PDA

View Full Version : Welke landen zijn het best om op pensioen te gaan denken jullie ?


griezel
21 juli 2015, 13:40
Binnen een jaar of tien, als ik nog leef, ben ik ermee weg uit België.
Dat is geen land om uw oude dag door te brengen, veels te nat, daar krijg je rumatisme van, en met het geld dat je voor de verwarming uitgeeft in één winter, kan je elders een heel jaar leven.
Wie is er ook van plan om het af te bollen, en waarheen ?:-D

Zoniet, waarom wilen jullie in België blijven ?

manta
21 juli 2015, 14:00
Binnen een jaar of tien, als ik nog leef, ben ik ermee weg uit België.
Dat is geen land om uw oude dag door te brengen, veels te nat, daar krijg je rumatisme van, en met het geld dat je voor de verwarming uitgeeft in één winter, kan je elders een heel jaar leven.
Wie is er ook van plan om het af te bollen, en waarheen ?:-D

Zoniet, waarom wilen jullie in belgië blijven ?

Omdat het veel geld kost om hier weg te geraken...

Zipper
21 juli 2015, 14:04
Binnen een jaar of tien, als ik nog leef, ben ik ermee weg uit België.
Dat is geen land om uw oude dag door te brengen, veels te nat, daar krijg je rumatisme van, en met het geld dat je voor de verwarming uitgeeft in één winter, kan je elders een heel jaar leven.
Wie is er ook van plan om het af te bollen, en waarheen ?:-D

Zoniet, waarom wilen jullie in België blijven ?

Binnen tien jaar moet je hier ofwel weg zijn, ofwel bekeerd :

circe
21 juli 2015, 14:16
Ik overweeg toch ook één van de Canarische eilanden in feite.

Jay-P.
21 juli 2015, 14:33
Sinds lang bekeerd:
http://www.hongkong-ic.intercontinental.com/images/home/new_slider/rich_home_rotate_4.jpg

de vuile muilekoek
21 juli 2015, 14:36
Omdat het veel geld kost om hier weg te geraken...

Gij zit werkelijk echt aan lager wal om te horen:-):-) een ticket zonder retour is bijna gratis .... :-)

demonen
21 juli 2015, 14:52
Binnen een jaar of tien, als ik nog leef, ben ik ermee weg uit België.
Dat is geen land om uw oude dag door te brengen, veels te nat, daar krijg je rumatisme van, en met het geld dat je voor de verwarming uitgeeft in één winter, kan je elders een heel jaar leven.
Wie is er ook van plan om het af te bollen, en waarheen ?:-D

Zoniet, waarom wilen jullie in België blijven ?
Thailand of Vietnam.

de vuile muilekoek
21 juli 2015, 15:02
Binnen een jaar of tien, als ik nog leef, ben ik ermee weg uit België.
Dat is geen land om uw oude dag door te brengen, veels te nat, daar krijg je rumatisme van, en met het geld dat je voor de verwarming uitgeeft in één winter, kan je elders een heel jaar leven.
Wie is er ook van plan om het af te bollen, en waarheen ?:-D

Zoniet, waarom wilen jullie in België blijven ?

binnen 10 jaar is dat hier een echt paradijs in België ... zeker weten.

manta
21 juli 2015, 15:23
Gij zit werkelijk echt aan lager wal om te horen:-):-) een ticket zonder retour is bijna gratis .... :-)

Maar neen... Dat zit anders. ;-)

Als ze de pensioenen van degenen die niet in belgie wonen en leven intrekken gaat ge veel geld moeten meepakken naar ginder. Daarom, 't is duur... ;-)

manta
21 juli 2015, 15:25
Binnen een jaar of tien, als ik nog leef, ben ik ermee weg uit België.
Dat is geen land om uw oude dag door te brengen, veels te nat, daar krijg je rumatisme van, en met het geld dat je voor de verwarming uitgeeft in één winter, kan je elders een heel jaar leven.
Wie is er ook van plan om het af te bollen, en waarheen ?:-D

Zoniet, waarom wilen jullie in België blijven ?

Maar als ik dan mag kiezen zou het meer variabel zijn. Een studiooke op een cruiseschip zonder Nicole en Hugo of zo. Maar dan kies ik uiteraard wel waar ze naartoe moeten cruisen...

Hoomer
21 juli 2015, 15:33
Ik overweeg toch ook één van de Canarische eilanden in feite.
Hm El Hierro is geen optie meer hoor. ;-)

Indomitable
21 juli 2015, 16:18
Eind dit jaar vertrek ik terug definief naar het buitenland.

griezel
21 juli 2015, 17:38
Hm El Hierro is geen optie meer hoor. ;-)

Dat moet daar nochthans schoon zijn, en niet te dichtbevolkt. Waarom is dat daar niet te doen volgens u ?

Rahowa
21 juli 2015, 17:46
Wie is er ook van plan om het af te bollen, en waarheen ?:-D



Ik denk er aan in Spanje te gaan wonen na mijn pensioen.Ergens ten Oosten van Malaga.Het is daar nog niet compleet dichtgebouwd,liefst ergens niet te ver van de kust en niet te ver van de Sierra Nevada,dan kun je in de morgen gaan langlaufen en in de middag een terrasje doen.

Demper
21 juli 2015, 18:27
Ik haal mijn pensioen niet.

Pandareus
21 juli 2015, 18:29
Hm El Hierro is geen optie meer hoor. ;-)

Dan kun je samen zitten elucubreren met Eno2, terwijl je biologisch gekweekte zoete aardappelen eet en biologisch bier zonder alcohol drinkt. Allemaal uit de buurvrouw haar tuin ! Wellicht moet je dan als tegenprestatie ook haar voortuintje af en toe eens een flinke beurt geven.

dalibor
21 juli 2015, 18:31
Decadent. Allemaal wat met jullie welvaart te koop gaan lopen in armere landen.

Demper
21 juli 2015, 18:33
Decadent. Allemaal wat met jullie welvaart te koop gaan lopen in armere landen.

Mensen zijn van nature klootzakken.

dalibor
21 juli 2015, 18:36
Mensen zijn van nature klootzakken.

Een dik pensioen cashen van de overheid en in Azië of Spanje wat zitten kappen op die overheid tegen mensen die het minder breed hebben. Desgevallend het economisch overwicht uitbuiten om sexueel aan zijn trekken te komen. Klootzakken inderdaad.

Pandareus
21 juli 2015, 18:38
Thailand of Vietnam.

Thailand is een bordeel.
Mensen die naar daar gaan en daar hun pensioen willen gaan verneuken mag men financieel genadeloos kraken.
Buiten de EU zone : niks pensioen meer. Beter die klaplopers en schuinsmarcheerders aanpakken dan mensen te verplichten tot 67 te werken.

Demper
21 juli 2015, 18:46
Thailand is een bordeel.
Mensen die naar daar gaan en daar hun pensioen willen gaan verneuken mag men financieel genadeloos kraken.
Buiten de EU zone : niks pensioen meer. Beter die klaplopers en schuinsmarcheerders aanpakken dan mensen te verplichten tot 67 te werken.

Sos Stevaert had zich beter in Thailand verzopen in een vat vissaus.

DewareJakob
21 juli 2015, 18:57
Ik haal mijn pensioen niet.

Gezondheidsproblemen? Of juist geen...

Demper
21 juli 2015, 19:00
Gezondheidsproblemen? Of juist geen...

Ik heb momenteel geen gezondheidsproblemen, nee.

Maar werken tot je 67 is geen welvaart, op die leeftijd ga ik geen kloten meer waard zijn.

fred vanhove
21 juli 2015, 19:08
Thailand is een bordeel.
Mensen die naar daar gaan en daar hun pensioen willen gaan verneuken mag men financieel genadeloos kraken.
Buiten de EU zone : niks pensioen meer. Beter die klaplopers en schuinsmarcheerders aanpakken dan mensen te verplichten tot 67 te werken.

Bemoei je met je eigen pensioen en zaken.

fred vanhove
21 juli 2015, 19:18
Ik heb momenteel geen gezondheidsproblemen, nee.

Maar werken tot je 67 is geen welvaart, op die leeftijd ga ik geen kloten meer waard zijn.

Hoeft ook niet..je taak op deze aardkloot is dan volbracht.;-)

Eduard Khil
21 juli 2015, 19:25
Canada, in een hut in het bos. En telkens er een vervelende groene passeert om mijn kop af te zagen over het behoud van de natuur, stuur ik er mijn afgerichte grizzlybeer op af.

griezel
21 juli 2015, 19:51
Decadent. Allemaal wat met jullie welvaart te koop gaan lopen in armere landen.

Ge beziet dat verkeerd. de mensen zijn ginder tevreden dat je bij hun je geld komt opdoen.
Gij weet duidelijk niet wat �*rm zijn is.

griezel
21 juli 2015, 19:54
Thailand is een bordeel.
Mensen die naar daar gaan en daar hun pensioen willen gaan verneuken mag men financieel genadeloos kraken.
Buiten de EU zone : niks pensioen meer. Beter die klaplopers en schuinsmarcheerders aanpakken dan mensen te verplichten tot 67 te werken.

