PDA

View Full Version : Dentist Walter Palmer from Minnesota, you are a fucking bastard


Derk de Tweede
28 juli 2015, 17:33
http://d.ibtimes.co.uk/en/full/1450961/cecil-lion.jpg

https://pbs.twimg.com/media/CLABGPOVEAAhYEs.jpg:large

http://static1.hln.be/static/photo/2015/17/15/5/20150728144928/media_xll_7897025.jpg

http://static3.hln.be/static/photo/2015/9/7/12/20150728144149/media_l_7897017.jpg

http://www.telegraaf.nl/buitenland/24315463/___Tandarts_doodde_beroemde_leeuw___.html

Libro
28 juli 2015, 17:34
https://misantropey.files.wordpress.com/2015/02/dentist2.jpg

griezel
28 juli 2015, 17:44
http://d.ibtimes.co.uk/en/full/1450961/cecil-lion.jpg

https://pbs.twimg.com/media/CLABGPOVEAAhYEs.jpg:large

http://static1.hln.be/static/photo/2015/17/15/5/20150728144928/media_xll_7897025.jpg

http://static3.hln.be/static/photo/2015/9/7/12/20150728144149/media_l_7897017.jpg

http://www.telegraaf.nl/buitenland/24315463/___Tandarts_doodde_beroemde_leeuw___.html

Walgelijk ventje, die Walter Palmer. Men zou hem voor mijn ogen mogen doodschoppen, ik zou geen vinger uitsteken om hem te helpen.

Derk de Tweede
28 juli 2015, 17:46
Walgelijk ventje, die Walter Palmer. Men zou hem voor mijn ogen mogen doodschoppen, ik zou geen vinger uitsteken om hem te helpen.


http://weblog.zoover.nl/wp-content/uploads/2013/06/Zoover-Duim-Zwart-trans.png

Derk de Tweede
28 juli 2015, 17:47
Twee mensen zijn gearresteerd in verband met de dood van Cecil, de bekendste leeuw van Zimbabwe. Het gaat om een professionele jager en een landeigenaar.
Dat meldt de Zimbabwe National Parks and Wildlife Authority dinsdag.

De twee mannen zouden de leeuw 's nacht uit het nationale park gelokt waar hij woonde. Volgens Amerikaanse media zou het beest door een Amerikaanse toerist met pijl en boog zijn beschoten en raakte hij gewond. De jagers vonden de leeuw de volgende dag (1 juli) en maakten hem af.

Een woordvoerder van de Amerikaan zegt dat de toerist "over alle benodigde vergunningen beschikte en werd begeleid door professionele gidsen."

"Volgens hem is het mogelijk dat hij de leeuw heeft doodgeschoten. Hij is een fanatiek jager, die overal ter wereld actief is", aldus de woordvoerder tegen The Telegraph.

Verklaring
De toerist, in het dagelijks leven werkzaam als tandarts in het Amerikaanse Bloomington, zei tegenover Minnesota's Star Tribune dat er "overduidelijk een aantal onjuiste dingen in de media zijn verschenen". Hij zegt later dinsdag met een uitgebreide verklaring te komen.

Geen toestemming
Toeristen betalen meer dan 50.000 dollar om in Zimbabwe een leeuw te mogen doodschieten. Dat moet wel buiten een nationaal park zijn.

De twee verdachten hadden geen toestemming om Cecil weg te lokken om de leeuw te laten neerschieten en staan daarom woensdag voor de rechter. De toerist zou het land echter inmiddels hebben verlaten.

Cecil leefde in het nationaal park Hwange. Hij was onderdeel van een onderzoeksproject van de universiteit Oxford en droeg een GPS-halsband.
http://www.nu.nl/buitenland/4096800/arrestaties-dood-beroemdste-leeuw-van-zimbabwe.html

cookie monster
28 juli 2015, 23:18
Wat een leuke hobby 8O

Derk de Tweede
29 juli 2015, 13:28
Wat een leuke hobby 8O

Pak een camera en ga op een andere manier jagen~!!!!

Xenophon
29 juli 2015, 13:45
Dat is voor als ik nog eens geld teveel heb, een olifant en een neushoorn.

Touch me Baby
29 juli 2015, 14:40
Allez. Hoe moeilijk kan het zijn om rond zo'n populair beest een magnetisch veld aan te leggen waarop pijlen afketsen ?
En het is dan toch ook perfect in no time uit te rekenen uit welke richting die pijl kwam ?
----> Return to sender.

Voil�*. Alweer een paar dozijn jobs gecreëerd.
Van Overtveldt noteer.
Hi Tech Old Testament Wildlife Protection.
Voor een tax shelter de eerste tien jaar wil ik er wel aan beginnen.

Vette Pois(s)on
29 juli 2015, 15:11
super turbo uitschot

dalibor
29 juli 2015, 15:16
"Ik wist niet dat het zo'n bekende leeuw was".

dalibor
29 juli 2015, 15:17
Dat is voor als ik nog eens geld teveel heb, een olifant en een neushoorn.

Mag dat wel, met uw ziekte van Graves en uw zere gewrichten?

circe
29 juli 2015, 15:35
Ik begrijp totaal niet welk plezier mensen erin kunnen scheppen om die prachtige wilde dieren af te maken. (ik kan dit niet jagen noemen. Jagen doe je als je ofwel het bosbestand onder controle wil houden en/of je in het jachtseizoen wild wil eten).

Je knalt toch niet zomaar zulke prachtige dieren omver voor de LOL???? Dan nog met valse listen en illegale praktijken... maar dat maakt in feite al niks meer uit, het blijft sowieso een vreselijk iets.

En dan poseren bij het lijk!

The Paulus Experience
29 juli 2015, 15:40
haha met pijl en boog.
Ik heb net op de radio gehoord dat die idioot ondergedoken is.

Xenophon
29 juli 2015, 15:44
Mag dat wel, met uw ziekte van Graves en uw zere gewrichten?

Dafalgan-Codeïne.

Het is niet de Graves die het meest botst met een safari, het zal eerder mijn bloeddruk/VKF zijn die me platlegt.

Derk de Tweede
29 juli 2015, 15:52
haha met pijl en boog.
Ik heb net op de radio gehoord dat die idioot ondergedoken is.

Zijn imago is beschadigd!

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren/article/detail/2407235/2015/07/29/Tandarts-die-leeuw-Cecil-doodde-moet-onderduiken.dhtml?utm_source=hootsuite&utm_medium=Social&utm_campaign=socialredactie&utm_content=nieuws

Zipper
29 juli 2015, 15:58
hopelijk is hij zijn voltallig cliënteel kwijt.

griezel
29 juli 2015, 16:14
haha met pijl en boog.
Ik heb net op de radio gehoord dat die idioot ondergedoken is.

Ze zouden hem eens naakt moeten loslaten in dat nationaal park in Zimbabwe, daar waar die leeuwen wonen.
Met een paar sneden in zijn lijf, dat ze zijn bloed goed ruiken...:-D
Dan komen ze er allemaal op af, leeuwen, hyena's, gieren...:twisted:
Dat zou een gepaste straf zijn voor deze sadist, die al zijn hele leven dieren kwelt...

morte-vivante
29 juli 2015, 16:17
Koel, de publieke schandpalen zijn terug. Waar zijn mijn eieren en rotte tomaten...

Nooit kunnen denken dat een tandarts godbetert ff 54000 dollar op tafel kan leggen voor zijn zinloos en inhumaan vertier

Ik stel voor, als straf, hem te ontmannen. Met pijl en boog, uiteraard, door iemand met parkinson

Zipper
29 juli 2015, 16:41
Koel, de publieke schandpalen zijn terug. Waar zijn mijn eieren en rotte tomaten...

Nooit kunnen denken dat een tandarts godbetert ff 54000 dollar op tafel kan leggen voor zijn zinloos en inhumaan vertier

Ik stel voor, als straf, hem te ontmannen. Met pijl en boog, uiteraard, door iemand met parkinson

Ik wel, sinds ik in San Diego als toerist vijf jaar geleden 300$ betaalde voor een (dringende) voorlopige vulling.
(de definitieve vulling, achteraf hier in België, kostte tweemaal minder)

Derk de Tweede
29 juli 2015, 16:52
hopelijk is hij zijn voltallig cliënteel kwijt.

Ze annuleren massaal hun afspraken!

Zipper
29 juli 2015, 17:09
Als "onze verwaande tandarts" het nog eens in zijn hoofd haalt zo'n prachtig wild dier zinloos neer te knallen, hoop ik oprecht dat hem hetzelfde lot wacht, als deze matador :

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/2406128/2015/07/28/Matador-gespietst-in-been-en-borstkas-bloed-druipt-van-gezicht.dhtml

Zucht
29 juli 2015, 17:17
Stuur hem hier naartoe. In zijn blootje.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150602_01710265

quercus
29 juli 2015, 17:57
Maar wie heeft aan die bastaard een vergunning afgeleverd om zijn "leuke hobby" daar in Zimbambwe uit te leven?

griezel
29 juli 2015, 18:09
Maar wie heeft aan die bastaard een vergunning afgeleverd om zijn "leuke hobby" daar in Zimbambwe uit te leven?

De Zimbabwaanse regering zeker ?

Zipper
29 juli 2015, 18:10
Maar wie heeft aan die bastaard een vergunning afgeleverd om zijn "leuke hobby" daar in Zimbambwe uit te leven?

hij zou om en bij de 50.000$ betaald hebben. In Afrika is dat een onuitputtelijk fortuin.

circe
29 juli 2015, 19:24
Maar wie heeft aan die bastaard een vergunning afgeleverd om zijn "leuke hobby" daar in Zimbambwe uit te leven?

blijkbaar is de jacht op die prachtige dieren helemaal niet verboden in Zimbabwe. Ondertussen zijn er misschien al vijf andere leeuwen afgemaakt. Alleen.... die heetten dan niet Cecil en waren geen BZL (Bekende Zimbabwaanse Leeuw)

Libro
29 juli 2015, 19:27
Maar wie heeft aan die bastaard een vergunning afgeleverd om zijn "leuke hobby" daar in Zimbambwe uit te leven?

Hij had een vergunning om op dieren in het wild te jagen, niet om dieren uit een reservaat te lokken en dan dood te schieten. En heeft hij die 50.000 dollar wel voor die vergunning betaald en niet aan de stropers die dergelijke illegale stroperij organiseren?

