PDA

View Full Version : bashen van sociaal zwakkeren .. une honte!


bembem
10 september 2015, 20:57
Naar aanleiding van wat ik in binnenland lees over 'wat als sociale steun een lening wordt' wil ik toch even zeggen dat het heel vies en smerig is van wat ik van enkelen van jullie daarover vernam en dan in het bijzonder dat de bembems van de wereld niet horen te social shoppen want ze verdienen het niet wegens te lam enz. enz.

Wel beste mensen, ik zal eens iets zeggen: die sociale voordelen en tarieven die ik nu geniet, daar had ik voor een deel al recht op vanaf zo ongeveer m'n 24ste toen ik voor het eerst als dopster de harde realiteit van The Real World tegemoet ging. Echter was ik toen zo naïef dat ik van het bestaan van deze voordelen zelfs niet eens afwist en bijgevolg zo ongeveer pas rond m'n 28ste het Omnio-statuut ben gaan vragen wat me dus toeliet om voordeliger met de trein/tram/bus te rijden .. Maw. heb ik me dus gedurende zo'n dikke 4 jaar goed laten rollen simpelweg omdat ik er niet van op de hoogte was dat dit bestond. Idem voor een sociale woning, ik huur nog steeds op de reguliere privé-markt omdat ik jaren in het ongewisse was dat ik er eentje zou kunnen bemachtigen ......

Dus kom niet af dat ik een professionele sociale shopper zou zijn hé, want dan had ik al die jaren niet in bittere armoede geleefd zoals ik deed .......

Men zou zich moeten schamen om zulke vieze vuile leugens over mij te verkondigen. Ik ben helemaal geen profiteuse maar een slachtoffer. Jawel een slachtoffer, 1. omdat ik onderaan de maatschappelijke ladder bengel, 2. omdat ik zelfs de voordelen die er voor me bestonden jaren aan me heb laten voorbijgaan door onwetendheid!!

En ik ben zeker niet de enige, want ben er zeker van dat er een heleboel mensen zijn die in de kou blijven maar ondertussen wel door de jaloerse massa met de nek aangekeken worden.

Trouwens zelfs de mensen die op tijd van die voordelen 'genieten', kan men het moeilijk kwalijk nemen. Enkel onterechte jaloersen zouden een arme benijden!!!!!!!!!

Dus, bugger-off met die gemene uitspraken want ik ben dat gezever stilaan kostbeu!!!! (You know who you are!!!!!!!!!)

Armoede kiest men nooit vrijwillig. NOOIT!!!!!!!!!!

Pffffffffffffffffffff!

Karel Martel B
10 september 2015, 21:00
Men zou zich moeten schamen om zulke vieze vuile leugens over mij te verkondigen. Ik ben helemaal geen profiteuse maar een slachtoffer.!

Eduard Khil
10 september 2015, 21:00
http://peopleoflancaster.com/wp-content/uploads/2015/07/cry_baby_1_-_iStockphoto.png


can't stand the heat? Stay out of the kitchen :lol:

Wapper
10 september 2015, 21:03
Pffffffft!

http://www.funnymemes.com/wp-content/uploads/2014/03/funny-memes-cant-find-a-job-630x700.jpg

bembem
10 september 2015, 21:19
Ja lach maar mensen. In mijn plaats zouden jullie de volle pot betalen?? Wegens te fier zeker .. Awel, ik kom er tenminste voor uit dat ik arm ben. Voor mij geen schone schijn.

Karel Martel B
10 september 2015, 21:21
Ja lach maar mensen.

Eduard Khil
10 september 2015, 21:21
nee, wij zouden gaan werken ipv topics te openen "hoe geld krijgen zonder te werken" Bewijs genoeg :lol:

Xenophon
10 september 2015, 21:23
Pffffffft!

http://www.funnymemes.com/wp-content/uploads/2014/03/funny-memes-cant-find-a-job-630x700.jpg

- lol -

patrickve
10 september 2015, 22:01
bembem, ik kan je enkel maar zeggen dat in het huidige systeem, je groot gelijk hebt. Je moet spelen volgens de regels van het systeem, en als die regels U toelaten om te winnen door loper op e4 te zetten, moet je je loper op e4 zetten. Het sociale zekerheidssysteem is er om gebruikt en misbruikt te worden, zoals de loper dient om de koning schaak te zetten, of om de dame te slaan.

Maar voor mij bewijst dat enkel het falen van het huidige systeem.

