PDA

View Full Version : The pleasure of driving


From_Vlaanderen
27 augustus 2015, 23:25
Ik heb altijd heel graag met de auto gereden. Ongeveer rij ik gemiddeld een 45k per jaar. Ik denk een 30k professioneel en een 15k privé.

Het laatste jaar was het plezier in het auto rijden gewoon weg, nergens meer te vinden. Ik rookte de laatste tijd enkel in mijn auto en was niet meer zo veel met echt het rijden bezig.

Een half jaar geleden het dan toch in mijn hoofd gekregen om dat motorsrijbewijs toch maar te gaan halen. Hoewel ik een firmawagen heb (stoefer i know) gebruik ik tegenwoordig veel meer de motor omdat hier het plezier van 'te rijden' er nog echt inzit.

Nadat ik een niet nader genoemd aantal dagen niet heb mogen rijden rij ik al twee dagen rond als een jongen van 18 jaar die net zijn rijbewijs heeft.

Hoewel ik voor mijn werk niet anders kan dan telefoneren in mijn wagen, lees en typ ik verder (momenteel) geen mails, fb's meer in mijn auto.

Nu is mijn vraag genieten jullie nog van het rijden op zich? Geen poll gewoon comments.

Johnny Blaze
28 augustus 2015, 00:40
Absoluut. 5 seconden het DTC knopje inhouden en daarna groeit mijn glimlach tot achter mijn oren. Kost me wel een redelijke duit aan banden en remmen, maar dat heb ik er voor over :)

maddox
28 augustus 2015, 06:41
Zowel Babs als ik vinden leuk niet leuk meer in België. Konstant op de weg met veel te veel anderen.
En als het eens vlot loopt, konstant letten op onrealistisch geplaatste snelheidborden met bijhorende vogelnestjes.
En als dat allemaal nog eens goed gaat, is het nog eens opletten voor kopvodderkes die met niqaaboogkleppen rijden, donkergepigmenteerden met een 5de hands BMW en een rijbewijs gekregen bij een pak zeep of audifielen die grootheidswaanzinnig denken dat de reincarnatie van Ayrton zijn.

Maar , zelfs zonder een motorrijbewijs mogen we met een 125cc rijden (of een 3wielige motorfiets met voetrem), en we doen tegenwoordig meer kilomters per jaar met de scooter , dan met de auto.

TV-verslaafde
28 augustus 2015, 06:45
Zowel Babs als ik vinden leuk niet leuk meer in België.

Een anekdote gehoord over Canadezen die hier op bezoek kwamen. Die konden de chaos en drukte van het Belgische verkeer niet aan. Véél maar dan ook véél te druk en stresserend hier op de baan, tis maar dat ge t weet. Ze wilden hier nooit meer rondrijden.

Skobelev
28 augustus 2015, 07:24
Een anekdote gehoord over Canadezen die hier op bezoek kwamen. Die konden de chaos en drukte van het Belgische verkeer niet aan. Véél maar dan ook véél te druk en stresserend hier op de baan, tis maar dat ge t weet. Ze wilden hier nooit meer rondrijden.

Een collega, Amerikaan, vertelde me 20 jaar geleden al dat hij liever Russische Roulette speelde dan hier met de wagen te rijden...:? 't Plezier is er inderdaad af, ook met de motor, even het gas strelen en flitsers allerhande staan klaar om u te pluimen.

Libro
28 augustus 2015, 07:58
Zelfs al is het hier niet geschikt om op twee wielen door de bocht te scheuren: ik kan altijd genieten van een ritje voor zover er op mijn route geen drie wegomleggingen liggen, er geen nest wielerterroristen is uitgevlogen en zo van die dingen. De dag dat ik niet meer met de auto mag rijden, mogen ze mij gerust euthanaseren.

