PDA

View Full Version : N-VA wil 'tientallen miljoenen extra inkomsten via vakbondsbijdragen'


marie daenen
27 oktober 2015, 08:03
http://trends.knack.be/economie/beleid/n-va-wil-tientallen-miljoenen-extra-inkomsten-via-vakbondsbijdragen/article-normal-620659.html

De N-VA wil paal en perk stellen aan twee fiscale privileges waarvan de vakbonden en hun leden genieten. Zo moet er een einde komen aan de fiscale aftrekbaarheid van de ledenbijdrage en moeten vakbondsleden volgens de partij voortaan belastingen betalen op het deel van de bijdrage dat de werkgever voor hen betaalt.

Hoe lang gaat het duren alvorens la Belgique francofone er een communautaire issue van gaat maken???

brother paul
27 oktober 2015, 08:52
prachtig voorstel, het lijkt zowaar uit mijn mond te komen...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=212827

Anselmo
27 oktober 2015, 10:03
En het heeft effect, tenminste aan de reacties te lezen bij HLN !

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2503413/2015/10/27/N-VA-wil-lidgeld-vakbonden-belasten.dhtml

Het pikt en de militanten, vrijgestelden, mandatarissen en tutti quanti worden blijkbaar tijdens de werkuren in de vuurlijn gestuurd om hun privilegies te vrijwaren.

Anna List
27 oktober 2015, 10:42
zijn ze nog op tijd om de regering te doen vallen zodat de federale verkiezing samen met de gemeenteraadsverkiezing kan vallen ? ;-)

Athelas
27 oktober 2015, 11:05
Ach ja, de vakbonden hebben hier zelf om gevraagd. Eens benieuwd ofdat dit er ook effectief van gaat komen. Waarschijnlijk zal dit eerder een soort dreigmiddel zijn indien ze nog vaak staken. Geloof nooit dat de CD&V, O VLD en MR dit gaan goedkeuren.

marie daenen
27 oktober 2015, 11:06
Ach ja, de vakbonden hebben hier zelf om gevraagd. Eens benieuwd ofdat dit er ook effectief van gaat komen. Waarschijnlijk zal dit eerder een soort dreigmiddel zijn indien ze nog vaak staken. Geloof nooit dat de CD&V, O VLD en MR dit gaan goedkeuren.

Kan het zijn dat ze dan in hun eigen vel (portemonnee) snijden?

Athelas
27 oktober 2015, 11:45
Kan het zijn dat ze dan in hun eigen vel (portemonnee) snijden?


Je ziet het erg makkelijk hé: PS, sp.a niet in de regering. Wie staakt er nu nog altijd? De ABVV en companen. ACV wil het hun partij niet zo moeilijk maken en gaan over op andere acties. Natuurlijk moet die vriendjespolitiek langs twee kanten komen. Bij de rechtse partijen speelt dit veel minder.

Anna List
27 oktober 2015, 11:49
cd&v tussen hamer en aambeeld ...

BWarrior
27 oktober 2015, 12:11
http://trends.knack.be/economie/beleid/n-va-wil-tientallen-miljoenen-extra-inkomsten-via-vakbondsbijdragen/article-normal-620659.html



Hoe lang gaat het duren alvorens la Belgique francofone er een communautaire issue van gaat maken???

Waarom wordt er nooit

- een voorstel gelanceerd tegen de partijsubsidies?
- een voorstel gelanceerd om partijen rechtspersoonlijkheid te geven?

BWarrior
27 oktober 2015, 12:40
Ach ja, de vakbonden hebben hier zelf om gevraagd. Eens benieuwd ofdat dit er ook effectief van gaat komen. Waarschijnlijk zal dit eerder een soort dreigmiddel zijn indien ze nog vaak staken. Geloof nooit dat de CD&V, O VLD en MR dit gaan goedkeuren.

Maar Open VLD en MR hebben reeds enkele jaren terug een voorstel ingediend om de vakbonden rechtspersoonlijkheid te geven.

