PDA

View Full Version : Vraag,CNN spreek over de Vlaamse Taal,en de Belgische taal


duveltje382
17 november 2015, 12:49
Bestaat er een Belgische taal,of een Vlaamse taal?
Of is het duveltje 382 te dom,want ik leef 57 jaar,en heb nog nooit gehoord van deze talen,loooolllll

quercus
17 november 2015, 12:54
Bestaat er een Belgische taal,of een Vlaamse taal?
Of is het duveltje 382 te dom,want ik leef 57 jaar,en heb nog nooit gehoord van deze talen,loooolllll

Ho maar! Duveltje, nu kom je op een glibberig pad. Want je zult de particularisten en de Belgicisten op dit forum in de gordijnen jagen. Er is nog steeds een aantal inboorlingen die verteringsproblemen hebben met het feit dat onze formele (en wettelijk vastgelegde) taal het Nederlands is.

De schoofzak
17 november 2015, 15:36
Bestaat er een Belgische taal,of een Vlaamse taal?
Of is het duveltje 382 te dom,want ik leef 57 jaar,en heb nog nooit gehoord van deze talen,loooolllll

Dan heb je nog niet veel met buitenlanders gesproken.

Verbreed je wereld eens.

Er zijn meer Amerikanen die denken dat b. in Brussels ligt, dan dat Brussels in b. zou liggen.

.

Libro
17 november 2015, 21:50
Dan heb je nog niet veel met buitenlanders gesproken.

Verbreed je wereld eens.

Er zijn meer Amerikanen die denken dat b. in Brussels ligt, dan dat Brussels in b. zou liggen.

.

Je moet het geeneens zo ver zoeken: sommigen hier denken dat België de hoofdstad van Antwerpen is (en dat Vlaanderen de parking van 't Stadt is).

duveltje382
18 november 2015, 15:32
Je moet het geeneens zo ver zoeken: sommigen hier denken dat België de hoofdstad van Antwerpen is (en dat Vlaanderen de parking van 't Stadt is).
De parking van Antwerpen is Amerika :oops: