PDA

View Full Version : Waarmee zijn we in godsnaam bezig.


peterB
20 oktober 2004, 08:33
Waarmee zijn we in godsnaam bezig.

Sinds 2000 gaat het steeds verder bergaf met onze nationale luchthaven.

Sabena had begin jaren negentig had Sabena een enorm lawaaierige vloot :
- 5 toestellen B747-200 (laatste std 23u55 eerste sta 05u10)
- 5 toestellen DC10 (laatste std 22u55 eerste sta 05u20)
- 6 Airbus A310-200 (sta tussen 05u00 en 06u30)
- een aantal 737-200 (!!!) en jawel... couriervluchten tussen 02u en 04u
- Dagvluchten met Fokker F27 & F28, Bac1-11, ...

Andere maatschappijen vlogen met dezelfde types of nog erger : tupolevs !
Frequent proefdraaien van de motoren tijdens de nacht.
Een hels lawaai.. klachten ?? Niet dat ik weet.

Serieuze vlootvernieuwing midden jaren 90.
B747 gereduceerd naar 2x
A310-200 gereduceerd naar 1x A310-300
DC10 gereduceerd naar 2x
Alle B737-200 vervangen door B737-400 en B737-500 met milieuvriendelijke motoren
Props (SWM en EMB128) vervangen door fluisterjets (BAe146)
Klachten... neen !

Eind jaren negentig :
B737 door A319/320/321
A310, B747 vervangen door A330/A340 -> milieuvriendelijker
DC10 uit de vloot
2x MD11 maakt zijn intrede (+3x Citybird)
BAe 146 vervangen door nog stillere Avro 85/100
Actiecommitees ? Nee hoor...
2001 : Citybird, Sabena, Delsey en Sobelair in faling

Zaventem werd herleid tot 'regionale' luchthaven.

En daar waren ze.. de actiecommitees, rechtzaken, depressies en ziekten !
Na duizenden mensen die hun baan hebben verloren, zal het DHL-debacle zorgen voor nog meer slapelozen (mensen die hun inkomen dreigen te verliezen).

Heel het land op stelten zetten, bedrijven in moeilijkheden brengen, mensen hun werk hypothekeren.

Ik zou graag eens willen weten hoe lang en met welk opzicht deze actievoerders in de rand rond de luchthaven zijn komen wonen. In de Ardennen is plaats genoeg om een woning neer te zetten.
Maar ja, hun comfort is belangrijker.

Moest het toch even kwijt, want het lag al lang op mijn maag !

Mvg,
Peter

jovada
20 oktober 2004, 09:41
Knap overzichtje! En 'k ben helemaal akkoord...

luchtzak
21 oktober 2004, 10:19
Bedankt voor dit overzicht PeterB!

Oeteke
21 oktober 2004, 11:01
inderdeed...

dat die mensen die 's nachts nie kunnen slapen verhuizen!!
De luchthaven bestaat al bijna 100jaar dus de mensen wisten het!

Ook moeten ze de vluchten spreiden over alle randen.
De Brusselse regering heeft hier niets over te zeggen want ze krijgen GODVERDOMME elk jaar 6 MILJARD EURO van ons!!

Dus recht van spreken hebben NOCH DE WALEN, NOCH DE BRUSSELEIRS!!

Laat de VLAMING beslissen of er al dan geen uitbreiding komt, want blijkbaar zijn de ministers (die het volk zouden moeten vertegenwoordigen) te DOM om ook maar een oplossing te vinden.

Heel simpel: DIKKENEKKEN in de RAND ===> VERHUIS naar WEST-VLAANDEREN, daar is PLAATS genoeg!!


Er is al godverdomme geen werk in Vlaanderen!!

600.000 werklozen..
Een paar duizend meer kan blijkbaar geen kwaad voor Guynokkio

HerrUU
21 oktober 2004, 11:30
inderdeed...

dat die mensen die 's nachts nie kunnen slapen verhuizen!!
De luchthaven bestaat al bijna 100jaar dus de mensen wisten het!

Ook moeten ze de vluchten spreiden over alle randen.
De Brusselse regering heeft hier niets over te zeggen want ze krijgen GODVERDOMME elk jaar 6 MILJARD EURO van ons!!

Dus recht van spreken hebben NOCH DE WALEN, NOCH DE BRUSSELEIRS!!

Laat de VLAMING beslissen of er al dan geen uitbreiding komt, want blijkbaar zijn de ministers (die het volk zouden moeten vertegenwoordigen) te DOM om ook maar een oplossing te vinden.