In een ideaal systeem was je nu dood van honger, of was je productief geworden. Dat ware volgens mij veel beter geweest. Welke van de twee ook.

Eduard Khil
10 september 2015, 22:03
In een ideaal systeem was je nu dood van honger, of was je productief geworden. Dat ware volgens mij veel beter geweest. Welke van de twee ook.

inderdaad

https://media.giphy.com/media/srg19CG0cKMuI/giphy.gif

bembem
10 september 2015, 22:17
bembem, ik kan je enkel maar zeggen dat in het huidige systeem, je groot gelijk hebt. Je moet spelen volgens de regels van het systeem, en als die regels U toelaten om te winnen door loper op e4 te zetten, moet je je loper op e4 zetten. Het sociale zekerheidssysteem is er om gebruikt en misbruikt te worden, zoals de loper dient om de koning schaak te zetten, of om de dame te slaan.

Maar voor mij bewijst dat enkel het falen van het huidige systeem.

In een ideaal systeem was je nu dood van honger, of was je productief geworden. Dat ware volgens mij veel beter geweest. Welke van de twee ook.

Thanks Patrick i appreciate ^^

Touch me Baby
10 september 2015, 22:26
Armoede kiest men nooit zelf ??

bembem
10 september 2015, 22:31
Armoede kiest men nooit zelf ??

Die zijn spiritueel rijk .. Niet van toepassing op mij en anderen .. Alhoewel, straks ga ik met een thee'tje en een goed boek eens lekker m'n hoofd leegmaken, zal ze leren!

Snerror
10 september 2015, 22:38
Naar aanleiding van wat ik in binnenland lees over 'wat als sociale steun een lening wordt' wil ik toch even zeggen dat het heel vies en smerig is van wat ik van enkelen van jullie daarover vernam en dan in het bijzonder dat de bembems van de wereld niet horen te social shoppen want ze verdienen het niet wegens te lam enz. enz.

Wel beste mensen, ik zal eens iets zeggen: die sociale voordelen en tarieven die ik nu geniet, daar had ik voor een deel al recht op vanaf zo ongeveer m'n 24ste toen ik voor het eerst als dopster de harde realiteit van The Real World tegemoet ging. Echter was ik toen zo naïef dat ik van het bestaan van deze voordelen zelfs niet eens afwist en bijgevolg zo ongeveer pas rond m'n 28ste het Omnio-statuut ben gaan vragen wat me dus toeliet om voordeliger met de trein/tram/bus te rijden .. Maw. heb ik me dus gedurende zo'n dikke 4 jaar goed laten rollen simpelweg omdat ik er niet van op de hoogte was dat dit bestond. Idem voor een sociale woning, ik huur nog steeds op de reguliere privé-markt omdat ik jaren in het ongewisse was dat ik er eentje zou kunnen bemachtigen ......

Dus kom niet af dat ik een professionele sociale shopper zou zijn hé, want dan had ik al die jaren niet in bittere armoede geleefd zoals ik deed .......

Men zou zich moeten schamen om zulke vieze vuile leugens over mij te verkondigen. Ik ben helemaal geen profiteuse maar een slachtoffer. Jawel een slachtoffer, 1. omdat ik onderaan de maatschappelijke ladder bengel, 2. omdat ik zelfs de voordelen die er voor me bestonden jaren aan me heb laten voorbijgaan door onwetendheid!!

En ik ben zeker niet de enige, want ben er zeker van dat er een heleboel mensen zijn die in de kou blijven maar ondertussen wel door de jaloerse massa met de nek aangekeken worden.

Trouwens zelfs de mensen die op tijd van die voordelen 'genieten', kan men het moeilijk kwalijk nemen. Enkel onterechte jaloersen zouden een arme benijden!!!!!!!!!

Dus, bugger-off met die gemene uitspraken want ik ben dat gezever stilaan kostbeu!!!! (You know who you are!!!!!!!!!)

Armoede kiest men nooit vrijwillig. NOOIT!!!!!!!!!!

Pffffffffffffffffffff!

In de McDonalds zoeken ze altijd werknemers, net als bij de NMBS.

bembem
10 september 2015, 22:43
In de McDonalds zoeken ze altijd werknemers, net als bij de NMBS.

Bij McDo ben ik geweest, enkel starters wouden die. De NMBS daar moet je een bepaalde lengte hebben, die ik niet heb, dus ... En voor administratieve functies is het via piston .... dus, allemaal njet.

