PDA

View Full Version : Weeral die films.


fabianen
17 juni 2015, 16:56
Niet opgevallen.Reeks films die je al had gezien,constant op onze openbare zenders?Waar blijven die recente films?

Eduard Khil
17 juni 2015, 17:49
Niet opgevallen.Reeks films die je al had gezien,constant op onze openbare zenders?Waar blijven die recente films?

tvalt mij ook op. Regelmatig dezelfde films die passeren, afwisselend bij een, vier, 2be ...
Telkens met een paar maand tijd ertussen.

Libro
17 juni 2015, 19:00
Om van de zoveelste herhaling van "Sex and the city" maar te zwijgen.

Mambo
17 juni 2015, 22:02
Dankzij de kabel hebben we geen video meer nodig.
Alles komt vanzelf terug.
En terug.
En terug.

Johan Bollen
17 juni 2015, 22:22
Continue stroom van geld richting VS. Over verborgen transfers gesproken.

Men kan nochtans goedkoop ook van elders programma's kopen die nog niet getoond werden.

maddox
17 juni 2015, 23:16
TV, da's zo archaïsch.

Scherven A. Mok
18 juni 2015, 08:17
In de cinema's is het net hetzelfde verhaal. Bijna alle cinema's draaien dezelfde films. En er zit ook geen logica in. Een goede niet amerikaanse film speelt soms drie weken, als hij al vertoond wordt, terwijl een draak van een film van angelina sortie een half jaar geprogrammeerd staat. Ik ga graag naar de cinema maar het is alweer eventjes geleden. Enkele docufilms die ik graag had gezien zijn nergens vertoond en wat er wel te zien was stond me niet aan of was te kostelijk voor wat het was.

IanVD
18 juni 2015, 08:50
In de cinema's is het net hetzelfde verhaal.

Inderdaad, Poltergeist, Mad Max, Assepoester, Jurassic Park,... ook al herhalingen :lol:

Xenophon
18 juni 2015, 11:51
Niet opgevallen.Reeks films die je al had gezien,constant op onze openbare zenders?Waar blijven die recente films?

Die krijgen we binnen 15 jaar te zien.

Op 2B en VTM spreken ze dan over 'de televisie-premiere van ...'

Nu, vroeger, waarmee ik dan eind jaren zestig en de jaren zeventig bedoel, dan had je BRT die weinig anders dan van die Oost-Duitse, Poolse en Checkoslovaakse sprookjesfilms gaf.

Ok, het was zo geen brol als 'De Kampioenen,' maar toch...

Gelukkig hebben we nu internet.

Xenophon
18 juni 2015, 11:52
TV, da's zo archaïsch.

Het is inderdaad een weinig vreemd dat er nog altijd mensen zijn die hun films/series enkel op TV zien.

BigF
18 juni 2015, 11:56
tvalt mij ook op. Regelmatig dezelfde films die passeren, afwisselend bij een, vier, 2be ...
Telkens met een paar maand tijd ertussen.

Ik denk dat je hiervoor even moet gaan kijken naar de prijzen die zenders betalen om bepaalde films te kunnen uitzenden.

Een vriend van mij had vroeger een videotheek en die had net hetzelfde voor.
Sommige films waren onbetaalbaar en van het ogenblik dat ze in prijs begonnen te zakken was je verplicht er ook een hoop andere rommel bij te pakken.

Ik veronderstel dat dat bij tv-zenders nu nog vergelijkbaar werkt.
Recente films, peperduur.
Iets minder recent; goedkoper maar incl brol die dan natuurlijk ook uitgezonden moet worden (betaald is betaald).

maddox
18 juni 2015, 12:38
Inderdaad, Poltergeist, Mad Max, Assepoester, Jurassic Park,... ook al herhalingen :lol:

Sommige herhalingen zijn goed te smaken.

Ik heb met plezier in de bioskoopzaal gezeten voor Jurassic World (remake van Jurassic park) en Mad Max Fury Road (remake van Mad Max 2).

Maar om ze op TV te zien binnen 6 jaar, meh, daar ga ik geen VRT of VTM binnenhalen via een kabelaansluiting van €40 in de maand ofzo.

Dadeemelee
18 juni 2015, 13:09
Tis normaal:
1. Cinema
2. DVD
3. View on demand (betalend)
4. Betaalzender
5. Gratis TV

Tussen 1 en 5 ligt 2 tot meer jaar.

Indomitable
18 juni 2015, 13:24
Het is raar of zelden dat ik nog tv kijk, keuze in overvloed op het internet van shows, tekenfilms, docu's, films...etc.

IanVD
18 juni 2015, 13:30
Het is raar of zelden dat ik nog tv kijk, keuze in overvloed op het internet van shows, tekenfilms, docu's, films...etc.

2!

Libro
18 juni 2015, 20:08
Die krijgen we binnen 15 jaar te zien.

Op 2B en VTM spreken ze dan over 'de televisie-premiere van ...'

