PDA

View Full Version : VN-soldaten hebben honderden vrouwen seksueel misbruikt


Guinevere
11 juni 2015, 13:43
http://www.gva.be/cnt/dmf20150611_01725800/vn-soldaten-hebben-honderden-vrouwen-seksueel-misbruikt

Blauwhelmen van de Verenigde Naties (VN) hebben tijdens missies geregeld vrouwen en zelfs minderjarige meisjes gedwongen tot seks in ruil voor hulpmiddelen. Dat blijkt uit een voorlopig rapport van het Bureau voor Intern Toezicht (OIOS) van de VN.

Nog een oudere: Vredestroepen verkrachtten Somalische meisjes onder de neus van de Europese Unie (http://www.knack.be/nieuws/wereld/vredestroepen-verkrachtten-somalische-meisjes-onder-de-neus-van-de-europese-unie/article-normal-535323.html)

Ik geloof niet dat het hier om krijgsgevangenen of "wat hun rechterhand" bezit, ging?

En maar afgeven op IS...

JBM
11 juni 2015, 14:07
En maar afgeven op IS...

IS is nog wel even van een heel andere orde.

Los daarvan, deze blauwhelmen zullen berecht en indien schuldig bestraft worden. Ook een groot verschil met de heren van IS en bij uitbreiding de wolledige mannelijke gemeenschap in zowat alle Moslimlanden.

hogesaII
11 juni 2015, 16:26
Ik geloof niet dat het hier om krijgsgevangenen of "wat hun rechterhand" bezit, ging?

En maar afgeven op IS...

Het lijkt erop dat u een fan bent van IS.

hogesaII
11 juni 2015, 16:26
Ik geloof niet dat het hier om krijgsgevangenen of "wat hun rechterhand" bezit, ging?

En maar afgeven op IS...

Het lijkt erop dat u een fan bent van IS.

IanVD
11 juni 2015, 16:30
En maar afgeven op IS...

Mag ik niet op beiden afgeven?

Bobke
11 juni 2015, 16:47
Ik geloof niet dat het hier om krijgsgevangenen of "wat hun rechterhand" bezit, ging?

En maar afgeven op IS...
Dat zijn dan ook maar ongelovige varkens.

Bovenbuur
11 juni 2015, 17:12
En maar afgeven op IS...

O nee, je hebt helemaal gelijk. Het levend verbranden en in grote aantallen onthoofden van mensen is absoluut toppie. Er bestaat tenslotte een ander kwaad!

Als ik moest kiezen wie van die twee opties mijn stad binnen kwam na een overstroming zou ik het anders wel weten hoor.

Nietzsche
11 juni 2015, 17:16
IS is nog wel even van een heel andere orde.

Los daarvan, deze blauwhelmen zullen berecht en indien schuldig bestraft worden. Ook een groot verschil met de heren van IS en bij uitbreiding de wolledige mannelijke gemeenschap in zowat alle Moslimlanden.

Deze mannen gaan helemaal niet berecht worden, en maar goed ook.

Bovenbuur
11 juni 2015, 17:27
Deze mannen gaan helemaal niet berecht worden, en maar goed ook.

Hoezo, goed?

Het is een behoorlijk smerig truukje dat ze die mensen lappen. Betalen voor seks is prima, maar als mensen afhankelijk zijn van hulpgoederen en je deze alleen geeft aan wie er seks met je wilt hebben is dat toch een soort chantage/verkrachting crossover.

Zipper
11 juni 2015, 17:31
Ik geloof niet dat het hier om krijgsgevangenen of "wat hun rechterhand" bezit, ging?

En maar afgeven op IS...

neenee, "IS" is zoals de Club Med.

Nietzsche
11 juni 2015, 17:32
Hoezo, goed?

Het is een behoorlijk smerig truukje dat ze die mensen lappen. Betalen voor seks is prima, maar als mensen afhankelijk zijn van hulpgoederen en je deze alleen geeft aan wie er seks met je wilt hebben is dat toch een soort chantage/verkrachting crossover.

1: Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Er zijn verhalen over honderden seksueel misbruikte vrouwen. Dat is niet door een VN-soldaat gedaan he. Hoe ga je in godsnaam ieder individueel geval bewijzen?

Of zijn geruchten in dit geval genoeg?

2: De kans is relatief groot dat jij of ik een van die "klootzakken" waren geweest. Voel mij een hypocriet als ik hier emotioneel over ga doen.

Bovenbuur
11 juni 2015, 17:39
1: Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Er zijn verhalen over honderden seksueel misbruikte vrouwen. Dat is niet door een VN-soldaat gedaan he. Hoe ga je in godsnaam ieder individueel geval bewijzen?