Bovendien lijken drie partijen zich alvast hierover te vinden:

Open Vld spreekt van een nood aan evaluatie, N-VA van herziening en CD&V van actualisering. In ieder geval lijken de drie partijen het erover eens dat het herenakkoord van 2002 aan verandering toe is. Al vermoedt professor sociaal recht Patrick Humblet dat zij een hidden agenda kunnen hebben.

bron: DS (http://www.standaard.be/cnt/dmf20151026_01939033)

Ook de MR wil de vrijheid om naar het werk te gaan wettelijk verankeren (http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/article/detail/2501530/2015/10/24/MR-wil-vrijheid-om-naar-het-werk-te-gaan-wettelijk-verankeren.dhtml)

Anna List
27 oktober 2015, 13:08
Waarom wordt er nooit

- een voorstel gelanceerd tegen de partijsubsidies?
- een voorstel gelanceerd om partijen rechtspersoonlijkheid te geven?

dit heeft veel van de argumentatie van verstokte wiet gebruikers ... die komen ook steeds af met de schadelijkheid van alcohol.


vakbonden moeten rechtspersoonlijkheid krijgen en zichzelf financieren, politieke partijen zouden dit ook moeten.

BWarrior
27 oktober 2015, 13:15
vakbonden moeten rechtspersoonlijkheid krijgen en zichzelf financieren, politieke partijen zouden dit ook moeten.

dat zou consequent zijn.

Anna List
27 oktober 2015, 13:35
dat zou consequent zijn.

ik ben niet geschikt voor de politiek bedoel je ?

tx ;-)

Wapper
27 oktober 2015, 16:19
En het heeft effect, tenminste aan de reacties te lezen bij HLN !

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2503413/2015/10/27/N-VA-wil-lidgeld-vakbonden-belasten.dhtml

Het pikt en de militanten, vrijgestelden, mandatarissen en tutti quanti worden blijkbaar tijdens de werkuren in de vuurlijn gestuurd om hun privilegies te vrijwaren.

Er wordt idd serieus wat gal gespuwd in de commentaren.
Ze beginnen de kracht van de verandering te voelen. :lol:

Patrick M.
27 oktober 2015, 18:23
Jullie weten toch wat hier de bedoeling van is?
Eerst de vakbonden belasten op geld dat de leden betalen aan de vakbond, daarna de vakbondspremie die de leden gedeeltelijk terug krijgen van de vakbonden opnieuw belasten.
Dus 2 maal belasting heffen op hetzelfde geld.
Dit is gewoon gedaan om inkomsten voor de staat te creëren en omdat de regering wilt dat er daardoor minder leden bij de vakbonden gaan.
En om de vakbonden monddood te maken in België maar volgens mij gaat het niet lukken.
Ik blijf in ieder geval lid van de vakbond.
Waarom begint de regering eens niet met de ministers te belasten op hun volledige loon gelijk iedere werkman?
Maar dan snijd de regering in hun eigen portemonee.

Hypochonder
27 oktober 2015, 18:26
Jullie weten toch wat hier de bedoeling van is?
Eerst de vakbonden belasten op geld dat de leden betalen aan de vakbond, daarna de vakbondspremie die de leden gedeeltelijk terug krijgen van de vakbonden opnieuw belasten.
Dus 2 maal belasting heffen op hetzelfde geld.
Dit is gewoon gedaan om inkomsten voor de staat te creëren en omdat de regering wilt dat er daardoor minder leden bij de vakbonden gaan.
En om de vakbonden monddood te maken in België maar volgens mij gaat het niet lukken.
Ik blijf in ieder geval lid van de vakbond.
Waarom begint de regering eens niet met de ministers te belasten op hun volledige loon gelijk iedere werkman?
Maar dan snijd de regering in hun eigen portemonee.

