PDA

View Full Version : Office doolhof...


BigF
17 juni 2015, 07:27
Koop ik ook eens iets van Microsoft, verzeil ik hier in een doolhof...

Ik schaf me een Home-edition van Office aan. Ge kent dat, de bengels hebben dat nodig voor school enz...

Ik maak een Microsoft-account, schaf me online Office aan en begin te installeren. Ik kan Office op 5 toestellen installeren en ik kan gezinsleden uitnodigen om hetzelfde te doen.

Nu gebruik ik zelf niet zo vaak Office-toepassingen maar ik zag wel iets in de gratis TB die je voor Onedrive krijgt.

Soit, ik installeer Office op mijn Mac, moet nergens een gebruikersnaam of wachtwoord ingeven en Office werkt.
Ik meld me aan op de Office-pagina bij mijn account en zie daar dat ik nog steeds 5 installaties te goed heb. Die op mijn Mac telt blijkbaar niet mee.

Probeer ik het eens op de iPad. Alle toepassingen geinstalleerd maar in tegenstelling tot mijn Mac moet ik hier wel mijn id en wachtwoord geven. Alles werkt maar in mijn Office account hou ik nog steeds 5 installaties over.

Dan stuur ik een uitnodiging naar mijn dochter, zodat zij ook Office kan installeren en 1 TB opslag krijgt. Die uitnodiging zie ik dan, in tegenstelling tot mijn installaties, weer wel staan in mijn Office-account.

Raar is ook dat als ik wil inloggen bij Office ik de vraag krijg of ik wil inloggen bij Office voor persoonlijk gebruik of dat ik wil inloggen via een gebruiker die via mijn werk of school aangemaakt is. "Het lijkt erop dat deze gebruikersnaam voor meerdere accounts gebruikt wordt".
Inloggen voor persoonlijk gebruik lukt (daar zie ik ook dat ik nog steeds geen Office geinstalleerd heb) maar inloggen voor dat schoolaccount lukt niet. Als ik een nieuw wachtwoord aanvraag krijg ik ook de melding dat er voor mijn gebruikersnaam geen 'school'-account is. Wat bedoelen ze dan met 'meerdere accounts'?

Soit, ik kan dus blijkbaar zoveel Officen installeren als ik wil, maar aangezien Microsoft dat niet merkt krijg ik ook geen TB opslag bij Onedrive. En daar was het mij eigenlijk om te doen.

Moet ik nu echt naar Microsoft gaan bellen?

The Paulus Experience
17 juni 2015, 09:47
Ge moet Dave Grohl bellen, die heeft wat vrije tijd

Klojo eerste klas
17 juni 2015, 11:32
..........

Moet ik nu echt naar Microsoft gaan bellen?

Misschien beter skypen ? ;-)

Wapper
17 juni 2015, 15:49
En zeggen dat LibreOffice gratis is.
Voor uzelf, uw kinderen & kleinkinderen, en voor de hele straat.
En dat dat installeert zonder gezeik met licensies, bonnekes of stempelkes.
En dat dat werkt, en niet kreupel gemaakt is met "Starter" en "Student" editions.

98597

fabianen
17 juni 2015, 16:36
En zeggen dat duizenden kinderen sterven per dag,terwijl meneer zich druk maakt......

Ratatosk
17 juni 2015, 18:11
Koop ik ook eens iets van Microsoft, verzeil ik hier in een doolhof...

Ik schaf me een Home-edition van Office aan. Ge kent dat, de bengels hebben dat nodig voor school enz...

Ik maak een Microsoft-account, schaf me online Office aan en begin te installeren. Ik kan Office op 5 toestellen installeren en ik kan gezinsleden uitnodigen om hetzelfde te doen.

Nu gebruik ik zelf niet zo vaak Office-toepassingen maar ik zag wel iets in de gratis TB die je voor Onedrive krijgt.

Soit, ik installeer Office op mijn Mac, moet nergens een gebruikersnaam of wachtwoord ingeven en Office werkt.
Ik meld me aan op de Office-pagina bij mijn account en zie daar dat ik nog steeds 5 installaties te goed heb. Die op mijn Mac telt blijkbaar niet mee.

Probeer ik het eens op de iPad. Alle toepassingen geinstalleerd maar in tegenstelling tot mijn Mac moet ik hier wel mijn id en wachtwoord geven. Alles werkt maar in mijn Office account hou ik nog steeds 5 installaties over.

Dan stuur ik een uitnodiging naar mijn dochter, zodat zij ook Office kan installeren en 1 TB opslag krijgt. Die uitnodiging zie ik dan, in tegenstelling tot mijn installaties, weer wel staan in mijn Office-account.

