PDA

View Full Version : België moet terug één worden


Royalist
9 maart 2003, 02:12
België is hopeloos verdeeld. Daarom eis ik:

-een unitair België
-het afschaffen van gewesten en gemeenschappen
-verplichte tweetaligheid vanaf de geboorte
-verplichte kennis van de Brabançonne
-TV programma's die de bevolking weer Belgischgezind maken
-Verbod op communautaire partijen
-Majesteitsschennis streng straffen

De fascisten van de NV-A en het Vlaams Blok moeten gestopt worden. Ik zou zelfs overwegen om hen te verbieden, omdat ze onze welvaart bedreigen en de vrede tussen Nederlandstaligen en Franstaligen.

We zijn een volk, en dat volk wil nog altijd België.

Vive le roi!!!!

zorroaster
9 maart 2003, 02:30
En d�*t noemt ons dan nog fascisten? :lol: :lol:

Royalist
9 maart 2003, 02:38
Wie heeft er gecollaboreerd in de oorlog? Niet de Belgen, wel de zogezegde Vlamingen! Ah!!! Daar had je nog niet aan gedacht zeker?

Nitroke
9 maart 2003, 02:45
Wie heeft er gecollaboreerd in de oorlog? Niet de Belgen, wel de zogezegde Vlamingen! Ah!!! Daar had je nog niet aan gedacht zeker?

De walen hebben ook mee gecollaboreerd hoor. Maar dat is iets wat jullie royalistjes nogal is durven vergeten.

En als ik je "eisen" van daarboven lees... Indoctrinatie ooit van gehoord??

groeten,
Johan

zorroaster
9 maart 2003, 02:45
Wie heeft er gecollaboreerd in de oorlog? Niet de Belgen, wel de zogezegde Vlamingen! Ah!!! Daar had je nog niet aan gedacht zeker?

Tsja, wie is er voor hersenspoeling in het onderwijs, hersenspoeling via de media, afschaffing van de vrijheid van meningsuiting...?
Wij niet hoor, maar een zekere Royalist draagt die ideeën blijkbaar nogal virulent uit momenteel! :lol:

Royalist
9 maart 2003, 02:48
Hersenspoeling? Onzin, pure FEITEN!!!!! Ja, lees dit nog maar eens opnieuw: FEITEN!!!!!!

Geschiedschrijving is een wetenschap, en de geschiedenis is zoals ze gebeurt is. Dat de winnaars ze zouden schrijven is onzin, want ze is overal ter wereld hetzelfde.

En de Vlamingen hebben bijna exclusief gecollaboreerd en zwart gedaan. De Walen die dat deden, waren de uitzonderingen.

Zeno!
9 maart 2003, 10:01
Royalist, ooit naar school geweest??? :lol:

Wat voor ONZIN kom jij hier vertellen! Alsof alle Vlamingen in de oorlog gecollaboreerd hebben. Belachelijk!

En trouwens, dat is het verleden, wij kijken naar de toekomst! Blijkbaar moeten jullie steeds weer naar het verleden grijpen om de Vlaamse zaak zwart te maken, omdat jullie dat met hedendaagse argumenten NIET KUNNEN. Je toont hiermee dus enkel je eigen zwakte aan. 8)

En je zou beter het woord 'fascisme' eens opzoeken in de Van Dale (of Le Petit Robert, zo je wil) dan zal je wel zien hoe belachelijk je je hier maakt door ons als "fascisten" te bestempelen.

Kijk, beste vriend, staatshervorming na staatshervorming gaan er bevoegdheden van Belgie naar de deelstaten VL en WL. Daarbovenop gaan er dan weer bevoegdheden van Belgie naar de EU (zoals monetair beleid en binnenkort defensie en buitenlands beleid)... Wat gaat er dan nog overblijven voor Belgie?? Niks! Belgie heeft geen nut meer en zal VERDAMPEN.

Dimitri
9 maart 2003, 11:18
België is hopeloos verdeeld. Daarom eis ik:

-een unitair België
-het afschaffen van gewesten en gemeenschappen
-verplichte tweetaligheid vanaf de geboorte
-verplichte kennis van de Brabançonne
-TV programma's die de bevolking weer Belgischgezind maken
-Verbod op communautaire partijen
-Majesteitsschennis streng straffen

De fascisten van de NV-A en het Vlaams Blok moeten gestopt worden. Ik zou zelfs overwegen om hen te verbieden, omdat ze onze welvaart bedreigen en de vrede tussen Nederlandstaligen en Franstaligen.

We zijn een volk, en dat volk wil :?: nog altijd België.

Vive le roi!!!!

Zonder dwang lukt het blijkbaar niet ervoor te zorgen dat de bevolking "wil" wat jij wilt? :roll:

zorroaster
9 maart 2003, 13:09
Hersenspoeling? Onzin, pure FEITEN!!!!! Ja, lees dit nog maar eens opnieuw: FEITEN!!!!!!

Geschiedschrijving is een wetenschap, en de geschiedenis is zoals ze gebeurt is. Dat de winnaars ze zouden schrijven is onzin, want ze is overal ter wereld hetzelfde.