Scherven A. Mok
28 augustus 2015, 07:59
Ik haat al die auto's. Stank, lawaai, landen sponsorende die geen vluchtelingen opnemen en terrorisme steunen en ze worden hier toch niet meer gemaakt. De wereldbevolking gaat ook nog eens bijna verdubbelen. Er is echt geen plaats meer voor dat 20ste eeuwse stuk blik dat de hele samenleving heeft vernietigd.

Libro
28 augustus 2015, 08:00
Een collega, Amerikaan, vertelde me 20 jaar geleden al dat hij liever Russische Roulette speelde dan hier met de wagen te rijden...:? 't Plezier is er inderdaad af, ook met de motor, even het gas strelen en flitsers allerhande staan klaar om u te pluimen.

Amerikanen zijn dan ook echte watjes aan het stuur. Stuur uw collega eens naar Rome...

Libro
28 augustus 2015, 08:00
Ik haat al die auto's. Stank, lawaai, landen sponsorende die geen vluchtelingen opnemen en terrorisme steunen en ze worden hier toch niet meer gemaakt. De wereldbevolking gaat ook nog eens bijna verdubbelen. Er is echt geen plaats meer voor dat 20ste eeuwse stuk blik dat de hele samenleving heeft vernietigd.

Zagevent.

Het Verzet
28 augustus 2015, 08:01
Een collega, Amerikaan, vertelde me 20 jaar geleden al dat hij liever Russische Roulette speelde dan hier met de wagen te rijden...:? 't Plezier is er inderdaad af, ook met de motor, even het gas strelen en flitsers allerhande staan klaar om u te pluimen.

Dan moet ge als voetganger 't straat nekeer oversteken in Hanoi.

Maar verder, met de auto rijden in vlaanderen is niks plezant meer aan.
In Nederland of Frankrijk komt dat nog wel eens voor, of met de camper in Schotland. Maar da's dan meer cruisen en genieten van het uitzicht. Autorijden op zich zegt me eigenlijk niet veel.

Scherven A. Mok
28 augustus 2015, 08:03
Zagevent.

Haha, tot de laatste stinkauto weg is!

Libro
28 augustus 2015, 08:08
Haha, tot de laatste stinkauto weg is!

Astamblieft, je zal het nodig hebben. (http://www.carat-tools.com/Nl/locator/OverviewDealer.aspx?dealer=18)

The Paulus Experience
28 augustus 2015, 08:10
Ik kan genieten van een flinke rit met de oldtimer motor.
Je rijdt ook heel anders op zo'n motor, want accelereren en remmen met die dingen zijn écht wel uit een andere tijd.

Skobelev
28 augustus 2015, 08:23
Ik kan genieten van een flinke rit met de oldtimer motor.
Je rijdt ook heel anders op zo'n motor, want accelereren en remmen met die dingen zijn écht wel uit een andere tijd.

Accelereren met de motor is inderdaad nog plezant. Aan het rood licht en weten dat er van links noch rechts iets kan komen, geen flitser in 't zicht....op een paar honderd meter aan +200 per uur zitten en dan de gas weer toe....:-P

Tavek
28 augustus 2015, 12:10
Ik kan genieten van een lange toer op een amerikaanse highway, met veel te zien, weinig verkeer en een goed muziekske op.

Maar dat hectisch prulleventenverkeer hier in W-Europa, zorgt er voor dat ik een hekel heb aan autorijden.

Overal drukte, overal obstakels, constante stress....

En de Hollanders zijn nog het ergste van allemaal.

Eduard Khil
28 augustus 2015, 14:15
ik rij graag met de auto, zolang er niet te veel verkeer voor mij zit. Deze morgen was het weer erg: 55 zitten rijden waar je 70 mag, en dan kijken ze vreemd op dat ik in hun gat plak.

Eduard Khil
28 augustus 2015, 14:17
Amerikanen zijn dan ook echte watjes aan het stuur. Stuur uw collega eens naar Rome...