Thailand, Sjakamakka of elders, dat zijn uw zaken niet.
Voor je pensioen heb je afgedragen. Waar je je zelf verdiende geld opdoet gaat niemand iets aan.
Dat is alsof uw baas zou zeggen : hier is uw pree, maar je krijgt ze enkel als je ze in mijn winkels gaat uitgeven.

Dadeemelee
21 juli 2015, 20:13
België natuurlijk. Al die zon wordt je ook beu. Her ben je tenminste content als het goed weer is.

bembem
21 juli 2015, 20:26
Binnen een jaar of tien, als ik nog leef, ben ik ermee weg uit België.
Dat is geen land om uw oude dag door te brengen, veels te nat, daar krijg je rumatisme van, en met het geld dat je voor de verwarming uitgeeft in één winter, kan je elders een heel jaar leven.
Wie is er ook van plan om het af te bollen, en waarheen ?:-D

Zoniet, waarom wilen jullie in België blijven ?

Hmm ik twijfel nog tussen deze 3: Parijs, Seoul of Bangkok :-)

Either way zal ik hier niet blijven op m'n oude dag :-):-):-):-)

Eduard Khil
21 juli 2015, 20:32
Hmm ik twijfel nog tussen deze 3: Parijs, Seoul of Bangkok :-)

Either way zal ik hier niet blijven op m'n oude dag :-):-):-):-)

gij zoudt nooit een pensioen mogen krijgen. Dat is voor mensen die gewerkt hebben.

bembem
21 juli 2015, 20:36
Thailand is een bordeel.
Mensen die naar daar gaan en daar hun pensioen willen gaan verneuken mag men financieel genadeloos kraken.
Buiten de EU zone : niks pensioen meer. Beter die klaplopers en schuinsmarcheerders aanpakken dan mensen te verplichten tot 67 te werken.

Man toch, het is een bordeel voor wie het verkiest, en daarnaast een zeer interessante en aangename plek om te vertoeven .. En dan de mensen, de mentaliteit, het eten en ja ook het weer .. Zo anders dan hier in het Westen ... Telkens ik in Azië ben voel ik me heropleven .... Levenskwaliteit is daar zo veel aangenamer ...... En dit zelfs op medisch vlak, jawel ... :-)

bembem
21 juli 2015, 20:37
Alalala! ik krijg de Bangkok blues -_-

Eduard Khil
21 juli 2015, 20:39
Alalala! ik krijg de Bangkok blues -_-

zet maar aan, dan zijn we van u vanaf :lol:

Derk de Tweede
21 juli 2015, 20:41
Democratische Republiek Korea!8-)

Knuppel
21 juli 2015, 20:48
Dan kun je samen zitten elucubreren met Eno2, terwijl je biologisch gekweekte zoete aardappelen eet en biologisch bier zonder alcohol drinkt. Allemaal uit de buurvrouw haar tuin ! Wellicht moet je dan als tegenprestatie ook haar voortuintje af en toe eens een flinke beurt geven.

Mijn Annette/Manfred story gelezen, zeker? :-D

Idd héél herkenbaar....

Knuppel
21 juli 2015, 20:51
Thailand is een bordeel.
Mensen die naar daar gaan en daar hun pensioen willen gaan verneuken mag men financieel genadeloos kraken.
Buiten de EU zone : niks pensioen meer. Beter die klaplopers en schuinsmarcheerders aanpakken dan mensen te verplichten tot 67 te werken.

Met Griezel zal dat niet lukken want die is van plan om zich vanaf zijn 50ste dood te zuipen. En hij hèèft Abraham bijna gezien.

Knuppel
21 juli 2015, 20:54
Ik heb momenteel geen gezondheidsproblemen, nee.

Maar werken tot je 67 is geen welvaart, op die leeftijd ga ik geen kloten meer waard zijn.

Dat is ook de bedoeling hoor. Dat mensen moeten werken tot ze geen kloten meer waard zijn. Nog liever zou de roverheid het hebben dat hun werkezels de pijp uitgaan net voor ze pensioengerechtigd zijn.

Zucht
21 juli 2015, 20:56
Thailand is een bordeel.
Mensen die naar daar gaan en daar hun pensioen willen gaan verneuken mag men financieel genadeloos kraken.
Buiten de EU zone : niks pensioen meer. Beter die klaplopers en schuinsmarcheerders aanpakken dan mensen te verplichten tot 67 te werken.

Ik neem aan dat dat er dus ook geen steun meer mag gaan naar klaplopers die uit het buitenland naar België komen.

Indomitable
21 juli 2015, 21:09
Dat is ook de bedoeling hoor. Dat mensen moeten werken tot ze geen kloten meer waard zijn. Nog liever zou de roverheid het hebben dat hun werkezels de pijp uitgaan net voor ze pensioengerechtigd zijn.

10% van de Belgen bereikt zijn pensioenleeftijd niet, dat zijn dus tot op heden +- 190.000 mensen.

Knuppel
21 juli 2015, 21:19
10% van de Belgen bereikt zijn pensioenleeftijd niet, dat zijn dus tot op heden +- 190.000 mensen.

Maar 10 %? Ik dacht dat het er meer waren die heel hun leven afgedragen hebben voor andermans pensioen, maar die zelf geen cent terugkrijgen.

Indomitable
21 juli 2015, 21:33
Maar 10 %? Ik dacht dat het er meer waren die heel hun leven afgedragen hebben voor andermans pensioen, maar die zelf geen cent terugkrijgen.Dat percentage was alleszins bekendgemaakt op een nieuwszender enkele weken geleden met Maggie de Block.

djoebidoebidoe
21 juli 2015, 22:03
Dat moet daar nochthans schoon zijn, en niet te dichtbevolkt. Waarom is dat daar niet te doen volgens u ?

De Canarische eilanden lijken mij ook wel iets. Toch zijn er een aantal nadelen:
- De precaire economische situatie in Spanje. De toekomst is onduidelijk
- Nogal dicht bij Afrika, is me te link

Indien toch canarische eilanden, niets kopen, alleen huren.

Knuppel
21 juli 2015, 22:11
Dat percentage was alleszins bekendgemaakt op een nieuwszender enkele weken geleden met Maggie de Block.

Altijd met een flinke korrel zout nemen wat Belzieke "nieuwszenders" kwijt willen.

Knuppel
21 juli 2015, 22:16
Binnen een jaar of tien, als ik nog leef, ben ik ermee weg uit België.
Dat is geen land om uw oude dag door te brengen, veels te nat, daar krijg je rumatisme van, en met het geld dat je voor de verwarming uitgeeft in één winter, kan je elders een heel jaar leven.
Wie is er ook van plan om het af te bollen, en waarheen ?:-D

Zoniet, waarom wilen jullie in België blijven ?

Op pensioen gaan kan ten vroegste op je 65ste. Over tien jaar ben jij dus nog niet oud genoeg om "op pensioen" te kunnen gaan. Maar jij maakt wel een serieuze kans om vòòr de pensioenleeftijd onder twee meter aarde terecht te komen.

Knuppel
21 juli 2015, 22:50
Maar neen... Dat zit anders. ;-)

Als ze de pensioenen van degenen die niet in belgie wonen en leven intrekken gaat ge veel geld moeten meepakken naar ginder. Daarom, 't is duur... ;-)

Daar is een mouw aan te passen. Officieel in Belgique blijven wonen, maar officieus elders. Om de drie maanden even de dichtsbijzijnde grens oversteken en onmiddellijk rechstomkeer maken, en je bent weer voor drie maanden gerust. Zo deden dat in alle geval een aantal Belgen die destijds in Zuid-Spanje "woonden".
De oversteek van Algeciras naar Ceuta duurt maar een goed uur. Daar staken ze de grens met Marokko even over, en ze hadden de nodige stempel waarmee ze opnieuw drie maanden in Spanje konden blijven.

Zo leefde er in Monda, een dorpje in de bergen niet ver van Marbella, een Belg op "alternatieve" wijze in afwachting van de verjaring van zijn veroordeling.
Een Belgische Italiaan dacht dan weer twee vliegen in één klap te slaan door drugs de Marokkaans/Spaanse grens over te smokkelen. Hij werd gepakt en was niet voor drie maanden gerust, maar voor tien jaar. In een Spaanse gevangenis.

Je denkt toch niet dat alleen een Belgische nazi-collabo zoals Leon Degrelle er in slaagde om in Zuid-Spanje als God in Frankrijk te leven? Er wonen daar trouwens niet alleen hopen Belgen niet officieel maar wel ongestoord. Ook een pak Duitsers en een hoop Engelsen. De meesten keren ofwel regelmatig eens naar hun land terug, ofwel voorgoed nadat ze gezondheidsproblemen krijgen.

Dadeemelee
21 juli 2015, 22:59
Recicator, die maakt het meest reclame hier, daarom :-D

Edit: of is dat weer die, die geweetwel :-D

griezel
21 juli 2015, 23:10
gij zoudt nooit een pensioen mogen krijgen. Dat is voor mensen die gewerkt hebben.