Raar is ook dat als ik wil inloggen bij Office ik de vraag krijg of ik wil inloggen bij Office voor persoonlijk gebruik of dat ik wil inloggen via een gebruiker die via mijn werk of school aangemaakt is. "Het lijkt erop dat deze gebruikersnaam voor meerdere accounts gebruikt wordt".
Inloggen voor persoonlijk gebruik lukt (daar zie ik ook dat ik nog steeds geen Office geinstalleerd heb) maar inloggen voor dat schoolaccount lukt niet. Als ik een nieuw wachtwoord aanvraag krijg ik ook de melding dat er voor mijn gebruikersnaam geen 'school'-account is. Wat bedoelen ze dan met 'meerdere accounts'?

Soit, ik kan dus blijkbaar zoveel Officen installeren als ik wil, maar aangezien Microsoft dat niet merkt krijg ik ook geen TB opslag bij Onedrive. En daar was het mij eigenlijk om te doen.

Moet ik nu echt naar Microsoft gaan bellen?

5 gebruikers, ieder met een wachtwoord. Het gaat niet om het aantal pc's of tablets. Indien de pc of mac uw gegevens onthoudt dan moet ge dat niet meer ingeven.

circe
17 juni 2015, 18:27
Microsoft op Mac? gaat dat?

Troubadour
17 juni 2015, 19:37
Moet ik nu echt naar Microsoft gaan bellen?

't Is dat waarvoor ge betaald hebt, of wat dacht ge dan? Alleen idioten betalen nog voor de software zelf. Het enig rationele rechtvaardiging om Microsoft geld te geven is dat ge denkt dat ge hun ondersteuning gaat nodig hebben.

En nu niet zagen dat we onredelijk zijn hé. Ge zijt in het verleden al gewaarschuwd geweest voor Microsoft.

BigF
18 juni 2015, 07:47
En zeggen dat LibreOffice gratis is.
Voor uzelf, uw kinderen & kleinkinderen, en voor de hele straat.
En dat dat installeert zonder gezeik met licensies, bonnekes of stempelkes.
En dat dat werkt, en niet kreupel gemaakt is met "Starter" en "Student" editions.

98597

Allemaal heel mooi voor iemand die af en toe eens iets in een Office-suite moet doen.
Maar mijn bengels volgen geen informatica en leren verder ook niet met Office werken op school. Ze krijgen enkel wat uitleg als ze eens iets 'speciaal' moeten doen.
En dan ben ik het stilaan kotsbeu dat ik telkens weer de uitleg die ze op school krijgen (over Microsoft Office) thuis moet gaan omzetten naar een gratis Office-suite.
Of ze downloaden iets van smartschool wat er in dan OpenOffice ofzo plots helemaal anders uit ziet.
Gedaan met dat gezeik, ik zal wel betalen.
Hoe fout dat volgens de openbron-gemeenschap dan wel mag zijn.

BigF
18 juni 2015, 07:48
En zeggen dat duizenden kinderen sterven per dag,terwijl meneer zich druk maakt......

En zeggen dat duizenden kinderen sterven per dag, terwijl meneer op zijn gemak wat ligt te forummen...

BigF
18 juni 2015, 07:50
5 gebruikers, ieder met een wachtwoord. Het gaat niet om het aantal pc's of tablets. Indien de pc of mac uw gegevens onthoudt dan moet ge dat niet meer ingeven.

Dat weet ik. Maar ik heb nog geen enkele keer iets moeten ingeven.
Enkel bij de installatie op iPad maar als ik me dan later aanmeld bij de Office-website staat daar nog steeds dat ik geen enkele installatie gebruikt heb...

BigF
18 juni 2015, 07:51
Microsoft op Mac? gaat dat?
Nee, heel mijnen uitleg over installatie op Mac was maar om te lachen...

Tuurlijk gaat dat. Al jaar en dag. Zelfs Windows op Mac gaat.

BigF
18 juni 2015, 07:57
't Is dat waarvoor ge betaald hebt, of wat dacht ge dan? Alleen idioten betalen nog voor de software zelf. Het enig rationele rechtvaardiging om Microsoft geld te geven is dat ge denkt dat ge hun ondersteuning gaat nodig hebben.

En nu niet zagen dat we onredelijk zijn hé. Ge zijt in het verleden al gewaarschuwd geweest voor Microsoft.

Wat is dit voor bullshit?
Ik betaal voor het gebruik van de Office-toepassingen, voor de ondersteuning en voor de 1TB opslag (in totaal zelfs 5TB) en de gratis Skype-minuten die ik hierdoor krijg.

