PDA

View Full Version : Kan een egel ritselen op een natte steile helling ?


Touch me Baby
17 september 2015, 15:17
Volgens Elvis Peeters in De Ontelbaren wel. Maar ik vind egels zo wegdekkerig dat ik moeite heb me het beeld. En te traag om te ritselen. En ritselen terwijl het al uren regent ?

Dit is al het tweede conflict tussen auteur en lezer en ik ben nog geen pagina ver. ( Nat karton scheurt niet volgens mij )

Lijkt me interessant om dit soort kortsluitingen tussen auteur en lezer een keer op te lijsten.

Na amper een pagina uiteraard nog geen idee of Elvis Peeters opzettelijk kortsluit.

Wapper
17 september 2015, 15:49
Een egel beweegt zich inderdaad vrij lawaaierig voort, en ook sneller dan je zou verwachten. Egels maken soms ook blazende geluiden, vooral in het donker.
En of het nat of droog is maakt niks uit.

Hopende hiermee een oplossing voor uw literair dilemma aangereikt te hebben,
teken ik,
met de meest oprechte hoogachting,

Wapper

Touch me Baby
17 september 2015, 15:57
Vallen plassen neer in bogen ?

Touch me Baby
17 september 2015, 16:01
Als je naast een auto staat en er spreekt met de chauffeur en het portier achter de chauffeur gaat open, kan de man op de achterbank dan aan je arm trekken ?

Romans zijn vermoeiend :-D

Kunnen wimpers schommelen ?

Kost een slechte chirurg maar 400 dollar ?

Trilt een losse hoektand voelbaar bij een stomp op je schouder ?

Touch me Baby
17 september 2015, 16:18
De Ontelbaren doet me denken aan Aan de Oever van Chirbes.

Water en honden.

.

Touch me Baby
17 september 2015, 17:05
Water, honden en twee keer vis.

De twee boeken zijn okee. Enough said. Koperdraad in de gesprongen zekeringen en uitlezen.

.

Touch me Baby
19 september 2015, 20:21
Okee, bij Peeters is het een literair iets, een paar hoofdstukken later janken vogels en honden.

Het onverklaarbaar teken in de lucht van De Ontelbaren heeft een tegenhanger in Quo Vadis. Daar is het een vis, in het zand getekend door Ligia.