En toch zal ze er één krijgen. Die is Belg, en heeft recht op een minimum pensioen zoals alleman. Met die som kan je in één of ander arm land confortabel leven.
Het tofste is dat dit deels op uw kosten is.:-D

griezel
21 juli 2015, 23:18
Met Griezel zal dat niet lukken want die is van plan om zich vanaf zijn 50ste dood te zuipen. En hij hèèft Abraham bijna gezien.

Abraham gezien ? Wat is dat vcor zever ?
En ik probeer mij helemaal niet dood te zuipen.:-)
Ik drink gewoon veel liever dan te gaan werken.:-)
Maar dat kan nog heel lang duren hoor...Ik heb geen haast.;-)
Ik wil alleen niet eindigen zoals een kamerplant die men vergeten heeft water te geven , in een Belgisch oudmannekeshuis, met een paar kinderen die enkel wachten tot ik mijn laatste adem uitstoot om de laatste resten van mijn zuur verdiende centen te erven.
Ik wacht mijn laatste uur liever af onder een parasol, met een koele fles bier binnen handbereik.:-D

Knuppel
21 juli 2015, 23:20
En toch zal ze er één krijgen. Die is Belg, en heeft recht op een minimum pensioen zoals alleman. Met die som kan je in één of ander arm land confortabel leven.
Het tofste is dat dit deels op uw kosten is.:-D

Soort zoekt soort.
Ook parasieten.

griezel
21 juli 2015, 23:26
Dat is ook de bedoeling hoor. Dat mensen moeten werken tot ze geen kloten meer waard zijn. Nog liever zou de roverheid het hebben dat hun werkezels de pijp uitgaan net voor ze pensioengerechtigd zijn.

In die uitspraak kan ik mij wel terugvinden. En daar wil ik dus niet aan meedoen.
Werken tot 67 jaar ?! Zijn die getikt of wat ? Waar zou d�*t nu goed voor zijn ? Ik weet niet hoeveel jonge mensen vinden geen job, maar die oude mensen moeten voortwerken ?

bembem
21 juli 2015, 23:27
Abraham gezien ? Wat is dat vcor zever ?
En ik probeer mij helemaal niet dood te zuipen.:-)
Ik drink gewoon veel liever dan te gaan werken.:-)
Maar dat kan nog heel lang duren hoor...Ik heb geen haast.;-)
Ik wil alleen niet eindigen zoals een kamerplant die men vergeten heeft water te geven , in een Belgisch oudmannekeshuis, met een paar kinderen die enkel wachten tot ik mijn laatste adem uitstoot om de laatste resten van mijn zuur verdiende centen te erven.
Ik wacht mijn laatste uur liever af onder een parasol, met een koele fles bier binnen handbereik.:-D

je hebt gelijk, geniet nu het nog kan, pluk de dag, het leven is te kort om te zitten kniezen :-)

bembem
21 juli 2015, 23:28
In die uitspraak kan ik mij wel terugvinden. En daar wil ik dus niet aan meedoen.
Werken tot 67 jaar ?! Zijn die getikt of wat ? Waar zou d�*t nu goed voor zijn ? Ik weet niet hoeveel jonge mensen vinden geen job, maar die oude mensen moeten voortwerken ?

waarom maken ze er geen 69 van .. tant qu'on y est :lol::lol:

bembem
21 juli 2015, 23:29
En toch zal ze er één krijgen. Die is Belg, en heeft recht op een minimum pensioen zoals alleman. Met die som kan je in één of ander arm land confortabel leven.
Het tofste is dat dit deels op uw kosten is.:-D

yep yep :-)

griezel
21 juli 2015, 23:31
Op pensioen gaan kan ten vroegste op je 65ste. Over tien jaar ben jij dus nog niet oud genoeg om "op pensioen" te kunnen gaan. Maar jij maakt wel een serieuze kans om vòòr de pensioenleeftijd onder twee meter aarde terecht te komen.

D�*t zou je wel leuk vinden hé, geef toe !:lol:
Maar maak je geen zorgen, ondanks dat ik 49 jaar ben, ga ik al l�*ng niet meer werken, en zal je mij daar ook nooit nog op betrappen.;-)
En ik heb niet gezegd dat ik binnen een jaar of tien op pensioen ga; maar dat ik het land dan verlaat.:-)

griezel
21 juli 2015, 23:33
Daar is een mouw aan te passen. Officieel in Belgique blijven wonen, maar officieus elders. Om de drie maanden even de dichtsbijzijnde grens oversteken en onmiddellijk rechstomkeer maken, en je bent weer voor drie maanden gerust. Zo deden dat in alle geval een aantal Belgen die destijds in Zuid-Spanje "woonden".
De oversteek van Algeciras naar Ceuta duurt maar een goed uur. Daar staken ze de grens met Marokko even over, en ze hadden de nodige stempel waarmee ze opnieuw drie maanden in Spanje konden blijven.

Zo leefde er in Monda, een dorpje in de bergen niet ver van Marbella, een Belg op "alternatieve" wijze in afwachting van de verjaring van zijn veroordeling.
Een Belgische Italiaan dacht dan weer twee vliegen in één klap te slaan door drugs de Marokkaans/Spaanse grens over te smokkelen. Hij werd gepakt en was niet voor drie maanden gerust, maar voor tien jaar. In een Spaanse gevangenis.

Je denkt toch niet dat alleen een Belgische nazi-collabo zoals Leon Degrelle er in slaagde om in Zuid-Spanje als God in Frankrijk te leven? Er wonen daar trouwens niet alleen hopen Belgen niet officieel maar wel ongestoord. Ook een pak Duitsers en een hoop Engelsen. De meesten keren ofwel regelmatig eens naar hun land terug, ofwel voorgoed nadat ze gezondheidsproblemen krijgen.

Amai Knuppel, gij kent daar nogal wat van seg ! Specialist zeker ?:lol:

bembem
21 juli 2015, 23:33
ach ik herlees de titel en bedenk dat Frankrijk eigenlijk niet voordelig is om te leven, ze vluchten daar zelfs weg omwille van te duur lol, mja een voordelig land zou zijn ergens in Oost-Europa .. Roemenië, Bulgarije ofzo .. alhoewel dat geen landen zijn die me aanspreken ..... ik zou me daar denk ik wat onveilig voelen ......

griezel
21 juli 2015, 23:35
Soort zoekt soort.
Ook parasieten.

En waar moet dit op slaan ? Maak jij hier iemand uit voor parasiet ? Verduidelijk dat eens even ?

bembem
21 juli 2015, 23:35
Amai Knuppel, gij kent daar nogal wat van seg ! Specialist zeker ?:lol:

die zit :lol:

bembem
21 juli 2015, 23:39
En waar moet dit op slaan ? Maak jij hier iemand uit voor parasiet ? Verduidelijk dat eens even ?

niet op reageren .. ze probeert je op de kast te jagen ..... 8-)

griezel
21 juli 2015, 23:59
Je flanellen condooms toch niet vergeten mee te nemen.

Ik heb hier wel een paar flanellen hemden liggen, maar condooms zijn meestal in latex.

Knuppel
22 juli 2015, 00:06
Abraham gezien ? Wat is dat vcor zever ?
ik probeer mij helemaal niet dood te zuipen.
Ik drink gewoon veel liever
Maar dat kan nog heel lang duren hoor...Ik heb geen haast.;-)
Ik wil alleen niet eindigen zoals een kamerplant die men vergeten heeft water te geven , in een Belgisch oudmannekeshuis, met een paar kinderen die enkel wachten tot ik mijn laatste adem uitstoot om de laatste resten van mijn zuur verdiende centen te erven.
Ik wacht mijn laatste uur liever af onder een parasol, met een koele fles bier binnen handbereik.:-D

Juist....:roll:

En wat de rest van je getrol betreft: wie een broertje dood heeft aan werken zal niet gek veel na te laten hebben. Iemand die nooit anders dan geparasiteerd heeft op de maatschappij mag volgens de Belgische wet misschien ook nog recht hebben op een pensioen, het zal niet van die grootte zin dat hij daar elders grote sier mee kan maken. Behalve misschien in een derde wereldland, maar daar maken ze je een kopje kleiner voor een habbekrats. Niet dat het je niet gegund is, hoor. Vooral DOEN!

Je bent naar eigen zeggen bijna 50 jaar oud en kinderloos. De kans dat er ooit kinderen zullen zitten te wachten tot je de pijp uitgaat wordt dus erg klein. Op kleinkinderen die je met kerstmis komen bezoeken in het hutje van stortafval dat jij je kan permitteren van jouw Belgische minimumpensioentje hoef je dus evenmin te rekenen.

Hoogtijd dus om als de vliegende bliksem te vertrekken naar het land van je dromen.
Wat houdt je eigenlijk tegen om de koe bij de horens te vatten?
Zit je op droog zaad?
Of hoop je nog voor je zestigste je uitkering te ruilen voor een minimumpensioen?