The Paulus Experience
29 juli 2015, 23:21
Heel die mythe rond de Big 5 (https://en.wikipedia.org/wiki/Big_five_game) safari jacht is iets waar een echte jager van droomt uiteraard.
Ze kweken tegenwoordig speciaal die dieren, en voor een fikse som zetten ze er dan eentje uit die door de 'grote jager' mag neergeknald worden.
Meestal moeten de begeleiders het dier afmaken vanwege de onervarenheid van de rijke tist.
Met voedseljacht heeft het vrij weinig te maken, het gaat enkel om het doden van één van de vijf dieren uit de big 5 reeks, of zelfs allemaal.
Om het aan de toog van de golfclub te vertellen. that's all.
Ik heb nog eerder sympathie voor die zielige losers die hier elk najaar gekweekte fazanten uitzetten, die zelfs niet bewegen als je er op af rent.
Gewoon knallen om te doden, meer is het niet. Ze kunnen evengoed de moeite besparen die fazanten uit te zetten en ze gelijk naar de poelier brengen.

cookie monster
29 juli 2015, 23:48
Pak een camera en ga op een andere manier jagen~!!!!
100% akkoord !!!!

Ik hoop van harte dat die de GROTE GROOTSE LUL is van z'n dommigheid !!!!

griezel
29 juli 2015, 23:58
Pak een camera en ga op een andere manier jagen~!!!!

Inderdaad, voor foto safari moet je listen aan boord leggen, om zo dicht mogelijk te komen, zoals échte jagers vroeger, die enkel wapens hadden om vanop vrij korte afstand te treffen.
Heel sportief dus, en zonder bloedvergiet.

The Paulus Experience
30 juli 2015, 00:13
Inderdaad, voor foto safari moet je listen aan boord leggen, om zo dicht mogelijk te komen, zoals échte jagers vroeger, die enkel wapens hadden om vanop vrij korte afstand te treffen.
Heel sportief dus, en zonder bloedvergiet.

primitieve wapens= veel leed en bloed. Zoals de tandarts met zijn boog: die leeuw heeft nog een nacht rondgelopen.

De moderne jachtgeweren die voor het schieten van groot wild ontworpen zijn, zijn de meest 'humane' manier om dergelijk dier te doden. Met een geoefende jager aan de trekker weet het dier niet eens wat er gebeurt.
We spreken hier over mondingsenergie van boven de 6000 joule en dergelijke. Ter vergelijking: een luchtgeweer heeft zo'n 20 joule energie.

TV-verslaafde
30 juli 2015, 00:37
Elke dokter heeft een sadistisch kantje, anders word je geen dokter. :| Niet dat dat erg is, ik merk het gewoon op.

Skobelev
30 juli 2015, 06:12
'k Hoop dat er iemand dermate gek genoeg is om hem ook af te maken. Van harte.

parcifal
30 juli 2015, 08:55
'k Hoop dat er iemand dermate gek genoeg is om hem ook af te maken. Van harte.

Mensenjacht is blijkbaar wel ok, voor de dierlievende massa.

het blijft toch bevreemdend dat de dood van een zimbabwaanse leeuw meer commotie opwekt dan de dood van een immigrant in de kanaaltunnel, wat slechts een voetnoot was in de media.
de leeuw en de tandarts waren natuurlijk fotogenieker.

enigzins rare hobby, vind ik ook, van die tandarts, maar blijkbaar niet illegaal.

Dat ondertussen met die 50 000 dollar een paar afrikaanse gezinnen weer een jaar verder kunnen is ook natuurlijk een vies detail.
Hoe durven die afrikanen overleven, dat is toch puur om ons te pesten he?
en dan ook nog overzwemmen om de toeristen in zuid-europa te gaan pesten.

De oplossing is uiteraard simpel en kan eenieder bekoren : jachtsafari's ( al dan niet met kruisboog) op illegale afrikanen. 2 vliegen in 1 slag!
En er kan zelfs een zee- en strand-versie van gemaakt worden met harpoenen en knuppels en zo. Vooral de kleintjes zijn altijd traag bij het wegkruipen op het strand, net zoals de baby-zeehondjes.
dat zijn opportuniteiten!

Skobelev
30 juli 2015, 09:11
Die dode immigrant heeft zijn lot in eigen handen gehad, dat kan je van die leeuw bezwaarlijk zeggen. En inderdaad, je zou er, mits een wettelijk kader, voldoende vinden om ook op illegalen en immigranten te mogen jagen. De mens, met zijn 8 miljard, is dan ook geen bedreigde diersoort maar eerder een plaag zoals de sprinkanen.

En geef toe, het gezelschap van een dier valt toch in de meeste gevallen te verkiezen boven dat van de mens?

Xenophon
30 juli 2015, 12:07
Heel die mythe rond de Big 5 (https://en.wikipedia.org/wiki/Big_five_game) safari jacht is iets waar een echte jager van droomt uiteraard.
Ze kweken tegenwoordig speciaal die dieren, en voor een fikse som zetten ze er dan eentje uit die door de 'grote jager' mag neergeknald worden.
Meestal moeten de begeleiders het dier afmaken vanwege de onervarenheid van de rijke tist.
Met voedseljacht heeft het vrij weinig te maken, het gaat enkel om het doden van één van de vijf dieren uit de big 5 reeks, of zelfs allemaal.
Om het aan de toog van de golfclub te vertellen. that's all.
Ik heb nog eerder sympathie voor die zielige losers die hier elk najaar gekweekte fazanten uitzetten, die zelfs niet bewegen als je er op af rent.
Gewoon knallen om te doden, meer is het niet. Ze kunnen evengoed de moeite besparen die fazanten uit te zetten en ze gelijk naar de poelier brengen.
Ik dacht dat dit ondertussen verboden was?

Alleszins, ik kende vroeger iemand die zijn achtertuin uitkwam op zo'n bos waar ze de dag voor de jacht van die fazanten uitzette. Wij hadden dan al zaad in jenever laten trekken en uitgestrooid. Een paar uur later waren die schijttezat en kon je die zo met de hand vangen, vriezers vol.

Ik kan u verzekeren, ook fazant wordt je moe.

quercus
30 juli 2015, 12:30
'k Hoop dat er iemand dermate gek genoeg is om hem ook af te maken. Van harte.

Het mooiste zou zijn dat hij tijdens een van zijn "avonturen" door een leeuw de strot afgebeten wordt.

Skobelev
30 juli 2015, 12:43
Het mooiste zou zijn dat hij tijdens een van zijn "avonturen" door een leeuw de strot afgebeten wordt.

Een onderbeen ware genoeg. En een leeuw die hem nog 40 uur opjaagt voor hem de strot af te bijten.

@ Xeno,
Dat is inderdaad verboden vandaag maar "echte jagers" vegen hun voeten aan de bestaande wetgeving hé. ;-)

parcifal
30 juli 2015, 13:55
Een onderbeen ware genoeg. En een leeuw die hem nog 40 uur opjaagt voor hem de strot af te bijten.

Zo gaat dat in de natuur he,inderdaad,
Hoe denk je dat cecil zou gestorven zijn als dit niet was gebeurd?
In zijn bed met rondom hem zweet-afdeppende en koeltewuivende leeuwinnen?

:-D

40 uur rondlopen met een pijlwond is nog een van de minst erge natuurlijke eind-scenario's. In feite is jacht een zeer humaan einde voor de meeste dieren.
Of het moet zijn dat er mensen zijn die vinden dat een week liggen creperen met een gebroken poot of infectie dikke fun is?

Xenophon
30 juli 2015, 14:11
Zo gaat dat in de natuur he,inderdaad,
Hoe denk je dat cecil zou gestorven zijn als dit niet was gebeurd?
In zijn bed met rondom hem zweet-afdeppende en koeltewuivende leeuwinnen?

:-D

40 uur rondlopen met een pijlwond is nog een van de minst erge natuurlijke eind-scenario's. In feite is jacht een zeer humaan einde voor de meeste dieren.
Of het moet zijn dat er mensen zijn die vinden dat een week liggen creperen met een gebroken poot of infectie dikke fun is?

Zo'n leeuwen, tegen dat ze sterven, worden verjaagd uit de groep. Die gaan ziek en hongerig en met geinfecteerde wonden op een gegeven moment liggen en komen niet meer recht.

En dan zijn de hyena's daar, die beginnen hem op te eten nog voor hij dood is.

BigF
30 juli 2015, 14:22
Iemand "Brothers in blood, The Lions of Sabi Sands" onlangs gezien?

Skobelev
30 juli 2015, 15:42
Zo gaat dat in de natuur he,inderdaad,
Hoe denk je dat cecil zou gestorven zijn als dit niet was gebeurd?
In zijn bed met rondom hem zweet-afdeppende en koeltewuivende leeuwinnen?

:-D

40 uur rondlopen met een pijlwond is nog een van de minst erge natuurlijke eind-scenario's. In feite is jacht een zeer humaan einde voor de meeste dieren.
Of het moet zijn dat er mensen zijn die vinden dat een week liggen creperen met een gebroken poot of infectie dikke fun is?

Dit heeft met "zo gaat het in de natuur" niets te maken. Praat dat stuk uitschot zijn morbide hobby maar goed, je bent van 't zelfde slag, je mag fier op uzelf zijn.

poekieJ
30 juli 2015, 15:42
Wat een hypocriet geleuter hier. Van werkelijk iedereen.

In België mogen jaarlijks 500.000(!) houtduiven afgeknald worden. En het aantal konijnen, hazen en fazanten zal niet veel minder zijn. Maar wanneer er iemand een leeuw afknalt voelt iedereen zich zwaar gepakt en moet die man hangen?

Je beseft toch dat een groot deel van dat natuur- en soortbehoud zwaar steunt op dit soort jachtsafari's? Die mensen betalen grof geld en met dat geld worden parken in stand gehouden en dieren beschermd. Dat men die specifieke leeuw uit een natuurpark lokt kan niet en is betreurenswaardig, maar dat maakt het concept niet slechter.

Iedere natuurliefhebber zou die man een kaartje mogen sturen dat hij voor zo veel geld mee aan 'conservation' doet, om eens een Engelse term te gebruiken.

Derk de Tweede
30 juli 2015, 15:47
Wat een hypocriet geleuter hier. Van werkelijk iedereen.

In België mogen jaarlijks 500.000(!) houtduiven afgeknald worden. En het aantal konijnen, hazen en fazanten zal niet veel minder zijn. Maar wanneer er iemand een leeuw afknalt voelt iedereen zich zwaar gepakt en moet die man hangen?