Heel simpel: DIKKENEKKEN in de RAND ===> VERHUIS naar WEST-VLAANDEREN, daar is PLAATS genoeg!!


Er is al godverdomme geen werk in Vlaanderen!!

600.000 werklozen..
Een paar duizend meer kan blijkbaar geen kwaad voor Guynokkio
Tja, maar is het de schuld van die enkele actievoerders die hier door de meeste mensen met de nek worden aangekeken?

Mijns inziens is er hier 1 ding bewezen, en dat is dat de federale staatstructuur hier in belgie niet werkt.

Spolpoel
21 oktober 2004, 11:37
Tja, maar is het de schuld van die enkele actievoerders die hier door de meeste mensen met de nek worden aangekeken?

Mijns inziens is er hier 1 ding bewezen, en dat is dat de federale staatstructuur hier in belgie niet werkt.
Wat vooral bewezen is, is hoe graag Verhofstadt en teamgenoten op de buik gaan voor franstalige kloothommels als Durand, Onckelinx, Picqué, ...
Proficiat Verhofstadt ... hop naar de 200.000 werklozen !

HerrUU
21 oktober 2004, 11:39
Wat vooral bewezen is, is hoe graag Verhofstadt en teamgenoten op de buik gaan voor franstalige kloothommels als Durand, Onckelinx, Picqué, ...
Proficiat Verhofstadt ... hop naar de 200.000 werklozen !
Hoezo? Moeten er dan 400.000 werklozen weg? :-)

Verhofstadt is inderdaad HEEL laag gevallen de laatste jaren. Als em zo doorgaat komt hij morgen nog op voor Groen!

ancapa
21 oktober 2004, 12:16
10 DHL-top geeft politici de zwarte piet

Het uitbreidingsproject dat koerierbedrijf DHL voorzag in Zaventem is gekelderd door een gebrek aan politieke steun, dat is de boodschap van de DHL-top donderdagochtend op een persconferentie in Evere.

"Er is hier een grote kans gemist", verklaarde Peter Kruse, CEO van DHL Europe. In het slechtste scenario verdwijnen bij DHL in Zaventem vanaf 2008 1.700 banen. Dat zijn er 200 meer dan het getal dat de bonden naar voren hadden geschoven.

"Wij hadden een visioen om van Zaventem onze meest geavanceerde hub te maken. Dat project zou 1.400 directe banen hebben opgeleverd. Maar momenteel moeten wij aanvaarden dat er geen politieke steun is voor ons uitbreidingsproject. Wij betreuren dat er vanuit de Belgische regeringen geen voorstel is gekomen dat onze groei in Zaventem mogelijk zou maken", aldus Kruse.

DHL schuift de schuld voor de miskleun dus volledig in de schoenen van de Belgische regeringen. Die zouden aan het bedrijf "onmogelijke eisen" hebben opgelegd. Zo werd opnieuw verwezen naar de discussie omtrent de MD11-toestellen en de "onhaalbare normen" die de regering het bedrijf wilde opleggen inzake de maximale geluidsoverlast per vliegtuig.

en van mij krijgen ze een nul op het rapport en een trap onder hun ... ze verdienen het !

"liever slapen dan werken!" is het motto van de franstalige politici !!

FDF fédération des fénéants :twisted:
MR malhonnête au repos :-(
PS parti scandale :oops:
ECOLO éducation con obstructif lent et ordinaire :cry:

HerrUU
21 oktober 2004, 12:24
10 DHL-top geeft politici de zwarte piet

Het uitbreidingsproject dat koerierbedrijf DHL voorzag in Zaventem is gekelderd door een gebrek aan politieke steun, dat is de boodschap van de DHL-top donderdagochtend op een persconferentie in Evere.

"Er is hier een grote kans gemist", verklaarde Peter Kruse, CEO van DHL Europe. In het slechtste scenario verdwijnen bij DHL in Zaventem vanaf 2008 1.700 banen. Dat zijn er 200 meer dan het getal dat de bonden naar voren hadden geschoven.

"Wij hadden een visioen om van Zaventem onze meest geavanceerde hub te maken. Dat project zou 1.400 directe banen hebben opgeleverd. Maar momenteel moeten wij aanvaarden dat er geen politieke steun is voor ons uitbreidingsproject. Wij betreuren dat er vanuit de Belgische regeringen geen voorstel is gekomen dat onze groei in Zaventem mogelijk zou maken", aldus Kruse.