En de Vlamingen hebben bijna exclusief gecollaboreerd en zwart gedaan. De Walen die dat deden, waren de uitzonderingen.

Het Waals legioen, Rex, Léon Degrelle, Hendrik de Man...
Uiteraard niet bekend in uw schreeuwerig mierenbreintje neem ik aan, maar het waren allemaal exploten van de belgicistische en Waalse beweging die hevig gecollaboreerd hebben, tot het militaire vlak toe. De verhouding Vlaams legioen/Waals legioen was grosso modo 60/40, er is dus geen sprake van Vlaams overwicht op de collaboratie.

Zeg, als Royalist zijnde, moet je toch ook een zekere Leopold III kennen, niet? D�*t was nog eens een collaborateur: Ging persoonlijk met Hitler onderhandelen om een soort Vichy-regering in een stukje België te mogen beginnen, schreef autoritaire nieuwe grondwetten voor na de oorlog (als de Duitsers dus gewonnen zouden hebben) en maakte geen geheim van zijn dédain voor de parlementaire democratie en zijn interesse voor de Nieuwe Orde.
Daarover hoor ik je echter niet schreeuwen als je het hebt over zwartzakken, neo-nazi's en collaborateurs. Maar ja, grenzeloze hypochrisie is dan ook eigen aan het belgicistische beestje.

MicaBoss
9 maart 2003, 13:14
België is hopeloos verdeeld. Daarom eis ik:

-een unitair België
-het afschaffen van gewesten en gemeenschappen
-verplichte tweetaligheid vanaf de geboorte
-verplichte kennis van de Brabançonne
-TV programma's die de bevolking weer Belgischgezind maken
-Verbod op communautaire partijen
-Majesteitsschennis streng straffen

De fascisten van de NV-A en het Vlaams Blok moeten gestopt worden. Ik zou zelfs overwegen om hen te verbieden, omdat ze onze welvaart bedreigen en de vrede tussen Nederlandstaligen en Franstaligen.

We zijn een volk, en dat volk wil nog altijd België.

Vive le roi!!!!

Bent u nu echt zo dom of is dit voor te lachen ??? Wordt toch eens wakker zeg.......... :roll:

Royalist
9 maart 2003, 13:37
Jullie nemen natuurlijk alle Vlamingen de Nederlandstaligen in België.

Het is een FEIT dat wie zich Vlaming voelde in de oorlog collaboreerde. Niet alle "Vlamingen" collaboreerden. Ik gebruik haakjes, want in feite voelden die zich Belg.

Nu jullie terug!

Royalist
9 maart 2003, 13:38
België is hopeloos verdeeld. Daarom eis ik:

-een unitair België
-het afschaffen van gewesten en gemeenschappen
-verplichte tweetaligheid vanaf de geboorte
-verplichte kennis van de Brabançonne
-TV programma's die de bevolking weer Belgischgezind maken
-Verbod op communautaire partijen
-Majesteitsschennis streng straffen

De fascisten van de NV-A en het Vlaams Blok moeten gestopt worden. Ik zou zelfs overwegen om hen te verbieden, omdat ze onze welvaart bedreigen en de vrede tussen Nederlandstaligen en Franstaligen.

We zijn een volk, en dat volk wil nog altijd België.

Vive le roi!!!!

Bent u nu echt zo dom of is dit voor te lachen ??? Wordt toch eens wakker zeg.......... :roll:

Schijnheiligaard!!! Zo fier onze driekleur laten wapperen, en dan zo meeheulen met de Vlaamse fascisten? U bent het niet waard Belg te zijn

Supe®Staaf
9 maart 2003, 13:43
Schijnheiligaard!!! Zo fier onze driekleur laten wapperen, en dan zo meeheulen met de Vlaamse fascisten? U bent het niet waard Belg te zijn
Uw manier van doen is gewoon een smet op de Belgische zaak.
Ik verdenk er u dan ook van een ANTI-belgicistische provocateur te zijn.
Niet elke flamingant is een fascist.
Lees hier eens een paar artikels en je zal merken dat er heel redelijke mensen in hun rangen een plaatsje vonden.

Van uw wijze van propagande distancieer ik me, ook als Belgicist en monarchist, volkomen.
:evil:

John Stufflebeam
9 maart 2003, 14:08
Wie heeft er gecollaboreerd in de oorlog? Niet de Belgen, wel de zogezegde Vlamingen! Ah!!! Daar had je nog niet aan gedacht zeker?

Je vergeet gemakshalve dat Leopold II ook gecollaboreerd heeft.

Royalist
9 maart 2003, 15:46
Met wie zou Leopold II gecollaboreerd hebben? België is onder zijn bewind niet in een oorlog geweest, laat staan bezet.

Domme Vlamingen

Royalist
9 maart 2003, 16:08
Schijnheiligaard!!! Zo fier onze driekleur laten wapperen, en dan zo meeheulen met de Vlaamse fascisten? U bent het niet waard Belg te zijn
Uw manier van doen is gewoon een smet op de Belgische zaak.
Ik verdenk er u dan ook van een ANTI-belgicistische provocateur te zijn.
Niet elke flamingant is een fascist.
Lees hier eens een paar artikels en je zal merken dat er heel redelijke mensen in hun rangen een plaatsje vonden.

