PDA

View Full Version : België kan nu lucht kopen in Rusland !


labyrinth
24 oktober 2004, 10:38
Russisch parlement zet licht op groen voor Kyoto

vr 22/10/04 - De Doema, het Russische parlement, heeft het wetsvoorstel over de ratificatie van het Kyoto-protocol goedgekeurd. Daardoor is het internationaal akkoord over het afremmen van de uitstoot van broeikasgassen gered. De Europese Commissie reageert verheugd op de ratificatie.

Van de 409 Russische parlementsleden keurden 334 het voorstel tot ratificatie goed. 73 politici stemden tegen en er waren twee onthoudingen.

De afspraken van Kyoto moeten de uitstoot van broeikasgassen - zoals CO2 - terugdringen om zo de opwarming van het klimaat af te remmen. In 1997 werd afgesproken om de uitstoot van de broeikasgassen te beperken. De landen die zich achter het Kyoto-verdrag scharen, verklaren er zich toe bereid om tegen 2012 de uitstoot van de zes belangrijkste broeikasgassen tot een gemiddelde van 5,2 procent onder het niveau van 1990 te brengen.

http://www.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifHet heeft lang geduurdhttp://www.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gif, Moskou heeft lang geaarzeld, maar de Europese Unie beloofde het lidmaatschap van Rusland bij de Wereldhandelsorganisatie te verdedigen en dat haalde Moskou over de streep.

In Kyoto beloofde Rusland in 2012 slechts evenveel broeikasgassen uit te stoten als in 1990. Rusland zit nu zowat 30 procent onder die uitstoot van 1990.

Daardoor kan Moskou uitstootrechten verkopen aan landen die zelf onvoldoende maatregelen kunnen nemen om hun beloften waar te maken, zoals waarschijnlijk België en nog enkele Europese landen.

Die handel zou Rusland tegen 2012 zowat 10 miljard dollar kunnen opbrengen.

Het is zover. Lucht verkopen wordt een toegelaten werkelijkheid.
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt zal de faktuur voor "schone" lucht enorm toenemen. Wat vinden de separatisten hiervan ?

Pat
24 oktober 2004, 11:14
gebakken lucht kopen zal de wereld zeker redden.

Pelgrim
24 oktober 2004, 11:17
De liberalen moeten wel heel gelukkig zijn. Zelfs lucht is nu al koopwaar geworden.

Tommy_
24 oktober 2004, 12:42
Dat is nu een van de meeste dwaze ideen in de wereld:lucht kopen. In mijn eerste cursussen recht had ik toch wel eens geleerd dat lucht een goed was dat men niet kon kopen. We zouden aan deze idiote dingen niet mee doen. Smijt dat geld dat in een brandoven of zo.... In plaats van geld te geven aan zo'n domme initiatieven geef geld aan de wetenschap voor ontwikkeling van propere systemen maar niet aan dergelijke politieke geldverkwisting. De lucht gaat hier niet properder zijn als we lucht 'kopen" van een ander land. Met wat zijn we hier bezig?

C uit W
24 oktober 2004, 13:17
De liberalen moeten wel heel gelukkig zijn. Zelfs lucht is nu al koopwaar geworden.Dankzij links-groen he ...

Pelgrim
24 oktober 2004, 13:22
Dankzij links-groen he ...Ik ben links en ik ben groen. Ik kan me niet herinneren ooit voor de liberalisering van de atmosfeer te hebben gestemd. Of überhaupt gestemd...

Tommy_
24 oktober 2004, 13:31
Kyoto is er toch wel wat gekomen door groene drukkingsgroepen.

labyrinth
24 oktober 2004, 13:43
Kyoto is er toch wel wat gekomen door groene drukkingsgroepen.
Kyoto is er gekomen uit noodzaak...... om de "strebers" erop te wijzen dat "the sky is the limit" een werkelijkheid geworden is.
De natuur laat niet met zich sollen.
In amper 100 jaar dreigt de mens de aarde te overwoekeren en uit te putten.
Wat primeert er uiteindelijk, een soort (de mens) of het geheel (de aarde) ?