Treinbestuurders die lid zijn van de vakbond zouden dubbele belasting moeten betalen.

marie daenen
27 oktober 2015, 18:28
Je ziet het erg makkelijk hé: PS, sp.a niet in de regering. Wie staakt er nu nog altijd? De ABVV en companen. ACV wil het hun partij niet zo moeilijk maken en gaan over op andere acties. Natuurlijk moet die vriendjespolitiek langs twee kanten komen. Bij de rechtse partijen speelt dit veel minder.

Ja, ja de verzuiling van onze maatschappij; de ondergang van la Belgique

marie daenen
27 oktober 2015, 18:32
Waarom wordt er nooit

- een voorstel gelanceerd tegen de partijsubsidies?
- een voorstel gelanceerd om partijen rechtspersoonlijkheid te geven?

Oh, maar die partijsubsidies worden alleen maar regelmatig aangepast en verhoogd... Zou het dank zij de NVa zijn dat ze de laatste tijd niet meer zo over verhogingen spreken???

Rechtspersoonlijkheid voor wat??? Voor het regeringswerk??? Voor de leugens die ze de Belgische burgers wijsmaken??? Voor hun illegale inmenging in het bestuur van het land??? Waarvoor eigenlijk???

Rahowa
27 oktober 2015, 20:04
Tja de dikkop die een vette BMW en tankkaart van de firma krijgt ter waarde van ettelijke duizenden euro's per jaar die mag je daarop niet belasten.De sukkel aan de lopende band die een gratis lidkaart van de vakbond krijgt blijkbaar wel.

Athelas
27 oktober 2015, 21:20
Jullie weten toch wat hier de bedoeling van is?
Eerst de vakbonden belasten op geld dat de leden betalen aan de vakbond, daarna de vakbondspremie die de leden gedeeltelijk terug krijgen van de vakbonden opnieuw belasten.
Dus 2 maal belasting heffen op hetzelfde geld.
Dit is gewoon gedaan om inkomsten voor de staat te creëren en omdat de regering wilt dat er daardoor minder leden bij de vakbonden gaan.
En om de vakbonden monddood te maken in België maar volgens mij gaat het niet lukken.
Ik blijf in ieder geval lid van de vakbond.
Waarom begint de regering eens niet met de ministers te belasten op hun volledige loon gelijk iedere werkman?
Maar dan snijd de regering in hun eigen portemonee.


Als je zaken die schadelijk zijn voor de maatschappij extra gaat belasten zoals diesel, alcohol, tabak, edm. dan mag lidgeld voor de vakbond daar zeker bij afgaande op hun schade aangebracht de voorbije maanden alleen al.

Wat je zegt klopt echter niet. Ze willen de aftrek van de belastingen van je lidgeld (zoals andere kosten gerelateerd aan je werk) teniet doen. Geen extra belasting maar een voordeel dat weg valt. Een beetje zoals de verlaging van de woonbonus of de aftrek van dienstencheques.

Ze willen ook de werkgeversbijdrage belasten net zoals alle andere voordelen. Opnieuw terecht denk ik dan.

N-Vb
27 oktober 2015, 22:10
Jullie weten toch wat hier de bedoeling van is?
Eerst de vakbonden belasten op geld dat de leden betalen aan de vakbond, daarna de vakbondspremie die de leden gedeeltelijk terug krijgen van de vakbonden opnieuw belasten.
Dus 2 maal belasting heffen op hetzelfde geld.
Dit is gewoon gedaan om inkomsten voor de staat te creëren en omdat de regering wilt dat er daardoor minder leden bij de vakbonden gaan.
En om de vakbonden monddood te maken in België maar volgens mij gaat het niet lukken.
Ik blijf in ieder geval lid van de vakbond.
Waarom begint de regering eens niet met de ministers te belasten op hun volledige loon gelijk iedere werkman?
Maar dan snijd de regering in hun eigen portemonee.