Karel Martel B
10 september 2015, 22:43
In de McDonalds zoeken ze altijd werknemers, net als bij de NMBS.

IanVD
10 september 2015, 23:04
Ge moogt werklozen niet te hard aanmoedigen voor activatie. Dat werkt toch niet. (Can i have a *badum tss* ;))

patrickve
11 september 2015, 05:41
De NMBS daar moet je een bepaalde lengte hebben, die ik niet heb, dus ..

? als dwarsligger ? :-D

Karel Martel B
11 september 2015, 05:52
Bij McDo ben ik geweest, enkel starters wouden die.

Wat bedoel je hiermee?

zonbron
11 september 2015, 06:00
Wat bedoel je hiermee?

Tafels afruimen en met de gebruikte servietjes van de klanten even de WC kuisen met een verdund druppeltje chloor.

En schuim van het vet scheppen, afkomstig van de plastic in hun nuggets en soortgelijk. ;-)

Ze kan haar beter haasten, want zo'n startersjob is ook ideaal voor de nieuwe moslimexpats waarmee ze graag een huisje zou bouwen verkrijgen. Dan staan ook die weer hoger op de ladder en dan wordt het verdomd moeilijk. :-P

Karel Martel B
11 september 2015, 06:35
Tafels afruimen en met de gebruikte servietjes van de klanten even de WC kuisen met een verdund druppeltje chloor.

En schuim van het vet scheppen, afkomstig van de plastic in hun nuggets en soortgelijk. ;-)

Ze kan haar beter haasten, want zo'n startersjob is ook ideaal voor de nieuwe moslimexpats waarmee ze graag een huisje zou bouwen verkrijgen. Dan staan ook die weer hoger op de ladder en dan wordt het verdomd moeilijk. :-P

Ik dacht dat ze bedoelde dat ze bij McD niemand willen die al x jaar of langer werkloos is, omdat dat gewoon lamzakken zijn waar ze niks mee kunnen aanvangen.

BigF
11 september 2015, 06:59
Wel beste mensen, ik zal eens iets zeggen: die sociale voordelen en tarieven die ik nu geniet, daar had ik voor een deel al recht op vanaf zo ongeveer m'n 24ste toen ik voor het eerst als dopster de harde realiteit van The Real World tegemoet ging. Echter was ik toen zo naïef dat ik van het bestaan van deze voordelen zelfs niet eens afwist en bijgevolg zo ongeveer pas rond m'n 28ste het Omnio-statuut ben gaan vragen wat me dus toeliet om voordeliger met de trein/tram/bus te rijden .. Maw. heb ik me dus gedurende zo'n dikke 4 jaar goed laten rollen simpelweg omdat ik er niet van op de hoogte was dat dit bestond. Idem voor een sociale woning, ik huur nog steeds op de reguliere privé-markt omdat ik jaren in het ongewisse was dat ik er eentje zou kunnen bemachtigen ......
!
Das raar. Bij ons komt er elk jaar iemand van de staat langs die ons op alle mogelijke voordelen wijst. De voordeelaanwijzerman noemen we hem. Heel vriendelijke mens. En behulpzaam. Als je even doorzaagt regelt hij alles nog zelf ook.
Ik zou daar toch eens voor bellen.

Hypochonder
11 september 2015, 07:34
Tsja, logisch dat mensen in tijden van budgettaire krapte en al dan niet ingebeelde crisissen naar mensen kijken die schijnbaar zomaar steun krijgen. De vluchtelingeninstroom die we nu zien doet daar ook geen goed aan. Je kan daar als steuntrekker twee of zelfs drie dingen aan doen: 1. Je er niks van aantrekken. 2. Zorgen dat je geen steun meer nodig hebt. 3. Zelfmoord plegen.

Hoomer
11 september 2015, 07:42
Das raar. Bij ons komt er elk jaar iemand van de staat langs die ons op alle mogelijke voordelen wijst. De voordeelaanwijzerman noemen we hem. Heel vriendelijke mens. En behulpzaam. Als je even doorzaagt regelt hij alles nog zelf ook.
Ik zou daar toch eens voor bellen.
Tu quoque, fili mi?

Dope hé. ;-)

Tavek
11 september 2015, 08:36
Mensen met een goed geheugen weten dat bembem niet wilt werken en alle manieren zoekt om aan werken te ontsnappen. Ze doet zelfs aan "uitkeringsoptimalisatie" dmv gefakete ziektes, het krijgen van kinderen, enz....