Je beseft toch dat een groot deel van dat natuur- en soortbehoud zwaar steunt op dit soort jachtsafari's? Die mensen betalen grof geld en met dat geld worden parken in stand gehouden en dieren beschermd. Dat men die specifieke leeuw uit een natuurpark lokt kan niet en is betreurenswaardig, maar dat maakt het concept niet slechter.

Iedere natuurliefhebber zou die man een kaartje mogen sturen dat hij voor zo veel geld mee aan 'conservation' doet, om eens een Engelse term te gebruiken.

In Zimbabwe en Zuid-Afrika worden leeuwen gefokt om ze daarna op een walgelijke manier te kunnen laten afschieten.

quercus
30 juli 2015, 15:52
Wat een hypocriet geleuter hier. Van werkelijk iedereen.

In België mogen jaarlijks 500.000(!) houtduiven afgeknald worden. En het aantal konijnen, hazen en fazanten zal niet veel minder zijn. Maar wanneer er iemand een leeuw afknalt voelt iedereen zich zwaar gepakt en moet die man hangen?

Je beseft toch dat een groot deel van dat natuur- en soortbehoud zwaar steunt op dit soort jachtsafari's? Die mensen betalen grof geld en met dat geld worden parken in stand gehouden en dieren beschermd. Dat men die specifieke leeuw uit een natuurpark lokt kan niet en is betreurenswaardig, maar dat maakt het concept niet slechter.

Iedere natuurliefhebber zou die man een kaartje mogen sturen dat hij voor zo veel geld mee aan 'conservation' doet, om eens een Engelse term te gebruiken.

Allez vooruit, we moeten die losgeslagen Amerikaanse hufter ook nog eens als "natuurbeschermer" bestempelen ja? Als ik jou was zou ik hem een vriendelijke briefje sturen om hem nog wat aan te moedigen. Wat zal de volgende trofee op zijn shortlist zijn? Een olifant? Wel ja, waarom niet, nietwaar. Laat hem dan maar onmiddellijk een vrouwtje met een jong afknallen. Boy oh boy! The thrill of such an event... It's terrific!!!

Xenophon
30 juli 2015, 15:56
Allez vooruit, we moeten die losgeslagen Amerikaanse hufter ook nog eens als "natuurbeschermer" bestempelen ja? Als ik jou was zou ik hem een vriendelijke briefje sturen om hem nog wat aan te moedigen. Wat zal de volgende trofee op zijn shortlist zijn? Een olifant? Wel ja, waarom niet, nietwaar. Laat hem dan maar onmiddellijk een vrouwtje met een jong afknallen. Boy oh boy! The thrill of such an event... It's terrific!!!

Bij de leeuwen is het de gewoonte dat het mannetje de welpen van een andere leeuw doodbijt, onze leeuw daar die geschoten is heeft de levens van een hele hoop leeuwen op zijn geweten.

Erg hé?

Of niet, omdat het geen mens is? :D

quercus
30 juli 2015, 16:00
Bij de leeuwen is het de gewoonte dat het mannetje de welpen van een andere leeuw doodbijt, onze leeuw daar die geschoten is heeft de levens van een hele hoop leeuwen op zijn geweten.

Erg hé?

Of niet, omdat het geen mens is? :D

Je kunt de menselijke ethiek en normen niet zomaar gaan toepassen voor het beoordelen van de dierlijke instincten.

Xenophon
30 juli 2015, 16:02
Je kunt de menselijke ethiek en normen niet zomaar gaan toepassen voor het beoordelen van de dierlijke instincten.

Precies, dus is er niets verkeerd aan het doden van een leeuw.

Zipper
30 juli 2015, 16:02
Bij de leeuwen is het de gewoonte dat het mannetje de welpen van een andere leeuw doodbijt, onze leeuw daar die geschoten is heeft de levens van een hele hoop leeuwen op zijn geweten.

Erg hé?

Of niet, omdat het geen mens is? :D

laat niets je weerhouden om zo'n volwassen leeuw te gaan doodbijten.

poekieJ
30 juli 2015, 16:07
In Zimbabwe en Zuid-Afrika worden leeuwen gefokt om ze daarna op een walgelijke manier te kunnen laten afschieten.

In Nederland en België worden dagelijks duizenden kippen net na de geboorte levend vermalen omdat het mannetjes zijn en geen vrouwtjes.

In Nederland en België worden dagelijks tienduizenden varkens en runderen gefokt met als enige reden u en mij tot voer te zijn.


Zit u hier wat te trollen ofzo?

Xenophon
30 juli 2015, 16:07
laat niets je weerhouden om zo'n volwassen leeuw te gaan doodbijten.

Ik verkies een zwaar kaliber geweer daarvoor.

Prometheus heeft ons niet zomaar het vuur geschonken.

quercus
30 juli 2015, 16:08
Precies, dus is er niets verkeerd aan het doden van een leeuw.

Het doden van een leeuw door een mens heeft niets te maken met het instinct (voortzetting van het genetisch materiaal) waarbij een mannetjesleeuw de welpen van anderen doodt. Die Amerikaanse macho wou doodeenvoudig zijn ingebakken superioriteitsgevoel tot uiting brengen. Ten koste van de natuur.

Xenophon
30 juli 2015, 16:12
Het doden van een leeuw door een mens heeft niets te maken met het instinct (voortzetting van het genetisch materiaal) waarbij een mannetjesleeuw de welpen van anderen doodt. Die Amerikaanse macho wou doodeenvoudig zijn ingebakken superioriteitsgevoel tot uiting brengen. Ten koste van de natuur.

je spreekt precies alsof je die mens heel goed kent.

Volgens u maakt de mens geen deel uit van de natuur dan?

Er is niets verkeerd met jagen.

Pericles
30 juli 2015, 16:15
Wat een hypocriet geleuter hier. Van werkelijk iedereen.

In België mogen jaarlijks 500.000(!) houtduiven afgeknald worden. En het aantal konijnen, hazen en fazanten zal niet veel minder zijn. Maar wanneer er iemand een leeuw afknalt voelt iedereen zich zwaar gepakt en moet die man hangen?

Je beseft toch dat een groot deel van dat natuur- en soortbehoud zwaar steunt op dit soort jachtsafari's? Die mensen betalen grof geld en met dat geld worden parken in stand gehouden en dieren beschermd. Dat men die specifieke leeuw uit een natuurpark lokt kan niet en is betreurenswaardig, maar dat maakt het concept niet slechter.

Iedere natuurliefhebber zou die man een kaartje mogen sturen dat hij voor zo veel geld mee aan 'conservation' doet, om eens een Engelse term te gebruiken.

De fazantenjacht in Vlaanderen heeft niets met natuurbeheer te maken . Die dieren worden gekweekt en enkele dagen voor de jacht uitgezet.
Mocht dat niet gebeuren dan was de fazant in Vlaanderen al 1OO jaar uitgestorven.
Ik weet ook niet wat de jagers er aan hebben want die dieren zijn zodanig tam dat je 6 keer mag missen en dat ze dan nog blijven zitten , wachtende op het 7-de schot. :lol:

Zipper
30 juli 2015, 16:17
Precies, dus is er niets verkeerd aan het doden van een leeuw.

doden voor de fun (trofee), is altijd verkeerd. Zeker op zo'n laffe "remote control"-wijze (geweer).

dalibor
30 juli 2015, 16:18
Mijn big five zijn een tandarts, een advocaat, een trader, een verzekeringsagent, en Marc Coucke. In het belang van de balans in de samenleving neem ik aan dat niemand er aanstoot aan neemt dat ik die doelstelling realiseer.

parcifal
30 juli 2015, 16:22
Mijn big five zijn een tandarts, een advocaat, een trader, een verkeringsagent, en Marc Coucke. In het belang van de balans in de samenleving neem ik aan dat niemand er aanstoot aan neemt dat ik die doelstelling realiseer.

Natuurlijk niet, zolang de prooi in zijn habitat wordt bejaagd en een eerlijke kans heeft.

poekieJ
30 juli 2015, 16:30
De fazantenjacht in Vlaanderen heeft niets met natuurbeheer te maken . Die dieren worden gekweekt en enkele dagen voor de jacht uitgezet.
Mocht dat niet gebeuren dan was de fazant in Vlaanderen al 1OO jaar uitgestorven.
Ik weet ook niet wat de jagers er aan hebben want die dieren zijn zodanig tam dat je 6 keer mag missen en dat ze dan nog blijven zitten , wachtende op het 7-de schot. :lol:

Dat beweer ik ook niet. Maar die aantallen worden jaarlijks afgeschoten en daar kraait geen haan naar.

De fazant is overigens ook helemaal niet inheems, maar ingevoerd vanuit India.

Xenophon
30 juli 2015, 16:44
doden voor de fun (trofee), is altijd verkeerd. Zeker op zo'n laffe "remote control"-wijze (geweer).

Waarom?

Trouwens, weet je hoe we iemand noemen die met de blote handen een leeuw te lijf gaat?

Een zot.

Zelfs Tarzan deed dat niet.

dalibor
30 juli 2015, 16:48
Waarom?

Trouwens, weet je hoe we iemand noemen die met de blote handen een leeuw te lijf gaat?

Een zot.

Zelfs Tarzan deed dat niet.

Nee. Maar Walter Palmer reisde helemaal van fucking Minnesota naar Zimbabwe om een leeuw af te knallen. Is dat minder zot?

Zipper
30 juli 2015, 16:54
Waarom?

Trouwens, weet je hoe we iemand noemen die met de blote handen een leeuw te lijf gaat?

Een zot.

Zelfs Tarzan deed dat niet.


iemand die een leeuw vanop een veilige afstand met een geweer neerschiet (alsof het een joystick remote control is) mogen we dan gerust een lafaard noemen.

Xenophon
30 juli 2015, 16:55
Nee. Maar Walter Palmer reisde helemaal van fucking Minnesota naar Zimbabwe om een leeuw af te knallen. Is dat minder zot?

Zo gek is dat niet, tenslotte, als je een leeuw wil schieten in Zimbabwe, dan moet je daar wel naar toe gaan.

Xenophon
30 juli 2015, 16:56
iemand die een leeuw vanop een veilige afstand met een geweer neerschiet (alsof het een joystick remote control is) mogen we dan gerust een lafaard noemen.

:D

Er zijn dus twee soorten mensen, de zotten en de lafaards.

dalibor
30 juli 2015, 16:58
Zo gek is dat niet, tenslotte, als je een leeuw wil schieten in Zimbabwe, dan moet je daar wel naar toe gaan.

Als ik een Xeno wil afknallen omdat dat op mijn lijstje staat, is dat dat goed voor u? Ik zal ter uwer gedachtenis 10 euro aan de research van een tiental aandoeningen storten. Er zit er vast één tussen waar je aan lijdt.