Van uw wijze van propagande distancieer ik me, ook als Belgicist en monarchist, volkomen.
:evil:

Ik ben gewoon eerlijk in mijn gedachten. De BUB denkt hetzelfde als ik, alleen krimpen ze ineen bij het eerste weerwerk van de Vlamingen en slikken ze hun woorden in. Ik blijf bij wat ik zeg, en ik weet dat ik gelijk heb. Want 90% van de Belgen denkt er zo over.

Elke Vlaamsnationalist heeft ergens wel inspiratie uit het fascisme en nazisme, zelfs de linksen onder hen. Allemaal hebben ze wel ergens een foto van Hitler, Mussolini, Van Severen,... staan, een mp3 van het Horst Wessellied, hebben ze Mein Kampf gelezen (uiteraard uit educationele redenen :roll: ) of vonden ze het toch wel tof dat er aparte collaboratielegers waren in de Tweede Wereldoorlog.

De enige valsaard zijn zij die zogezegd Belgisch zijn, maar dan het federalisme of confederalisme toejuichen, dat ons juist verdeeld. Ben jij zo iemand?

John Stufflebeam
9 maart 2003, 16:09
Met wie zou Leopold II gecollaboreerd hebben? België is onder zijn bewind niet in een oorlog geweest, laat staan bezet.

Domme Vlamingen

Inderdaad, een Leopold te weinig, het gaat uiteraard om de bekende collaborateur Leopold III

Royalist
9 maart 2003, 16:13
Allemaal laster. Daar zijn geen bewijzen voor, en die fabel leeft enkel in Vlaamse middens. Dat zegt toch genoeg?

John Stufflebeam
9 maart 2003, 16:18
Allemaal laster. Daar zijn geen bewijzen voor, en die fabel leeft enkel in Vlaamse middens. Dat zegt toch genoeg?

Hihi, het protest tegen Leopold III kwam vooral uit Franstalige hoek, dat zegt toch genoeg!

(Even had ik de indruk dat je Belgicist was, maar je legt het er te dik op, ik denk dus dat Superstaaf gelijk heeft)

Zeno!
9 maart 2003, 17:00
Elke Vlaamsnationalist heeft ergens wel inspiratie uit het fascisme en nazisme, zelfs de linksen onder hen. Allemaal hebben ze wel ergens een foto van Hitler, Mussolini, Van Severen,... staan, een mp3 van het Horst Wessellied, hebben ze Mein Kampf gelezen...

Beseft u wel wat u zegt????? Meent u dat allemaal???

Eigenlijk is het er zó over dat hij het niet waard is om hierop te reageren.

zorroaster
9 maart 2003, 17:02
Allemaal laster. Daar zijn geen bewijzen voor, en die fabel leeft enkel in Vlaamse middens. Dat zegt toch genoeg?

Het k�*n niet dat er iemand zo onwetend is, dit moet toch een karikatuur zijn? Ik vraag me in elk geval af aan wie die zelfvoldane voorgevel vandaan komt.

Ter informatie: Bij de volksstemming over het al of wel niet aanblijven van Leopold III vanwege zijn onfrisse rol in WOII, koos Vlaanderen vòòr het behoud van Leopold III en Wallonië stemde tegen.
Wallonië legde (zoals gewoonlijk) zijn wil op, dus abdiceerde Leopold III.

Zoiets is toch algemene kennis, dat leer je in het secundair onderwijs!? Wie dwaasheden verkondigt als zou het verzet tegen Leopold III (alleen) in Vlaamse middens geleefd hebben, maakt zich wel onsterfelijk belachelijk.

Celebfin
9 maart 2003, 20:58
Schijnheiligaard!!! Zo fier onze driekleur laten wapperen, en dan zo meeheulen met de Vlaamse fascisten? U bent het niet waard Belg te zijn
Uw manier van doen is gewoon een smet op de Belgische zaak.
Ik verdenk er u dan ook van een ANTI-belgicistische provocateur te zijn.
Niet elke flamingant is een fascist.
Lees hier eens een paar artikels en je zal merken dat er heel redelijke mensen in hun rangen een plaatsje vonden.

Van uw wijze van propagande distancieer ik me, ook als Belgicist en monarchist, volkomen.
:evil:

Ik ben gewoon eerlijk in mijn gedachten. De BUB denkt hetzelfde als ik, alleen krimpen ze ineen bij het eerste weerwerk van de Vlamingen en slikken ze hun woorden in. Ik blijf bij wat ik zeg, en ik weet dat ik gelijk heb. Want 90% van de Belgen denkt er zo over.

Elke Vlaamsnationalist heeft ergens wel inspiratie uit het fascisme en nazisme, zelfs de linksen onder hen. Allemaal hebben ze wel ergens een foto van Hitler, Mussolini, Van Severen,... staan, een mp3 van het Horst Wessellied, hebben ze Mein Kampf gelezen (uiteraard uit educationele redenen :roll: ) of vonden ze het toch wel tof dat er aparte collaboratielegers waren in de Tweede Wereldoorlog.

De enige valsaard zijn zij die zogezegd Belgisch zijn, maar dan het federalisme of confederalisme toejuichen, dat ons juist verdeeld. Ben jij zo iemand?

