PDA

View Full Version : [Dilemma] BVH


FT
15 oktober 2004, 19:39
Het zien er naar uit de de Vlaamse partijen weer gaan 'onderhandelen' met de Waalse partijen voor de splitsing van BVH. Stel dat U uit de volgende opties zou moeten kiezen: Wat neemt U

Vlaamse Leeuw
15 oktober 2004, 20:38
Geef mij maar een derde optie:
Geen toegevingen én splitising.

FT
16 oktober 2004, 09:22
Anders was het geen dilemma geweest hé

stab
16 oktober 2004, 09:27
Wat bedoel je met 'toegeving'?
Een doekje voor het bloeden? Ok.
Het voorkomen van outright gezichtsverlies bij de tegenstander? Ok.
Maar geen taalwetwijziging, geen ratificatie vh minderhedenverdrag...

FT
16 oktober 2004, 09:40
Laat ons zeggen, dat de Franstalige gemeenschap scholen in de Randfaciliteitgemeenten mag subsideren.

stab
16 oktober 2004, 09:44
Laat ons zeggen, dat de Franstalige gemeenschap scholen in de Randfaciliteitgemeenten mag subsideren.De franstalige scholen in de zes randgemeenten worden door Vlaanderen gesubsidieerd. Dus als je opmerking ironisch bedoeld was: okay, no problemo.

N.J.S.V. Antwerpen
16 oktober 2004, 13:23
Geen toegevingen, geen splisting!

Wij moeten helemaal geen prijs betalen voor ons recht; de belse grondwet bepaalt dat BHV gesplitst moet worden, dus mogen we zelfs niet overwegen een prijs te betalen.

Als de "Vlaamse" partijen hun meerderheidspositie niet doordrukken en een splitsing eisen zonder prijs, dan hoeft het niet meer. Laat het dan de Vlaamse druk op de belse ketel maar versterken.

*M@g!C*
16 oktober 2004, 17:09
Uiteraard is de splitsing een eerlijk recht verworven door de Vlamingen. Dat dit recht tot op heden nog niet is geschied vind ik dan ook schandalig. Toch wens ik geen toegevingen te doen omdat ik niet in die regio woon. Ik denk dan ook dat ik geen toegevingen wil doen voor iets wat normaal geen toegevingen nodig heeft noch voor iets waarbij ikzelf toch geen profijt ondervind.

zorroaster
17 oktober 2004, 21:55
Laat ons zeggen, dat de Franstalige gemeenschap scholen in de Randfaciliteitgemeenten mag subsideren.
Euh, dat zou volgens mij een toegeving zijn van de kant van de franstaligen! Momenteel subsidieërt Vlaanderen het faciliteitenonderwijs in Vlaanderen, terwijl Wallonië weigert in Komen het nederlandstalige onderwijs te financieren.

FT
18 oktober 2004, 08:03
Euh, dat zou volgens mij een toegeving zijn van de kant van de franstaligen! Momenteel subsidieërt Vlaanderen het faciliteitenonderwijs in Vlaanderen, terwijl Wallonië weigert in Komen het nederlandstalige onderwijs te financieren.
Ik heb nog zoveel te leren