Brug. Doos.

(PS: Als je je hele leven hier uitsmeert, niet verbaasd zijn dat men je daar op pakt...)

Marie van de koster
11 september 2015, 08:49
nee, wij zouden gaan werken ipv topics te openen "hoe geld krijgen zonder te werken" Bewijs genoeg :lol:

Zaag niet, Eduard. Ik heb ook hard moeten zoeken naar werk en dikwijls gedacht dat ik nooit meer iets zou vinden.

Marie van de koster
11 september 2015, 08:51
Ge moogt werklozen niet te hard aanmoedigen voor activatie. Dat werkt toch niet. (Can i have a *badum tss* ;))

Ook nooit tegenslag gehad zeker? :roll:

Tavek
11 september 2015, 08:52
Zaag niet, Eduard. Ik heb ook hard moeten zoeken naar werk en dikwijls gedacht dat ik nooit meer iets zou vinden.

Maar jij was een 50+'er als ik me niet vergis.

Bembem was een prille 20'er toen haar werkfobie begon.

Marie van de koster
11 september 2015, 08:57
Das raar. Bij ons komt er elk jaar iemand van de staat langs die ons op alle mogelijke voordelen wijst. De voordeelaanwijzerman noemen we hem. Heel vriendelijke mens. En behulpzaam. Als je even doorzaagt regelt hij alles nog zelf ook.
Ik zou daar toch eens voor bellen.

Ik hoorde jaren geleden in een periode van werkloosheid dat ik mogelijk recht had op verhoogde tegemoetkoming. Dat moest ik horen van een andere werkloze dame die samen met mij vrijwilligerswerk deed (werklozen zijn per definitie echt geen luieriken hoor!). Ik had er nooit van gehoord.
Ik ben naar de ziekenkas gegaan en kreeg inderdaad een kaart voor dit statuut. Daarmee kreeg ik een abonnement voor De Lijn aan verlaagde prijs, verhoogde tegemoetkoming op dokterskosten en vermindering bij sommige belastingen.
Niemand had mij ooit gezegd dat ik tot dat statuut behoorde. Maar uiteindelijk bleek ik er toen al zo'n 3 jaar recht op te hebben zonder het te weten ... Achterstallig wordt dat niet goedgemaakt, hoor!

The Paulus Experience
11 september 2015, 09:01
Ge moet ne moslim onder de arm nemen, die kennen dat goed

Marie van de koster
11 september 2015, 09:11
Maar jij was een 50+'er als ik me niet vergis.

Bembem was een prille 20'er toen haar werkfobie begon.

Neen, ik was 46 toen de muur viel waardoor ik werkloos werd. Ik vond geen werk. Ik volgde een cursus bij de VDAB. Maanden later vond ik een interim - niet dank zij de VDAB hoor, die hebben hun vele beloften van "wij helpen u wel om werk te vinden" nooit waargemaakt. Ik kon zo'n 8 maanden werken en was toen meer dan een jaar werkloos, onderbroken met 4 interimmetjes van een week tot 3 weken lang.
Daarna had ik meer chance. Ik vond interims die iets langer duurden en kon - met onderbrekingen - zo'n 7 jaar werken. Dan weer 2 jaar niks. Toen door hoerenchance (ik kan het niet anders noemen want ik was al 59) een plaats gevonden waar ik afwisselend met korte werkloosheidonderbrekingen eerst als interim dan als contractor iets meer dan 2 jaar kon werken en waar ik de volgende twee jaren nog enkele korte interimmetjes kon doen.
Plaats voor oudere werklozen? Laat me niet lachen!
Zelfs met een kaart voor loonkostenvermindering namen ze me op de meeste plaatsen niet aan. En ik durf zeggen dat ik mijn werk goed deed en altijd met groot verantwoordelijkheidsgevoel. Maar we moeten de waarheid onder ogen kunnen zien : jongeren zijn goedkoper. En eens men een tijdje in de werkloosheid zit, nemen de werkgevers u steeds moeilijker aan. Er bestaan grote vooroordelen tegen langdurig werklozen.
Zeg niet dat het niet waar is, lees maar eens alles wat er hier ooit geschreven werd over Bembem en Eno2 ivm hun werkloosheid! Zelfs gewone werknemers hebben die vooroordelen.