Ik hoop dat men deze zielige fascist boycot. Hij scheldt iedereen die anders denkt maar uit. Ikhoop dat de BUB zich distansieert van deze persoon, of ik stuur mijn lidkaart terug.

Zeno!
9 maart 2003, 23:02
Schijnheiligaard!!! Zo fier onze driekleur laten wapperen, en dan zo meeheulen met de Vlaamse fascisten? U bent het niet waard Belg te zijn
Uw manier van doen is gewoon een smet op de Belgische zaak.
Ik verdenk er u dan ook van een ANTI-belgicistische provocateur te zijn.
Niet elke flamingant is een fascist.
Lees hier eens een paar artikels en je zal merken dat er heel redelijke mensen in hun rangen een plaatsje vonden.

Van uw wijze van propagande distancieer ik me, ook als Belgicist en monarchist, volkomen.
:evil:

Ik ben gewoon eerlijk in mijn gedachten. De BUB denkt hetzelfde als ik, alleen krimpen ze ineen bij het eerste weerwerk van de Vlamingen en slikken ze hun woorden in. Ik blijf bij wat ik zeg, en ik weet dat ik gelijk heb. Want 90% van de Belgen denkt er zo over.

Elke Vlaamsnationalist heeft ergens wel inspiratie uit het fascisme en nazisme, zelfs de linksen onder hen. Allemaal hebben ze wel ergens een foto van Hitler, Mussolini, Van Severen,... staan, een mp3 van het Horst Wessellied, hebben ze Mein Kampf gelezen (uiteraard uit educationele redenen :roll: ) of vonden ze het toch wel tof dat er aparte collaboratielegers waren in de Tweede Wereldoorlog.

De enige valsaard zijn zij die zogezegd Belgisch zijn, maar dan het federalisme of confederalisme toejuichen, dat ons juist verdeeld. Ben jij zo iemand?

Ik hoop dat men deze zielige fascist boycot. Hij scheldt iedereen die anders denkt maar uit. Ikhoop dat de BUB zich distansieert van deze persoon, of ik stuur mijn lidkaart terug.

Beste Cebebfin, ik denk dat je best je lidkaart al terugstuurt. Alhoewel ze het nooit zullen toegeven, toch zijn dat de diepere ideeën en standpunten van de BUB!
"Royalist" durft gewoon zeggen wat de rest van de BUB'ers dènken. Aan u de keuze of je lid wil zijn van zo'n club van haat...

Supe®Staaf
10 maart 2003, 11:47
Ik ben gewoon eerlijk in mijn gedachten. De BUB denkt hetzelfde als ik, alleen krimpen ze ineen bij het eerste weerwerk van de Vlamingen en slikken ze hun woorden in. Ik blijf bij wat ik zeg, en ik weet dat ik gelijk heb. Want 90% van de Belgen denkt er zo over.
Wat betreft het voortbestaan van België en zijn monarchie, mag je inderdaad stellen dat een grote meerderheid in België dit wenst of er desnoods onverschillig voor is.
Je loze beschuldiging van fascisme naar alle flaminganten is gewoon ridicuul.

Elke Vlaamsnationalist heeft ergens wel inspiratie uit het fascisme en nazisme, zelfs de linksen onder hen. Allemaal hebben ze wel ergens een foto van Hitler, Mussolini, Van Severen,... staan, een mp3 van het Horst Wessellied, hebben ze Mein Kampf gelezen (uiteraard uit educationele redenen :roll: ) of vonden ze het toch wel tof dat er aparte collaboratielegers waren in de Tweede Wereldoorlog.
Provoceren is een fijne kunst.
Jij beheerst ze allerminst.
Je zondigt b.v. tegen een belangrijke techniek: leg het er in het begin niet te vingerdik op.................

De enige valsaard zijn zij die zogezegd Belgisch zijn, maar dan het federalisme of confederalisme toejuichen, dat ons juist verdeeld. Ben jij zo iemand?
Neen hoor.
Dergelijke comedianten moet je bij CD&V én VLD zoeken.
Ik pleit voor een unitair België mét een doorzichtig bestuur én met het bindend referendum op volksinitiatief zonder opkomstplicht als correctief middel van onderop.

Een echte mooie utopie want:
België drijft uiteen
De particraten willen steeds hun macht consolideren
:cry: :? 8O

Bruno*
10 maart 2003, 12:43
Een echte mooie utopie want:

België drijft uiteen
De particraten willen steeds hun macht consolideren

Superstaaf, nog een reden: De Belgischgezinden gaan nogal snel tot défaitisme over :roll:

Celebfin
10 maart 2003, 17:23
Denkt de BUB als royalist of niet? Ik hoop voor hen niet, want ik denk dat ze toch een democratische partij zijn. Moeten velen(royalist, vlaanderen72) hier toch altijd zo extreem zijn. Leve de gematigden!!

Supe®Staaf
10 maart 2003, 17:28
Superstaaf, nog een reden: De Belgischgezinden gaan nogal snel tot défaitisme over :roll:
Vaak is défaitisme een vorm van realisme. :?