De discussie ging niet over het goed of slecht zijn van Office. Ik legde gewoon mijn probleem voor.

Als dat voor jou genoeg is om mij dan direct voor idioot uit te maken...

Universalia
18 juni 2015, 07:58
Microsoft op Mac? gaat dat?

Ja dat gaat met Boot Camp.

Boot Camp helpt u bij de installatie van Microsoft Windows op een Mac. Na de installatie start u de Mac opnieuw op om tussen OS X en Windows te schakelen.

LinkBootCamp (https://support.apple.com/nl-be/HT201468)

OpenOffice (http://www.openoffice.org/nl/)

Werkt ook best vlotjes. :cheer:

Bartjeuh
18 juni 2015, 08:05
Er sterven ook duizenden Microsoft-gebruikers per dag. Sommige zelfs terwijl ze aan het forummen waren.

Wapper
18 juni 2015, 10:32
Allemaal heel mooi voor iemand die af en toe eens iets in een Office-suite moet doen.
Maar mijn bengels volgen geen informatica en leren verder ook niet met Office werken op school. Ze krijgen enkel wat uitleg als ze eens iets 'speciaal' moeten doen.
En dan ben ik het stilaan kotsbeu dat ik telkens weer de uitleg die ze op school krijgen (over Microsoft Office) thuis moet gaan omzetten naar een gratis Office-suite.
Of ze downloaden iets van smartschool wat er in dan OpenOffice ofzo plots helemaal anders uit ziet.
Gedaan met dat gezeik, ik zal wel betalen.
Hoe fout dat volgens de openbron-gemeenschap dan wel mag zijn.


LibreOffice heeft dezelfde basis als OpenOffice, maar wordt zeer goed onderhouden. Dag en nacht verschil.
Fuck Microsoft.

BigF
18 juni 2015, 14:13
LibreOffice heeft dezelfde basis als OpenOffice, maar wordt zeer goed onderhouden. Dag en nacht verschil.
Fuck Microsoft.

Libre en Open werken beiden vrij goed vind ik. Ik heb heel lang met OpenOffice gewerkt en had daar weinig of geen problemen mee.

Maar zoals gezegd: 't zijn de bengels die er last mee hebben en eerst dacht ik ook:"Dan leer je het maar." maar als ik dan zie wat er soms met documenten die ze op school maken of krijgen gebeurt als je ze in Open of Libre opent kan ik begrijpen dat die mannen daar zenuwachtig van worden.
Problemen met documenten in allerlei Office-toepassingen kunnen die missen als kiespijn als ze in de blok zitten.

En daarom gooi ik er, als goeie papa, liever snel 100 euro tegenaan.

Wapper
18 juni 2015, 14:41
Libre en Open werken beiden vrij goed vind ik. Ik heb heel lang met OpenOffice gewerkt en had daar weinig of geen problemen mee.

Maar zoals gezegd: 't zijn de bengels die er last mee hebben en eerst dacht ik ook:"Dan leer je het maar." maar als ik dan zie wat er soms met documenten die ze op school maken of krijgen gebeurt als je ze in Open of Libre opent kan ik begrijpen dat die mannen daar zenuwachtig van worden.
Problemen met documenten in allerlei Office-toepassingen kunnen die missen als kiespijn als ze in de blok zitten.

En daarom gooi ik er, als goeie papa, liever snel 100 euro tegenaan.

De kloterij is dat leerkrachten afkomen met exotische M$-functies die geen hond later nog nodig heeft. Het is ook zo dat OO en LO moeten opletten geen functie-iconen van M$ te gebruiken, verboten! En dat kan verwarrend zijn.

Ik heb met OO lang gesukkeld met de spreadsheets. Dat was echt bug-city.
De bugs werden toegegeven, maar nooit opgelost.

LibreOffice geinstalleerd, bugs weg.

Eduard Khil
18 juni 2015, 15:25
ik gebruik thuis alleen nog open office. Doet perfect wat ik ervan verwacht.

cookie monster
19 juni 2015, 00:43
open office.
En 't is legaal gratis te downloaden , op hun eigen website :)

Eduard Khil
19 juni 2015, 05:47
En 't is legaal gratis te downloaden , op hun eigen website :)

als ik nu eno zou zijn, zou ik u moeten RD'en want je hebt maar een deel van mijn post gequote :lol:

Pandareus
19 juni 2015, 06:06
En zeggen dat LibreOffice gratis is.
Voor uzelf, uw kinderen & kleinkinderen, en voor de hele straat.
En dat dat installeert zonder gezeik met licensies, bonnekes of stempelkes.
En dat dat werkt, en niet kreupel gemaakt is met "Starter" en "Student" editions.