Zipper
30 juli 2015, 16:59
:D

Er zijn dus twee soorten mensen, de zotten en de lafaards.

wat "leeuwen-jagers" betreft, wel ja.

Xenophon
30 juli 2015, 17:00
Als ik een Xeno wil afknallen omdat dat op mijn lijstje staat, is dat dat goed voor u? Ik zal ter uwer gedachtenis 10 euro aan de research van een tiental aandoeningen storten. Er zit er vast één tussen waar je aan lijdt.

Trek een nummertje en wacht maar op uw beurt.

Skobelev
30 juli 2015, 17:11
Bij de leeuwen is het de gewoonte dat het mannetje de welpen van een andere leeuw doodbijt, onze leeuw daar die geschoten is heeft de levens van een hele hoop leeuwen op zijn geweten.

Erg hé?

Of niet, omdat het geen mens is? :D

beweren we niet al honderden jaren dat we "beter" zijn dan de dieren? Je zou er aan gaan twijfelen, niet?

Skobelev
30 juli 2015, 17:14
Wat een hypocriet geleuter hier. Van werkelijk iedereen.

In België mogen jaarlijks 500.000(!) houtduiven afgeknald worden. En het aantal konijnen, hazen en fazanten zal niet veel minder zijn. Maar wanneer er iemand een leeuw afknalt voelt iedereen zich zwaar gepakt en moet die man hangen?

Je beseft toch dat een groot deel van dat natuur- en soortbehoud zwaar steunt op dit soort jachtsafari's? Die mensen betalen grof geld en met dat geld worden parken in stand gehouden en dieren beschermd. Dat men die specifieke leeuw uit een natuurpark lokt kan niet en is betreurenswaardig, maar dat maakt het concept niet slechter.

Iedere natuurliefhebber zou die man een kaartje mogen sturen dat hij voor zo veel geld mee aan 'conservation' doet, om eens een Engelse term te gebruiken.

en omdat er andere wantoestanden zijn moet dit ook maar kunnen. :roll: GFY

Als morgen iemand het lef heeft om dat stuk uitschot dat zich mens noemt neer te leggen geef ik morgenavond een rondje champagne, echte hé geen Cava-gedoe

Xenophon
30 juli 2015, 17:21
beweren we niet al honderden jaren dat we "beter" zijn dan de dieren? Je zou er aan gaan twijfelen, niet?

We zijn dieren.

Ik zie niet in op welke manier we beter zouden zijn.

Toch niet omdat we bewust met abstracte begrippen kunnen goochelen? Het 'dit is goed en dat is slecht' is alleen maar zinsbegoocheling.

Xenophon
30 juli 2015, 17:23
en omdat er andere wantoestanden zijn moet dit ook maar kunnen. :roll: GFY

Als morgen iemand het lef heeft om dat stuk uitschot dat zich mens noemt neer te leggen geef ik morgenavond een rondje champagne, echte hé geen Cava-gedoe

Kijk, mensen afmaken is goed en leeuwen schieten is slecht.

Hoe valt zoiets te rijmen?

dalibor
30 juli 2015, 17:24
Kijk, mensen afmaken is goed en leeuwen schieten is slecht.

Hoe valt zoiets te rijmen?

Simpel: leeuwen zijn een bedreigde soort. Tandartsen niet.

Skobelev
30 juli 2015, 17:37
Kijk, mensen afmaken is goed en leeuwen schieten is slecht.

Hoe valt zoiets te rijmen?

De mens is uniek, de enige soort die het hier allemaal naar de kloten helpt en nog fier op is bij. Een dooie mens is dus een weldaad voor de natuur, deze zeker.

Xenophon
30 juli 2015, 17:45
De mens is uniek, de enige soort die het hier allemaal naar de kloten helpt en nog fier op is bij. Een dooie mens is dus een weldaad voor de natuur, deze zeker.

Hoe doen we het naar 'de kloten?'

We gedragen ons toch zoals de mens in elkaar zit, elke soort beïnvloed toch haar omgeving.

Another Jack
30 juli 2015, 17:46
De mens is uniek, de enige soort die het hier allemaal naar de kloten helpt en nog fier op is bij. Een dooie mens is dus een weldaad voor de natuur, deze zeker.

Maar voor de rest hebben wij geen extremisten in onze rangen...
Nee, meneer!

Xenophon
30 juli 2015, 17:46
Simpel: leeuwen zijn een bedreigde soort. Tandartsen niet.

In Zimbabwe wel.

Derk de Tweede
30 juli 2015, 17:50
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/1558560_233799490077745_732379464_n.jpg?oh=6182910 7a5c1849f6c92ef31dbc3550c&oe=5649B9C0

BigF
30 juli 2015, 17:56
Wat een hypocriet geleuter hier. Van werkelijk iedereen.

Erg eh?

Ik verdedig die tandarts nergens, evenmin zijn manier van jagen en voor mijn part mag er een onmiddellijk verbod komen op leeuwenjacht, maar ga eens in de asielen kijken hoeveel honden en katten er rond deze tijd van't jaar weer uit de auto gegooid worden of ergens aan een paal gebonden worden.
Kijk eens in de slachthuizen hoe het er daar aan toe gaat.
Kijk eens in nertskwekerijen wat daar gebeurt.
Of bij ganzen.
Of bij proefdieren...

Telkens als er zoiets in't nieuws komt is er verontwaardiging alom maar als die eerste verontwaardiging wat wegdeemstert gaat iedereen weer gewoon zijn eigen gangetje.
Alsof zo'n dingen niet gebeuren op momenten dat ze niet in't nieuws komen.

Van alle verontwaardigden; hoeveel zijn er bij die zich het afgelopen jaar op één of andere manier hebben ingezet om eender welk dierenleed uit de wereld te helpen?

BigF
30 juli 2015, 18:03
Hou maar in de gaten, nu worden het ineens allemaal Michel Vandenbosches...

Derk de Tweede
30 juli 2015, 18:04
Walter Palmer blijkt meer op zijn kerfstok te hebben dan alleen de laffe moord op leeuw Cecil in Zimbabwe. Zes jaar geleden schikte de Amerikaanse tandarts een claim omtrent aanranding voor omgerekend ruim 110.000 euro.

De dierenterrorist heeft zijn assistente zowel verbaal als fysiek onheus bejegend, schrijft New York Daily News. Het slachtoffer werd daarbij ongewild betast aan haar borsten, billen en vagina, wat in 2005 leidde tot een klacht.

Palmer, die zich qua populariteit inmiddels bevindt tussen mensen als Adolf Hitler en Marc Dutroux, doodde Cecil met een kruisboog. Eergisteren betuigde hij al spijt voor de dood van het roofdier.

BigF
30 juli 2015, 18:05
Voor zover ik begrepen heb werd de leeuw niet gedood met een pijl maar enkel verwond.
Men zou hem nog 2 dagen hebben gevolgd alvorens hij met een geweerschot werd afgemaakt...

BigF
30 juli 2015, 18:06
Niet dat dat iets goedpraat maar juist is juist.

griezel
30 juli 2015, 18:12
Mensenjacht is blijkbaar wel ok, voor de dierlievende massa.

het blijft toch bevreemdend dat de dood van een zimbabwaanse leeuw meer commotie opwekt dan de dood van een immigrant in de kanaaltunnel, wat slechts een voetnoot was in de media.
de leeuw en de tandarts waren natuurlijk fotogenieker.

enigzins rare hobby, vind ik ook, van die tandarts, maar blijkbaar niet illegaal.

Dat ondertussen met die 50 000 dollar een paar afrikaanse gezinnen weer een jaar verder kunnen is ook natuurlijk een vies detail.
Hoe durven die afrikanen overleven, dat is toch puur om ons te pesten he?
en dan ook nog overzwemmen om de toeristen in zuid-europa te gaan pesten.

De oplossing is uiteraard simpel en kan eenieder bekoren : jachtsafari's ( al dan niet met kruisboog) op illegale afrikanen. 2 vliegen in 1 slag!
En er kan zelfs een zee- en strand-versie van gemaakt worden met harpoenen en knuppels en zo. Vooral de kleintjes zijn altijd traag bij het wegkruipen op het strand, net zoals de baby-zeehondjes.
dat zijn opportuniteiten!

Feit is, dat die leeuw in een beschermd Nationaal Park zat, en door stropers naar buiten werd gelokt, voor het plezier van een maffe tandarts met een boog en pijlen, niet eens in staat om het beest met een welgemikt schot af te maken.
Ga dan op de kermis schieten, of in je tuin, op een teddybeer ofzo...
Ik denk niet dat de laatste wilde dieren in Afrika uitroeien de oplossing voor de Afrikanen hun problemen is. Wat denk je ?
En sarcasmes over illegalen opjagen/afschieten gaan ook niet veel zoden aan de dijk brengen...
Begin al eens met uw spaarcenten naar ginder op te sturen, daarna mag je hier kritiek uitoefenen op de mensen die met wilde beesten inzitten, en niet met de Afrikanen.;-)

griezel
30 juli 2015, 18:15
Zo gaat dat in de natuur he,inderdaad,
Hoe denk je dat cecil zou gestorven zijn als dit niet was gebeurd?
In zijn bed met rondom hem zweet-afdeppende en koeltewuivende leeuwinnen?

:-D

40 uur rondlopen met een pijlwond is nog een van de minst erge natuurlijke eind-scenario's. In feite is jacht een zeer humaan einde voor de meeste dieren.
Of het moet zijn dat er mensen zijn die vinden dat een week liggen creperen met een gebroken poot of infectie dikke fun is?

En omdat de natuur wreed is, moeten wij nog wreder zijn ?
Geen enkel beest gaat op jacht als het geen honger heeft. Dat was zeker het geval niet van onze tandarts

griezel
30 juli 2015, 18:17
Wat een hypocriet geleuter hier. Van werkelijk iedereen.

In België mogen jaarlijks 500.000(!) houtduiven afgeknald worden. En het aantal konijnen, hazen en fazanten zal niet veel minder zijn. Maar wanneer er iemand een leeuw afknalt voelt iedereen zich zwaar gepakt en moet die man hangen?

Je beseft toch dat een groot deel van dat natuur- en soortbehoud zwaar steunt op dit soort jachtsafari's? Die mensen betalen grof geld en met dat geld worden parken in stand gehouden en dieren beschermd. Dat men die specifieke leeuw uit een natuurpark lokt kan niet en is betreurenswaardig, maar dat maakt het concept niet slechter.

