest te sterven ?:twisted:

Mijnen Albert heeft bloedgroep 0+; dit betekent dat mensen met die bloedgroep aan "iedereen" bloed mogen geven! Ik heb dus jouw bloed helemaal niet nodig. Pech he Griezeltje!

NieuwNoors
6 juni 2015, 16:32
Zeker van ? Neem dat je op sterven ligt, en ik ben de enige die je kan redden met mijn buitengewoon waardevol bloed. Ik ga dus je echtgenoot opzoeken, en stel hem voor je het nodige bloed te geven, op voorwaarde dat hij mij al jullie bezittingen en geld afgeeft ( huis verkopen en alles hé ).
Maar jij weigert, je verkiest te sterven ?:twisted:

DAT zou ik in je plaats niet doen. Is op je eigen risico dan.

griezel
6 juni 2015, 16:55
Mijnen Albert heeft bloedgroep 0+; dit betekent dat mensen met die bloedgroep aan "iedereen" bloed mogen geven! Ik heb dus jouw bloed helemaal niet nodig. Pech he Griezeltje!

Pech ? Jij hebt pech. Want je vergist je.:lol:
Degenen die bloed aan iedereen mogen geven zijn de O Negatief.
De O positief kunnen van iedereen bloed krijgen.

griezel
6 juni 2015, 16:57
DAT zou ik in je plaats niet doen. Is op je eigen risico dan.

Waarom ? Als jij ligt te sterven, en ik heb een oplossing. Wat zou ik van hem te vrezen hebben, vermits ik de redder ben.:lol:

NieuwNoors
6 juni 2015, 17:17
Waarom ? Als jij ligt te sterven, en ik heb een oplossing. Wat zou ik van hem te vrezen hebben, vermits ik de redder ben.:lol:

Nu wil je mij plots wel redden? :roll:

NieuwNoors
6 juni 2015, 17:18
Pech ? Jij hebt pech. Want je vergist je.:lol:
Degenen die bloed aan iedereen mogen geven zijn de O Negatief.
De O positief kunnen van iedereen bloed krijgen.

Ben jij dokter?

griezel
6 juni 2015, 17:22
Ben jij dokter?

Gelijk wie kan dat opzoeken hoor. Google is uw vriend. Geen doktersdiploma nodig voor zulke informatie.
Maar ik weet dat van het Rode kruis. Ik heb vroeger zelf bloed gegeven.:-)

Bloedbanken zijn altijd op zoek naar mensen met bloedgroep O-negatief. Dit is omdat O-negatief iedereen kan helpen. Dus ook mensen met alle andere bloedgroep typen zijnde A, B, AB en O. Toch heeft maar een heel klein deel van Nederland de bloedgroep O-negatief. Wie bloedgroep O-negatief heeft, wordt wel vaak gevraagd bloed te geven.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/91442-bloedgroep-o-negatief-o-negatief-helpt-iedereen.html

Dat is ook mijn bloedgroep.:lol:

NieuwNoors
6 juni 2015, 17:29
Gelijk wie kan dat opzoeken hoor. Google is uw vriend. Geen doktersdiploma nodig voor zulke informatie.
Maar ik weet dat van het Rode kruis. Ik heb vroeger zelf bloed gegeven.:-)


http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/91442-bloedgroep-o-negatief-o-negatief-helpt-iedereen.html

Dat is ook mijn bloedgroep.:lol:
Mijn kinderen hebben ook o-negatief.
ZIJ zullen mij dus wel redden zeker?

IanVD
6 juni 2015, 17:44
Stomme anekdote: toen ik nog jong was dacht ik dat mensen met bloedgroep O+ besmet waren met HIV. O lijkt nogal op nul (zero in het Engels), dus zero positive-> seropositief. Bang dat ik was toen ik mijn bloedgroep te weten kwam :oops:

lombas
6 juni 2015, 17:50
Je ziet jezelf niet als een liefdadigheid/goeddoel?