Tommy_
24 oktober 2004, 14:04
De mens is belangrijk en omdat die belangrijk is moet de mens zorgen voor zijn voortbestaan en dat doet hij door te zorgen voor zijn omgeving en dat is de aarde. Een maatregel zoals lucht 'kopen'' in ruil voor de niet industriele ontwikkeling van de regio is een hoop zever. Men moet investeren in energieopwekkende zaken die zo weinig mogelijk vervuilen en redabel zijn(geen windmolens of dergelijke) tot nu toe is kernenergie de enige die die 2 wat in balans brengt. Deze vorm verder ontwikkelen en toch nog een proberen voor die fusie klaar te spelen zou interresanter zijn dan luct kopen....

labyrinth
24 oktober 2004, 14:22
De mens is belangrijk en omdat die belangrijk is moet de mens zorgen voor zijn voortbestaan en dat doet hij door te zorgen voor zijn omgeving en dat is de aarde. Een maatregel zoals lucht 'kopen'' in ruil voor de niet industriele ontwikkeling van de regio is een hoop zever. Men moet investeren in energieopwekkende zaken die zo weinig mogelijk vervuilen en redabel zijn(geen windmolens of dergelijke) tot nu toe is kernenergie de enige die die 2 wat in balans brengt. Deze vorm verder ontwikkelen en toch nog een proberen voor die fusie klaar te spelen zou interresanter zijn dan luct kopen....Ik vind lucht kopen en verkopen ook niet ethisch en zinloos.....
Alhoewel dit misschien het ontwikkelingsprobleem zou kunnen oplossen.
De rijkste landen kopen dan gewoon lucht in de ontwikkelingslanden die dan op hun beurt de lucht kunnen vervuilen..... hum ...... neen, is ook geen oplossing.
Zullen we dan maar verder zoeken naar "schone" energie ? En een beetje vlug....

Ze gaan zich op wereldvlak toch niet bezighouden met Kyoto als het niet nodig is! Ze gaan zichzelf toch niet aan banden leggen voor niets..... dus is er wel degelijk iets om bang voor te zijn.
Iets schrikwekkender dan een Waal of een allochtoon ;-)

Tommy_
24 oktober 2004, 14:31
Pppf ja ,bang. Er zijn nu al wetenschappelijk berichten die kyoto volledig overroepen noemen, wat paniekvoetbal. Dat kan ik best geloven als men kijkt naar de maatregelen. Maar het is niet slecht om te zoeken naar schonere energie. Ik rij graag met de moto, met de auto en reis graag met het vliegtuig. Maar ik zie ook graag eens een mooi bos en adem graag wel frisse lucht. Dat moet met onze capaciteiten mogelijk zijn.

C uit W
24 oktober 2004, 14:44
Ik ben links en ik ben groen. Ik kan me niet herinneren ooit voor de liberalisering van de atmosfeer te hebben gestemd. Of überhaupt gestemd...'t zijn lepe klootzakskes he ;)

labyrinth
24 oktober 2004, 14:55
't zijn lepe klootzakskes he ;)
Internationaal versus lokaal.

Dies
25 oktober 2004, 16:40
De liberalen moeten wel heel gelukkig zijn. Zelfs lucht is nu al koopwaar geworden.Gelukkig is niet echt het woord, Kyoto is en blijf immers niet meer dan een akkoord van gebakken lucht.
Vanuit het oogpunt van maatschappelijk welzijn zijn tradable permits echter een goede zaak.

driewerf
25 oktober 2004, 17:00
Discutabel standpunt, Dies.
De algemene teneur is steeds dat het rijke Noorden extra emissierechten koopt van het arme Zuiden, en dat het Zuiden daarmee een propere industrie ontwikkeld.
Wel ik heb ernstige vraagtekens bij dat scenario. Ik vrees dat een eigen propere industrie opzetten te traag en te duur zal zijn voor de ontwikkelingslanden en dat een groot deel van dat geld naar de import van consumptie goederen zal gaan uit het Noorden.
Gevolg? Het Noorden zal verder CO2 blijven uitstoten, en het zuiden zal nog altijd geremd zijn in zijn ontwikkeling. Integendeel zelfs; de afhankelijkheid van het Zuiden tov het Noorden zal zelfs nog toenemen. Het geld dat het Noorden betaalt voor die emissierechten zal terugvloeien door de aankoop van consumptiegoederen.


driewerf

TomB
25 oktober 2004, 17:40
Gelukkig is niet echt het woord, Kyoto is en blijf immers niet meer dan een akkoord van gebakken lucht.
Vanuit het oogpunt van maatschappelijk welzijn zijn tradable permits echter een goede zaak.

Ik kan me voorstellen dat dankzij de aan en verkoop van lucht, de ontwikkeling van de derde wereld in het gedrang zou komen, het is namelijk gemakkelijker om uw lucht te verkopen dan om zelf een industrie op gang te trekken.

Gelukkig is dit zo'n publiciteitsverdrag dat toch niemand gaat naleven.

Air, the last resource. Een mooie titel voor een sci-fi verhaaltje.

labyrinth
25 oktober 2004, 17:46
Gelukkig is niet echt het woord, Kyoto is en blijf immers niet meer dan een akkoord van gebakken lucht.
Vanuit het oogpunt van maatschappelijk welzijn zijn tradable permits echter een goede zaak.
Zullen die tradable permits niet verdwijnen in de zakken van het zoveelste corrupte regime ?