Iedere natuurliefhebber zou die man een kaartje mogen sturen dat hij voor zo veel geld mee aan 'conservation' doet, om eens een Engelse term te gebruiken.

Maar natuurlijk, men moet die onnozele een medaille geven.:lol:

Xenophon
30 juli 2015, 18:20
En omdat de natuur wreed is, moeten wij nog wreder zijn ?
Geen enkel beest gaat op jacht als het geen honger heeft. Dat was zeker het geval niet van onze tandarts

Mijn katten brengen regelmatig muizen mee naar huis, en dan spelen ze daarmee tot dat beestje doodvalt van uitputting en of hartaanval. Ze eten die nooit op, ze hebben hier eten genoeg staan.


Wij maken toch ook deel uit van die natuur?

griezel
30 juli 2015, 18:22
Bij de leeuwen is het de gewoonte dat het mannetje de welpen van een andere leeuw doodbijt, onze leeuw daar die geschoten is heeft de levens van een hele hoop leeuwen op zijn geweten.

Erg hé?

Of niet, omdat het geen mens is? :D

Dat is nu éénmaal de natuurlijke selectie bij deze diersoort.
Dat is niet goed, niet slecht, dat is de natuur van het beestje.
Wij, mensen, zouden beter zijn als dieren... Wij maken wetten tegen moord enzo.
Afschaffen dan maar ? In de natuur gaat het er toch ook wreedaardig aan toe ? Waarom mogen wij onze diepere natuur niet volgen ? Als je zin hebt iemand - of een beest - te vermoorden, waarom zouden wij het recht niet hebben ? Als zelfs een stom beest dat mag doen ...

griezel
30 juli 2015, 18:23
Precies, dus is er niets verkeerd aan het doden van een leeuw.

OK, maar wel met uw blote handen, of met uw tanden !:-)

Zipper
30 juli 2015, 18:23
Mensenjacht is blijkbaar wel ok, voor de dierlievende massa.

het blijft toch bevreemdend dat de dood van een zimbabwaanse leeuw meer commotie opwekt dan de dood van een immigrant in de kanaaltunnel, wat slechts een voetnoot was in de media.
de leeuw en de tandarts waren natuurlijk fotogenieker.

enigzins rare hobby, vind ik ook, van die tandarts, maar blijkbaar niet illegaal.

Dat ondertussen met die 50 000 dollar een paar afrikaanse gezinnen weer een jaar verder kunnen is ook natuurlijk een vies detail.
Hoe durven die afrikanen overleven, dat is toch puur om ons te pesten he?
en dan ook nog overzwemmen om de toeristen in zuid-europa te gaan pesten.

De oplossing is uiteraard simpel en kan eenieder bekoren : jachtsafari's ( al dan niet met kruisboog) op illegale afrikanen. 2 vliegen in 1 slag!
En er kan zelfs een zee- en strand-versie van gemaakt worden met harpoenen en knuppels en zo. Vooral de kleintjes zijn altijd traag bij het wegkruipen op het strand, net zoals de baby-zeehondjes.
dat zijn opportuniteiten!

het zou me ten zeerste verbazen, dat die 50.000$ ten goede zal komen aan een paar Afrikaanse gezinnen.

griezel
30 juli 2015, 18:23
Precies, dus is er niets verkeerd aan het doden van een leeuw.

Pas maar op dat de Walen niet meelezen ! Als er eens éne tussen zit die Vlaams lezen kan !!

griezel
30 juli 2015, 18:25
In Nederland en België worden dagelijks duizenden kippen net na de geboorte levend vermalen omdat het mannetjes zijn en geen vrouwtjes.

In Nederland en België worden dagelijks tienduizenden varkens en runderen gefokt met als enige reden u en mij tot voer te zijn.


Zit u hier wat te trollen ofzo?

Ja, en bij de Papoua's word aan kannibalisme gedaan. Wij mogen dat dus ook doen van u ?

griezel
30 juli 2015, 18:28
:D

Er zijn dus twee soorten mensen, de zotten en de lafaards.

De zotten zijn degenen die een leeuw aanvallen met blote handen.
De lafaards schieten de leeuw omver met een groot geweer.
En dan heb je nog de normale mensen. Die laten die leeuw met rust...

Derk de Tweede
30 juli 2015, 18:28
Mijn katten brengen regelmatig muizen mee naar huis, en dan spelen ze daarmee tot dat beestje doodvalt van uitputting en of hartaanval. Ze eten die nooit op, ze hebben hier eten genoeg staan.


Wij maken toch ook deel uit van die natuur?

Dat de natuur wreed kan zijn is geen excuus om een oude leeuw met een kruisboog te doden, enkel en uitsluitend ter bevrediging van zijn primitieve instinct.

griezel
30 juli 2015, 18:30
Kijk, mensen afmaken is goed en leeuwen schieten is slecht.

Hoe valt zoiets te rijmen?

Er zijn teveel mensen, en bijna geen leeuwen meer. Vandaar misschien...?

dalibor
30 juli 2015, 18:30
Dat de natuur wreed kan zijn is geen excuus om een oude leeuw met een kruisboog te doden, enkel en uitsluitend ter bevrediging van zijn primitieve instinct.

2

kan het niet beter en kernachtiger verwoorden.

griezel
30 juli 2015, 18:31
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/1558560_233799490077745_732379464_n.jpg?oh=6182910 7a5c1849f6c92ef31dbc3550c&oe=5649B9C0

D�*t is goed.:-D

griezel
30 juli 2015, 18:34
Erg eh?

Ik verdedig die tandarts nergens, evenmin zijn manier van jagen en voor mijn part mag er een onmiddellijk verbod komen op leeuwenjacht, maar ga eens in de asielen kijken hoeveel honden en katten er rond deze tijd van't jaar weer uit de auto gegooid worden of ergens aan een paal gebonden worden.
Kijk eens in de slachthuizen hoe het er daar aan toe gaat.
Kijk eens in nertskwekerijen wat daar gebeurt.
Of bij ganzen.
Of bij proefdieren...

Telkens als er zoiets in't nieuws komt is er verontwaardiging alom maar als die eerste verontwaardiging wat wegdeemstert gaat iedereen weer gewoon zijn eigen gangetje.
Alsof zo'n dingen niet gebeuren op momenten dat ze niet in't nieuws komen.

Van alle verontwaardigden; hoeveel zijn er bij die zich het afgelopen jaar op één of andere manier hebben ingezet om eender welk dierenleed uit de wereld te helpen?
Ik heb een katten jong in mijn tuin gevonden. Waarschijnlijk over de muur gezwierd door één of andere buurtbewoner die er vanaf wou.
Ik heb het geadopteerd.
Ik heb weinig tot geen macht in deze wereld, behalve op zeer plaatselijk niveau = in mijn huis. Ik help de dieren dus zoals ik kan.

Zipper
30 juli 2015, 19:02
Erg eh?

Ik verdedig die tandarts nergens, evenmin zijn manier van jagen en voor mijn part mag er een onmiddellijk verbod komen op leeuwenjacht, maar ga eens in de asielen kijken hoeveel honden en katten er rond deze tijd van't jaar weer uit de auto gegooid worden of ergens aan een paal gebonden worden.
Kijk eens in de slachthuizen hoe het er daar aan toe gaat.
Kijk eens in nertskwekerijen wat daar gebeurt.
Of bij ganzen.
Of bij proefdieren...

Telkens als er zoiets in't nieuws komt is er verontwaardiging alom maar als die eerste verontwaardiging wat wegdeemstert gaat iedereen weer gewoon zijn eigen gangetje.
Alsof zo'n dingen niet gebeuren op momenten dat ze niet in't nieuws komen.

Van alle verontwaardigden; hoeveel zijn er bij die zich het afgelopen jaar op één of andere manier hebben ingezet om eender welk dierenleed uit de wereld te helpen?

GAIA krijgt iedere maand 8€ van mij.

Indomitable
30 juli 2015, 19:11
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/11111598_981504025242928_3561860586923249940_o.jpg

Xenophon
30 juli 2015, 21:15
GAIA krijgt iedere maand 8€ van mij.

Dat is gene vette he man.

Skobelev
30 juli 2015, 21:31
Hier ging iets mis met het quoten

Skobelev
30 juli 2015, 21:36
Erg eh?

Ik verdedig die tandarts nergens, evenmin zijn manier van jagen en voor mijn part mag er een onmiddellijk verbod komen op leeuwenjacht, maar ga eens in de asielen kijken hoeveel honden en katten er rond deze tijd van't jaar weer uit de auto gegooid worden of ergens aan een paal gebonden worden.
Kijk eens in de slachthuizen hoe het er daar aan toe gaat.
Kijk eens in nertskwekerijen wat daar gebeurt.
Of bij ganzen.
Of bij proefdieren...

Telkens als er zoiets in't nieuws komt is er verontwaardiging alom maar als die eerste verontwaardiging wat wegdeemstert gaat iedereen weer gewoon zijn eigen gangetje.
Alsof zo'n dingen niet gebeuren op momenten dat ze niet in't nieuws komen.

Van alle verontwaardigden; hoeveel zijn er bij die zich het afgelopen jaar op één of andere manier hebben ingezet om eender welk dierenleed uit de wereld te helpen?

Alles bij elkaar heb ik ondertussen zo'n 70 dieren opgevangen die anders voor de slacht waren of in het asiel zaten en ben ik lid van drie organisaties die zich met dierenwelzijn bezig houden. Telt dat als voldoende om mijn afkeer van die "jager" te verantwoorden?
(Evenzeer eet ik geen ganzelever/kreeft...)

Zipper
30 juli 2015, 21:48
Dat is gene vette he man.

dat is een gewoon lidmaatschap ; komt op zo'n 100€ per jaar.
Als iedereen zo'n bedrag aan GAIA moest geven, hebben die ruim voldoende om hun acties te financieren.

Xenophon
30 juli 2015, 21:56
dat is een gewoon lidmaatschap ; komt op zo'n 100€ per jaar.
Als iedereen zo'n bedrag aan GAIA moest geven, hebben die ruim voldoende om hun acties te financieren.

Wat is het plan, de jacht in Afrika een halt toeroepen?

Zipper
30 juli 2015, 22:10
Wat is het plan, de jacht in Afrika een halt toeroepen?

Ik vind jagen voor de fun (ongeacht waar) sowieso laakbaar, en even abject en verwerpelijk als Spaanse corrida's.
Maar zolang er flurken bereid zijn om 50.000$ te betalen om wilde dieren te kunnen afknallen, ziet het er niet goed uit voor de fauna.