Neen.

lombas
6 juni 2015, 17:50
Je kan liefdadigheid aftrekken van je belastingen. Doe je een ander mee betalen aan je goede doelen ;)

Noem eens een donatiewaardig goed doel?

griezel
6 juni 2015, 18:00
Mijn kinderen hebben ook o-negatief.
ZIJ zullen mij dus wel redden zeker?

Ik weet dat niet. Wat als ze u haten ? Of geld eisen ? Of als ze niet geschikt zijn als donor ? Je weet dat druggebruikers en homo's geen bloed mogen geven !
Als je in één van die gevallen zit, kunt ge het altijd nog aan mij vragen hé.
Tegen grof geld ben ik wel bereid een paar liter af te staan om uw bestaan wat te rekken.
Maar als ze u met mijn bloed transfuseren zal je wel een stuk in uw kraag hebben daarna. Dat krijgt ge er dan van mij op de koop bij. Gratis.:lol:

griezel
6 juni 2015, 18:05
Noem eens een donatiewaardig goed doel?

Dorstige mensen te drinken geven.

lombas
6 juni 2015, 18:16
Dorstige mensen te drinken geven.

Ik heb aandelen in water?

NieuwNoors
6 juni 2015, 18:23
Ik weet dat niet. Wat als ze u haten ? Of geld eisen ? Of als ze niet geschikt zijn als donor ? Je weet dat druggebruikers en homo's geen bloed mogen geven !
Als je in één van die gevallen zit, kunt ge het altijd nog aan mij vragen hé.
Tegen grof geld ben ik wel bereid een paar liter af te staan om uw bestaan wat te rekken.
Maar als ze u met mijn bloed transfuseren zal je wel een stuk in uw kraag hebben daarna. Dat krijgt ge er dan van mij op de koop bij. Gratis.:lol:

Waarom zouden mijn lievelingen mij haten? Ik ben een liefhebbende mama hoor. En waarom zouden ze geld eisen? Ze hebben allemaal een goedbetaalde job. Eigenlijk verdienen ze meer dan ik, :oops:

NieuwNoors
6 juni 2015, 18:24
Ik heb aandelen in water?

:lol::lol:
Da's nog geen slecht gedacht!

lombas
6 juni 2015, 18:27
:lol::lol:
Da's nog geen slecht gedacht!

Zeker niet als je er in 2010 mee begon...

http://www.telegraph.co.uk/finance/personalfinance/investing/11081169/Forget-gold-investing-in-water-could-generate-far-greater-returns-over-time.html

reservespeler
6 juni 2015, 19:13
Ik heb ongeveer:
- 350 keer plasma gegeven
- 25 keer bloed gegeven
- 20 keer plaatjes gegeven in Leuven

Ik kreeg hiervoor welgeteld 1 dag verlof (was voor de plaatjes)

Nietzsche
6 juni 2015, 19:19
Neen.

Negatief zelfbeeld?

griezel
6 juni 2015, 20:17
Waarom zouden mijn lievelingen mij haten? Ik ben een liefhebbende mama hoor. En waarom zouden ze geld eisen? Ze hebben allemaal een goedbetaalde job. Eigenlijk verdienen ze meer dan ik, :oops:

Allee, als die zo vrijgevig zijn met hun bloed...Ge hebt geluk.

NieuwNoors
6 juni 2015, 21:32
Allee, als die zo vrijgevig zijn met hun bloed...Ge hebt geluk.

Hun bloed =mijn bloed he! Allee, ook beetje van mijnen Albert natuurlijk :-D

griezel
6 juni 2015, 22:51
Hun bloed =mijn bloed he! Allee, ook beetje van mijnen Albert natuurlijk :-D

Ah zo ?

Demper
6 juni 2015, 22:54
Ik doneer enkel sperma aan hongerige vrouwen.

The Paulus Experience
6 juni 2015, 23:06
Ik doneer enkel sperma aan hongerige vrouwen.