DHL schuift de schuld voor de miskleun dus volledig in de schoenen van de Belgische regeringen. Die zouden aan het bedrijf "onmogelijke eisen" hebben opgelegd. Zo werd opnieuw verwezen naar de discussie omtrent de MD11-toestellen en de "onhaalbare normen" die de regering het bedrijf wilde opleggen inzake de maximale geluidsoverlast per vliegtuig.

en van mij krijgen ze een nul op het rapport en een trap onder hun ... ze verdienen het !

"liever slapen dan werken!" is het motto van de franstalige politici !!

FDF fédération des fénéants :twisted:
MR malhonnête au repos :-(
PS parti scandale :oops:
ECOLO éducation con obstructif lent et ordinaire :cry:
Inderdaad, voor Vorst, voor Vrijheid ZONDER WERK...

thornberrys
24 oktober 2004, 00:28
Waarmee zijn we in godsnaam bezig.

Sinds 2000 gaat het steeds verder bergaf met onze nationale luchthaven.

Sabena had begin jaren negentig had Sabena een enorm lawaaierige vloot :
- 5 toestellen B747-200 (laatste std 23u55 eerste sta 05u10)
- 5 toestellen DC10 (laatste std 22u55 eerste sta 05u20)
- 6 Airbus A310-200 (sta tussen 05u00 en 06u30)
- een aantal 737-200 (!!!) en jawel... couriervluchten tussen 02u en 04u
- Dagvluchten met Fokker F27 & F28, Bac1-11, ...

Andere maatschappijen vlogen met dezelfde types of nog erger : tupolevs !
Frequent proefdraaien van de motoren tijdens de nacht.
Een hels lawaai.. klachten ?? Niet dat ik weet.

Serieuze vlootvernieuwing midden jaren 90.
B747 gereduceerd naar 2x
A310-200 gereduceerd naar 1x A310-300
DC10 gereduceerd naar 2x
Alle B737-200 vervangen door B737-400 en B737-500 met milieuvriendelijke motoren
Props (SWM en EMB128) vervangen door fluisterjets (BAe146)
Klachten... neen !

Eind jaren negentig :
B737 door A319/320/321
A310, B747 vervangen door A330/A340 -> milieuvriendelijker
DC10 uit de vloot
2x MD11 maakt zijn intrede (+3x Citybird)
BAe 146 vervangen door nog stillere Avro 85/100
Actiecommitees ? Nee hoor...
2001 : Citybird, Sabena, Delsey en Sobelair in faling

Zaventem werd herleid tot 'regionale' luchthaven.

En daar waren ze.. de actiecommitees, rechtzaken, depressies en ziekten !
Na duizenden mensen die hun baan hebben verloren, zal het DHL-debacle zorgen voor nog meer slapelozen (mensen die hun inkomen dreigen te verliezen).

Heel het land op stelten zetten, bedrijven in moeilijkheden brengen, mensen hun werk hypothekeren.

Ik zou graag eens willen weten hoe lang en met welk opzicht deze actievoerders in de rand rond de luchthaven zijn komen wonen. In de Ardennen is plaats genoeg om een woning neer te zetten.
Maar ja, hun comfort is belangrijker.

Moest het toch even kwijt, want het lag al lang op mijn maag !

Mvg,
Peter

Beste

U doet zich voor alsof u echt veel van de luchtvaart kent,heb daar echter wel respect voor.Maar toch enkele bedenkingen.
Als je de details en ook op proffesioneel vlak, naast mekaar legt tussen Zaventem en Leipzig en dit op een objectieve manier,dan begrijp ik best dat een bedrijf als DHL voor Leipzig kiest hoor.

Die beslissing is zeker niet door onze regering gekomen maar door DHL zelf.

En ik geef je nu effe een vb stel dat in jou straat 2 bakkers zijn
Bakker 1 vraagt 1 euro voor een perfect brood
Bakker 2 vraagt 2 euro voor een goed brood.

Welke bakker ga je kiezen he?? Ga je dan ook denken aan de economische gevolgen van diegene die benadeeld worden??? Nee he,wees eerlijk.Zo werkt een groot bedrijf als DHL ook maar dan op grote schaal.

Is natuurlijk heel jammer voor die 2000 arbeiders die hun werk er mee verliezen,maar dit zijn nu eenmaal de wetten van onze cultuur.

schaduw
24 oktober 2004, 05:10
Tik tik woorden
meningen allom
ik doe steeds meer mee
en voel me eens zo dom

duizend hier
duizend daar
dood of onklaar
ontslagen of ontmant

het zijn slechts woorden
slechts cijfers bij d'hand

NIET

halO

het is, zijn jij en ik en je gel!iefde
je buur en je broer
je moeder je vader, je kind
neuk stoer!