Patriot!
10 maart 2003, 20:12
Zeno uw laster en eerroof gaan wel erg ver :x
Ik zeg toch ook niet dat u hetzelfde denkt als Vlaanderen72, en consoorten :x

Wij distantiëren ons dan ook volledig van Royalist en zijn fascistische praat. Dit kan niet door de beugel. Volgens mij is hij zelfs een vals profiel van een of andere Vlaams-nationalist. Zeno?

zorroaster
10 maart 2003, 20:22
Mocht het zo zijn, ik pleit in elk geval onschuldig! :wink:

Patriot!
10 maart 2003, 20:25
Dit kan toch niet meer he, beste zorroaster, zo'n onnozele standpunten.
Zelfs echte Belgo-fascisten, type FN, zouden ze wat beter verpakken.

Hans1
10 maart 2003, 23:16
Royalist overdrijft in zijn woorden, maar misschien bedoelt hij het niet slecht.

Als je ziet welke vijandige praat de flaminganten de hele tijd verkopen, dan zou je van minder boos worden.

Maar zelfs boos word ik niet meer. Vroeg of laat zal de overwinning toch aan de Belgen zijn! :wink:

alpina
10 maart 2003, 23:21
Royalist overdrijft in zijn woorden, maar misschien bedoelt hij het niet slecht.

Als je ziet welke vijandige praat de flaminganten de hele tijd verkopen, dan zou je van minder boos worden.

Maar zelfs boos word ik niet meer. Vroeg of laat zal de overwinning toch aan de Belgen zijn! :wink:




Vijandige praat??

Verduidelijk even, alstublieft?

Zeno!
10 maart 2003, 23:21
Royalist overdrijft in zijn woorden, maar misschien bedoelt hij het niet slecht.

Als je ziet welke vijandige praat de flaminganten de hele tijd verkopen, dan zou je van minder boos worden.

Maar zelfs boos word ik niet meer. Vroeg of laat zal de overwinning toch aan de Belgen zijn! :wink:




Blij te zien dat je Royalist steunt. 8O

PS: Welkom bij Politics.be, Hans! (Toch iets beter dan het voorhistorische RDV, niet?)

el flamon
13 maart 2003, 23:08
België is hopeloos verdeeld. Daarom eis ik:

-een unitair België

Als Vlamingen en Walen zich nu eens als gelijken beschouwden, waren we al verder. :roll:

-het afschaffen van gewesten en gemeenschappen

Ik ben voor decentralisatie van het bestuur, niet het omgekeerde.

-verplichte tweetaligheid vanaf de geboorte

LOL, ga je ouders die niet tweetalig zijn dan in de bak smijten?

-verplichte kennis van de Brabançonne

snurk

-TV programma's die de bevolking weer Belgischgezind maken

Wil je het vrije denken ondermijnen?

-Verbod op communautaire partijen

Hoe lang zeggen de Vlaams-nationalisten dat nu al?

-Majesteitsschennis streng straffen

En dan altijd zeggen dat iedereen gelijk voor de wet is...

De fascisten van de NV-A en het Vlaams Blok moeten gestopt worden. Ik zou zelfs overwegen om hen te verbieden, omdat ze onze welvaart bedreigen en de vrede tussen Nederlandstaligen en Franstaligen.

Dweil wel je zever even van de grond op als je weggaat.

We zijn een volk, en dat volk wil nog altijd België.

Vlamingen en Walen die onder elkaar leven, denken daar anders over.

Vive le roi!!!!

Leve de democratie!!!!

Luddo
14 maart 2003, 00:24
Voor de liefhebbers:

Persbericht n.a.v. het debat Burgerzin & solidariteit: welke natie?

"Bert Anciaux beweerde ooit dat zo goed als niemand wakker ligt van de communautaire problemen. In Rijkevorsel, ver verwijderd van alle communautaire en vele andere samenlevingsproblemen, stellen wij nochtans vast dat het Vlaams bewustzijn van de mensen zich steeds meer vertaalt in effectief politiek engagement. Aan de toog in het café, op het werk of thuis: over solidariteit tussen mensen wordt vaak een boompje opgezet. Wat moet je doen en soms ook laten om solidair te zijn met je naasten? En kan je zelf beslissen met wie je in de eerste plaats solidair wil zijn? Voor Vlamingen is dat een belangrijke kwestie: zij storten elk jaar een slordige 11,2 miljard Euro in de Waalse bodemloze putten. Toch zijn er mensen die deze solidariteit in één richting verdedigen. De partij BUB bijvoorbeeld, die tevens pleit voor een terugkeer naar het unitaire België, terwijl het Vlaams Blok voorstander is voor het afschaffen van deze transfers en naar een doorzichtige solidariteit wil. Ook zijn zij voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen, als lidstaat van Europa. Om die tegenstelling uit te klaren besloot de Vlaamse Volksbeweging Rijkevorsel een debat te wijden aan deze twee uitgesproken visies op solidariteit.

Daarom: Vrijdag 28 maart 'Burgerzin en solidariteit: welke natie?'

Is solidariteit 'iets' dat enkel maar boven culturen kan worden gedefinieerd (een Verlichte idee...) of is solidariteit cultuurgebonden en kan solidariteit dus ook een cultuurgebonden invulling krijgen? Een debat over België of Vlaanderen.