er is nog altijd onduidelijk over vanwaar die vakbondspremies komen

volgens sommigen komt het van de werkgevers,
volgens anderen van de staat zelf

of het nu van de werkgevers komt of van de staat,
de bedoeling is de kudde (soms ook de militanten genoemd) kalm te houden
en de vakbondsleiders (van de traditionele bonden) spelen dat spelletje goed mee

de vakbonden incasseren de lidgelden
als het kuddelid het jaar daarop nog lid blijft, dan krijgt die een vakbondspremie;
de bedoeling daarvan is de leden te binden
geen lidgeld betalen voor dit jaar = je trekt de vakbondspremie van vorig jaar niet = klantenbinding = gijzeling van de leden

alleen Neutr-On doet aan die volksverlakkerij niet mee
daarom is Neutr-On minstens 50 % goedkoper
de bijdrage per jaar is voor iedereen 65 euro
en geen gepruts met formulieren in te vullen voor vakbondspremies

www.neutr-on.be

Eyjafjallajökull
28 oktober 2015, 03:27
Eens zien hoeveel leden er overblijven als die vakbondsbijdrage niet langer fiscaal aftrekbaar is :lol:

Jakko
28 oktober 2015, 11:20
Tja de dikkop die een vette BMW en tankkaart van de firma krijgt ter waarde van ettelijke duizenden euro's per jaar die mag je daarop niet belasten.De sukkel aan de lopende band die een gratis lidkaart van de vakbond krijgt blijkbaar wel.

Of het lidgeld van de rotary club, lidgeld tennisclubje;....? Maar dat zijn geen jeugdverenigingen, niewaar. Bij de N-VA hebben ze ijzersterke argumenten waar geen speld is tussen te krijgen.

De schoofzak
28 oktober 2015, 12:09
Tja de dikkop die een vette BMW en tankkaart van de firma krijgt ter waarde van ettelijke duizenden euro's per jaar die mag je daarop niet belasten.De sukkel aan de lopende band die een gratis lidkaart van de vakbond krijgt blijkbaar wel.

Die wordt daar al jarenlang op belast.
Maar niet zoveel als dat hij belast zou worden, mocht men hem heel dat voordeel in centen geven.

Die beslissing, die uitzondering dus op de verplichte volle pot bijdrage aan de sociale zekerheid, is genomen met instemming van de vakboungden, tesamen met maaltijdseks, eco-seks en wat weet ik nog.

Die dikkop zoals jij hem toch noemt, moet goed opbrengen voor zijn werkgever. Anders zou hij zoveel niet krijgen ...

Het enige wat de nva zegt is:
die man is goud waard voor zijn baas, voor zijn firma, dus ook voor bijkomende jobs te creëren in zijn firma;
die man werkt blijkbaar hard en betaalt al veel belastingen via zijn gewoon loon,
ewel, die man gaat nu eens niet extra belast worden op zijn auto.
Dus wel belast, maar niet extra belast.

.

Zephyrkaos
28 oktober 2015, 12:34
betaald de Nva belastingen op hun Lidgelden?

Eyjafjallajökull
28 oktober 2015, 12:36
betaald de Nva belastingen op hun Lidgelden?

De ledenbijdrage is alvast niet fiscaal aftrekbaar :roll:

Zephyrkaos
28 oktober 2015, 12:38
De ledenbijdrage is alvast niet fiscaal aftrekbaar :roll:

was enkel n vraag he
:roll:

Klojo eerste klas
28 oktober 2015, 12:42
er is nog altijd onduidelijk over vanwaar die vakbondspremies komen

volgens sommigen komt het van de werkgevers,
volgens anderen van de staat zelf

of het nu van de werkgevers komt of van de staat,
de bedoeling is de kudde (soms ook de militanten genoemd) kalm te houden
en de vakbondsleiders (van de traditionele bonden) spelen dat spelletje goed mee