Vraag anders eens aan Eno hoe hij het op El Hierro redt. Uit wat ik gelezen heb van iemand die hem kent krijg ik niet de indruk dat hij zich met een schare meeëters kon omringen dankzij zijn inkomen uit Belgique.

griezel
22 juli 2015, 00:16
Juist....:roll:

En wat de rest van je getrol betreft: wie een broertje dood heeft aan werken zal niet gek veel na te laten hebben. Iemand die nooit anders dan geparasiteerd heeft op de maatschappij mag volgens de Belgische wet misschien ook nog recht hebben op een pensioen, het zal niet van die grootte zin dat hij daar elders grote sier mee kan maken. Behalve misschien in een derde wereldland, maar daar maken ze je een kopje kleiner voor een habbekrats. Niet dat het je niet gegund is, hoor. Vooral DOEN!

Je bent naar eigen zeggen bijna 50 jaar oud en kinderloos. De kans dat er ooit kinderen zullen zitten te wachten tot je de pijp uitgaat wordt dus erg klein. Op kleinkinderen die je met kerstmis komen bezoeken in het hutje van stortafval dat jij je kan permitteren van jouw Belgische minimumpensioentje hoef je dus evenmin te rekenen.

Hoogtijd dus om als de vliegende bliksem te vertrekken naar het land van je dromen.
Wat houdt je eigenlijk tegen om de koe bij de horens te vatten?
Zit je op droog zaad?
Of hoop je nog voor je zestigste je uitkering te ruilen voor een minimumpensioen?

Vraag anders eens aan Eno hoe hij het op El Hierro redt. Uit wat ik gelezen heb van iemand die hem kent krijg ik niet de indruk dat hij zich met een schare meeëters kon omringen dankzij zijn inkomen uit Belgique.

Hoho, wat een drieste uitval !:lol:
Wie zegt dat ik van een uitkering leef ? Daar weet jij toch niks van ? En dat minimumpensioen heb ik ook al niet nodig.
Ik heb nu al geld genoeg om te vertrekken, mijnheer of madam ( dat is me niet helemaal duidelijk ).:lol:
Maar voor het moment wil ik nog wat in België blijven.
Ik heb nog geen last van rhumatismes.:-)
Het is ook niet een geschikte periode om mijn huis te verkopen vind ik. Maar binnen nu en tien jaar kan er heel wat veranderen.
En ga nu maar een lekkere koude douche pakken om af te koelen.:-)
Ik ga immers niet met het geld van de sociale hulp lekkerlui leven in de tropen...Dat was het toch dat je zo nijdig over werd, hé ?
En nog iets : dit is de laatste keer dat je mij zo onbeleefd aanspreekt, begrepen ? Vanaf nu ga ik uw agressieve en onbeschofte berichten rapporteren.:lol::lol:

Jay-P.
22 juli 2015, 02:15
Maar neen... Dat zit anders. ;-)

Als ze de pensioenen van degenen die niet in belgie wonen en leven intrekken gaat ge veel geld moeten meepakken naar ginder. Daarom, 't is duur... ;-)Op een overheidspensioen rekenen is nogal ridicuul. Uzelf indekken is de boodschap en als er via de overheid maandelijks een overschotje bijkomt -> pak frit/ een klein bordje tapa's/ kippenbil moambe/ zakje maniok/ bol rijst extra mee kopen.

Basisregel: nooit op anderen rekenen en zeker niet op uw staatsstructuren.

Johan Bollen
22 juli 2015, 03:03
Ideaal land voor pensioen.

betaalbaar
goede gezondheidszorg
een goede culturele scene
persoonlijke vrijheden (sluit ook een aantal zogezegd 'ontwikkelde' landen bijna uit)
goed klimaat (niet te warm of te koud/ maar liever een kachel dan een airconditioning)
niet te verontreinigd (uitlaatgassen, chemische industrie dichtbij...)
gezond voedsel (niet te veel industriële landbouw dus)
niet te overbevolkt (zorgt dikwijls voor te veel beperkingen vrijheid)
familie niet te ver weg
niet te veel kortzichtige empathieloze "ik heb mijn rijkdom aan mezelf te danken" egocentrische nonsens
Niet te sterke "get of my property" bezitsdrang
niet te veel verschil tussen arm en rijk (ik hou niet van onrecht)
vreedzame samenleving (niet te veel moorden, inbraken en dergelijke)
geen angstige maar wel een blijde bevolking (de bedompte gezichten in Zaventem herinneren me er steeds aan dat ik terug in België ben)
mooie natuur
ergens waar ik de taal begrijp
vrije tijd en mogelijkheden er iets mee te doen
mogelijkheden samen te werken aan een toekomst (hoop, dromen en opbouw ipv van afbouw van het verworvene)
kunnen sterven met een glimlach en met geliefden rond me.

Pandareus
22 juli 2015, 03:47
Thailand, Sjakamakka of elders, dat zijn uw zaken niet.
Voor je pensioen heb je afgedragen. Waar je je zelf verdiende geld opdoet gaat niemand iets aan.
Dat is alsof uw baas zou zeggen : hier is uw pree, maar je krijgt ze enkel als je ze in mijn winkels gaat uitgeven.

Screw it. Je eigen kapitaal op een groepsverzekering neem je op en doe je mee wat je wil. Maar in een repartitiestelsel kan/mag de overheid parameters bepalen. En de werkende belgen hun landgenoten laten afdragen om een opa in thailand te gaan laten hoereren is iets dat best mag uitgesloten worden.

Dringend tijd dat de overheid er werk van maakt om na te gaan welke gepensioneerden hun pensioen laten uitbetalen in niet-EU landen, en dan nagaan of daar een verdrag mee bestaat of niet.

Dat kan nog een mooie besparing opleveren. :twisted:

Pandareus
22 juli 2015, 03:51
Mijn Annette/Manfred story gelezen, zeker? :-D

Idd héél herkenbaar....

Die namen zeggen me niet direct iets...
Maar ik herinner me dat Eno2 eens een uitleg zat te doen met een hele opsomming van de groentes die hij at, allemaal gratis van uit de tuin van de buurvrouw/huisbazin.

Pandareus
22 juli 2015, 03:58
Daar is een mouw aan te passen. Officieel in Belgique blijven wonen, maar officieus elders. Om de drie maanden even de dichtsbijzijnde grens oversteken en onmiddellijk rechstomkeer maken, en je bent weer voor drie maanden gerust. Zo deden dat in alle geval een aantal Belgen die destijds in Zuid-Spanje "woonden".
De oversteek van Algeciras naar Ceuta duurt maar een goed uur. Daar staken ze de grens met Marokko even over, en ze hadden de nodige stempel waarmee ze opnieuw drie maanden in Spanje konden blijven.

Zo leefde er in Monda, een dorpje in de bergen niet ver van Marbella, een Belg op "alternatieve" wijze in afwachting van de verjaring van zijn veroordeling.
Een Belgische Italiaan dacht dan weer twee vliegen in één klap te slaan door drugs de Marokkaans/Spaanse grens over te smokkelen. Hij werd gepakt en was niet voor drie maanden gerust, maar voor tien jaar. In een Spaanse gevangenis.

Je denkt toch niet dat alleen een Belgische nazi-collabo zoals Leon Degrelle er in slaagde om in Zuid-Spanje als God in Frankrijk te leven? Er wonen daar trouwens niet alleen hopen Belgen niet officieel maar wel ongestoord. Ook een pak Duitsers en een hoop Engelsen. De meesten keren ofwel regelmatig eens naar hun land terug, ofwel voorgoed nadat ze gezondheidsproblemen krijgen.

Ik vrees dat daar weinig tegen te doen is : spanje is een EU land.

Pandareus
22 juli 2015, 04:00
Abraham gezien ? Wat is dat vcor zever ?
En ik probeer mij helemaal niet dood te zuipen.:-)
Ik drink gewoon veel liever dan te gaan werken.:-)
Maar dat kan nog heel lang duren hoor...Ik heb geen haast.;-)
Ik wil alleen niet eindigen zoals een kamerplant die men vergeten heeft water te geven , in een Belgisch oudmannekeshuis, met een paar kinderen die enkel wachten tot ik mijn laatste adem uitstoot om de laatste resten van mijn zuur verdiende centen te erven.
Ik wacht mijn laatste uur liever af onder een parasol, met een koele fles bier binnen handbereik.:-D

Over dat fenomeen mag de pensioencommissie zich eens ernstig buigen. Hier zit een belangrijke besparing in. :-D

Jay-P.
22 juli 2015, 06:06
Screw it. Je eigen kapitaal op een groepsverzekering neem je op en doe je mee wat je wil. Maar in een repartitiestelsel kan/mag de overheid parameters bepalen. En de werkende belgen hun landgenoten laten afdragen om een opa in thailand te gaan laten hoereren is iets dat best mag uitgesloten worden.
Dringend tijd dat de overheid er werk van maakt om na te gaan welke gepensioneerden hun pensioen laten uitbetalen in niet-EU landen, en dan nagaan of daar een verdrag mee bestaat of niet.
Dat kan nog een mooie besparing opleveren. :twisted:Ahja? En waarom zou ik reeds decenia + vanuit het niet EU buitenland, bijdragen aan uw regionale onder de kerktoren levende autochtone gepensioneerden blijven betalen dan?
Betaal jij er het surplus voor?