The Paulus Experience
30 juli 2015, 22:37
Zal zich een andere naam mogen kopen lol

Doet me toevallig denken aan Gerard De Schijter.
Die was niet tevreden met zijn naam en heeft 'm dan laten veranderen naar Frans De Schijter.

Libro
31 juli 2015, 00:06
Zal zich een andere naam mogen kopen lol

Doet me toevallig denken aan Gerard De Schijter.
Die was niet tevreden met zijn naam en heeft 'm dan laten veranderen naar Frans De Schijter.

http://www.mensenvanbijons.be/inhoud/72%20Zilse%20bijnamen.html

Ik wil niet weten hoe 'Landru' aan die bijnaam kwam.

griezel
31 juli 2015, 00:48
Dat is gene vette he man.

Stel je voor dat iedere Europeaan maandelijks 8 euro geeft...Dat zou wél ne vette zijn nietwaar ?
8 euros, zo slecht is dat niet....

parcifal
31 juli 2015, 11:07
Alles bij elkaar heb ik ondertussen zo'n 70 dieren opgevangen die anders voor de slacht waren of in het asiel zaten

Was het voor eigen consumptie of doorverkoop?

Skobelev
31 juli 2015, 11:40
Was het voor eigen consumptie of doorverkoop?

Om ze een dierwaardig leven te geven, eigen aan de soort, tot ze van pure ouderdom het loodje leggen.

fred vanhove
31 juli 2015, 12:42
Zo gaat dat in de natuur he,inderdaad,
Hoe denk je dat cecil zou gestorven zijn als dit niet was gebeurd?
In zijn bed met rondom hem zweet-afdeppende en koeltewuivende leeuwinnen?

:-D

40 uur rondlopen met een pijlwond is nog een van de minst erge natuurlijke eind-scenario's. In feite is jacht een zeer humaan einde voor de meeste dieren.
Of het moet zijn dat er mensen zijn die vinden dat een week liggen creperen met een gebroken poot of infectie dikke fun is?

Aan de wreedheid van de natuur kan men niks veranderen.
Maar aan de pleziertjes van een paar rijke vetzakken kan men wel iets veranderen......
En als de jacht voor jou enkel een humaan einde betekent kunnen we misschien beter direct alle dieren afknallen.....we hebben dan nog als het ware een goede daad verricht....Maar misschien kunnen we direct ook onze medemensen neerknallen dan zijn we al zeker dat ze later niet gaan moeten lijden aan pijnlijke ziektes.....probleem opgelost;-)

parcifal
31 juli 2015, 15:48
Aan de wreedheid van de natuur kan men niks veranderen.
Maar aan de pleziertjes van een paar rijke vetzakken kan men wel iets veranderen......

Natuurlijk, alleen boor je dan ook een van de weinige inkomstenbronnen van een land als zimbabwe de grond in.
Mensen die dit zwart-wit bekijken zijn nog nooit vanonder de kerktoren geweest.



En als de jacht voor jou enkel een humaan einde betekent kunnen we misschien beter direct alle dieren afknallen.....we hebben dan nog als het ware een goede daad verricht....Maar misschien kunnen we direct ook onze medemensen neerknallen dan zijn we al zeker dat ze later niet gaan moeten lijden aan pijnlijke ziektes.....probleem opgelost;-)

We doen al zoiets, dat heet Euthanasie. En we passen dat ook meer en meer toe op huisdieren overigens, bvb. ook bij een paard met gebroken poten.

Dieren in het wild, die moeten maar de wreedheid van de natuur ondergaan he, die hebben pech. ;-)

Maar jacht is voor mij ook nog wel iets meer hoor : het is een zeer passionele sport. Toen ik als kleine jongen met mijn broer op fazanten ging jagen (gewoon met een net en paar stokken om de fazanten op te jagen), dat waren de hoogdagen van het jaar. Iemand die nog nooit gejaagd heeft kan zich dat niet voorstellen, het beantwoord aan een diep menselijk instinct en de endorfineproductie bij het vangen van de prooi na zware inspanning is onvergelijkbaar met enige andere activiteit, ik vermoed dat het behalen van een olympische medaille het enige is dat de buurt zou kunnen komen. ;-)

Als ik deze tandarts-jager iets verwijt is het inderdaad dat hij het zichzelf te gemakkelijk heeft gemaakt. Met speer en mes is de enige goede manier om op een leeuw te jagen voor sport.

griezel
31 juli 2015, 15:54
Natuurlijk, alleen boor je dan ook een van de weinige inkomstenbronnen van een land als zimbabwe de grond in.
Mensen die dit zwart-wit bekijken zijn nog nooit vanonder de kerktoren geweest.




We doen al zoiets, dat heet Euthanasie. En we passen dat ook meer en meer toe op huisdieren overigens, bvb. ook bij een paard met gebroken poten.

Dieren in het wild, die moeten maar de wreedheid van de natuur ondergaan he, die hebben pech. ;-)

Maar jacht is voor mij ook nog wel iets meer hoor : het is een zeer passionele sport. Toen ik als kleine jongen met mijn broer op fazanten ging jagen (gewoon met een net en paar stokken om de fazanten op te jagen), dat waren de hoogdagen van het jaar. Iemand die nog nooit gejaagd heeft kan zich dat niet voorstellen, het beantwoord aan een diep menselijk instinct en de endorfineproductie bij het vangen van de prooi na zware inspanning is onvergelijkbaar met enige andere activiteit, ik vermoed dat het behalen van een olympische medaille het enige is dat de buurt zou kunnen komen. ;-)

Als ik deze tandarts-jager iets verwijt is het inderdaad dat hij het zichzelf te gemakkelijk heeft gemaakt. Met speer en mes is de enige goede manier om op een leeuw te jagen voor sport.

Ik zit met ongeduld op uw vertrek naar Zimbabwe te wachten, dat je je kleine-jongens-dromen kunt w�*�*rmaken...
Het begon met een stok en fazanten, en het eindigde met een speer, een mes en een leeuw...:-D
Als je die strijd wint krijg je van mij een enorme speek-medaille !:lol:
Als je verliest zal ik een muntje in de juke box steken en een vreugdendansje doen.

parcifal
31 juli 2015, 15:59
Ik zit met ongeduld op uw vertrek naar Zimbabwe te wachten, dat je je kleine-jongens-dromen kunt w�*�*rmaken...
Het begon met een stok en fazanten, en het eindigde met een speer, een mes en een leeuw...:-D
Als je die strijd wint krijg je van mij een enorme speek-medaille !:lol:
Als je verliest zal ik een muntje in de juke box steken en een vreugdendansje doen.

Ok, maar eerst eens oefenen he. In het Zonienwoud misschien?
Jij mag de leeuw spelen, ok?

quercus
31 juli 2015, 16:02
Ok, maar eerst eens oefenen he. In het Zonienwoud misschien?
Jij mag de leeuw spelen, ok?

Mag ik ook meedoen? Ik zou zo graag jou de strot afbijten... :twisted:

fred vanhove
31 juli 2015, 16:10
Natuurlijk, alleen boor je dan ook een van de weinige inkomstenbronnen van een land als zimbabwe de grond in.
Mensen die dit zwart-wit bekijken zijn nog nooit vanonder de kerktoren geweest.




We doen al zoiets, dat heet Euthanasie. En we passen dat ook meer en meer toe op huisdieren overigens, bvb. ook bij een paard met gebroken poten.

Dieren in het wild, die moeten maar de wreedheid van de natuur ondergaan he, die hebben pech. ;-)

Maar jacht is voor mij ook nog wel iets meer hoor : het is een zeer passionele sport. Toen ik als kleine jongen met mijn broer op fazanten ging jagen (gewoon met een net en paar stokken om de fazanten op te jagen), dat waren de hoogdagen van het jaar. Iemand die nog nooit gejaagd heeft kan zich dat niet voorstellen, het beantwoord aan een diep menselijk instinct en de endorfineproductie bij het vangen van de prooi na zware inspanning is onvergelijkbaar met enige andere activiteit, ik vermoed dat het behalen van een olympische medaille het enige is dat de buurt zou kunnen komen. ;-)

Als ik deze tandarts-jager iets verwijt is het inderdaad dat hij het zichzelf te gemakkelijk heeft gemaakt. Met speer en mes is de enige goede manier om op een leeuw te jagen voor sport.

Daar zeg je me iets.Als ik tijdens het jachtseizoen die bezopen dikbuikige kerels uit hun Range Rover zie stappen ....zie ik daar idd de sportiviteit van afdruipen.Vooral als ze dan op hun ligstoeltje gaan hangen met de tweeloop in de aanslag.....wat een prestatie.
Maar goed ik wil konijnen jacht en fazantenjacht alhier niet direct vergelijken met het neerknallen van exotische en dikwijls bedreigde diersoorten.....Trouwens zelfs een blinde kan een olifant neerschieten:roll:

En ja wij passen euthanasie toe op terminale mensen en dieren.Maar je kan moeilijk in de Savanne duizenden dierenartsen sturen om alle zebra's die ziek zijn te helpen sterven
Nogmaals aan de wreedheid der natuur kan je niks veranderen
Ander vraagje.....denk jij dat overal in de wereld euthanasie bestaat of dat mensen geholpen worden ui hun lijden ?? Ik heb de indruk dat jij nog niet veel onder uw kerktoren bent geweest ?? Denk je dat de gemiddelde Zimbabwaan met terminale kanker morfine krijgt of chemo of wat dan ook ?? Ga eens wat verder kijken dan het pattatenveld waarop jullie gaan jagen :roll:

Nu waar die inkomsten van die (illegale) jachtpartijen naartoe vloeien heb ik zo al een klein beetje het idee te weten naarwaar.....één ding ben ik omzeggens 100 % zeker van ...de gewone Zimbabwaan die zal daar geen flauwe duit beter van worden en het land in het algemeen al evenmin dus met zulke onzin moet je bij mij niet meer afkomen.

The Paulus Experience
31 juli 2015, 16:12
Ik vraag me eigenlijk af waarom een leeuw een specialere status moet krijgen dan bv een olifant of neushoorn, die dagelijks geslacht worden enkel voor het ivoor.
Ik had nooit van Cecil gehoord, en eerlijk gezegd voel ik me helemaal niet verdrietig dat ie er niet meer is.
Net als bij honderdduizenden anonieme mensen die dagelijks sterven of vermoord worden.
Dat die jager zielig is, daar ben ik mee eens.