Marie van de koster
11 september 2015, 09:14
Ge moet ne moslim onder de arm nemen, die kennen dat goed

En dan 5 keer per dag op mijn knieën, zeker :roll:

Tavek
11 september 2015, 09:14
En dan 5 keer per dag op mijn knieën, zeker :roll:

Er zijn ook blanke mannen die dat wensen.

The Paulus Experience
11 september 2015, 09:27
En dan 5 keer per dag op mijn knieën, zeker :roll:

Om u wegwijs te maken in de uitkeringen hé.
Weet niet wat jij in gedachten had, maar uwen Albert zal dat wel niet zo leuk vinden

Eduard Khil
11 september 2015, 10:48
Mensen met een goed geheugen weten dat bembem niet wilt werken en alle manieren zoekt om aan werken te ontsnappen. Ze doet zelfs aan "uitkeringsoptimalisatie" dmv gefakete ziektes, het krijgen van kinderen, enz....

Brug. Doos.

(PS: Als je je hele leven hier uitsmeert, niet verbaasd zijn dat men je daar op pakt...)

inderdaad

Eduard Khil
11 september 2015, 10:49
Zaag niet, Eduard. Ik heb ook hard moeten zoeken naar werk en dikwijls gedacht dat ik nooit meer iets zou vinden.

dat kan best zijn. Maar je bent blijven zoeken om te gaan werken. Iets anders dan bembem die hier talloze topics heeft gestart met de vraag "wat kan ik doen om geld te krijgen zonder te hoeven werken en zonder dat ze mij nog lastig vallen?"

groot verschil!

IanVD
11 september 2015, 12:55
Ook nooit tegenslag gehad zeker? :roll:

lighten up, Marie, 't was een graptjen.

SDX
11 september 2015, 12:59
Werkloos doordat de muur viel... ?

Bewaker? 😯

BigF
11 september 2015, 13:06
Ik hoorde jaren geleden in een periode van werkloosheid dat ik mogelijk recht had op verhoogde tegemoetkoming. Dat moest ik horen van een andere werkloze dame die samen met mij vrijwilligerswerk deed (werklozen zijn per definitie echt geen luieriken hoor!). Ik had er nooit van gehoord.
Ik ben naar de ziekenkas gegaan en kreeg inderdaad een kaart voor dit statuut. Daarmee kreeg ik een abonnement voor De Lijn aan verlaagde prijs, verhoogde tegemoetkoming op dokterskosten en vermindering bij sommige belastingen.
Niemand had mij ooit gezegd dat ik tot dat statuut behoorde. Maar uiteindelijk bleek ik er toen al zo'n 3 jaar recht op te hebben zonder het te weten ... Achterstallig wordt dat niet goedgemaakt, hoor!

Ik heb blijkbaar ergens een vergadering gemist want sinds wanneer verwachten mensen dat iemand hen op alle mogelijke voordelen komt wijzen?
In mijn tijd moesten wij zelf gaan horen of er mogelijkheden waren.

ViveLaBelgique
11 september 2015, 13:07
In een ideaal systeem was je nu dood van honger, of was je productief geworden. Dat ware volgens mij veel beter geweest. Welke van de twee ook.

Ik raad je aan om James Clavell te lezen. Het is niet zo eenvoudig zoals jij stelt. In de romans van James Clavell was de koning van de bedelaars een machtig en invloedrijk persoon.

Culturen waar armoede vrijelijk kan tieren zijn achterlijke culturen. Ik denk onder meer aan de UK, de USA en zowat het hele Afrikaanse continent.

Armoede die vrijelijk tiert in een samenleving is een middel voor empathieloze clans om zich te verrijken.

ViveLaBelgique
11 september 2015, 13:11
Tsja, logisch dat mensen in tijden van budgettaire krapte en al dan niet ingebeelde crisissen naar mensen kijken die schijnbaar zomaar steun krijgen. De vluchtelingeninstroom die we nu zien doet daar ook geen goed aan. Je kan daar als steuntrekker twee of zelfs drie dingen aan doen: 1. Je er niks van aantrekken. 2. Zorgen dat je geen steun meer nodig hebt. 3. Zelfmoord plegen.

Als je met zo'n voorstellen op te proppen komt wil dit zeggen dat je ze zelf overweegt voor jouw eigen persoonlijke situatie.