En niemand wil even stil staan
stop halt een minuutje
laten we even nadenken.
NeeEEn
Opzij op zij opzij
daar ligt geld en ik wil erbij

weg met alle zwarten en ook met alle negers.

En niemand die haat van mens te moeten zijn

peterB
25 oktober 2004, 05:49
Beste

U doet zich voor alsof u echt veel van de luchtvaart kent,heb daar echter wel respect voor.Maar toch enkele bedenkingen.
Als je de details en ook op proffesioneel vlak, naast mekaar legt tussen Zaventem en Leipzig en dit op een objectieve manier,dan begrijp ik best dat een bedrijf als DHL voor Leipzig kiest hoor.

Die beslissing is zeker niet door onze regering gekomen maar door DHL zelf.

En ik geef je nu effe een vb stel dat in jou straat 2 bakkers zijn
Bakker 1 vraagt 1 euro voor een perfect brood
Bakker 2 vraagt 2 euro voor een goed brood.

Welke bakker ga je kiezen he?? Ga je dan ook denken aan de economische gevolgen van diegene die benadeeld worden??? Nee he,wees eerlijk.Zo werkt een groot bedrijf als DHL ook maar dan op grote schaal.

Is natuurlijk heel jammer voor die 2000 arbeiders die hun werk er mee verliezen,maar dit zijn nu eenmaal de wetten van onze cultuur.Ik begrijp best wat je bedoelt en kan de keuze van DHL dan ook begrijpen.
Dat zij ons landje verlaten is inderdaad hun keuze.
Ik ben inderdaad reeds 16 jaar werkzaam op onze luchthaven, en telkens één van onze collega's verdwijnen doet dit pijn. Wie is de volgende ? Sabena Technics ? Ik mag er niet aan denken...
Bedankt actiegroepen ! Zij zijn (volgens mijn bescheiden mening) de bron van alle ergernis !

Herr Flick
25 oktober 2004, 07:05
Ik begrijp best wat je bedoelt en kan de keuze van DHL dan ook begrijpen.
Dat zij ons landje verlaten is inderdaad hun keuze.
Ik ben inderdaad reeds 16 jaar werkzaam op onze luchthaven, en telkens één van onze collega's verdwijnen doet dit pijn. Wie is de volgende ? Sabena Technics ? Ik mag er niet aan denken...
Bedankt actiegroepen ! Zij zijn (volgens mijn bescheiden mening) de bron van alle ergernis !

Inderdaad, ...

Een bende zagen, die zagen om te zagen... Een groot bedrijf dat dan zegt, onozelaars met alle ulle gelul, ok, we zullen dan wel naar ergens gaan waar we wel welkom zijn, en nog ne frank extra kunnen verdienen.

Indobelg
26 oktober 2004, 12:10
Dank zij DHL Brussel ontvang ik brieven van mijn 83 jarige moeder hier in Indonesie en kan ik brieven naar haar zenden want de Indonesische post is niet te vertrouwen en mijn moeder heeft geen email

HerrUU
26 oktober 2004, 13:25
Ik begrijp best wat je bedoelt en kan de keuze van DHL dan ook begrijpen.
Dat zij ons landje verlaten is inderdaad hun keuze.
Ik ben inderdaad reeds 16 jaar werkzaam op onze luchthaven, en telkens één van onze collega's verdwijnen doet dit pijn. Wie is de volgende ? Sabena Technics ? Ik mag er niet aan denken...
Bedankt actiegroepen ! Zij zijn (volgens mijn bescheiden mening) de bron van alle ergernis !
Peter, ikzelf sta aan de andere kant van de luchthaven (zie mijn locatie) en begrijp jullie frustratie vanwege het verlies van bedrijven als DHL en Sabena. Om dit echter eenzijdig in de schoot van enkele lokale actiegroepen te gaan gooien?

Ik vind het spijtig dat DHL vertrekt, wij hebben hier inderdaad "last" (is natuurlijk een groot woord) van de vluchten maar eigenlijk meer overdag dan 's nachts, maar of het wegvallen van die "last" het verlies van zoveel echte en potentiele banen rechtvaardigd? Neen, daar ben ik het volledig met u eens, dat rechtvaardigt het niet.

Laat alle mensen, politiekers en actievoerders die nu denken hun slag binnengehaald te hebben, maar eens goed nadenken over de potentiele gevolgen die het vertrek van DHL zal hebben. Ik herinner me nog de impact van het faillisement van SABENA op mijn werkgever (zeer negatief) en DHL is een grotere klant dus de impact zal verhoudingsgewijs ook groter zijn.

Mijn support hebben jullie in al jullie toekomstige acties.