Xenophon
31 juli 2015, 16:12
Daar zeg je me iets.Als ik tijdens het jachtseizoen die bezopen dikbuikige kerels uit hun Range Rover zie stappen ....zie ik daar idd de sportiviteit van afdruipen.Vooral als ze dan op hun ligstoeltje gaan hangen met de tweeloop in de aanslag.....wat een prestatie.
Maar goed ik wil konijnen jacht en fazantenjacht alhier niet direct vergelijken met het neerknallen van exotische en dikwijls bedreigde diersoorten.....Trouwens zelfs een blinde kan een olifant neerschieten:roll:


Nu waar die inkomsten van die (illegale) jachtpartijen naartoe vloeien heb ik zo al een klein beetje het idee te weten naarwaar.....één ding ben ik omzeggens 100 % zeker van ...de gewone Zimbabwaan die zal daar geen flauwe duit beter van worden en het land in het algemeen al evenmin dus met zulke onzin moet je bij mij niet meer afkomen.

Iemand die in Zimbabwe een vergunning duur betaald om een leeuw te schieten, die is niet op illegale jacht.

griezel
31 juli 2015, 16:12
Ok, maar eerst eens oefenen he. In het Zonienwoud misschien?
Jij mag de leeuw spelen, ok?

Als ik in het bos wandel en een onnozelaar valt mij aan met een speer en een mes, dan moet hij er toch voor zorgen dat hij me niet mist.
Want als hij mij mist zal ik hem niet missen.
Eerst en vooral al een goede steen tegen zijn bakkes, dat slingert overal rond in het bos, stenen, en stokken ook. Een in twee stukken gebroken stok richt veel meer schade aan als een mes als je dat in uw pens krijgt.:lol:
Want Vlaamse leeuwen die hebben handen, die kunnen OOK wapens vastpakken.
Maar eerlijk gezegd zie ik jou niet zo gauw iemand met een mes aanvallen.
Met een stokske achter een gekweekte fazant lopen, dat wel, dat zal wel op uw niveau zijn denk ik...:lol:
Maar als je DAT al een Olympische medaille waard vind, leg je de lat toch wel héél laag vind ik.:lol::lol:

parcifal
31 juli 2015, 16:13
Mag ik ook meedoen? Ik zou zo graag jou de strot afbijten... :twisted:

Kijk, je krijgt al de goede mentaliteit. Let wel op : ik heb meer ervaring dan jij ooit zal hebben. ;-)

griezel
31 juli 2015, 16:13
Mag ik ook meedoen? Ik zou zo graag jou de strot afbijten... :twisted:

Toch oppassen voor ziektes hé...

fred vanhove
31 juli 2015, 16:18
Iemand die in Zimbabwe een vergunning duur betaald om een leeuw te schieten, die is niet op illegale jacht.

Bij die Afrikaanse vergunningen kan je je wel een beetje vragen stellen of niet ?

Xenophon
31 juli 2015, 16:22
Bij die Afrikaanse vergunningen kan je je wel een beetje vragen stellen of niet ?

Ik begrijp niet op welke manier?

De man koopt een vergunning en gaat op jacht, alles perfect wettelijk volgens mij.

parcifal
31 juli 2015, 16:23
Als ik in het bos wandel en een onnozelaar valt mij aan met een speer en een mes, dan moet hij er toch voor zorgen dat hij me niet mist.
Want als hij mij mist zal ik hem niet missen.
Eerst en vooral al een goede steen tegen zijn bakkes, dat slingert overal rond in het bos, stenen, en stokken ook. Een in twee stukken gebroken stok richt veel meer schade aan als een mes als je dat in uw pens krijgt.:lol:
Want Vlaamse leeuwen die hebben handen, die kunnen OOK wapens vastpakken.
Maar eerlijk gezegd zie ik jou niet zo gauw iemand met een mes aanvallen.
Met een stokske achter een gekweekte fazant lopen, dat wel, dat zal wel op uw niveau zijn denk ik...:lol:
Maar als je DAT al een Olympische medaille waard vind, leg je de lat toch wel héél laag vind ik.:lol::lol:

Als leerschool voor een jongen van 9, 10 jaar is een ongewapende fazantenjacht nochtans fantastisch : je moet zo'n fazant okaliseren, besluipen, opjagen en afmatten, dat kan gerust een halve dag of langer duren.
Meestal vang je ook niets, misschien 1 keer op 5 is het effectief prijs en kan je op zondag fazant eten.

Natuurlijk is dat immoreel en is het xbox-spelen of rondhangen met een joint of sigaret op een pleintje en vette hamburgers van mcdonalds vreten wat een goede jongen moet doen nietwaar?

Ik geef u geen schijn van kans beste griezel, tenzij je recent de opleiding voor paracommando hebt gevolgd, en dan nog. ;-)

fred vanhove
31 juli 2015, 16:29
Ik begrijp niet op welke manier?

De man koopt een vergunning en gaat op jacht, alles perfect wettelijk volgens mij.

Als de wetten omtrent het uitreiken van die vergunning worden gerespecteert en indien die jager de bepalingen van zijn vergunning repecteert wel ja.
Ken jij de wetgeving in Zimbabwe...als die al bestaat en weet jij of die man ze heeft nageleefd ?

fred vanhove
31 juli 2015, 16:31
Als leerschool voor een jongen van 9, 10 jaar is een ongewapende fazantenjacht nochtans fantastisch : je moet zo'n fazant okaliseren, besluipen, opjagen en afmatten, dat kan gerust een halve dag of langer duren.
Meestal vang je ook niets, misschien 1 keer op 5 is het effectief prijs en kan je op zondag fazant eten.

Natuurlijk is dat immoreel en is het xbox-spelen of rondhangen met een joint of sigaret op een pleintje en vette hamburgers van mcdonalds vreten wat een goede jongen moet doen nietwaar?

Ik geef u geen schijn van kans beste griezel, tenzij je recent de opleiding voor paracommando hebt gevolgd, en dan nog. ;-)

Wat jij hier beschrijft is niet direct wat mensen verstaan onder 'de' jacht op fazanten...Voor wat jij beschrijft zal wel iedereen respect hebben.
Ben je zeker dat je niet bezig bent over overlevingstechnieken in de natuur ??

Xenophon
31 juli 2015, 16:32
Als de wetten omtrent het uitreiken van die vergunning worden gerespecteert en indien die jager de bepalingen van zijn vergunning repecteert wel ja.
Ken jij de wetgeving in Zimbabwe...als die al bestaat en weet jij of die man ze heeft nageleefd ?

Laat me raden, ik moet er een goed onderbouwde thesis over schrijven? :D

fred vanhove
31 juli 2015, 16:34
Laat me raden, ik moet er een goed onderbouwde thesis over schrijven? :D

Sowieso heb ik al altijd sterke bedenkingen met vergunningen '' kopen'' en al zeker in die landen.

Derk de Tweede
31 juli 2015, 17:58
https://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/je-suis-cecil.png

griezel
31 juli 2015, 19:05
Als leerschool voor een jongen van 9, 10 jaar is een ongewapende fazantenjacht nochtans fantastisch : je moet zo'n fazant okaliseren, besluipen, opjagen en afmatten, dat kan gerust een halve dag of langer duren.
Meestal vang je ook niets, misschien 1 keer op 5 is het effectief prijs en kan je op zondag fazant eten.

Natuurlijk is dat immoreel en is het xbox-spelen of rondhangen met een joint of sigaret op een pleintje en vette hamburgers van mcdonalds vreten wat een goede jongen moet doen nietwaar?

Ik geef u geen schijn van kans beste griezel, tenzij je recent de opleiding voor paracommando hebt gevolgd, en dan nog. ;-)

- Voor een snotaap is dat beslist opwindend, een vogeltje opjagen en vangen, en het dan opeten.:-)
Maar als een volwassene nog zulke dingen doet, vind ik dat toch een beetje belachelijk hoor...
-In mijnen tijd , als snotaap van 9, 10 jaar, bestonden er geen X-boxen & Mc Donalds.
Voor joints te roken was ik nog te klein.
En voor mij te amuseren en te lokaliseren, besluipen, opjagen en afmatten deden wij nachtspel met de scouts, als we op kamp gingen in de zomer. Zonder beesten te doden.:-)
- Ge geeft mij geen kans ? Geen kans voor wat ? Om mij te verdedigen tegen u als je me aanvalt met speer en mes ? Wel, ik weet dat nog zo niet. Ik ben dan wel geen jager, maar bezit toch vuurwapens. Niet om onschuldige beesten mee omver te knallen, maar om mij te verdedigen tegen eventuele menselijke aanvallers..
.Mafketels die mij met messen zouden aanvallen bvb, daar zou ik wel op durven schieten. Daarvoor heb je geen paracommando opleiding nodig hoor...:lol:
Wie ben jij eigenlijk, dat je je voorstelt dat iemand MINSTENS een para-opleiding nodig heeft om zich tegen jou te kunnen verdedigen ?:lol:
De reïncarnatie van Tarzan, de Koning van de Jungle, die met zijn dolk uit ivoor een volwassen leeuw kon omleggen ?:lol:
Of een reïncarnatie van die beroemde ridder, hoe noemt hij weer... de Roze Ridder ?:lol:
Allee, ga nog wat gekweekt pluimvee pesten, dat is toch zo plezant...:lol:

griezel
31 juli 2015, 19:10
Ik begrijp niet op welke manier?

De man koopt een vergunning en gaat op jacht, alles perfect wettelijk volgens mij.

Blijkbaar was het toch niet ZO wettelijk, vermits de beroepsjager die voor de Zotten Tandarts die leeuw moest lokken voor de rechtbank moet komen...
Ze hebben dat beest uit het Park gelokt, en d�*t is verboden.
Den Tandarts zegt wel dat hij niet op de hoogte was , dat hij van niks wist, maar dat zeggen alle delinquenten als ze gepakt worden : " Ikke niks gedaan, ikke niet weten "
Ik zou dat niet zomaar als bewijs aanvaarden, wat die onnozele allemaal uit zijn botten slaagt...

griezel
31 juli 2015, 19:16
Sowieso heb ik al altijd sterke bedenkingen met vergunningen '' kopen'' en al zeker in die landen.

Ik denk dat je daar met geld alles kunt kopen. Nog gemakkellijker als hier bij ons. En vooral, minder duur.
Met 50.000 dollar koop je daar gelijk welke ambtenaar om denk ik, zelfs een hele ploeg.