Pandareus
22 juli 2015, 08:25
Ahja? En waarom zou ik reeds decenia + vanuit het niet EU buitenland, bijdragen aan uw regionale onder de kerktoren levende autochtone gepensioneerden blijven betalen dan?
Betaal jij er het surplus voor?

Ik weet niet voor wat jij aan het betalen bent, aangezien ik je statuut niet ken.

Maar je stelt een interessant probleem. Nu zijn er duizenden expats (ik spreek nu over tijdelijke expats) die bv in Dubai wonen en werken. Die verzekeren zich daar privé, omdat er niets van overheidswege voorzien is.
Ze zorgen ervoor dat ze fiscaal geen enkele verplichting hebben in belgië en betalen dus nul komma nul belasting.
Maar... jammer genoeg kunnen die mensen mits het betalen van een bijzonder lage bijdrage hun sociale rechten in België vrijwaren. En wat krijg je dan ? Medisch toerisme.
Als mijnheer een operatie moet ondergaan ==> de vlieger op naar België waar medische zorgen spotgoedkoop zijn terwijl ze in het midden oosten onbetaalbaar zijn. Als mevrouw blijkt kanker te hebben, ==> de vlieger op naar België waar de behandeling betaalbaar is, in tegenstelling tot het MO waar je kunt creperen tenzij je echt rijk bent.
Deze mensen die nul komma nul belasting betalen, waar denk je dat die hun kinderen naar de universiteit laten gaan ? In België natuurlijk ! Lekker goedkoop toch ? Enkel het inschrijvingsgeld en voor de rest : gratis !

Slotsom : de expat gaat zijn productieve jaren in het buitenland doorbrengen, kan daar rijk worden, maar als het noodlot toeslaat of de ouderdomskwaaltjes steken op is een vliegtuigticket snel geboekt. Puur profitariaat.

fred vanhove
22 juli 2015, 08:33
.

fred vanhove
22 juli 2015, 08:42
Juist....:roll:

En wat de rest van je getrol betreft: wie een broertje dood heeft aan werken zal niet gek veel na te laten hebben. Iemand die nooit anders dan geparasiteerd heeft op de maatschappij mag volgens de Belgische wet misschien ook nog recht hebben op een pensioen, het zal niet van die grootte zin dat hij daar elders grote sier mee kan maken. Behalve misschien in een derde wereldland, maar daar maken ze je een kopje kleiner voor een habbekrats. Niet dat het je niet gegund is, hoor. Vooral DOEN!

Je bent naar eigen zeggen bijna 50 jaar oud en kinderloos. De kans dat er ooit kinderen zullen zitten te wachten tot je de pijp uitgaat wordt dus erg klein. Op kleinkinderen die je met kerstmis komen bezoeken in het hutje van stortafval dat jij je kan permitteren van jouw Belgische minimumpensioentje hoef je dus evenmin te rekenen.

Hoogtijd dus om als de vliegende bliksem te vertrekken naar het land van je dromen.
Wat houdt je eigenlijk tegen om de koe bij de horens te vatten?
Zit je op droog zaad?
Of hoop je nog voor je zestigste je uitkering te ruilen voor een minimumpensioen?

Vraag anders eens aan Eno hoe hij het op El Hierro redt. Uit wat ik gelezen heb van iemand die hem kent krijg ik niet de indruk dat hij zich met een schare meeëters kon omringen dankzij zijn inkomen uit Belgique.

Is dat zo ? Het groot kapitaal wordt zelden vergaart door hard te werken. Met hard werken kan je wel wat centjes sprokkelen maar niet meer dan dat.Waar je wieg staat is veel belangrijker voor je verdere financiële toekomst.
En als je wieg dan toch niet stond waar je toekomst financieel verzekerd is en je toch heel veel geld wil verdienen.....kan je best overwegen om niet hard te werken...maar eerder door te spelen....Met spelen verdien je veel meer.....Met geld spelen....met lullen spelen.....met ballen spelen...voetbal of basket of gofballetjes maakt niet uit....met een instrument spelen....en vooral met met de belastingen hun voeten te spelen.

fred vanhove
22 juli 2015, 08:46
Ik weet niet voor wat jij aan het betalen bent, aangezien ik je statuut niet ken.

Maar je stelt een interessant probleem. Nu zijn er duizenden expats (ik spreek nu over tijdelijke expats) die bv in Dubai wonen en werken. Die verzekeren zich daar privé, omdat er niets van overheidswege voorzien is.
Ze zorgen ervoor dat ze fiscaal geen enkele verplichting hebben in belgië en betalen dus nul komma nul belasting.
Maar... jammer genoeg kunnen die mensen mits het betalen van een bijzonder lage bijdrage hun sociale rechten in België vrijwaren. En wat krijg je dan ? Medisch toerisme.
Als mijnheer een operatie moet ondergaan ==> de vlieger op naar België waar medische zorgen spotgoedkoop zijn terwijl ze in het midden oosten onbetaalbaar zijn. Als mevrouw blijkt kanker te hebben, ==> de vlieger op naar België waar de behandeling betaalbaar is, in tegenstelling tot het MO waar je kunt creperen tenzij je echt rijk bent.
Deze mensen die nul komma nul belasting betalen, waar denk je dat die hun kinderen naar de universiteit laten gaan ? In België natuurlijk ! Lekker goedkoop toch ? Enkel het inschrijvingsgeld en voor de rest : gratis !

Slotsom : de expat gaat zijn productieve jaren in het buitenland doorbrengen, kan daar rijk worden, maar als het noodlot toeslaat of de ouderdomskwaaltjes steken op is een vliegtuigticket snel geboekt. Puur profitariaat.

Waarom dat zijn en blijven toch Belgen ? Het zijn onderdanen van de Belgische staat.Er zijn anders wel anderen gevallen van profitariaat als je het mij vraagt.

Eduard Khil
22 juli 2015, 09:04
.Er zijn anders wel anderen gevallen van profitariaat als je het mij vraagt.

en nog geen klein beetje. Er lopen er hier in deze draad zelfs een paar rond, die er alles aan doen om zoveel mogelijk geld te krijgen van de staat, zonder er ook maar een klop voor te doen.

Skobelev
22 juli 2015, 09:06
en nog geen klein beetje. Er lopen er hier in deze draad zelfs een paar rond, die er alles aan doen om zoveel mogelijk geld te krijgen van de staat, zonder er ook maar een klop voor te doen.

Om over de + 50.000 per jaar die hier komen aangewaaid of aangespoeld nog te zwijgen.... kost, inwoon en gratis medische verzorging.

dalibor
22 juli 2015, 09:16
Abraham gezien ? Wat is dat vcor zever ?
En ik probeer mij helemaal niet dood te zuipen.:-)
Ik drink gewoon veel liever dan te gaan werken.:-)
Maar dat kan nog heel lang duren hoor...Ik heb geen haast.;-)
Ik wil alleen niet eindigen zoals een kamerplant die men vergeten heeft water te geven , in een Belgisch oudmannekeshuis, met een paar kinderen die enkel wachten tot ik mijn laatste adem uitstoot om de laatste resten van mijn zuur verdiende centen te erven.
Ik wacht mijn laatste uur liever af onder een parasol, met een koele fles bier binnen handbereik.:-D

Allemaal om u te onttrekken aan het babysitten op de kleinkinderen, ja.

Knuppel
22 juli 2015, 09:16
Is dat zo ? Het groot kapitaal wordt zelden vergaart door hard te werken. Met hard werken kan je wel wat centjes sprokkelen maar niet meer dan dat.Waar je wieg staat is veel belangrijker voor je verdere financiële toekomst.
En als je wieg dan toch niet stond waar je toekomst financieel verzekerd is en je toch heel veel geld wil verdienen.....kan je best overwegen om niet hard te werken...maar eerder door te spelen....Met spelen verdien je veel meer.....Met geld spelen....met lullen spelen.....met ballen spelen...voetbal of basket of gofballetjes maakt niet uit....met een instrument spelen....en vooral met met de belastingen hun voeten te spelen.

Je bedoelt dat Griezel tot het soort behoort dat jij hierboven beschrijft?

Knuppel
22 juli 2015, 09:17
Waarom dat zijn en blijven toch Belgen ? Het zijn onderdanen van de Belgische staat.Er zijn anders wel anderen gevallen van profitariaat als je het mij vraagt.

Je bedoelt dat profiteurs het recht hebben om op de gemeenschap te parasiteren omdat ze Belg zijn?

Knuppel
22 juli 2015, 09:20
Ik weet niet voor wat jij aan het betalen bent, aangezien ik je statuut niet ken.