ViveLaBelgique
11 september 2015, 13:14
Ik hoorde jaren geleden in een periode van werkloosheid dat ik mogelijk recht had op verhoogde tegemoetkoming. Dat moest ik horen van een andere werkloze dame die samen met mij vrijwilligerswerk deed (werklozen zijn per definitie echt geen luieriken hoor!). Ik had er nooit van gehoord.
Ik ben naar de ziekenkas gegaan en kreeg inderdaad een kaart voor dit statuut. Daarmee kreeg ik een abonnement voor De Lijn aan verlaagde prijs, verhoogde tegemoetkoming op dokterskosten en vermindering bij sommige belastingen.
Niemand had mij ooit gezegd dat ik tot dat statuut behoorde. Maar uiteindelijk bleek ik er toen al zo'n 3 jaar recht op te hebben zonder het te weten ... Achterstallig wordt dat niet goedgemaakt, hoor!

Gaat het om het Omnio statuut ? Blijkbaar wordt dat niet zo automatisch toegekend zoals beloofd wordt op de website van de ziekenkassen.

patrickve
11 september 2015, 13:23
Niemand had mij ooit gezegd dat ik tot dat statuut behoorde. Maar uiteindelijk bleek ik er toen al zo'n 3 jaar recht op te hebben zonder het te weten ... Achterstallig wordt dat niet goedgemaakt, hoor!

Ik heb dat ook voorgehad in Frankrijk voor vanalle toelagen, voordelen en wat weet ik nog niet allemaal, die ik niet mogelijk achtte. Heb ook zo vele jaren voor vanalle dingen toelagen en dergelijke gemist (bijvoorbeeld voor kinderoppas en zo).

Het feit dat dat niet achterstallig goedgemaakt wordt, is inderdaad eigenaardig. Met "schulden die ge niet wist" gebeurt dat niet. Mijn idee daarover is dat dat hele web van toelagen en rechtekes en ditte en datte bedacht is voor een kleine kliek "in the know", zonder dat het de bedoeling is om dat voor iedereen laten te gelden.

Als dusdanig geeft dat extra macht en privileges aan de enkelen die het weten (vakbondsafgevaardigden, politieke partijmandatariskes en activisten en dergelijke, drukkingsgroepen en zo) die dat druppelsgewijs aan hun vriendjes laten weten.

patrickve
11 september 2015, 13:24
Armoede die vrijelijk tiert in een samenleving is een middel voor empathieloze clans om zich te verrijken.

Ik vind dat niet noodzakelijk een slechte zaak :-)

Marie van de koster
11 september 2015, 14:50
Om u wegwijs te maken in de uitkeringen hé.
Weet niet wat jij in gedachten had, maar uwen Albert zal dat wel niet zo leuk vinden

Mijnen Albert ??? Sinds wanneer heb ik een Albert ? :? ?

Marie van de koster
11 september 2015, 14:51
Werkloos doordat de muur viel... ?

Bewaker? 😯

Muur tussen oost en west.

Marie van de koster
11 september 2015, 14:56
Ik heb blijkbaar ergens een vergadering gemist want sinds wanneer verwachten mensen dat iemand hen op alle mogelijke voordelen komt wijzen?
In mijn tijd moesten wij zelf gaan horen of er mogelijkheden waren.

Zou u iedere dag naar de vakbond, het ziekenfonds of desnoods het OCMW gaan om te vragen of er mogelijk een wetje bij is gekomen waardoor u recht hebt op 1 eurocent meer of minder?
Is het niet vanzelfsprekend dat als men werkloos wordt men volledige informatie krijgt over zijn rechten - over onze plichten horen we genoeg.
En als die werkloosheid lang aanhoudt (vroeger was dat een jaar, hoe het nu is weet ik niet) en het dopgeld dramatisch zakt, zeggen ze alleen maar dat uw geld vermindert - allee, eigenlijk zeggen ze dat niet, ze gaan er van uit dat het voldoende is als de arme werkloze zijn bankberichtje bekijkt. Ze vertellen niet dat u nu naar het ziekenfonds kunt gaan om een kaartje af te halen.
En in uw tijd? Hoe oud was u ook weer? :roll:

Marie van de koster
11 september 2015, 14:59
Gaat het om het Omnio statuut ? Blijkbaar wordt dat niet zo automatisch toegekend zoals beloofd wordt op de website van de ziekenkassen.

"Kaart verhoogde tegemoetkoming" is alles wat erop staat. Ik heb trouwens nooit een nieuwe gekregen.