de vakbonden incasseren de lidgelden
als het kuddelid het jaar daarop nog lid blijft, dan krijgt die een vakbondspremie;
de bedoeling daarvan is de leden te binden
geen lidgeld betalen voor dit jaar = je trekt de vakbondspremie van vorig jaar niet = klantenbinding = gijzeling van de leden

alleen Neutr-On doet aan die volksverlakkerij niet mee
daarom is Neutr-On minstens 50 % goedkoper
de bijdrage per jaar is voor iedereen 65 euro
en geen gepruts met formulieren in te vullen voor vakbondspremies

www.neutr-on.be
https://www.acv-online.be/acv-online/Ik-zoek/Loon/vakbonds-of-syndicale-premie/recht-op-een-vakbondspremie.html
""""Waarborgfonds
Het gaat om geld dat door de werkgevers, meestal via een zgn. waarborgfonds, aan de bonden wordt betaald. De vakbonden kunnen dat geld slechts krijgen als ze aantonen dat ze die bedragen (op een beperkte administratiekost na) gebruiken om hun leden (uit de betreffende sector of onderneming) de korting op de ledenbijdrage toe te kennen. """""

Eyjafjallajökull
28 oktober 2015, 13:41
was enkel n vraag he
:roll:

Was ook maar een antwoord hé.
Maar blijkbaar staat de uitkomst er van je niet bijster aan...

brother paul
28 oktober 2015, 14:18
https://www.acv-online.be/acv-online/Ik-zoek/Loon/vakbonds-of-syndicale-premie/recht-op-een-vakbondspremie.html
""""Waarborgfonds
Het gaat om geld dat door de werkgevers, meestal via een zgn. waarborgfonds, aan de bonden wordt betaald. De vakbonden kunnen dat geld slechts krijgen als ze aantonen dat ze die bedragen (op een beperkte administratiekost na) gebruiken om hun leden (uit de betreffende sector of onderneming) de korting op de ledenbijdrage toe te kennen. """""

afshaffen dat zootje dat is duidelijk

brother paul
28 oktober 2015, 14:18
https://www.acv-online.be/acv-online/Ik-zoek/Loon/vakbonds-of-syndicale-premie/recht-op-een-vakbondspremie.html
""""Waarborgfonds
Het gaat om geld dat door de werkgevers, meestal via een zgn. waarborgfonds, aan de bonden wordt betaald. De vakbonden kunnen dat geld slechts krijgen als ze aantonen dat ze die bedragen (op een beperkte administratiekost na) gebruiken om hun leden (uit de betreffende sector of onderneming) de korting op de ledenbijdrage toe te kennen. """""

afshaffen dat zootje dat is duidelijk

Patrick M.
28 oktober 2015, 18:34
Ik betaal iedere maand lidgeld aan de vakbond van mijn loon dat al belast is, dan willen ze de vakbonden belastingen laten betalen op lidgeld dat de vakbonden krijgen van hun leden.
En dan wilt de regering dat de vakbondspremie die de leden op het einde van het jaar terug krijgen van hun vakbond nog eens belasten.
3Xbelasting op hetzelfde geld.

Rahowa
28 oktober 2015, 18:36
Of het lidgeld van de rotary club, lidgeld tennisclubje;....?

Dat is hobby,de vakbond hoort bij werk.

Rahowa
28 oktober 2015, 18:37
Het enige wat de nva zegt is:
die man is goud waard voor zijn baas, voor zijn firma, dus ook voor bijkomende jobs te creëren in zijn firma;
die man werkt blijkbaar hard en betaalt al veel belastingen via zijn gewoon loon,
ewel, die man gaat nu eens niet extra belast worden op zijn auto.
Dus wel belast, maar niet extra belast.

.

En diegene die aan de lopende band staat is niet belangrijk zeker?

Eyjafjallajökull
28 oktober 2015, 18:41
Ik betaal iedere maand lidgeld aan de vakbond van mijn loon dat al belast is, dan willen ze de vakbonden belastingen laten betalen op lidgeld dat de vakbonden krijgen van hun leden.
En dan wilt de regering dat de vakbondspremie die de leden op het einde van het jaar terug krijgen van hun vakbond nog eens belasten.
3Xbelasting op hetzelfde geld.