Maar je stelt een interessant probleem. Nu zijn er duizenden expats (ik spreek nu over tijdelijke expats) die bv in Dubai wonen en werken. Die verzekeren zich daar privé, omdat er niets van overheidswege voorzien is.
Ze zorgen ervoor dat ze fiscaal geen enkele verplichting hebben in belgië en betalen dus nul komma nul belasting.
Maar... jammer genoeg kunnen die mensen mits het betalen van een bijzonder lage bijdrage hun sociale rechten in België vrijwaren. En wat krijg je dan ? Medisch toerisme.
Als mijnheer een operatie moet ondergaan ==> de vlieger op naar België waar medische zorgen spotgoedkoop zijn terwijl ze in het midden oosten onbetaalbaar zijn. Als mevrouw blijkt kanker te hebben, ==> de vlieger op naar België waar de behandeling betaalbaar is, in tegenstelling tot het MO waar je kunt creperen tenzij je echt rijk bent.
Deze mensen die nul komma nul belasting betalen, waar denk je dat die hun kinderen naar de universiteit laten gaan ? In België natuurlijk ! Lekker goedkoop toch ? Enkel het inschrijvingsgeld en voor de rest : gratis !

Slotsom : de expat gaat zijn productieve jaren in het buitenland doorbrengen, kan daar rijk worden, maar als het noodlot toeslaat of de ouderdomskwaaltjes steken op is een vliegtuigticket snel geboekt. Puur profitariaat.

Zo is dat maar.

Knuppel
22 juli 2015, 09:23
Ik vrees dat daar weinig tegen te doen is : spanje is een EU land.

Ik weet het. Dit gebeurde echter ook al toen Spanje nog geen lid was van de EU.

manta
22 juli 2015, 10:24
Daar is een mouw aan te passen. Officieel in Belgique blijven wonen, maar officieus elders. Om de drie maanden even de dichtsbijzijnde grens oversteken en onmiddellijk rechstomkeer maken, en je bent weer voor drie maanden gerust. Zo deden dat in alle geval een aantal Belgen die destijds in Zuid-Spanje "woonden".
De oversteek van Algeciras naar Ceuta duurt maar een goed uur. Daar staken ze de grens met Marokko even over, en ze hadden de nodige stempel waarmee ze opnieuw drie maanden in Spanje konden blijven.

Zo leefde er in Monda, een dorpje in de bergen niet ver van Marbella, een Belg op "alternatieve" wijze in afwachting van de verjaring van zijn veroordeling.
Een Belgische Italiaan dacht dan weer twee vliegen in één klap te slaan door drugs de Marokkaans/Spaanse grens over te smokkelen. Hij werd gepakt en was niet voor drie maanden gerust, maar voor tien jaar. In een Spaanse gevangenis.

Je denkt toch niet dat alleen een Belgische nazi-collabo zoals Leon Degrelle er in slaagde om in Zuid-Spanje als God in Frankrijk te leven? Er wonen daar trouwens niet alleen hopen Belgen niet officieel maar wel ongestoord. Ook een pak Duitsers en een hoop Engelsen. De meesten keren ofwel regelmatig eens naar hun land terug, ofwel voorgoed nadat ze gezondheidsproblemen krijgen.

Dan zijn ze beter af dat ze die grensoversteek niet moeten maken. Beter zou 't dan zijn om afspraken te maken met de landen waar de ouderen zich neerpoten. Liefst op een manier dat er toch nog een centje terug naar hier loopt.

Als ik er tegen die tijd nog ben en nog een beetje uit de voeten kan zie ik een circumnavigatie best zitten, maar wat als je dan je minipensioentje kwijt raakt hé. :-(
Kijk:
Maar als ik dan mag kiezen zou het meer variabel zijn. Een studiooke op een cruiseschip zonder Nicole en Hugo of zo. Maar dan kies ik uiteraard wel waar ze naartoe moeten cruisen...
Laat maar dobberen en als 't te koud is in de Noorse fjorden zal ik wel opschuiven of laten opschuiven naar een iets warmer plekje. ;-)

manta
22 juli 2015, 10:38
Op een overheidspensioen rekenen is nogal ridicuul. Uzelf indekken is de boodschap en als er via de overheid maandelijks een overschotje bijkomt -> pak frit/ een klein bordje tapa's/ kippenbil moambe/ zakje maniok/ bol rijst extra mee kopen.

Basisregel: nooit op anderen rekenen en zeker niet op uw staatsstructuren.

Tot hiertoe ben ik al tevreden dat ik maandelijks rond kom met 't gene ik heb en als er een overschotje is op 't einde van de maand gaat dat toch meestal naar iets dat de bengels graag doen of nodig hebben.
Aangezien 't nu niet echt zinvol meer is om te beginnen met een pensioenplan zijn er maar een paar opties.
Of ik krijg mijn minipensioentje en kan 't daar mee doen (als er tegen dan nog een pensioen zal zijn) of zien dat ik iets uit de grond kan stampen waardoor ik toch ne redelijk gemakkelijke oude dag heb en m'n kinderen er liefst nog een centje mee kunnen verdienen.
Of ik win de lotto want vergeet niet : iedereen maakt kans op 't winnen van die dikke lottopot zolang je maar blijft geloven in :angel:MantaChristus:angel: :-D

djoebidoebidoe
22 juli 2015, 11:47
Op kleinkinderen die je met kerstmis komen bezoeken in het hutje van stortafval dat jij je kan permitteren van jouw Belgische minimumpensioentje hoef je dus evenmin te rekenen.



:-D:-D:-D

Pandareus
22 juli 2015, 12:16
Waarom dat zijn en blijven toch Belgen ? Het zijn onderdanen van de Belgische staat.Er zijn anders wel anderen gevallen van profitariaat als je het mij vraagt.

Natuurlijk zijn die er ook. Maar is dat een vrijgeleide om dit profitariaat nog voort te laten zetten ?
Niet alleen de pensioensector maar ook de gezondheidszorg staat voor een moeilijke en heel zware rationaliseringsoefening. Vooraleer men jan modaal gaat treffen lijkt het me toch wel wenselijk dat men een groep bevoorrechten die oneigenlijk (maar wel wettelijk...) gebruik maakt van de gaatjes in de wetgeving eruit filtert.

griezel
22 juli 2015, 12:47
Op een overheidspensioen rekenen is nogal ridicuul. Uzelf indekken is de boodschap en als er via de overheid maandelijks een overschotje bijkomt -> pak frit/ een klein bordje tapa's/ kippenbil moambe/ zakje maniok/ bol rijst extra mee kopen.

Basisregel: nooit op anderen rekenen en zeker niet op uw staatsstructuren.

Zeer juist.

griezel
22 juli 2015, 12:54
Screw it. Je eigen kapitaal op een groepsverzekering neem je op en doe je mee wat je wil. Maar in een repartitiestelsel kan/mag de overheid parameters bepalen. En de werkende belgen hun landgenoten laten afdragen om een opa in thailand te gaan laten hoereren is iets dat best mag uitgesloten worden.

Dringend tijd dat de overheid er werk van maakt om na te gaan welke gepensioneerden hun pensioen laten uitbetalen in niet-EU landen, en dan nagaan of daar een verdrag mee bestaat of niet.

Dat kan nog een mooie besparing opleveren. :twisted:

Wensdromen van een jaloers mens ...:lol:
Pensioen is geld waar je voor afgedragen hebt. Dat is van u. Daar doe je mee wat en waar je wilt. En dat gaat niemand geen fluit aan. :-D

Of de mensen met hun geld op wereldreis willen gaan, of alles opzuipen, of naar de hoeren gaan, of gewoon in België willen blijven en traag maar zeker afsterven in een oumannekkeshuis, dat zijn HUN ZAKEN.
Gelukkig heb jij helemaal niets te vertellen in België, en gaat dat zo blijven.:-)

griezel
22 juli 2015, 12:56
Over dat fenomeen mag de pensioencommissie zich eens ernstig buigen. Hier zit een belangrijke besparing in. :-D

Ik reken niet op een pensioen. :-)

griezel
22 juli 2015, 12:59
Ik weet niet voor wat jij aan het betalen bent, aangezien ik je statuut niet ken.

Maar je stelt een interessant probleem. Nu zijn er duizenden expats (ik spreek nu over tijdelijke expats) die bv in Dubai wonen en werken. Die verzekeren zich daar privé, omdat er niets van overheidswege voorzien is.
Ze zorgen ervoor dat ze fiscaal geen enkele verplichting hebben in belgië en betalen dus nul komma nul belasting.
Maar... jammer genoeg kunnen die mensen mits het betalen van een bijzonder lage bijdrage hun sociale rechten in België vrijwaren. En wat krijg je dan ? Medisch toerisme.
Als mijnheer een operatie moet ondergaan ==> de vlieger op naar België waar medische zorgen spotgoedkoop zijn terwijl ze in het midden oosten onbetaalbaar zijn. Als mevrouw blijkt kanker te hebben, ==> de vlieger op naar België waar de behandeling betaalbaar is, in tegenstelling tot het MO waar je kunt creperen tenzij je echt rijk bent.
Deze mensen die nul komma nul belasting betalen, waar denk je dat die hun kinderen naar de universiteit laten gaan ? In België natuurlijk ! Lekker goedkoop toch ? Enkel het inschrijvingsgeld en voor de rest : gratis !