98597

Of Apache OpenOffice, kostprijs ook 0 euro.

Pandareus
19 juni 2015, 07:13
LibreOffice heeft dezelfde basis als OpenOffice, maar wordt zeer goed onderhouden. Dag en nacht verschil.
Fuck Microsoft.

Wist ik niet... Heb dus verkeerd gekozen... :oops:

Anna List
19 juni 2015, 07:49
Allemaal heel mooi voor iemand die af en toe eens iets in een Office-suite moet doen.
Maar mijn bengels volgen geen informatica en leren verder ook niet met Office werken op school. Ze krijgen enkel wat uitleg als ze eens iets 'speciaal' moeten doen.
En dan ben ik het stilaan kotsbeu dat ik telkens weer de uitleg die ze op school krijgen (over Microsoft Office) thuis moet gaan omzetten naar een gratis Office-suite.
Of ze downloaden iets van smartschool wat er in dan OpenOffice ofzo plots helemaal anders uit ziet.
Gedaan met dat gezeik, ik zal wel betalen.
Hoe fout dat volgens de openbron-gemeenschap dan wel mag zijn.

laat uw bengels maar eens los op de MS Office trainingen, die tutorials zijn echt goed...gaan ze een pak meer van leren dan de LK op school er van kent ook wsl.

https://support.office.com/en-us/article/Office-training-and-tutorials-b8f02f81-ec85-4493-a39b-4c48e6bc4bfb

Anna List
19 juni 2015, 07:52
Wat is dit voor bullshit?
Ik betaal voor het gebruik van de Office-toepassingen, voor de ondersteuning en voor de 1TB opslag (in totaal zelfs 5TB) en de gratis Skype-minuten die ik hierdoor krijg.

De discussie ging niet over het goed of slecht zijn van Office. Ik legde gewoon mijn probleem voor.

Als dat voor jou genoeg is om mij dan direct voor idioot uit te maken...

alles kan beter.
bij mij moet gij daar zelfs uw probleem niet voor voorleggen!

;-)

BigF
19 juni 2015, 13:06
alles kan beter.
bij mij moet gij daar zelfs uw probleem niet voor voorleggen!

;-)

Voila zie.

Onbaatzuchtige hulp. Je ziet het niet vaak meer dezer dagen...
:hug:

BigF
19 juni 2015, 13:11
Overigens, on-topic:

Alles is ondertussen netjes uitgeklaard.
Mijn installaties zijn ondertussen wel zichtbaar op office.com, ik heb mijn 1TB opslag gehad en bij het inloggen krijg ik niet meer de mededeling dat mijn gebruikersnaam aan meerdere accounts hangt. De rest heeft ook probleemloos kunnen installeren.
En dat allemaal zonder Microsoft lastig te moeten vallen!!

Hoera voor Microsoft!!
Hoera!!!
En nog eens hoera voor Microsoft!!
Hoera!!!
En om de openbron-adepten nog snel een beetje tegen hun schenen te stampen;
Nog een laatste keer hoera voor Microsoft!!
Hoera!!!
En tenslotte voor Demper (ik denk ook aan iedereen eh?)
Hoera voor Apple!!!

Anna List
19 juni 2015, 15:00
Voila zie.

Onbaatzuchtige hulp. Je ziet het niet vaak meer dezer dagen...
:hug:

:rofl:

Anna List
19 juni 2015, 15:01
Overigens, on-topic:

Alles is ondertussen netjes uitgeklaard.
Mijn installaties zijn ondertussen wel zichtbaar op office.com, ik heb mijn 1TB opslag gehad en bij het inloggen krijg ik niet meer de mededeling dat mijn gebruikersnaam aan meerdere accounts hangt. De rest heeft ook probleemloos kunnen installeren.
En dat allemaal zonder Microsoft lastig te moeten vallen!!

Hoera voor Microsoft!!
Hoera!!!
En nog eens hoera voor Microsoft!!
Hoera!!!
En om de openbron-adepten nog snel een beetje tegen hun schenen te stampen;
Nog een laatste keer hoera voor Microsoft!!
Hoera!!!
En tenslotte voor Demper (ik denk ook aan iedereen eh?)
Hoera voor Apple!!!

kzou Microsoft moeten bijkopen denk ik dan :-)

BigF
19 juni 2015, 15:03
kzou Microsoft moeten bijkopen denk ik dan :-)
:-D

:idea:

Wapper
19 juni 2015, 15:05
Overigens, on-topic:

Alles is ondertussen netjes uitgeklaard.
Mijn installaties zijn ondertussen wel zichtbaar op office.com, ik heb mijn 1TB opslag gehad en bij het inloggen krijg ik niet meer de mededeling dat mijn gebruikersnaam aan meerdere accounts hangt. De rest heeft ook probleemloos kunnen installeren.
En dat allemaal zonder Microsoft lastig te moeten vallen!!