Met als deelnemers Hans Van De Cauter en dr. Geert Van Cleemput.
In zaal "den bakker" ( www.denbakker.be) bochtenstraat 2 , 2310 Rijkevorsel. Vrijdag 28 maart, Om 20 u. Als moderator treedt Ward Kennes op.



Wie is wie?

Hans Van De Cauter is voorzitter van de Belgische unie/union Belge, die pleit voor een terugkeer naar het unitaire België met behoud van de taalwetten, de drie gemeenschappen en een decentralisatie op basis van de 9 provincies (wat het herstel van de provincie Brabant inhoudt). De gewesten moeten zo snel mogelijk worden afgeschaft want hun economische en ecologische bevoegdheden hebben niet te zien met het taalverschil(overgenomen van hun webstek)

Dr. Geert Van Cleemput is Licentiaat in de Klassieke Filologie, M.A. in Wijsbegeerte, M.A. en Ph.D. in antieke wijsbegeerte, Kandidaat Rechten, doceerde aan buitenlandse universiteiten over deze materies, winnaar van verschillende beurzen en prijzen, en is nu Coördinator van de studiedienst van het Vlaams Blok. Het Vlaams Blok pleit voor een onafhankelijk Vlaanderen als lidstaat van Europa.




Wij hopen u te mogen verwelkomen op dit, toch wel spectaculaire, debat tussen twee uitgesproken visies op solidariteit.

Stof voor discussie verzekerd! Tot dan!

info: http://rijkevorsel.vvb.org

Royalist
15 maart 2003, 00:12
Je loze beschuldiging van fascisme naar alle flaminganten is gewoon ridicuul.


Dit is nochtans een officieel standpunt van de BUB en jongeren. Staat overigens nog altijd op die laatste website.

Maar na de uitzending met Hans Van de Cauter van Zwart of Wit op Liberty TV, trok die meteen die woorden in en ontkende zwart op wit dat dit de ideeën van de BUB zijn. Ondanks dat het nog altijd op de site staat van de jongeren. Samen met een logo dat hard doet denken aan de bokshandschoentjes van het Vlaams Blok, niet verwonderlijk gezien o.a. Nello nog in het Vlaams Blok hebben gezeten.

De BUB heeft goede ideeën, maar zijn totaal onbetrouwbaar als het over ernstige Belgische politiek gaat.


Provoceren is een fijne kunst.
Jij beheerst ze allerminst.
Je zondigt b.v. tegen een belangrijke techniek: leg het er in het begin niet te vingerdik op.................

Is dit misschien een of ander politiek trukje? Dat leg je er dan vingerdik op (sic).


Ik pleit voor een unitair België mét een doorzichtig bestuur én met het bindend referendum op volksinitiatief zonder opkomstplicht als correctief middel van onderop.


Vervang België door Vlaanderen, en je krijgt Alexandra Colen aan het woord. Dat zegt genoeg.

Napoleon
15 maart 2003, 00:42
België is hopeloos verdeeld. Daarom eis ik:

-een unitair België
-het afschaffen van gewesten en gemeenschappen
-verplichte tweetaligheid vanaf de geboorte
-verplichte kennis van de Brabançonne
-TV programma's die de bevolking weer Belgischgezind maken
-Verbod op communautaire partijen
-Majesteitsschennis streng straffen

De fascisten van de NV-A en het Vlaams Blok moeten gestopt worden. Ik zou zelfs overwegen om hen te verbieden, omdat ze onze welvaart bedreigen en de vrede tussen Nederlandstaligen en Franstaligen.

We zijn een volk, en dat volk wil nog altijd België.

Vive le roi!!!!

A) België heeft geen bestaansreden
B) Gij hebt niks te eisen
C) DE BELGICISTEN HEBBEN OOK GECOLLABOREERT ...
D) Hans1 ....vijandige praat ? kijk eens goed in uw stinkpotje .

Royalist
15 maart 2003, 14:58
A) Vlaanderen heeft geen bestaansrecht, BELGIE BESTAAT!!!!!!!!!!!
B) Oh jawel!!!!!!!
C) U maakt van de uitzondering de regel. Of gaat u Degrelle een trouwe patriot noemen?
D) Och, sla maar eens een willekeurige folder open van NV-A en Vlaams Blok en dan gaan de beerputten wel open.

Supe®Staaf
15 maart 2003, 15:05
Dit is nochtans een officieel standpunt van de BUB en jongeren. Staat overigens nog altijd op die laatste website.
Jammer voor BUB dan.

De BUB heeft goede ideeën, maar zijn totaal onbetrouwbaar als het over ernstige Belgische politiek gaat.
Ze hebben inderdaad een paar goede ideetjes, maar de uitwerking (o.a. hun 'historisch' discours en hun bestuurlijke ideetjes) rammelt hier en daar fameus........



Ik pleit voor een unitair België mét een doorzichtig bestuur én met het bindend referendum op volksinitiatief zonder opkomstplicht als correctief middel van onderop.


