PDA

View Full Version : Politiek incorrecte medische informatie


hamac
30 november 2015, 20:58
Uit vrees voor de walenziekte (vermoeidheid) had ik wat bloed laten afnemen bij de dokter en het blijkt dat ik een vitamine D tekort hebt.
Na wat opzoeken op het net, kwam ik op deze medische site (http://www.zoelho.com/ZoelhoNL/Publish/index.htm#t=Basiselementen%2FVoedingsstoffen%2FVit aminen%2FVitamine_D_-_Calciferol.htm&rhsyns=).


...


een volle dag blootstelling aan de zon kan 10.000 IE (= 250mcg, 1000nmol) vitamine D3 opleveren; nochtans

...
moeten donkere huidtypes langer aan de zon worden blootgesteld om dezelfde resultaten te bekomen.

primaten leven in de tropen. Het is niet normaal noch gezond onze huid (= vit D-fabriek)helemaal te bedekken met klederen. Zowel in Canada als in Noord-Europa lijden immigranten met een donkerder huid aan ziekten veroorzaakt door een tekort aan vitamine D (zoals bepaalde kankers) alhoewel die ziekten in hun vaderland niet voorkomen. Dankzij de kleur van hun huid kunnen zij in hun streek voldoende vit D aanmaken, maar onvoldoende op onze breedtegraad. Tijdens onze evolutie verbleekte onze huid in Europa zodat zij meer vitamine D kon aanmaken en zo rachitis kon helpen vermijden .

DewareJakob
30 november 2015, 21:05
Puur racisme. ;-)

Wapper
30 november 2015, 21:11
Ik dacht eerst aan een ongelukkige vertaalfout, maar in de franstalige versie van die site is het "les primates". geen twijfel mogelijk wat er bedoeld wordt.

Het Centrum werd hiervan toch op de hoogte gesteld? 8O

hamac
30 november 2015, 21:21
Ik dacht eerst aan een ongelukkige vertaalfout, maar in de franstalige versie van die site is het "les primates". geen twijfel mogelijk wat er bedoeld wordt.

Het Centrum werd hiervan toch op de hoogte gesteld? 8O

Ik vind het wel goed zo. :-)