Logica is ook niet je sterkste punt hé...

N-Vb
28 oktober 2015, 19:01
Ik betaal iedere maand lidgeld aan de vakbond van mijn loon dat al belast is, dan willen ze de vakbonden belastingen laten betalen op lidgeld dat de vakbonden krijgen van hun leden.
En dan wilt de regering dat de vakbondspremie die de leden op het einde van het jaar terug krijgen van hun vakbond nog eens belasten.
3Xbelasting op hetzelfde geld.


waarom neem je geen goedkopere vakbond? 50 % goedkoper !

één die er voor ijvert dat er geen indexsprong komt, een fatsoenlijke taxshift, die hun leden niet aan het lijntje houdt, die ijvert voor de 30 urenweek, + 1 extra verlofdag, die een vermogensbelasting wil, corruptie bestrijdt, justitie eenvoudiger en eerlijker wil maken,...

www.neutr-on.be
www.n-vb.be

De schoofzak
28 oktober 2015, 19:58
En diegene die aan de lopende band staat is niet belangrijk zeker?

Wilt u mij woorden in de mond leggen die ik niet uitgesproken heb?
Weet u dat ik al voor minder gevochten heb ? En dat ze iedere keer in 't ziekenhuis lagen, de onverlaten ?

.

Jan van den Berghe
28 oktober 2015, 21:03
Ik betaal iedere maand lidgeld aan de vakbond van mijn loon dat al belast is, dan willen ze de vakbonden belastingen laten betalen op lidgeld dat de vakbonden krijgen van hun leden.
En dan wilt de regering dat de vakbondspremie die de leden op het einde van het jaar terug krijgen van hun vakbond nog eens belasten.
3Xbelasting op hetzelfde geld.

Ja, toch normaal. Of krijg ik ook speciale financiële gunsten van de overheid, omdat ik lid ben van de Fietsersbond en de Vlaamse Wielrijdersbond?

Neen.

Dus waarom zouden er gunsten moeten verbonden worden aan lidmaatschap van een vakbond?

Wapper
28 oktober 2015, 21:23
En dan wilt de regering dat de vakbondspremie die de leden op het einde van het jaar terug krijgen van hun vakbond nog eens belasten.
3Xbelasting op hetzelfde geld.

Je weet toch dat die "vakbondspremie" betaald wordt door de werkGEVER?
Hoeveel gekker moet het nog worden? U wil gesyndiceerd zijn, geen probleem, maar betaal er dan ook voor.

Jan van den Berghe
28 oktober 2015, 21:45
Je weet toch dat die "vakbondspremie" betaald wordt door de werkGEVER?
Hoeveel gekker moet het nog worden? U wil gesyndiceerd zijn, geen probleem, maar betaal er dan ook voor.

Inderdaad, iedereen draait op voor zijn eigen keuzes. Heel logisch. Alleen begrijpen de vakbonden dat blijkbaar niet.

N-Vb
28 oktober 2015, 22:32
Inderdaad, iedereen draait op voor zijn eigen keuzes. Heel logisch. Alleen begrijpen de vakbonden dat blijkbaar niet.

wij begrijpen dat toch !

daarom is er bij ons geen vakbondspremie

www.neutr-on.be

patrickve
29 oktober 2015, 06:42
Jullie weten toch wat hier de bedoeling van is?
Eerst de vakbonden belasten op geld dat de leden betalen aan de vakbond, daarna de vakbondspremie die de leden gedeeltelijk terug krijgen van de vakbonden opnieuw belasten.
Dus 2 maal belasting heffen op hetzelfde geld.


Dat is zo met alle bedrijven, he.

De klanten betalen BTW op de artikelen die ze van een bedrijf kopen. En dan moeten de werknemers van dat bedrijf die die artikelen maken, nog eens belasting betalen op hun loon.