Lance
11 september 2015, 19:36
Om u wegwijs te maken in de uitkeringen hé.
Weet niet wat jij in gedachten had, maar uwen Albert zal dat wel niet zo leuk vinden

Paulus, Albert lekt Noortje haar kutje af. Die van Marie heet Jules, Louis of Théo EN KAN DUIDELIJK NIET BEFFEN! :evil:

The Paulus Experience
11 september 2015, 19:42
Mijnen Albert ??? Sinds wanneer heb ik een Albert ? :? ?

Oepsie

Is blijkbaar met iemand anders getrouwd.

Lance
11 september 2015, 19:49
Oepsie

Is blijkbaar met iemand anders getrouwd.

Of is er sprake van scheefpoeperij?

The Paulus Experience
11 september 2015, 19:50
Of is er sprake van scheefpoeperij?

waar rook is is vuur eh :twisted:

Lance
11 september 2015, 19:57
waar rook is is vuur eh :twisted:

Vooral als ge zelf het vuur aansteekt. :evil:

The Paulus Experience
11 september 2015, 20:15
Vooral als ge zelf het vuur aansteekt. :evil:
http://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/keep-calm-i-m-totally-innocent.png

Supe®Staaf
11 september 2015, 20:20
Of is er sprake van scheefpoeperij?Ge had ook beter scheef gepoept en op uw lakens geschoten, dan zoudt ge nu niet in de jus zitten.

NieuwNoors
11 september 2015, 22:25
Ge had ook beter scheef gepoept en op uw lakens geschoten, dan zoudt ge nu niet in de jus zitten.

:lol::lol:

SDX
11 september 2015, 22:38
Muur tussen oost en west.

Ik weet wel welke muur je bedoelt, maar ik kan daar geen job(verlies) aan koppelen.

't Enige wat ik me daarbij kan voorstellen is bewaker, zoiets;

http://defoorakkerdeutsch.weebly.com/uploads/4/7/4/6/4746445/6278517_orig.jpg

Mambo
12 september 2015, 00:07
Het gaat om rechten.
Het recht om te doppen. Dus doppen.

Vreemd genoeg heeft men ook voorrangsrecht in het verkeer.
Ik zie nooit eens iemand zich opzettelijk omver laten rijden gewoon omdat het zijn recht is.

Svennies
12 september 2015, 00:28
Ge had ook beter scheef gepoept en op uw lakens geschoten, dan zoudt ge nu niet in de jus zitten.

Tja,voor de eerste keer dat die mens eindelijk iets heeft weten te verwezelijken.....

Hij is er blijkbaar niet content mee ,en gij nog véél minder....

Nu schiet hij eindelijk eens raak,en is het wéér niet goed...;-).

Marie van de koster
12 september 2015, 08:45
Ik weet wel welke muur je bedoelt, maar ik kan daar geen job(verlies) aan koppelen.

't Enige wat ik me daarbij kan voorstellen is bewaker, zoiets;

http://defoorakkerdeutsch.weebly.com/uploads/4/7/4/6/4746445/6278517_orig.jpg

Wij waren een zeevaartagentuur die in het westen de rederij van één van de Oost-Europese landen vertegenwoordigden. Muur gevallen, job kwijt. 200 werknemers! Geen huilverhalen of tranentrekkers op TV voor ons zoals voor die in de koolmijnen, die van de Renault, van GM ... Geen gouden handdrukken of andere voordelen. Oh nee! We waren ook niet de enigen. Er was meer dan één Oost-Europees land hé!
En er werden nog andere sectoren in Oost-Europese landen vertegenwoordigd door firma's hier in het westen.
In die periode werd ook nog werkloosheid veroorzaakt door onze zeer geliefde Europese Unie die wij oh zo dankbaar zijn. Immers : geen grenzen meer, douanekantoren overbodig. Weinigen hebben daar ooit bij stilgestaan.
Al die mensen - die voor Oost-Europa werkten en die op douanekantoren werkten - waren mensen die jarenlang dezelfde jobs degelijk uitvoerden en zeker waren dat dat nog eens jarenlang zou duren. Dus stond er een hele hoop mensen die dat nooit verwacht hadden, plots aan het doplokaal aan te schuiven!
En die mensen worden dan ook regelmatig bespot door werknemers die wel de chance hebben gehad om nooit zoiets mee te maken. Dat maakt mij echt kwaad, nu nog! :twisted:

Eduard Khil
12 september 2015, 09:28
waar rook is is vuur eh :twisted:

zei de boer, en hij stak zijn pijp aan met een verse paardenstront

Manus
14 september 2015, 02:45
Eentje voor ts.