Of zijn geruchten in dit geval genoeg?
Nee, natuurlijk niet. Bewijzen is stap twee, maar het voornemen om schuldigen te berechten is redelijk prima toch?

2: De kans is relatief groot dat jij of ik een van die "klootzakken" waren geweest. Voel mij een hypocriet als ik hier emotioneel over ga doen.
Ik geef toe dat mensen zichzelf vaak pas in vervelende situaties leren kennen, maar als wat ik tot nu toe over mezelf geleerd heb een indicatie is was ik niet een van die eikels geweest. Ik ben eerlijker dan goed voor me is en ongeveer zo gewelddadig als een puppy (zei het een hele grote puppy met een gezicht waar kinderen onder de vijf automatisch van schrikken). En al had ik het in die situatie wel gedaan, dan was het nog steeds een ernstige fout en absoluut ontoelaatbaar wangedrag geweest.

Nietzsche
11 juni 2015, 17:41
Nee, natuurlijk niet. Bewijzen is stap twee, maar het voornemen om schuldigen te berechten is redelijk prima toch?


Ik geef toe dat mensen zichzelf vaak pas in vervelende situaties leren kennen, maar als wat ik tot nu toe over mezelf geleerd heb een indicatie is was ik niet een van die eikels geweest. Ik ben eerlijker dan goed voor me is en ongeveer zo gewelddadig als een puppy (zei het een hele grote puppy met een gezicht waar kinderen onder de vijf automatisch van schrikken). En al had ik het in die situatie wel gedaan, dan was het nog steeds een ernstige fout en absoluut ontoelaatbaar wangedrag geweest.

1: Jawel, maar een vrij onmogelijke zaak. Tenzij er een systematisch plan is geweest, dan kun je de "leiders" berechten.

2: Schattig, maar onwetenschappelijk gebrabbel.

maddox
11 juni 2015, 18:03
Ok, Guinevere laat weer een steek vallen in haar kruistocht voor Allah.
De VN missie in Liberië . UNMIL (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Mission_in_Liberia).
De landen die troepen leveren.
Gambia, Benin, Guinea-Bissau, Mali, Nigeria, Senegal en Togo.
Andere deelnemers. Pakistan, Nepal, China, Jordanië, Namibië en Ghana.

De VN missie in Haïti, Dat zijn overlappende missies, de politiemissie was laatst onder leiding van een Tunesiër, tot die sneuvelde in de grote aardbeving, waarna de VN een andere missie startte.


Het 2de artikel gaat over de AMISOM (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_1964) missie in Somalië.
De landen die troepen leveren voor die VN vredesmissie.

Uganda, Sierra Leone, Ethiopië, Burundi, Kenya, Djibouti.

Bovenbuur
12 juni 2015, 12:11
2: Schattig, maar onwetenschappelijk gebrabbel.

Ah, dus je gaat nu een artikel tevoren trekken dat aantoont dat ik als ik betaald werd om hulpgoederen die niet van mij zijn uit te delen deze goederen enkel zou uitdelen aan mensen in ruil voor seks? Geschreven door een doctor in de verkrachtingskunde?

De meeste mensen worden in noodsituaties juist meer bereid om samen te werken, dat is wat blijkt uit studies, dat is de normale menselijke natuur. Mensen die zo misbruik maken van een situatie zijn gewoon eikels.

En misschien vind jij jezelf wel een eikel. Ik mezelf niet. En al was ik wel een eikel, dan vind ik chantage met hongersnood voor de hele familie en verkrachting nog niet echt iets dat zomaar moet kunnen.

Nietzsche
12 juni 2015, 12:30
Ah, dus je gaat nu een artikel tevoren trekken dat aantoont dat ik als ik betaald werd om hulpgoederen die niet van mij zijn uit te delen deze goederen enkel zou uitdelen aan mensen in ruil voor seks? Geschreven door een doctor in de verkrachtingskunde?

De meeste mensen worden in noodsituaties juist meer bereid om samen te werken, dat is wat blijkt uit studies, dat is de normale menselijke natuur. Mensen die zo misbruik maken van een situatie zijn gewoon eikels.

En misschien vind jij jezelf wel een eikel. Ik mezelf niet. En al was ik wel een eikel, dan vind ik chantage met hongersnood voor de hele familie en verkrachting nog niet echt iets dat zomaar moet kunnen.

Wetenschap gaat niet om individuele gevallen. Tot hier je wetenschappelijke kennis

Bovenbuur
12 juni 2015, 12:40
De kans is relatief groot dat jij of ik een van die "klootzakken" waren geweest.

Schattig, maar onwetenschappelijk gebrabbel.