Maar wel eerst iedereen hier komen ambeteren en om raad vragen!
Pfeuh!

BigF
19 juni 2015, 15:09
Maar wel eerst iedereen hier komen ambeteren en om raad vragen!
Pfeuh!
Mijn oprechte excuses en diepste gevoelens van schaamte...

Het zal nooit meer gebeuren.

Betalen voor ondersteuning en dan toch nog jullie er mee lastig vallen...
Waar zaten mijn gedachten? (om eerlijk te zijn, bij een stel dikke tetten, maar dat doet eigenlijk niet terzake)

Wapper
19 juni 2015, 15:14
Mijn oprechte excuses en diepste gevoelens van schaamte...

Het zal nooit meer gebeuren.

Betalen voor ondersteuning en dan toch nog jullie er mee lastig vallen...
Waar zaten mijn gedachten? (om eerlijk te zijn, bij een stel dikke tetten, maar dat doet eigenlijk niet terzake)

Allez bon, t'is u vergeven.

http://ano.lolcathost.org/thumbs//1304067718335.gif

BigF
19 juni 2015, 15:15
Das wel heel dik, ma soit, ik trek er mijne plan wel mee.

Klojo eerste klas
19 juni 2015, 15:22
Overigens, on-topic:

Alles is ondertussen netjes uitgeklaard.
Mijn installaties zijn ondertussen wel zichtbaar op office.com, ik heb mijn 1TB opslag gehad en bij het inloggen krijg ik niet meer de mededeling dat mijn gebruikersnaam aan meerdere accounts hangt. De rest heeft ook probleemloos kunnen installeren.
En dat allemaal zonder Microsoft lastig te moeten vallen!!

Hoera voor Microsoft!!
Hoera!!!
En nog eens hoera voor Microsoft!!
Hoera!!!
En om de openbron-adepten nog snel een beetje tegen hun schenen te stampen;
Nog een laatste keer hoera voor Microsoft!!
Hoera!!!
En tenslotte voor Demper (ik denk ook aan iedereen eh?)
Hoera voor Apple!!!
Je zou bijna gaan denken dat Microsoft de poepers gekregen heeft omdat hun reputatie in 't gedrang kwam door je posting van dat probleem hier op 't forum...... :twisted:

Johan Bollen
19 juni 2015, 15:51
En zeggen dat LibreOffice gratis is.
Voor uzelf, uw kinderen & kleinkinderen, en voor de hele straat.
En dat dat installeert zonder gezeik met licensies, bonnekes of stempelkes.
En dat dat werkt, en niet kreupel gemaakt is met "Starter" en "Student" editions.

98597Interessant. Met dank.

Zucht
19 juni 2015, 17:58
Overigens, on-topic:

Alles is ondertussen netjes uitgeklaard.
Mijn installaties zijn ondertussen wel zichtbaar op office.com, ik heb mijn 1TB opslag gehad en bij het inloggen krijg ik niet meer de mededeling dat mijn gebruikersnaam aan meerdere accounts hangt. De rest heeft ook probleemloos kunnen installeren.
En dat allemaal zonder Microsoft lastig te moeten vallen!!

Hoera voor Microsoft!!
Hoera!!!
En nog eens hoera voor Microsoft!!
Hoera!!!
En om de openbron-adepten nog snel een beetje tegen hun schenen te stampen;
Nog een laatste keer hoera voor Microsoft!!
Hoera!!!
En tenslotte voor Demper (ik denk ook aan iedereen eh?)
Hoera voor Apple!!!

Ik was zo aangegrepen door uw tandenknarsende tegenslag dat ik 3 weesgegroetjes voor u gebeden heb. En voorwaar, zie daar. Een miraculeuze genezing.

cookie monster
19 juni 2015, 21:15
je hebt maar een deel van mijn post gequote :lol:
Mijn oprechte excuses :oops:

cookie monster
19 juni 2015, 21:15
http://ano.lolcathost.org/thumbs//1304067718335.gif
Nah , nie' dik genoeg , ik wil een quadro ZZZZ cup !!!!

Lance
20 juni 2015, 00:08
Allez bon, t'is u vergeven.

http://ano.lolcathost.org/thumbs//1304067718335.gif

Dit is een lekker dikske. Fap fap fap.