Wapper
29 oktober 2015, 11:33
wij begrijpen dat toch !

daarom is er bij ons geen vakbondspremie

www.neutr-on.be

De volledige uitleg daarvoor is dat de werkGEVER u het geld voor die premie niet uitbetaalt omdat het een niet-erkende vakbond betreft.
Alleen de grote 3 hebben dat privilegie ontvangen, van een aberratie gesproken...

brother paul
29 oktober 2015, 11:45
Dat is zo met alle bedrijven, he.

De klanten betalen BTW op de artikelen die ze van een bedrijf kopen. En dan moeten de werknemers van dat bedrijf die die artikelen maken, nog eens belasting betalen op hun loon.

ALs je de vakbond beschouwt als een dienstverlening is dat in principe aftrekbaar, mits er 21% BTW op die dienstverlening wordt geheven.
Als je de vakbond beschouwt als een inkomstenverzekering tijdens stakingsdagen, dan is die verzekering niet onderworpen aan BTW, hoe bizar ook de meeste verzekeringen betalen geen BTW, maar moet je wel een andere fiskale regel toepassen: als de verzekeringspremie afgetrokken wordt, moeten de uitbetaalde dagen stakingsgeld aangegeven worden...

Dus ofwel splits je die premie in twee componenten. Een component dienstverlening, twv 100euro pe rjaar waarop dan 21% BTW geheven wordt en een component stakingsverzekering van 100euro BTWvrij. En je kunt dus 221euro aftrekken van uw inkomsten twv een belastingscrediet van 110euro. Maar de keerzijde is dan dat elke staking moet beschouwd worden als een indienststelling bij de vakbond, een tijdelijk tewerkstellingscontract van 100euro ver beneden het minimumloon ? Foei hoe durft de vakbond mensen laten staken, en geen vervangingsinkomen/verplaatsingsvergoeding geven ? EN als je 100euro betaalt als vakbond, moet daar bovenop 200euro sociale lasten en bedrijfsvoorheffing betaald worden. OF momentel wordt er door de vakbond een gigantische fiscale/sociale fraude gepleegd.

100.000 stakers, (kweet niet of hun cijfers nog altijd zo spectaculair hoog zouden zijn) dan mogen ze per stakingsdag 20Miljoen betalen aan de overheid voor gederfde sociale lasten en gederfde belastingsinkomsten.
3miljoen gesyndiceerden, waarvan 1miljoen ambtenaren betaald door de overheid zelf (dat zou op zichzelf al een leuken besparing zijn, dat dit belast wordt als voordeel in natura voor ambtenaren.) spreek je du svan 600miljoen inkomsten, waar 20% btw op de helft 60miljoen BTW inkomsten beteken. De ambtenaren zouden de vrije keuze moeten hebben om te syndiceren en zo de keuze moeten ehbben of ze dit voordeel in naturabelasting betalen... Zo alle ambtenaren zich weigeren te syndiceren komt daar een budget vrij van 200miljoen euro

Dus als de regering nog een sbesparingen zoekt is het werkelijke een nobrainer
-20miljoen per staken
-60miljoen BTW
-200 miljoen voordeel in natura belasten bij alle ambteneren die dan vrij kunnen kiezen om zich te syndiceren of niet. ZO ze zich niet syndicaren betalen ze die belasting niet. Of als ze zich syndiceren verdienen ze 100euro minder

N-Vb
29 oktober 2015, 22:46
De volledige uitleg daarvoor is dat de werkGEVER u het geld voor die premie niet uitbetaalt omdat het een niet-erkende vakbond betreft.
Alleen de grote 3 hebben dat privilegie ontvangen, van een aberratie gesproken...

ja dat klopt,

volgens Neutr-On houden de grote vakbonden hun leden aan het lijntje:

"als je zwijgt en ja-knikt krijg je van uw werkgever "onze" vakbondspremie"