En nog iets algemener.
Wat te denken van een beschaving die verplicht is lucht te kopen en te verkopen ?

Peace
25 oktober 2004, 18:55
Lucht. Het gat in de markt.

In ga eens onderzoeken of er vraag is naar ingeblikte lucht.

Peace gaat op een luchtige manier geld verdienen.

Mitgard
25 oktober 2004, 21:41
Kyoto is er gekomen uit noodzaak...... om de "strebers" erop te wijzen dat "the sky is the limit" een werkelijkheid geworden is.
De natuur laat niet met zich sollen.
In amper 100 jaar dreigt de mens de aarde te overwoekeren en uit te putten.
Wat primeert er uiteindelijk, een soort (de mens) of het geheel (de aarde) ?
de aarde overwint altijd.
ze zal ons uitdunnen als we met teveel zijn.
duizend jaren nadat de mens niet meer bestaat, zal de aarde er nog zijn.
en niemand zal ons missen.

dUSK
25 oktober 2004, 22:00
In Zuid-Amerika doet men massaal aan ontbossing. In Afrika kapt men naar hartelust hout en breidt de woestijn gestadig uit. Geen emissie maar ook zij vernietigen groen. Komt hierop ook een belasting dan?

Pelgrim
26 oktober 2004, 09:41
Wat te denken van een beschaving die verplicht is lucht te kopen en te verkopen ?
Een heel goede vraag. Op de rand van het ecologische bankroet misschien?

labyrinth
26 oktober 2004, 21:09
de aarde overwint altijd.
ze zal ons uitdunnen als we met teveel zijn.
duizend jaren nadat de mens niet meer bestaat, zal de aarde er nog zijn.
en niemand zal ons missen.
Een surrealistische vraag.....
Zou God dan toch niet met weemoed terugdenken aan de tijd van toen..... ;-)

labyrinth
26 oktober 2004, 21:10
Een heel goede vraag. Op de rand van het ecologische bankroet misschien?Euh...... dat ze superieur is in mutatie ?

BartP
27 oktober 2004, 10:55
Proficiat voor de groenen, ze hebben DE oplossing gevonden.
We gaan het milieu redden door hier zwaar lucht te vervuilen, een akkoord te ondertekenen met beloftes die we NOOIT of te nimmer kunnen waarmaken en te betalen voor lucht ergens in Siberie.
De belastingsbetaler betaalt toch.
Ik heb dit verhaal verteld in Amerika aan milieumensen en ze lachen zich te pletter. DOMME DOMME Belgen zeggen ze.
Ondertussen hebben zij al 3% koolzaadolie in hun stookolie.

BartP
27 oktober 2004, 10:59
Dat is nu een van de meeste dwaze ideen in de wereld:lucht kopen. In mijn eerste cursussen recht had ik toch wel eens geleerd dat lucht een goed was dat men niet kon kopen. We zouden aan deze idiote dingen niet mee doen. Smijt dat geld dat in een brandoven of zo.... In plaats van geld te geven aan zo'n domme initiatieven geef geld aan de wetenschap voor ontwikkeling van propere systemen maar niet aan dergelijke politieke geldverkwisting. De lucht gaat hier niet properder zijn als we lucht 'kopen" van een ander land. Met wat zijn we hier bezig?
Dat geld gebruiken om te investeren in onderzoek naar nieuwe technieken?
Dat is iets waar die groenen nooit aan zouden denken, dat zou te lastig zijn, en dat vergt ook enige kennis van milieu en environmental engineering, en natuurlijk ook intellectuele capaciteiten. Bij Groen! mankeert dat toch nogal.
Een dikke proficiat echter voor Dua en Vogels voor hun toch wel fenomenaal goeie oplossing.
Geen nood, in Amerika gebeurt veel onderzoek naar nieuwe energiebronnen, en zo blijven onze universiteiten en onderzoekscentra onderbelast natuurlijk, want stress is ook niet goed he. Onthaasten moeten we. onthaasten en lucht kopen. Daar gaan we de wereld mee redden.
Belgie geeft toch nog maar eens het goede voorbeeld.
Proficiat aan onze capabele beleidsmensen.

BartP
27 oktober 2004, 11:06
en wat als de lucht op is?



Ik kan me voorstellen dat dankzij de aan en verkoop van lucht, de ontwikkeling van de derde wereld in het gedrang zou komen, het is namelijk gemakkelijker om uw lucht te verkopen dan om zelf een industrie op gang te trekken.

Gelukkig is dit zo'n publiciteitsverdrag dat toch niemand gaat naleven.