Slotsom : de expat gaat zijn productieve jaren in het buitenland doorbrengen, kan daar rijk worden, maar als het noodlot toeslaat of de ouderdomskwaaltjes steken op is een vliegtuigticket snel geboekt. Puur profitariaat.

Gij zijt gewoon jaloers man, en tegelijkertijd veel te bang om België te verlaten. Geef het gewoon toe, je moet je daarvoor niet schamen, dat is menselijk hoor.:-)
Het kunnen niet allemaal avonturiers zijn. Er zijn ook mannen als jij nodig.:-)

griezel
22 juli 2015, 13:01
Is dat zo ? Het groot kapitaal wordt zelden vergaart door hard te werken. Met hard werken kan je wel wat centjes sprokkelen maar niet meer dan dat.Waar je wieg staat is veel belangrijker voor je verdere financiële toekomst.
En als je wieg dan toch niet stond waar je toekomst financieel verzekerd is en je toch heel veel geld wil verdienen.....kan je best overwegen om niet hard te werken...maar eerder door te spelen....Met spelen verdien je veel meer.....Met geld spelen....met lullen spelen.....met ballen spelen...voetbal of basket of gofballetjes maakt niet uit....met een instrument spelen....en vooral met met de belastingen hun voeten te spelen.

:lol: Nagel op de kop. Quitte ou double !

griezel
22 juli 2015, 13:03
Waarom dat zijn en blijven toch Belgen ? Het zijn onderdanen van de Belgische staat.Er zijn anders wel anderen gevallen van profitariaat als je het mij vraagt.

Voor die gast moet je België, met alles erop en eraan, gewoon opgeven en vergeten als je het lef hebt in het buitenland te gaan wonen en/of werken.:-)
Maar zo werkt het natuurlijk niet.

griezel
22 juli 2015, 13:05
en nog geen klein beetje. Er lopen er hier in deze draad zelfs een paar rond, die er alles aan doen om zoveel mogelijk geld te krijgen van de staat, zonder er ook maar een klop voor te doen.

Laat mij raden ? Politici ? En die lukken er in ook nog, om veel geld van de staat te krijgen, voor een minimale inspanning.
+ een deftig pensioen, en lang voor hun 65 ste...

griezel
22 juli 2015, 13:06
Allemaal om u te onttrekken aan het babysitten op de kleinkinderen, ja.

Heb er geen.

griezel
22 juli 2015, 13:09
Je bedoelt dat Griezel tot het soort behoort dat jij hierboven beschrijft?

Gij zijt veel te curieus gij.:-)
Vertel mij liever eens hoe jij je brood verdient ? Burowerk zeker ? Reeds dertig jaar op dezelfde plek, zonder noemenwaardige promotie ? Zoiets ? :-)

dalibor
22 juli 2015, 13:09
Gij zijt gewoon jaloers man, en tegelijkertijd veel te bang om België te verlaten. Geef het gewoon toe, je moet je daarvoor niet schamen, dat is menselijk hoor.:-)
Het kunnen niet allemaal avonturiers zijn. Er zijn ook mannen als jij nodig.:-)

De ware avonturier wacht niet op zijn pensioen om te emigreren. Pensioenemigratie heeft naar mijn smaak weinig te maken met een avontuurlijk leven.

griezel
22 juli 2015, 13:09
Je bedoelt dat profiteurs het recht hebben om op de gemeenschap te parasiteren omdat ze Belg zijn?

Definieer " profiteur " ?

griezel
22 juli 2015, 13:12
De ware avonturier wacht niet op zijn pensioen om te emigreren. Pensioenemigratie heeft naar mijn smaak weinig te maken met een avontuurlijk leven.

Het ging over expats. Lees eerst eens de berichten voor u te moeien. = vriendenraad.
Dan maakt men zich minder belachellijk.;-)

Jay-P.
22 juli 2015, 13:25
Ik weet niet voor wat jij aan het betalen bent, aangezien ik je statuut niet ken.

Maar je stelt een interessant probleem. Nu zijn er duizenden expats (ik spreek nu over tijdelijke expats) die bv in Dubai wonen en werken. Die verzekeren zich daar privé, omdat er niets van overheidswege voorzien is.
Ze zorgen ervoor dat ze fiscaal geen enkele verplichting hebben in belgië en betalen dus nul komma nul belasting.
Maar... jammer genoeg kunnen die mensen mits het betalen van een bijzonder lage bijdrage hun sociale rechten in België vrijwaren. En wat krijg je dan ? Medisch toerisme.
Als mijnheer een operatie moet ondergaan ==> de vlieger op naar België waar medische zorgen spotgoedkoop zijn terwijl ze in het midden oosten onbetaalbaar zijn. Als mevrouw blijkt kanker te hebben, ==> de vlieger op naar België waar de behandeling betaalbaar is, in tegenstelling tot het MO waar je kunt creperen tenzij je echt rijk bent.
Deze mensen die nul komma nul belasting betalen, waar denk je dat die hun kinderen naar de universiteit laten gaan ? In België natuurlijk ! Lekker goedkoop toch ? Enkel het inschrijvingsgeld en voor de rest : gratis !

Slotsom : de expat gaat zijn productieve jaren in het buitenland doorbrengen, kan daar rijk worden, maar als het noodlot toeslaat of de ouderdomskwaaltjes steken op is een vliegtuigticket snel geboekt. Puur profitariaat.Met alle respect dat ik U toch niet verschuldigd ben: Elke bovenstaande paragraaf is gelul in 't kwadraat. Ik verdenk je niet het met opzet te doen. Het is gewoonweg praat voor de vaak door simpelweg niet op de hoogte te zijn.

Mijn statuut BTW: zelfstandige.
Dat van die vlieger naar is wel waar: wij allen weten dat expats gratis vliegen. Ik buig diep voor uw intellect. [/sarcasme]

griezel
22 juli 2015, 13:29
Met alle respect dat ik U toch niet verschuldigd ben: Elke bovenstaande paragraaf is gelul in 't kwadraat. Ik verdenk je niet het met opzet te doen. Het is gewoonweg praat voor de vaak door simpelweg niet op de hoogte te zijn.

Mijn statuut BTW: zelfstandige.
Dat van die vlieger naar is wel waar: wij allen weten dat expats gratis vliegen. Ik buig diep voor uw intellect. [/sarcasme]

Oei ! Nu gaat hij boos zijn ! Dat men zijn wijsheid in vraag kan stellen is gewoon onvoorstelbaar toch !!

SDX
22 juli 2015, 13:31
Met alle respect dat ik U toch niet verschuldigd ben: Elke bovenstaande paragraaf is gelul in 't kwadraat. Ik verdenk je niet het met opzet te doen. Het is gewoonweg praat voor de vaak door simpelweg niet op de hoogte te zijn.

Mijn statuut BTW: zelfstandige.
Dat van die vlieger naar is wel waar: wij allen weten dat expats gratis vliegen. Ik buig diep voor uw intellect. [/sarcasme]

Denk 't ook, want voor wie zich privé verzekert zijn medische kosten niet torenhoog. Daarvoor dient immers die privé verzekering.

Knuppel
22 juli 2015, 16:49
Gij zijt veel te curieus gij.:-)
Vertel mij liever eens hoe jij je brood verdient ? Burowerk zeker ? Reeds dertig jaar op dezelfde plek, zonder noemenwaardige promotie ? Zoiets ? :-)

Jij weet dat uit ervaring, zeker?

griezel
22 juli 2015, 17:52
Jij weet dat uit ervaring, zeker?

Grapjas !:lol:

Derk de Tweede
22 juli 2015, 18:05
Griekenland!

dalibor
22 juli 2015, 18:19
Ge beziet dat verkeerd. de mensen zijn ginder tevreden dat je bij hun je geld komt opdoen.


Blij? Hoe denk je dat ze in Spanje denken over Noord- Europeanen die voor een prikje de woningen hebben ingepikt die Spanjaarden in de nasleep van kredietcrisis hebben moeten verkopen? Aasgieren vinden ze dat.

griezel
22 juli 2015, 18:21
Griekenland!

Wel, voor het ogenblik weet ik het niet zo...Normaal gezien was ik van plan eind september naar Griekenland te gaan, maar ik denk dat ik dit jaar maar eens ergens anders naartoe ga. Portugal misschien, maar niet aan de kust, meer in het binnenland .
Tussen nu en 10 jaar gaat er veel veranderen in Griekenland. Volgens mij kan het enkel beter worden, of anders word dat terug een soort dictatuur, zoals niet zolang geleden nog het geval was.
Wie wat geld opzij heeft zou misschien vandaag goedkoop een huis en/of land kunnen kopen ginder, en dan hopen dat dat binnen een paar jaar meer waard is. Of dat je daar op pensioen kunt gaan. Goedkoper als hier, en in Europa. Dus, normaal gezien veiliger als aan het ander eind van de wereld in een ontwikkelingsland.
Daar iets kopen nu is een gok.

griezel
22 juli 2015, 18:24
Blij? Hoe denk je dat ze in Spanje denken over Noord- Europeanen die voor een prikje de woningen hebben ingepikt die Spanjaarden in de nasleep van kredietcrisis hebben moeten verkopen? Aasgieren vinden ze dat.