Wetenschap gaat niet om individuele gevallen. Tot hier je wetenschappelijke kennis

Tot hier jouw kennis over een punt maken. Jij doet een bewering, ik ga erop in, jij zegt vervolgens dat jouw eigen bewering niet wetenschappelijk en daarmee ongeldig is.

Statistiek is trouwens ook prima toe te passen op individuele gevallen, je zit er alleen vaker naast. Bovendien ging het hier niet over individuele gevallen, maar over een horde verkrachters. Jouw redenatie gaat dus zeker drie keer een onmogelijke bocht door. Maar hé, alles om maar te kunnen volhouden dat je tegenstander een potentiële verkrachter is hè?

Prettige dag nog.

maddox
12 juni 2015, 12:45
De ironie is wel dat onze overspelige adelijke dame situaties aangeeft waarbij vooral soldaten met een donkergepigmenteerde huid naar voor komen als misbruikers.

Eigenlijk, als we naar de geplogenheiden van moderne Afrikaanse oorlogsvoering kijken, niet verwonderlijk.
Het enige verschil is een blauw hoofddeksel.

Nietzsche
12 juni 2015, 12:59
Tot hier jouw kennis over een punt maken. Jij doet een bewering, ik ga erop in, jij zegt vervolgens dat jouw eigen bewering niet wetenschappelijk en daarmee ongeldig is.

Statistiek is trouwens ook prima toe te passen op individuele gevallen, je zit er alleen vaker naast. Bovendien ging het hier niet over individuele gevallen, maar over een horde verkrachters. Jouw redenatie gaat dus zeker drie keer een onmogelijke bocht door. Maar hé, alles om maar te kunnen volhouden dat je tegenstander een potentiële verkrachter is hè?

Prettige dag nog.

Je kent toch zeker het milgram experiment wel?

Nietzsche
12 juni 2015, 13:02
De ironie is wel dat onze overspelige adelijke dame situaties aangeeft waarbij vooral soldaten met een donkergepigmenteerde huid naar voor komen als misbruikers.

Eigenlijk, als we naar de geplogenheiden van moderne Afrikaanse oorlogsvoering kijken, niet verwonderlijk.
Het enige verschil is een blauw hoofddeksel.

Waar zit de ironie?

Wapper
12 juni 2015, 13:13
Ok, Guinevere laat weer een steek vallen in haar kruistocht voor Allah.
De VN missie in Liberië . UNMIL (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Mission_in_Liberia).
De landen die troepen leveren.
Gambia, Benin, Guinea-Bissau, Mali, Nigeria, Senegal en Togo.
Andere deelnemers. Pakistan, Nepal, China, Jordanië, Namibië en Ghana.

De VN missie in Haïti, Dat zijn overlappende missies, de politiemissie was laatst onder leiding van een Tunesiër, tot die sneuvelde in de grote aardbeving, waarna de VN een andere missie startte.


Het 2de artikel gaat over de AMISOM (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_1964) missie in Somalië.
De landen die troepen leveren voor die VN vredesmissie.

Uganda, Sierra Leone, Ethiopië, Burundi, Kenya, Djibouti.

Het zijn duidelijk allemaal intellectuelen die geen vlieg kwaad zouden doen.

http://qarninews.com/uploads/content/photo/4271.jpg

eno2
12 juni 2015, 14:20
Hoezo, goed?

Het is een behoorlijk smerig truukje dat ze die mensen lappen. Betalen voor seks is prima, maar als mensen afhankelijk zijn van hulpgoederen en je deze alleen geeft aan wie er seks met je wilt hebben is dat toch een soort chantage/verkrachting crossover.
N. doet dan ook niets liever dan slag om slinger provoceren.

eno2
12 juni 2015, 14:22
Ik geloof niet dat het hier om krijgsgevangenen of "wat hun rechterhand" bezit, ging?

En maar afgeven op IS...

Apologie voor de gevaarlijkste terroristenorganisatie van het huidige moment.

Afvoeren.

maddox
12 juni 2015, 14:43
Waar zit de ironie?

Dat ze de VN als een bende verkrachters aanbied.

Piero
12 juni 2015, 19:42
Ik geloof niet dat het hier om krijgsgevangenen of "wat hun rechterhand" bezit, ging?

En maar afgeven op IS...

Hebben die twee zaken iets met elkaar te maken dan?

cookie monster
13 juni 2015, 03:50
En maar afgeven op IS...

Kijk , mensen misbruiken & terroriseren & verkrachten of vermoorden is fout , akkoord !!
Ook wie terreur supportert of verheerlijkt zijn fout , incluis hun fanclub !!!!