Air, the last resource. Een mooie titel voor een sci-fi verhaaltje.

labyrinth
27 oktober 2004, 11:08
Proficiat voor de groenen, ze hebben DE oplossing gevonden.
We gaan het milieu redden door hier zwaar lucht te vervuilen, een akkoord te ondertekenen met beloftes die we NOOIT of te nimmer kunnen waarmaken en te betalen voor lucht ergens in Siberie.
De belastingsbetaler betaalt toch.
Ik heb dit verhaal verteld in Amerika aan milieumensen en ze lachen zich te pletter. DOMME DOMME Belgen zeggen ze.
Ondertussen hebben zij al 3% koolzaadolie in hun stookolie.
Proficiat voor hen die voor deze toestand gezorgd hebben. En dat zijn niet de groenen of toch in veel mindere mate...... ;-) Die zouden nooit hun biotoop op dergelijke wijze hebben beschadigd.
DOMME DOMME Amerikanen die denken dat alles kan ! Dat grenzen niet bestaan.... ( ik heb dit verhaal verteld aan de groenen :rofl: )

labyrinth
27 oktober 2004, 11:12
en wat als de lucht op is?
Strijden voor de laatste adem....... het laatste luchtbelletje.....

BartP
27 oktober 2004, 11:36
Wel wat doen de groenen eraan? 3x niks
lucht in zakjes verkopen allez kopen dan.


Proficiat voor hen die voor deze toestand gezorgd hebben. En dat zijn niet de groenen of toch in veel mindere mate...... ;-) Die zouden nooit hun biotoop op dergelijke wijze hebben beschadigd.
DOMME DOMME Amerikanen die denken dat alles kan ! Dat grenzen niet bestaan.... ( ik heb dit verhaal verteld aan de groenen :rofl: )

dejohan
27 oktober 2004, 11:38
Ik ruik hier geld.



Ik vertrek volgende week met mijne compresseur naar Rusland, ga daar lucht inslaan en verkoop die hier onder de prijs van de Russen, héhé.

Turkje
27 oktober 2004, 11:52
Dat is nu een van de meeste dwaze ideen in de wereld:lucht kopen. In mijn eerste cursussen recht had ik toch wel eens geleerd dat lucht een goed was dat men niet kon kopen.

En toch willen we geld geven voor propere lucht rara.

Misschien beter eens een cursuske milieu-economie vastnemen ipv die cursus recht?

Geertje
27 oktober 2004, 12:03
Dit lijkt meer op een commerciële actie.

Zal de aarde hierdoor gezonder worden ? Als dat de oplossingen zijn om een beter milieu te krijgen, zie ik de toekomst toch wel somber in.

labyrinth
27 oktober 2004, 13:04
Wel wat doen de groenen eraan? 3x niks
lucht in zakjes verkopen allez kopen dan.
De groentjes kunnen dat niet alleen ......... ze hebben ondernemende, creatieve geesten nodig om onze beschaving wat bij te schaven.

labyrinth
27 oktober 2004, 13:06
Ik ruik hier geld.



Ik vertrek volgende week met mijne compresseur naar Rusland, ga daar lucht inslaan en verkoop die hier onder de prijs van de Russen, héhé.
Ja, je bent dringend aan een nieuw hemd toe...... 8)

Pelgrim
27 oktober 2004, 13:46
Proficiat voor de groenen, ze hebben DE oplossing gevonden.
We gaan het milieu redden door hier zwaar lucht te vervuilen, een akkoord te ondertekenen met beloftes die we NOOIT of te nimmer kunnen waarmaken en te betalen voor lucht ergens in Siberie.
De belastingsbetaler betaalt toch.
Ik heb dit verhaal verteld in Amerika aan milieumensen en ze lachen zich te pletter. DOMME DOMME Belgen zeggen ze.
Ondertussen hebben zij al 3% koolzaadolie in hun stookolie.
Mag ik wel even vermelden dat dit niet bedacht werd door 'de' groenen maar door enkele meer idiote exemplaren onder die groenen.

dUSK
27 oktober 2004, 18:45
Die Poetin interesseert me geen zier. Voor mij is hij 'lucht'...

BartP
27 oktober 2004, 19:42
Hoeveel zou een scheet zo opbrengen? als ik ze filter natuurlijk!

dUSK
27 oktober 2004, 20:43
Pfff, wat een gezever hier, ik ga ff een 'luchtje' scheppen.

dUSK
27 oktober 2004, 20:45
Zal de aarde hierdoor gezonder worden ? Als dat de oplossingen zijn om een beter milieu te krijgen, zie ik de toekomst toch wel somber in.
We zullen het binnen enkele 'lucht'jaren wel zien zekers?

labyrinth
27 oktober 2004, 22:06
Pfff, wat een gezever hier, ik ga ff een 'luchtje' scheppen.
Believers en non-believers.......
Als wereldleiders zich al om de tuin laten leiden ? Maar ja, gebeurt wel eens meer.