Zipper
31 juli 2015, 19:19
Blijkbaar was het toch niet ZO wettelijk, vermits de beroepsjager die voor de Zotten Tandarts die leeuw moest lokken voor de rechtbank moet komen...
Ze hebben dat beest uit het Park gelokt, en d�*t is verboden.
Den Tandarts zegt wel dat hij niet op de hoogte was , dat hij van niks wist, maar dat zeggen alle delinquenten als ze gepakt worden : " Ikke niks gedaan, ikke niet weten "
Ik zou dat niet zomaar als bewijs aanvaarden, wat die onnozele allemaal uit zijn botten slaagt...

daar zit net het perverse van heel het verhaal. In zo'n Park is het verboden te jagen, dus werd Cecil uit het Park gelokt (waar wel mag gejaagd worden).
En daar heeft hij 50.000$ voor betaald. Ik hoop oprecht dat hij zelf het loodje legt bij een volgend jachtreisje.

griezel
31 juli 2015, 19:43
daar zit net het perverse van heel het verhaal. In zo'n Park is het verboden te jagen, dus werd Cecil uit het Park gelokt (waar wel mag gejaagd worden).
En daar heeft hij 50.000$ voor betaald. Ik hoop oprecht dat hij zelf het loodje legt bij een volgend jachtreisje.

Als op een mooie dag een wild beest die tandarts zijn bakkes uitéénrijt zullen we er inderdaad niet hard over wenen.
Boontje komt om zijn loontje zullen we dan zeggen.

Zucht
1 augustus 2015, 22:45
Dit is gerechtigheid

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookdatnog/1.2404701

De man was gisterochtend in alle vroegte zijn tuin in de stad Marietta ingelopen waar hij het dier opmerkte. Hij nam een pistool en vuurde drie kogels af in de richting van het beest. Minstens één van de kogels ketste af op het harde pantser van het gordeldier en raakte de man in het gezicht.

cookie monster
1 augustus 2015, 22:58
Dit is gerechtigheid

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookdatnog/1.2404701

Het lot van het gordeldier in kwestie is onbekend. De politie heeft het alvast niet teruggevonden.
:(

griezel
1 augustus 2015, 23:54
Wat een hypocriet geleuter hier. Van werkelijk iedereen.

In België mogen jaarlijks 500.000(!) houtduiven afgeknald worden. En het aantal konijnen, hazen en fazanten zal niet veel minder zijn. Maar wanneer er iemand een leeuw afknalt voelt iedereen zich zwaar gepakt en moet die man hangen?

Je beseft toch dat een groot deel van dat natuur- en soortbehoud zwaar steunt op dit soort jachtsafari's? Die mensen betalen grof geld en met dat geld worden parken in stand gehouden en dieren beschermd. Dat men die specifieke leeuw uit een natuurpark lokt kan niet en is betreurenswaardig, maar dat maakt het concept niet slechter.

Iedere natuurliefhebber zou die man een kaartje mogen sturen dat hij voor zo veel geld mee aan 'conservation' doet, om eens een Engelse term te gebruiken.

Commentaar hierover in de pers :

http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/article/detail/4111306/2015/07/31/Freek-Vonk-Jager-die-leeuw-doodde-is-gevaarlijke-gek.dhtml
Wat Vonk betreft, belandt de tandarts achter slot en grendel. ,,Als je een schitterende, prachtige mannetjesleeuw doodschiet met pijl en boog en vervolgens achter het lijk gaat zitten en breeduit gaat zitten lachen voor een foto, moet je wat mij betreft opgesloten worden. Dan ben je een gevaarlijke gek.''

Hij roept op in actie te komen tegen plezierjacht. ,,Argumenten dat jagen geld oplevert voor natuurbescherming, is natuurlijk totale onzin. Diverse studies hebben aangetoond dat met ecotoerisme veel meer geld wordt opgehaald en veel meer banen worden gecreëerd. Dus shut up op dit punt.''



Awel, Poekie ? Beestje -slacht spelen zoals de eerste de beste bloeddorstige mafketel, of ecotoerisme ?
Wat is het meest wenselijke volgens uw bescheiden mening ?

koe de poing
2 augustus 2015, 21:50
Het is veel cooler op vijf m. afstand van een beer te staan zonder gewapend te zijn, dan ernaast te staan met een wapen in je pollen.

Jagers zijn watjes.

The Paulus Experience
2 augustus 2015, 22:28
Dit is gerechtigheid

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookdatnog/1.2404701

Amerikanen zijn knettergek.
Wie begint er nu zijn dag met 's ochtends de tuin in te trekken met een geladen pistool?
WTF freaks!

parcifal
2 augustus 2015, 22:46
Het is veel cooler op vijf m. afstand van een beer te staan zonder gewapend te zijn, dan ernaast te staan met een wapen in je pollen.

Jagers zijn watjes.

Met een wapen kan je dat wel meermaals doen, zonder wapen is het een gok.
Als het een ijsbeer is met een hongertje bedraagt uw toekomst nog hooguit 10 seconden. ;-)

Een vriendin van mij, een biologe, heeft een paar weken op groenland gewerkt en bij elke verplaatsing buiten het projectkamp moest iedereen gewapend zijn, basis veiligheidsrichtlijn. Allemaal watjes natuurlijk. ;-)

koe de poing
2 augustus 2015, 22:49
Met een wapen kan je dat wel meermaals doen, zonder wapen is het een gok.
Als het een ijsbeer is met een hongertje bedraagt uw toekomst nog hooguit 10 seconden. ;-)

Een vriendin van mij, een biologe, heeft een paar weken op groenland gewerkt en bij elke verplaatsing buiten het projectkamp moest iedereen gewapend zijn, basis veiligheidsrichtlijn. Allemaal watjes natuurlijk. ;-)

Maar de echte vraag is: zou iemand dat missen, zo'n bioloog ?

griezel
2 augustus 2015, 22:49
Met een wapen kan je dat wel meermaals doen, zonder wapen is het een gok.
Als het een ijsbeer is met een hongertje bedraagt uw toekomst nog hooguit 10 seconden. ;-)

Een vriendin van mij, een biologe, heeft een paar weken op groenland gewerkt en bij elke verplaatsing buiten het projectkamp moest iedereen gewapend zijn, basis veiligheidsrichtlijn. Allemaal watjes natuurlijk. ;-)

Die droegen een wapen voor hun persoonlike veiligheid, die biologen. Om hun werk te kunnen doen.
Dat is toch wel iets anders als naar ginder reizen, en een klein fortuin betalen om zo een beest puur voor uw plezier te gaan omverknallen.
Amper te vergelijken zelfs.

Indomitable
2 augustus 2015, 22:53
Dit is gerechtigheid

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookdatnog/1.2404701http://msmcclure.com/wp-content/uploads/2011/04/an-ArmadilloGuitar.gif

Zucht
2 augustus 2015, 22:54
Een eskimo wijsheid zegt dat, als je een ijsbeer tegenkomt, je niet sneller moet kunnen rennen dan de ijsbeer. Alleen sneller dan de gast naast je.

griezel
2 augustus 2015, 23:10
Een eskimo wijsheid zegt dat, als je een ijsbeer tegenkomt, je niet sneller moet kunnen rennen dan de ijsbeer. Alleen sneller dan de gast naast je.

Moet je zo een maffe jager meenemen als je daar gaat wandelen, in Ijsbeer-land. En als je dan zo een beertje tegenkomt, stamp je snel de knie van die jager stuk, voorleer te gaan lopen.:lol:

griezel
2 augustus 2015, 23:14
Hier nog zo een jager, maar in vrouwelijke vorm : Sabrina Corgatelli


http://www.demorgen.be/buitenland/amerikaanse-jaagster-daagt-dierenliefhebbers-uit-op-facebook-aan-alle-haters-a2410648/


Amerikaanse jaagster daagt dierenliefhebbers uit op Facebook: "Aan alle haters"

02-08-15, 17.59u - Bewerkt door: Redactie - Bron: Daily Mail


Lees later 



 1 ©Facebook/Sabrina Corgatelli


Wereldwijd wordt heftig gereageerd op het overlijden van Cecil, de leeuw die in Zimbabwe werd doodgeschoten door een Amerikaanse jager/tandarts. Landgenote Sabrina Corgatelli, ook een trofeeënjaagster, laat de commotie niet aan haar hart komen. Intendeel, op Facebook doet Corgatelli er nog een schepje bovenop door trots te poseren naast meerdere wilde dieren die ze afmaakte tijdens haar vakantie in Zuid-Afrika.
Corgatelli werkt aan de universiteit van Boise, maar in haar vrije tijd jaagt ze graag op wilde beesten. Eind juni zakte de Amerikaanse uit Idaho af naar Zuid-Afrika voor een jachttrip in het Krugerpark. Ondanks alle ophef die er ontstond na de dood van Cecil de leeuw en de haatberichten aan het adres van jager Walter Palmer, besliste Corgatelli niet onder de radar te blijven. Op haar Facebookpagina deelt ze zonder schroom foto's van haar trofeeën. En die blijken niet min. Zo doodde de Amerikaanse uit Idaho in een paar dagen tijd al onder andere een krokodil, impala, koedoe en giraf.

Uit de bijschriften bij de foto's blijkt dat de vrouw bijzonder fier is op haar buiten. "Wat een geweldige trofee", staat bij de foto van de gedode krokodil. "Wat een plezante jacht!! Loving it here!!" schreef ze naast de afbeelding van een gedood wrattenzwijn. De meest choquerende foto is mogelijk die waarop Corgatelli poseert naast de giraf die ze net ombracht. "Dag #2 Ik kreeg een geweldige oude giraf te pakken. Wat een geweldig dier!! Gelukkiger dan dit kan ik niet zijn!! Dit gevoel zal ik nooit vergeten!!!"

Op haar Facebookpagina krijgt de Amerikaanse massaal de wind van voren. Honderden internetgebruikers stuurden haar al haatberichten. Sommigen noemen haar "gestoord", anderen "een schande voor de mensheid". De commentaren laten de jager koud. Ze beloofde ook foto's van haar trofeeën te blijven posten, wat mensen ook van haar denken. Vrijdagochtend stuurde ze deze boodschap de wereld in: "Aan alle haters, dit is voor jullie. Een fijne dag, want ik weet dat ik die zal hebben!!" Bij de post staat een foto van Leonardo diCaprio in 'The Great Gatsby', met de tekst: stay tuned, you're gonna have some much more to be pissed about.


Een soort kloon van Sarah Palin...In Amerika lopen er precies veel van die soort rond.
Ik begin beter te begrijpen waarom daar zoveel serial killers zijn.
Zou me niet verwonderen als die dikwijls hun loopbaan beginnen als jager...