Hey wij noemen die tissues, maar hongerige vrouwen is een goede metafoor.
http://www.eska-office.be/sites/default/files/imagecache/product_full/kleenex%20facial%20tissue.jpg

Demper
6 juni 2015, 23:07
Hey wij noemen die tissues, maar hongerige vrouwen is een goede metafoor.
http://www.eska-office.be/sites/default/files/imagecache/product_full/kleenex%20facial%20tissue.jpg

Je bent jaloers.

The Paulus Experience
6 juni 2015, 23:08
Je bent jaloers.

dat zal het zijn.

Demper
6 juni 2015, 23:10
dat zal het zijn.

Wie constant de drang voelt om iemand neer te halen, is wel degelijk jaloers.

The Paulus Experience
6 juni 2015, 23:14
Wie constant de drang voelt om iemand neer te halen, is wel degelijk jaloers.

dat zal het absoluut zijn

Lance
6 juni 2015, 23:17
Wie constant de drang voelt om iemand neer te halen, is wel degelijk jaloers.

Dat speelde ook door Steve zijn kop voor hij de vaart in sprong.

Demper
6 juni 2015, 23:18
Dat speelde ook door Steve zijn kop voor hij de vaart in sprong.

Nee, dan zou hij zichzelf niet verzopen hebben.

Lance
6 juni 2015, 23:25
Nee, dan zou hij zichzelf niet verzopen hebben.

Wat ging er dan wel door zijn kop volgens u?

Demper
6 juni 2015, 23:26
Wat ging er dan wel door zijn kop volgens u?

Schuldbesef.

Lance
6 juni 2015, 23:27
Schuldbesef.

"Ik heb niks gedaan, maar ben te moe om nog te vechten!" kan niet volgens u?

Demper
6 juni 2015, 23:28
"Ik heb niks gedaan, maar ben te moe om nog te vechten!" kan niet volgens u?

Nee, niet in het geval van de sossen, want die hebben het altijd gedaan.

Eduard Khil
7 juni 2015, 00:05
ik geef nooit iets gratis weg. Behalve een vuist op het gezicht van een linkse rat :lol:

griezel
7 juni 2015, 00:08
ik geef nooit iets gratis weg. Behalve een vuist op het gezicht van een linkse rat :lol:

Waaw, een autentieke internet-held ! Zo éne die in het echte leven nog nooit één vuistslag uit durfde delen !

Lance
7 juni 2015, 00:09
Waaw, een autentieke internet-held ! Zo éne die in het echte leven nog nooit één vuistslag uit durfde delen !

Dat is geen kwestie van durven. Dat is een kwestie van snel zijn en hard kunnen lopen.

Eduard Khil
7 juni 2015, 00:09
Waaw, een autentieke internet-held ! Zo éne die in het echte leven nog nooit één vuistslag uit durfde delen !

o jawel hoor. Alleen is het altijd moeilijk tegen die linksen: ze zijn namelijk altijd superuitgerust omdat ze nooit werken, het luie uitschot

griezel
7 juni 2015, 00:12
o jawel hoor. Alleen is het altijd moeilijk tegen die linksen: ze zijn namelijk altijd superuitgerust omdat ze nooit werken, het luie uitschot

Je wil zeggen dat je bij elke poging motten kreeg dus ?:lol:
Wellicht ben je er niet voor geschikt man. Ga beter met de knikkers spelen, is meer iets voor u. Vooral, het is minder gevaarlijk.

Eduard Khil
7 juni 2015, 00:35
Je wil zeggen dat je bij elke poging motten kreeg dus ?:lol:
Wellicht ben je er niet voor geschikt man. Ga beter met de knikkers spelen, is meer iets voor u. Vooral, het is minder gevaarlijk.

ik ben, in tegenstelling tot het linkse uitschot, een beschaafde mens. Een goede vechter zal ik dus nooit worden.

griezel
7 juni 2015, 01:00
ik ben, in tegenstelling tot het linkse uitschot, een beschaafde mens. Een goede vechter zal ik dus nooit worden.

Maak je geen zorgen, jong. Bij ons moogt ge altijd als boksbal dienen. Of als dweil.;-)