Vervang België door Vlaanderen, en je krijgt Alexandra Colen aan het woord. Dat zegt genoeg.[/quote]
Een unitair Vlaanderen hoorde ik dat mens anders nog nooit uitschruwelen. :lol:
Ook over het referendum hoorde ik haar nooit een standpunt bekendmaken.
Zij is toch dat VB-mens dat haar latente homosexuele neigingen aan banden tracht te leggen door ze met politieke bezigheden te sublimeren? Of heb ik het verkeerd voor?

Royalist
15 maart 2003, 15:09
Dan kent u niet veel van politiek, in het bijzonder Alexandra Colen.

Jan van den Berghe
15 maart 2003, 15:29
A) Vlaanderen heeft geen bestaansrecht, BELGIE.

Enkele jaren geleden bestond Tsjechië en Slovakije ook nog niet. En volgens de partij van Havel had een onafhankelijk Slovakije ook geen bestaansrecht. En kijk eens zoveel jaar later. Inderdaad, de twee staten bestaan. Volkrechtelijk staat er een onafhankelijk Vlaanderen niets in de weg.

Royalist
15 maart 2003, 15:43
Het is duidelijk dat er op de website van het Vlaams Blok weer een nieuw dossier is bijgekomen, in dit geval over de scheiding van Czechoslowakije :roll:

Jan van den Berghe
15 maart 2003, 15:48
Het is duidelijk dat er op de website van het Vlaams Blok weer een nieuw dossier is bijgekomen, in dit geval over de scheiding van Czechoslowakije :roll:

Dat weten we al lang. Vanzelfsprekende zaken moet u niet nogmaals herhalen. Mij lijkt het beter dat u eens gaat lezen wat er staat.

Bruno*
16 maart 2003, 02:20
Je loze beschuldiging van fascisme naar alle flaminganten is gewoon ridicuul.



Dit is nochtans een officieel standpunt van de BUB en jongeren. Staat overigens nog altijd op die laatste website.

Maar na de uitzending met Hans Van de Cauter van Zwart of Wit op Liberty TV, trok die meteen die woorden in en ontkende zwart op wit dat dit de ideeën van de BUB zijn. Ondanks dat het nog altijd op de site staat van de jongeren. Samen met een logo dat hard doet denken aan de bokshandschoentjes van het Vlaams Blok, niet verwonderlijk gezien o.a. Nello nog in het Vlaams Blok hebben gezeten.

De BUB heeft goede ideeën, maar zijn totaal onbetrouwbaar als het over ernstige Belgische politiek gaat.


Nonsens, lees na op http://bubj.be.tf/ er staat racistische EN neo-fascistische EN regionalistische organisaties eisen de opsplitsing van Belgie. Er staat niet 'neo-fascistische regionalisten' als één groep :evil:

zorroaster
16 maart 2003, 11:46
A) Vlaanderen heeft geen bestaansrecht, BELGIE BESTAAT!!!!!!!!!!!



Dus wat bestaat is absoluut en eeuwig, wat (nog) niet bestaat zal en mag nooit ontstaan? Ooit al eens van het woordje "evolutie" gehoord?
Hef dan maar �*lle Europese staten op, want ooit "bestonden" die ook nog niet. Duitsland en Italië delen we terug op in vorstendommetjes, Tsjechië en Slowakije terug aaneen...
:lol:

zorroaster
16 maart 2003, 11:51
C) U maakt van de uitzondering de regel. Of gaat u Degrelle een trouwe patriot noemen?


Tsja, het Waals legioen van Degrelle vocht met de Belgische driekleur op zijn arm, pure separatistische landverraders zo te horen...
Bovendien vergeet u nog een paar hevige belgicistische collaborateurs:
Hendrik de Man, de socialistische medewerker van Leopold III, die vurig opriep voor een ééngemaakt en ondeelbaar België, en na de oorlog bij verstek werd veroordeeld, en dé collaborateur van België, Leopold III van Saxen-Coburg himself... :lol:
Maar ja, dat waren ook allemaal ontrouwe patriotten zeker? Want alleen de VlaemSSch-nationalisten (wat is het toch grappig!...) hebben gecollaboreerd volgens u, dus al de anderen hun daden zijn slechts perfide verzinsels?

Bruno*
16 maart 2003, 12:11
Natuurlijk hebben niet enkel Vl-nationalisten gecollaboreerd. Koning Leopold III echter zomaar een "collaborateur" noemen, zou ietwat te simplistisch zijn.

Napoleon
16 maart 2003, 16:42
A) Vlaanderen heeft geen bestaansrecht, BELGIE BESTAAT!!!!!!!!!!!
B) Oh jawel!!!!!!!
C) U maakt van de uitzondering de regel. Of gaat u Degrelle een trouwe patriot noemen?
D) Och, sla maar eens een willekeurige folder open van NV-A en Vlaams Blok en dan gaan de beerputten wel open.

A) Enkel in uw fantasie , België is een historische vergissing .
B) Nietes :)
C) Geen uitzondering , dit noemt men R E A L I T E I T .
D) Daar staat niets agressief in , uw zal er geen deftig scheldwoord in vinden .

Napoleon
16 maart 2003, 16:44
Natuurlijk hebben niet enkel Vl-nationalisten gecollaboreerd. Koning Leopold III echter zomaar een "collaborateur" noemen, zou ietwat te simplistisch zijn.

