PDA

View Full Version : Kan je een RTG bouwen met de karkassen van Duitse everzwijnen ?

Touch me Baby
12 oktober 2015, 07:21
Toch zonde om die dingen van 10.000 bequerel weg te gooien ?

RTG : https://en.m.wikipedia.org/wiki/Radioisotope_thermoelectric_generator

.

The Paulus Experience
12 oktober 2015, 11:18
Een RPG waarschijnlijk wel

maddox
12 oktober 2015, 12:11
10 000 bequerel is helemaal niet zoveel.
Uw lichaam in normale omstandigheden beval al 4400 bequerel.

Maar laat ons veronderstellen dat ik een RGT wil om mijn electriciteitsverbruik in Huize Chaos op te vangen. En dan ga ik er van uit die te combineren met een Tesla home accu.

Efficientie van een Stirling motor is positief gedacht zo'n 30%. Dus moet ik zo'n 800W aan thermisch vermogen opwekken. Daarvan kan ik dan 250W electrisch maken, en een belangrijk deel van de rest gebruiken als verwarming voor wat dan ook.

800W aan vervalwarmte. Dan moet je een kleine 4 kg aan Strontiumtitanaat in een bak steken. Pakembeet 2235 TerraBequerel aan Strontium90.

Touch me Baby
12 oktober 2015, 13:12
Levenslang een everzwijn per seconde eten en mijn kadaver kan hier dan tot in der eeuwigheid een simpel scriptje runnen op mn iPad dat dagelijks vier boeken post ?

Nah, strontium, kan ik niets mee doen, de pret halveert al na 29 jaar ?

.

Touch me Baby
12 oktober 2015, 13:16
Een RPG waarschijnlijk wel

Paulus en de bostrolevers ?

maddox
12 oktober 2015, 13:38
Levenslang een everzwijn per seconde eten en mijn kadaver kan hier dan tot in der eeuwigheid een simpel scriptje runnen op mn iPad dat dagelijks vier boeken post ?

Nah, strontium, kan ik niets mee doen, de pret halveert al na 29 jaar ?

.

Het is wel gemakkelijk te vinden en 1 van de betere warmtebronnen voor een RGT.

Maar kom, voor een oplader voor een stevige smartphone, kom je toe met 10 watt. Als we dan ook in 1 keer over the top gaan, dan gebruiken we Pu238 als bron en thermokoppels ipv een stirling motor . Dan kom je toe met 200 gram Plutonium. Da's een knikkertje van 12.5mm doormeter. Alleen, dat knikkertje gaat wel gloeiend heet worden.

Als je een opslagaccu gebruikt, kan je de hoeveelheid radioactief materiaal halveren.