http://forum.politics.be/showthread.php?p=7044973#post7044973

Eduard Khil
14 september 2015, 05:52
Eentje voor ts.


http://forum.politics.be/showthread.php?p=7044973#post7044973

slechts één post uit de hopen die bewijzen dat er niets aan de hand is met bembem, behalve werkofobie en chronische luiheid :lol:

BigF
14 september 2015, 06:12
Zou u iedere dag naar de vakbond, het ziekenfonds of desnoods het OCMW gaan om te vragen of er mogelijk een wetje bij is gekomen waardoor u recht hebt op 1 eurocent meer of minder?
Nee, ik heb wel betere dingen te doen.
Is het niet vanzelfsprekend dat als men werkloos wordt men volledige informatie krijgt over zijn rechten - over onze plichten horen we genoeg.
Iedere werkloze zijn situatie is anders. Wie moet er in godsnaam voor iedere werkloze opnieuw uit gaan pluizen hoe het zit met zijn rechten?
Een telefoontje naar de vakbond, een telefoontje naar de ziekenkas, een zoektocht op Google et voila. U kent uw rechten. Als werkloze heb je daar tijd zat voor.
En als die werkloosheid lang aanhoudt (vroeger was dat een jaar, hoe het nu is weet ik niet) en het dopgeld dramatisch zakt, zeggen ze alleen maar dat uw geld vermindert - allee, eigenlijk zeggen ze dat niet, ze gaan er van uit dat het voldoende is als de arme werkloze zijn bankberichtje bekijkt. Ze vertellen niet dat u nu naar het ziekenfonds kunt gaan om een kaartje af te halen.
Als u, telkens als uw situatie verandert (van werkende naar werkloos bv of van 'hoge dop' naar 'lage dop') even bovenstaande raad opvolgt (telefoontjes ed.) krijgt u elke keer opnieuw uw rechten te horen.
Meer is daar niet aan.

En in uw tijd? Hoe oud was u ook weer? :roll:
In ieder geval oud genoeg om zelf achter mijn rechten en plichten te komen.

Marie van de koster
14 september 2015, 10:11
Eentje voor ts.


http://forum.politics.be/showthread.php?p=7044973#post7044973

Tiens, tiens. Manus = dubbelnick van ...?

Marie van de koster
14 september 2015, 10:21
Nee, ik heb wel betere dingen te doen.

Iedere werkloze zijn situatie is anders. Wie moet er in godsnaam voor iedere werkloze opnieuw uit gaan pluizen hoe het zit met zijn rechten?
Een telefoontje naar de vakbond, een telefoontje naar de ziekenkas, een zoektocht op Google et voila. U kent uw rechten. Als werkloze heb je daar tijd zat voor.

Als u, telkens als uw situatie verandert (van werkende naar werkloos bv of van 'hoge dop' naar 'lage dop') even bovenstaande raad opvolgt (telefoontjes ed.) krijgt u elke keer opnieuw uw rechten te horen.
Meer is daar niet aan.


In ieder geval oud genoeg om zelf achter mijn rechten en plichten te komen.

U spreekt uzelf een beetje tegen. Eerst zegt u dat u betere dingen te doen hebt in het hypotetische geval (ik had de voorwaardelijke wijze gebruikt!) dat u in zo'n toestand komt. Daarna zegt u dat de werkloze zelf maar moet telefoneren naar hier of naar daar.
Telefoneren naar zo'n instituten is niet meer zo eenvoudig. Computers vertellen u dat u moet wachten, vragen om te kiezen tussen verschillende diensten enzovoort. Als u een mens aan de lijn krijgt, dan zal die meestal zeggen om naar het kantoor te komen om de situatie uit te pluizen dus komt dat er op neer dat men telkens men vermoedt dat er een mogelijkheid is om een voordeel te krijgen sowieso naar het kantoor moet.
In mijn specifieke geval was er geen enkele reden waarom ik zou gedacht hebben dat ik recht had op verhoogde tegemoetkoming.
Nochtans las ik in die tijd het krantje van LBC en van de ziekenkas grondig. Als ik om één of andere reden bij één van die instanties moest zijn, bladerde ik alle folders en brochures door in de wachtkamer, enne ... als u ooit op de vakbond hebt zitten wachten dan weet u dat het daar altijd lang duurt, dus ik had dikwijls meer dan een uur tijd om die te bezien! Toch heb ik over die vorm van verhoogde tegemoetkoming nooit iets gelezen.