PDA

View Full Version : Heb je familie die gezocht werd door de Gestapo ?


Touch me Baby
10 oktober 2015, 15:27
Yup. Twee nonkels.

On top of that is een Antwerpenaar ooit een keer 'in naam van de Gestapo' bij mijn grootvader komen reclameren omdat mijn moeder een kattekwaad had uitgehaald op straat.

Xenophon
10 oktober 2015, 15:49
Yup. Twee nonkels.

On top of that is een Antwerpenaar ooit een keer 'in naam van de Gestapo' bij mijn grootvader komen reclameren omdat mijn moeder een kattekwaad had uitgehaald op straat.

Een kwart van mijn Poolse familie is vermoord door de Duitsers, twee kwart door de Russen.

Maar het is niet alles kommer en kwel wat de Gestapo betreft. Toen Freud in de jaren dertig de toestemming kreeg om Duitsland te verlaten, toen kwam de Gestapo langs, Freud moest een brief ondertekenen waarin hij verklaarde dat hij altijd goed behandeld was geweest door de Gestapo.

Hij ondertekende de brief en schreef erbij, 'ik kan iedereen de Gestapo van harte aanbevelen'.

kelt
10 oktober 2015, 16:55
neen,

en ik denk niet dat ze nu nog zouden zoeken.....

quercus
10 oktober 2015, 19:30
Een kwart van mijn Poolse familie is vermoord door de Duitsers, twee kwart door de Russen.

Maar het is niet alles kommer en kwel wat de Gestapo betreft. Toen Freud in de jaren dertig de toestemming kreeg om Duitsland te verlaten, toen kwam de Gestapo langs, Freud moest een brief ondertekenen waarin hij verklaarde dat hij altijd goed behandeld was geweest door de Gestapo.

Hij ondertekende de brief en schreef erbij, 'ik kan iedereen de Gestapo van harte aanbevelen'.

:rofl:

Tamam
10 oktober 2015, 21:06
ja, m'n ene kant van grootouders..

kwam nu pas ter sprake toen we het hadden over Belgische vluchtelingen anno '18 voor den Duits, met de vluchtelingenstroom vanuit Syrie en Irak. Nooit eerder werd dit ter sprake gebracht.

Thuleander
10 oktober 2015, 22:28
Jaja.
Na de oorlog waren ze hier ineens allemaal weerstanders die 'gezocht' werden de door 'de gestapo'.

Indomitable
11 oktober 2015, 01:55
2 ooms, Auschwitz en Bergen-Belsen.

maddox
11 oktober 2015, 03:13
ja, m'n ene kant van grootouders..

kwam nu pas ter sprake toen we het hadden over Belgische vluchtelingen anno '18 voor den Duits, met de vluchtelingenstroom vanuit Syrie en Irak. Nooit eerder werd dit ter sprake gebracht.

Grappig, hoeveel van die Belgische oorlogsvluchtelingen in 1914 zijn gevlucht naar Zuid Spanje?

Nederland en Frankrijk, een klein aantal naar Groot Brittaniƫ en nog minder naar de VS en/of Canada. Daar kon men ze vinden, niet in muzelmaniakistan met eisen voor vanalles en nog wat.
Het enige de Belgische vluchtelingen vroegen was een mogelijkheid de hulp die ze kregen terug te betalen.

Rahowa
11 oktober 2015, 09:57
Tja,als de belzieke regering de overgave tekent en je begint op eigen houtje zelf oorlogje te voeren dan zoek je het zelf hee.Ik had 1 grootvader die als slaaf afgevoerd is naar Duitsland om er verplicht te gaan werken op een boerderij,toen hij terugkwam was hij veel verdikt en was hij het liefst bij de Duitse boerendochter gebleven,maar dit werdt hem verboden.Mijn andere grootvader verleende hand -en spandiensten aan het verzet,een "zwarte" vriend tipte hem over de razzia's die werkonwilliggen opspoorden opdat deze dan elders zouden kunnen onderduiken.Na de oorlog weigerde hij een ereteken omdat er teveel krapuul er ook een kreeg.Hij zei altijd dat de "zwarten" fout waren maar dat je ze zeker niet zomaar mocht veroordelen.

Hypochonder
11 oktober 2015, 10:40
Ik word nog altijd gezocht door de Gestapo...

Xenophon
11 oktober 2015, 12:38
Ik word nog altijd gezocht door de Gestapo...

En we zullen u ook vinden, wees gerust.

Snerror
11 oktober 2015, 12:46
Ik ook twee nonkels.

The Paulus Experience
11 oktober 2015, 13:25
Mijn nonkels waren ook bij de Gestapo

Boduo
11 oktober 2015, 18:59
1 nonkel
Breendonk overleefd !!!

Hypochonder
11 oktober 2015, 20:11
Mijn grootooms werden gezocht door de SS en de Gestapo. Op een dag kwamen medewerkers van eerder genoemde diensten hen opzoeken met de bedoeling hen mee te nemen en hen te martelen en te ondervragen. Hun vlees werd eerst afgeknaagd door uitgehongerde varkens terwijl ze nog leefden en daarna werden ze met zout ingesmeerd zodat ze niet zouden vergeten dat ze met de verkeerde hun kloten aan het rammelen waren.