Amerikanen maken overal een drama van, in zowel positieve als negatieve richting.
En die zijn geen smalle rijvakken gewoon. Enkel van die gigantische rijvakken waar ze met hun halve camions gemakkelijk inpassen. Ik kan me wel inbeelden dat wanneer je zo iemand dropt op de ring rond Brussel, en dan liefst nog in een manueel geschakelde bak, ze beginnen te stressen :lol:

Xenophon
28 augustus 2015, 14:25
Het liefste rijd ik achter iemand van de rijschool, met zo'n jong wichtje achter het stuur. Ik begin dan gelijk te claxonneren en met de lichten te flikkeren, dan voorbij steken terwijl ik scheld en dreigende bewegingen maak alsof ik een jonge Marokkaan ben.

En dan veel te kort afsnijden natuurlijk zo dat ze alles moet dicht smijten.

Extra punten uiteraard als ik ze aan het wenen krijg.

Eduard Khil
28 augustus 2015, 14:52
Het liefste rijd ik achter iemand van de rijschool, met zo'n jong wichtje achter het stuur. Ik begin dan gelijk te claxonneren en met de lichten te flikkeren, dan voorbij steken terwijl ik scheld en dreigende bewegingen maak alsof ik een jonge Marokkaan ben.

En dan veel te kort afsnijden natuurlijk zo dat ze alles moet dicht smijten.

Extra punten uiteraard als ik ze aan het wenen krijg.

http://www.slate.com/content/dam/slate/blogs/the_slatest/2015/08/15/donald_trump_will_report_for_jury_duty_on_monday/483208412-real-estate-tycoon-donald-trump-flashes-the-thumbs-up.jpg.CROP.promo-xlarge2.jpg

The Paulus Experience
28 augustus 2015, 20:04
Het liefste rijd ik achter iemand van de rijschool, met zo'n jong wichtje achter het stuur. Ik begin dan gelijk te claxonneren en met de lichten te flikkeren, dan voorbij steken terwijl ik scheld en dreigende bewegingen maak alsof ik een jonge Marokkaan ben.

En dan veel te kort afsnijden natuurlijk zo dat ze alles moet dicht smijten.

Extra punten uiteraard als ik ze aan het wenen krijg.

Daarom komt er ook een rijbewijs met punten! kan je die punten ook officieel bijhouden :-D

The Paulus Experience
28 augustus 2015, 22:38
http://www.slate.com/content/dam/slate/blogs/the_slatest/2015/08/15/donald_trump_will_report_for_jury_duty_on_monday/483208412-real-estate-tycoon-donald-trump-flashes-the-thumbs-up.jpg.CROP.promo-xlarge2.jpg

je verspilt mijn maandelijks data volume :evil:

Libro
28 augustus 2015, 22:45
Amerikanen maken overal een drama van, in zowel positieve als negatieve richting.
En die zijn geen smalle rijvakken gewoon. Enkel van die gigantische rijvakken waar ze met hun halve camions gemakkelijk inpassen. Ik kan me wel inbeelden dat wanneer je zo iemand dropt op de ring rond Brussel, en dan liefst nog in een manueel geschakelde bak, ze beginnen te stressen :lol:

Ik herinner me een korte test van de Cadillac Allante in de Autogids (ergens tussen de 20 en de 30 jaar geleden). De test verliep op zijn Amerikaans: de testrijders MOESTEN een helm dragen om dan niet sneller dan 88 km/u. te rijden...

Henri1
29 augustus 2015, 10:35
ik rij graag met de auto, zolang er niet te veel verkeer voor mij zit. Deze morgen was het weer erg: 55 zitten rijden waar je 70 mag, en dan kijken ze vreemd op dat ik in hun gat plak.

Ik raad u ten stelligste aan niet aan mijn gat te komen plakken.

Eduard Khil
29 augustus 2015, 10:50
Ik raad u ten stelligste aan niet aan mijn gat te komen plakken.

Geen nood, ik spendeer nooit veel tijd in achtergestelde gebieden

Henri1
29 augustus 2015, 10:56
Geen nood, ik spendeer nooit veel tijd in achtergestelde gebieden

Dat is dan alweer uitgeklaard.