Nu, vroeger, waarmee ik dan eind jaren zestig en de jaren zeventig bedoel, dan had je BRT die weinig anders dan van die Oost-Duitse, Poolse en Checkoslovaakse sprookjesfilms gaf.

Ok, het was zo geen brol als 'De Kampioenen,' maar toch...

Gelukkig hebben we nu internet.

13th Street en dergelijke zijn daar ook kampioen in: "nieuwe afleveringen" van een reeks die al tien jaar is afgevoerd en van die toestanden.

Wapper
18 juni 2015, 20:30
13th Street en dergelijke zijn daar ook kampioen in: "nieuwe afleveringen" van een reeks die al tien jaar is afgevoerd en van die toestanden.

Of History Channel waar het over alles gaat, behalve.. over geschiedenis:
Pawn Stars, Ice Road Truckers,Swamp People, en andere bagger.

cookie monster
18 juni 2015, 23:20
Zelfs op de wok zijn er menige gratis (FTA) zenders
welke (over & over) herhalen !!!!
Er zijn er nog wel enkele interessante , dat wel :) ,
maar .... bitterweinig !!!!

Rahowa
19 juni 2015, 13:01
Ik heb met plezier in de bioskoopzaal gezeten voor Jurassic World (remake van Jurassic park) en Mad Max Fury Road (remake van Mad Max 2).
.

Ik heb recent nog gekeken naar de herhalingen van Jurassic park en vond het amusant om deze na 20 jaar een terug te zien.Is de nieuwe goed?Het vrouwtje wil hem namelijk gaan zien in de cinema.

fox
19 juni 2015, 14:14
Ik heb recent nog gekeken naar de herhalingen van Jurassic park en vond het amusant om deze na 20 jaar een terug te zien.Is de nieuwe goed?Het vrouwtje wil hem namelijk gaan zien in de cinema.

Wat denk je nu zelf?

Bartjeuh
19 juni 2015, 14:18
Continue stroom van geld richting VS. Over verborgen transfers gesproken.

Transfers????
Van Vlaanderen naar de VS????
Oei!
Dan moeten we ons zo snel mogelijk afscheuren van de VS, en een onafhankelijk Vlaanderen worden. Want naar 't schijnt, roept zoiets alle transfers onmiddellijk en voor altijd een halt toe!

Xenophon
19 juni 2015, 14:21
Transfers????
Van Vlaanderen naar de VS????
Oei!
Dan moeten we ons zo snel mogelijk afscheuren van de VS, en een onafhankelijk Vlaanderen worden. Want naar 't schijnt, roept zoiets alle transfers onmiddellijk en voor altijd een halt toe!

Precies flink gefrustreerd?

Bartjeuh
19 juni 2015, 14:42
Precies flink gefrustreerd?

Nee, nee, maar naar 't schijnt zijn transfers heel slecht en heel gevaarlijk, en moet Vlaanderen zo snel mogelijk onafhankelijk worden, willen we er van af geraken. Da's alles.

Xenophon
19 juni 2015, 14:50
Nee, nee, maar naar 't schijnt zijn transfers heel slecht en heel gevaarlijk, en moet Vlaanderen zo snel mogelijk onafhankelijk worden, willen we er van af geraken. Da's alles.

Ja, Vlaanderen dat over haar eigen geld wil beslissen, dat is pas echt fascisme.

Bartjeuh
19 juni 2015, 14:56
Ja, Vlaanderen dat over haar eigen geld wil beslissen, dat is pas echt fascisme.

Wacht tot binnen dat Vlaanderen plotseling Antwerpen over zijn eigen geld gaat willen beslissen! Dan pas zal het hek van de dam zijn...

Dadeemelee
19 juni 2015, 16:01
Wacht tot binnen dat Vlaanderen plotseling Antwerpen over zijn eigen geld gaat willen beslissen! Dan pas zal het hek van de dam zijn...
Of St. Martens Latem.

Xenophon
19 juni 2015, 16:30
Wacht tot binnen dat Vlaanderen plotseling Antwerpen over zijn eigen geld gaat willen beslissen! Dan pas zal het hek van de dam zijn...

Blijven oefenen, je bent bijna grappig. ;)

maddox
19 juni 2015, 16:37
Transfers????
Van Vlaanderen naar de VS????
Oei!
Dan moeten we ons zo snel mogelijk afscheuren van de VS, en een onafhankelijk Vlaanderen worden. Want naar 't schijnt, roept zoiets alle transfers onmiddellijk en voor altijd een halt toe!

Is geen transfer.
Bij een transfer komt er niks in ruil.
In dit geval komt er voornamelijk breinloos entertainment terug, ideaal voor het kiesvee.

kelt
20 juni 2015, 10:25
Ik denk niet dat er een filmproducent is die zo stom zou zijn om enigszins succesvolle films snel op "algemene TV-zenders" te laten vertonen alvorens het bioscoop-/digitaal-verhuurcircuit/merchandizing-, en tenslotte het DVD-circuit ,grondig afgetapt zijn...