Ik het het over Azië, en de Magreb. Die zijn daar tevreden dat westerlingen hun geld komen opdoen bij hen. Wees daar maar zeker van.
In Spanje is dat een andere zaak. Die waren tot voor kort welstellend. En als je dus hun kot opkoopt terwijl zij onder de brug moeten gaan liggen zijn die niet tevreden. Kan ik begrijpen.

Rahowa
22 juli 2015, 18:34
Hmm ik twijfel nog tussen deze 3: Parijs, Seoul of Bangkok :-)

Either way zal ik hier niet blijven op m'n oude dag :-):-):-):-)

Je zal wel moeten werken om je vliegtuig naar daar te betalen,tenzij je autostop doet naar Parijs.

griezel
22 juli 2015, 18:37
Je zal wel moeten werken om je vliegtuig naar daar te betalen,tenzij je autostop doet naar Parijs.

De staat betaalt immers een minimumpensioen. Ook aan haar. Daarmee zal ze wel een ticket kunnen kopen zeker ?

non-conformist
22 juli 2015, 20:25
Hm El Hierro is geen optie meer hoor. ;-)

lolz

Ik denk aan Belize, Guatemala of Panama. Het grootste probleem is mijn wederhelft :-(

Ik verwacht zelfs geen pensioen meer, dus dan kan je net zo goed kiezen voor een plaats waar je met je opgespaard geld en verkoop van je eigendommen goed kan leven.

Eyjafjallajökull
22 juli 2015, 20:27
lolz

Ik denk aan Belize, Guatemala of Panama. Het grootste probleem is mijn wederhelft :-(



Die wil namelijk ook mee ?

Eduard Khil
22 juli 2015, 20:30
Je zal wel moeten werken om je vliegtuig naar daar te betalen,tenzij je autostop doet naar Parijs.

nee, de staat moet dat betalen. Werken, ben je gek?

griezel
23 juli 2015, 00:02
nee, de staat moet dat betalen. Werken, ben je gek?

Je begint het te leren, Eduard, dat is goed.:-)
Misschien gaan we nog wel iets kunnen maken uit u.;-)

Touch me Baby
23 juli 2015, 14:47
O, leuk. Mount Olympus is nog onbewoond.
En mijn drone mag elke dag om zestig euro pensioen dan.
Helemaal beneden.

Drosamadaris
23 juli 2015, 14:59
Sinds lang bekeerd:
http://www.hongkong-ic.intercontinental.com/images/home/new_slider/rich_home_rotate_4.jpg

Brrrr, China :)
Hong Kong cava nog, maar China is very much not my cup of tea :)

non-conformist
23 juli 2015, 19:19
Die wil namelijk ook mee ?

Hm die denkt aan kleinkinderen en zo van die zaken :roll:

griezel
23 juli 2015, 19:29
Hm die denkt aan kleinkinderen en zo van die zaken :roll:

Ik ken een koppel jong gepensioneerde, die gingen samen naar Madagascar wonen. Na een jaar kwam zij alleen terug...
Haar man had een nieuwe vrouw gevonden ginder, 25 jaar jonger...

non-conformist
23 juli 2015, 19:31
Ik ken een koppel jong gepensioneerde, die gingen samen naar Madagascar wonen. Na een jaar kwam zij alleen terug...
Haar man had een nieuwe vrouw gevonden ginder, 25 jaar jonger...

Kan allemaal, maar is niet aan mij besteed. Finaal zijn ze allemaal dezelfde, ook die van 25.

griezel
24 juli 2015, 01:11
Kan allemaal, maar is niet aan mij besteed. Finaal zijn ze allemaal dezelfde, ook die van 25.

Hola, bemerk ik hier wat vrouw -moeheid ? Je bent toch niet homo aan het worden zeker ?:lol:

non-conformist
24 juli 2015, 19:12
Hola, bemerk ik hier wat vrouw -moeheid ? Je bent toch niet homo aan het worden zeker ?:lol:

Homo, bij God nee.

Moeheid eigenlijk eerder moedeloosheid, ja van heel veel zaken.

Pandareus
24 juli 2015, 19:35
Met alle respect dat ik U toch niet verschuldigd ben: Elke bovenstaande paragraaf is gelul in 't kwadraat. Ik verdenk je niet het met opzet te doen. Het is gewoonweg praat voor de vaak door simpelweg niet op de hoogte te zijn.

Mijn statuut BTW: zelfstandige.
Dat van die vlieger naar is wel waar: wij allen weten dat expats gratis vliegen. Ik buig diep voor uw intellect. [/sarcasme]

Niet zeveren Jay-P : het vliegtuig nemen van dubai naar brussel kost 600 euro met emirates. Dat is dus geen limiterende factor voor iemand die een heelkundige ingreep dient te ondergaan.

Pandareus
24 juli 2015, 19:40
Oei ! Nu gaat hij boos zijn ! Dat men zijn wijsheid in vraag kan stellen is gewoon onvoorstelbaar toch !!

Welnee. Jay-P zijn reactie was voorspelbaar. Expats vinden dat de normaalste zaak van de wereld dat ze in nood steeds kunnen terugvallen op België.

griezel
24 juli 2015, 23:52
Welnee. Jay-P zijn reactie was voorspelbaar. Expats vinden dat de normaalste zaak van de wereld dat ze in nood steeds kunnen terugvallen op België.

Wat is daar dan mis aan ? Dat zijn toch landgenoten ? Mogen die hier niet meer binnen van u omdat ze elders gaan werken zijn ?

griezel
24 juli 2015, 23:54
Niet zeveren Jay-P : het vliegtuig nemen van dubai naar brussel kost 600 euro met emirates. Dat is dus geen limiterende factor voor iemand die een heelkundige ingreep dient te ondergaan.

En waarom zou die zich niet in België mogen laten verzorgen zo hij dit wenst ?

Derk de Tweede
25 juli 2015, 11:59
Waar kan ik heen ?
Wil niet naar Griekenland,
daar gaat het te goed.
Waar kan ik heen ?
Wil niet naar Duitsland,
Daar heerst een vervelend vrouwtje.
Waar kan ik heen ?
Wil niet naar Nederland,
daar regent het immer

fred vanhove
25 juli 2015, 12:04
Ik ken een koppel jong gepensioneerde, die gingen samen naar Madagascar wonen. Na een jaar kwam zij alleen terug...
Haar man had een nieuwe vrouw gevonden ginder, 25 jaar jonger...

Als je de kat bij de melk zet......:-)

fred vanhove
25 juli 2015, 12:06
Niet zeveren Jay-P : het vliegtuig nemen van dubai naar brussel kost 600 euro met emirates. Dat is dus geen limiterende factor voor iemand die een heelkundige ingreep dient te ondergaan.

Kan ook al voor heel wat minder.

fred vanhove
25 juli 2015, 12:09
Homo, bij God nee.

Moeheid eigenlijk eerder moedeloosheid, ja van heel veel zaken.

Is eigen aan ouder worden zeker.Je wordt uiteindelijk alles beu....bent van niks meer verwonderd.....het deja vu gevoel neemt de bovenhand.....

griezel
25 juli 2015, 13:31
Waar kan ik heen ?
Wil niet naar Griekenland,
daar gaat het te goed.
Waar kan ik heen ?
Wil niet naar Duitsland,
Daar heerst een vervelend vrouwtje.
Waar kan ik heen ?
Wil niet naar Nederland,
daar regent het immer

Kom maar naar België, daar mag iedereen binnen.

non-conformist
25 juli 2015, 13:36
Is eigen aan ouder worden zeker.Je wordt uiteindelijk alles beu....bent van niks meer verwonderd.....het deja vu gevoel neemt de bovenhand.....

M.a.w. je doorziet alles teveel en je wordt een lastpak.

griezel
25 juli 2015, 13:40
Homo, bij God nee.

Moeheid eigenlijk eerder moedeloosheid, ja van heel veel zaken.

Moedeloos ? Je ziet het niet meer zitten ?
Ik ken daar een goed middel tegen : drink een paar pinten, drink door tot je je beter voelt.:-)
En als je dat nog niet kent, begin met cannabis !;-)

non-conformist
26 juli 2015, 20:55
Moedeloos ? Je ziet het niet meer zitten ?
Ik ken daar een goed middel tegen : drink een paar pinten, drink door tot je je beter voelt.:-)
En als je dat nog niet kent, begin met cannabis !;-)

Dat lost net niets op

griezel
26 juli 2015, 23:06
Dat lost net niets op

Dat kunnen we van moedeloos zijn ook zeggen. Het lost niets op moedeloos te zijn.
Een paar pinten- of joints- pakken lost de moedeloosheid op ( zij het tijdelijk ). Dat is mooi meegepakt.