PDA

View Full Version : Ik begon te surfen naar het nieuws van de dag ...

De schoofzak
2 oktober 2015, 09:04
En ik geraakte toch al aan het volgende:
1:
Engelse voetballers zijn zeer agressief, ook na hospitalisatie van een speler, maar de rechtbank is duidelijk:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20151001_01897002?_section=4393677&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=pm&M_BT=2158280038&adh_i=52ed9e5e9ebf5bbbddc6f4ccefb6c051&imai=cfe34a07-4869-4efd-b09c-70bf7ff192f1

Gelukkig: de rechtbank is duidelijk.

2:
‘ISIS plant nucleaire holocaust om miljoenen mensen te doden’
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151001_01896986?_section=4393677&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=pm&M_BT=2158280038&adh_i=52ed9e5e9ebf5bbbddc6f4ccefb6c051&imai=cfe34a07-4869-4efd-b09c-70bf7ff192f1

Een Duitse ex-politicus die korte tijd infiltreerde in IS.
Straf. Maar wel zorgwekkend.

3:
Sans-papiers scanderen 'Francken buiten' tijdens betoging voor Dienst Vreemdelingenzaken

Geen papieren, maar wel veel noten op hun zang.
Waren de Vlaamse vluchtelingen tijdens de wo'en ook zo veeleisend ?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150930_01896472?_section=4393677&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=pm&M_BT=2158280038&adh_i=52ed9e5e9ebf5bbbddc6f4ccefb6c051&imai=cfe34a07-4869-4efd-b09c-70bf7ff192f1

4:
'Laat ze verhongeren. Gestoord volk.' Een Vlaamse vrouw over de vluchtelingen.
TV-fragment. Echt de moeite.

Hoe hard en slecht haar woorden, hoe afgrijselijker haar verhaal, dat ze zelf meemaakte en meemaakt, wel is.

Politici zijn als renners in een kopgroep die een kwartier voorop liggen. Maar het peloton mist alles: geen eer, geen bevoorrading, geen eten of drinken, geen voorziene rustplaats na de wedstrijd. De koplopers vinden dat ze niet moeten zagen: hun ploeg gaat toch winnen !!

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151001_01896775?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Mais tout va bien, Madame la Marquise ...
Volgens Kris Peeters is de sociale zekerheid niet bedreigd en bulkt de kas van het kindergeld van het geld; waarom moesten we dan tot 67 blijven werken ?
Geef iedereen een lekstok, het receptje van geluk van de sossen. We zijn er goed mee.

.

Touch me Baby
4 oktober 2015, 10:07
Dat De Schoofzak stopt bij vier is best slim.
De vier ruiters van de Apocalypse. Uit het Nieuwsblad geknipt.
En als ie bij z'n pink beginnen tellen is, heeft hij nu z'n duim nog vrij. Sabbelen op duim. Ook een receptje.

.

Stormram
4 oktober 2015, 12:06
Muil houwe, scheefzeiker ... Gewoon uw muil houwe, want ge zit eigenlijk gewoon in hetzelfde kamp.

Maar ik snap wel dat jij hier je lever komt ontlasten omdat mensen IRL u al onnoemelijk vaak de deur hebben gewezen.

Dirk A
4 oktober 2015, 12:33
Mais tout va bien, Madame la Marquise ...
Volgens Kris Peeters is de sociale zekerheid niet bedreigd en bulkt de kas van het kindergeld van het geld; waarom moesten we dan tot 67 blijven werken ?
Geef iedereen een lekstok, het receptje van geluk van de sossen. We zijn er goed mee.

.
Ja, maar in de 250 per dag, hebben ze toch bakzeil gehaald. CD&V, vond dat te weinig. En daarstraks op de Zevende Dag spraken ze zicht toch uit om de instroom te beperken. Ze zitten in de regering, dicht bij de bezemwagen, ipv in het kop van het peloton.

Touch me Baby
4 oktober 2015, 12:48
Les sans-papiers uit punt 3 blijkt een deelverzameling die hier al sinds 2009 ageert. En ondertussen de naam kent van de bevoegde minister en de weg naar zijn kantoor. Een voorbeeld van geslaagde integratie eigenlijk. Slogans van vier lettergrepen. Ik zou bijna durven gokken dat die gasten K&K lezen.

De schoofzak
4 oktober 2015, 13:23
Oeps, op zere tenen getrapt.

Voor de dagen sedertdien heb ik nog geen top vier gemaakt.

Toch een snoepje, voor wie opgelet heeft in de Duitse les: nieuws under cover om het zo maar te zeggen:

https://www.youtube.com/watch?v=suAKLbItvDw

.

Touch me Baby
4 oktober 2015, 13:38
Maar fascinerende post. Zelden zo'n bizarre articulatie gezien. Ontspoord gedrag op een voetbalveld, nucleaire dromen van jihadisten, franke vluchtelingen in de straten van Brussel en een vrouw die haar slecht lot toewenst, of liefst nog slechter, aan wie hier hoopvol arriveert.
Dat een menselijke geest die vier volstrekt verschillende dingen in elkaar kan schroeven tot een soort apocalypse van de dag, is best wel straf.

De intuïtieve duiding die dan volgt, de disconnect, de gladde leugen, de zoethouderij.
Een discours dat al lang loopt.

Geen idee wat het finaal resultaat zou kunnen zijn, als je er in zou slagen dat schuldvandetop/schuldvansossen discours in voldoende hoofden te koppelen aan apocalyptische articulaties.
Maar vind het idee beklemmend.

Touch me Baby
4 oktober 2015, 13:49
Voor de dagen sedertdien heb ik nog geen top vier gemaakt.

Keep them coming.
Eindelijk een keer een sparring partner op K&K die geen geile trol is, geen morosoof, geen overjaarse john cleese, geen fan van houtekiet, geen berghut zarathustra, geen zich van napoleon distantiërende rookwarenlobbyïst met topjob noch paaldanseres met nostalgie. Een verademing :-)

Touch me Baby
4 oktober 2015, 14:13
https://www.youtube.com/watch?v=suAKLbItvDw

.

Je hebt duidelijk een neus voor beklemmend nieuws.

De schoofzak
4 oktober 2015, 15:11
Maar fascinerende post. Zelden zo'n bizarre articulatie gezien. Ontspoord gedrag op een voetbalveld, nucleaire dromen van jihadisten, franke vluchtelingen in de straten van Brussel en een vrouw die haar slecht lot toewenst, of liefst nog slechter, aan wie hier hoopvol arriveert.
Dat een menselijke geest die vier volstrekt verschillende dingen in elkaar kan schroeven tot een soort apocalypse van de dag, is best wel straf.

De intuïtieve duiding die dan volgt, de disconnect, de gladde leugen, de zoethouderij.
Een discours dat al lang loopt.

Geen idee wat het finaal resultaat zou kunnen zijn, als je er in zou slagen dat schuldvandetop/schuldvansossen discours in voldoende hoofden te koppelen aan apocalyptische articulaties.
Maar vind het idee beklemmend.

Ja 't is al goed zeg. Daar kan ik niet tegen op.
Toch niet zonder stimulerende middelen.

.

Touch me Baby
4 oktober 2015, 16:29
Toch niet zonder stimulerende middelen.

.

Voor 18u bestellen is morgen geleverd. ;-)