In de levensloop van een product "film" komt er ooit een tijdperk dat het "vrijwel gratis" kan bekeken worden....en dat is jaren later als het een succesvol product was.

"old-school"-TV zenders zijn inmiddels een zeer ouderwets weergavemedium,en zij staan pas achteraan in het rijtje.

Lijkt me ook logisch.

Rahowa
20 juni 2015, 11:39
Wat denk je nu zelf?

Jurassic Park films zijn een beetje als een bezoek aan de zoo,je weet dat er geen verhaal achter maar de beestjes zijn mooi om te zien .

IanVD
20 juni 2015, 12:44
Jurassic Park films zijn een beetje als een bezoek aan de zoo,je weet dat er geen verhaal achter maar de beestjes zijn mooi om te zien .

Dat kan je gerust zeggen over driekwart van de recente bioscoopfilms. Veel special effect, nog meer plot holes.

Xenophon
20 juni 2015, 14:14
Ik denk niet dat er een filmproducent is die zo stom zou zijn om enigszins succesvolle films snel op "algemene TV-zenders" te laten vertonen alvorens het bioscoop-/digitaal-verhuurcircuit/merchandizing-, en tenslotte het DVD-circuit ,grondig afgetapt zijn...

In de levensloop van een product "film" komt er ooit een tijdperk dat het "vrijwel gratis" kan bekeken worden....en dat is jaren later als het een succesvol product was.

"old-school"-TV zenders zijn inmiddels een zeer ouderwets weergavemedium,en zij staan pas achteraan in het rijtje.

Lijkt me ook logisch.

Nochtans staan de meeste films op het net een paar uur nadat de film in première getoond is in de zaal.

Sommige zijn zo goed dat ik maar eerst halverwege de film merkte dat het een bioscoopopname was omdat er iemand recht stond waarbij je zijn hoofd zag voor het beeld.

Wapper
20 juni 2015, 15:03
Nochtans staan de meeste films op het net een paar uur nadat de film in première getoond is in de zaal.

Sommige zijn zo goed dat ik maar eerst halverwege de film merkte dat het een bioscoopopname was omdat er iemand recht stond waarbij je zijn hoofd zag voor het beeld.

:rofl:

Xenophon
20 juni 2015, 15:07
:rofl:

Was dat zo grappig?

Pandareus
20 juni 2015, 15:13
Tis normaal:
1. Cinema
2. DVD
3. View on demand (betalend)
4. Betaalzender
5. Gratis TV

Tussen 1 en 5 ligt 2 tot meer jaar.

popcorntime niet vergeten. 8-)

fabianen
20 juni 2015, 16:55
Vanavond weer een reeks films!

Demper
20 juni 2015, 17:06
Ik download films.

Wapper
20 juni 2015, 19:56
Was dat zo grappig?

Was het niet grappig bedoeld? :?

Xenophon
20 juni 2015, 20:32
Was het niet grappig bedoeld? :?

Eigenlijk niet nee.

Welk gedeelte precies vindt je zo hilarisch?

Wapper
20 juni 2015, 21:09
Eigenlijk niet nee.

Welk gedeelte precies vindt je zo hilarisch?

De technische uitvoerbaarheid van een opname te maken met een smartphone in een cinemazaal. Of zouden ze daarvoor echte cameras op statief gebruiken?
En dat zonder de kijkers erachter te hinderen?

Of vanop de laatste rij op het balcon misschien?

http://s3.amazonaws.com/auteurs_production/images/film/strand-under-the-dark-cloth/w448/strand-under-the-dark-cloth.jpg

Xenophon
20 juni 2015, 21:16
De technische uitvoerbaarheid van een opname te maken met een smartphone in een cinemazaal. Of zouden ze daarvoor echte cameras op statief gebruiken?
En dat zonder de kijkers erachter te hinderen?

Of vanop de laatste rij op het balcon misschien?

http://s3.amazonaws.com/auteurs_production/images/film/strand-under-the-dark-cloth/w448/strand-under-the-dark-cloth.jpg

Ja, camera op statief, dat zijn dikwijls heel goede opnames.

IanVD
20 juni 2015, 21:17
Ja, camera op statief, dat zijn dikwijls heel goede opnames.

De geluidskwaliteit kan meestal wel beter.

Xenophon
20 juni 2015, 21:21
De geluidskwaliteit kan meestal wel beter.

Ja, raar of zelden is het het waard om er naar te kijken.

Maar voor diegenen die niet kunnen wachten, ze zijn er.

fabianen
21 juni 2015, 11:34
Stel al de vraag voor volgende week?Welke film gaan we weeral zien?!

Dadeemelee
21 juni 2015, 11:38
Stel al de vraag voor volgende week?Welke film gaan we weeral zien?!
Maar neem dan toch Netflix, voor 10 euro per maand heb je (vooral TV-reeksen) meer dan je ooit kan bekijken.