Neen , niet zomaar .
Hij vertegenwoordigde België enkel in het Reich van de Führer ...maak uwzelf geen blaasjes wijs .
Hoe U het ook keert het is en blijft collaboratie en dan nog van degene die België moet vertegenwoordigen , degene die (men kan stellen) België verpersoonlijkt :).

zorroaster
16 maart 2003, 22:59
Natuurlijk hebben niet enkel Vl-nationalisten gecollaboreerd. Koning Leopold III echter zomaar een "collaborateur" noemen, zou ietwat te simplistisch zijn.

Leopold is persoonlijk met Hitler gaan onderhandelen om een soort
Vichy-achtige vrije zone te scheppen, tussen Limburg en Namen bij voorkeur. Daar wilde hij heersen als een absoluut vorst, ondertussen nog steeds een nieuwe autoritaire grondwet opstellend, waarin parlement en regering volledig ondergeschikt zouden zijn aan de monarchie.

Leopold III had volgens mij het beste voor met zijn volk en deed wat hij deed uit een eerlijke en oprechte bezorgdheid voor de natie. Maar dat deden de VNV'ers, de Rexisten en de andere collaborateurs ook... Ik kan u alleen maar aanraden het lijvige en gerenommeerde werk van Herman van Goethem en Van Velthem te lezen, "Leopold III, het land, de koning, de oorlog"...

Als men Leopold III geen collaborateur wil noemen, kan men in dat geval de Franse maarschalk Pétain, die regeerde over Vichy-Frankrijk, evenmin een collaborateur noemen. Maar hij kreeg wel de doodstraf (later omgezet in levenslang)...

Bruno*
16 maart 2003, 23:00
Daarom dat Hitler hem der Verdamte Konig noemde zeker :roll:

zorroaster
17 maart 2003, 20:39
Daarom dat Hitler hem der Verdamte Konig noemde zeker :roll:

Ja, dat is nu een sterk argument zie... :roll:
Heb je eigenlijk wel gelezen wat ik geschreven heb of niet? Een persoonlijke aversie van Hitler (en Göring, "ach, Leopold, nur Frauen und Golf!") tegenover Leopold III vind ik niet bepaald een vrijspraak van collaboratie waard.

Tantist
19 maart 2003, 14:53
Daarom dat Hitler hem der Verdamte Konig noemde zeker :roll:

Ja, dat is nu een sterk argument zie... :roll:
Heb je eigenlijk wel gelezen wat ik geschreven heb of niet? Een persoonlijke aversie van Hitler (en Göring, "ach, Leopold, nur Frauen und Golf!") tegenover Leopold III vind ik niet bepaald een vrijspraak van collaboratie waard.

Ook binnen bepaalde collaborerende flamingante milieus, was er aversie tov de Duitsers. Vele "Dietsers" deden actief mee (VNV, Verdinaso,...), ondanks dat nonkel Dolf hun ideeëngoed verbood, nl. het streven naar een Dietsland.

Pleit hen dat vrij van collaboratie? Ik dacht van niet. Alleen hadden ze op het einde van de oorlog niet de juiste vrienden meer...

Vlaanderen_onafhankelijk
19 maart 2003, 21:29
Elke Vlaamsnationalist heeft ergens wel inspiratie uit het fascisme en nazisme, zelfs de linksen onder hen. Allemaal hebben ze wel ergens een foto van Hitler, Mussolini, Van Severen,... staan, een mp3 van het Horst Wessellied, hebben ze Mein Kampf gelezen (uiteraard uit educationele redenen :roll: ) of vonden ze het toch wel tof dat er aparte collaboratielegers waren in de Tweede Wereldoorlog.

Moehahaha, belachelijk... Ik heb NIKS van dat hierboven gelezen of op mijn PC of mijn CD-rack staan...

De enige valsaard zijn zij die zogezegd Belgisch zijn, maar dan het federalisme of confederalisme toejuichen, dat ons juist verdeeld. Ben jij zo iemand?
Jij bent in de eerste post van deze topic al door de mand gevallen: degene die de bevolking wil brainwashen...

Knuppel
19 maart 2003, 22:35
Elke Vlaamsnationalist heeft ergens wel inspiratie uit het fascisme en nazisme, zelfs de linksen onder hen. Allemaal hebben ze wel ergens een foto van Hitler, Mussolini, Van Severen,... staan, een mp3 van het Horst Wessellied, hebben ze Mein Kampf gelezen (uiteraard uit educationele redenen ) of vonden ze het toch wel tof dat er aparte collaboratielegers waren in de Tweede Wereldoorlog.


Wat je zegt ben je zelf...

Aan jezelf denk je de hele wereld te kennen

Ik heb de oorlog net niet meegemaakt. Mijn ouders of familie waren geen Vlaams-nationalisten maar brave CVP-katholieken. Ik had nooit één foto van de hierboven genoemde heerschappen, ken geen Worst Hessellied en heb Hitlers' geschrift zelfs nooit in mijn handen gehad. Waar komen mijn "fascistische en nazistische" roots dan vandaan behalve uit het haatdragende brein van een Belgische Royalist? :roll: